Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:26

Ik ben inderdaad ook pro choice, niet voor of tegen abortus.
Abortussen zullen altijd blijven bestaan legaal of illegaal. Daar gaan deze regels in Alabama niets aan veranderen. De mate van (levensbedreigende) complicaties is wel direct gerelateerd aan legael/illegale behandeling.

@ blokje. Ik vind dat je jou mening heel netjes verwoord. Ik respecteer je mening, mijn mening is gewoon anders. Mijn visie is anders maar we zijn allebei om onze mening geen beter of slechter mens.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:27

Blokje tuurlijk mag jij Je mening hebben en als jij ervoor zou kiezen dat als je door verkrachting zwanger raakt het kind houdt prima jou keus.
Maar ik ben van mening dat iedere vrouw moet kunnen beslissen over haar eigen lichaam.
Een kind heeft recht op een ouder die van hem/ haar houdt en dat je uit liefde ontstaan bent.
Denk dat het grootste gedeelte van de kinderen die uit verkrachting geboren worden het zwaar hebben omdat ze zich niet gewenst voelen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:27

blokje schreef:
speedfiets_2 schreef:
Bahbah wat een rare ideeën hier. Dus in plaats van 1 klomp cellen zonder gedachten weghalen moeten we maar meteen 2 of 3 levens verwoesten. En nee een arm of been maakt het voor mij nog geen mens.

Ik vind het altijd prachtig dat mensen zo pro birth volop kunnen fokken. Maar aan adoptie of pleegkinders doen ze dan weer niet. Maar wel vaak tegen homo seksuele zijn die willen adopteren/pleeg kinders opnemen


Wat makkelijk praten hè.
Hoe weet je dat wij niet aan adoptie of pleegzorg doen?


De vraag moet zijn, denk jij dat adoptiekinderen en pleegkinderen het per definitie lekker doen in het leven? Met alle hechtingsproblematiek erbij. Ik vind de dingen die je zegt stuitend maar ook naïef en eigenlijk gewoon wereldvreemd.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:30

Ieder heeft recht op eigen mening.
Ik deel blokje haar mening niet, maar ik vind het ronduit stuidend op welke manier er door sommige op wordt gereageerd. Maar dat zie ik wel vaker dat men eigenlijk hetzelfde doet dan wat men aanklaagt bij de andere.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-05-19 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:30

UhNee schreef:
blokje schreef:
Weet je wat gek is ik kots niemand hier uit of val niemand persoonlijk aan. Ken mensen die abortus gedaan hebben en hoe erg ik het ook vind ben ik gewoon netjes en aardig tegen ze in veel gevallen zeg ik er niets van. Omdat ik die mensen niet wil aanvallen of slecht maken.

Ik deel hier mijn mening net als jullie. Val niemand aan maar toch wordt ik nu letterlijk uitgekotst in dit topic.

Gek eigenlijk jullie mogen wel je mening hebben ik niet dat is meteen ziekelijk.

Jammer zo is het geen discussie maar 1 kamp die zijn woord mag doen en het andere kamp is bij voorbaat walgelijk.

Dit geld niet voor alle Bokkers.


Volgens mij snappen veel pro-life mensen ook niet dat pro-choice niét pro-abortus betekend. Dat jij nooit een abortus zou laten plegen is prima. Jij hebt volledig de keus aan jezelf, en dat is het mooie! Máár, dit moet ook andersom kunnen. En dat is wat mij zo tegenstaat betreft deze wet. Kan je daar inkomen? Ik ben benieuwd hoe je hier tegenover staat.

Edit: en denk je ook niet dat deze wet allerlei gevaarlijke praktijken in de hand zal werken? Abortuspillen online bestellen, illegale abortussen etc.



Zoals ik al eerder zei kan ik volledig begrijpen dat niet gelovigen en mensen die wel pro choice zijn niet voor deze wet zijn en in gevallen van o.a. verkrachting voor abortus zijn.

