Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:50

Hoe meer ik lees over deze zaak, hoe meer ik het gevoel krijg dat er alleen maar slachtoffers en verliezers zijn. Niet alleen de drie overleden mensen, maar ook Thijs zelf en zijn familie. Wat is er misgegaan in het hoofd van die jongen? Het woord psychose is al een paar keer genoemd. Dat kan. Door een verkeerde reactie op medicatie bijvoorbeeld. Mensen zijn dan écht zichzelf niet en doen dingen die ze zonder psychose nooit zouden doen. Hoe dan ook een zeer verdrietige kwestie. Al worden er straks vragen beantwoord, je krijgt er de levens van die drie mensen niet mee terug.

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:00

Doet me denken aan een soortgelijk geval in mijn kennissenkring, zij het dat de man dan niemand had omgebracht.
De kennis, hoog intelligent, kort na studie te hebben afgerond verhuisde toen naar het zuiden van het land voor werk. Daar hebben ze hem s nachts op straat gevonden, in een psychose, helemaal de weg kwijt.
Later hoorden we wel dat schizofrenie in zijn familie voorkwam. Het is met hem nooit meer goed gekomen. Op t eind heeft hij zichzelf van het leven beroofd omdat hij - ondanks medicatie - gek werd van de geluiden in zijn. hoofd. Enorm triest verhaal

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 09:05

Ik heb 2 neven met een best intense vorm van schizofrenie en na jaaaaren worstelen met medicijnen gaat het nu eindelijk wel goed met beiden. Maar ze hebben ook behoorlijk rare dingen gedaan hoor in hun jongere jaren, toen ze nog geen goed matchende medicatie hebben < ze brachten vooral hunzelf in gevaar bv. en daar is gewoon niet op een voor ons(iemand die niet zo ziet en denkt als hun) realistische manier op in te praten. Zonder medicatie zouden zij uiteindelijk door de kleinste dingen helemaal flippen idd - wat dus ih verleden vaker gebeurd is - en uiteindelijk ook de omgeving kwaad kunnen doen ja.

Maar de dader was sowieso al bekend in de omgeving hier. Hij woont nu in Den Haag, maar komt hier uit Zuid-Limburg. Hij is in Hoensbroek naar de middelbare school geweest, is op 5min afstand van hier. Zelf kwam hij geloof ik uit Treebeek wat daar pal naast ligt. Hij ging erna nog naar Zuyd Hogeschool, dus hij heeft een groot gedeelte van z'n leven volgens mij hier doorgebracht voor hij naar Den Haag is verhuisd.

Aangezien zijn buurman in Den Haag aangaf dat hij woede uitbarstingen had gehad vorige week, is de kans groot dat hij dan misschien hierheen is gekomen om te vluchten, omdat het 'bekend' is hier voor 'm. En het moge duidelijk zijn dat hetgeen waar hij mee worstelde idd zo erg is geweest dat hij dit heeft gedaan, of dat een psychose is of een andere vorm van psychische problemen. Vreselijk voor alle partijen idd. Je moet als dader zijnde ook maar weer bij normaal bewustzijn komen en dan onder ogen komen wat je hebt gedaan...

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:13

Wat sneu ook dat die hond naast zijn baas zat te wachten ;( en wat een shock moet het voor de familie en vrienden van de slachtoffers zijn. Zoiets verwacht je nooit.

Psychoses kunnen rare dingen doen met mensen. Hier heeft laatst een vader zijn zoon vermoord. De andere zoon kon ontkomen. Ook al zo'n treurig verhaal. Hopelijk krijgen de nabestaanden antwoord op het waarom

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:17

Kunnen we niet even wachten met het rondstrooien van psychose tot we meer informatie hebben?


Ik heb midden in een media storm gezeten tijdens een gebeurtenis zoals dit, ik verbaasde me wat mensen plots in het nieuws brachten.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:19

Ik zei: 'dat kán'. Ik zei niet dat het zo is.

Het kan ook dat die lieve, stille jongen zich altijd anders voordeed. Dat kan ook.

We wachten het af.

