Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 12:27

Wel begrijpelijk ook dat ze nog niks naar buiten bekend maken. Het is natuurlijk geen prioriteit nu om de media op de hoogte te (willen) houden. Ze zullen natuurlijk graag eerst een bekentenis willen krijgen en bevestiging willen dat het daadwerkelijk de dader is. Dan valt er natuurlijk ook niet veel naar de media toe naar buiten te brengen als ze bezig zijn ermee.

Een vrouw die dinsdagochtend over de Brunssummerheide bij Heerlen wandelde met haar hond, zegt tegen RTL Nieuws achtervolgd te zijn door Thijs H. "Ik kreeg gelijk een vreemd gevoel bij die persoon. Hij keek raar uit z'n ogen en met een rare lach."

"Ik vond het opmerkelijk dat hij geen hond bij zich had. Normaal loopt iedereen hier met een hond.


Nou eh nee hoor, ik loop Altijd zonder hond daar dus moet ik dan ook als moordenaar aangezien worden? lol.

Maar natuurlijk wel goed dat ze oplettend is geweest, want het is idd de combinatie met het gevoel hebben achtervolgd te worden en dat hij zo vreemd lacht wat natuurlijk wel reden tot opletten is. Ik zou me daar idd ook vreselijk onprettig bij voelen. Lijkt me erg shockerend om dan achteraf te horen dat er dan 2 mensen vermoord worden als jij deze persoon bent tegen gekomen. Bizar, brr...

@Britta31,
daar is volgens mij niks over bekend gemaakt. Het enige wat vermeld werd was dat de slachtoffers 63 en 68 waren en beide uit Heerlen kwamen. Nu kwam ik net met wandelen in Schinveld aan de praat met een oudere meneer en deze kon de vrouw in kwestie wat vermoord is en vertelde dat zij dus in de wijk woont waar ik ook woon - een paar straten verder. Over het mannelijke slachtoffer zei hij niets, dus ik denk niet dat ze echt bij elkaar horen - Ze zouden bv. ook gewoon wandel partners kunnen zijn geweest die elkaar treffen op de Hei en een wandelingetje maken.

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:31

Britta31 schreef:
Hoorde de 2 slachtoffers nu bij elkaar of waren ze vreemde van elkaar?

Gewoon twee mensen die daar individueel wandelden. Vrouw was net 400 meter van haar huis. Mensen waren gewoon de honden aan het uitlaten. Kan maar zo zijn dat de één helemaal niet gemerkt heeft dat de ander werd neergestoken aangezien ze een stuk van elkaar aflagen.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:32

Wat vreselijk. Niet te vatten gewoon. Zelfs rustig je hond uitlaten is niet meer veilig -O-

Heel veel sterkte en kracht voor iedereen die deze twee mensen lief hadden.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:33

Alle 3 de slachtoffers zijn senioren met hond, dat viel me iig wel op. Althans, 50+ers. Ben benieuwd of ze achter zijn motieven gaan komen...
Bizar dat alweer iemand die zo gewoon en aardig lijkt voor buurt en studiegenoten, tot zulke dingen in staat is.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:34


future_vet
Berichten: 2624
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:36

ik vraag mij zo af hoe het met de ouders van deze jongeman is.. het zal je kind maar wezen...

ik denk toch echt psychoses. dus voor zijn eigen veiligheid en die van andere lijkt TBS mij de enige juiste keuze.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:44


purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:45

Karin schreef:
Inmiddels meldt De Limburger iets over een connectie met ggz-instelling Mondriaan in Maastricht, de instelling waar gisterochtend een steekpartij plaatsvond. Vooralsnog komt die informatie van een 'anonieme bron'.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... en-bemelen

Dat wilde ik ook net melden.

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:01

Arme familie.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:34

future_vet schreef:
ik vraag mij zo af hoe het met de ouders van deze jongeman is.. het zal je kind maar wezen...

Eens! Ongeacht of hij het gedaan heeft of niet lijkt me dit een vreselijke situatie om als ouders in te zitten.

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:13


cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:26


8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:34

Wel verdacht dat in diezelfde instelling gisteren een steekincident is geweest met een aantal gewonden.. Zou hij daar iets te maken mee hebben gehad, misschien iemand opgejut in de hoop dat ze diegene als verdachte zouden zien van de andere moorden?

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:38

8nnemiek schreef:
Wel verdacht dat in diezelfde instelling gisteren een steekincident is geweest met een aantal gewonden.. Zou hij daar iets te maken mee hebben gehad, misschien iemand opgejut in de hoop dat ze diegene als verdachte zouden zien van de andere moorden?


Ja dat zou idd zomaar kunnen. Het kan haast geen toeval zijn zou je zeggen dat er een steek incident was terwijl hij aanwezig is geweest in de instelling. Het blijft natuurlijk speculeren, maar het is zeker niet te vergezocht om die link te leggen hier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:52

Hij had in ieder geval zelf ook een hond, dus daar heeft het niet aan gelegen.