Zoals ik al eerder zei, ik ken mensen die abortus gedaan hebben, ik ken een homoseksuele mensen etc en ga gewoon met die mensen om. Zo'n bekrompen leven hebben wij niet. Daar gaan mensen altijd direct maar van uit. Ik ben er gewoon mee opgegroeid een meisje in mijn straat werd jongen en we speelden gewoon. Ik heb in huis gewoon bij een homoseksueel stel. Waar ik goed bevriend mee was. Ze wisten mijn mening/geloof maar we gingen gewoon met elkaar om.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:31

dromertje2 schreef:
Ieder heeft recht op eigen mening.
Ik deel blokje haar mening niet, maar ik vind het ronduit stuidend op welke manier er door sommige op wordt gereageerd. Maar dat zie ik wel vaker dat men eigenlijk hetzelfde doet dan wat men aanklaagt bij de andere.

Ja dit inderdaad, no need to get personal.

rockwitch

Berichten: 11743
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:34

Het blijft een heel gevoelig onderwerp met uitgesproken meningen, dus hopelijk kunnen we het allemaal netjes houden en niemand aanvallen, aangezien wij in NL (of belgie) wonen en hier geldt nog altijd de vrije meningsuiting.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:35

blokje schreef:
Is het niet net zo ziekelijk dat in bepaalde landen of regio's het eigenlijk verplicht is dat je het ongeboren kind laat testen en als het gehandicapt is laat aborteren.
Geen land heeft dit wettelijk vast gesteld maar o.a. in Zweden worden mensen die hun down kindje wel geboren laten worden letterlijk uitgekotst door de gemeenschap waar ze wonen. Zo dwingen anderen om maar abortus te plegen in zo'n geval.


Ja, dat is ziekelijk. Dat is de hele issue, het is pro-choice, niet pro-abortus! Iedereen maakt z'n eigen keuze en daar heeft helemaal niemand iets mee te maken.

Dus als iemand z'n zwaar gehandicapte kind wil houden, dan moet diegene alle mogelijk hulp krijgen en als iemand een abortus wil krijgen, omdat diegene "gewoon" geen kinderen wil, is dat net zo ok. Het is volledig eigen keuze!

Zullen we alsjeblieft ook allemaal ophouden met het "abortus plegen" te noemen?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:35

Ik vind het geen fijne ontwikkeling en ik ben er ook fel op tegen.
Ik vind het ook naar dat ik er weinig aan kan doen om ze daar te helpen. Ik hoop echt dat dit alsnog wordt terug gedraaid.

Prima dat mensen pro-life zijn en tegen abortus maar laat ieder in zijn eigen waarde. Als iemand abortus wilt is dat haar keuze. Of dat nu om medische redenen is of omdat het geslacht niet aanstaat het is NIET jouw lichaam.

Wat ik ook zorgwekkend vind in deze wetgeving dat ook als het voor de moeder levensgevaarlijk is, ze nog eerst allerlei procedures aan moet gaan voordat ze abortus kan plegen. Daarnaast is dit waarschijnlijk kostbaar en kan niet iedereen dit betalen. Dus een kind dragen met gevaar voor eigen leven lijkt mij ook niet ideaal.

Ander ding wat ik mij afvraag; Wat als de foetus levensloos is? Moet je hem dan nog steeds dragen of mag een abortus dan wel?
In Ierland was dit namelijk ook het geval dat ook al is de foetus niet levensvatbaar ze hem alsnog moesten blijven dragen.


Wel interessant om te kijken

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:35

MarcoBorsato schreef:
blokje schreef:

Wat makkelijk praten hè.
Hoe weet je dat wij niet aan adoptie of pleegzorg doen?


De vraag moet zijn, denk jij dat adoptiekinderen en pleegkinderen het per definitie lekker doen in het leven? Met alle hechtingsproblematiek erbij. Ik vind de dingen die je zegt stuitend maar ook naïef en eigenlijk gewoon wereldvreemd.


