Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:32

Citaat:
"Wat gebeurt er als ze (vrouwen, red.) dertig zijn?", vraagt Baudet zich hardop af. Hij vindt dat het nastreven van een carrière het bouwen en onderhouden van een gezin bemoeilijkt, zo niet onmogelijk maakt.

"Dat is de reden waarom vrouwen in de westerse wereld minder kinderen krijgen - als ze die überhaupt krijgen", stelt hij verder.


Heel zwart-wit: ik denk dat hij gelijk heeft.

De tijd waar de man de (hoofd)kostwinner was en een vrouw niet hoefde te werken is voorbij. Het is met een enkel inkomen in veel delen van het land bijna onmogelijk om een fatsoenlijke woning te kopen. Laat staan om een woning te kopen en een gezin te onderhouden.
Daar is gewoon een 2e inkomen voor nodig.

Hij formuleert het alleen totaal verkeerd in mijn ogen. Plus dat hij een totale verkeerde gedachte erbij heeft.
Het moeten hebben van 2 inkomens bemoeilijkt het bouwen (en onderhouden) van een gezin. En bij dat dubbele inkomen daar hoort de carrière van de vrouw bij.



Ik vind hem maar een engerd en een kwal, ben niet verbaasd over zijn uitspraken.
Het klopt dat vrouwen later aan kinderen beginnen en minder kinderen krijgen, maar verder slaat hij de plank mis.
Het is niet alleen later kinderen en minder kinderen, maar ook langer studeren, later een woning, hogere (studie)schulden die eerst afbetaald moeten worden etc.

Ik hoop net als Askja dat weldenkend nederland dit soort uitspraken niet serieus neemt en niet naief en goedgelovig alles kopieert wat hij zegt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 15:32

Baudet een sterke reddende man _O- raap me op. Ik denk als je hem dropt in de bush bush hij jankend ten onder gaat, een sterke reddende man is voor mij iemand die mijn leven fysiek kan redden ten tijde van grote sjit. Kan jagen vuur maken en beschermen.

Maar ook iemand die SAMEN kan werken in overleg en harmonie :j

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:34

Baudet is geen sterke reddende man maar een ijdele narcist die helaas het politieke tij mee heeft. Benieuwd hoe hij zou reageren op een verkiezingsnederlaag of andere tegenslag.

k denk dat Rutte hem wel aankan, als hij vrijuit durft te debatteren en niet met de handrem erop uit angst stemmen te verliezen aan FvD.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:35

Tallie1979 schreef:
Maar serieus.. Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken.

:')

Ik ben ook bang dat Rutte veel te netjes en pc blijft, en die kwal met een hoop mooie woorden het domme deel van de bevolking om zijn vinger weet te winden.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:35

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... n-abortus/

Ik lees hier dat het alleen baudet is die er over denkt en niet als in de partij. Dan lijkt het mij niet dat euthanasie/abortus/werken 'straks' niet meer kan?

Ik heb er verder weinig verstand van hoor. Vind het allemaal maar vaag.. :')

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:36

Laat hem zelf een gezin stichten dan, als dat zo belangrijk is... oh nee, want dat is niet de taak van de man zeker 8)7 Flapdrol 8)7

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:36

karuna schreef:
Baudet een sterke reddende man _O- raap me op. Ik denk als je hem dropt in de bush bush hij jankend ten onder gaat, een sterke reddende man is voor mij iemand die mijn leven fysiek kan redden ten tijde van grote sjit. Kan jagen vuur maken en beschermen.

Maar ook iemand die SAMEN kan werken in overleg en harmonie :j


Dat denk ik persoonlijk ook.... maar zo presenteert hij zich niet... en voor harmonie en overleg moet je je beide kwetsbaar zijn en in zijn wereldbeeld past kwetsbaarheid en man zijn niet in hetzelfde hokje vermoed ik zo.

snikky

Berichten: 519
Geregistreerd: 24-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:39

Ik kan zo snel nergens het hele essay vinden? Deze uitspraken verbazen mij inderdaad weinig, volgens mij is het wel in lijn met wat hij tot nu toe allemaal heeft verkondigd. Als ik het artikel lees probeert hij het allemaal af te schuiven op de individualistische samenleving hier en dat hij deze wil omkeren in een meer wij-samenleving. Dit op zich vind ik geen slecht idee , we zijn in mijn ogen soms wat te individualistisch geworden. Tegelijkertijd merk ik dat ik mijn verworven vrijheden ook niet zo wil laten afpakken. Ik snap waarom mensen op hem stemmen, het is jammer genoeg het gevolg van een jarenlang proces waarbij mensen onvrede ervaren, dus gaan ze stemmen op iemand die charismatisch is en zegt wat ze willen horen (en wat andere groepen vooral niet willen horen). Er zijn meerdere mensen in het verleden op deze manier op een zeer machtige plek terecht gekomen....

