Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:40

Babootje schreef:
tienus63 schreef:
Misschien is verdachte wel onder behandeling bij een ggz ergens in Limburg en was hij in het weekend thuis.


Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk ook dat het gaat om een patiënt die met weekendverlof naar "huis", naar Den Haag ging. Slachtoffer één werd op zaterdag vermoord. Het ‘veelvuldig verblijf in Zuid-Limburg’ zal wel met de behandellocatie te maken hebben. Ben benieuwd of aan het verblijf in het Limburgse een veroordeling vooraf is gegaan of dat Thijs daar verbleef vanwege ‘enkel’ een psychische aandoening. Ik begreep dat er meer aanvallen zijn geweest met messen in het Limburgse op wandelaars hardloopsters of fietsers.


Tot zover de speculatie of is dit ergens bekend gemaakt?

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:44

@Cayenne: Nee ik vind dit niet te voorbarig aangezien vrijwel alle moorden die de laatste tijd worden gepleegd te maken hebben met de labiele gesteldheid van de dader.
Doordat er teveel bezuinigingen op de GGZ zijn ga je dit soort situaties krijgen. Mensen die te lang moeten wachten op hulp komen in dit soort situaties.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:45

purny schreef:
@Cayenne: Nee ik vind dit niet te voorbarig aangezien vrijwel alle moorden die de laatste tijd worden gepleegd te maken hebben met de labiele gesteldheid van de dader.
Doordat er teveel bezuinigingen op de GGZ zijn ga je dit soort situaties krijgen. Mensen die te lang moeten wachten op hulp komen in dit soort situaties.


Moeten ze wel in beeld zijn bij de ggz.
En helaas kan iedereen in bv een psychose raken en dan ben je ook niet gelijk in beeld.
Beetje raar om gelijk de schuld toe te kennen aan de ggz.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:47

purny schreef:
@Cayenne: Nee ik vind dit niet te voorbarig aangezien vrijwel alle moorden die de laatste tijd worden gepleegd te maken hebben met de labiele gesteldheid van de dader.
Doordat er teveel bezuinigingen op de GGZ zijn ga je dit soort situaties krijgen. Mensen die te lang moeten wachten op hulp komen in dit soort situaties.


Je doet maar een gooi zodat het in jouw straatje past.

Wacht nu eerst de feiten eens af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:52

purny schreef:
@Cayenne: Nee ik vind dit niet te voorbarig aangezien vrijwel alle moorden die de laatste tijd worden gepleegd te maken hebben met de labiele gesteldheid van de dader.
Doordat er teveel bezuinigingen op de GGZ zijn ga je dit soort situaties krijgen. Mensen die te lang moeten wachten op hulp komen in dit soort situaties.


Echt bizar dat je dit niet te voorbarig vind...
Je zegt zelf al BIJNA alle moorden, dus voor je eigen gemak schaar je deze er ook even onder?

Waar zijn je statistieken?

Sweetgirl1
Berichten: 4557
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:56

Wat ik heb gelezen over de dader is dat er familie of iets in die omgeving had wonen

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:56

Geen speculatie. Hardop denken.

Misschien heeft ie simpelweg hekel aan mensen met honden en vindt hij dat hij die uit de weg moet ruimen, en doet ie dat met volle verstand en overtuiging.
Misschien is ie kats de weg kwijt en vermoordt ie daarom mensen met honden.
Misschien is er wel heel andere reden dat verdachte deze mensen heeft vermoord.

Ik hoop dat ze de juiste oogepakt hebben en dat hij straf krijgt die hij verdient.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 09-05-19 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:08

Wanneer je met je hond wandelt en er komt zo’n ielig mannetje aan wandelen verwacht je toch niet dat hij je doodsteekt? Vooral niet wanneer je een vlak bij ke huis een ommetje maakt . Mocht hij de moordenaar zijn dan ben ik blij dat we longstay tbs hebben. Hij kan misschien psychotisch zijn zoals ergens werd vermeld en dat is te behandelen met medicatie: Zolang hij het slikt!! Hopen dat de rechters die zich in de toekomst over dit soort zaken moeten buigen de maatschappij in bescherming nemen.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 09:09

bigone schreef:
Wanneer je met je hond wandelt en er komt zo’n ielig mannetje aan wandelen verwacht je toch niet dat hij je doodsteekt? Vooral niet wanneer je een vlak bij ke huis een ommetje maakt . Mocht hij de moordenaar zijn dan ben ik blij dat we longstay tbs hebben. Hij kan misschien psychotisch zijn zoals ergens werd vermeld en dat is te behandelen met medicatie: Zolang hij het slikt!! Hopen dat de rechters die zich in de toekomst over dit soort zaken moeten buigen de maatschappij in bescherming nemen.


Dit.

Laten we hopen dat Als dit de dader is, er in godsnaam een juiste 'straf' gegeven wordt en niet dat hij over een jaar weer rondloopt. De maatschappij is er idd altijd weer de dupe van. Moet je toch idd niet aan denken, dat je gewoon random elk moment neergestoken kunt worden als je even een ommetje maakt.

mirim

Berichten: 4410
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:18

[/quote]

Zijn de genies niet juist vaak de gekken[/quote]
Blue_monday
Ga je goed ???

