Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:54

oomens schreef:
Gloa schreef:
Niemand mag in een keurslijf of verwachting worden gepropt. Zowel de vrouw niet als de man niet. Iedereen moet vrij zijn om z'n eigen pad te kiezen. Dan heb je pas ware gelijkheid.

Dat is een kijk op het leven.
Er zijn ook samenlevingen waar men behoorlijk succesvol het principe hanteert dat je maar gewoon doet wat er van je verwacht wordt, voor het algemeen belang, en dat het daarbij niet in de eerste plaats uitmaakt of je er gelukkig van wordt of niet. Niet iets waar mensen hier echt voor warmlopen, maar het zorgt wel voor een economie die al jaren onafgebroken groeit, en een invloed op het wereldtoneel die misschien nog wel harder groeit. Een invloed die we hier, met alle oog voor individuele keuzevrijheid, al decennia niet meer zien toenemen.

Het meerdendeel gewoon een goedkope loonslaaf zonder recht op het ontwikkelen want je moet maar gewoon doen wat van je verwacht wordt.
12 tot 16 uur per dag werken,trouwen met iemand omdat je ouders niet teleurgesteld mogen worden, 7 hele dag per jaar vakantie..
Nee oke, prima keus joh.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:55

1950 belt. Ze willen hun topic terug.

Wat een domme blaaskaak, die Baudet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:56

oomens schreef:
Gloa schreef:
Niemand mag in een keurslijf of verwachting worden gepropt. Zowel de vrouw niet als de man niet. Iedereen moet vrij zijn om z'n eigen pad te kiezen. Dan heb je pas ware gelijkheid.

Dat is een kijk op het leven.
Er zijn ook samenlevingen waar men behoorlijk succesvol het principe hanteert dat je maar gewoon doet wat er van je verwacht wordt, voor het algemeen belang, en dat het daarbij niet in de eerste plaats uitmaakt of je er gelukkig van wordt of niet. Niet iets waar mensen hier echt voor warmlopen, maar het zorgt wel voor een economie die al jaren onafgebroken groeit, en een invloed op het wereldtoneel die misschien nog wel harder groeit. Een invloed die we hier, met alle oog voor individuele keuzevrijheid, al decennia niet meer zien toenemen.

Klopt kijk maar naar een China. Al heb je daar wel temaken met een compleet andere cultuur en instelling dan de van nature opstandige westerlingen. Daar lijkt het volgzame en onderdanige in de genen verankerd door de eeuwen heen.

Maar als ik mag kiezen tussen 'algemeen belang' over de ruggen van velen en ten gunste van een paar machthebbers dan kies ik toch echt voor individuele vrijheid met het risico op jaren van minder voorspoed.

Misschien niet helemaal on-topic maar ik denk dat als iedereen kan doen wat hem gelukkig maakt en kan zijn wie hij wil zijn dat we dan een veel fijnere wereld hebben. Mensen die gelukkig zijn, zijn goed voor anderen en hebben ruimte in hun leven om lief te hebben en barmhartig te zijn. Mensen die ongelukkig zijn met hun leven of zichzelf kunnen onmogelijk een positieve invloed hebben op hun omgeving. Als er maar genoeg mensen ongelukkig zijn komen dit soort gevaarlijke mensen aan de macht.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:56

Ik nodig mensen die dit soort uitspraken doen over euthanasie graag uit om eens plaats te nemen aan het bed van een terminaal zieke met pijn. Daarna praat ik graag verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:59

JudithGigi schreef:
Djilna schreef:
Nou, als de vrouwen stoppen met werken schieten de salarissen natuurlijk omhoog door het grote tekort. Kunnen mannen veel meer salaris vragen en dus een heel gezin onderhouden van 1 salaris :)* :')


Maar... Moeten we dan niet ook uiteindelijk nog meer van die "enge" buitenlanders binnen halen om een hoop te vullen? :')

Zie hier het gevolg van de drang naar continue economische groei een wegwerpmaatschappij en de steeds meer, groter, beter best drang van het individu.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:00