Adoptie hebben wij ons heel lang in verdiept. En veel over gelezen en documentaires over gekeken. Maar in sommige landen zie ik hierin meer kinderhandel dan echt kinderen helpen (je houd het ook in stand vooral in bepaalde landen waar kinderen echt gestolen worden etc.) Dat is niet in alle landen maar vind daardoor adoptie wel lastig. Ben er niet tegen maar vind dat adoptie ouders zich goed moeten verdiepen in het land van adoptie etc.

Pleeg hebben wij het ook over gehad en dat lijkt me heel mooi om te doen in de toekomst. Lijkt me wel pittig die kinderen hebben meestal toch een lastige start/jeugd gehad. En trauma's op gelopen.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:36

blokje schreef:
UhNee schreef:

Volgens mij snappen veel pro-life mensen ook niet dat pro-choice niét pro-abortus betekend. Dat jij nooit een abortus zou laten plegen is prima. Jij hebt volledig de keus aan jezelf, en dat is het mooie! Máár, dit moet ook andersom kunnen. En dat is wat mij zo tegenstaat betreft deze wet. Kan je daar inkomen? Ik ben benieuwd hoe je hier tegenover staat.

Edit: en denk je ook niet dat deze wet allerlei gevaarlijke praktijken in de hand zal werken? Abortuspillen online bestellen, illegale abortussen etc.



Zoals ik al eerder zei kan ik volledig begrijpen dat niet gelovigen en mensen die wel pro choice zijn niet voor deze wet zijn en in gevallen van o.a. verkrachting voor abortus zijn.

Zoals ik al eerder zei, ik ken mensen die abortus gedaan hebben, ik ken een homoseksuele mensen etc en ga gewoon met die mensen om. Zo'n bekrompen leven hebben wij niet. Daar gaan mensen altijd direct maar van uit. Ik ben er gewoon mee opgegroeid een meisje in mijn straat werd jongen en we speelden gewoon. Ik heb in huis gewoon bij een homoseksueel stel. Waar ik goed bevriend mee was. Ze wisten mijn mening/geloof maar we gingen gewoon met elkaar om.


Je kan het volledig begrijpen en kent ook mensen die abortus hebben gepleegd (ik lees dit als; ik respecteer je mening), maar je ziet liever wel dat er in Nederland strenger word gehandeld en je keurt deze wet goed? Dit spreekt elkaar in mijn inziens nogal tegen.

Ook zou ik graag willen weten hoe je het tweede deel van mijn reactie voor je ziet. Ik ben oprecht benieuwd.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:37

Moderatoropmerking:
Dit onderwerp ligt uiteraard erg gevoelig. Probeer desondanks ruimte te laten voor iéders mening, ook al denk je er zelf totaal anders over. Andere gebruikers beledigen nodigt niet uit tot een open discussie, dus speel op de bal en niet op de man.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:39

weslyjune schreef:
Ik ben inderdaad ook pro choice, niet voor of tegen abortus.
Abortussen zullen altijd blijven bestaan legaal of illegaal. Daar gaan deze regels in Alabama niets aan veranderen. De mate van (levensbedreigende) complicaties is wel direct gerelateerd aan legael/illegale behandeling.


Gelukkig zijn er meer staten in de VS waar vrouwen naartoe kunnen.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:41

blokje schreef:
Bij verkrachting hoort een baby gewoon geboren te worden. Het kind kan er niets aan doen. Die verkrachter wel die moet gestraft worden.


Hier kan ik echt woest van worden. Besef je wel dat je op deze manier het slachtoffer (de moeder) dus ook nog eens extra straft? Zij mag nog 9 maanden lang rondlopen met de gevolgen van een verschrikkelijke ervaring!
Ik hoop voor je dat je nooit in deze situatie terecht komt, want ik denk dat je dan echt wel anders piept.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:42

Bijna niet te begrijpen dat zelfs vrouwen vinden dat als je verkracht bent, je het kind maar moet houden. Dat soort personen vind ik zeker walgelijk. En ook al is diegene niet verkracht, maar wil gewoon geen kind, dan nog heeft diegene het recht om zelf die beslissing te maken. Als ik toch zwanger zou raken, ook al heb ik een prima baan, huis etc.. zou ik het ook laten weghalen, mijn keuze.

