Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:50

Liesje1611 schreef:
Als dit in Nederland ingevoerd zou worden pak ik vandaag mijn biezen nog en ben ik de grens over. Al moet ik daarvoor in een doos onder een brug wonen. Nooit ga ik iemand anders meer over mijn lichaam laten beslissen zonder mijn toestemming.

Ik heb nog een paardenstal leeg staan, come to the good side }>

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:51

Maar blokje, pure nieuwsgierigheid zonder oordeel de volgende vraag…
Je zegt dat niet iedereen nou eenmaal snel bij de arts zit voor een morning-after pil.
Valt een morning-after pil dan ook niet onder abortus?
Technisch gezien kun je dan al 'zwanger' zijn als er een ei en spermacel al contact hebben gemaakt, alleen nog niet genesteld zijn en aan het delen zijn.

En voor mensen die zich erin verdiept hebben: hoever valt morning-after pil gebruik onder die wet? Mag dat daar nog wel?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:52


Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:54

Sannanasje schreef:
Maar blokje, pure nieuwsgierigheid zonder oordeel de volgende vraag…
Je zegt dat niet iedereen nou eenmaal snel bij de arts zit voor een morning-after pil.
Valt een morning-after pil dan ook niet onder abortus?
Technisch gezien kun je dan al 'zwanger' zijn als er een ei en spermacel al contact hebben gemaakt, alleen nog niet genesteld zijn en aan het delen zijn.

En voor mensen die zich erin verdiept hebben: hoever valt morning-after pil gebruik onder die wet? Mag dat daar nog wel?


Ik geloof van niet. Ze zijn zich ook aan het inzetten om het gebruik van de pil en spiraaltjes als anticonceptie te beperken, omdat dat volgens hen ook wordt gezien als een vorm van abortus (namelijk het bewust niet mogelijk maken om een kind te krijgen).

Het gaat echt heel erg ver.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:54

dromertje2 schreef:
Ieder heeft recht op eigen mening.
Ik deel blokje haar mening niet, maar ik vind het ronduit stuidend op welke manier er door sommige op wordt gereageerd. Maar dat zie ik wel vaker dat men eigenlijk hetzelfde doet dan wat men aanklaagt bij de andere.


Steeds vaker en steeds extremer. Ook op Bokt helaas. Nuancering wordt bestraft.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:55

Urbiezira schreef:
Sannanasje schreef:
Maar blokje, pure nieuwsgierigheid zonder oordeel de volgende vraag…
Je zegt dat niet iedereen nou eenmaal snel bij de arts zit voor een morning-after pil.
Valt een morning-after pil dan ook niet onder abortus?
Technisch gezien kun je dan al 'zwanger' zijn als er een ei en spermacel al contact hebben gemaakt, alleen nog niet genesteld zijn en aan het delen zijn.

En voor mensen die zich erin verdiept hebben: hoever valt morning-after pil gebruik onder die wet? Mag dat daar nog wel?


Ik geloof van niet. Ze zijn zich ook aan het inzetten om het gebruik van de pil en spiraaltjes als anticonceptie te beperken, omdat dat volgens hen ook wordt gezien als een vorm van abortus (namelijk het bewust niet mogelijk maken om een kind te krijgen).

Het gaat echt heel erg ver.


Heb je hier misschien bewijs van? Ik hoorde dit ook om me heen maar zou hier graag een bron van zien.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:56


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:57

Ik ben ook pro choice.

Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Maar dring jou mening niet aan mij op. Ik doe het ook niet bij jou.

Het gevaarlijke aan verbieden is dat sommige vrouwen toch echt in een achterkamertje met een vieze breinaald aan de slag gaan.

Mocht ik zelf verkracht zijn en zwanger zou ik mezelf ook desnoods van de trap laten vallen.

Kan je echt houden van een kind dat het gezicht heeft van je verkrachter? Zou je zelf dat kind willen zijn?

Gelukkig ben ik baas in eigen buik....

