Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:50

Mensen die het op bepaalde punten met hem eens zijn en daarom een stem op FvD overwegen moeten zich realiseren dat ze daarmee voor the whole package kiezen, ofwel voor een partij waarvan de leider er enge 19e -eeuwse misogyne denkbeelden op na houdt die hij nadrukkelijk niet voor zichzelf houdt maar op diverse manieren uitvent. Omdat het wel degelijk politieke betekenis heeft: het is onderdeel van een eng soort conservatisme dat ervan uit gaat dat de tijd teruggedraaid dient te worden om de beschaving te redden.

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:50

Hij is gewoon heel slim, wint er ook weer christelijke zieltjes mee getuige steeds meer christelijke mensen zijn partij gaan kiezen.

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:52

Popstra schreef:
Hij is gewoon heel slim, wint er ook weer christelijke zieltjes mee getuige steeds meer christelijke mensen zijn partij gaan kiezen.

Maar op provinciaal niveau hebben ze nog niets bereikt, wel de grootste maar regeren, ho maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:54

bigone schreef:
In Nederland was het toch echt in de jaren vijftig zo dat vrouwen die trouwden gewoon ontslag kregen .

Voor mij als historicus gaat "heel recent" dan ook iets verder terug dan de laatste 3 maanden. ;) De jaren vijftig vallen daar voor mij ook onder in het grotere geheel van enkele eeuwen tot millennia waarin vrouwen wel degelijk op eigen houtje dingen ondernamen, en ook geld verdienden. Om vervolgens vakkundig de geschiedenis uit geschreven te worden, maar dat is een andere discussie.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:59

Mijn Oma wist dat ook te vertellen ja. Ontslagen toen ze getrouwd was. Vreselijk vond ze dat.

Die heeft mij op het hart gedrukt om te blijven leren en mezelf te ontwikkelen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:01

Als je je avond wil verpesten ga dan even op FB bij FvD kijken met het topic over het artikel. Mannen en vrouwen die het allemaal super geweldig vinden dat hij opkomt voor de overwerkte vrouw :r

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:08

Bedankt voor de waarschuwing :')

En ik ben bang dat je gelijk hebt. We hadden ook niet verwacht dat Trump zou winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:11

Arabesk schreef:
Als je je avond wil verpesten ga dan even op FB bij FvD kijken met het topic over het artikel. Mannen en vrouwen die het allemaal super geweldig vinden dat hij opkomt voor de overwerkte vrouw :r

Hoewel ik het graag anders zou zien, heeft hij helaas geen ongelijk dat er inderdaad vrouwen zijn die het heerlijk vinden om van een man afhankelijk te zijn, of om een enigszins overheersende man te hebben die hen vertelt wat te doen en "voor hen zorgt". Ik sta nog altijd te kijken van de hoeveelheid meiden van mijn leeftijd of jonger die van die conservatieve, extreem heteronormatieve "wijsheden" over relaties op hun FB tijdlijn delen, waarbij ik denk: en je hebt zelf geen ruggengraat of persoonlijkheid? >;)

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:11

Het grootste gedeelte van de geschiedenis hebben mannen en vrouwen allebei gewerkt, domweg omdat er geen keuze was. Pas met de opkomst van een gegoede burgerij werd het een teken van welvaart om de vrouw niet te laten werken, daarmee toonde je als man aan dat je zo succesvol was dat je in je eentje voor je gezin kon zorgen. En omdat men toen nog geen auto's kon kopen om daarmee de buren te imponeren en te laten zien hoe welvarend je was, wilde elke man zijn vrouw thuishouden om daarmee de buren te imponeren en te laten zien dat jij ook zo welvarend was. Maar uiteindelijk is dat maar een hele korte periode in onze geschiedenis geweest dat vrouwen thuis zaten en voor de kinderen zorgden.

Ik denk dat Baudet heeft gedacht dat hij in de VS dit verhaal kon doen, dat hij daarmee medestanders en support vanuit de sterke altright hoek daar kon krijgen en dat dit onopmerkzaam langs Nederland heen zou gaan.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:17

Volendammers zien dat nog steeds als een teken van welvaart als je vrouw niet hoeft te werken, overigens bij de oh zo verfoeide moslims ook vaak :+

We zijn nu nog één stapje verwijderd van het bestempelen van het homohuwelijk als bedreiging voor de voortplanting van het blanke ras. Mark my words, dat wordt de volgende stap.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:39

Ik vond dit stukje ook mooi van de correspondent:

“De ideeën van Baudet vormen een bedreiging voor de Nederlandse identiteit – precies de identiteit die hij zegt te verdedigen.