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:21

Ik zie eerlijk niet wat het anders zou kunnen zijn dan dit.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 09:27

Het zijn idd speculaties maar het is toch niet vreemd dat we erover praten? We zeggen niks verkeerds toch? Ik denk dat iedereen hier met smart zit af te wachten tot we horen wat er nu echt gebeurd is, maar dan kunnen we er toch zeker nog wel over praten en speculeren wat er gebeurd is/kan zijn?

En veel van wat in het nieuws gebracht is over deze situatie komt vanuit getuigen en buren van de dader e.d. dus het zal vrij betrouwbaar zijn < er zijn zover ik weet, geen rare verhalen gestrooid in de media die niet kloppen. Alleen maar feiten die tot nu toe bekend zijn over deze persoon (zoals scholen waar hij gestudeerd heeft, woonplaats e.d.) en verhalen van getuigen die de slachtoffers vonden, getuigen die hem op de hei tegenkwamen en mensen als de buurman bv.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:33

Vooral verhalen van mensen die deze acties ook niet kunnen plaatsen 'want het was altijd zo'n lieve en onopvallende jongen'.

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:37

Dat zie je wel vaker bij moordenaars dat ze heel normaal lijken en charmant kunnen zijn

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 09:39

capopjekop schreef:
Dat zie je wel vaker bij moordenaars dat ze heel normaal lijken en charmant kunnen zijn


Da's waar.
Wij hebben afgelopen week zowel de film als docu op Netflix over Ted Bundy gekeken, een serie moordenaar die in Amerika ter dood veroordeeld is. Hij deed zich ook voor als een perfecte burger; studeerde rechten, had een relatie en kwam op vrouwen altijd over als heel charmant. Zo zie je maar hoe makkelijk mensen voor de gek gehouden kunnen worden. Uiteindelijk vonden ze schedels e.d. terug die hij verstopt had - en als je ziet hoe overtuigend hij is in zijn uitspraken dat hij onschuldig is, blijf je ook nog lang geloven dat hij onschuldig is, tot er echt zon onomstotelijk bewijs naar voren komt brr.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:43

Nou, dat dus.

Ik ben vooral benieuwd of hij dit met zijn volle verstand heeft gedaan of dat hij op die momenten ontoerekeningsvatbaar was. Nogmaals, je krijgt er de doden niet mee terug, maar mensen willen vaak een verklaring (ja, ikzelf ook).

future_vet
Berichten: 2624
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:04

Ik zie alleen nog maar verliezers. Die jonge was suïcidaal, slikte sinds kort medicatie en zocht hulp.
Hoewel het verschrikkelijk is dat het 3 mensen hun leven heeft gekost, vind ik het ook verschrikkelijk voor de dader. Die heeft geen toekomst meer.
Ergens gun ik deze jongen de rust van de dood. Hij zal nooit meer de oude worden.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:21

Gezien het verhaal van de buurjongen denk ik dat in dit geval er eerder sprake is van bv een psychose dan een psychopaat die heel goed geleerd heeft de schijn op te houden.
En dan niet zozeer over het slopen van de badkamerdeur, want dat had net zo goed een dronkenbui kwestie kunnen zijn of een gigantische woedeaanval. Maar wel het gedeelte over dat hij alleen maar wartaal uitsloeg.
En dan ook uit het niets ineens 3 mensen vermoorden in 4 dagen tijd.

Wat dat betreft ben ik het met Karin eens; hoe meer ik lees over deze jongen ( ja oke, eigenlijk man, maar kwa uiterlijk lijkt hij nog een jongen) hoe meer ik ook het idee krijg dat deze zaak alleen maar verliezers kent; slachtoffers en dader.
De verhalen over Thijs zijn namelijk van een heel andere orde dan bij Micheal P en nu die dader in Belgie; bij die 2 was het al jaren duidelijk voor hun directe omgeving dat het zeer gevaarlijke personen waren, maar instanties wilden er niet aan.
Maar bij deze verdachte is dat dus totaal niet het geval...........Goed; zegt idd nog steeds niks; Bundy was idd ook in eerste instantie een onwaarschijnlijke dader, die zn ware aard heel goed kon verstoppen.

