Schoten in tram Utrecht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:52

Op RTV Utrecht nu te zien dat ze bij de Rabobank aan de Beneluxlaan een inval lijken te gaan doen.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:52

Ik meld me hier maar even, was er vandaag geen staking was ik niet vrij geweest en had ik die tram gepakt. Iedereen van mijn school, de Herman Brood Academie, is gelukkig veilig en onze docenten ook. De deuren zitten op slot en iedereen die binnen is mag er niet uit.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:53

Liveblog AD meldt zojuist (13.35) dat trams en bussen in Utrecht niet meer rijden.

AD schreef:
Het openbaar vervoer met trams en bussen in Utrecht is volledig stilgelegd. Vervoersmaatschappij U-OV meldt dat dit besluit is genomen in verband met het verhoogde dreigingsniveau dat is afgekondigd na het schietincident op het 24 Oktoberplein. Alle bussen rijden hun rit nog uit om mensen naar hun bestemming te brengen en gaan daarna naar de remise terug. De NS meldt dat de treinen wel van en naar Utrecht rijden.

pien_2010

Berichten: 43784
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:53

Sterkte voor iedereen die hier direct of indirect mee te maken heeft. TS, bedankt voor het openen van dit topic. We hebben gelijk de TV aangezet en kijken straks weer want er is nu toch nog teveel onduidelijk in de extra journaal uitzending.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:54

Trams en bussen rijden indd niet en alle treinen rijden Centraal voorbij. Hier vliegen allemaal leger heli’s over.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:55

Door de treinstaking is mijn moeder ook niet gaan werken vandaag, die zou naar de Uithof moeten... Mijn vader werkt op Utrecht Centraal, die hoort wel overal helikopters en politie maar daar is wel alles goed verder.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:56

Cayenne schreef:
Misschien een idiote vraag, maar een vriendin van mij moet vanmiddag met haar paard naar de faculteit.
Lijkt me ook geen goed plan gezien de waarschuwingen?

Laat haar maar thuis blijven, zit in het gebouw er naast en wij mogen niet eens naar de kantine.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:56

Zijn er eigenlijk camera's in een tram?

Sweetgirl1
Berichten: 4581
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:56

Alle scholen ook in Nieuwegein gaan dicht. Ik moet zo nog werken maar ben wel best angstig nu. Waar zou die zitten

Ja er zitten cameras in de tram

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110840
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:57

Hoppit schreef:
Cayenne schreef:
Misschien een idiote vraag, maar een vriendin van mij moet vanmiddag met haar paard naar de faculteit.
Lijkt me ook geen goed plan gezien de waarschuwingen?

Laat haar maar thuis blijven, zit in het gebouw er naast en wij mogen niet eens naar de kantine.


Dank, lijkt mij ook het beste. Ze gaat straks even bellen en de afspraak verzetten.
Het is ook niets ernstigs dus dan kan het wel wachten.

Chamaya_

Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:57

Hoppit schreef:
Cayenne schreef:
Misschien een idiote vraag, maar een vriendin van mij moet vanmiddag met haar paard naar de faculteit.
Lijkt me ook geen goed plan gezien de waarschuwingen?

Laat haar maar thuis blijven, zit in het gebouw er naast en wij mogen niet eens naar de kantine.


Zou ik ook zeggen inderdaad, de UU is dicht, daar valt Diergeneeskunde ook onder, zou het niet wagen in ieder geval, daarnaast is een deel van de wegen rondom Utrecht ook weer afgesloten

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:57

Vriendinnen van mij zitten vast op Utrecht Centraal.

Ik heb nog nooit zoveel paniek gehad al vanochtend, het duurde zo ontzettend lang voordat we closure kregen of iedereen uit mn klas enz veilig was. Dit zat er aan te komen, maar dat het zo dichtbij gebeurd...

Getup

Berichten: 8343
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:58

Verschrikkelijk.....kan alleen maar hopen,dat dit een actie is van 1 persoon,en deze ook gepakt kan worden. Hopelijk valt het verder qua gewonden mee.

Wordt hier echt verdrietig van....van alle aanslagen, uiteraard. Plekken,waar je altijd zonder na te denken rondliep. Parijs, Brussel, Barcelona...nu Utrecht...

Memories

Berichten: 2636
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:58

Hier in 'mijn' kleine stukje Overvecht lijkt het leven nog rustig door te gaan als anders. Alleen de bussen zie ik idd al even niet meer rijden.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:59

Om half 3 uitgebreidde persconferentie!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:59

Ik zou echt niet relaxt in de uni zitten, laat mij gewoon maar lekker op huis in gaan... niemand erin wel eruit zou dan toch beter zijn?

