[18+] 'Prostitutiebezoek moet strafbaar worden'

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] 'Prostitutiebezoek moet strafbaar worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:19

Nah ik weet niet. Als prostitutiebezoek verboden word zullen die mannetjes wel hun behoeftes nog hebben, maar of dat tot een zekere verkrachting zal leiden weet ik niet.
Het zal de maatschappij in ieder geval geen goed doen.

Vjestagirl

Berichten: 26667
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:20

Verkrachting heeft niets te maken met seks, en alles met macht. Je 'pakt' iemand op hetgeen waar die persoon t meest kwetsbaar is.

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:21

Dan gaat het de illigale kant op. En meer misdaad gok ik. Illigale sexbedrijven en misbruik toename of gedwongen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:21

Maar aanranding is wel iets wat kan toenemen op het moment dat prostitutie verboden wordt.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:22

sanso schreef:
Toch denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit. Misschien niet zo zwart wit maar toch.


Nee en dat kun je staven in landen waar prostitutie nu verboden is. Daar schoten de verkrachtingscijfers na het verbod niet ineens omhoog. Want zo'n verbod betekent niet dat er geen prostitutie meer is, het betekent dat het stiekem gebeurt. Op onveilige plekken, zonder toezicht. Dus meer kans op ziektes en geweld.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:22

cursebreaker schreef:
Dat vind ik ook verbazingwekkend, dat ze die 40.000 handtekeningen gewoon even hebben ja, terwijl hier tot nu toe alleen maar gereageerd wordt dat mensen tegen zo'n verbod zijn. Waar komen die handtekeningen vandaan joh :')



Dat ze 6 jaar over 40.000 handtekeningen hebben gedaan zegt toch eigenlijk al genoeg :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] 'Prostitutiebezoek moet strafbaar worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:23

Die zijn gewoon de Bible Belt afgegaan

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:25

Ik vind verkrachtingscijfers niet echt betrouwbaar aangezien er amper aangifte gedaan wordt. Verkrachting is inderdaad wel een andere tak van sport, dus voor een grote stijging bij een verbod op prostitutie ben ik ook niet heel bang. Wel kan ik me er iets bij voorstellen dat de gevallen te zat om nee te zeggen wat zouden kunnen stijgen, dat is weer iets anders dan echt een brute verkrachting. Als je wil betalen voor seks met een drugsverslaafden maakt het je volgens mij in ieder geval niet heel veel uit hoe iemand er uit ziet en in wat voor staat ze verkeren.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [18+] 'Prostitutiebezoek moet strafbaar worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:27

Maar een sekswerker is toch niet per definitie een drugsverslaafde?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:28

MarcoBorsato schreef:
sanso schreef:
Toch denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit. Misschien niet zo zwart wit maar toch.


Nee en dat kun je staven in landen waar prostitutie nu verboden is. Daar schoten de verkrachtingscijfers na het verbod niet ineens omhoog. Want zo'n verbod betekent niet dat er geen prostitutie meer is, het betekent dat het stiekem gebeurt. Op onveilige plekken, zonder toezicht. Dus meer kans op ziektes en geweld.


Maar dan ga je al gauw richting de gedwongen kant ervan, is dat geen verkrachting dan?

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:29

amado7 schreef:
Een beetje dubbel dit. Aan de ene kant ben ik absoluut tegen gedwongen prostitutie. Maar de vraag is wat er gaat gebeuren als de gewone prostitutie wegvalt. Ik denk dat dan het aantallen verkrachting een stuk omhoog gaat. En dat is niet wat je wil.

Dit is een fabel. Verkrachtingen zijn niet gebaseerd op seksuele frustratie, maar op macht. Op onderwerping van de ander.

Shaggy09 schreef:
Maar aanranding is wel iets wat kan toenemen op het moment dat prostitutie verboden wordt.

Ook dat niet. Dat type man vindt gewoon dat hij recht heeft op seks, dat hij dat gewoon tegoed heeft van een vrouw. En vinden dat je ergens recht op hebt, maakt meestal dat je weigert ervoor te betalen.

Jammer dat christenen zichzelf weer zo in beeld brengen. Ik ben helemaal niet een groot voorstander van prostitutie, maar het alternatief is dat het de criminaliteit ingaat, dat die vrouwen dus niet beschermd worden door allerlei wetgeving, en slachtoffer worden van gewelddadige pooiers. De klanten zijn vaak helemaal het probleem niet, de sekswerkers ook niet. De pooiers wel.
Sekswerk gebeurt toch wel, of je het nu leuk vindt of niet, en dan is het imo beter om het te reguleren, en de vrouwen te beschermen.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:30

sanso schreef:
Maar dan ga je al gauw richting de gedwongen kant ervan, is dat geen verkrachting dan?


Dat vraag ik me af, of je dan de gedwongen kant op gaat.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:31

Shaggy09 schreef:
Die zijn gewoon de Bible Belt afgegaan

En dan nog er 6 jaar over gedaan....... en dat vind ik heel positief.

