Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:45

In de OP wordt een vraag gesteld. Een vraag die alleen beantwoord kan worden middels speculatie... Is het dan niet handig de OP wat aan te passen?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:46

musiqolog schreef:
Zo'n bericht is nooit leuk, maar ik heb daar negen jaar lang praktisch om de hoek gewoond. Eén straat verder, op 200 meter afstand. In de gymzaal die je op de beelden ziet had ik als kleuter nog turnles (of wat ervoor doorging). Sterrenburg is echt een burgerlijk paradijs met woonerven en heel veel speeltuintjes, waar ik me als kind helemaal senang voelde. Daar gebéúren dit soort dingen toch niet? Wel, blijkbaar. Een paar jaar geleden moest dezelfde wijk nog worden uitgekamd toen Millie Boele verkracht en vermoord werd. (Ook door een doorgedraaide politieagent trouwens.)


Correctie, hij was geen agent.
Wel een BOA of beveiliger, maar absoluut geen agent.


Ik dacht in eerste instantie ach zal wel Krispijn zijn of Wielwijk.
Schrok ervan dat het in Sterrenburg gebeurd is.

Dat was mijn werkwijk en mn paarden stonden er.


Vreselijk voor de familie. Y;(

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:59

Marjo schreef:
purny schreef:
@marjo:waar heb jij gelezen dat de man ptss had?


Juist. Dat is dus precies mijn punt. Je weet niet wat er aan de hand was, je weet niet wat de geestelijke gesteldheid is van die man.

Dus moeten we er maar niet over oordelen, vind je wel?


Oh kijk we krijgen nog een lesje internet-etiquette ook :roll: Boodschap was duidelijk hoor, je belerende toon misstaat hier een beetje.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:03

Onali schreef:
Correctie, hij was geen agent.
Wel een BOA of beveiliger, maar absoluut geen agent.


Volgens alle berichten was hij dat wel:
Citaat:
V. was als surveillant werkzaam bij de Politie Rotterdam-Rijnmond; hij werd daar direct op non-actief gesteld.

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:13

_San87_ schreef:
vanLotje schreef:
Laten we wel zijn, de man IS een moordernaar.
Wat de achterliggende gronden en of trauma's ook mogen zijn, dat verandert niets aan de terminologie.

En je kunt simpelweg niet verwachten dat mensen niet oordelen. Zo zijn we. Bleren op social media en bevestiging willen dat je de norm bent. It's what we do.

Nou nee. Pas als je motief weet, weet je of de man een moordenaar is, of doodslag heeft gepleegd of dood door schuld.

Je kunt simpelweg niet stellen dat de man een moordenaar is.


Point.
De nuances ontgaan me soms ook gewoon.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:26

_San87_ schreef:
vanLotje schreef:
Laten we wel zijn, de man IS een moordernaar.
Wat de achterliggende gronden en of trauma's ook mogen zijn, dat verandert niets aan de terminologie.

En je kunt simpelweg niet verwachten dat mensen niet oordelen. Zo zijn we. Bleren op social media en bevestiging willen dat je de norm bent. It's what we do.

Nou nee. Pas als je motief weet, weet je of de man een moordenaar is, of doodslag heeft gepleegd of dood door schuld.

Je kunt simpelweg niet stellen dat de man een moordenaar is.


Dan moet het uitgezocht en postuum de man een vonnis geven! Zodat dit naar buiten toe duidelijk is dat dit een zware criminele daad is!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:28

manubres schreef:
_San87_ schreef:

Nou nee. Pas als je motief weet, weet je of de man een moordenaar is, of doodslag heeft gepleegd of dood door schuld.

Je kunt simpelweg niet stellen dat de man een moordenaar is.


Dan moet het uitgezocht en postuum de man een vonnis geven! Zodat dit naar buiten toe duidelijk is dat dit een zware criminele daad is!!

Je laatste zin klopt niet. We weten niet of het een zware criminele daad is.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:30

manubres schreef:
Quellian schreef:
Niets gezinsdrama! Een niet te vermijden auto ongeval is een drama, dit is gewoon een ordinaire slachtpartij. Zó jammer dat hij voor zichzelf de makkelijkste weg heeft gekozen, knakker.

Ontzettend sneu voor de achtergebleven families, niet te verteren dit.


Totaal met je eens! Van mij mogen ze eens wat harder in de media zijn en van MOORD spreken ipv gezinsdrama...alsof het sneu is...het is gewoon beestachtig! Deze meneer is gewoon een massa moordenaar! Ik vind dat daardoor een betere boodschap naar buiten gebracht word, dat dit ten alle tijden zwaar crimineel is, ook al zijn er "verzachtende" omstandigheden. Kinderen vermoorden is met niks goed te praten!

Wat respectloos, deze mensen hebben ook ouders, familie en vrienden. Je weet de redenen niet en ook al valt het niet goed te praten, het is ook niet aan jou om zonder alle info zo te oordelen......over respectloos gesproken

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:26

Ik begreep ook dat hij politie agent was... snapte daarom ook wel dat hij dat wapen had.