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:53

Cayenne schreef:
Hij had in ieder geval zelf ook een hond, dus daar heeft het niet aan gelegen.


Hond van zijn ouders, niet van hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:55

bigone schreef:
Cayenne schreef:
Hij had in ieder geval zelf ook een hond, dus daar heeft het niet aan gelegen.


Hond van zijn ouders, niet van hem.


Dat bedoel ik eigenlijk ook. Vooral om te zeggen dat hij dus niet zoveel tegen honden leek te hebben :j
Pfff, hoe meer je leest, hoe meer je beseft dat er nog meer slachtoffers hadden kunnen vallen als hij gisteren niet gepakt was.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:57

Ja ik vind het echt een knap staaltje werk dat ze 'm zo snel hebben weten te vangen!

Had ik in eerste instantie niet verwacht moet ik zeggen, aangezien het op de Hei gebeurde en je daar vrij onzichtbaar kunt zijn en worden aangezien het best een groot gebied is - maar nu is hij wel op een plek geweest waar het dus drukker is door de dag heen, wat je ook weer ziet aan getuigen die hem dus tegen gekomen zijn.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 16:21

Heerlenaar Rob Verwasch (58) was maandag degene die het tweede slachtoffer vond. „Eerst zag ik de vrouw op de buik liggen. Er stonden wat mensen eromheen en ook een agent”, vertelt de man die er dagelijks een ronde met zijn hond maakt. „Ik riep of ik wat kon doen voor hen, maar nee. Toen liep ik door en nam ik een andere route om dit groepje niet in de weg te lopen.”

Toen zag Verwasch een andere hond, op een merkwaardige plek. „Een golden retriever. Ik dacht: dat is de hond van die vrouw. Maar toen ik ernaartoe liep, lag daar een man op zijn rug. Hij was in zijn borst gestoken. Overal was bloed. De hond zat naast zijn baasje.” Verwasch schrok zich rot, rende terug naar de plek van het eerste slachtoffer en informeerde de politie. „Ik riep: ‘hier ligt nog iemand!’ Ik wist meteen dat hij dood was. De dader heeft gericht gestoken.”


Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... ijn-baasje

Als ik dit nu ook weer les zeg, brr.. Je moet die lichamen ook maar tegenkomen zo met wandelen, dan schrik je je toch ook helemaal rot.

Mjelleke
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:36

Triest. Ook voor de dader - zou best wel eens een psychose kunnen zijn en dan kunnen mensen extreme dingen doen (ook ouders die hun pasgeboren kind vermoorden etc). Als hij daarna weer helder wordt, zal hij gaan beseffen wat hij heeft gedaan, en dat lijkt mij ook verschrikkelijk.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 16:38

Mjelleke schreef:
Triest. Ook voor de dader - zou best wel eens een psychose kunnen zijn en dan kunnen mensen extreme dingen doen (ook ouders die hun pasgeboren kind vermoorden etc). Als hij daarna weer helder wordt, zal hij gaan beseffen wat hij heeft gedaan, en dat lijkt mij ook verschrikkelijk.


Ja, dat lijkt me idd ook vreselijk. Psychose kan idd ook best reëel zijn in deze situatie, aangezien veel mensen die hem kennen geschokt zijn en dit nooit van hem hadden verwacht - maar then again; zegt niet ongeveer elke persoon dat die iemand goed kent en dan hoort dat diegene een moordenaar is. Het zijn vaak de mensen waar je het vooraf niet van verwacht.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:59

cursebreaker schreef:
8nnemiek schreef:
Wel verdacht dat in diezelfde instelling gisteren een steekincident is geweest met een aantal gewonden.. Zou hij daar iets te maken mee hebben gehad, misschien iemand opgejut in de hoop dat ze diegene als verdachte zouden zien van de andere moorden?


Ja dat zou idd zomaar kunnen. Het kan haast geen toeval zijn zou je zeggen dat er een steek incident was terwijl hij aanwezig is geweest in de instelling. Het blijft natuurlijk speculeren, maar het is zeker niet te vergezocht om die link te leggen hier.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... edewerkers

Ik kan hieruit absoluut niet opmaken dat Thijs H. Daar iets mee te maken had

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:15


Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:25

8nnemiek schreef:
Wel verdacht dat in diezelfde instelling gisteren een steekincident is geweest met een aantal gewonden.. Zou hij daar iets te maken mee hebben gehad, misschien iemand opgejut in de hoop dat ze diegene als verdachte zouden zien van de andere moorden?


nee dat is een ander
Mijn zoon wordt daar behandeld er en de verdachte van steekpartij is er meteen opgepakt

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 08:17

De dader van de steekpartij in de instelling was idd iemand anders. Die is meteen opgepakt ja las ik later nog.

Ik kreeg gisteravond een foto gestuurd van het vrouwelijke slachtoffer, wat dus hier uit de buurt kwam, en herkende haar meteen. Kwam haar regelmatig tegen op de hei en dan maakten we wel eens een praatje. Bizar, brr. En ze was 400m van haar huis af, vreselijk gewoon.