Maar gezien wat er tot nu verteld is over hem, acht ik het niet waarschijnlijk dat het om een psychopaat gaat, maar om iemand die psychisch helemaal de weg kwijt is en straks een flinke schok te verwerken krijgt als hij weer zichzelf is, want dan zal het pas echt inzinken wat hij gedaan heeft.

Maar zolang er niks naar buiten is gebracht, blijft het allemaal natuurlijk speculeren.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 10:28

xxCYNNxx schreef:
Gezien het verhaal van de buurjongen denk ik dat in dit geval er eerder sprake is van bv een psychose dan een psychopaat die heel goed geleerd heeft de schijn op te houden.
En dan niet zozeer over het slopen van de badkamerdeur, want dat had net zo goed een dronkenbui kwestie kunnen zijn of een gigantische woedeaanval. Maar wel het gedeelte over dat hij alleen maar wartaal uitsloeg.
En dan ook uit het niets ineens 3 mensen vermoorden in 4 dagen tijd.

Wat dat betreft ben ik het met Karin eens; hoe meer ik lees over deze jongen ( ja oke, eigenlijk man, maar kwa uiterlijk lijkt hij nog een jongen) hoe meer ik ook het idee krijg dat deze zaak alleen maar verliezers kent; slachtoffers en dader.
De verhalen over Thijs zijn namelijk van een heel andere orde dan bij Micheal P en nu die dader in Belgie; bij die 2 was het al jaren duidelijk voor hun directe omgeving dat het zeer gevaarlijke personen waren, maar instanties wilden er niet aan.
Maar bij deze verdachte is dat dus totaal niet het geval...........Goed; zegt idd nog steeds niks; Bundy was idd ook in eerste instantie een onwaarschijnlijke dader, die zn ware aard heel goed kon verstoppen.

Maar gezien wat er tot nu verteld is over hem, acht ik het niet waarschijnlijk dat het om een psychopaat gaat, maar om iemand die psychisch helemaal de weg kwijt is en straks een flinke schok te verwerken krijgt als hij weer zichzelf is, want dan zal het pas echt inzinken wat hij gedaan heeft.

Maar zolang er niks naar buiten is gebracht, blijft het allemaal natuurlijk speculeren.


Dit gevoel heb ik er idd ook bij ja. Ben echt heel erg benieuwd wat met deze zaak tegen hem dadelijk gedaan wordt en wat de consequenties voor ‘m gaan zijn.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:03

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is op basis waarvan de verdenkingen zijn, zal niet alleen zijn omdat hij toevallig in de buurt was en in behandeling was.....

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:29

Ik heb wel begrepen uit het nieuws dat iemand hem daar in de buurt (Brunsummerheide) gezien had.
Mogelijk waren er zorgen om de man in de kliniek waar hij zich had gemeld in combi met deze melding reden om z.sm. beelden vrij te geven. De beelden zijn ook van de bewakingscamera;s van de kliniek.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:41

Iemand al iets gehoord van identiteit mannelijk slachtoffer? (Mag ook per pb)

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 15:05

Babootje schreef:
Ik heb wel begrepen uit het nieuws dat iemand hem daar in de buurt (Brunsummerheide) gezien had.
Mogelijk waren er zorgen om de man in de kliniek waar hij zich had gemeld in combi met deze melding reden om z.sm. beelden vrij te geven. De beelden zijn ook van de bewakingscamera;s van de kliniek.


Een getuige gaf aan hem op de hei zelf idd ook tegengekomen te zijn. Hij liep achter haar, gaf haar een gevoel van dat ze achtervolgd werd en ze voelde zich echt niet prettig (Een paar pagina's terug is er een link gedeeld van het artikel waarin deze getuige haar zegje doet). Hij keek haar ook aan en lachte volgens haar ook vreemd. (Achteraf heeft zij natuurlijk kunnen bevestigen aan de beelden die vrijkwamen dat dit idd diegene was wat haar 'achtervolgde' in de hei)

