Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:22

Het lichaam van een man kan nou eenmaal zwaarder lichamelijk werk aan dan een vrouwelijk lichaam. Logisch dat je niet wordt aangenomen als vrouw zijnde als de werkzaamheden lichamelijk te zwaar zijn. Een hele kleine, schriele man wordt ook niet op de bouw gezet hoor. En das maar goed ook want dat kunnen ze lichamelijk gewoon niet aan.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:32

Want in de bouw die iedereen de hele dag niks anders dan zwaar lichamelijk werk :?

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:35

Ik ben ook wel eens ergens afgewezen omdat ze het verstandiger vonden om een beer van een kerel aan te nemen voor die baan. Dat heb ik echt niet als discriminatie gezien maar gewoon eerlijkheid over de aard van het werk. Niemand heeft er iets aan als je ‚kapot‘ gaat.

Ook heb ik bij een hovenier gewerkt en ik vond dat daar best vaak onredelijk zware dingen gesleept moesten worden die ze automatisch niet aan jou als vrouw geven. Kan je dan dan heel boos over gaan zitten mokken, maar mijn rug is me ook heilig. Ik vind het dan eerder triest tov die mannen die misschien ook liever Nee zouden zeggen maar dan voor watje worden uitgelachen.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 10-07-19 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:37

Karl66 schreef:
Want in de bouw die iedereen de hele dag niks anders dan zwaar lichamelijk werk :?


Come on zeg, 'de bouw' is gewoon over het algemeen altijd werk dat op den duur een aanslag is op je lichaam. :+ Het is zeker zwaar werk over het algemeen, dat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:43

oomens schreef:
Avalanche81 schreef:
Verder zijn er zat vrouwen die in dienst willen, of de bouw in, maar zie maar eens dat je daar aangenomen wordt.....

Want dan blijkt ineens dat het dan toch verdraaid handig is als je die zak cement uit de OP wel gewoon kunt tillen.

Een mens kan trainen hoor :) ik zou er niet gelukkig van worden, maar als iemand dat graag wil, man of vrouw, moet het imo gewoon kunnen :)

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:37

je mag het draaien en keren als je het wil, fysiek gezien moet een vrouw het meestal (!!) afleggen tegen een man. (natuurlijk zal een afgetrainde vrouw het wss niet afleggen tegen een schriel mannetje dat nog nooit meer gedaan heeft dan een colaflesje opendraaien, maar laten we eens uitgaan van een gemiddelde vrouw tov een gemiddelde man.)

Ik heb een tijdje in een mannenfunctie gewerkt (op de heftruck). Op de ene job kon ik prima mee, dat was vooral heftruckwerk en heel weinig lichamelijk heffen of doen (en als het eens nodig was deden we het meestal met 2 personen.) De andere functie was er wel veel lichamelijk werk ((half)volle olievaten van de ene pallet op de andere plaatsen, zware pakken versleuren, etc) en waren mijn collega's van het idee dat ik die functie zelf gekozen had en dus geen hulp hoefde te verwachten. Ik ben zelf vrij tenger met 1.73, maar op zich geen watje, maar toch liep ik daar tegen mijn beperkingen aan.
Waar de mannen die vaten in 1 trek konden verplaatsen naar de juiste plaats, moest ik het cm per cm doen. Waar de mannen de metalen containers die iets teveel gevuld waren met een hand konden dichtdrukken en het slot erop klikken, moest ik er vanboven gaan opzitten en gaan springen om hem in het slot te laten klikken, etc.

Het lukte me allemaal wel, maar dezelfde werkzaamheden kostten me simpelweg veel meer energie dan het bij de mannen kostte.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:48

germie schreef:
Gaan vrouwen dan ook allemaal fulltime werken, in militaire dienst, werken als vuilnisophaler, bouwvakker, of willen ze alleen maar goedbetaalde managers functies krijgen omdat ze toevallig vrouw zijn?

Dat er te weinig dames wc's zijn, ja. Maar dat van auto's is beetje onzin. De vrouwen zijn geen 1.65 meer hoor. Ik kan nooit een damesduikpak kopen omdat ze allemaal gemaakt zijn voor een vrouwtje van max 1.70. Ik zie graag dat langere vrouwen ook meegenomen worden.


