Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:01

Nathalie18x schreef:
Het is altijd typisch dat mensen nooit commentaar krijgen als ze aangeven dat ze op Groenlinks of Sp stemmen, maar zodra er rechts gestemd wordt, valt heel bokt erover.


Helemaal mee eens, blijft bijzonder.

Ik ga deze keer voor de FVD (i.p.v. PVV) :')

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:03

Ik wilde net zeggen, als je goede zorg wilt moet je geen VVD stemnen.

Die partij is voor ondernemers en hoge inkomens.

Geloof me als ik zeg dat je als verpleegkundige tussen laag en midden zit.

Ik verdien te veel voor zorgtoeslag, huurtoeslag en sociale huur (waar ik wel in woon) en te weinig om te kopen.

Geen enkele VVD-er die mij helpt hoor.

PVV en Partij van/ voor de Dieren werken op mijn lachspieren.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:03

8nnemiek schreef:
Ik ga deze keer maar eens groen links stemmen. Deze verkiezingen draaien toch voor een groot deel om het klimaat en onze toekomst, en ons huidige kabinet maakt er zo'n enorme zooi van met hun 'klimaatplannen' die helemaal niks voorstellen.. En dan heb je figuren als Wilders en Baudet die glashard ontkennen dat er klimaatveranderingen zijn 8)7 Terwijl dat onomstotelijk bewezen is.. Zo'n mensen kun je toch niet serieus nemen? Ik snap niet dat mensen op een partij stemmen die fake news verspreidt..
En ík heb het liefst zo weinig mogelijk Trump-lightjes in Nederland in de politiek :n
Groen links staat in de peilingen behoorlijk hoog, dus hoewel er ook andere partijen zijn die zich inzetten voor het klimaat, stem ik toch tactisch, op groen links.


Ben het helemaal met je eens (komt wel vaker voor heb ik gemerkt :+ )

Hier dus ook groen links

Suzanne F.

Berichten: 49288
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:04

Ik wil Thierry ook wel een keer een kans geven. Kijken wat hij ervan maakt. De rest heeft de kansen al verspeeld. Al denk ik dat PVV en FvD ook weleens interessant kan zijn. Al is het alleen maar omdat de boel eens wat op wordt geschud.

Tallie1979
Berichten: 22758
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:12

Ik ga dit keer rechts stemmen. Welke partij het wordt, hou ik voor mezelf. :)

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:13

Veraaaaah schreef:
Ik weet zeker dat het de VVD niet wordt. Wat het wel wordt? Ik moet mezelf er nog maar eens in verdiepen :D

Ik vind dat ze allemaal veel roepen maar weinig waarmaken.


...mag ik vragen waarom je dit vind?

(Ten dele is het de waarheid en tenmdele vind ik het niet eens erg. - al ben ikmals steile calviniste erg van "laat uw ja ja zijn en uw nee nee".)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:29

Suzanne F. schreef:
Ik wil Thierry ook wel een keer een kans geven. Kijken wat hij ervan maakt. De rest heeft de kansen al verspeeld. Al denk ik dat PVV en FvD ook weleens interessant kan zijn. Al is het alleen maar omdat de boel eens wat op wordt geschud.


En hoe gevaarlijk dat opschudden is zie je in Amerika met Trump.

Ik vind DENK en PVV stemmen echt ronduit achterlijk. Verder ben ik heel genuanceerd maar deze 2 partijen zijn van het niveau ein reich.

Als je je klep dicht houdt op 4 mei en zegt 'nooit meer' en je stemt op PVV. Nee dat kan ik niet respecteren.

Majabeestje
Berichten: 3809
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:32

pompadour schreef:
Mijn stem gaat uiteraard naar de PVV. Een partij die voor het volk op komt


'Het volk'..?
Ik niet hoor :=

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:38

Nathalie18x schreef:
Het is altijd typisch dat mensen nooit commentaar krijgen als ze aangeven dat ze op Groenlinks of Sp stemmen, maar zodra er rechts gestemd wordt, valt heel bokt erover.


