Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3484
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:46


Avalanche

Berichten: 16064
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:06

-:(-

Schandalig!!!!

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:08

Is toch niet normaal _-:(

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:30

wtf dat gaat echt veel maar dan ook echt veel te ver!!! -:(- -:(- -:(-

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:30

Echt totaal bezopen |o |o |o |o

Als dit slachtoffer veroordeeld wordt schept dat een precedent om alle zwangere vrouwen die op wat voor manier dan ook een miskraam krijgen aan te klagen voor moord op hun ongeboren kind _-:(
U krijgt een miskraam en U rookt? Moord! Auto ongeluk? Moord! Valt van de trap? Moord! Struikelt tijdens het wandelen? Moord!
De vrouwen rechten gaan in de USA niet achteruit onder Trump, ze worden door de plee gespoeld |(

Avalanche

Berichten: 16064
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:34

alex66 schreef:
Als dit slachtoffer veroordeeld wordt schept dat een precedent om alle zwangere vrouwen die op wat voor manier dan ook een miskraam krijgen aan te klagen voor moord op hun ongeboren kind _-:(


Ik geloof dat dat idd de bedoeling is :\

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:03

Ziek, echt ziek gewoon :r %)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:26

alex66 schreef:
Echt totaal bezopen |o |o |o |o

Als dit slachtoffer veroordeeld wordt schept dat een precedent om alle zwangere vrouwen die op wat voor manier dan ook een miskraam krijgen aan te klagen voor moord op hun ongeboren kind _-:(
U krijgt een miskraam en U rookt? Moord! Auto ongeluk? Moord! Valt van de trap? Moord! Struikelt tijdens het wandelen? Moord!
De vrouwen rechten gaan in de USA niet achteruit onder Trump, ze worden door de plee gespoeld |(



Wat dacht je van een partner die zn zwangere vrouw slaat. Is het dan straks; ja mevrouwtje, had u braaf moeten doen wat u man wilde, dan was u nu niet verantwoordelijk voor de dood van uw kind...

Tevens kan ik mij ook niet onttrekken aan de volgende gedachte ( aangezien het om Alabama gaat); zou een rechter hetzelfde hebben geoordeeld als het slachtoffer een blanke vrouw was ipv een Afro- Amerikaanse?
Alabama is nu eenmaal een staat waar nog heel veel racisme voorkomt. En onder Trump helemaal weer kan floreren. Net als vrouwenrechten.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:52

Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:57

Ze zijn gek geworden daar in Alabama |o Uit angst voor de sharia, hebben ze zelf maar een christelijke sharia ingevoerd 8)7

Die Brinkman wil dus eigenlijk het hele sociale principe onderuit halen? Ieder voor zich, want dat werkt zo super goed in de VS :)) Hoe wil je in vredesnaam gaan bepalen in hoeverre mensen bijdragen aan eigen ziekte, ongewenste zwangerschap of andere pechgevallen?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:07

:r hoe kunnen ze!

Wat ik me nu afvraag, stel je bent in Alabama op vakantie, komt uit een land/staat waar abortus is toegestaan.
Om de een of andere reden verlies je je foetus, zouden ze je dan ook vervolgen?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:09

Heftig artikel om te lezen. Wellicht zoals iemand al aanhaalde, een precedent voor de toekomst? Wat een mogelijkheid zou zijn, maar ik hou niet heel erg van speculeren en wil dit dus ook niet te veel doen.

Wel komt de volgende gedachte, o.b.v. het artikel + de huidige regelgeving daar bij mij op: Stel nu dat ze het gevecht wel bewust is begonnen? Dan zijn de gevolgen + uitkomst natuurlijk een groot schandaal met enkel verliezers, maar ergens 'snap' ik het dan wel. Nogmaals, mits de mevrouw in kwestie bewust (vanwege de zwangerschap) het gevecht is begonnen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:14

Het lijkt idd wel 'n soort sharia. Bizar. En ontzettend triest voor alle vrouwen daar. Waarschijnlijk nauwelijks toegang tot anticonceptie of sterilisatie en zelfs bij verkrachting geen optie er vanaf te geraken. En dan nog gestraft worden als je neergeschoten bent terwijl de dader vrijuit gaat? Idioterie!

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:24

Ailill schreef:
Heftig artikel om te lezen. Wellicht zoals iemand al aanhaalde, een precedent voor de toekomst? Wat een mogelijkheid zou zijn, maar ik hou niet heel erg van speculeren en wil dit dus ook niet te veel doen.

Wel komt de volgende gedachte, o.b.v. het artikel + de huidige regelgeving daar bij mij op: Stel nu dat ze het gevecht wel bewust is begonnen? Dan zijn de gevolgen + uitkomst natuurlijk een groot schandaal met enkel verliezers, maar ergens 'snap' ik het dan wel. Nogmaals, mits de mevrouw in kwestie bewust (vanwege de zwangerschap) het gevecht is begonnen.


Tuurlijk joh, mensen laten zich bewust neerschieten om een zwangerschap te beƫindigen :roll:

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:31

Ik snap wel wat hij bedoeld, zij kan de ruzie zelf hebben aangestoken, dus als dat zo zou zijn, heeft ze er dan ook wel zelf enige eigen verantwoordelijkheid in.
Blijft het feit dat diegene die geschoten heeft diend bestraft moet worden ( als het geen wettige zelfverdediging was).

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:34

Karl66 schreef:
Ailill schreef:
Heftig artikel om te lezen. Wellicht zoals iemand al aanhaalde, een precedent voor de toekomst? Wat een mogelijkheid zou zijn, maar ik hou niet heel erg van speculeren en wil dit dus ook niet te veel doen.