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:26

Ik denk dat er genieen (met puntjes) wordt bedoeld.

mirim

Berichten: 4410
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:35

Boras schreef:
Ik denk dat er genieen (met puntjes) wordt bedoeld.

Ja dat begreep ik.
Ik was alleen ‘lichtelijk verbaasd’ over deze stelling!

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:45

mirim schreef:
Boras schreef:
Ik denk dat er genieen (met puntjes) wordt bedoeld.

Ja dat begreep ik.
Ik was alleen ‘lichtelijk verbaasd’ over deze stelling!


En dat begrijp ik dan weer :D

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:47

Cayenne schreef:
purny schreef:
@Cayenne: Nee ik vind dit niet te voorbarig aangezien vrijwel alle moorden die de laatste tijd worden gepleegd te maken hebben met de labiele gesteldheid van de dader.
Doordat er teveel bezuinigingen op de GGZ zijn ga je dit soort situaties krijgen. Mensen die te lang moeten wachten op hulp komen in dit soort situaties.


Echt bizar dat je dit niet te voorbarig vind...
Je zegt zelf al BIJNA alle moorden, dus voor je eigen gemak schaar je deze er ook even onder?

Waar zijn je statistieken?


Quote van het AD.nl:
De politie adviseerde om de man niet zelf te benaderen, mede in verband met zijn ‘mogelijk labiele geestelijke gesteldheid’.

Dus het zou mij niet verbazen dat deze man psychisch niet in orde was.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:49

Lijkt me alleen maar logisch dat je een verdachten van een seriemoord niet zelf moet gaan benaderen omdat die labiel kan reageren.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 09:53

In principe mogen we idd wel aannemen dat iemand die bewust mensen willekeurig neersteekt, niet echt mentaal stabiel is toch? Het lijkt me geen normale mentale 'standaard' voor mensen , dus dat deze persoon labiel is/zal zijn, mag wel aangenomen worden.

Ik zou zo'n persoon ook zeker niet zelf benaderen, mijn hemel. Maar ze zijn natuurlijk ook verplicht om dit duidelijk kenbaar te maken, omdat je kans hebt dat er best mensen zullen zijn die uit boosheid zo iemand toch willen aanvliegen mochten ze 'm tegen komen voor de politie 'm te pakken heeft. Maar nee, imo is iedereen die tot zoiets in staat is labiel.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:54

Is iemand die andere mensen vermoord niet sowieso labiel? (Al dan niet tijdelijk)


Wel heel fijn dat hij is opgepakt :j Hopelijk krijgen de nabestaanden de antwoorden die ze willen hebben.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:56

purny schreef:
Cayenne schreef:

Echt bizar dat je dit niet te voorbarig vind...
Je zegt zelf al BIJNA alle moorden, dus voor je eigen gemak schaar je deze er ook even onder?

Waar zijn je statistieken?


Quote van het AD.nl:
De politie adviseerde om de man niet zelf te benaderen, mede in verband met zijn ‘mogelijk labiele geestelijke gesteldheid’.

Dus het zou mij niet verbazen dat deze man psychisch niet in orde was.


Mogelijk labiel idd... dat lijkt me nogal logisch als je even drie mensen uit het niets omlegt..
Betekent nog niet dat hij daarvoor ook labiel was en bekend was bij ggz...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:03


Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:07

Is er ondertussen al meer in de media verschenen sinds de aanhouding? Ik heb het idee dat het veel minder op de voet wordt opgevolgd als sommige andere zaken? Edit: ik zie nu dat Cayenne een artikel heeft gepost

Wat verschrikkelijk dat je je hond aan het uitlaten bent en gewoon van het leven beroofd wordt. Dat kan toch gewoon niet ;( . Net als met je fiets fietsen en niet op je bestemming aankomen.

Ik hoop dat de verdachte ook de dader is en dat hij tot bekentenissen overgaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:08


verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:10


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:12

Ine23 schreef:
Is er ondertussen al meer in de media verschenen sinds de aanhouding? Ik heb het idee dat het veel minder op de voet wordt opgevolgd als sommige andere zaken?

Ik kwam dit erover tegen:

https://nieuws.nl/algemeen/20190509/ver ... perkingen/

Nieuws.nl schreef:
De man die woensdag is aangehouden in verband met het doden van drie mensen zit vast in beperkingen.

Dat betekent dat de 27-jarige verdachte alleen contact met zijn advocaat mag hebben. Ook wordt er geen informatie verstrekt aan media en ook niet aan het publiek, meldt de politie.

Verder kom ik vooral verhalen tegen van mensen die hem kennen of zijn tegengekomen: van mensen die de betreffende middag over de hei liepen, van bewoners van het huis waar hij blijkbaar pas net woonde en van oud-studiegenoten.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:15

Ok, dat verklaart waarom er geen nieuwe informatie verschijnt, bedankt.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:26

Hoorde de 2 slachtoffers nu bij elkaar of waren ze vreemde van elkaar?