Movement

Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:00

Sheehan schreef:
Ik meld me hier maar even, was er vandaag geen staking was ik niet vrij geweest en had ik die tram gepakt. Iedereen van mijn school, de Herman Brood Academie, is gelukkig veilig en onze docenten ook. De deuren zitten op slot en iedereen die binnen is mag er niet uit.


Dat komt dan wel heel erg dichtbij he? Die 'wat als?' gedachtes zijn heel naar. Gelukkig ben je veilig en je naasten ook. Ben je nu thuis? Mag je het huis ook niet in/uit?


pien_2010 schreef:
Sterkte voor iedereen die hier direct of indirect mee te maken heeft. TS, bedankt voor het openen van dit topic. We hebben gelijk de TV aangezet en kijken straks weer want er is nu toch nog teveel onduidelijk in de extra journaal uitzending.


Dankjewel, ik had gemerkt dat dit mij wel heel erg aangrijpt en voor mij dus ook de reden om dit topic te openen om mijn gevoelens te kunnen uitten. Ik vind het zo naar wat er gebeurt is en ik wil daarom iedereen heel veel sterkte wensen.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:00

sureido schreef:
Ik zou echt niet relaxt in de uni zitten, laat mij gewoon maar lekker op huis in gaan... niemand erin wel eruit zou dan toch beter zijn?

Ik gok dat dat gewoon voorzorgsmaatregelen zijn, voor als er meerdere schietincidenten zijn.

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:01


Chamaya_

Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:01

sureido schreef:
Ik zou echt niet relaxt in de uni zitten, laat mij gewoon maar lekker op huis in gaan... niemand erin wel eruit zou dan toch beter zijn?


Denk dat het vooral is om te voorkomen dat er nog meer paniek ontstaat wanneer mensen er uit gaan en dat je dan minder controle hebt op wie er uit en in gaan
Al ben ik ook heel blij dat ik vandaag niet naar de UU ging en gewoon op mijn kamer zit

BloemBloem

Berichten: 16619
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:01

Sheehan schreef:
Vriendinnen van mij zitten vast op Utrecht Centraal.

Ik heb nog nooit zoveel paniek gehad al vanochtend, het duurde zo ontzettend lang voordat we closure kregen of iedereen uit mn klas enz veilig was. Dit zat er aan te komen, maar dat het zo dichtbij gebeurd...


Dikke knuffel voor jou :(:) Zó angstig allemaal ... !

Movement

Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:02

Gaan de lessen op de scholen wel door ook al mag je er niet in of uit? Ik zou mijn concentratie er echt niet bij hebben maar het is wel een goede afleiding.

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:04

Movement schreef:
Gaan de lessen op de scholen wel door ook al mag je er niet in of uit? Ik zou mijn concentratie er echt niet bij hebben maar het is wel een goede afleiding.


Hier om de Marnix Academie wel gewoon les. Maar er komt bij mij wel vrij weinig binnen. Druk met al het nieuws in de gaten houden

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:04

Ze hebben vooral alle deuren dicht gegooid om zo min mogelijk beweging te veroorzaken. De daders zijn voortvluchtig, scholen en anderen bedrijven met veel mensen bij elkaar zijn de meeste grote doelwitten. Als iedereen naar buiten gaat, creëer je mogelijk alsnog een gevaarlijke situatie en ik denk dat ze dat willen voorkomen.

Inmiddels zijn alle poorten en hekken gesloten bij het Provinciehuis. Alleen als je een goede reden hebt, mag je eruit. Geen idee tot hoe lang dit duurt
Laatst bijgewerkt door Yacintha op 18-03-19 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:05

sureido schreef:
Ik zou echt niet relaxt in de uni zitten, laat mij gewoon maar lekker op huis in gaan... niemand erin wel eruit zou dan toch beter zijn?


Nee, helaas werkt het niet zo.

Als ze nu de Uni ontruimen dan heb je dus een hele groep mensen in 1x op straat. Er rijden geen bussen/trams/treinen.
Een terrorist zaait angst en haat, met op menslevens gericht geweld.

Hoe meer mensen bij elkaar, hoe makkelijker dit lukt. Dus zullen ze gefaseerd iedereen later vandaag 'los' laten. Of ze moeten de dader hebben en zeker weten dat er geen handlangers zijn, dan laten ze iedereen wel in 1x gaan.