[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:04

sanso schreef:
Een boer heeft eigenlijk ook geen keus weet je dat? Ja is er wel, kiezen voor de supermarkt of faillisement...
heb eerlijk waar nog nooit de situatie gezien die jij nu beschrijft. En ja ik ben er redelijk in thuis..

Het zal heus voorkomen, maar overal is wel eens onzuivere koek.

Het is de doelgroep waar ik mee werk ;) dus ik ben er goed in thuis.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:23

Oke laten we het dan omdraaien;
Team legaliseren of team illegaliseren en why?

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:40

karuna schreef:
Ahum :+ neuroloog had ooit het slimme plan van weedthee gebruiken. Affijn op ziekenhuis afdeling zijn ze aan de brouw gegaan om voor me een kan thee te maken. :)) maar de eerste slok (smerig) bleef nog binnen slok twee kwam er net zo snel weer uit en ik ben uren aan het overgeven gebleven _O- oftewel mijn lijf blieft het niet. Het dringende advies gekregen er voortaan ver uit de buurt te blijven.

Een keer onvrijwillig meegeblowd %) -:(- -O- :r zaten paar stevig te blowen onder het rolstoel podium. Was geen pretje, :n %) echt beroerd geweest en dagen een vaag hoofd. Dus nee niks voor mij.

Daarnaast pijn went, alleen als het mijn nachtrust kost of dagen de dystrofie me echt hindert grijp ik maar pillen. Anders doe ik iets kalmer aan.


Maar dat is iets anders dan CBD olie. Dat heeft niks met blowen of weedthee te maken. Ik kan ook slecht tegen de lucht van blowen, maar bij de cbd olie had ik daar geen last van. Juist omdat het bestanddeel waar je stoned van wordt er niet in zit. Nu werkte het bij mij ook niet/niet voldoende tegen de pijn, dus zit ik onder andere aan de fentanyl. Ik had gehoopt dat niet nodig te hebben, omdat ik veel goede verhalen over cbd hoor. Dat is toch minder rotzooi dan de zware pijnstillers die ik nu heb/krijg.

Qua drugs. Ik heb zelf nog nooit iets gebruikt, maar ik maak qua vrienden/relaties wel een onderscheid in mensen die heel soms wel eens iets gebruiken of mensen die dat regelmatig doen of zelfs een stap verder gaan. Het is in Nederland eigenlijk raar geregeld met het gedoogbeleid van wiet, vind ik. Gebruiken en kleine hoeveelheden kopen mag, maar het kweken en dus bevoorraden mag weer niet. Ik vind dit wel een boeiende discussie, de 'voorstanders' hebben in mijn ogen ook wel hele duidelijke en nette posts de laatste pagina's. Maar ik heb ook geen probleem met de grapjes daarvoor. Ik heb meer problemen met adviezen in sommige MWS topics waar pijnstilling/medicatie aangeraden wordt alsof dat geen kwaad kan.

Sanso; goede vraag en ik ben heel benieuwd naar de antwoorden en argumenten. Ik weet het zelf niet. Aan de ene kant legaliseren, maar ik vraag me af of je daar iets mee verbetert.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:45

Met legaliseren haal je voor een groot deel het illegale circuit eruit. Want waarom zou je iets illegaal doen als het ook legaal kan? Zeker met de taboe om drugs, iedereen in mijn omgeving (geen drugsgebruikers, drugsgebruikers, met regelmaat of af en toe) is voor het legaliseren. Zou alles veel makkelijker maken, op elk front.
Plus de overheid kan er nog een centje uit slaan.

Feit is nu eenmaal dat mensen drugs gebruiken en ze daar niet (lees nooit, nieuwe generaties ed) mee gaan stoppen.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:52

Ik zat meer te denken aan het criminele circuit, dat zal blijven bestaan. Ook omdat er veel export is. Die zullen niet ineens legaal bezig gaan, niet ineens geen afval meer dumpen, omdat het legale traject hen waarschijnlijk minder oplevert.

