Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:50

LadyMadonna schreef:
purny schreef:
Ik vind het apart wanneer dit bij islamitische gezinnen gebeurd men spreekt over eerwraak en in deze gevallen gezinsdrama.

Je verwacht dat je straat/wijk veilig is.

Vind het erg voor de familie. Die moeten hier mee dealen voor de rest van hun leven


Moslims/islam heeft hier he-le-maal niks mee te maken, dus ook echt geen idee (en bijzonder storend imo) dat je hiermee op de proppen komt...

Dat was gewoon iets wat ik me afvroeg. Mag toch wel? Of moet ik daar een nieuw topic voor openen?

Anoniem

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:52

Echt, Bokt op zijn best weer dit.. :n Wat maakt het nou in hemelsnaam uit hoe het wordt genoemd? Het is gewoon een vreselijke gebeurtenis!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:56

Hoe ver moet je dan toch wel niet zijn om je kinderen mee te nemen....

Veel sterkte voor kennisen/vrienden/familie...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 11:00

Purny, eerwraak is echt iets compleet anders en heeft hier niks mee te maken

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:03

Purny, ik heb je even een PB gestuurd, anders gaat dit topic alleen maar over; hoe moeten we het noemen. Dat is offtopic ;)

Wij hadden het er thuis gisteren over, het is fijn om te weten dat je geen enkel idee hebt wat zo iemand bezield. Waar gaat het mis en wat gaat in zo'n hoofd om.

Vorig jaar is er iemand met een kind in zijn armen voor de trein gestapt.
Niet te bevatten, dat je het kan, dat je het doet. Wat een geestelijke nood moet je dan hebben of een psychose.

Hopelijk worden naasten goed opgevangen. Wat een verlies.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:04

Boras schreef:
Misschien moeten jullie de definitie van drama eens opzoeken in een woordenboek. En daarna je mening bijstellen en je mond spoelen c.q. vingers wassen.

Wat een maffe posts.

Ben je weleens naar het politiebureau geroepen ivm een 'gezinsdrama'? Ik wel, het was gewoon een ordinaire slachtpartij, niets drama aan. Oh jawel, hij heeft voor de vorm in z'n polsen gesneden, dramaqueen :)

Heel maffe post van jou inderdaad.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 10-09-19 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:08

Quellian schreef:
Boras schreef:
Misschien moeten jullie de definitie van drama eens opzoeken in een woordenboek. En daarna je mening bijstellen en je mond spoelen c.q. vingers wassen.

Wat een maffe posts.

Ben je weleens naar het politiebureau geroepen ivm een 'gezinsdrama'? Ik wel, het was gewoon een ordinaire slachtpartij, niets drama aan. Oh jawel, hij heeft voor de vorm in z'n polsen gesneden, dramaqueen :)

Heel maffe post van jou inderdaad.


Kijk nou even in het woordenboek.

Er staat drama: een verschrikkelijke gebeurtenis. Je begrijpt het woord drama niet en geeft er vervolgens een eigen betekenis aan.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:13

Boras schreef:
Het is nogal banketstaaf en heel pijnlijk als je zoiets tegen nabestaanden zou zeggen.

Nabestaanden zouden het vast erg op prijs stellen als het wordt genoemd zoals het is; moord. Voor de ouders van de moeder: hun dochter en hun kleinkinderen zijn vermoord.
Zoals ik al zei heb ik dit van heel dichtbij meegemaakt, alleen zijn ouders vonden het drama hoor, de rest van de familie spreekt over moord.

Ik begrijp prima het woord 'drama', maar dit omvat niet wat het inhoudt. Vanaf de zijlijn wellicht, mogelijk, kan.
'Aangrijpende gebeurtenis', 'afschuwelijke gebeurtenis', het is meer dan dat. Is het niet eerder een 'onnodige gebeurtenis', een 'gezinsmoord'?

Maar goed, ik laat deze discussie voor wat het is, het roept nogal wat onbegrip in me op. Laten we dingen vooral verzachten en om de feiten heen draaien.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:18

Er is geen motief naar buiten gebracht dus speculeren en kritiseren van hoe het genoemd wordt heeft geen enkele zin. Feit is dat het er nu op lijkt dat de man zijn gezin inclusief zichzelf heeft vermoord. Vreselijk triest.
Overigens, als een vrouw wil scheiden kan dat wel degelijk het -Middeleeuwse- motief zijn voor eerwraak. Dat heeft niets met geloof te maken (Islamitische wetten staan het niet eens toe), maar wel met cultuur. https://nieuwestap.nl/wat-is-eerwraak-e ... tief-zijn/
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 10-09-19 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:19

Quellian schreef:
Boras schreef:
Het is nogal banketstaaf en heel pijnlijk als je zoiets tegen nabestaanden zou zeggen.

Nabestaanden zouden het vast erg op prijs stellen als het wordt genoemd zoals het is; moord. Voor de ouders van de moeder: hun dochter en hun kleinkinderen zijn vermoord.
Zoals ik al zei heb ik dit van heel dichtbij meegemaakt, alleen zijn ouders vonden het drama hoor, de rest van de familie spreekt over moord.

Ik begrijp prima het woord 'drama', maar dit omvat niet wat het inhoudt. Vanaf de zijlijn wellicht, mogelijk, kan.
'Aangrijpende gebeurtenis', 'afschuwelijke gebeurtenis', het is meer dan dat. Is het niet eerder een 'onnodige gebeurtenis', een 'gezinsmoord'?