Artikel quote uit een Amerikaans onderzoek waar de gemiddelde vrouw wel kleiner is. Daarnaast zijn Japanse auto's ook vaak kleiner en compacter met het oog op een gemiddelde japanse man (aka Nederlandse vrouw lengte :+ )

Eerste alinea slaat nergens op. Niet alle mannen werken full-time, in militaire dienst, vuilnisophaler, bouwvakker...
Maar ik als vrouw zou het niet erg vinden om een goedbetaalde manager functie te krijgen hoor.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:58

Ik werk fulltime en ken genoeg vrouwen die ook fysiek zwaar werk doen. Overigens kun je op de werkplaats elkaar tekortkomingen ook aanvullen. Dat niet iedereen gelijk is lijkt me evident.

De bouw is overigens wel een testosteron bolwerk, net als dat de militaire dienst dat ooit was. (en nog wel is). Andersom is het voor mannen weer heel lastig om bijvoorbeeld aan het werk te komen op een kinderdagverblijf, terwijl er waarschijnlijk genoeg mannen zijn die dat ook heel leuk zouden vinden.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:23

Shaggy09 schreef:
Karl66 schreef:
Want in de bouw die iedereen de hele dag niks anders dan zwaar lichamelijk werk :?


Come on zeg, 'de bouw' is gewoon over het algemeen altijd werk dat op den duur een aanslag is op je lichaam. :+ Het is zeker zwaar werk over het algemeen, dat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik.


Nou, eigenlijk wel...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:48

Karl66 schreef:
Shaggy09 schreef:


Come on zeg, 'de bouw' is gewoon over het algemeen altijd werk dat op den duur een aanslag is op je lichaam. :+ Het is zeker zwaar werk over het algemeen, dat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik.


Nou, eigenlijk wel...


Hier in het topic komen al een aantal mooie voorbeelden voorbij.

'De Bouw' zijn beroepen als aannemer, metselaar, stratenmaker, timmerman, dakdekker, stucadoor. Enzovoorts. Voor vrouwen is dat fysiek vaak te zwaar werk, is hun lichaam te snel overbelast bij zulke werkzaamheden. Maar dat geld ook voor mannen die wat kleiner/smaller/dunner zijn. Die worden vaak ook niet aangenomen en dat is maar goed ook, zo'n medische toestand is voor niemand goed.
En ja, de grotere, ruwere kerels kunnen ook door hun rug gaan of een arm breken. Maar over het algemeen kunnen die meer aan, kunnen die zwaarder gewicht tillen, zijn die minder snel moe etc.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:55

Shaggy09 schreef:
Karl66 schreef:
Nou, eigenlijk wel...


Hier in het topic komen al een aantal mooie voorbeelden voorbij.

'De Bouw' zijn beroepen als aannemer, metselaar, stratenmaker, timmerman, dakdekker, stucadoor. Enzovoorts. Voor vrouwen is dat fysiek vaak te zwaar werk, is hun lichaam te snel overbelast bij zulke werkzaamheden. Maar dat geld ook voor mannen die wat kleiner/smaller/dunner zijn. Die worden vaak ook niet aangenomen en dat is maar goed ook, zo'n medische toestand is voor niemand goed.
En ja, de grotere, ruwere kerels kunnen ook door hun rug gaan of een arm breken. Maar over het algemeen kunnen die meer aan, kunnen die zwaarder gewicht tillen, zijn die minder snel moe etc.
Tot dat je dan na 40 jaar, fysiek, alsnog de rekening kunt gaan betalen ;)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:23

Wij hebben een bouwbedrijf,en 1 vrouwlijke lasser.Maar verder krijgen we op de vacatures nooit geen vrouwen.Het is en blijft een zwaar beroep.
We zien wel steeds meer vrouwlijke vrachtwagen chauffeurs.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:31

Grappig. In "de zorg" wordt met mensen gesleept, niet met zakken cement, en daar heeft niemand het erover dat een vrouw het niet zou kunnen doen.

In alle gevallen, of het nou over mannen of vrouwen gaat, en of het nou over de zorg of over de bouw gaat, moet je ervoor zorgen dat mensen het fysiek niet zwaarder hebben dan ze aankunnen. Dat is voor een deel opleiding, voor een deel hulpmiddelen, voor een deel samenwerken en voor een deel het werk goed verdelen.

Het imago van een beroep doet veel. Ik denk dat er maar weinig vrouwen als lasser in opleiding gaan, en dan krijg je ze ook niet aan het werk. Hoe waardeert die vrouwelijke lasser haar werk, tegenover haar mannelijke collega's? Wat maakt lassen leuk, als baan?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:35

Prrrr schreef:
Grappig. In "de zorg" wordt met mensen gesleept, niet met zakken cement, en daar heeft niemand het erover dat een vrouw het niet zou kunnen doen.