Roodvos

Berichten: 6676
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:39

Evelijn schreef:
En zulke praat is ook niet alleen heel erg kwetsend voor vrouwen... maar ook voor mannen die moeten dus wel STERK zijn en carriere willen en geld verdienen en dergelijke... dat is ook een keurslijf.

Nee, je snapt het niet. Mannen zijn van nature STERK en ambiëren een carrière met een topinkomen :j . Ze worden echter beknot door al die zogenaamde sterke vrouwen die aangepraat hebben gekregen dat ze ook carrière moeten maken . Die dan ook nog eens hun banen in beslag nemen.
#sarcasme uit

Misselijkmakend deze man :r

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:42

Gelukkig nooit gestemd op deze omhooggevallen gladjakker, bah. Laat ie lekker naast zijn uil van Minerva in een boom gaan zitten koeren. De tijd dat vrouwen in huis bleven om te baren, broeden, voeren en niets te vertellen hadden over hun eigen lichaam ligt alweer even achter ons.

Misschien dat ie met dit soort praatjes succes heeft op de EO jongerendag maar toch hopelijk niet bij de moderne Westerse mens?

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:45

We kunnen ook niet allemaal eenrijke stinkerd aan de haak slaan. Om vervolgens een elftal kinderen uit te kakken en achter het aanrecht te staan.

Maar het is wel zo dat veel mannen de onafhankelijke vrouw intimiderend vinden.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:47

Dat feminisme de oorzaak is van ons cultuurverlies heb ik een keer ergens eerder gezien: in dat psychotische epistel van Breivik.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:48

snikky schreef:
Ik kan zo snel nergens het hele essay vinden? Deze uitspraken verbazen mij inderdaad weinig, volgens mij is het wel in lijn met wat hij tot nu toe allemaal heeft verkondigd. Als ik het artikel lees probeert hij het allemaal af te schuiven op de individualistische samenleving hier en dat hij deze wil omkeren in een meer wij-samenleving. Dit op zich vind ik geen slecht idee , we zijn in mijn ogen soms wat te individualistisch geworden. Tegelijkertijd merk ik dat ik mijn verworven vrijheden ook niet zo wil laten afpakken. Ik snap waarom mensen op hem stemmen, het is jammer genoeg het gevolg van een jarenlang proces waarbij mensen onvrede ervaren, dus gaan ze stemmen op iemand die charismatisch is en zegt wat ze willen horen (en wat andere groepen vooral niet willen horen). Er zijn meerdere mensen in het verleden op deze manier op een zeer machtige plek terecht gekomen....


Het zijn (in mijn omgeving dan) vooral protest stemmen.
Hij heeft ook goede punten waar de overige grote partijen steeds hun ogen en oren voor sluiten....

Feit is idd wel dat vrouwen later en minder kinderen krijgen.
Willen vrouwen dat of heeft dit vooral te maken met financiën en andere verplichtingen?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:49

Tallie en dat komt weer door hun opvoeding en het beeld in de maatschappij.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:52

Welke vrouw heeft in hemelsnaam op hem gestemd? Ik vind het een heel eng en naar ventje.

Maar blijkbaar hoef je geen verkiezingsprogramma te hebben om er 1 te winnen. Ik kijk nergens meer van op.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:53

Hier is zijn mening toch wel de algemene mening van de bevolking. Vrouwen moeten hun mannen volgen, zij weten waar ze het gezin heen moeten leiden. Bij de apotheek hangen flyers dat abortus en euthanasie echt geen optie zijn en als de huisarts je lastig vindt dan belt ie je man met de mededeling dat hij je in toom moet houden. Nu zullen ze hier echt niet op hem gaan stemmen, maar er is echt een grote groep die ook zo denkt.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:55

Anoeska27 schreef:
Hier is zijn mening toch wel de algemene mening van de bevolking. Vrouwen moeten hun mannen volgen, zij weten waar ze het gezin heen moeten leiden. Bij de apotheek hangen flyers dat abortus en euthanasie echt geen optie zijn en als de huisarts je lastig vindt dan belt ie je man met de mededeling dat hij je in toom moet houden. Nu zullen ze hier echt niet op hem gaan stemmen, maar er is echt een grote groep die ook zo denkt.