Nou dat viel mij ook op. Meteen jezelf moeten verdedigen als je PVV stemt terwijl als je GL o.i.d. stemt kraait er geen haan naar.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:47

Suzanne F. schreef:
Ik wil Thierry ook wel een keer een kans geven. Kijken wat hij ervan maakt. De rest heeft de kansen al verspeeld. Al denk ik dat PVV en FvD ook weleens interessant kan zijn. Al is het alleen maar omdat de boel eens wat op wordt geschud.

De PVV en FVD werken al samen.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:48

Esther28 schreef:
Nathalie18x schreef:
Het is altijd typisch dat mensen nooit commentaar krijgen als ze aangeven dat ze op Groenlinks of Sp stemmen, maar zodra er rechts gestemd wordt, valt heel bokt erover.


Nou dat viel mij ook op. Meteen jezelf moeten verdedigen als je PVV stemt terwijl als je GL o.i.d. stemt kraait er geen haan naar.

Klopt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:58

PVV die voor het volk op komt? Zijn toch een hoop Nederlanders waar de PVV niks voor doet hoor. En dan alleen maar omdat ze een ander geloof hebben. Of omdat zij zelf of hun voorouders niet uit NL komen van origine. Maar om NL partijen (om het eender welke) nu te vergelijken met Duitse praktijken uit de 2e WO gaat te ver. Wat een ieder stemt mag hij of zij zelf weten, we wonen in een vrij land.

Ik stem hetzelfde wat ik ook landelijk en bij de gemeenteraadsverkiezingen heb gestemd. Ik hoop op een verandering. Het zou mooi zijn als de verhoudingen in de Eerste Kamer heel anders worden.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:04

VVD! Als echte liberaal is dat de enige partij waar ik me überhaupt in kan vinden en ik zit ook in de gemeenteraad voor de VVD. En ik of mijn ouders zijn allemaal geen hoge inkomens of ondernemers hoor.
Ik sta voor een samenleving waarin de overheid zich zo min mogelijk bemoeit met mijn leven. Iedereen zou in zoveel mogelijk vrijheid moeten kunnen leven.

Overigens kijk ik niet alleen naar standpunten, want die punten zijn nú relevant maar de aankomende 4 jaar komen er ook een hoop nieuwe onderwerpen bij. Daarom zijn basisprincipes van een partij ook belangrijk.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:16

normaal stem ik SP, maar ik ben voor een strenger asielbeleid en daarvoor moet je juist weer niet bij SP zijn.
Bij de site gelinkt op pagina 2 kwam PVV uit. Daar stem ik in elk geval niet op. Ik geloof namelijk helemaal niet dat Wilders zo voor het gewone volk is. Een ex VVD'er die alleen om het asielbeleid vertrokken is daar. Ergo; alle andere VVD standpunten waren in zijn ogen oke. Daar moet ik dus met mijn minima inkomen niet zijn, ongeacht wat Wilders nu roept.
PVV heeft oa bv voor gestemd om sociale huurwoningen te verkopen als een huurder vertrekt ( een deel van die woningen komen dus direct te koop te staan zodra ze leeg komen). Deze maatregel heeft er voor gezorgd dat er minder sociale huurwoningen in Nederland zijn. Een maatregel die dus ten nadele is voor een groot deel van de Nederlanders. Alleen al in mijn straat zijn dat al 4 woningen minder waar mensen met een laag inkomen in hadden gekund en ik woon echt niet in een lange straat, integendeel zelfs.
Het ontkennen van klimaatverandering door PVV ( en ook FvD) stemt ook niet vrolijk. Daarnaast roeptoeteren beide partijen me net wat te veel, dus die 2 worden het sowieso niet.
Een andere zekerheid is dat ook VVD en CDA mijn stem niet krijgt.

