Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 16:41

verootjoo schreef:
Welk bewijs ligt er dan? Dat weten we toch helemaal niet?
De politie is altijd heel voorzichtig met namen naar buiten brengen, dus dat ze nu gelijk een foto incl volledige naam naar buite hebben gebracht plus het dringende advies gelijk 112 tw bellen is denk ik wel een teken dat ze het aardig zeker weten.


Haha ja precies dit.

En het bewijs zullen wij ook (voorlopig) niet weten want ze hebben al aangegeven niks naar buiten te brengen voorlopig, dus het is puur speculeren totdat we van hun uit meer te horen krijgen. Ik ben er wel erg benieuwd naar want het is idd wat anderen ook al zeiden, voor je gevoel wil je gewoon weten wat er hier is gebeurd en welk bewijs er is tegen de verdachte enz. Je leeft mee met de situatie, maar je wilt ook weten dat ze de juiste persoon hebben natuurlijk.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:50

Hij slikte anti depressiva. Mensen in zijn omgeving vrezen dat hij onder invloed van die medicijnen tot zijn daden is gekomen want het past totaal niet bij hem om zoiets te doen: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... oordpoging

Dat zou wel heel triest zijn, als de medicijnen verkeerd gewerkt hebben.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:20

cursebreaker schreef:
verootjoo schreef:
Welk bewijs ligt er dan? Dat weten we toch helemaal niet?
De politie is altijd heel voorzichtig met namen naar buiten brengen, dus dat ze nu gelijk een foto incl volledige naam naar buite hebben gebracht plus het dringende advies gelijk 112 tw bellen is denk ik wel een teken dat ze het aardig zeker weten.


Haha ja precies dit.

En het bewijs zullen wij ook (voorlopig) niet weten want ze hebben al aangegeven niks naar buiten te brengen voorlopig, dus het is puur speculeren totdat we van hun uit meer te horen krijgen. Ik ben er wel erg benieuwd naar want het is idd wat anderen ook al zeiden, voor je gevoel wil je gewoon weten wat er hier is gebeurd en welk bewijs er is tegen de verdachte enz. Je leeft mee met de situatie, maar je wilt ook weten dat ze de juiste persoon hebben natuurlijk.


Dat is dus ook wat ik bedenkelijk vind in deze zaak, hij is door de media en het volk al schuldig bevonden terwijl er feitelijk niets bekend is, dat iemand is aangehouden zegt mij niets, direct bewijs of een betrouwbare bekentenis wel.

Een woordvoerder van justitie zegt dit :
"Maar we houden alle scenario’s open. Alle informatie is welkom. Ook als blijkt dat hij het onmogelijk kon zijn. Dan kunnen we dat uitsluiten’’, aldus de woordvoerder."

Ze lijken me dus niet overtuigd..
Laatst bijgewerkt door Taffje op 10-05-19 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4367
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:22

estja schreef:
Hij slikte anti depressiva. Mensen in zijn omgeving vrezen dat hij onder invloed van die medicijnen tot zijn daden is gekomen want het past totaal niet bij hem om zoiets te doen: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... oordpoging

Dat zou wel heel triest zijn, als de medicijnen verkeerd gewerkt hebben.


Zonder te speculeren over deze jongen. Maar er zijn meerdere verhalen waarbij het lijkt alsof bepaalde medicijnen vreselijk gedrag kunnen opwekken. Lijkt omdat het (nog) niet bewezen is.
Ook bv een moeder die haar kind(eren?) Vermoordde. Ik weet alleen niet meer of zij vrijgesproken werd of niet.

Vaak hebben dit soort verhalen alleen maar verliezers.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:30

Kan ook een verkeerde werking hebben gehad. Of meneer moet drugs hebben gebruikt.
Ik heb zelf een psychotische buurman. En ik woon in de buurt van een coffeeshop

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:20

Ik hoor en zie regelmatig mensen die emotieloos raken door anti-depressiva. Wellicht icm. een ander medicijn dat zoiets ook nog gevaarlijk kan uitpakken? Ik bedenk dit nu even zo hoor. Ben benieuwd of jullie hier nog iets over weten of denken.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:01

Hij gebruikte wat ik uit de laatste link opmaak niet heel recentelijk antidepressiva
Want hij is opgenomen geweest. Toen dus ingesteld op deze medicatie.
Bijwerkingen treden vrijwel direct op en niet pas na enkele weken.
Wat wel kan en eerder aannemelijk is ook gezien zijn pas recentelijke verwardheid waarover word gesproken is dat hij door zijn depressie in een psychose is geraakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:04

MusicIsLife schreef:
Ik hoor en zie regelmatig mensen die emotieloos raken door anti-depressiva. Wellicht icm. een ander medicijn dat zoiets ook nog gevaarlijk kan uitpakken? Ik bedenk dit nu even zo hoor. Ben benieuwd of jullie hier nog iets over weten of denken.