Vind het super triest zo een drama. Mensen zijn helemaal desperaat

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:29

Het facebook niveau hier stijgt met de minuut.

Moeilijk hoor, om gewoon te zeggen dat het hoe dan ook vreselijk is.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:35

Het was inderdaad een agent, aangezien de meeste BOA's ook niet met dienstwapens lopen. Waar deze man gebruik van gemaakt heeft.

Ik vind het ontzettend triest en niet meer dan dat. Wie weet wat er aan vooraf is gegaan of in wat voor mentale gezondheid deze mensen verkeerden. Zal nooit goedmaken wat hier gebeurd is, dat zeker niet. Maar wij kunnen niet bedenken wat deze man gedacht had voor hij deze dingen deed

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:44

Weet nog heel goed. Was 14(?) en fietste van school naar huis. Veel politieauto’s, wat gek, in het kleine dorpje waar ik woonde. Mocht mijn straat niet in, pas toen ik mama belde om te zeggen dat ik daar woonde.

Later kwam de politie aan de deur. De vader heeft de kinderen, zijn vrouw, de huisdieren vermoord en zelf een poging gedaan die niet gelukt was...
Op mijn slaapkamer kon je de tuin zien, waar dus allemaal busjes en tenten stonden..

Super heftig... en vreselijk voor alle nabestaanden :(:).

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:11

Nynkster schreef:
Het was inderdaad een agent, aangezien de meeste BOA's ook niet met dienstwapens lopen. Waar deze man gebruik van gemaakt heeft.

Ik vind het ontzettend triest en niet meer dan dat. Wie weet wat er aan vooraf is gegaan of in wat voor mentale gezondheid deze mensen verkeerden. Zal nooit goedmaken wat hier gebeurd is, dat zeker niet. Maar wij kunnen niet bedenken wat deze man gedacht had voor hij deze dingen deed


Ik en 2 andere Bokkers hadden het over iemand anders.
Maar omdat mijn hele quote weggehaald is lijkt het over dit drama te gaan.
Laatst bijgewerkt door Onali op 10-09-19 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:13

Anoeska27 schreef:
Onali schreef:
Correctie, hij was geen agent.
Wel een BOA of beveiliger, maar absoluut geen agent.


Volgens alle berichten was hij dat wel:
Citaat:
V. was als surveillant werkzaam bij de Politie Rotterdam-Rijnmond; hij werd daar direct op non-actief gesteld.



Surveillant is een rang bij de Nederlandse politie. In de praktijk wordt vaak gesproken van assistent politiemedewerker



Vandaar de verwarring. Hij droeg dus ook geen dienstwapen, want die hebben zij niet.

Nogmaals, gaat over een andere dader!!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:18

Oh vandaar, ik volgde het al niet meer :+

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:53

Gekken vind je overal en is van alle tijden. Dit is niet het eerste geval en zeker ook niet de laatste.
Wat er misgaat in de bovenkamer vind ik vergelijkbaar met de kortsluiting die een terrorist maakt vlak voordat ie onschuldigen ombrengt.
Er zijn zoveel verwarde mensen die in zichzelf kampen met problemen. Hoe hard sommigen ook schreeuwen om hulp....

Heel spijtig voor de nabestaanden van de familie.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:07

Als sportschutter of jager die in scheiding ligt, ben je verplicht je wapens tijdelijk in te leveren. Scheiden kan een hele traumatische gebeurtenis zijn en je wilt dat niet dat mensen wapens voor het grijpen hebben. Gelukkig is dat in Nederland goed geregeld. Helaas geldt dat niet als mensen voor hun werk een wapen thuis hebben liggen, blijkbaar is daar geen regelgeving voor. Maar misschien zouden we in die situaties ook na moeten denken of we die mensen in zo'n situatie wel met een wapen willen laten rondlopen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:14

Karl66 schreef:
Als sportschutter of jager die in scheiding ligt, ben je verplicht je wapens tijdelijk in te leveren. Scheiden kan een hele traumatische gebeurtenis zijn en je wilt dat niet dat mensen wapens voor het grijpen hebben. Gelukkig is dat in Nederland goed geregeld. Helaas geldt dat niet als mensen voor hun werk een wapen thuis hebben liggen, blijkbaar is daar geen regelgeving voor. Maar misschien zouden we in die situaties ook na moeten denken of we die mensen in zo'n situatie wel met een wapen willen laten rondlopen.

Ik wist niet dat dat zo was maar lijkt me heel verstandig dat er naar zoiets gekeken wordt ja. Of op het werk bewaren desnoods...

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:41

San87...ik bedoel áls de misdaad is bewezen, dan postuum veroordelen.
En waarom is het geen criminele daad? Als de buurman het had gedaan wel?