Op dit moment weet ik het nog niet. Ergens zal het schipperen worden, want een partij waarbij je het met elk standpunt eens bent is niet te vinden.
Nood aan de man, wordt het toch gewoon SP als ik echt geen alternatief kan vinden.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 01-03-19 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:23

SusanH schreef:
PVV die voor het volk op komt? Zijn toch een hoop Nederlanders waar de PVV niks voor doet hoor. En dan alleen maar omdat ze een ander geloof hebben. Of omdat zij zelf of hun voorouders niet uit NL komen van origine. Maar om NL partijen (om het eender welke) nu te vergelijken met Duitse praktijken uit de 2e WO gaat te ver. Wat een ieder stemt mag hij of zij zelf weten, we wonen in een vrij land.
Wat exact de reden is dat ik nooit op een extreem rechtse partij zal stemmen. Ik wil namelijk het het voor iedereen een vrij land is, en niet alleen voor mensen die lange lijn van voorouders hebben die in Nederland geboren zijn.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:23

Ik denk dat ik SP stem, omdat ik daar meestal op stem. Maar ik ben het met geen partij helemaal mee eens. := Waterschap ga ik waarschijnlijk op PvdA stemmen.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:28

SusanH schreef:
PVV die voor het volk op komt? Zijn toch een hoop Nederlanders waar de PVV niks voor doet hoor. En dan alleen maar omdat ze een ander geloof hebben. Of omdat zij zelf of hun voorouders niet uit NL komen van origine. Maar om NL partijen (om het eender welke) nu te vergelijken met Duitse praktijken uit de 2e WO gaat te ver. Wat een ieder stemt mag hij of zij zelf weten, we wonen in een vrij land.

Ik stem hetzelfde wat ik ook landelijk en bij de gemeenteraadsverkiezingen heb gestemd. Ik hoop op een verandering. Het zou mooi zijn als de verhoudingen in de Eerste Kamer heel anders worden.

Dat is niet waar. Ook ben je een moslim. Gedraag je als een Nederlander al ben je Turkse komaf of van Marokkaanse komaf .

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:30

November108 schreef:
VVD! Als echte liberaal is dat de enige partij waar ik me überhaupt in kan vinden en ik zit ook in de gemeenteraad voor de VVD. En ik of mijn ouders zijn allemaal geen hoge inkomens of ondernemers hoor.
Ik sta voor een samenleving waarin de overheid zich zo min mogelijk bemoeit met mijn leven. Iedereen zou in zoveel mogelijk vrijheid moeten kunnen leven.

Overigens kijk ik niet alleen naar standpunten, want die punten zijn nú relevant maar de aankomende 4 jaar komen er ook een hoop nieuwe onderwerpen bij. Daarom zijn basisprincipes van een partij ook belangrijk.


Tja, in de 19e eeuw zou ik waarschijnlijk ook liberaal geweest zijn.

Maar ik zie het probleem anders.
Vrijheid wordt momenteel enorm ingevuld door geld, bedrijven die azen op onze privacy, big data versus veiligheid - en dan is de vvd een partij diemkiest voor bedrijven en veiligheid.
Dat mag, maar ik vind dat je je dan niet op "liberaal" kan beroepen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:36

Ik twijfel nog, nog niet goed verdiept in wat het voor mijn provincie betekend (oa vliegveld lelystad is een groot agendapunt voor aantal partijen (zowel voor als tegen) en waterschap is wel belangrijk hier ook) ik moet dus even gaan uitvissen welke partij alle punten het beste gaat aanpakken. Rechts is het zeker niet, die willen liefst hele provincie volbouwen en de laatste groen rustpunten opheffen en volzetten.

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:36

pompadour schreef:
SusanH schreef:
PVV die voor het volk op komt? Zijn toch een hoop Nederlanders waar de PVV niks voor doet hoor. En dan alleen maar omdat ze een ander geloof hebben. Of omdat zij zelf of hun voorouders niet uit NL komen van origine. Maar om NL partijen (om het eender welke) nu te vergelijken met Duitse praktijken uit de 2e WO gaat te ver. Wat een ieder stemt mag hij of zij zelf weten, we wonen in een vrij land.

Ik stem hetzelfde wat ik ook landelijk en bij de gemeenteraadsverkiezingen heb gestemd. Ik hoop op een verandering. Het zou mooi zijn als de verhoudingen in de Eerste Kamer heel anders worden.

