Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:22

J_E, wat jij beschrijft zijn late term abortions. Dat zijn voor het overgrote deel gewenste zwangerschappen die helemaal mis zijn gelopen, en beëindigd moeten worden omdat het kind al dood/stervende is, of omdat anders de moeder ernstig in gevaar komt. Het gaat hierbij dus vaak om kindjes die wel gewild zijn, en waarvan de moeder (die dus al haar kindje verliest) nog een extra trauma aangepraat krijgen door dit soort horrorverhalen van de pro life beweging.

Daar al eens bij stilgestaan? Dat een deel van de abortussen uit medische noodzaak plaatsvindt? Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, ernstig gehandicapte/onderontwikkelde kindjes die geen kans hebben om te overleven (en die, als ze tegen alle verwachting in toch levend geboren worden, wellicht na een paar dagen alsnog een zeer pijnlijke dood sterven), moeders die ernstig ziek zijn/worden tijdens de zwangerschap waardoor het niet verantwoord is die zwangerschap door te laten bestaan... Dat valt ook allemaal onder deze wetgeving. En dat heeft in mijn ogen absoluut niets meer met 'het beschermen van leven' te maken, want je gaat volledig aan het beschermen van het leven van de vrouw voorbij.

Ik zal maar niet zeggen wat ik er verder van vind, want dan wordt ik pas echt giftig :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:22

J_E schreef:
Granoek schreef:
Als ik een merrie had die drachtig was van een tweeling, en ik wist dat op tijd, dan hoefde ik daar niet over na te denken. Ik heb gezien hoe fout dat kan gaan en dan ben je 3 levens kwijt, en dat van jezelf er zowat bij.


Daar noem je iets heel specifieks. Dan gaat de discussie alweer van start, wanneer wel/ wanneer niet. Daar doelde ik niet op. Als een merrie een veulen draagt, wat gewoon normaal geboren kan worden. De eigenaar bedenkt toch dat hij geen tijd/ geld heeft voor het veulen of bang is dat hij niet voor het veulen kan zorgen.

Maar een 11-jarige die verkracht wordt en zwanger geraakt, is toch ook specifiek? Daar kan ook de moeder aan sterven.

Dat is net het punt, je kúnt hier geen lijn in trekken. Het is gewoon niet zwart/wit.
Daarom toch alleen maar handig als je een keuze hebt.

SelinaJarig

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:24

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen tegen abortus zijn, maar wat ik echt niet kan begrijpen als mensen het oké vinden om vrouwen hun eigen keus af te nemen. Niemand zou over jouw lijf mogen bepalen.

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:24

J_E schreef:
Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. <KNIP>


Op het risico af dat dit heel luguber wordt, maar diezelfde beschrijving geldt ook voor de laatste seconden in het leven van die zwangere tiener of dat zwangere verkrachtingsslachtoffer in Alabama die in wanhoop op de spoorbaan gaat staan omdat abortus geen optie meer is......

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:26

@Blokje daar schaar ik je niet onder, geen zorgen. :) met “ze” bedoelde ik letterlijk de politici die in de VS daarvoor ageren. Ik snap dat niet iedereen zo denkt.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:27

Selina schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen tegen abortus zijn, maar wat ik echt niet kan begrijpen als mensen het oké vinden om vrouwen hun eigen keus af te nemen. Niemand zou over jouw lijf mogen bepalen.


Can I get an Amen! _/-\o_

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:29

Dovahkiin schreef:
Selina schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen tegen abortus zijn, maar wat ik echt niet kan begrijpen als mensen het oké vinden om vrouwen hun eigen keus af te nemen. Niemand zou over jouw lijf mogen bepalen.


Can I get an Amen! _/-\o_


Amen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:32

J_E schreef:
Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. Bij een geboren kind, of zeg een volwassene heet dit moord. Alleen omdat je het niet zien kunt, het voor de vrouw/man op dat moment gemakkelijker is, wordt er niet gezien wat er daadwerkelijk gebeurd. Wegkijken is gemakkelijker. Hoeveel vrouwen lopen niet met spijt en schuldgevoel rond?

Ik kan echt wel de redenen begrijpen dat mensen moeite hebben met een zwangerschap. Maar het feit dat een levend kind gedood wordt zou in mijn ogen de discussie al onmogelijk moeten maken.

Gezien we op bokt zitten, hoe denken jullie er over wanneer er een levend veulen in stukken wordt gescheurd, zodat het de baarmoeder kan verlaten, omdat de eigenaar besluit toch geen veulen te willen? Het is het paard van de eigenaar, dus deze mag bepalen.


