Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:09


Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:13

Ik wilde net die link plaatsen. Mwahaha.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:49


Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:16

Magrathea schreef:
https://nos.nl/artikel/2278600-waarschi ... lland.html oei oei oei, ze zullen wel weer over het partijkartel beginnen :roll:

En dit is wel echt een slechte zaak. Nu uitsluiten zorgt voor nog meer onvrede. Laat ze maar meedoen in het bestuur en zich bewijzen. Als de boel klapt, dan doet t dat. Maar bij voorbaat al nee zeggen is geen optie.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:26

Winged schreef:
Magrathea schreef:
https://nos.nl/artikel/2278600-waarschi ... lland.html oei oei oei, ze zullen wel weer over het partijkartel beginnen :roll:

En dit is wel echt een slechte zaak. Nu uitsluiten zorgt voor nog meer onvrede. Laat ze maar meedoen in het bestuur en zich bewijzen. Als de boel klapt, dan doet t dat. Maar bij voorbaat al nee zeggen is geen optie.


Ik heb inmiddels artikelen gezien dat het niet zo uitgesloten is als het artikel doet blijken, maar in het artikel wordt o.a. gezegd dat de meningen over klimaat te veel verschillen. Als FvD nergens aan toe wil geven en alleen zijn punten wil doorhameren lijkt me het best logisch dat ze uitgesloten worden?

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:22

IMANDRA schreef:
Ik heb inmiddels artikelen gezien dat het niet zo uitgesloten is als het artikel doet blijken, maar in het artikel wordt o.a. gezegd dat de meningen over klimaat te veel verschillen. Als FvD nergens aan toe wil geven en alleen zijn punten wil doorhameren lijkt me het best logisch dat ze uitgesloten worden?



FVD zal toch bereid moeten zijn om compromissen te sluiten.
Maar er zijn 12 provincies dus kijken hoe het in de andere provincies loopt.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:42

Loretta schreef:
IMANDRA schreef:
Ik heb inmiddels artikelen gezien dat het niet zo uitgesloten is als het artikel doet blijken, maar in het artikel wordt o.a. gezegd dat de meningen over klimaat te veel verschillen. Als FvD nergens aan toe wil geven en alleen zijn punten wil doorhameren lijkt me het best logisch dat ze uitgesloten worden?



FVD zal toch bereid moeten zijn om compromissen te sluiten.
Maar er zijn 12 provincies dus kijken hoe het in de andere provincies loopt.


Ja dat bedoel ik inderdaad. 'Wij zijn de grootste en jullie dansen maar lekker naar onze pijpen en we passen ons niet aan' gaat niet op. Voor geen enkele partij.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:42

Volgens de VVD was er nog helemaal niet over klimaatmaatregelen gesproken. Volgens hun was de FvD ook helemaal niet uitgesloten. Blijkbaar kwam het de FvD informateur wel goed uit om de FvD bij voorbaat uit te sluiten en de VVD daar de schuld van te geven...

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:57

Karl66 schreef:
Volgens de VVD was er nog helemaal niet over klimaatmaatregelen gesproken. Volgens hun was de FvD ook helemaal niet uitgesloten. Blijkbaar kwam het de FvD informateur wel goed uit om de FvD bij voorbaat uit te sluiten en de VVD daar de schuld van te geven...


Ja dat bedoelde ik inderdaad. Ben benieuwd hoe het gaat, zeker qua klimaat denk ik dat GL een betere keuze is maar wie weet kan FvD op dat vlak veel water bij de wijn doen :o

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:10

Karl66 schreef:
Volgens de VVD was er nog helemaal niet over klimaatmaatregelen gesproken. Volgens hun was de FvD ook helemaal niet uitgesloten. Blijkbaar kwam het de FvD informateur wel goed uit om de FvD bij voorbaat uit te sluiten en de VVD daar de schuld van te geven...

Nou dat was wel een informateur gekozen door het FVD := Dus ja.

Ik denk dat ie gewoon alle partijprogramma's naast elkaar gelegd en geconcludeerd dat het verschil te groot is tussen FVD en de rest. Het gaat erom dat er geen meerderheid komt met een bestuur dat dominant FVD is

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:53

pompadour schreef:
Resistance schreef:



Mag ik vragen waarom je dat vindt?