Van oudsher is Nederland een land van vrijheid en pragmatisme, tolerantie en polderen. Een land van ‘Moet kunnen’, zoals de historicus Herman Pleij het zo treffend omschrijft. Een land dat een gidsland voor de rest van de wereld is geweest, en als eerste softdrugs gedoogde, het homohuwelijk invoerde, en (onder strenge voorwaarden) euthanasie legaliseerde.”


Dat Baudet beweert dat vrouwen minder willen excelleren is ook zo frappant, aangezien statistisch gezien volgens mij meer vrouwen hoogopgeleid zijn dan mannen. Dus wat nou vrouwen willen niet excelleren?

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 00:10

Arabesk schreef:
Volendammers zien dat nog steeds als een teken van welvaart als je vrouw niet hoeft te werken, overigens bij de oh zo verfoeide moslims ook vaak :+

We zijn nu nog één stapje verwijderd van het bestempelen van het homohuwelijk als bedreiging voor de voortplanting van het blanke ras. Mark my words, dat wordt de volgende stap.


Ik heb me altijd verbaasd dat PVV zo populair was in Volendam en Urk. En tegenwoordig FvD.
Maar ik zie steeds meer overeenkomsten ;)

Je kan als moderne, liberale vrouw toch niet op zo'n vent stemmen?

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:03

Tja, bijzonder..


What's next? Komt er in de toekomst een FvD-er langs om te kijken of mensen zich wel voldoende vermenigvuldigen?

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:06

xrobbiee schreef:
[ [url=m/LgIIbn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook echt wel een beetje gehuild toen ik dit las, dit komt uit een boek dat Baudet ooit geschreven heeft. Ik heb zeker niet op hem gestemd, ga ik nooit doen maar ik ken indd mensen die dat wel hebben gedaan en die hem ook echt supporter in alles wat hij zegt en dat maakt me oprecht toch wel bang voor wat er komen gaat.
Edit: sorry voor de vage foto


Dit is echt bizar!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:11

fransje23 schreef:
What's next? Komt er in de toekomst een FvD-er langs om te kijken of mensen zich wel voldoende vermenigvuldigen?
Wat is het verschil met de pastoor die dat altijd deed? Niet zoveel toch?

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:13

oomens schreef:
fransje23 schreef:
What's next? Komt er in de toekomst een FvD-er langs om te kijken of mensen zich wel voldoende vermenigvuldigen?
Wat is het verschil met de pastoor die dat altijd deed? Niet zoveel toch?


En dus?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:16

oomens schreef:
fransje23 schreef:
What's next? Komt er in de toekomst een FvD-er langs om te kijken of mensen zich wel voldoende vermenigvuldigen?
Wat is het verschil met de pastoor die dat altijd deed? Niet zoveel toch?


Geen.

Maar dat maakt het niet ok.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:18

Cowboy55 schreef:
En dus?

Nou ja, het werd gebracht alsof het iets hééél vreemds, haast ondenkbaar, zou zijn als een autoriteit zich met iemands gezinsgrootte zou bemoeien, terwijl dat heel lang en tot heel kortgeleden (in Nederland tot zeker na WOII, en in sommige kringen waarschijnlijk nog veel recenter of nu nog steeds) iets heel gebruikelijks is geweest.

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:23

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:
En dus?

Nou ja, het werd gebracht alsof het iets hééél vreemds, haast ondenkbaar, zou zijn als een autoriteit zich met iemands gezinsgrootte zou bemoeien, terwijl dat heel lang en tot heel kortgeleden (in Nederland tot zeker na WOII, en in sommige kringen waarschijnlijk nog veel recenter of nu nog steeds) iets heel gebruikelijks is geweest.


Ik zie in elk geval de parallel dat je beiden (meneer pastoor en meneer Baudet) vanaf een zo jong mogelijke leeftijd met alle macht buiten de deur moet houden.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:50

mysa schreef:
Pfff, essay gelezen. Review essay, noemt hij het. Is gewoon een vehikel om zijn persoonlijke boodschap te verkondigen. We wachten met spanning op Houellebecq's review van de review ;)

Ho stop, iemand die Houellebecq kent, hier op bokt??? Dat zal voor de meeste stemmers op Forum in elk geval niet op gaan, was het maar waar.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:52

Ohh Ik ken Houellebecq wel hoor. Ook gelezen ook.
Dit boek dan niet. Weet ook nog niet of ik deze van hem ga lezen.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:55

Ergens zit er een kern van waarheid in. Maar die ligt volgens mij niet op het punt van vrouwen emepancipatie.