Dat is niet waar. Ook ben je een moslim. Gedraag je als een Nederlander al ben je Turkse komaf of van Marokkaanse komaf .


Hoezo: "gedraag je als een Nederlander"....?
Wat ismdat trouwens, een Nederlander (sprak de import Drentse).

Ik herinner mij pvv uitspaken over 'dat alle moskeeën gesloten moesten worden'.

Ooit, lang geleden, tempo doeloe, was Nederland het grootste moslimland ter wereld.

En voor wie graag wil dat moslems vernederlandst raken: ze zijn ;) Nederlands genoeg om dat via de verzuiling te doen. - en die zuil wenst de pvv tegen de Vrede van Munster in (in 1648 ontstaat ongeveer Nederland) te slopen....?

Pvv stemmen is 1 ding, maar de geschiedenis van 'dat bedrijf' (het is geen partij met leden, GW is het enige lid) heb ik toch maar liever helder.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:39

Janneke2 schreef:
November108 schreef:
VVD! Als echte liberaal is dat de enige partij waar ik me überhaupt in kan vinden en ik zit ook in de gemeenteraad voor de VVD. En ik of mijn ouders zijn allemaal geen hoge inkomens of ondernemers hoor.
Ik sta voor een samenleving waarin de overheid zich zo min mogelijk bemoeit met mijn leven. Iedereen zou in zoveel mogelijk vrijheid moeten kunnen leven.

Overigens kijk ik niet alleen naar standpunten, want die punten zijn nú relevant maar de aankomende 4 jaar komen er ook een hoop nieuwe onderwerpen bij. Daarom zijn basisprincipes van een partij ook belangrijk.


Tja, in de 19e eeuw zou ik waarschijnlijk ook liberaal geweest zijn.

Maar ik zie het probleem anders.
Vrijheid wordt momenteel enorm ingevuld door geld, bedrijven die azen op onze privacy, big data versus veiligheid - en dan is de vvd een partij diemkiest voor bedrijven en veiligheid.
Dat mag, maar ik vind dat je je dan niet op "liberaal" kan beroepen.

Ik stemde vroeger ook altijd op de VVD. Ze krijgen van mij nooit meer een stem.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:41

pompadour schreef:
SusanH schreef:
PVV die voor het volk op komt? Zijn toch een hoop Nederlanders waar de PVV niks voor doet hoor. En dan alleen maar omdat ze een ander geloof hebben. Of omdat zij zelf of hun voorouders niet uit NL komen van origine. Maar om NL partijen (om het eender welke) nu te vergelijken met Duitse praktijken uit de 2e WO gaat te ver. Wat een ieder stemt mag hij of zij zelf weten, we wonen in een vrij land.

Ik stem hetzelfde wat ik ook landelijk en bij de gemeenteraadsverkiezingen heb gestemd. Ik hoop op een verandering. Het zou mooi zijn als de verhoudingen in de Eerste Kamer heel anders worden.

Dat is niet waar. Ook ben je een moslim. Gedraag je als een Nederlander al ben je Turkse komaf of van Marokkaanse komaf .


Hoe gedraag je je nou weer als een Nederlander? :')

Er zijn zat Nederlanders met wie ik me niet wil identificeren hoor :+

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:42

Ben ik heel erg als ik zeg dat ik het nog niet zo goed weet :+?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:43

Hier ook, ik vrees als ik alle "regeltjes" zo zie ik me ook niet nederlands gedraag. Loop niet hysterisch met oranje kleren rond bij voetbal, eet niet om half 6 of 6 uur stipt. En zeker niet altijd hollandse hap. Kijk geen goede tijden of de luizenmoeder en heb een gruwelijke hekel aan nl muziek :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:44

Pompadour wat bedoel je nu precies? Dat ik een moslim ben? Of dat de PVV er ook voor de moslims is? Dat laatste waag ik te betwijfelen gezien verschillende uitspraken van dhr Wilders zelf.