In alle gevallen, of het nou over mannen of vrouwen gaat, en of het nou over de zorg of over de bouw gaat, moet je ervoor zorgen dat mensen het fysiek niet zwaarder hebben dan ze aankunnen.
Dat is voor een deel opleiding, voor een deel hulpmiddelen, voor een deel samenwerken en voor een deel het werk goed verdelen.

Het imago van een beroep doet veel. Ik denk dat er maar weinig vrouwen als lasser in opleiding gaan, en dan krijg je ze ook niet aan het werk. Hoe waardeert die vrouwelijke lasser haar werk, tegenover haar mannelijke collega's? Wat maakt lassen leuk, als baan?


Dit dus. Heel dit topic is een mooie illustratie van de verwarring die heerst tussen gelijk zijn en gelijkwaardig zijn. Enkel het laatste is een realistisch streven.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:42

Prrrr schreef:
Grappig. In "de zorg" wordt met mensen gesleept, niet met zakken cement, en daar heeft niemand het erover dat een vrouw het niet zou kunnen doen.

In alle gevallen, of het nou over mannen of vrouwen gaat, en of het nou over de zorg of over de bouw gaat, moet je ervoor zorgen dat mensen het fysiek niet zwaarder hebben dan ze aankunnen. Dat is voor een deel opleiding, voor een deel hulpmiddelen, voor een deel samenwerken en voor een deel het werk goed verdelen.

Het imago van een beroep doet veel. Ik denk dat er maar weinig vrouwen als lasser in opleiding gaan, en dan krijg je ze ook niet aan het werk. Hoe waardeert die vrouwelijke lasser haar werk, tegenover haar mannelijke collega's? Wat maakt lassen leuk, als baan?


Dat dus, terwijl in de zorg juist in verhouding veel vrouwen werken.

Ja natuurlijk zijn er fysiek zwaardere beroepen in de bouw, maar het is echt onzin om te doen of een fysiek normaal gezonde man of vrouw dat werk niet aan zou kunnen. Het grootste risico dat je wat dat betreft hebt is dat je je sportschool abonnement moet opzeggen, omdat je spieren van je werk krijgt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:43

Geen idee Prr,ze doet haar werk heel goed. De mannen interesseert het niet zo.Nu werkt ze vooral in de werkplaats dus komt weinig (vreemde ) collega's tegen.
Ze is onze enige lasser en enige vrouw op het werk op mij na,maar ik werk er niet echt hang er alleen rond om mijn man wat te helpen met de administratie of een boodschap te halen.Ze werkt nu een jaar of 5 bij ons.Ze is trouwens getrouwd en heeft een kindje,want om een of andere reden denken mensen vaak dat ze lesbisch is.Ze is ook nog bijzonder knap om te zien,maar ze staat haar mannetje wel. Trouwens we hebben altijd gezegt mocht er iemand vervelend doen moet ze het komen zeggen. Mijn man is mij gewend ik weet ook wat ik wil en kan ook heel wat dingen,dus hij vond ook niks vreemd dat ze kwam solliciteren.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:44

SinneJ schreef:
Prrrr schreef:
Grappig. In "de zorg" wordt met mensen gesleept, niet met zakken cement, en daar heeft niemand het erover dat een vrouw het niet zou kunnen doen.

In alle gevallen, of het nou over mannen of vrouwen gaat, en of het nou over de zorg of over de bouw gaat, moet je ervoor zorgen dat mensen het fysiek niet zwaarder hebben dan ze aankunnen.
Dat is voor een deel opleiding, voor een deel hulpmiddelen, voor een deel samenwerken en voor een deel het werk goed verdelen.

Het imago van een beroep doet veel. Ik denk dat er maar weinig vrouwen als lasser in opleiding gaan, en dan krijg je ze ook niet aan het werk. Hoe waardeert die vrouwelijke lasser haar werk, tegenover haar mannelijke collega's? Wat maakt lassen leuk, als baan?


Dit dus. Heel dit topic is een mooie illustratie van de verwarring die heerst tussen gelijk zijn en gelijkwaardig zijn. Enkel het laatste is een realistisch streven.


JUIST! Jij verwoord nog veel mooier wat ik wilde zeggen met mijn post.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:12

Maar die verwarring is overal in verweven. Volgende week loop ik de vierdaagse van Nijmegen. De organisatie daarvan wil ook het gelijktrekken van de minimaal verplichte afstand per geslacht gaan onderzoeken. Nu loop ik vaak de langste afstand ipv de reglementair opgelegde 40km, maar dat betekent niet dat ik het met de intentie van de organisatie eens ben. Niet voor niets zijn bij bijna alle sporten (op bijv paardrijden na) de geslachten gescheiden. Er zijn nu eenmaal fysieke verschillen. Ook dat is een voorbeeld van gelijkwaardig ipv gelijk.