Dus ik twijfel, aan de ene kant ben ik het met je eens. Vooral voor mensen in NL die wel gebruiken kan het legaliseren een voordeel zijn. Misschien meer controle op gebruik/hoeveelheden (hoewel je dat met alcohol ook niet hebt), maar wel controle op bestanddelen en dus minder foute/gevaarlijke drugs. Voorlichting is dan wel een belangrijk punt ook. Maar het zal ook banen op kunnen leveren. Aan de andere kant heb je ook een hele illegale handen in medicijnen en zal die er in drugs ook blijven.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 17-08-19 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:54

Maar waarom zou er drugsafval gedumpt blijven worden als er inleverpunten gaan komen? Noem even een hersenspinsel. Een nieuwe categorie op de vuilstort bij de chemie. Hoeven ze het ook niet op te sparen zodat het weet ik hoeveel liter tonnen zijn ineens.

Zelfde als wietafval, dat je het gewoon kan inleveren bij de stort.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:01

sanso schreef:
Maar waarom zou er drugsafval gedumpt blijven worden als er inleverpunten gaan komen? Noem even een hersenspinsel. Een nieuwe categorie op de vuilstort bij de chemie. Hoeven ze het ook niet op te sparen zodat het weet ik hoeveel liter tonnen zijn ineens.

Zelfde als wietafval, dat je het gewoon kan inleveren bij de stort.


Omdat ik niet geloof dat criminelen ineens netjes weg gaan brengen als dat kan. Ik denk namelijk niet dat zoiets gratis kan. Hier kan je bij de vuilstort al maar een heel klein deel afval/grof vuil gratis brengen, daarna moet je betalen.

Er zal echt een deel zijn dat zich aan de regels zou gaan houden. Kassen vol wiet ipv bloemen, die hebben met bloemen ook al afval wat ze op moeten laten halen. Zulke bedrijven zullen er komen en die zullen het inderdaad niet dumpen. Daarbij zal de veiligheid misschien wel beter worden als het legaal wordt om wiet te kweken. Minder zolderkamertjes die slechte installaties hebben hopelijk, dus minder ongelukken? Nu weet ik dat er woningbouwverenigingen zijn die een zero tolerance beleid hebben met wiet. 1 plant en je kan al uit je huis gezet worden. Dus als iemand voor zichzelf wil kweken, omdat ze het bijvoorbeeld tegen de pijn gebruiken kan zomaar op straat gezet worden. Dat zou dan ook wel aangepast moeten worden, hoewel ik ook nog wel voor een beperking in aantal planten ben die je thuis mag neerzetten. Ook omdat ik de lucht niet fijn vind, haha ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:10

Illegaal maken. Legaliseren heeft niet zoveel zin. Groot aantal bestanddelen zijn of zwaar giftig of groeien niet in Nederland.
Of de productie is levensgevaarlijk met veel chemisch afval. Daarnaast teveel verslaafden. Teveel mensen met zware problemen door drugsgebruik. Inclusief psychoses door weed

Telen van medicinale weed onder toezicht van overheid en op recept verkrijgbaar bij apotheek. Maar dat is nu al grotendeels zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:11

sanso schreef:
Maar waarom zou er drugsafval gedumpt blijven worden als er inleverpunten gaan komen? Noem even een hersenspinsel. Een nieuwe categorie op de vuilstort bij de chemie. Hoeven ze het ook niet op te sparen zodat het weet ik hoeveel liter tonnen zijn ineens.

Zelfde als wietafval, dat je het gewoon kan inleveren bij de stort.

Wat denk je dat dat gaat kosten? En wat denk je dat drugs gaat kosten als dat netjes wordt doorberekend. En waarom moeten we als samenleving eigenlijk al dat chemisch afval maar accepteren?
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/06/de ... p-a2753994
Ik ben voor het legaliseren van drugs, omdat verbieden niets oplost. Maar laten we niet net doen alsof alle problemen met drugs worden opgelost als het wordt gelegaliseerd. Ik heb jaren in een opvang voor drugsverslaafden gewerkt en heb alleen maar ellende gezien daar, en niet al die ellende werd veroorzaakt doordat het illegaal is.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:25

Kunnen we in plaats van weed gewoon wiet zeggen? Bedankt.