Overigens ken ik Exxpose verder niet, ik zal ze eens googelen. Toch interessant wel, en hun argumenten wat betreft toename van verkrachtingen snijdt hout. Zij geven idd heel duidelijk aan dat dat een mythe is, en onderbouwen het ook.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 09-04-19 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:31

Maar hoe wil men de illegale prostitutie beboeten? Aangezien ik denk dat het ook nog vaak in huizen en kamers gebeurt

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:33

purny schreef:
Maar hoe wil men de illegale prostitutie beboeten? Aangezien ik denk dat het ook nog vaak in huizen en kamers gebeurt


Nou zoals ze nu ook achter kinderprostitutie en loverboys komen natuurlijk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:33

Avalanche81 schreef:
Shaggy09 schreef:
Maar aanranding is wel iets wat kan toenemen op het moment dat prostitutie verboden wordt.

Ook dat niet. Dat type man vindt gewoon dat hij recht heeft op seks, dat hij dat gewoon tegoed heeft van een vrouw. En vinden dat je ergens recht op hebt, maakt meestal dat je weigert ervoor te betalen.


Jawel, wanneer het niet meer legaal is om seks te kopen zullen er zeker wel figuren bij zitten die het op andere manieren gaan proberen. Het gros van de mannen is gewoon verveeld en seksloos, maar er zitten ook zeker kerels bij die minder goed in hun hoofd zijn.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [18+] 'Prostitutiebezoek moet strafbaar worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:35

Welnee, doorgaans zijn de mannen die vrouwen verkrachten te beroerd om naar de sekswerkers te gaan. Die hele discussie kun je echt laten voor wat het is.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:35

MarcoBorsato schreef:
Maar een sekswerker is toch niet per definitie een drugsverslaafde?

Absoluut niet, maar er is wel klandizie voor. Maar goed al met al vind ik het dus ook niet heel waarschijnlijk. Eigenlijk denk ik niet eens dat er minder prostitutie is met een verbod, dus dan is het niet eens relevant of verkrachtingen een andere tak van sport zijn want er hoeft geen alternatief te zijn voor iets wat blijft bestaan.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:39

MarcoBorsato schreef:
Welnee, doorgaans zijn de mannen die vrouwen verkrachten te beroerd om naar de sekswerkers te gaan. Die hele discussie kun je echt laten voor wat het is.

Dank je. Dit wilde ik net gaan schrijven.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:46

MarcoBorsato schreef:
Welnee, doorgaans zijn de mannen die vrouwen verkrachten te beroerd om naar de sekswerkers te gaan. Die hele discussie kun je echt laten voor wat het is.


precies dat, verkrachting is gewoon een kick die de mannen krijgen die dat doen. ze vinden het geil om die vrouw tegen haar wil te gebruiken.


ik zou het afschaffen echt het stomste idee ooit vinden. dan zitten de vakantieparken waar je langer mag verblijven binnen de kortste keren weer vol met Poolse vrouwen die er tegen hun wil werken. of meiden die er via de loverboys zitten. studenten kamers worden dan nog schaarser omdat pooiers hun vrouwen dar laten wonen en werken. ik zie alleen nadelen.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:51

MarcoBorsato schreef:
purny schreef:
Maar hoe wil men de illegale prostitutie beboeten? Aangezien ik denk dat het ook nog vaak in huizen en kamers gebeurt


Nou zoals ze nu ook achter kinderprostitutie en loverboys komen natuurlijk.


Maar hoe willen ze erachter komen dat er in een woning illegale prostitutie is? Gaan ze staan turven bij een woning om hoeveel mensen er bij iemand op bezoek komen?

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:52

purny schreef:
MarcoBorsato schreef:


Nou zoals ze nu ook achter kinderprostitutie en loverboys komen natuurlijk.


Maar hoe willen ze erachter komen dat er in een woning illegale prostitutie is? Gaan ze staan turven bij een woning om hoeveel mensen er bij iemand op bezoek komen?


buren kunnen dat gewoon anoniem melden bij de politie hoor als ze vermoeden dat de dame te veel mannelijk bezoek krijgt.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:53

Lau schreef:
ik zou het afschaffen echt het stomste idee ooit vinden. dan zitten de vakantieparken waar je langer mag verblijven binnen de kortste keren weer vol met Poolse vrouwen die er tegen hun wil werken. of meiden die er via de loverboys zitten. studenten kamers worden dan nog schaarser omdat pooiers hun vrouwen dar laten wonen en werken. ik zie alleen nadelen.


Precies. Ga achter die pooiers aan.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:55

Avalanche81 schreef:
Lau schreef:
ik zou het afschaffen echt het stomste idee ooit vinden. dan zitten de vakantieparken waar je langer mag verblijven binnen de kortste keren weer vol met Poolse vrouwen die er tegen hun wil werken. of meiden die er via de loverboys zitten. studenten kamers worden dan nog schaarser omdat pooiers hun vrouwen dar laten wonen en werken. ik zie alleen nadelen.


Precies. Ga achter die pooiers aan.



inderdaad begin bij de wortels inplaats van bij de plant.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:55

Dan mag je maar niet teveel vrienden op bezoek krijgen, krijg je dadelijk ook nog de politie op je dak :+