Dit is wel heel erg zwart kijken naar abortus... Voor de 8 weken grens is dit nog perfect mogelijk met ingebrachte tabletten. Deze wekken lichte weeën op en drijven het vruchtje af. Het vruchtje komt er dus in 1 geheel uit. Hoe het zit in latere stadiums weet ik niet, maar ik weet wel dat het er niet in stukken wordt uitgescheurd. Dat heb je echt verkeerd op :n

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:33

J_E schreef:
Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. Bij een geboren kind, of zeg een volwassene heet dit moord. Alleen omdat je het niet zien kunt, het voor de vrouw/man op dat moment gemakkelijker is, wordt er niet gezien wat er daadwerkelijk gebeurd. Wegkijken is gemakkelijker. Hoeveel vrouwen lopen niet met spijt en schuldgevoel rond?

Ik kan echt wel de redenen begrijpen dat mensen moeite hebben met een zwangerschap. Maar het feit dat een levend kind gedood wordt zou in mijn ogen de discussie al onmogelijk moeten maken.

Gezien we op bokt zitten, hoe denken jullie er over wanneer er een levend veulen in stukken wordt gescheurd, zodat het de baarmoeder kan verlaten, omdat de eigenaar besluit toch geen veulen te willen? Het is het paard van de eigenaar, dus deze mag bepalen.


Sorry, maar geloof je dit echt? Een foetus heeft nog helemaal geen gevoel óf is al dood óf de bevalling wordt gewoon ingeleid en de foetus begint nooit met ademhalen. Ligt een beetje aan welk stadium de foetus is. Denk je echt dat er artsen zijn die een levend (=pijn voelend & bewust) kind uit elkaar trekken? Als een dierenarts een veulen of kalf uit de baarmoeder moet snijden, gaat dat ook echt niet levend hoor :=
De neurologische verbindingen liggen er nog helemaal niet om dingen te voelen. Het is echt gewoon een klompje cellen, weliswaar heel ver weg lijkend op een mens. De definitie van levend is als je op jezelf staand kan leven en dat geld dus duidelijk niet voor een foetus.

Ik ken vier mensen die een abortus gehad hebben. Alle vier met zeer goede redenen, niemand heeft er ooit spijt van gehad. Daarom moet het ook je eigen keuze zijn, beide kanten op. Ik denk dat de spijt een stuk groter is als je 18 jaar voor een kind moet zorgen die je helemaal niet wilde...Alleen als je zelf achter je eigen keuze staat, heb je later geen spijt.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:34


borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:34

Ga me niet bemoeien met de discussie, ik schrik me wel van enkele reacties maar oké dan.

Maar J_E, dat jij een mensenleven vergelijkt met het leven van een paard vind ik een beetje gek. Ik wil niet zeggen dat een mensenleven meer waard is dan dat van een paard, maar de kwestie klopt gewoon niet.

Bij paarden is seks op zich al iets heel anders. Seks is bij die dieren voor voortplanting, niet voor genot. Een merrie schopt een hengst voor z'n harses wanneer ze niet vruchtbaar is en een fatsoenlijke hengst begrijpt dat signaal. Verder hoeft een merrie niet 18 jaar lang (of langer) haar veulen te huisvesten, duizenden euro's te betalen, zorgen te hebben. Na een jaar is de melkbar gesloten en is het joe, doei, de mazzel!

Enfin, leuk verzonnen maar absoluut geen vergelijk.

Edit: daarbij heb ik nog nooit gehoord van een veulen wat op die manier geaborteerd moest worden, met de reden dat de eigenaar het veulen niet zou willen? Of ik begrijp je niet helemaal...
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 17-05-19 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33087
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:34

Selina schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen tegen abortus zijn, maar wat ik echt niet kan begrijpen als mensen het oké vinden om vrouwen hun eigen keus af te nemen. Niemand zou over jouw lijf mogen bepalen.

Dit.

Ieders lijf is van hem of haar zelf. Dit is hetzelfde waarom ik tegen de doodstraf ben. Ik mag niet over iemands dood beslissen. Is een foetus dan ook al een 'iemand'? IMO niet. Dit vanwege het denkvermogen. Ik ben het eens dat je tot laat een abortus kan laten doen. Maar ik neem aan dat de meeste abortussen die laat zijn, een medische oorzaak hebben.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:37

Oei ik vind het niet eerlijk om mensen die tegen abortus zijn zwart te maken om hun mening, maar jemig hoe kun je zeggen dat je blij word van zulke ontwikkelingen? :oo

Ik vrees dat er nu veel (arme) vrouwen zijn die geen optie mee zien behalve zelfmoord, en dan overleeft de embryo het ook echt niet..