Ja hoor .alles wordt slechter in Nederland en ik wil ook graag leefbaar wonen .


Nederland zit in de top 5 van gelukkigste mensen, het is maar net hoe veel je je laat beïnvloeden door negativiteit in de media.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:53

Het probleem, lijkt me, is dat het steeds normaler wordt om het leven maakbaar te vinden.

Met name als men in een verzorgingsstaat leeft, zoals Nederland al decennia is, is het voor degenen die tegenslag ondervinden, op welk gebied dan ook, bijna usance om de overheid de schuld te geven.

Ik ben zelf nog opgegroeid in het tijdperk van 'oliebol happens' en het valt me op dat er steeds meer verlangd, dan wel geëist wordt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 16:08

Nou ja voor mensen met een lager inkomen is het ook niet altijd koek en ei hier in NL. De overheid heeft de afgelopen 20 jaar wel keuzes gemaakt waarvan ik begrijp dat mensen erover gaan klagen.

En er zijn uiteraard ook heel veel goede dingen, maar helaas zoals dat bijna altijd gaat worden de goede dingen vergeten en de minder goede dingen uitvergroot.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:31

Shaggy09 schreef:
De overheid heeft de afgelopen 20 jaar wel keuzes gemaakt waarvan ik begrijp dat mensen erover gaan klagen.
:j en dan krijg je onvrede en gaan mensen extreem stemmen zonder goed na te denken lijkt het wel. Ik begrijp dat echt wel, maar ik begrijp ook dat er slimme elitaire mensen zijn die slim profiteren van die onlustgevoelen en waarvan ik vrees dat zij niet dat gaan brengen wat deze mensen willen met hun stem op die partij.


mysa schreef:
Het probleem, lijkt me, is dat het steeds normaler wordt om het leven maakbaar te vinden.

Met name als men in een verzorgingsstaat leeft, zoals Nederland al decennia is, is het voor degenen die tegenslag ondervinden, op welk gebied dan ook, bijna usance om de overheid de schuld te geven.


Dit dus en wat daarbij nog komt is, dat mensen bepaalde zaken die wij heel goed voor elkaar hebben in Nederland niet naar juiste waarde weten in te schatten. En niet in de gaten hebben dat bijvoorbeeld democratie een goed iets is dat je ook kunt verliezen. Dat het feit dat wij een aardig functionerend recht systeem hebben (jaja het gaat ook wel eens fout) er voor zorgt dat als rijke mensen corrupt zijn of anders fout bezig zijn wel voor de rechter gebracht kunnen worden. Dit is over als er weer sprake is van grootschalig vriendjes politiek en "vriendjes" op strategische plekken worden gezet (bijvoorbeeld rechterlijke macht). Dus anders gezegd er te slordig mee omspringen waardoor het wellicht verloren raakt en ook al zal dit niet een twee drie gebeuren, nooit is iets zeker, het zal gaan via een heel voorzichtig slim politiek spelletje waarin stapje voor stapje bouwsteentjes van de maatschappij gekanteld worden. Ik maak me daar echt zorgen om en dat kan te maken hebben met mijn leeftijd en het feit dat ik een kind ben van ouders die de oorlog nog hebben meegemaakt. Dan sta je toch anders in het leven denk ik zo.

Enfin, als het om mij zelf gaat, ik ben er echt ziek van geweest dat FvD , PVV tezamen zo'n grote groep mensen vertegenwoordigen en de pVd zo'n grote overwinning heeft behaald (iets dat ik verwacht had), maar ik laat het maar los in de hoop dat het allemaal wel mee zal vallen in de toekomst met de FvD en in de hoop dat ik me echt vergis in deze partij.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 16:47

Hoewel ik zelf ook niet erg blij ben met de uitkomst van de FvD, denk ik wel dat het belangrijk is dat we ons wel beseffen dat dit niet zomaar is.
Er zal altijd een groepje mensen zijn dat zonder goed na te denken en zich in te lezen op de FvD (of PVV) zal stemmen. Of omdat zij denken dat Baudet een goede volksvertegenwoordiger zal zijn.