Askja schreef:
Van die onafgebroken economische groei en idem invloed op het wereldtoneel profiteert echter in toenemende mate slechts een hele, hele kleine groep supperrijken, en zeker geen hele samenleving. Ik denk dat daar veel meer het probleem ligt. Die groep vertelt anderen dat ze maar gewoon moeten doen wat er van ze verwacht wordt. En dat is: harder werken voor minder geld.
En die superrijken zijn, drie keer raden, 9 van de 10 keer blanke Westerse mannen (plus een enkele oliesheik).
Ik doelde eigenlijk meer op China. Daar zijn ze van een groot, drukbevolkt maar op zichzelf gericht land veranderd in een echte wereldmacht die niet alleen in de eigen regio, maar ook in 'onze' (van West-Europa) voormalige koloniën en zelfs in Europa zelf onverminderd aan invloed wint.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:09

Sunnda schreef:
Een enkele oliesheik? Ik zou China bovenaan zetten. :D

Ja, die ook. En de Russische oligarchen.
Maargoed, een elitekliek dus van superrijken. Waarvan de meeste man.

Ik begrijp echt niet waarom de blanke Westerse man zich vandaag de dag in een hoekje gedrukt zou moeten voelen. Omdat ie meer concurrentie heeft van vrouwelijke collega's?
Omdat vrouwen zich assertiever opstellen en minder over hun kant laten gaan?
Het enige waarvan ik me kan voorstellen dat een man er echt last van kan hebben, is als een vrouw hem ten onrechte beschuldigt van verkrachting of aanranding. Of als bij een scheiding de moeder uit wraak de kinderen weghoudt bij de vader. Maar daar staan nog zo veel situaties tegenover waarbij vrouwen aan het kortste eind trekken. Denk alleen al aan ongelijke beloning voor gelijkwaardig werk, iets dat anno 2019 eigenlijk niet meer voor zou mogen komen. En het doorgeslagen feminisme van de jaren 70 toen sommige hardcore feministen iedere man zagen als een verkrachter, is echt totaal passé.

Oomens, ik denk dat ze in China ook wel in toenemende mate beseffen wat de keerzijdes zijn van hun systeem. Denk aan de extreme luchtvervuiling in de steden. Of aan de dreigende handelsoorlog.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:13

Tja Baudet is gewoon 100 jaar te laat geboren. Op Facebook vergeleek ik sommige van zijn denkbeelden met iemand uit het verleden en of ik werd aangevallen, niet normaal maar wanneer ik dit ariosofiese gelul van hem hoor gaat hij toch wel heel erg die kant op.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:17

En daar hebben de gemiddelde mensen ook geen leven om jaloers op te zijn..

De rijken en de kinderen/familie die je tegenkomt in bijvoorbeeld Australie hebben een leuk leven, maar de achterlijke werkdruk in het bedrijfsleven waar lang niet iedereen tegen kan (lees de standaard is 60 uur per week, 1 dag vrij als je geluk hebt), de enorme maatschappelijke druk op o.a.relaties (wat trouwens ook al het veranderen is als je Chinese tv kijkt, grappig om te zien hoe rebels het daar nu nog is als een presentator zegt dat je niet hoeft te trouwen voor je ouders, maar voor jezelf)
De enorme eenzaamheid verrassend genoeg! Er zijn apps om een dagje met iemand af te spreken om je niet eenzaam te voelen.

China als het goed voorbeeld nemen, mwahh dan heb je niet helemaal opgelet wat mij betreft.

En als je een beetje de media in China volgt zie je wat een wereldmacht worden doet.
Ook daar vechten nu mensen voor een meer individualistische maatschappij..ook daar gaan mensen niet meer elke dag naar hun ouders, ook daar willen minder mensen voldoen aan de immense maatschappelijke druk. Al is het nog steeds heeeel bijzonder in sommige bedrijven om je personeel om 6 uur 's avonds naar huis te sturen..en dankbaar dat ze zijn.

Blijkbaar heeft dat individualisme toch wat.