Ik zeg ook, het is maar een hersenspinsel. Wat wel zo is is dat er een oplossing voor moet komen. Daar zijn we het allemaal wel over eens gelukkig. Enkel de manier waarop niet. Legaliseren heeft in mijn ogen veel meer voordelen dan illegaliseren.

Karuna; ik weet het, niet op de man maar op de bal maar toch moet ik dit even kwijt, ik vindt dat jouw visie erg kortzichtig is. Omdat JIJ last van sigarettenrook hebt moeten mensen maar wegblijven van openbare plekken, omdat JIJ drugs rotzooi vindt moet het maar illegaal gemaakt worden. Zoals mijn oma wel eens zei; al eens verder gekeken dat je neus lang is?
Want op deze manier valt er geen discussie te voeren.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:30

Gewoon legaliseren die handel. Het is nu illegaal en wordt nog steeds gebruikt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:32

En het zal ook altijd gebruikt blijven worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:42

sanso schreef:
Kunnen we in plaats van weed gewoon wiet zeggen? Bedankt.

Ik zeg ook, het is maar een hersenspinsel. Wat wel zo is is dat er een oplossing voor moet komen. Daar zijn we het allemaal wel over eens gelukkig. Enkel de manier waarop niet. Legaliseren heeft in mijn ogen veel meer voordelen dan illegaliseren.

Karuna; ik weet het, niet op de man maar op de bal maar toch moet ik dit even kwijt, ik vindt dat jouw visie erg kortzichtig is. Omdat JIJ last van sigarettenrook hebt moeten mensen maar wegblijven van openbare plekken, omdat JIJ drugs rotzooi vindt moet het maar illegaal gemaakt worden. Zoals mijn oma wel eens zei; al eens verder gekeken dat je neus lang is?
Want op deze manier valt er geen discussie te voeren.

Nou dat vetgedrukte vind ik ook, en dat vinden steeds meer mensen. Als jij wil roken (of zuipen/snuiven/slikken, trouwens) prima, maar ik wil er geen last van hebben. Of de rokers dat nou leuk vinden of niet, dat is wel steeds meer waar we naar toe gaan natuurlijk.
Maar ik heb zelf ook gerookt en ik herinner me nog de paniek toen ik op steeds minder plekken mocht roken :(:) . Dus ik snap best dat de rokers daar niet vrijwillig aan willen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:47

Ik rook zelf niet maar kan er écht niet wakker van liggen als andere dat doen, op een terras of waar dan ook. Wát een verspilling van energie en ergernis zeg.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:54

karuna schreef:
Illegaal maken. Legaliseren heeft niet zoveel zin. Groot aantal bestanddelen zijn of zwaar giftig of groeien niet in Nederland.
Of de productie is levensgevaarlijk met veel chemisch afval. Daarnaast teveel verslaafden. Teveel mensen met zware problemen door drugsgebruik. Inclusief psychoses door weed

Telen van medicinale weed onder toezicht van overheid en op recept verkrijgbaar bij apotheek. Maar dat is nu al grotendeels zo


Het is wiet, geen weed.

Van XTC kun je over het algemeen geen psychoses krijgen, geen zware problemen en al helemaal geen verslaving.
XTC is een van de minst verslavende drugs, je bent zo gaar er van de dag erna dat je weer pakken echt niet zoekt. Omdat je eigenlijk na een keer XTC wel weer zoet bent is de kans op psychoses ook klein. Psychoses is meer iets wat komt kijken bij heftig cocaïne gebruik of het veel snuiven van pep.
En tja, zware problemen? Wat vind jij een zwaar probleem? Van XTC hoef je alleen uit te brakken that's it. Ik zie daar niet echt een zwaar probleem in. :+

De volgende keer zou ik een beetje research doen als ik jou was, karuna. En jij wilde toch niks meer met dit topic te maken hebben dacht ik kort geleden te hebben gelezen?

Janneke2

Berichten: 22870
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:57

MyWishMax schreef:
Ik zat meer te denken aan het criminele circuit, dat zal blijven bestaan. Ook omdat er veel export is. Die zullen niet ineens legaal bezig gaan, niet ineens geen afval meer dumpen, omdat het legale traject hen waarschijnlijk minder oplevert.