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:57

Laatst bijgewerkt door sanso op 17-05-19 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:58

Snadrem schreef:
Winged schreef:
Als ik deze quotes zo zie... Damn... https://www.instagram.com/p/BxiX8HbhPHy ... _copy_link

What

The

F.....


Om je helemaal gerust te stellen: meneer Rick Santorum was een Republikeinse presidentskandidaat in 2012 en 2016. Die ene keer dat je je realiseert dat er nog ergere dingen zijn dan Trump..... _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:59

Ah ik kan geen verhalen van anderen opslaan maar er kwam op Instagram een story voorbij waar ze het hadden over het feit dat je gedwongen een kind moet houden en een verkrachter je nog voor de rechter zou kunnen slepen over hoederecht en eventuele alimentatie.. Dit kan toch niet serieus zijn..

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:01

Die verkrachter zou de rest van zijn leven alle kosten moeten dragen voor het kind. Maar alle! Huisvesting (incl dat van de moeder, want zorg enzo) eten, kleding, speelgoed, studie, alles! En salaris voor zijn gekozen broedslaaf!

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:02

Granoek schreef:
Ah ik kan geen verhalen van anderen opslaan maar er kwam op Instagram een story voorbij waar ze het hadden over het feit dat je gedwongen een kind moet houden en een verkrachter je nog voor de rechter zou kunnen slepen over hoederecht en eventuele alimentatie.. Dit kan toch niet serieus zijn..


Dat is zelfs al voorgevallen. Voor dit en ook andere dingen nu even zo snel geen bron, sta op het punt een weekend weg te gaan. Denk dat als je hier een beetje op googlet in het engels je dingen kan vinden. Ook voor die anticonceptie.

Mocht ik een moment de tijd zien ga ik achter bronnen aan voor jullie. Tot die tijd is deze ook wel "leuk" en satirisch:

https://www.mcsweeneys.net/articles/abo ... mistresses

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:03

Urbiezira schreef:
Sannanasje schreef:
Maar blokje, pure nieuwsgierigheid zonder oordeel de volgende vraag…
Je zegt dat niet iedereen nou eenmaal snel bij de arts zit voor een morning-after pil.
Valt een morning-after pil dan ook niet onder abortus?
Technisch gezien kun je dan al 'zwanger' zijn als er een ei en spermacel al contact hebben gemaakt, alleen nog niet genesteld zijn en aan het delen zijn.

En voor mensen die zich erin verdiept hebben: hoever valt morning-after pil gebruik onder die wet? Mag dat daar nog wel?


Ik geloof van niet. Ze zijn zich ook aan het inzetten om het gebruik van de pil en spiraaltjes als anticonceptie te beperken, omdat dat volgens hen ook wordt gezien als een vorm van abortus (namelijk het bewust niet mogelijk maken om een kind te krijgen).

Het gaat echt heel erg ver.


Schaar niet elke christen onder ze alsjeblieft.
Ik gebruik zelf ook gewoon anti conceptie anders ben ik straks moeder van 15 kinderen.

Niet elke gelovige staat er het zelfde in. Zet mij dan alsjeblieft ook niet automatisch onder 'ze'


En nu ga ik echt met de kids eten

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:03

blokje schreef:
Zoals ik al eerder zei vind ik dat er soms te makkelijk een kindje wordt weg gehaald. Bijvoorbeeld meerdere keren abortus na een eenmalige nacht met leuke jongens uit de club. Daar heb ik vreselijk veel.moeite mee.


Daar kan ik inkomen want dat is ook gewoon 'dom', maar dat is wel een uiterste en zeker niet het meest voorkomend. Daarnaast blijft het dan ook wel heel banketstaaf dat de jongen morgen weer een ander meisje kan bezwangeren zonder ooit de gevolgen ervan te hoeven dragen en altijd de vrouwen met de gevolgen zitten. Ik zou bijna voor standaard sterilisatie/chemische castratie van mannen zijn tot ze bewust met een partner voor een kind kiezen. Waarom moet de vrouw altijd alle verantwoordrlijkheid dragen?? Veel mannen willen er niet eens moeite voor doen want ja, toch hun probleem niet als het mis gaat!