Maar goed, ik laat deze discussie voor wat het is, het roept nogal wat onbegrip in me op. Laten we dingen vooral verzachten en om de feiten heen draaien.


Doe even normaal zeg :roll:

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:29

Quellian schreef:
Boras schreef:
Het is nogal banketstaaf en heel pijnlijk als je zoiets tegen nabestaanden zou zeggen.

Nabestaanden zouden het vast erg op prijs stellen als het wordt genoemd zoals het is; moord. Voor de ouders van de moeder: hun dochter en hun kleinkinderen zijn vermoord.
Zoals ik al zei heb ik dit van heel dichtbij meegemaakt, alleen zijn ouders vonden het drama hoor, de rest van de familie spreekt over moord.

Ik begrijp prima het woord 'drama', maar dit omvat niet wat het inhoudt. Vanaf de zijlijn wellicht, mogelijk, kan.
'Aangrijpende gebeurtenis', 'afschuwelijke gebeurtenis', het is meer dan dat. Is het niet eerder een 'onnodige gebeurtenis', een 'gezinsmoord'?

Maar goed, ik laat deze discussie voor wat het is, het roept nogal wat onbegrip in me op. Laten we dingen vooral verzachten en om de feiten heen draaien.


Ik snap je, maar je trekt de discussie volledig naar je toe.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:47

Misschien moeten we die discussie gewoon helemaal niet voeren. Het is allemaal al erg genoeg voor de nabestaanden. Geen plek en tijd voor een discussie over bepaalde woordkeuze.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:10

Afschuwelijk....

Maar ik denk dat het maar goed ook is dat hij die kinderen en dan ook vrouw heeft meegenomen.
Die wil je ook niet met een zichzelf kapotgeschoten vader opschepen....

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:14

Nou dat zou best traumatisch zijn natuurlijk, maar dan kunnen zij wel door met hun leven. Tuurlijk doet dat pijn en is dat verdrietig, maar om dan maar te zeggen dat het maar goed is dat hij zijn hele familie heeft vermoord, nee dat gaat er bij mij niet in.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:32

@Boras Tuurlijk is het een drama= een verschrikkelijke gebeurtenis. Maar dat insinueert wat mij betreft dat iemand er niks aan kan doen. Laten we dit gewoon bij de naam noemen en moord noemen, zodat vaders die met deze gedachten rondlopen weten dat je voor altijd een monster en crimineel bent als je dit doet. En als je dan zegt het is niet bewezen...prima, daar heb je een punt. Maar laat zo iemand dan postuum gestraft worden voor meervoudige moord. Sneu voor de familie van de man? zeker. Maar gerechtigheid voor de nabestaanden van de andere kant en de kinderen. En een duidelijke boodschap naar buiten toe.
Laatst bijgewerkt door manubres op 10-09-19 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:32

Rakkie123 schreef:
Afschuwelijk....

Maar ik denk dat het maar goed ook is dat hij die kinderen en dan ook vrouw heeft meegenomen.
Die wil je ook niet met een zichzelf kapotgeschoten vader opschepen....


Nou dat zijn nogal uitspraken.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:34

Rakkie123 schreef:
Afschuwelijk....

Maar ik denk dat het maar goed ook is dat hij die kinderen en dan ook vrouw heeft meegenomen.
Die wil je ook niet met een zichzelf kapotgeschoten vader opschepen....


Dan ook maar de rest van de familie er meteen bij? Ik denk dat het beter is als zelfmoord vooral bij jezelf blijft :n

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:39

Dat denk ik dan weer over de discussie `moord`
Wat een zinloze discussie ook, alsof iemand die zo verward is, dat die dit gaat doen zich ook maar iets over zo´n imo stompzinnige discussie zou aantrekken.

Maar gaan we dat allemaal benoemen....dat is ook zinloos....
Zo ook deze opmerking van mij :+

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:40

Relaxed schreef:
MarliesV schreef:
Vreselijk he. Dan gaat er iets heel erg mis in je hoofd als je dit doet.
Zelfmoord is vreselijk, maar je gezin of iemand anders meenemen hierin kan ik niet begrijpen.

Hoorde vanmorgen op het nieuws iemand die zei: het komt steeds dichter bij, dit is maar 1 straat van huis.
Dan denk ik: huh, alsof het besmettelijk is.

Maar goed, die vrouw was natuurlijk geschrokken en verbijsterd, maar de reactie was enigszins bijzonder te noemen.


En mijn moeder zegt dan doodnuchter dat het ook vroeger gewoon gebeurde.. Toen zij klein was is er in hun dorp ook zoiets gebeurt.. Alleen toen kwam het niet verder dan de dorpskrant. Dit is van alle tijden..

Vreselijke gebeurtenis iig..


Sommige dingen zouden niet in de media moeten komen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:54

Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:59

Hij had gewoon de rest met rust moeten laten, dan maar alleen de hand aan zichzelf. Dan is het voor het gezin een periode van rouw, maar kunnen ze daarna nog wat van hun leven maken. Hij heeft hun die kans compleet ontnomen. En dan vind ik het geen daad van liefde.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:04

Dat is een mening, maar daar had hij andere gedachtes over.

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:04

Sjonge, zo komt het echt weer tot een boktrel..
Het is al erg genoeg wat er is gebeurd mensen. Wat maakt het uit hoe het genoemd wordt? Het is hoe dan ook afschuwelijk wat daar is gebeurd.. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:08

Rakkie123 schreef:
Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:18

Rakkie123 schreef:
Dat is een mening, maar daar had hij andere gedachtes over.


Klopt dat is mijn mening, we zullen nooit weten wat zijn gedachtes zijn.