Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:55

Dank!

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:59

Trieste onrechtvaardigheden doorheen heel de wereld en mensen kiezen om voor de mac donalds te gaan protesteren. Ik zal het nooit snappen.

Zo een extreme denkwijze, om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door Furrow op 08-04-19 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:00

Furrow schreef:
Wat heeft dit plots met gelovig propaganda te maken. Ik volg even niet...


Ik ook niet. Christelijk opgevoed, maar geen pastoor of dominee die bij ons ooit gepredikt heeft dat wat LoveGlove zegt niet mag.

Enorm lelijke aanval op het geloof, waarvan de strekking niets te maken heeft met dit topic.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:02

Ik snap echt het probleem van die fans niet. Het beeld is naar een fanclub gegaan; ze kunnen het nog steeds bezoeken, het staat alleen ergens anders. Wat een drama om niks. Echt heel erg dat men kinderen wil behoeden voor eventuele nare gevoelens. Wat een misdaad.


Ik maak uit dit artikel op dat McDonald's Nederland en de franchisenemer het samen hebben besloten: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/02/st ... d-a3955416

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:05


Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:06

pompadour schreef:
MarcoBorsato schreef:
Laten we maar weer ontopic gaan.

https://www.ed.nl/show/fans-vandaag-in- ... ~a271877a/

Maar is het besluit nou genomen door Mc Donalds of de franchisenemer?

Ik vermoed de franchisenemer.


Wat heeft het dan voor zin om in Amsterdam te protesteren?

anjali
Berichten: 15230
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:13

Nies_ schreef:
Een aantal gelovigen? Huh? Enige die ik over haar geloof heb zien praten de afgelopen 82 bladzijden was Anjali. Dat zet te teller op 1 persoon die ook nog eens niet deelnam aan de betreffende discussie. Ik denk dat Loveglove niet de enige is die dingen ziet die er niet zijn :=

Ik ben zeer gelovig,en daarom geloof ik in het leven na de dood. En ook dat het voor levenden wel mogelijk is om contacten met overledenen te hebben.In het Rooms-Katholieke geloof zijn er best veel mensen die claimen verschijningen van heiligen zoals Maria te hebben.Dat wordt dan ook weer niet geloofd door meer nuchtere personen. Maar volgens mij kan het dus wel.Het wordt wel afgeraden om zomaar geesten te gaan oproepen,bijv met een ouija-bord of zo.Want je kunt dan contact krijgen met foute geesten.En dan moet je uiteindelijk geexorceerd worden.Dat is ook weer typisch Rooms-Katholiek. Volgens mij was MJ oorspronkelijk Jehova's Getuige, en daar kennen ze deze praktijk niet voor zover ik weet. Maar hiermee wil ik slechts zeggen dat ik Loveglove wel serieus neem,want het kan wel.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:17

Houden jullie het on-topic?

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:22

anjali schreef:
Volgens mij was MJ oorspronkelijk Jehova's Getuige, en daar kennen ze deze praktijk niet voor zover ik weet.


De moeder van MJ is (of was) Jehovah's Getuige. Zijn vader niet. Ik weet dat MJ daar ook een tijdje mee bezig is geweest, maar vanaf zijn Thriller/Bad tijd niet meer. Mogelijk deed of wilde hij dingen (niet opgeven) die niet verenigbaar zijn.

anjali
Berichten: 15230
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:53

Het blijkt wel dat MJ 10 jaar na zijn dood nog enorm veel losmaakt. Al 83 pagina's hier en op andere media ook nog steeds.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:55

anjali schreef:
Het blijkt wel dat MJ 10 jaar na zijn dood nog enorm veel losmaakt. Al 83 pagina's hier en op andere media ook nog steeds.


Ja maar niet op een leuke manier, denk ik dan.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:00

Babootje schreef:
anjali schreef:
Volgens mij was MJ oorspronkelijk Jehova's Getuige, en daar kennen ze deze praktijk niet voor zover ik weet.


De moeder van MJ is (of was) Jehovah's Getuige. Zijn vader niet. Ik weet dat MJ daar ook een tijdje mee bezig is geweest, maar vanaf zijn Thriller/Bad tijd niet meer. Mogelijk deed of wilde hij dingen (niet opgeven) die niet verenigbaar zijn.


Las dat hij tot 87 JG was.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:13

Babootje schreef:
anjali schreef:
Volgens mij was MJ oorspronkelijk Jehova's Getuige, en daar kennen ze deze praktijk niet voor zover ik weet.


De moeder van MJ is (of was) Jehovah's Getuige. Zijn vader niet. Ik weet dat MJ daar ook een tijdje mee bezig is geweest, maar vanaf zijn Thriller/Bad tijd niet meer. Mogelijk deed of wilde hij dingen (niet opgeven) die niet verenigbaar zijn.

MJ is uit de Jehova's getuige gestapt omdat hij graag verjaardagen en kerst wilde vieren en het schijnt dat je alleen uit huis mag als je getrouwd bent. Vlak voor hij neverland had gekocht is hij uit de gemeenschap gestapt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:15

Furrow schreef:
Trieste onrechtvaardigheden doorheen heel de wereld en mensen kiezen om voor de mac donalds te gaan protesteren. Ik zal het nooit snappen.

Zo een extreme denkwijze, om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?


Dat snap ik ook niet.
En het beeld was niet eens van de McDonalds zelf, maar van de filiaalhouder :')
Het heeft dus geen enkele zin om bij het hoofdkantoor te gaan protesteren.

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:36

pompadour schreef:
het schijnt dat je alleen uit huis mag als je getrouwd bent.