MarjanB

Berichten: 16489
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:29

Die vent is vast afgewezen door een sterke zelfstandige vrouw en dat kon z’n zieltje niet verwerken :')

Vind het een griezel (net als trump) en hoop dat veel mensen gaan stemmen om een tegen geluid te laten horen.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:36

MarjanB schreef:
Die vent is vast afgewezen door een sterke zelfstandige vrouw en dat kon z’n zieltje niet verwerken :')

Vind het een griezel (net als trump) en hoop dat veel mensen gaan stemmen om een tegen geluid te laten horen.

Karin Bloemen :D :D :D

MarjanB

Berichten: 16489
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:52

bigone schreef:
MarjanB schreef:
Die vent is vast afgewezen door een sterke zelfstandige vrouw en dat kon z’n zieltje niet verwerken :')

Vind het een griezel (net als trump) en hoop dat veel mensen gaan stemmen om een tegen geluid te laten horen.

Karin Bloemen :D :D :D


:') die heeft wel d’r eigen geld

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:52

Sunnda schreef:
En daar hebben de gemiddelde mensen ook geen leven om jaloers op te zijn..

De rijken en de kinderen/familie die je tegenkomt in bijvoorbeeld Australie hebben een leuk leven, maar de achterlijke werkdruk in het bedrijfsleven waar lang niet iedereen tegen kan (lees de standaard is 60 uur per week, 1 dag vrij als je geluk hebt), de enorme maatschappelijke druk op o.a.relaties (wat trouwens ook al het veranderen is als je Chinese tv kijkt, grappig om te zien hoe rebels het daar nu nog is als een presentator zegt dat je niet hoeft te trouwen voor je ouders, maar voor jezelf)
De enorme eenzaamheid verrassend genoeg! Er zijn apps om een dagje met iemand af te spreken om je niet eenzaam te voelen.

China als het goed voorbeeld nemen, mwahh dan heb je niet helemaal opgelet wat mij betreft.

En als je een beetje de media in China volgt zie je wat een wereldmacht worden doet.
Ook daar vechten nu mensen voor een meer individualistische maatschappij..ook daar gaan mensen niet meer elke dag naar hun ouders, ook daar willen minder mensen voldoen aan de immense maatschappelijke druk. Al is het nog steeds heeeel bijzonder in sommige bedrijven om je personeel om 6 uur 's avonds naar huis te sturen..en dankbaar dat ze zijn.

Blijkbaar heeft dat individualisme toch wat.

Dat individualisme heeft zeker wat, maar zoals alle vrijheid is het niet vanzelfsprekend.
Dat we hier nu met zijn allen in grote lijnen kunnen doen en laten wat we willen, is mede te danken aan het feit dat we lange tijd de macht hebben gehad om de productie van vrijwel de hele wereld voor onze eigen welvaart te gebruiken. Door iedereen eeuwenlang uit te zuigen hebben we het nu zo goed en zo makkelijk hier.
Dat beschouwen we zo vanzelfsprekend, dat men het afkalven van 'onze' macht niet direct als zorgwekkend ziet. Het kost op korte termijn meer om die macht te verdedigen dan dat het kost om een beetje macht op te geven. En dus wordt er beetje bij beetje ingeleverd, totdat ineens blijkt dat die welvaart toch niet vanzelf kwam, en we erachter komen dat we hier in West-Europa bij lange na niet genoeg produceren om dat niveau zelfstandig te behouden of terug te krijgen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:54

karuna schreef:
Baudet is verbaal sterker dan Rutte denk ik. Ik vrees dat de laatste onderspit gaat delven. En dan zijn we als land nog meer de pineut. Ik ga niet kijken, beter van niet mezelf kwaad maken om een paar bekvechtende haantjes is me niet waard


Mee eens. Ik schrok ervan toen ik het las. Van mij mag die ook weg.. ben wel benieuwd wie er dan op hem stemmen. Had gehoopt na de laatste schrik dat de partijen buiten die van baudet om wakker waren geschud maar merk nog weinig. Hopelijk krijgt hij niet veel stemmen, en als dat wel zo is dan kan ik mijn eigen land niet denk ik..

Zertab

Berichten: 12270
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:00

Waarom hebben mensen in godsnaam op zo'n randdebiel gestemd?

