Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:56

Ik denk dat het niets met de chemicaliën te maken heeft, maar puur met het feit dat deze bedrijfseigenaar zijn ruimte optimaal dacht te benutten.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:56

Sani schreef:
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap het ook gewoon niet.
Wat heeft Jesus van doen met die chemicaliën en waarom zou het (wat dan ook) redden? Of bedoelen ze dat Jesus alles wat kapot gaat door chemicaliën gaat redden? :')

Of jezus is ons zo spuugbeu en gaat ons uit de weg ruimen met chemicaliën.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 20-06-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:08

Jaaaaa, allemaal naar de knoppen! :')

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:23

Jesus saves, FF Chemicals scores?

Ik vind zoiets hilarisch, ik snap de samenhang ook niet. Maarja, hun gebouw, hun ding. Het zou mij niet trekken om daar dan iets te kopen, maar ik heb sowieso niet dagelijks chemicaliën nodig. Maar ik zou er ook wegrijden als ik een sollicitatiegesprek zou hebben (als ik het niet van tevoren wist). Denk niet dat ik zo’n situatie zou willen.

Heb wel even hun website bekeken en daar zie ik helemaal niets religieus terug, ik dacht eerst ook even dat het een geintje was.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:27

Jezus redt... Wat? Wie?

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:39

Qimm schreef:
Jezus redt... Wat? Wie?

De windmolens van de chemicaliën? :')

Hoe meer ik erover nadenk, hoe raarder ik de uitspraak vind. Niet eens geloofsgerelateerd maar überhaupt qua combinatie wat ik eerder ook al schreef.

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:59

Ik blijf de uitspraak 'geloof mag wel maar alleen binnenshuis' toch wel vreemd vinden. Het gaat immers om iets dat je hele leven doortrekt. Het valt voor mij een beetje in dezelfde categorie als bijvoorbeeld 'je mag wel vegetariër zijn maar alleen thuis' of 'paardrijden doe je achter gesloten deuren en je mag zeker niet in je paardrijbroek over straat'. En dan gaat geloof vaak nog wat dieper dan wat je eet of wat je hobby/sport is. Nog een voorbeeld, hoe ik met mensen om ga is er ook door beïnvloed. Dat is toch niet achter gesloten deuren te doen? Zou ook jammer zijn, ik probeer juist veel goeds op die manier uit te dragen, liefde, vriendelijkheid, behulpzaamheid etc. Maar dat mag dan niet buitenshuis?
Of wordt het pas een 'probleem' als ik uitleg waar mijn drijfveer vandaan komt? Of begrijp ik de uitspraak verkeerd?

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:06

Ik stoor mij wel aan dit soort teksten, TS. Toen ik nog in Amsterdam werkte, stond er ook mega groot dat Henk van iedereen hield. Ik draaide bij dat gebouw steevast mijn hoofd weg. En onlangs zag ik een sticker in de provincie op een stoplicht geplakt met eenzelfde soort tekst over Henk. Eerder was ik ook van het leven en laten leven, maar het valt mij steeds meer op dat ik rekening met dit soort zaken moet houden en dat andersom niet wordt geaccepteerd. Ik heb wel eens gedachten gehad om zelf een sticker naast deze Henk-sticker te plakken, of de naam door te strepen en een andere naam te schrijven, maar weet nu al dat dat echt een probleem gaat worden. :')

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:08

xLaraaj schreef:
Boras schreef:
Zou het verschil maken als het om een uiting van een ander dan een christelijk geloof zou gaan? :+


We zijn oorspronkelijk wel een christelijk land...

En tegenwoordig stuikel je overal over de Boeddha's...

Ik vind het mooi wanneer mensen ergens voor uit durven te komen, ergens voor staan.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:15

Ik vind de foto uit de OP regelrecht gevloek.
Gewoon compleet tegen 1 van 'de 10 woorden' in: noem Gods naam niet bij zaken waar de Eeuwige niets mee van doen heeft.
Op het christelijke erf geldt Jezus "ook" als God.

Ik vind geloven verre van Middeleeuws, maar er zijn wel grenzen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 22:38

Astorga schreef:
En tegenwoordig stuikel je overal over de Boeddha's...

Ik vind het mooi wanneer mensen ergens voor uit durven te komen, ergens voor staan.

Maar 90% van de mensen die zo’n “gezellige dikkert” in huis hebben, hebben geen flauw idee hoe het boedisme in elkaar steekt of wie “lord budha” was...

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:44

Snap niet waar mensen zich druk om maken. :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:47

Century schreef:
Ik blijf de uitspraak 'geloof mag wel maar alleen binnenshuis' toch wel vreemd vinden. Het gaat immers om iets dat je hele leven doortrekt. Het valt voor mij een beetje in dezelfde categorie als bijvoorbeeld 'je mag wel vegetariër zijn maar alleen thuis' of 'paardrijden doe je achter gesloten deuren en je mag zeker niet in je paardrijbroek over straat'. En dan gaat geloof vaak nog wat dieper dan wat je eet of wat je hobby/sport is. Nog een voorbeeld, hoe ik met mensen om ga is er ook door beïnvloed. Dat is toch niet achter gesloten deuren te doen? Zou ook jammer zijn, ik probeer juist veel goeds op die manier uit te dragen, liefde, vriendelijkheid, behulpzaamheid etc. Maar dat mag dan niet buitenshuis?
Of wordt het pas een 'probleem' als ik uitleg waar mijn drijfveer vandaan komt? Of begrijp ik de uitspraak verkeerd?