Ze hebben idd bijzonder snel hem als verdachte weten aan te stellen dus ik ben ook wel benieuwd aan de hand van hoeveel en welk bewijs ze tot die conclusie gekomen zijn. Natuurlijk petje af voor de autoriteiten vind ik, want kijk eens hoeveel van dit soort zaken niet opgelost wordt of lig bij lange na niet zo snel < Even ervan uitgaande dat T. ook de dader is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-05-19 15:08, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 15:06

Jenny21 schreef:
Iemand al iets gehoord van identiteit mannelijk slachtoffer? (Mag ook per pb)


Daar is, zover ik ervan op de hoogte ben, nog niks over bekend gemaakt nee.

senna21

Berichten: 11901
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:19

cursebreaker schreef:
capopjekop schreef:
Dat zie je wel vaker bij moordenaars dat ze heel normaal lijken en charmant kunnen zijn


Da's waar.
Wij hebben afgelopen week zowel de film als docu op Netflix over Ted Bundy gekeken, een serie moordenaar die in Amerika ter dood veroordeeld is. Hij deed zich ook voor als een perfecte burger; studeerde rechten, had een relatie en kwam op vrouwen altijd over als heel charmant. Zo zie je maar hoe makkelijk mensen voor de gek gehouden kunnen worden. Uiteindelijk vonden ze schedels e.d. terug die hij verstopt had - en als je ziet hoe overtuigend hij is in zijn uitspraken dat hij onschuldig is, blijf je ook nog lang geloven dat hij onschuldig is, tot er echt zon onomstotelijk bewijs naar voren komt brr.


Alleen in films kun je gemakkelijk 'the good and the bad" uit elkaar houden.
In cowboyfilms wordt er zelf gebruik gemaakt van witte en zwarte hoeden.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:46

Beetje suf, maar vind het ook zo zielig voor die honden :') Die Golden die bij het baasje bleef..gossie.. Hopelijk worden ze allemaal goed opgevangen door familie.

Hier was er vandaag ook een nieuwsbericht dat in een plaats hier verderop een man een vrouw had aangevallen in het bos en een vrouw heeft gestoken die probeerde te helpen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:47

De hond van de vrouw is weer terug bij de man van die vrouw. De andere hond Zal ook wel opgehaald zijn ;)

Ij een nieuwsbericht werd namelijk verteld dat de hond van de vrouw werd uitgelaten door een buurman

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:36

cursebreaker schreef:
Babootje schreef:
Ik heb wel begrepen uit het nieuws dat iemand hem daar in de buurt (Brunsummerheide) gezien had.
Mogelijk waren er zorgen om de man in de kliniek waar hij zich had gemeld in combi met deze melding reden om z.sm. beelden vrij te geven. De beelden zijn ook van de bewakingscamera;s van de kliniek.


Een getuige gaf aan hem op de hei zelf idd ook tegengekomen te zijn. Hij liep achter haar, gaf haar een gevoel van dat ze achtervolgd werd en ze voelde zich echt niet prettig (Een paar pagina's terug is er een link gedeeld van het artikel waarin deze getuige haar zegje doet). Hij keek haar ook aan en lachte volgens haar ook vreemd. (Achteraf heeft zij natuurlijk kunnen bevestigen aan de beelden die vrijkwamen dat dit idd diegene was wat haar 'achtervolgde' in de hei)

Ze hebben idd bijzonder snel hem als verdachte weten aan te stellen dus ik ben ook wel benieuwd aan de hand van hoeveel en welk bewijs ze tot die conclusie gekomen zijn. Natuurlijk petje af voor de autoriteiten vind ik, want kijk eens hoeveel van dit soort zaken niet opgelost wordt of lig bij lange na niet zo snel < Even ervan uitgaande dat T. ook de dader is.


Idd. er vanuit gaande dat hij de dader is, ik vind het "bewijs" wat er nu ligt erg summier om iemand al gelijk zo in de media als schuldige aan te wijzen, mocht hij het niet zijn is ie voor het leven getekend.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:39

Welk bewijs ligt er dan? Dat weten we toch helemaal niet?
De politie is altijd heel voorzichtig met namen naar buiten brengen, dus dat ze nu gelijk een foto incl volledige naam naar buite hebben gebracht plus het dringende advies gelijk 112 tw bellen is denk ik wel een teken dat ze het aardig zeker weten.