Welnee

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:50

pompadour schreef:
MJ is uit de Jehova's getuige gestapt omdat hij graag verjaardagen en kerst wilde vieren en het schijnt dat je alleen uit huis mag als je getrouwd bent. Vlak voor hij neverland had gekocht is hij uit de gemeenschap gestapt.

Is niet waar, hij was door een bevriend iemand, ik geloof Diana Ross, verrast met een kerstviering, en dat is iets waar hij zichzelf enorm schuldig over voelde. Hij heeft zijn verjaardag bij mijn weten nooit gevierd, en kerst had hij een groot innerlijk conflict over.

Babootje schreef:
Ik weet dat MJ daar ook een tijdje mee bezig is geweest, maar vanaf zijn Thriller/Bad tijd niet meer. Mogelijk deed of wilde hij dingen (niet opgeven) die niet verenigbaar zijn.

Er gaan verschillende verhalen over, sommigen zeggen dat hij uitgesloten is om de video van thriller (en toegegeven, als je de standpunten van de JG omtrent het occulte bekijkt, hebben ze daar een punt, vanuit hun perspectief gezien), anderen zeggen dat hij zelf is uitgestapt omdat hij idd dingen deed en wilde die niet verenigbaar zijn. Wat er waar is weet ik niet.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:20

Hij heeft in de Wachttoren zijn excuses aangeboden voor de clip. Er zijn wel video's waarin hij praat over het geloof maar ik heb geen zin om ze te kijken.

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:25

MarcoBorsato schreef:
Hij heeft in de Wachttoren zijn excuses aangeboden voor de clip. Er zijn wel video's waarin hij praat over het geloof maar ik heb geen zin om ze te kijken.


Mogelijk heeft hij ergens zijn excuses aangeboden voor de clip maar niet in de Wachttoren. Dat tijdschrift bevat alleen studieartikelen en is daar niet voor bestemd. Ook niet de Ontwaakt.
In dat geval zou ik het weten. Video's waarin hij over het geloof praat ken ik niet.
Wel die van Prince.

@Avalance: volgens mij is hij geen gedoopte getuige geweest. Kan zijn dat hij gewoon is gestopt. Dat denk ik overigens wel. Op een gegeven moment hoorde je er niks meer over en ging hij ook een pad waarvan ik denk dat die niet met het geloof verenigbaar was.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:29

Zoiets heb ik idd weleens gehoord, dat hij nooit gedoopt is. En ik denk idd dat het pad dat hij ging niet erg verenigbaar was met de overtuiging van de JG. In die zin wel jammer dat hij er steeds mee in verband wordt gebracht, geeft een verkeerde indruk van het geloof imo.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:37

Veel mensen die uit de Jehova Getuige gaan.
Gaan vaak van het padje af,

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:38

pompadour schreef:
Veel mensen die uit de Jehova Getuige gaan.
Gaan vaak van het padje af,


Stuur deze maar even in PB Pompadour want dit heeft niks met MJ te maken en is dus echt off-topic.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:44

Babootje schreef:
MarcoBorsato schreef:
Hij heeft in de Wachttoren zijn excuses aangeboden voor de clip. Er zijn wel video's waarin hij praat over het geloof maar ik heb geen zin om ze te kijken.


Mogelijk heeft hij ergens zijn excuses aangeboden voor de clip maar niet in de Wachttoren. Dat tijdschrift bevat alleen studieartikelen en is daar niet voor bestemd. Ook niet de Ontwaakt.
In dat geval zou ik het weten. Video's waarin hij over het geloof praat ken ik niet.
Wel die van Prince.

@Avalance: volgens mij is hij geen gedoopte getuige geweest. Kan zijn dat hij gewoon is gestopt. Dat denk ik overigens wel. Op een gegeven moment hoorde je er niks meer over en ging hij ook een pad waarvan ik denk dat die niet met het geloof verenigbaar was.


Ik denk dat je het mis hebt. Of je moet alle Amerikaanse edities van Awake by heart kennen?

Citaat:
Michael was still a Witness at the time of releasing the Thriller album, causing a stir amongst the congregations. Michael appears in bed with a woman during a scene in Billy Jean and Thriller contained occult overtones. Sources within Michael's congregation claim he was publicly reproved for the Billy Jean video, and it is interesting that the Watchtower went to the effort to include a public apology from Michael regarding the Thriller video clip in a 1984 edition of the Awake.

"In another popular video, Thriller, the performer is seen to transform first into a "cat person," then a dancing "monster." Evidently not wanting viewers to conclude that it promoted spiritism, the film begins with the disclaimer: "Due to my strong personal convictions, I wish to stress that this film in no way endorses a belief in the occult.-Michael Jackson." Nevertheless, it was so realistic that some who saw it admitted that they were horrified at first. What was this short film intended to convey? And how does the performer, Michael Jackson, feel about it in looking back? "I would never do it again!" says Jackson. "I just intended to do a good, fun short film, not to purposely bring to the screen something to scare people or to do anything bad. I want to do what's right. I would never do anything like that again." Why not? "Because a lot of people were offended by it," explains Jackson. "That makes me feel bad. I don't want them to feel that way. I realize now that it wasn't a good idea. I'll never do a video like that again!" He continues: "In fact, I have blocked further distribution of the film over which I have control, including its release in some other countries. There's all kinds of promotional stuff being proposed on Thriller. But I tell them, 'No, no, no. I don't want to do anything on Thriller. No more Thriller.'"" Awake! 1984 May 22 pp.19-20


https://jwfacts.com/watchtower/experien ... ehovah.php

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:47

Oh, dat is interessant. Nooit geweten.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:31


Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:35