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:39

Bij een abortus rond 12 weken zuigen ze het kindje weg. Er blijft amper wat van over. Ze zuigen het gewoon stuk.
Heb zelf een curettage ondergaan bij 12 weken. Kindje was al overleden.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:39

Ik heb geen probleem met abortus, wel de late uitvoering er van. Buiten medische redenen, vind ik bijvoorbeeld op 20 weken het geen klompje cellen meer.
Ik ben blij dat in belgie de grens niet zo hoog ligt.

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:41

Maar soms kan voortbestaan gruwelijker zijn dan overlijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:41

Wat ik mij ook afvraag: De verkrachter moet gestraft worden. Het kind mag niet gestraft worden en het moet blijven leven, want het is een slachtoffer.

Maar de vrouw/tiener/meisje is ook een slachtoffer. Waarom wordt zij wel gestraft? Waarom wordt zij gestraft, ongeacht leeftijd, om 9 maand een kind te moeten dragen en hoogst waarschijnlijk ook haar hele leven voor te zorgen. Waarom is het wel ok om dit slachtoffer te straffen?

Blokje? J_E? Iemand die voor deze wet is die hierop wil antwoorden?

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:42

Maar dromertje, er zijn toch ook heel weinig mensen die tot 20 weken wachten voordat ze besluiten dat ze het kindje niet willen? Vanaf die tijd is er echt vrijwel altijd een medische noodzaak, hetzij voor het kindje, hetzij voor de moeder. Daarom ben ik juist wel blij dat die grens zo hoog ligt, omdat je anders geen anderen optie hebt dan afwachten tot het kindje geboren wordt (en dan dus waarschijnlijk alsnog overlijdt, al dan niet na een lijdensweg), of totdat de moeder doodziek wordt en je geen andere keuze meer hebt.

Noek_Bronco

Berichten: 317
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Wetteren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:42

Ik vind het ook écht schandalig. Hoe kan dat in een land dat steeds beweert het land van de vrijheid te zijn, dat andere mensen zomaar kunnen beslissen wat er met je lichaam en je leven gebeurd? Ik word er zowaar moedeloos en kwaad van. Ik zou zelf niet snel een abortus ondergaan (extreme situaties daar gelaten natuurlijk) maar ik heb wel de keuze en dat stelt me gerust. Het is echt heel gemakkelijk te zeggen dat je het niet mag doen maar dan, eens het kind geboren is, waar zijn ze dan? Een cartoon eerder dit topic beeldt het zo mooi uit. Dan staan moeder en kind er alleen voor, en wat dan? Ik zou eerlijk waar liever niet geboren worden dan bij een moeder die me niet wou maar me moest houden. Hoe vreselijk moet dat zijn.

Ik begrijp het echt niet.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:43

Het nare is dat de Zuidelijke staten want daar hebben we het over nog steeds zo conservatief zijn als ergens in 1800/1900 . Hebben een duidelijke mening over de gekleurde medemens, over seksualiteit in het algemeen en huwelijken tussen partners van het gelijke geslacht specifiek en inderdaad de pil, abortus en nog meer van dit soort zaken. Maar vergeet ondertussen even iets niet er wordt daar heerlijk in en onder elkaar getrouwd wat op het gebied van genetica toch wel wat probleempjes geeft.
Verder wat voorbeelden over hun denken en doen :+
https://www.google.com/search?client=fi ... me+alabama
https://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear:_US_Special.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:46

Snadrem schreef:
Winged schreef:
Als ik deze quotes zo zie... Damn... https://www.instagram.com/p/BxiX8HbhPHy ... _copy_link

What

The

F.....


Wow, dat de wereld ziek is wist ik al....

Dat iemand nog kan zeggen tegen abortus te zijn na verkrachting. . Wow... terwijl je zelf kids hebt?

@blokje, je gaat er niet op in, maar wanneer jouw dochter (weet niet of je die hebt) verkracht wordt moet ze van jou dat kind ook nog werpen?? Of mag ze het weg laten halen maar zou je dat niet kunnen rijmen met je geweten??
Wat wanneer het je zelf overkomt??
Moet je die weg dan bewandelen van God denk je??