Wel komt de volgende gedachte, o.b.v. het artikel + de huidige regelgeving daar bij mij op: Stel nu dat ze het gevecht wel bewust is begonnen? Dan zijn de gevolgen + uitkomst natuurlijk een groot schandaal met enkel verliezers, maar ergens 'snap' ik het dan wel. Nogmaals, mits de mevrouw in kwestie bewust (vanwege de zwangerschap) het gevecht is begonnen.


Tuurlijk joh, mensen laten zich bewust neerschieten om een zwangerschap te beƫindigen :roll:
Ik zeg dat het een optie zou kunnen zijn. Nu heb ik an sich al niet een heel hoge pet op wat betreft het rechtsysteem daar plus het gaat om een getinte mevrouw, wat toch bewezen in haar nadeel spreekt.

Als ze abortussen daadwerkelijk aan banden gaan leggen dan zou dit een gevolg kunnen zijn. Vroeger ondergingen vrouwen 'behandelingen' die nog veel zwaarder waren.

Ik wilde enkel uitspreken dat het een optie zou kunnen zijn, zonder (waarde)oordeel.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:35

dromertje2 schreef:
Ik snap wel wat hij bedoeld, zij kan de ruzie zelf hebben aangestoken, dus als dat zo zou zijn, heeft ze er dan ook wel zelf enige eigen verantwoordelijkheid in.
Blijft het feit dat diegene die geschoten heeft diend bestraft moet worden ( als het geen wettige zelfverdediging was).
Dit inderdaad + de vraag waar dan de verantwoording van de mevrouw ligt/stopt.

Nogmaals, het is een optie o.b.v. het artikel.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:27

In de VS is het op dit moment nog federaal geregeld dat abortus een recht is, dus dan is het nogal dom om jezelf neer te laten schieten als abortus. Dus nee, het lijkt me sterk dat ze het daarom gedaan heeft, zoals gesuggereerd werd. En mocht abortus op een gegeven moment wel verboden worden, dan kiest de meerderheid er denk ik nog steeds niet voor om zich te laten neerschieten, die gaan dan eerder naar een illegale aborteur.

Hoe je het went of keert, het is gewoon een belachelijke aanklacht.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:09

Karl66 schreef:
In de VS is het op dit moment nog federaal geregeld dat abortus een recht is, dus dan is het nogal dom om jezelf neer te laten schieten als abortus. Dus nee, het lijkt me sterk dat ze het daarom gedaan heeft, zoals gesuggereerd werd. En mocht abortus op een gegeven moment wel verboden worden, dan kiest de meerderheid er denk ik nog steeds niet voor om zich te laten neerschieten, die gaan dan eerder naar een illegale aborteur.

Hoe je het went of keert, het is gewoon een belachelijke aanklacht.
Klopt. Dan nog kennen wij de situatie/omstandigheden niet. Natuurlijk is de optie erg klein en niet erg geloofwaardig. Toch leer ik gedurende de jaren dat het verstandig is om zoveel mogelijk opties nader te onderzoeken voor ik met een oordeel kom.

Uiteraard is het een belachelijke aanklacht. Ik discrimineer echt zelden tot nooit, maar oei wat krijg ik steeds meer vraagtekens bij dat land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:01

alex66 schreef:
Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

En hoe denkt hij dat te controleren dan?

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:29

Ik vind wat Ailill zegt nog niet eens zo ver gezocht. Akkoord, je kan ook het illegale circuit in, maar wat als je daar geen geld voor hebt? Waarmee ik niet wil zeggen dat het in dit geval zo is en al helemaal geen waardeoordeel wil uitspreken, want ik zou het zelfs heel goed begrijpen als "laatste reddingsmiddel"...

Wel heel erg ziek dit, ik verlies steeds sneller mijn geloof in de goedheid van de mens - uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:22

[***] schreef:
alex66 schreef:
Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

En hoe denkt hij dat te controleren dan?


Daar had hij niet echt een antwoord op, Pauw had Pia Dijkstra tegenover hem gezet dus verder dan bla bla moreel verval en daar hoeven nette mensen toch niet voor te betalen kwam hij niet.
Dijkstra was heel duidelijk, abortus is een recht en de vergoeding daarop ook.
Maar ze uitte wel haar zorgen over de veranderende tendens in de maatschappij waardoor de prolife beweging hier ook voet aan de grond dreigt te krijgen, wat zich onder andere uit door protesten bij abortus klinieken.

Persoonlijk vind ik wat er nu gaande is in de VS heel eng, er is namelijk helemaal niet veel voor nodig om dit gedachten goed over te laten waaien naar Europa. De rechten die wij als vrouwen nu hebben kunnen ons ook afgenomen worden als het maatschappelijk klimaat daar rijp voor is.
Niet dat ik bang ben dat ik morgen mijn stemrecht kwijt ben maar ik ga ook niet gezapig op de bank zitten denken dat het allemaal wel goed komt. We hebben rechten ja maar die zullen we moeten verdedigen anders worden ze stukje voor stukje afgepakt.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:33

Het enige dat ze willen is vrouwen onderdrukken en dit soort wetten zijn gewoon een wapen dat daarvoor wordt gebruikt.

anjali
Berichten: 15129
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:08

[***] schreef:
alex66 schreef:
Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

En hoe denkt hij dat te controleren dan?

Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.

Avalanche

Berichten: 16064
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:15

Nee, ziektekostenverzekering is er voor medische behandelingen en medicatie. Abortus is een medische behandeling.