Gillbo...tuurlijk heeft die man ook ouders, familie en vrienden. Dat hebben alle moordenaars. En ook al heb ik niet alle info...onschuldige kinderen doden/vermoorden daar heb ik totaal geen respect voor...sorry!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:56

manubres schreef:
San87...ik bedoel áls de misdaad is bewezen, dan postuum veroordelen.
En waarom is het geen criminele daad? Als de buurman het had gedaan wel?

Gillbo...tuurlijk heeft die man ook ouders, familie en vrienden. Dat hebben alle moordenaars. En ook al heb ik niet alle info...onschuldige kinderen doden/vermoorden daar heb ik totaal geen respect voor...sorry!


Maar onschuldige vrouwen vermoorden is oké?

Ik begrijp niet helemaal waarom hier zo wordt gefocust op de kinderen. Dat je de man niet noemt die niet meer leeft is nog tot daar aan toe, maar de moeder in dit verhaal wordt gewoon compleet voorbij gelopen.

Het doden van een kind is niet erger dan het doden van een vrouw of moeder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:01

Marjo schreef:
manubres schreef:
San87...ik bedoel áls de misdaad is bewezen, dan postuum veroordelen.
En waarom is het geen criminele daad? Als de buurman het had gedaan wel?

Gillbo...tuurlijk heeft die man ook ouders, familie en vrienden. Dat hebben alle moordenaars. En ook al heb ik niet alle info...onschuldige kinderen doden/vermoorden daar heb ik totaal geen respect voor...sorry!


Maar onschuldige vrouwen vermoorden is oké?

Ik begrijp niet helemaal waarom hier zo wordt gefocust op de kinderen. Dat je de man niet noemt die niet meer leeft is nog tot daar aan toe, maar de moeder in dit verhaal wordt gewoon compleet voorbij gelopen.

Het doden van een kind is niet erger dan het doden van een vrouw of moeder.

Is meestal ook zo in berichtgeving. Kinderen worden altijd nog eens extra benoemd.

Geen idee waarom dat zo is, extra sympathie wekken denk ik.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:10

Dat heet journalistiek. Berichten worden altijd extra aangedikt op bepaalde onderwerpen om het interessant leesvoer te maken voor het publiek.
En volgens mij zegt niemand hier dat het oké is om onschuldige vrouwen te vermoorden :?
Over invullen gesproken....

Karl66 schreef:
Als sportschutter of jager die in scheiding ligt, ben je verplicht je wapens tijdelijk in te leveren. Scheiden kan een hele traumatische gebeurtenis zijn en je wilt dat niet dat mensen wapens voor het grijpen hebben. Gelukkig is dat in Nederland goed geregeld. Helaas geldt dat niet als mensen voor hun werk een wapen thuis hebben liggen, blijkbaar is daar geen regelgeving voor. Maar misschien zouden we in die situaties ook na moeten denken of we die mensen in zo'n situatie wel met een wapen willen laten rondlopen.

Geen gek idee. Maar als iemand al zover heen is, weet ik niet of dat wel voldoende is. Er zijn meer mogelijkheden als je écht wilt. En blijkbaar kon niemand de emotionele staat van deze man beoordelen. Dus is het dan reageren op 1 gebeurtenis (hoe verschrikkelijk ook, begrijp me niet verkeerd), terwijl de vraag is of je het dan wel had voorkomen en of andere mensen hier om dezelfde manier mee om zouden gaan en je dus een grote groep iets voorschrijft op basis van 1 gebeurtenis.
Ik weet het niet overigens, ik vraag het me af.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:20

Verschrikkelijk Hoe jullie hier speculeren...

Waarom moeten mensen altijd hun ongezouten mening uitten. Er worden speculaties op moslims geuit, dit waren geen moslims!!

Zo op het oog een normaal gezin met vrolijke meiden.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:09

@Marjo...omdat kinderen in mijn ogen sowieso onschuldig zijn. Tuurlijk is het ook vreselijk voor die vrouw, dat is een feit. Maar zij is een volwassen persoon en haar gedragingen zouden er aan bij hebben kunnen dragen dat hij tot zijn daad is gekomen, al kan dat zijn daad natuurlijk nooit vergoelijken. Maar een kind is sowieso altijd onschuldig vind ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:13

manubres schreef:
@Marjo...omdat kinderen in mijn ogen sowieso onschuldig zijn. Tuurlijk is het ook vreselijk voor die vrouw, dat is een feit. Maar zij is een volwassen persoon en haar gedragingen zouden er aan bij hebben kunnen dragen dat hij tot zijn daad is gekomen, al kan dat zijn daad natuurlijk nooit vergoelijken. Maar een kind is sowieso altijd onschuldig vind ik.

Ja dat is ook onzinnig. Die kinderen kunnen natuurlijk ook (onbewust) iets gedaan hebben of zich op een dusdanige manier gedragen hebben dat ervoor zorgde dat bij papa iets knapte.