Dus ik twijfel, aan de ene kant ben ik het met je eens. Vooral voor mensen in NL die wel gebruiken kan het legaliseren een voordeel zijn. Misschien meer controle op gebruik/hoeveelheden (hoewel je dat met alcohol ook niet hebt), maar wel controle op bestanddelen en dus minder foute/gevaarlijke drugs. Voorlichting is dan wel een belangrijk punt ook. Maar het zal ook banen op kunnen leveren. Aan de andere kant heb je ook een hele illegale handen in medicijnen en zal die er in drugs ook blijven.


De us of a heeft de grote drooglegging gehad: in de periode dat alcohol illegaal was maar op grote schaal gebruikt werd is de maffia groot geworden.

Zouden we ale drugs legaliseren/ reguleren, is de maffia/ het criminele circuit in elk geval haar monopolie kwijt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:18

Van wiet kan je zeker wel psychoses en/of andere mentale problemen krijgen. Kwestie van al aanleg te hebben en een stof in de wiet die een trigger geeft waardoor het tot uiting komt.

Ik heb zeker niks tegen het gebruik, maar ik vind het zo ironisch dat wiet altijd als zo'n 'zachte' drugs gezien wordt. Zeker voor hersenen die nog in de ontwikkeling zijn kan het schade toebrengen (dat is bij alle drugs zo). Gelukkig is die kans bij wiet vrij klein.
Nu ben ik niet heilig en heb ik ook meerdere keren wiet gedaan en ben er enorm slecht op gegaan ook (gelukkig zonder blijvende gevolgen). Tevens dus ook mensen die er bipolair door geworden zijn, schizofrenie door gekregen hebben, paranoia,... (Nuja, niet letterlijk 'krijgen' dus, want die aanleg heb je al. Maar het kan het tot uiting laten komen)

Dus een betere voorlichting wat dat betreft zou wel mogen. Je moest maar eens die ene persoon zijn die wiet voor de fun probeert en dan krijg je levenslang mentale problemen als cadeau. :=

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:54

karuna schreef:
sureido schreef:
Sniffel snaffel snuifje, wat komt er door mijn buisje?

Sureido de mededeling van de mod was duidelijk toch. :j Serieus topic geen zinloze "grappige" opmerkingen meer graag. Probeer je daar aub ook aan te houden,


Ja Sureido!1!1!1!1!!1!!!1!!1 ;(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:55

Shaggy wat ik neergezet heb een serieuze discussie geen probleem mee. Met verheerlijking van gebruik en grappen maken over gebruik. Nee daar wil ik niks mee te maken hebben.

En helaas simpel eenmalig gebruik kan blijvende geestelijke schade opleveren. Weet inmiddels van iemand die na een simpele plak spacecake nu blijvend begeleid moet wonen. Omdat er een psychose is opgewekt met blijvende gevolgen. En ook helaas zelfs in het nieuws. Toeristen die in Amsterdam een keer experimenteren en vervolgens overlijden door hun acties gedaan onder invloed.

Dus niks te maken met verder kijken dan neus lang is. Ik ben gewoon simpelweg tegen drugs voor de lol. Je vraagt een mening en krijgt hem ook.

En wat betreft roken, niet in dit topic dus eigenlijk offtopic. Ik zeg niet ze moeten wegblijven maar ik heb echt heel flinke last van rook van sigaretten. Wat ik gepost heb ik vermijd dus situaties als kan om de rook te vermijden en ga dan ook nagenoeg niet op een terras zitten.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:01

Sorry maar een psychose van eenmalig wietgebruik? Dan was er voor dat gebruik al iets flink mis hoor..

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:05

sanso schreef:
Sorry maar een psychose van eenmalig wietgebruik? Dan was er voor dat gebruik al iets flink mis hoor..

'Al iets flink mis'... Mensen kunnen aanleg hebben voor psychoses (en andere mentale problemen) zonder dat ze het weten. Iemand kan perfect 'normaal' zijn en door wiet blijvende psychoses krijgen.