Ik slik zelf anti-depressiva (maar dan vooral om te kunnen slapen en tegen extreme stress, al hebt het daar helaas nog altijd niet tegen) maar ik merk wel dat het de emoties onwijs afvlakt. Ik kan bijvoorbeeld niet meer huilen en zou het best wel weer eens lekker vinden om eens goed uit te huilen.
Ik heb wel in de bijsluiter gelezen dat het icm sommige soorten drugs tot psychoses of agressief gedrag kan leiden.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:07

Cayenne schreef:
Ik heb wel in de bijsluiter gelezen dat het icm sommige soorten drugs tot psychoses of agressief gedrag kan leiden.

Klopt idd maar volgens zijn omgeving onthield hij zich van drugs en drank

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:07


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:12

Ik wilde de link die zonnebloem plaatst ook net plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-05-19 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10536
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:16

Bij pubers en adolescenten kan het zeker voor psychoses zorgen. En zelfmoord. Deze Thijs was weliswaar iets ouder maar kan bij hem evengoed het geval zijn geweest.

Uit eigen ervaring weet ik dat allerlei kalmeringsmiddelen ook een finaal tegengestelde werking kunnen hebben, ik heb als pre-medicatie voor operaties een paar keer zoiets gekregen (dat was destijds standaardprocedure) en telkens werd ik er hyper en nerveus van. Mijn arts vertelde toen dat het vaker voorkomt, zijn dochter had bijvoorbeeld dezelfde reactie.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:16

ElviraKelan schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb wel in de bijsluiter gelezen dat het icm sommige soorten drugs tot psychoses of agressief gedrag kan leiden.

Klopt idd maar volgens zijn omgeving onthield hij zich van drugs en drank

Zijn die mensen 24/7 bij hem geweest? Hebben die mensen de boodschappen met hem gedaan? Zo niet dan kunnen ze dat niet met zekerheid zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:17

zonnebloem18 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/moordverda ... ~a8f7812e/

Het is me even onduidelijk of hij ook daadwerkelijk adequaat behandeld werd. Wat dat betreft is het echt hopeloos met de wachtlijsten in het GGZ. Als is er in geval van crisis vaak wel wat mogelijk.

Vreselijk hoe een ziekte een mens zo kan veranderen ;( Een hele trieste situatie voor alle betrokkenen.

mysa

Berichten: 10536
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:22


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:25

zonnebloem18 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/moordverda ... ~a8f7812e/

Het is me even onduidelijk of hij ook daadwerkelijk adequaat behandeld werd. Wat dat betreft is het echt hopeloos met de wachtlijsten in het GGZ. Als is er in geval van crisis vaak wel wat mogelijk.

Klopt idd maar er was wel meerdere diagnoses bij hem gesteld de afgelopen maanden.

Ook word hierin de suggestie gegeven die ik al gaf eerder dat zijn depressie is over gegaan op psychoses.
Dus niet door antidepressiva wat ik puur suggestief vind en ook niet wordt ondersteund in dit artikel

Omgeving was niet 24/7 bij hem maar ik vind persoonlijk wel dat je een beetje vertrouwen in zijn omgeving mag hebben.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:36

Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze hebben gekeken naar de mobiele telefoons die op moment van de moorden in die omgeving aanwezig waren en nadat ze dat op de andere plek ook hadden gedaan was het wel erg toevallig dat er op beide plekken dezelfde mobiele telefoon aanwezig was...

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:47

LoveBodin schreef:
Zonder te speculeren over deze jongen. Maar er zijn meerdere verhalen waarbij het lijkt alsof bepaalde medicijnen vreselijk gedrag kunnen opwekken. Lijkt omdat het (nog) niet bewezen is.
Ook bv een moeder die haar kind(eren?) Vermoordde. Ik weet alleen niet meer of zij vrijgesproken werd of niet.

Er is hierover twee jaar terug een boek verschenen dat ik nog wil lezen. Het heet 'Een coupé verder' en het is geschreven door een vader en een dader (die kop stond ooit boven een krantenartikel over dat boek, zo heb ik het onthouden).

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba1b3642/

de Volkskrant schreef:
'Als je kijkt naar soortgelijke zaken waarin paroxetine een rol speelt, zie je sterke overeenkomsten', zegt Hekman. Hij wijst op de zaken van Ids Idsardi, die drie personen neerschoot, Grietje S., die haar 2-jarig zoontje wurgde en Elzelien K., die haar man en dochter met een bijl doodsloeg.

'Het plotselinge door het lint gaan, de absurditeit van het geweld, daders die zich vrijwel niets kunnen herinneren, nergens op reageren en vaak vreemd uit hun ogen kijken - dat zie je steeds terug. Ze plegen excessief, onbegrijpelijk, wild geweld. Zonder enige redelijkheid. In die prozac killings zit geen enkele logica.'