Overigens leuk dat de discussie over vrouwelijke muziek nog is doorgegaan nadat ik dit topic uit het oog was verloren. Ik heb niet toevallig iemand aangestoken met mijn 'challenge'?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:23

Prrrr schreef:
Grappig. In "de zorg" wordt met mensen gesleept, niet met zakken cement, en daar heeft niemand het erover dat een vrouw het niet zou kunnen doen.

Ik mag toch wel hopen dat er 'in de zorg' nog iets anders met de mensen gedaan wordt dan ze verslepen :?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:23

Astorga schreef:
Maar die verwarring is overal in verweven. Volgende week loop ik de vierdaagse van Nijmegen. De organisatie daarvan wil ook het gelijktrekken van de minimaal verplichte afstand per geslacht gaan onderzoeken. Nu loop ik vaak de langste afstand ipv de reglementair opgelegde 40km, maar dat betekent niet dat ik het met de intentie van de organisatie eens ben. Niet voor niets zijn bij bijna alle sporten (op bijv paardrijden na) de geslachten gescheiden. Er zijn nu eenmaal fysieke verschillen. Ook dat is een voorbeeld van gelijkwaardig ipv gelijk.

Overigens leuk dat de discussie over vrouwelijke muziek nog is doorgegaan nadat ik dit topic uit het oog was verloren. Ik heb niet toevallig iemand aangestoken met mijn 'challenge'?

Ik snap echt werkelijk waar niet waar je vandaan haalt dat het zo is.
In mijn optiek zijn vrouwenstemmen super populair en wordt er in de muziekwereld juist veel met vrouwelijke grootheden gewerkt. Denk aan Madonna, Lady Gaga, Sia, Katy Perry, Celine Dion, Nicky Minaj, Rihanna, Pink, Taylor Swift, Beyonce en zo kan ik eindeloos doorgaan...
Wereldberoemd, steenrijk, mannen en vrouwen zijn dol op ze. Wat wil je dan nog meer?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:03

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar er zijn echt enkele succesvolle vrouwelijke artiesten als je het vergelijkt met de hoeveelheid mannelijke artiesten.

Wat ik wil zijn gelijkwaardige kansen. Niet dat ik dat in mijn eentje kan bereiken...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:10

Sclimpre schreef:
Prrrr schreef:
Grappig. In "de zorg" wordt met mensen gesleept, niet met zakken cement, en daar heeft niemand het erover dat een vrouw het niet zou kunnen doen.

Ik mag toch wel hopen dat er 'in de zorg' nog iets anders met de mensen gedaan wordt dan ze verslepen :?


Ja. Net zoals je mag hopen dat er in de bouw wel iets anders met dat cement gedaan wordt dan alleen zakken verslepen :j Het gaat in de vergelijking om de belasting van de slepende mens.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:53

Om terug te komen hierboven, ik werk fulltime en ik ben touringcarchauffeuse :o
En ja ik til ook de zware 20kg koffers de bus in, het bagage luik in etc. En maak ook lange dagen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Waarom vrouwen niet kunnen autorijden (feminisme)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:18

Ik waardeer de discussie hier. En zet mij ook aan tot verdieping. Kwam net deze tegen: https://aafkeromeijn.nl/2018/12/24/vrou ... 2000-pt-1/

Overigens ben ik verpleegkundige. Mag je uitrekenen wat voor gewicht ik verplaatst wanneer ik 'even de benen in bed help' bij iemand van >160kg. Zoiets doe ik wel het liefste samen met een andere collega.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:25

Is het in de muziek dan ook echt zo dat er gezegd wordt: uitstekende muziek, maar we nemen toch liever een man?
Ik zit totaal niet in die industrie maar ik zie ook gewoon niet veel experimentle puber meisjes bandjes. Die verdienen sowieso niet, dat kost alleen maar een hoop dus met selectie heeft dat niets te maken. Misschien interesseren meisjes zich ook gemiddeld minder voor iedere avond op een gitaar rammen in een tochtige loods?
Ik ben echt nog nooit door een vrouw uitgenodigd voor hun experimentele bandavond.
Zijn er concrete cijfers van het aantal aanmeldingen en afwijzingen bij platenmaatschappijen?