Sommige dingen moet je niet publiekelijk uit willen dragen in de maatschappij.
Er had ook 'n andere slogan op kunnen staan die jou als gelovige diep in het hart raakt bijv, zou je dan nog voor die vrijheid van meningsuiting zijn?
Prima dat de bedrijfseigenaar in de here is, maar daar hoef je als klant verder niet mee geconfronteerd te worden. Evenmin met het feit dat hij ofwel strikte vegan is ofwel dagelijks kiloknallers wegwerkt.

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:00

Als je op je eigen gebouw al niet meer een tekst mag plakken die je mooi vindt (en die in de basis niet kwetsend/beledigend is), waar dan nog wel?

Ik geloof niet in God. Mooi dat deze man dat wel vindt.
Ik vind je lichaam verbouwen voor mode maar niets. Mooi dat zo'n bedrijf als bergman clinics wel grote plakkaten daarvoor op hun gevel heeft.

Mag het één wel en het ander niet?

Ik verbaas me erover dat er zo weinig tolerantie is.
De anti-gelovigen zijn haast nog feller dan de gelovigen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:03

assie schreef:
Als je op je eigen gebouw al niet meer een tekst mag plakken die je mooi vindt (en die in de basis niet kwetsend/beledigend is), waar dan nog wel?

Ik geloof niet in God. Mooi dat deze man dat wel vindt.
Ik vind je lichaam verbouwen voor mode maar niets. Mooi dat zo'n bedrijf als bergman clinics wel grote plakkaten daarvoor op hun gevel heeft.

Mag het één wel en het ander niet?

Ik verbaas me erover dat er zo weinig tolerantie is.
De anti-gelovigen zijn haast nog feller dan de gelovigen.


Ik ben dan wel benieuwd wat jij had gevonden als er in dezelfde grootte Allahoe akbar had gestaan. Nog steeds prima?

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:03

Ik vraag me vooral af, waarom? :')
Wat heeft zo’n bord nou voor invloed? Als het is voor marketing, dan denk ik niet dat er iemand dacht na het bekijken van dit bord: ‘jesus saves? Goh laat ik met daar nou wat beter in verdiepen.’

Maar goed ik heb dan ook een beetje een afkeer naar geloven. Ook een beetje gelovig opgevoed(dorp) en heb er helemaal niets mee en associeer het eerder negatief.

Ik snap ook niet goed dat mensen andere reclames erbij halen, zoals blote mensen en fastfood restaurants. Wie zegt dat iedereen dat wel goed vind? Nu gaat het hier over

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:05

Ik vind het dubbel..
Aan de ene kant, je mag doen wat je wilt, zolang je niemand beschadigd. Als de eigenaar hier blij van wordt, prima. Hoewel het ook gewoon veel gratis reclame kan zijn. Kijk eens hoeveel mensen hier al gereageerd hebben.
Aan de andere kant, van mij hoeft het niet perse. Ik ben totaal niet gelovig en ook niet gelovig opgevoed oid. Ik zie vaker mensen om me heen die er heel erg mee bezig zijn en ervan overtuigd zijn. Zo “erg” dat het voor mijn gevoel op opdringen gaat lijken. Maar dat heb ik ook met vegetariërs, Healthy lifestyle mensen enzo. Prima voor jou, maar ik ga er niet aan meedoen.

Dit kan beide op gaan voor mij persoonlijk.
Nu trek ik me er niet zoveel van aan. Als het vriendelijke mensen zijn met een goed product, moeten zij weten waar ze in geloven en wat ze daar mee doen.
Maar er zijn ook wel periodes geweest dat ik me hier drukker om zou kunnen maken.

Daarbij komt ook nog dat onze halve samenleving in elkaar hangt van christelijke feesten en gebruiken. Dat vinden we (bijna) allemaal prima toch.?

Mensen mogen tot op zekere hoogte van mij best uitdragen waar ze in geloven/ van houden.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:11

LBLGypsyCobs schreef:
Ik zag de foto, dacht 'oh ok' en dat was het.

We leven in een land waar vrijheid van meningsuiting als iets heel belangrijks wordt gezien, maar het wordt volgens mij nog wel eens verward met meningsplicht.

Je hoeft niet overal wat van te vinden.


Helemaal mee eens, gelukkig wonen we in een rechtstaat, waarin we vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting hebben. Dus waarom zou je je daar druk over maken? Lekker leven en laten leven.