Gaat nog een handmaids tale worden daar, blessed be the fruit. :')

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:43

Loretta schreef:
weslyjune schreef:
Ik ben inderdaad ook pro choice, niet voor of tegen abortus.
Abortussen zullen altijd blijven bestaan legaal of illegaal. Daar gaan deze regels in Alabama niets aan veranderen. De mate van (levensbedreigende) complicaties is wel direct gerelateerd aan legael/illegale behandeling.


Gelukkig zijn er meer staten in de VS waar vrouwen naartoe kunnen.


Dan moet je maar wel net de middelen hebben... even naar een andere staat rijden/vliegen kan nogal in de papieren lopen. Plus wat eerder al gezegd is, ze willen abortus gelijk stellen aan infanticide. Dus ook al ga je naar een andere staat, zodra je terugkomt ben je alsnog het haasje :=

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:44

UnNee.

Ja zeker er zullen mensen misbruik maken en een illigale praktijk openen met praktijken die helemaal niet kunnen die ook totaal veilig zijn etc.

Hoe daar mee.om.te gaan weet ik niet. De wereld is sowieso ingewikkeld.

Maar ik kan als pro leven gelovige niet achter abortus en levensbeëindiging staan. Het gaat enorm tegen mijn geloof en gevoel in.

Waarom ik wel met zulke mensen om.ga? Omdat ik mensen niet mag veroordelen om wat ze doen. (O en perfect ben ik zeker niet. Ooit vertelde een vrouw haar abortus verhaal aan mij kindje was gehandicapt. Niet heel zwaar. Maar hun wouden dat niet. Ik heb er niets van gezegd en het aangehoord maar was dagen van slag en had daarna moeite om gewoon te blijven doen. Dat was misschien niet netjes van me)


Zoals ik al eerder zei vind ik dat er soms te makkelijk een kindje wordt weg gehaald. Bijvoorbeeld meerdere keren abortus na een eenmalige nacht met leuke jongens uit de club. Daar heb ik vreselijk veel.moeite mee.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:44

"May the Lord open" :D

In de VS is er zoveel meer mis, daar krijgen zwangere vrouwen of vrouwen met kinderen ook nog een weinig support plus dat anticonceptie niet vergoed wordt.

In Nederland wordt anticonceptie trouwens ook niet vergoed boven de 21, vind ik ook schandalig als ik eerlijk ben. Als er nou iets is, waarvan het eerlijk zou zijn om er met z'n allen (mannen en vrouwen) voor te betalen, dan is het anticonceptie.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:45

Loretta schreef:
weslyjune schreef:
Ik ben inderdaad ook pro choice, niet voor of tegen abortus.
Abortussen zullen altijd blijven bestaan legaal of illegaal. Daar gaan deze regels in Alabama niets aan veranderen. De mate van (levensbedreigende) complicaties is wel direct gerelateerd aan legael/illegale behandeling.


Gelukkig zijn er meer staten in de VS waar vrouwen naartoe kunnen.


Dan moet je wel de middelen hebben om die reis te kunnen maken.

En begrijp me niet verkeerd Blokje, dat je voor of tegen abortus bent laat me koud. Maar ik ben pro choice en dat jij vindt dat je iets moet kunnen verbieden snap ik gewoon niet. Ik snap het gewoon niet.

Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:45

blokje schreef:
n_love_qwert schreef:
Idioten. En iedereen die het er mee eens doet ook.
PS. blokje, je vermoord geen kind pffff. Je haalt een foetus weg, is heel wat anders. "Veiligste plek voor een baby" 1. het is nog geeneens een baby 2. die baby merkt er niks van hoor


Dat is jou mening.

