Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:08

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?


Meen je dit nou serieus?

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:12

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?


Alsof dat voor alles de oplossing is. Een vrouw die ongewenst zwanger is moet dan nog steeds negen maanden een kindje dragen. En daarnaast kan er later altijd een kind op de stoep staan wanneer dat kind op zoek gaat naar zijn of haar biologische ouders.

Daarnaast is het ook nog zo dat er best veel geadopteerde kinderen problemen ondervinden vanwege de adoptie of de slechte start die ze gehad hebben. Er komt relatief veel hechtingsproblemen voor bij geadopteerde kinderen en dat is een problematiek die je niet moet onderschatten. Dat kan zeer heftige gevolgen hebben.
Ik wil hiermee echt niet zeggen dat adoptie een slecht ding is of dat het nooit goed kan gaan, maar het is wel een oplossing met veel meer haken en ogen dan sommige mensen beseffen.

Uiteindelijk denk ik dat er maar een iemand zou moeten zijn die beslist over een zwangerschap doorzetten, beëindigen of het kindje opgeven voor adoptie en dat is de betreffende vrouw zelf. Van mij mag iedereen zelf weten of zij voor of tegen abortus zijn. Ik vind het alleen een zeer kwalijk iets dat het nu bij wet verboden wordt. Daarmee wordt het standpunt van de tegenstanders opgedrongen aan de voorstanders en dat beperkt de keuzevrijheid van de vrouw. Een keuzevrijheid waar vrouwen jaren voor hebben gestreden.

En het maakt niet dat er minder abortussen worden uitgevoerd. Abortus is van alle tijden en zal er ook altijd zijn. Dit maakt alleen dat het zich verplaatst naar het onveilige illegale circuit en dat gaat levens kosten.
Ik snap ook echt niet dat de wetgevers en al die prolife mensen dat niet beseffen.

En ik vraag me ook echt af waarom een leven dat nog niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder van de moeder meer waard is dan het leven van de moeder zelf? Want dat is wat er bij illegale abortus op het spel komt te staan.
Laatst bijgewerkt door Esplendido op 18-05-19 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:12

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?


Enig idee hoeveel adoptiekinderen op zoek gaan naar hun biologische ouders? Heb het maar voor, staat er plots een man die als 2 druppels water op je verkrachter lijkt, aan je deur: dag mevrouw, u bent volgens mijn geboortedocumenten mijn moeder. Fijn hé. En dan zwijg ik nog over de emotionele klappen die geadopteerde kinderen vaak krijgen als ze horen dat ze na hun geboorte afgestaan zijn. Kan je zeggen dat het geen leuk gevoel is om je ongewenst te voelen.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:20

Resistance schreef:
anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?



Volgens mij begrijp je niet dat verkrachtingsslachtoffers er soms niet op zitten te wachten om 9 maanden met in hun ogen een parasiet van die vuilak rond te lopen in hun buik?

Getuigt van weinig inlevingsvermogen dit.


Dit.

Probeer je eens in te denken dat je verkracht wordt en zwanger blijkt te zijn. Als iemand die persoonlijke ervaring heeft met sexueel geweld (gelukkig zonder zwangerschap) kan ik vertellen dat je dat echt niet zomaar aan iedereen wil vertellen, en dat als je het wel vertelt je niet altijd blij wordt van de reactie.

Dus hou je het geheim. Maar je bent zwanger, het gaat tonen, en als je in de spiegel kijkt wordt je keer op keer herinnerd aan dat vreselijke moment.
Het is niet meer zo "makkelijk" als vroeger om je te verstoppen in een vrouwenhuis, te bevallen en je leven weer op te pakken. Je vriendenkring, familie, collega's, iedereen op straat kan zien dat je zwanger bent. Dus je moet er of eerlijk over zijn, of een verhaal omheen breien.
De felicitaties, kennisen die gelijktijdig zwanger (en wel blij) zijn. Mensen die vragen of je het geslacht al weet, of je al een naam verzonnen hebt. Je vertellen dat je er zo mooi uit ziet met die buik, vragen of je al klaar bent met de babykamer.
En dan de vraag wie de vader is, hoe lang je al bij elkaar bent, en of hij zich ook verheugd op de komst van de kleine.

Hou dat maar eens negen maanden vol.