Wat voor geloofsgemeenschap is dat!!! Een huisarts mag dat nooit en te nimmer doen.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:56

Alleen al dat over euthanasie, totaal gestoord.
Wij hebben het meegemaakt, iemand met een slecht hart, zeer jong van geest, maar gewoon echt klaar hier met haar 90 jaar oud.
Elke dag bezoek, ontzettend veel mensen om haar heen, maar ze kon niet meer overweg met dat versleten lijf.
Het doet toch wel een pijn om te lezen dat dat gebeurt is omdat wij niet voor haar hadden willen zorgen, we zorgden al jaren met zoveel liefde voor haar.
Houden van is soms ook loslaten, hoe moeilijk dat ook was want echt leven met het idee dat iemand op datum x van je weg gaat is vreselijk.
Zes weken van tevoren wisten we de datum al, ik voel me nu gewoon naar worden bij de uitspraak van Baudet dat het dus voor ons gemak zo gegaan is.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:57

Tallie1979 schreef:
We kunnen ook niet allemaal eenrijke stinkerd aan de haak slaan. Om vervolgens een elftal kinderen uit te kakken en achter het aanrecht te staan

En ingeruild te worden voor een jonger strakker exemplaar als het de rijke stinkerd zo uitkomt...
Citaat:
Maar het is wel zo dat veel mannen de onafhankelijke vrouw intimiderend vinden.

Klopt helemaal...

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:59

bigone schreef:
Anoeska27 schreef:
Hier is zijn mening toch wel de algemene mening van de bevolking. Vrouwen moeten hun mannen volgen, zij weten waar ze het gezin heen moeten leiden. Bij de apotheek hangen flyers dat abortus en euthanasie echt geen optie zijn en als de huisarts je lastig vindt dan belt ie je man met de mededeling dat hij je in toom moet houden. Nu zullen ze hier echt niet op hem gaan stemmen, maar er is echt een grote groep die ook zo denkt.

Wat voor geloofsgemeenschap is dat!!! Een huisarts mag dat nooit en te nimmer doen.

Klopt, ik ben er inmiddels ook bij weg. Maar de zorgkeuze is hier gewoon beperkt, dus ik hoop dat deze me dat niet flikt :D En de meeste vrouwen hier willen juist graag zo leven, daar kom je als eigenwijze importvrouw echt niet doorheen.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:00

Boreaal gelul. Niet op stemmen dus.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:04

Ik vind het zo grappig dat iedereen bij dit soort uitspraken direct op zijn achterste benen staat. In mijn ogen zegt Baudet niets dat niet waar is. Hij constateert gewoon en heeft ook nog eens gelijk. Hij zegt toch nergens in het artikel dat we vrouwen direct weer achter het aanrecht moeten gooien en volproppen met kinderen? Hij zegt ook nergens dat abortus verboden moet worden. Zijn uitspraak over euthanasie kan ik dan weer minder mee, maar ik ben inmiddels zo sceptisch over de schrijvende pers dat ik niet klakkeloos er van uit ga dat hij dat op die wijze gezegd heeft.
Hij wil het e.e.a. ter discussie stellen en daar is in mijn ogen helemaal niks mis mee.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:04

Wow tenenkrommend vind ik het. De vrouwen die hier op stemmen zijn volgens mij vrouwen die (moeten) stemmen op de keuze van hun man of de keuze van de geloofsgemeenschap.

Nu werk ik op dit moment niet en neem grotendeels de zorg voor de kinderen en het huishouden op mij, maar dit is een keuze die wij zelf gemaakt hebben en waar voor ons een logische keuze achter zit. Nooit en te nimmer zal ik deze keuze maken, omdat iemand vindt dat dit mijn taak is.

Mijn haren gaan er gewoon van overeind staan. Zijn standpunt over euthanasie en abortus, belachelijk vind ik dit en soms zelfs ronduit kwetsend.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:07

Djilna schreef:
Tallie en dat komt weer door hun opvoeding en het beeld in de maatschappij.


Van de mannen in kwestie bedoel je?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:10

Delphi schreef:
Wow tenenkrommend vind ik het. De vrouwen die hier op stemmen zijn volgens mij vrouwen die (moeten) stemmen op de keuze van hun man of de keuze van de geloofsgemeenschap.

Nu werk ik op dit moment niet en neem grotendeels de zorg voor de kinderen en het huishouden op mij, maar dit is een keuze die wij zelf gemaakt hebben en waar voor ons een logische keuze achter zit. Nooit en te nimmer zal ik deze keuze maken, omdat iemand vindt dat dit mijn taak is.


Dit bedoel ik dus, en dat is absoluut niet alleen naar jou toe, maar mensen lezen niet, want dit is niet wat er gezegd wordt.