Ik kán me zo slecht voorstellen hoe je dat als zelf respecterende vrouw en liefhebbende moeder voor je ziet... :?

Het lijkt me afschuwelijk om geen keuze te hebben wanneer zoiets verschrikkelijks je overkomt.
:(
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 17-05-19 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:47

robert45 schreef:
@resistance, uiteraard besloten door een groep mannen. Is niet helemaal juist
https://www.ad.nl/buitenland/abortus-ba ... ~ac5e5c13/
De gouverneur is een vrouw die fel tegenstander is van abortus.


Quote uit het artikel: Televisie-evangelist Pat Robertson liet weten deze wet ‘extreem’ en ‘te vergaand’ te vinden. Als Pat Robertson je plannen extreem en te vergaand vindt dan weet je echt dat je te ver bent gegaan.

Voor wie niet (meer) weet wie Pat Robertson is:

Op 22 augustus 2005 riep Robertson in zijn televisieprogramma op tot het vermoorden van de Venezolaanse president Hugo Chávez. Hij zei dat Venezuela onder Chávez een voedingsbodem zou worden voor communistische infiltratie en voor moslimextremisme voor het ganse Amerikaanse continent. Chávez vroeg hierop een onderzoek door de Amerikaanse justitie. Robertson ontkende later dat hij gesproken had over moord, maar eerder over andere manieren om Chávez onschadelijk te maken, zoals ontvoering, maar dit komt niet overeen met de videoband.

Na de aardbeving in Haïti, op 12 januari 2010, zorgde Robertson opnieuw voor grote ophef. Hij meldde dat de ramp te maken had met een pact dat de grondleggers van Haïti met de duivel hadden gesloten. Dit volksverhaal circuleerde al langer. Zijn uitspraken zijn erg controversieel. Zo heeft hij gezegd een voorstander te zijn van de opheffing van de scheiding tussen kerk en staat, beweerde hij dat het aanvaarden van homoseksualiteit kan leiden tot orkanen en aardbevingen, en dat een atoombom op het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken geen slechte zaak zou zijn.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:49

Foaly schreef:
Maar dromertje, er zijn toch ook heel weinig mensen die tot 20 weken wachten voordat ze besluiten dat ze het kindje niet willen? Vanaf die tijd is er echt vrijwel altijd een medische noodzaak, hetzij voor het kindje, hetzij voor de moeder. Daarom ben ik juist wel blij dat die grens zo hoog ligt, omdat je anders geen anderen optie hebt dan afwachten tot het kindje geboren wordt (en dan dus waarschijnlijk alsnog overlijdt, al dan niet na een lijdensweg), of totdat de moeder doodziek wordt en je geen andere keuze meer hebt.


Bij medische noodzaak, bv als moeder kanker heeft en dringend behandeling nodig heeft of bijvoorbeeld bij een zxaar gehandicapt kind dat geen kans maakt en enkel gaat lijden wachten ze niet de geboorte af ( als ouders dat willen), dat is juist de uitzondering.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:53

Corine ik heb via de pb dat net ook tegen iemand gezegd. Ik heb moeite daar mee (keuze maken) omdat ik sowieso worstel met de vraag wat dan te doen. Geloof dat ik het hier al eerder zei een kind van 11 een kind laten baren is levensgevaarlijk. Dat lijfje is veel te klein voor een baby. Ik vind die keuze heel lastig en heb daar geen antwoord op.

Er zijn ook vrouwen binnen onze kerk of die ik ken die heel ziek werden in de zwangerschap o.a. zwangerschapsvergiftiging toen is gekozen voor inleiden om de moeder te redden en hoopten ze nog wat voor de baby te kunnen doen. Die is toen overleden. Bij abortus rond 20 weken wordt je ook ingeleid en soms leven de kindjes nog even na de geboorte.

Dus als je ingeleid wordt terwijl de baby nog lang niet voldragen is maar anders overlijd de moeder dan pleeg je onbewust misschien ook een soort abortus...

Lastig

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:53

Ik ben heel duidelijk voor abortus en stoor me dan ook vreselijk aan mensen die hier tegen zijn.
Ook in dit topic wordt gesproken over een kind vermoorden, een foetus is niet levensvatbaar tot de 24e week ongeveer. Dat is dan ook de grens waarop in nederland een abortus mag worden uitgevoerd. En er zijn zeker uitzonderingen van gevallen waarbij er later nog geaborteerd word, maar dit gebeurt echt alleen met een medische reden.