Hekman pleit voor een bewustere keuze voor het middel - 'kijk ook naar alternatieven' - en betere begeleiding van gebruikers in de op- en afbouwfase. Juist bij schommelingen in de bloedspiegel is het risico het grootst. 'Artsen en intimi moeten monitoren of er geen schadelijke bijwerkingen optreden.'

Nogmaals: ik zeg niet dat dit bij Thijs ook het geval is. Ik ken die jongen niet en ik ken ook geen mensen uit zijn omgeving. Maar er zijn meerdere gevallen bekend waarbij het vermoeden bestaat dat AD (met name paroxetine, bijvoorbeeld Seroxat) heel zachtaardige mensen in monsters laat veranderen.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:50

Dit werd nog geplaatst online waarin ze zeggen dat hij al langer leed aan psychische problemen en een psycholoog zegt dat het waarschijnlijk is dat het een psychose zou zijn. Hij had zich zelf gemeld dus bij de instelling maar is woensdag dus ontsnapt toen er chaos was door het steekincident in de instelling.

https://www.ad.nl/dossier-thijs-h/thijs ... ~a8f7812e/

tienus63

Berichten: 12152
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:55

Naar ik meen had grietje s een postnatale depressie en geen medicatie ten tijde van en vooraf aan misdaad.
Zij heeft haar gevangenisstraf en tbs behandeling in pi en kliniek in haar eigen omgeving doorgebracht en behandeld.
Zodat ze ook gemakkelijk door haar man en kinderen bezocht kon worden.
In die zaak zijn er ook alleen maar verliezers.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:04

Onder het artikel in de Volkskrant staat een link naar een artikel uit 2016: Bewijs maar eens dat het de pillen waren

Hierin worden ook meerdere gevallen genoemd, waaronder Grietje S. Over haar wordt in dit artikel gezegd dat ze venlaxafine slikte en dat dat in combinatie met een enzymafwijking die zij had fout kon gaan, maar dat het daardoor ook echt fout IS gegaan is niet bewezen.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:33

estja schreef:
Hij slikte anti depressiva. Mensen in zijn omgeving vrezen dat hij onder invloed van die medicijnen tot zijn daden is gekomen want het past totaal niet bij hem om zoiets te doen: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... oordpoging

Dat zou wel heel triest zijn, als de medicijnen verkeerd gewerkt hebben.


Als dat zo is, een grove fout van de psychiater, laat je client dan in de kliniek eerst die dingen slikken dat gebeurd zo vaak dat mensen naar de kliniek gaan om te wennen aan hun medicatie ..

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:38

Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn ook andere factoren dan alleen 'niet onder begeleiding opbouwen'. Onregelmatig innemen bijvoorbeeld, of een verkeerde werking als het middel wordt ingenomen met andere middelen, of als het niet samengaat met een fysiek 'mankement' van de persoon (zoals die enzymafwijking waarover in het artikel wordt gesproken). Op welk moment weet je zeker dat iemand goed reageert op een medicijn? Volgens mij heb je die zekerheid nooit 100%.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:50

ElviraKelan schreef:
zonnebloem18 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/moordverda ... ~a8f7812e/

Het is me even onduidelijk of hij ook daadwerkelijk adequaat behandeld werd. Wat dat betreft is het echt hopeloos met de wachtlijsten in het GGZ. Als is er in geval van crisis vaak wel wat mogelijk.

Klopt idd maar er was wel meerdere diagnoses bij hem gesteld de afgelopen maanden.

Ook word hierin de suggestie gegeven die ik al gaf eerder dat zijn depressie is over gegaan op psychoses.
Dus niet door antidepressiva wat ik puur suggestief vind en ook niet wordt ondersteund in dit artikel

Omgeving was niet 24/7 bij hem maar ik vind persoonlijk wel dat je een beetje vertrouwen in zijn omgeving mag hebben.

Maar dan nog weet je niet wat iemand in z'n huis doet en of hij wel of geen alcohol of drugs gebruikt.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:50

Ninette schreef:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze hebben gekeken naar de mobiele telefoons die op moment van de moorden in die omgeving aanwezig waren en nadat ze dat op de andere plek ook hadden gedaan was het wel erg toevallig dat er op beide plekken dezelfde mobiele telefoon aanwezig was...


Ja, en toevallig woont hij op de ene plek en zijn ouders op de andere, ok misschien onwaarschijnlijk maar het kan toeval zijn.
Ik blijf er bij dat als er zo weinig bekend is dat ik het van de zotte vind dat iemand met naam en toenaam de media door wordt geslingerd en al veroordeeld is nog voor hij schuldig blijkt te zijn.