Maar ik weet zeker dat er ook meer dan genoeg mensen wél weten waar ze op hebben gestemt en dit bewust hebben gedaan omdat zij verandering willen zien en die bijvoorbeeld bij de D66 niet gaan vinden.
De uitkomst van de verkiezingen spiegelt alleen maar de verlangen en verwachtingen van de huidige maatschappij weer.
Ik ga me daar dan ook niet over op vreten of me erg druk om maken.
Het heeft een reden dat die partij zo extreem is gegroeid.

In plaats van achter de oren krabben zou ik het leuk vinden als het huidige kabinet zich eens eerlijk gaat afvragen waardoor het komt dat de FvD zo goed uit de verf is gekomen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:12

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bc4827aa/
Het blijft me toch wel schokken dat zoveel mensen ' gewoon ' op een antipartij willen stemmen omdat ze denken dat het toch allemaal wel goedkomt :n En dat ze niet daadwerkelijk denken dat Baudet en/of Wilders al hun problemen gaan oplossen. (Dat zegt overigens niet alleen Diederik hier, maar je hoort het vaker)

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:47

Shaggy09 schreef:
De uitkomst van de verkiezingen spiegelt alleen maar de verlangen en verwachtingen van de huidige maatschappij weer.
Ik ga me daar dan ook niet over op vreten of me erg druk om maken.
Het heeft een reden dat die partij zo extreem is gegroeid.

In plaats van achter de oren krabben zou ik het leuk vinden als het huidige kabinet zich eens eerlijk gaat afvragen waardoor het komt dat de FvD zo goed uit de verf is gekomen.


Er zullen zeker mensen zijn die bang zijn dat ze de transitie rekening op hun bordje gaan krijgen en dat dus niet kunnen betalen. Als je daar bang voor bent is het goed om op een linkse partij te stemmen.

Er zijn ook mensen die niet geloven meer in de VVD denk aan de dividend belasting, denk aan Groningen en denk aan het feit dat de CO2 heffing gisteren van tafel is gehaald door die partij :Y) . Niet echt geloofwaardig dus en mensen zijn zeker daarom ook naar rechts opgeschoven.

Er zullen ook zeker mensen zijn die de klimaatleugen van Baudet geloven of misschien graag willen geloven en daarom op hem stemmen, want ze zijn als de dood dat zij de rekening gepresenteerd krijgen van de transitie.

MAAR zo zag ik gisteren op tv in een uitzending over de grote autobeurs die op dit moment in NL is. Al die zeer rijke mensen, mensen die denken dat hun wereld maakbaar is, mensen die schijt hebben aan de hele opwarming van de aarde (zelfs iemand die dit letterlijk aangaf→ na mij de zondvloed), egoïstische rijke elitaire mensen die veel en veels te veel geld hebben daarvan heeft het gros op FvD gestemd zo vertelden ze gisteren voor de camera. Dat zijn mensen die auto's kopen van paar miljoen die 1 op 3 of 1 op 4 rijden en dat zijn vooral mensen die het helemaal niets kan schelen. Daar zal de VVD zich helemaal niet voor achter de oren hoeven te krabben.

Maar let wel 70% van de kiezers hebben nog steeds gestemd voor de transitie! Dat lijkt eventjes vergeten te worden vanwege de enorme overwinning van Baudet.

En daarmee sluit ik dus voor 100% aan bij de volgende opmerkingen van Margrathea:


Magrathea schreef:
Het blijft me toch wel schokken dat zoveel mensen ' gewoon ' op een antipartij willen stemmen omdat ze denken dat het toch allemaal wel goedkomt :n En dat ze niet daadwerkelijk denken dat Baudet en/of Wilders al hun problemen gaan oplossen. (Dat zegt overigens niet alleen Diederik hier, maar je hoort het vaker)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 15:49

Maar nogmaals, het geeft wel wat aan.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:06

Shaggy09 schreef:
Maar nogmaals, het geeft wel wat aan.


Maar wat geeft het precies aan dan?

Alles wat je denkt hoeft niet zo te zijn, er zullen veel motivaties zijn.