Maar je mag abortus doen tot +/- 21 weken. En me 8 weken heeft een foetus al armen, benen en handjes etc. Het is echt geen klompje cellen die je weg haalt.
Ik weet heus wel hoe de ontwikkeling in de buik is. Ben zelf moeder van 3 en zwanger op het moment.
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik net geen student meer en liet ik echo foto's zien aan klasgenoten die schrokken zich lam die dachten dat je tot een week of 16 echt een klopje cellen weg haalt. En dit gaat niet over 20 jaar terug ofzo zo oud ben ik nog lang niet. Maar met 6 weken klopt er een hartje en zit er gewoon een mini mensje in je buik. Misschien nog niet zo compleet en perfect als met 12 weken maar het is leven.


Even hierop aanhaken klopt het inderdaad dat het hompje cellen al vrij snel een mini-mensje is maar dit minimensje is pas rond ongeveer 24 weken echt levensvatbaar als je het vertaald naar het kunnen leven buiten de baarmoeder. In de weken ervoor is het simpelweg niet in staat om de gaswisseling (ingeademde lucht en uitgeademde lucht en de zuurstof naar alle organen) te regelen.

Ik ben van mening dat hoe dan ook een abortus heftig is, of het nu na een traumatische ervaring is of bij aangeboren afwijkingen of bij vroegtijdig overlijden van het kindje MAAR ik vind wel dat wij als vrouw hier zelf over mogen beslissen!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:45

Ik ga bokt afsluiten en met me gezin eten.

Succes met de verdere discussie :)

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:45

Foaly schreef:
Loretta schreef:

Gelukkig zijn er meer staten in de VS waar vrouwen naartoe kunnen.


Dan moet je maar wel net de middelen hebben... even naar een andere staat rijden/vliegen kan nogal in de papieren lopen. Plus wat eerder al gezegd is, ze willen abortus gelijk stellen aan infanticide. Dus ook al ga je naar een andere staat, zodra je terugkomt ben je alsnog het haasje :=


daar heb je gelijk aan. Het is een enorme drempel en behalve de reis moet je ook nog ergens overnachten. Dat kan inderdaad enorm in de papieren lopen.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:46

Foaly schreef:
Dan moet je maar wel net de middelen hebben... even naar een andere staat rijden/vliegen kan nogal in de papieren lopen. Plus wat eerder al gezegd is, ze willen abortus gelijk stellen aan infanticide. Dus ook al ga je naar een andere staat, zodra je terugkomt ben je alsnog het haasje :=


Dat betekent dus concreet dat alleen arme mensen hierdoor geraakt worden.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:46

Als dit in Nederland ingevoerd zou worden pak ik vandaag mijn biezen nog en ben ik de grens over. Al moet ik daarvoor in een doos onder een brug wonen. Nooit ga ik iemand anders meer over mijn lichaam laten beslissen zonder mijn toestemming.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:49

weslyjune schreef:
Ik ben inderdaad ook pro choice, niet voor of tegen abortus.
Abortussen zullen altijd blijven bestaan legaal of illegaal. Daar gaan deze regels in Alabama niets aan veranderen. De mate van (levensbedreigende) complicaties is wel direct gerelateerd aan legaal/illegale behandeling.

Hier ben ik het mee eens.

Ik ben van mening dat je de keuze moet hebben of je een abortus laat plegen of niet. Baas in eigen buik idee. Als iemand een kind wil houden: Prima. Zo niet, ook goed.

Ik heb het geluk dat ik tot op heden nog nooit met seksueel geweld te maken heb gehad. ja, op wat grijpgrage handjes na Maar als jij bent verkracht, je kind moet voldragen en dan daar de rest van het leven 'mee opgescheept' zit. Ik kan mij niet voorstellen hoe enorm heftig dat is. Daar wordt niemand beter van. De moeder niet, het kind niet, de omgeving niet.

Vanuit geloofsovertuiging zeggen dat abortus niet mag vind ik apart. 'Heb uw naasten lief' is het toch?

Als ik deze quotes zo zie... Damn... https://www.instagram.com/p/BxiX8HbhPHy ... _copy_link