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:10

Zertab schreef:
Waarom hebben mensen in godsnaam op zo'n randdebiel gestemd?


Dat is juist zo gevaarlijk, jij en ik vinden het misschien een randdebiel maar hij is superslim, gaat elke keer net niet over het randje. En het maakt hem zeer gevaarlijk voor onze maatschappij, boreaal, witte suprematie, anti gekleurde medemens en ga zo maar door. Vooral veel mensen zullen als protest gestemd hebben en wanneer Rutte en consorten er lering uit trekken dan is hij zo weer weg.

Zertab

Berichten: 12270
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:12

Ik mag het hopen, dat hij zo weggestemd wordt. Want als al zijn nieuwe ideeën er doorheen komen, dan ga ik emigreren hoor.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:15

sneeuwpop schreef:
Het probleem is, dat de economie is gebaseerd op groei.

Daarbij,is het wat vrouwen en mannen willen (laat en weinig kinderen)? Of is het omdat het niet anders kan?

Wat gebeurt er wanneer je er niks aan doet en mensen nog ouder voor een huis en kind moeten kiezen?


Als onze economie de huidige trend van feminisme/ individualisering niet aankan dan moeten we de werking van de economie veranderen, niet de vooruitgang die we geboekt hebben. En veel vrouwen hoeven helemaal geen kinderen en willen graag werken, dus denk dat noodzaak niet de hoofdoorzaak is hoor.

Ik betwijfel trouwens of Baudet sterker is dan Rutte: als Rutte hem niet zijn vooringestudeerde tekstjes laat opzeggen door op een onverwachte manier te reageren dan begint Baudet met stutteren en dan kan Rutte het debat wel winnen. Dat Baudet niet on the spot kan beargumenteren is wel gebleken bij de vorige debatten.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-05-19 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:15

Om dezelfde reden als dat mensen op Trump stemmen..
Ze zijn wel een beetje klaar met de politiek die vooral bezig lijkt met zichzelf en weinig binding meer heeft met 'het volk'.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:22

Sunnda schreef:
Om dezelfde reden als dat mensen op Trump stemmen..
Ze zijn wel een beetje klaar met de politiek die vooral bezig lijkt met zichzelf en weinig binding meer heeft met 'het volk'.


Denk het ook. Tijdens de verkiezingen in Amerika werd ook continu gezegd: We kiezen tussen slecht en slecht. Hillary Clinton was ook niet zuiver net als Trump. Niet zo zeer dat ze het eens waren met Trump maar ook vooral dat het andere kamp ook niet echt beter was en dan kiezen ze toch voor degene die het meest lijkt te willen veranderen dan weer terug te vallen in de sleur.

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:28

Heeft iemand een link naar het originele essay?
Ik kan alleen iets uit 2014 vinden.

Zoals het op de nieuwssites staat vind ik het oprecht ziek hoe hij over mensen lijkt te denken.

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:40


Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:48

karuna schreef:
https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... gn_id=A100

Wat wil hij, terug naar aanrecht, geen kiesrecht en kinderen baren?


Hij wil: HEEL VEEL AANDACHT.
Dit is puur een publiciteitsstunt door een manneke dat naar bijeenkomsten van Julien Blanc ging. Die andere engerik die workshops gaf hoe je vrouwen in bed moest krijgen, domineren en die predikte dat ‘nee’ niet echt ‘nee’ betekende.

Bietje triest figuur.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:57

Ik hoop dat hij hiermee zijn hand heeft overspeeld en dat een aantal FvD kiezers nu toch eens gaat nadenken op wat voor malloot ze eigenlijk stemmen.
Nu zullen sommigen zeggen dat FvD groter en breder is dan alleen meneer Baudet, maar hij heeft de laatste tijd duidelijk laten zien dat hij 'dissidenten' in zijn partij gewoon de mond snoert.

mariettek

Berichten: 1696
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:08

Tallie1979 schreef:
Maar serieus.. Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken.


Deze reactie _/-\o_ Ik lag dubbel :')

Nu ga ik weer verder lezen