Er zijn genoeg gevallen waarbij de vrouw helemaal niet verantwoordelijk is voor het gegeven dat ze zwanger is geworden en om die dan ook te verbieden de zwangerschap af te breken vind ik echt te ver gaan.
Ik ben dus ook pro-choice. Als vrouwen zelf wel het kind willen krijgen prima, maar niet willen krijgen is ook goed.
--

Er is zóveel krom aan het hele systeem (in vnl Amerika). Het is zo onrechtvaardig.
Idd moet een foetus ten kosten van alles beschermd worden, maar eenmaal geboren wordt het kind volledig aan het lot over gelaten door het systeem. Met een beetje pech komt het kind terecht in een liefdeloze omgeving en staat het zelfs bloot aan mishandeling. Of hij/zij wordt (net als een hoop andere kinderen) doodgeschoten op een school of op straat. En tergelijkertijd worden die wapens niet verboden door die zogenaamde pro-life gasten.
Dat laatste vind ik echt zó ontzettend hypocriet. Want nee, 'you must be able to defend your own life'!

Als ik zie hoeveel kinderleed er wereldwijd al is door kinderen die op straat moeten leven omdat ouders niet voor ze kunnen of willen zorgen, dat is toch geen leven?? Bedelen, leven op vuilnisbelts, kinderprostititie (en alle ongewenste zwangerschappen die daardoor ontstaan, smerige mannetjes :r ) Als je van te voren al weet dat een kind niet kan, om wat voor reden dan ook, wil je die dan bewust alsnog op aarde zetten?
En ja, er zullen vast ongewenst geboren kinderen alsnog liefde krijgen. Maar dat zijn er denk ik niet veel.

En dan is de aarde ook nog eens flink overbevolkt door de mens.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 17-05-19 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:05


puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:05

Stel ik zou 'nu' zwanger raken zou ik in eerste instantie in paniek raken. Ik wil geen kind en weet ook niet of ik die ooit wil.

Ik zou er bovendien echt onderdoor gaan als ik een ongewenst kind zou moeten houden. Al helemaal als familie/vrienden bijvoorbeeld ook dwingen om het te houden. Ik zou mij dan al helemaal in de steek gelaten voelen. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met werk, eigen huis en paard. Zonder werk geen geld, zonder paard geen leven. En ik heb echt géén energie om voor een kind te zorgen.. Bovendien kan ik mijn paard een dagje overslaan. Een kind kan je niet een dagje overslaan.. Met geluk ergens heen brengen, maar dan moet je die optie(s) wel hebben..

Ik zou echt niet weten wat ik zou doen als ik zwanger raak en het niet wil, niet mag weghalen.. Denk dat het uiteindelijk een resultaat levert op 2 levens die er niet meer zijn.. Eigenlijk te gek voor woorden als dat dus zo zou moeten.. :n

Ben blij dat er hier een eigen keus is.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:07

Weet je wat ook zo verschrikkelijk krom is? Abortus verbannen, daar kan wel heel hard aan gewerkt worden. Maar na Sandy Hook, waar 20 basisschoolkinderen werden neergeschoten, was het een hulpeloos handen in de lucht, 'thoughts and prayers' en 'een ban gaat nooit werken, we zullen hier helaas niets aan kunnen doen'.

Pro-life, m'n hoela.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:08

puppy1128 schreef:
Stel ik zou 'nu' zwanger raken zou ik in eerste instantie in paniek raken. Ik wil geen kind en weet ook niet of ik die ooit wil.