Daar komt bij dat de pijn van een bevalling in dit soort gevallen ook heel erg flashbacks kan oproepen. Daarbij is een zwangerschap en bevalling nog steeds niet risicovrij natuurlijk, al helemaal niet als je een trauma aan het verwerken bent terwijl je zwanger bent als nasleep van dat trauma. Verhoogd risico op post-natale depressie en kraambedpsychose. Etc. etc.

En dat allemaal omdat mensen die je niet kennen besluiten dat je dat best wel kunt, dat je het zelfs moet. Omdat God het zo gewild zou hebben. Ammehoela.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:34

Drifter schreef:
En dat allemaal omdat mensen die je niet kennen besluiten dat je dat best wel kunt, dat je het zelfs moet. Omdat God het zo gewild zou hebben. Ammehoela.


Oef moet me zo inhouden als het "omdat god het zo gewild heeft" gaat O:)

Maar goed het heeft ook niks met god te maken.. gewoon een pure machts kwestie

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:40

Mooi verwoord Drifter!

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:45

Ik vraag me af of die ‘als God het zo gewild heeft’ mannen en vrouwen die deze wetten maken zich wel laten reanimeren en opereren als ze een hartaanval hebben? Immers God heeft gewild dat ze een hartaanval kregen, maken ze dan wel van de medische mogelijkheden gebruik?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:46

En dat is ook vaak het grootste probleem bij pro-lifers. In een ideale wereld worden alle ongewenste kinderen blij geboren en krijgen ze alle kansen en is het gewoon hun eigen fout als hun leven mislukt. In een ideale wereld worden kinderen vrolijk geadopteerd en zijn ze gelukkig ongecompliceerd gezinnetje met hun toffe nieuwe ouders onder de stralende zon.
In een ideale wereld is geen abortus nodig want voor elk kind is er een plekje en is er liefde.

In de echte wereld zitten kinderen die wensten dat ze niet geboren waren en adopties zijn ook niet zomaar "Oh mevrouw u wilt graag een kind? Deze gaat super gelukkig bij u zijn!". Zoals hierboven al uitgelegd. We zitten niet in een Disneyfilm. En in deze veel hardere wereld is het goed dat sommigen de kans krijgen om van al deze ellende gespaard te blijven.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:50

En vanuit gelovig opzicht gezien, is het echt zo erg voor een foetus om weggehaald te worden? Dat "kindje" is nog geen zondes begaan, dus komt sowieso in de hemel. Dat is toch het paradijs? Als je moet kiezen tussen een leven met een moeder die je niet wil hebben en een verkrachter als vader, of een plekje in het paradijs bij god, dan kies je toch voor het laatste?

Ik ben totaal niet gelovig hoor. Maar dat is toch een veel fijnere plek voor zo'n hoopje cellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:53

__Sannne schreef:
En vanuit gelovig opzicht gezien, is het echt zo erg voor een foetus om weggehaald te worden? Dat "kindje" is nog geen zondes begaan, dus komt sowieso in de hemel. Dat is toch het paradijs? Als je moet kiezen tussen een leven met een moeder die je niet wil hebben en een verkrachter als vader, of een plekje in het paradijs bij god, dan kies je toch voor het laatste?

Ik ben totaal niet gelovig hoor. Maar dat is toch een veel fijnere plek voor zo'n hoopje cellen?



Ik ben beelddenker. :') Zie nu allemaal blije hoopjes voor me met vlaggetjes en ballonnen.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:13

_O- :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:15

MariekeTV schreef:
_O- :=




Afbeelding

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:19

Resistance schreef:
Ik ben beelddenker. :') Zie nu allemaal blije hoopjes voor me met vlaggetjes en ballonnen.

edit *plaatje weggehaald wat als schokkend kan worden ervaren*
Laatst bijgewerkt door Drifter op 18-05-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24867
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:31

Het lijkt me dan ook weer niet gepast om hier grapjes over te maken. Laten we anderen wel respecteren ongeacht welke mening ze hebben.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:34

Inderdaad, respect is hier ver te zoeken.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:40

Mijn bericht was serieus bedoeld, en ben dan oprecht benieuwd naar de antwoorden van gelovigen.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:41

Ik denk dat je ook niet moet onderschatten hoeveel impact het heeft om adoptiekind te zijn. Wat het mentaal met je doet om te zijn afgestaan en daarna, als je ontdekt waarom je bent afgestaan.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:45

zonnebloem18 schreef:
Het lijkt me dan ook weer niet gepast om hier grapjes over te maken. Laten we anderen wel respecteren ongeacht welke mening ze hebben.