Dat het lastig is om als gezin werk, kinderen en een relatie 'goed' te houden kun je niet ontkennen. Er zijn genoeg statistieken die dat (voor zover je 'goed' kunt definieren) onderbouwen.

In het essay word de emancipatie daar voor aangewezen. In dit topic het geld wat je nodig hebt om 'normaal' te leven.

Maar misschien zit het hem er (ook) juist in wat onze levens standaard is. Wat we als 'gemiddeld' beschouwen. Want 'we' vinden dat we allemaal op vakantie moeten kunnen, en allerlei media tot ons moeten kunnen nemen, en vaak mooie spullen moeten hebben. etc etc. Dát maakt het misschien juist moeilijk. Dat wat we als de standaard zien. (wat overigens vrij normaal is, dat de norm verschuift, altijd en eeuwig)

Om maar een voorbeeld te noemen: ons huis, ruim 100 jaar oud, word als 'klein' gezien. Terwijl hier vroeger met gemak een gezin van 12 zou hebben gewoond met een ruimte voor het varken en de koe. Vóór de uitbouw wel te verstaan.

Er zijn wel heel wat meer zaken verandert dan de vrouwen emancipatie die er voor zorgen dat we ons wat in de knel voelen. Ik vind het dus op zijn minst een heel kortzichtige kijk op de problematiek.

Buiten het feit dat mijn bloed gaat koken omdat het 'probleem' wat gesignaleerd word erg eenzijdig bij de vrouw weg gelegd word.

Mkango: ik vind dat óók een vorm van emancipatie. Dat je kunt kiezen hoe je je leven/relatie wil vormgeven. Kan mij heus voorstellen dat er mensen zijn die het fijn vinden op verzorgd te worden. De mate daarvan zal per persoon verschillen. Als het bij je past is dat toch prima?
Laatst bijgewerkt door pol013 op 21-05-19 09:00, in het totaal 2 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:57

Arabesk schreef:
Kijk in zulke tijden met vluchtige social media is bokt toch wel weer een fijn rustpunt zeg maar. Hier wordt weldenkend en onderbouwd gepraat, godzijdank er zijn nog mensen die wél nadenken.

Het is natuurlijk te mal voor woorden dit hersenspinsel van meneer. Idd waarschijnlijk ooit afgewezen door een onafhankelijke vrouw, peeuw. Heeft ie nu een relatie eigenlijk?

Maarrrrrr zet je maar vast schrap; ik denk dat zijn populariteit alleen maar gaat toenemen hierdoor. Het zou weleens vies kunnen tegenvallen bij hoeveel mensen dit toch wel heel lekker valt....


Volgens de media heeft hij inderdaad een relatie, dat is tijdens de provinciale staten verkiezingen uitgebreid in het nieuws geweest.

Gisteren op het nieuws ging het ook over zijn uitspraken, hij doet het af als: het is een review van een stuk wat ik niet zelf heb geschreven, het zijn dus niet mijn ideeën die ik hier naar buiten breng.

Bah, nare man, hij kan het prima verpakken in ' niet mijn ideeën' maar geloof er niets van dat hij hier niet achter staat, je gaat niet het gedachtegoed van een ander spuien als dit indruist tegen jouw gedachtegoed.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:59

NatasjavE schreef:
Ohh Ik ken Houellebecq wel hoor. Ook gelezen ook.
Dit boek dan niet. Weet ook nog niet of ik deze van hem ga lezen.

Haha, plusje achter je naam *D .

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:59

Ik heb het gelezen, en ik ben er diep bedroefd en een beetje misselijk van.
Ja, natuurlijk zijn er een hoop mensen die, zeker wanneer dingen niet zo willen lukken, denken dat het vroeger beter was. Je moest vroeger wel trouwen, dus je best doen om iemand te vinden die echt bij je paste was minder hard nodig. Als je lang genoeg wachtte, werd het wel voor je geregeld. Maar zou zo´n opgedrongen huwelijk je écht oprecht gelukkiger maken? Natuurlijk niet. Scheiden was niet legaal, maar achter het romantische beeld van iemand die je niet verlaat staat een leven met gescheiden slapen, affaires en frustraties tot en met.

De jaren 50 zijn niet voor niks voorbij. Voor zowel de mannen als de vrouwen was het niet houdbaar.