Ik zou er bovendien echt onderdoor gaan als ik een ongewenst kind zou moeten houden. Al helemaal als familie/vrienden bijvoorbeeld ook dwingen om het te houden. Ik zou mij dan al helemaal in de steek gelaten voelen. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met werk, eigen huis en paard. Zonder werk geen geld, zonder paard geen leven. En ik heb echt géén energie om voor een kind te zorgen.. Bovendien kan ik mijn paard een dagje overslaan. Een kind kan je niet een dagje overslaan.. Met geluk ergens heen brengen, maar dan moet je die optie(s) wel hebben..

Ik zou echt niet weten wat ik zou doen als ik zwanger raak en het niet wil, niet mag weghalen.. Denk dat het uiteindelijk een resultaat levert op 2 levens die er niet meer zijn.. Eigenlijk te gek voor woorden als dat dus zo zou moeten.. :n

Ben blij dat er hier een eigen keus is.

Nou dit. Ik ben inmiddels 30, kan het nu goed redden. Fijne ouders, zussen... Maar nu zwanger en dan alles zelf moeten doen? No f*cking way. Daar ga ik ook mentaal aan onderdoor. Ik zou direct zeggen 'zet die slurf er maar op en haal het eruit'. Maargoed.. ja...

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:10

Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. Bij een geboren kind, of zeg een volwassene heet dit moord. Alleen omdat je het niet zien kunt, het voor de vrouw/man op dat moment gemakkelijker is, wordt er niet gezien wat er daadwerkelijk gebeurd. Wegkijken is gemakkelijker. Hoeveel vrouwen lopen niet met spijt en schuldgevoel rond?

Ik kan echt wel de redenen begrijpen dat mensen moeite hebben met een zwangerschap. Maar het feit dat een levend kind gedood wordt zou in mijn ogen de discussie al onmogelijk moeten maken.

Gezien we op bokt zitten, hoe denken jullie er over wanneer er een levend veulen in stukken wordt gescheurd, zodat het de baarmoeder kan verlaten, omdat de eigenaar besluit toch geen veulen te willen? Het is het paard van de eigenaar, dus deze mag bepalen.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:11

Dan krijg je illegale activiteiten kwa abortus. Of uit wanhoop proberen ze zelf wat uit wat weer slecht kan aflopen.

Raar dat het in deze moderne tijd nog verboden is op veel plaatsen. Ligt ook aan het land uiteraard.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:13

blokje schreef:
UnNee.

Ja zeker er zullen mensen misbruik maken en een illigale praktijk openen met praktijken die helemaal niet kunnen die ook totaal veilig zijn etc.

Hoe daar mee.om.te gaan weet ik niet. De wereld is sowieso ingewikkeld.

Maar ik kan als pro leven gelovige niet achter abortus en levensbeëindiging staan. Het gaat enorm tegen mijn geloof en gevoel in.

Waarom ik wel met zulke mensen om.ga? Omdat ik mensen niet mag veroordelen om wat ze doen. (O en perfect ben ik zeker niet. Ooit vertelde een vrouw haar abortus verhaal aan mij kindje was gehandicapt. Niet heel zwaar. Maar hun wouden dat niet. Ik heb er niets van gezegd en het aangehoord maar was dagen van slag en had daarna moeite om gewoon te blijven doen. Dat was misschien niet netjes van me)


Dat het tegen je gevoel en geloof in gaat kan ik begrijpen. Maar waarom dan zo fel zijn tegen mensen die vinden dat iedere vrouw zelf de keuze mag kunnen maken. Je voorbeeld over de vrouw die het niet aan kon een gehandicapt kind ter wereld zou brengen; die vrouw heeft een overwogen keuze gemaakt waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het haar geen tranen heeft gekost.
Heb je er wel eens bij nagedacht dat ze het misschien niet eens voor zichzelf deed? Maar de mogelijkheid dat haar kind in een rolstoel zou moeten en, bij wijze van spreken, met één of twee vingers zou kunnen communiceren. Dat die vooruitzichten haar gewoon zwaarder vielen, en niet voor haar maar voor haar eigen kind?