In principe heb je gelijk, mijn excuses als ik hier te ver ga.

Aan de andere kant is de wet waar de OP over gaat geboren uit disrespect. Het is namelijk behoorlijk respectloos om vanuit aleen vanuit 1 mening en wereldvisie te denken en daar wetten naar te maken, terwijl door die wetten enorm veel moeders (en kinderen) gaan lijden.

Dat wordt gemakshalve door de conservatieven genegeerd. Uiteindelijk als je kijkt naar de richting de US in gaat is de vraag: Moet je altijd tolerant zijn tov intolerantie? Moet je fundamentele respectloosheid wel met respect behandelen?

Ik ben een beetje erg bang dat als we allemaal te lief en aardig willen zijn we hetzelfde probleem hier gaan zien. Dat mensen met dit soort visies voor de wereld de macht gaan krijgen omdat "respectfully, i disagree" ze niet heel veel doet.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:45

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?


In Amerika niet. In Amerika zitten de kindertehuizen overvol en worden veel kinderen misbruikt en mishandeld. Zijn er een soort veilingen waar mensen hun geadopteerde kinderen proberen te slijten aan een ander.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:03

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?


In Amerika niet. In Amerika zitten de kindertehuizen overvol en worden veel kinderen misbruikt en mishandeld. Zijn er een soort veilingen waar mensen hun geadopteerde kinderen proberen te slijten aan een ander.


:r :r

Dit, dit kan je toch niet willen voor kinderen.
Dan kunnen ze naar mijn mening toch beter vroegtijdig geaborteerd worden.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:05

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/abor ... ~a20bd74e/

Dit was een jaar geleden. De Ieren beseften blijkbaar wat een ellende zo'n wet was.

Een paar jaar geleden had ik op mijn werk contact met een Ierse die me vertelde over een zwangere vriendin van haar. Foetus had een zware aangeboren afwijking. Zou doodgeboren worden of pijnlijk sterven erna. Maar een abortus mocht in geen geval. Deze vrouw had het geluk naar het buitenland te kunnen. Heeft haar veel leed bespaard bovenop het verdriet dat ze reeds had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:10

__Sannne schreef:
Mijn bericht was serieus bedoeld, en ben dan oprecht benieuwd naar de antwoorden van gelovigen.


Ga je niet krijgen. Op mijn vraag antwoorden ze ook niet. Het moment dat het ze te heet wordt zwijgen ze.

Blacky94

Berichten: 3505
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:19

MariekeTV schreef:
MarcoBorsato schreef:
In Amerika niet. In Amerika zitten de kindertehuizen overvol en worden veel kinderen misbruikt en mishandeld. Zijn er een soort veilingen waar mensen hun geadopteerde kinderen proberen te slijten aan een ander.


:r :r

Dit, dit kan je toch niet willen voor kinderen.
Dan kunnen ze naar mijn mening toch beter vroegtijdig geaborteerd worden.

Ik was daarnet even aan het Googlen of ik de eerder genoemde docu in het Engels kon vinden. Daarbij kwam ik uit op een website waar je kinderen kan selecteren alsof het je nieuwe huisdier wordt. Geslacht, leeftijd, ras, alles kan je invullen. En wanneer je op profielen van te adopteren kinderen uitkomt is het net alsof je een marktplaats advertentie van een paard aan het lezen bent.. Te zot voor woorden...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:22

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?

Heb je enig idee hoe dit werkt? Wat er allemaal bij komt kijken?
Mijn zwager, niet gelovig, invalide, en kon het (door zijn handicap) niet zelf halen, kon uiteindelijk, na 5 jaar vechten en een grote zak geld, alleen adopteren uit zuid Korea en Ethiopië....

Het is niet zo dat je er gewoon even 1 uitzoekt ofzo....

Suzanne F.

Berichten: 49445
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:24

Toch hoor je daar verschillende verhalen over. Iemand van mijn werk heeft een tijdje als expat in Ghana gewoond en gewerkt en vond toen een vondeling meisje langs de weg. Deze heeft ze mee naar Nederland kunnen nemen zonder problemen.