"Studies have also shown that someone who is predisposed to have a psychotic disorder like schizophrenia is more likely to develop the condition if they use marijuana. There is also evidence that for someone living a psychotic condition, even if diagnosed and treated, use of marijuana can trigger a psychotic episode."
https://www.brightquest.com/cannabis-in ... psychosis/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24904437

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:15

karuna schreef:
Shaggy wat ik neergezet heb een serieuze discussie geen probleem mee. Met verheerlijking van gebruik en grappen maken over gebruik. Nee daar wil ik niks mee te maken hebben.

En helaas simpel eenmalig gebruik kan blijvende geestelijke schade opleveren. Weet inmiddels van iemand die na een simpele plak spacecake nu blijvend begeleid moet wonen. Omdat er een psychose is opgewekt met blijvende gevolgen. En ook helaas zelfs in het nieuws. Toeristen die in Amsterdam een keer experimenteren en vervolgens overlijden door hun acties gedaan onder invloed.

Dus niks te maken met verder kijken dan neus lang is. Ik ben gewoon simpelweg tegen drugs voor de lol. Je vraagt een mening en krijgt hem ook.

En wat betreft roken, niet in dit topic dus eigenlijk offtopic. Ik zeg niet ze moeten wegblijven maar ik heb echt heel flinke last van rook van sigaretten. Wat ik gepost heb ik vermijd dus situaties als kan om de rook te vermijden en ga dan ook nagenoeg niet op een terras zitten.


Vaak gaat het niet om een keer expirementeren, maar om verkeerd gebruik. Bijv. bij geen ervaring een idioot hoge dosis nemen. Dan zouden we bij alles moeten kijken naar verkeerd gebruik en dat beoordelen... dan zou bijv. autorijden ook illegaal moeten worden.

Een psychose ontstaat niet door wiet. Wiet kan een trigger zijn, maar is nooit het enige wat de psychose veroorzaakt. En om het even te vergelijken: caffeïne kan ook een trigger zijn voor een psychose. Dit is alleen een drug die algemeen geaccepteerd is, terwijl velen eraan verslaafd zijn(koffie).

Ik ben voor legalisering omdat ik vind dat je als mens zelf mag bepalen wat je wel/niet mag doen(zolang je anderen er niet direct mee schaadt), en het niet verboden zou moeten zijn om in een andere staat van zijn te zijn. Dezelfde vrijheid als bij alcohol dus.
Want als reden te nemen dat iets verslavend kan zijn en misbruikt kan worden en daarom illegaal moet zijn, kan op heel veel dingen toegepast worden die gewoon legaal zijn. Dan kunnen er heel veel dingen verboden worden.. en gaat het allemaal nergens meer over.

Grappig overigens dat positief praten over gebruik van drugs direct wordt gezien als verheerlijking, alsof er alleen negatieve punten zijn die benoemd mogen worden, alsof er niet ook heel veel positieve dingen aan vast kunnen zitten, want het is illegaal en daarom ''slecht''.

Ik weet het trouwens wel: ik ga veel liever naar een feestje waar hoofdzakelijk XTC wordt gebruikt dan een alcoholfeestje. In die zin is XTC zoveel beter voor de samenleving dan alcohol.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:18

karuna schreef:
sureido schreef:
[quote="
Ik wil nog wel wat leuke zinnen erin gooien hoor als jullie dat leuk vinden }:)
Kom maar door!!

Sniffel snaffel snuifje, wat komt er door mijn buisje
Sureido de mededeling van de mod was duidelijk toch. :j Serieus topic geen zinloze "grappige" opmerkingen meer graag. Probeer je daar aub ook aan te houden,

Er stond: niet wat het beste is en waar je het kan kopen, volgens mij doe ik dit geen van beide? Wat doe jij eigenlijk nog in dit topic? Je wilt er toch niks mee te maken hebben? nu staat je naam er alsnog in bij. :')

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:20

sureido schreef:
Er stond: niet wat het beste is en waar je het kan kopen, volgens mij doe ik dit geen van beide? Wat doe jij eigenlijk nog in dit topic? Je wilt er toch niks mee te maken hebben? nu staat je naam er alsnog in bij. :')


Volgensmij heeft ze al een aantal keer gezegd dat ze niks te maken wilt hebben met de grappen en het lacherige gedoe eromheen. Wel met een serieuze discussie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:21

Klopt