Citaat:
Zoals ik al eerder zei vind ik dat er soms te makkelijk een kindje wordt weg gehaald. Bijvoorbeeld meerdere keren abortus na een eenmalige nacht met leuke jongens uit de club. Daar heb ik vreselijk veel.moeite mee.


Bovengenoemde situatie is dusdanig minimaal dat ik dat onder het kopje "drogreden" plaats. Niemand loopt een kliniek in en loopt er binnen 15 minuten weer uit en is "ont-zwangerd", zonder ook maar enige beschadiging te hebben opgelopen. En ik ben benieuwd hoeveel mensen jij kent die "even" naar de kliniek gaan en daarna meteen weer overgaan op de orde van de dag, alsof er niets is gebeurd. Want die zijn er niet, dat kan ik je nu al wel vertellen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:13

J_E schreef:
Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. Bij een geboren kind, of zeg een volwassene heet dit moord. Alleen omdat je het niet zien kunt, het voor de vrouw/man op dat moment gemakkelijker is, wordt er niet gezien wat er daadwerkelijk gebeurd. Wegkijken is gemakkelijker. Hoeveel vrouwen lopen niet met spijt en schuldgevoel rond?

Ik kan echt wel de redenen begrijpen dat mensen moeite hebben met een zwangerschap. Maar het feit dat een levend kind gedood wordt zou in mijn ogen de discussie al onmogelijk moeten maken.

Gezien we op bokt zitten, hoe denken jullie er over wanneer er een levend veulen in stukken wordt gescheurd, zodat het de baarmoeder kan verlaten, omdat de eigenaar besluit toch geen veulen te willen? Het is het paard van de eigenaar, dus deze mag bepalen.

Als ik een merrie had die drachtig was van een tweeling, en ik wist dat op tijd, dan hoefde ik daar niet over na te denken. Ik heb gezien hoe fout dat kan gaan en dan ben je 3 levens kwijt, en dat van jezelf er zowat bij.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:18

Urbiezira schreef:
Sannanasje schreef:
Maar blokje, pure nieuwsgierigheid zonder oordeel de volgende vraag…
Je zegt dat niet iedereen nou eenmaal snel bij de arts zit voor een morning-after pil.
Valt een morning-after pil dan ook niet onder abortus?
Technisch gezien kun je dan al 'zwanger' zijn als er een ei en spermacel al contact hebben gemaakt, alleen nog niet genesteld zijn en aan het delen zijn.

En voor mensen die zich erin verdiept hebben: hoever valt morning-after pil gebruik onder die wet? Mag dat daar nog wel?


Ik geloof van niet. Ze zijn zich ook aan het inzetten om het gebruik van de pil en spiraaltjes als anticonceptie te beperken, omdat dat volgens hen ook wordt gezien als een vorm van abortus (namelijk het bewust niet mogelijk maken om een kind te krijgen).

Het gaat echt heel erg ver.


Dat wordt daar dus massaal mannen seks weigeren als je niet zwanger wil worden. En alsof ze dat gaan accepteren. Krijg je straks meer verkrachtingen en oeps wat jammer dat je dan zwanger bent geworden. Dat is nou pech! Ik word hier echt zó pissig van.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:18

[/quote]
Als ik een merrie had die drachtig was van een tweeling, en ik wist dat op tijd, dan hoefde ik daar niet over na te denken. Ik heb gezien hoe fout dat kan gaan en dan ben je 3 levens kwijt, en dat van jezelf er zowat bij.[/quote]

Daar noem je iets heel specifieks. Dan gaat de discussie alweer van start, wanneer wel/ wanneer niet. Daar doelde ik niet op. Als een merrie een veulen draagt, wat gewoon normaal geboren kan worden. De eigenaar bedenkt toch dat hij geen tijd/ geld heeft voor het veulen of bang is dat hij niet voor het veulen kan zorgen.