Ik denk ook dat er veel mensen denken dat alles simpel op te lossen is en dat is wat deze partijen doen. Ingewikkelde dingen ongenuanceerd versimpelen.
Daar kun je nooit in een one-liner tegenop. Mensen willen zich ook niet verdiepen in de vraagstukken. En ingewikkelde uitleg of oplossingen horen.
Maar goed ik weet ook niet wat wel een partij is die het wel kan -O- ik vind ze allemaal onrealistisch en vooral op de korte termijn denken.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:47

Het geeft aan dat al decennia lang tussen de 20 en 25% van de kiezers op een tegenpartij stemmen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ze de regering willen laten weten dat het anders moet. Het wil niet zeggen dat ze perse het programma van de tegenpartij uitgevoerd willen zien.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 19:30

justkid schreef:
Shaggy09 schreef:
Maar nogmaals, het geeft wel wat aan.


Maar wat geeft het precies aan dan?

Alles wat je denkt hoeft niet zo te zijn, er zullen veel motivaties zijn.

Ik denk ook dat er veel mensen denken dat alles simpel op te lossen is en dat is wat deze partijen doen. Ingewikkelde dingen ongenuanceerd versimpelen.
Daar kun je nooit in een one-liner tegenop. Mensen willen zich ook niet verdiepen in de vraagstukken. En ingewikkelde uitleg of oplossingen horen.
Maar goed ik weet ook niet wat wel een partij is die het wel kan -O- ik vind ze allemaal onrealistisch en vooral op de korte termijn denken.


Lees mijn vorige post.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:49

Karl66 schreef:
Het geeft aan dat al decennia lang tussen de 20 en 25% van de kiezers op een tegenpartij stemmen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ze de regering willen laten weten dat het anders moet. Het wil niet zeggen dat ze perse het programma van de tegenpartij uitgevoerd willen zien.


Ja Koot en de Bie hadden zelfs "de tegenpartij opgericht" om dit duidelijk te maken. Omdat er teveel mensen waren die dachten dat het een echte politieke partij was en niet door hadden dat het cabaret was hebben ze dit "en publiek" terug gehaald :D .
Leuk om dit weer in herinnering te brengen Karl dat dit zo werkt, want dat was ik eventjes kwijt dit fenomeen := .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:25

pien_2010 schreef:
Karl66 schreef:
Het geeft aan dat al decennia lang tussen de 20 en 25% van de kiezers op een tegenpartij stemmen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ze de regering willen laten weten dat het anders moet. Het wil niet zeggen dat ze perse het programma van de tegenpartij uitgevoerd willen zien.


Ja Koot en de Bie hadden zelfs "de tegenpartij opgericht" om dit duidelijk te maken. Omdat er teveel mensen waren die dachten dat het een echte politieke partij was en niet door hadden dat het cabaret was hebben ze dit "en publiek" terug gehaald :D .
Leuk om dit weer in herinnering te brengen Karl dat dit zo werkt, want dat was ik eventjes kwijt dit fenomeen := .

Pien nu heb ik dat liedje in mijn hoofd :')


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:29

Verraad de leeftijd geloof ik. :+ vooral de foute van Kooten met zijn glibberige kapsel.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:53

Magrathea schreef:
Pien nu heb ik dat liedje in mijn hoofd :')
_O- _O- Ja ik ook, al de hele middag mee nadat ik het opschreef. Ik wilde nog de link gaan plakken en toen zag ik dat jij dat al gedaan had +:)+

karuna schreef:
Verraad de leeftijd geloof ik.
:)) :)) Ja klopt, ik ben 60 jaar en heb mijn leven tot nu toe intensief en met heel plezier geleefd. Daar schaam ik me niets om om het mooie getal 60. Ik ben een krasse knar }> gelukkig nog (ook een uitdrukking van Kooten en de Bie). Enne het ouder zijn vind ik ook geweldig want het is net als in de studententijd nu ik niet meer zo hard hoef te werken, dat ik vrij ben om te gaan en staan waar ik wil. Fantastisch +:)+ , maar dat terzijde. Het enige jammer is dat mijn toekomst in jaren minder zal zijn als een jong iemand |( , mais c'est la vie :j .

karuna schreef:
vooral de foute van Kooten met zijn glibberige kapsel.
Ja net als zijn kapsel en typetje van "de vieze man". Die is echt zo vies en smerig :r _O-