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:21

secricible schreef:
assie schreef:
Als je op je eigen gebouw al niet meer een tekst mag plakken die je mooi vindt (en die in de basis niet kwetsend/beledigend is), waar dan nog wel?

Ik geloof niet in God. Mooi dat deze man dat wel vindt.
Ik vind je lichaam verbouwen voor mode maar niets. Mooi dat zo'n bedrijf als bergman clinics wel grote plakkaten daarvoor op hun gevel heeft.

Mag het één wel en het ander niet?

Ik verbaas me erover dat er zo weinig tolerantie is.
De anti-gelovigen zijn haast nog feller dan de gelovigen.


Ik ben dan wel benieuwd wat jij had gevonden als er in dezelfde grootte Allahoe akbar had gestaan. Nog steeds prima?

Ja. Oprecht ja.
Of een joodse spreuk.
Of een reclame van wakker dier.
Of een plaatje van een nieuwe stoel.
Of een tekst uit het boeddhisme.

Zolang het 1. Niet haatdragend/beledigend is. En 2. Niet kwetsend is.
Geen probleem.

Jezus redt.
Allah is groot.
Eet geen biggen.
Boeddha brengt geluk.

Maakt het uit? Ik hou van de diversiteit. Ik ben het echt niet overal mee eens, maar ik hoor graag andermans mening.
Want tsja... 'mijn' waarheid is niet 'de' waarheid.
Dus ik zie echt geen probleem in zo'n tekst en vind het vooral verbazend en verdrietig dat zoveel mensen er wel aanstoot aan nemen

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:24

Ik heb zelf ook niks met religies, behalve de oude religies die niet meer worden gepraktiseerd, maar van mij mogen ze aan hun gevel hangen wat ze willen, als het maar niet discriminerend is of rascistisch. Ik zou er waarschijnlijk alleen niet solliciteren.

En als er een gebouw 'Allahoe akbar' staat, dan vind ik ook prima. Ik kan mij er echt niet aan ergeren, ik bezoek als atheïst ook gewoon kerken, moskeeën, synagogen, enz. Moeten we die ook allemaal plat gegooid worden? En als iemand een kruis, hoofddoek, keppeltje wilt dragen, moet die persoon dat ook vooral doen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:26

assie schreef:
Ik ben dan wel benieuwd wat jij had gevonden als er in dezelfde grootte Allahoe akbar had gestaan. Nog steeds prima?
Ja. Oprecht ja.
Of een joodse spreuk.
Of een reclame van wakker dier.
Of een plaatje van een nieuwe stoel.
Of een tekst uit het boeddhisme.

Zolang het 1. Niet haatdragend/beledigend is. En 2. Niet kwetsend is.
Geen probleem.

Jezus redt.
Allah is groot.
Eet geen biggen.
Boeddha brengt geluk.

Maakt het uit? Ik hou van de diversiteit. Ik ben het echt niet overal mee eens, maar ik hoor graag andermans mening.
Want tsja... 'mijn' waarheid is niet 'de' waarheid.
Dus ik zie echt geen probleem in zo'n tekst en vind het vooral verbazend en verdrietig dat zoveel mensen er wel aanstoot aan nemen

Allah akbar is een strijdkreet die wereldwijd gebruikt wordt bij terroristische aanslagen. Mag toch hopen dat zoiets gelijk verwijderd zou worden.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:30

elnienjo schreef:
Allah akbar is een strijdkreet die wereldwijd gebruikt wordt bij terroristische aanslagen. Mag toch hopen dat zoiets gelijk verwijderd zou worden.


Allahoe Akbar betekent gewoon 'God is groot' wat tijdens het gebed wordt gezegd. Dat mensen het nou bij terroristische aanslagen ook zeggen, tja.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:32

Whale schreef:
elnienjo schreef:
Allah akbar is een strijdkreet die wereldwijd gebruikt wordt bij terroristische aanslagen. Mag toch hopen dat zoiets gelijk verwijderd zou worden.


Allahoe Akbar betekent gewoon 'God is groot' wat tijdens het gebed wordt gezegd. Dat mensen het nou bij terroristische aanslagen ook zeggen, tja.

Het hakenkruis is in oorsprong ook gewoon een swastika die in India voor levensgeluk staat, maar jij begrijpt toch ook wel dat je die hier niet op je bedrijfspand mag schilderen mag ik hopen?

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:36

elnienjo schreef:
Allah akbar is een strijdkreet die wereldwijd gebruikt wordt bij terroristische aanslagen. Mag toch hopen dat zoiets gelijk verwijderd zou worden.


Eh nee... ze zeggen gewoon God is groot. Dit doen ze in de moskee ook voor en na het gebed. Moeten ze daar dan ook maar mee stoppen? En het hakenkruis van hitler is anders dan dir van de mensen in India.

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:36

Als je puur naar de tekst/vertaling kijkt is er niks mis mee.
De associatie is wat het eventueel verkeerd maakt. Ik heb die negatieve associatie er niet mee.

Voor mij staat het gelijk aan "amen" of "bedankt".

Maar goed... Ik ben niet de meerderheid ;)