2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:32

Heb kippenvel .. die arme ouders...

Suzanne F.

Berichten: 49462
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:43

ikkedus schreef:
Ik weet absoluut wat MbP is!
Stel dat Yulen, waarop het artikel m.i. lijkt te speculeren, niet in de put blijkt te zitten. En met de kennis dat er al eerder een jong kind van deze ouders is overleden. Dan lijkt er, wederom m.i., iets anders gesuggereerd te worden in het artikel. En ik dacht daarbij wel aan MbP.
Daar kan je het dan niet mee eens zijn en dat mag, maar het kan wel degelijk. MbP ouders gaan heel ver in hun handelen. Waarbij ik dus nadrukkelijk NIET beweer dat het in dit geval MbP is!
Dit verhaal blijft bij mij flink hangen. Ik hoop dat er heel snel duidelijk is wat er is gebeurd!


MbP is het zelf ziek maken van je eigen kind/een derde. Wat heeft een kind in een put (of niet) te maken met het opzettelijk ziek maken van je eigen kind?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34778
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:51

Het kan wel degelijk als je dit artikel moet geloven: https://www.nrc.nl/nieuws/2001/07/28/de ... 13-a326277. Dood is wel de ultieme uitkomst van kindermishandeling. Al wil ik daarmee niet speculeren dat het in dit geval ook op die manier een rol zou spelen. Het is heel triest, of het nu een ongeluk is of opzet.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:46


Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:53

ikkedus schreef:
Ik weet absoluut wat MbP is!
Stel dat Yulen, waarop het artikel m.i. lijkt te speculeren, niet in de put blijkt te zitten. En met de kennis dat er al eerder een jong kind van deze ouders is overleden. Dan lijkt er, wederom m.i., iets anders gesuggereerd te worden in het artikel. En ik dacht daarbij wel aan MbP.
Daar kan je het dan niet mee eens zijn en dat mag, maar het kan wel degelijk. MbP ouders gaan heel ver in hun handelen. Waarbij ik dus nadrukkelijk NIET beweer dat het in dit geval MbP is!
Dit verhaal blijft bij mij flink hangen. Ik hoop dat er heel snel duidelijk is wat er is gebeurd!


Ik begrijp waarom je het in deze hoek zoekt (los daarvan ben ik het absoluut niet met je eens, laat dat duidelijk zijn) maar ik vind het nogal wat om dit te insinueren op basis van de beperkte informatie die op dit moment bekend is.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 16-01-19 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:54

Zullen we de discussie over MbP even laten voor wat het is? Sensatiezucht is niet gepast.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:16


StalNollie

Berichten: 9196
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:18

Gooien ze in zo n geval met eten en drinken maar beneden ! Kindje is twee maar zou nog uit fles kunnen drinken

Hopen dat kindje nog leeft

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:32

StalNollie schreef:
Gooien ze in zo n geval met eten en drinken maar beneden ! Kindje is twee maar zou nog uit fles kunnen drinken

Hopen dat kindje nog leeft


Er zit puin op een bepaalde hoogte waardoor de camera niet verder kan.

Dan krijg je er ook geen eten of drinken langs.

Daarnaast, zo'n kind moet die fles maar op zijn hoofd krijgen, 110 mtr met een fles van een halve kg is een flinke optater, dat zou ik niet proberen.

Ik heb er een naar gevoel bij, waarom weet ik niet maar het doet mij qua gevoel zo denken aan Madeleine McCann......waarvan ik ook niet geloof dat de ouders er niet bij betrokken zijn.

Laten we hopen dat het gevoel niet klopt en dat ze hem uit die put halen (al dan niet levend).

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:42

Ik betwijfel of het arme kind nog leeft :( Ook het feit dat er puin is losgekomen. Kwestie zit hij zelf ingegraven :n

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:53

Wat een vreselijk drama. Ik heb heel lang gedacht/gehoopt dat ze het mis zouden hebben en dat het kind nog ergens van de weg geplukt zou worden, maar als er echt haren in de put waren is die piste toch helaas steeds aannemelijker geworden. Je weet dat je kind daar beneden zit. Je weet niet waar, je weet niet of het misschien onder een aardverschuiving ligt, maar ik denk als ouder zolang je geen sluitend bewijs heb blijf je zo hard hopen en elke minuut is een race tegen de klok. Gewoon het idee dat je weet dat het waarschijnlijk foute boel is maar je toch niets anders kan dan alles geven omdat het toch maar zou moeten lukken...
Maar ik zie een goede afloop somber in. En dan hoop ik voor het jongetje dat hij gewoon op slag dood was toen hij daar beneden viel, want hoe vreselijk bang en in pijn moet hij zich wel niet gevoeld hebben als hij daar nog uren in geleefd heeft...

vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:57

Maar zoals in het AD te lezen(de link die hier geplaatst is) zit het jongetje dus op 73m diepte? De camera kwam niet verder dan 70m.. zouden ze er dan echt zo dicht bij zijn geweest?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34778
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:06

Fles naar beneden gooien zou ik niet doen. Stel hij zit wel in de put en leeft nog, hoe hard denk je dat zo'n fles aankomt op die diepte? Zulke dingen heeft alleen zin als je met het slachtoffer kunt communiceren en als je de locatie van het slachtoffer precies weet zodat je het beheerst kunt laten zakken. Als het kind daadwerkelijk in de put zit is de kans dat het kind nog leeft nihil. Ik hoop voor alle betrokkenen dat er snel meer duidelijkheid komt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:08

Als het kind tijdens de val niets ernstigs heeft opgelopen, dan zou hij het zonder water en eten ongeveer 100 uur vol moeten kunnen houden. Als het warmer zou zijn dan zou dit korter zijn natuurlijk. De puinstukken hoeven niet perse op hem zijn gevallen. Niemand weet hoe diep hij zit aangezien de camera dus niet verder kon komen. Ook is de gang zo smal dat hij nooit in volle vaart naar beneden kan zijn gevallen.

Opslag dood zou hij ook niet zijn aangezien ze hem nog 30 sec hebben horen huilen. Wel vreemd vind ik dan dat ze voor de rest niks meer hebben gehoord. Je zou toch denken dat het jochie zich dan wel vaker zou laten horen, of om zijn moeder roept.

Ik heb geen kinderen, maar ik vind het verschrikkelijk voor de ouders. En heb erg veel respect voor het team dat er alles aan doet om hem er weer uit te krijgen. Ik hoop op een wonder en dat hij nog leeft!!
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 16-01-19 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:08

Wat ik ergens las, is dat degene die de put gegraaft heeft, zei dat het manneke niet hard naar beneden is kunnen vallen, omdat de put kronkelig loopt.
Ik zat te denken, wat dan als dat ventje ondersteboven er in is gevallen, om zijn zakje snoep bijvoorbeeld te willen pakken... Dan leeft hij zowiezo niet meer, wat een vreselijke gedachte.
De enige getuige is blijkbaar een ander kindje van een jaar oud, hoe kan het dat twee zulke jonge kindjes dan alleen daar liepen?Ondanks de commentaren die ik hier eerder kreeg, toch een oprechte vraag:ik snap goed dat je je kind niet elke seconden in de gaten kan houden, maar vinden jullie het echt kunnen dat twee van zulke jonge kindjes, 1 en 2 jaar, aan de aandacht van ouders ontsnappen, juist in zulk gebied?

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:09

hoe kan je nou een kronkelige put boren?

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:10

Kronkelig is niet de juiste benaming, excuus, maar er werd gezegd dat het blijkbaar niet rechtdoor naar beneden was

StalNollie

Berichten: 9196
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:12

Niet een volledige fles maar kleine beetjes of een pakje etc en wat schuin gooien zodat deze de kant raakt en dus vaart minderd etc ( ik bedenk ook maar wat, ben daar altijd benieuwd naar )

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:13

tyleysmiley schreef:
Kronkelig is niet de juiste benaming, excuus, maar er werd gezegd dat het blijkbaar niet rechtdoor naar beneden was


dat kan toch niet, als je boort is dat toch altijd in een rechte lijn

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:13

tyleysmiley schreef:
Wat ik ergens las, is dat degene die de put gegraaft heeft, zei dat het manneke niet hard naar beneden is kunnen vallen, omdat de put kronkelig loopt.
Ik zat te denken, wat dan als dat ventje ondersteboven er in is gevallen, om zijn zakje snoep bijvoorbeeld te willen pakken... Dan leeft hij zowiezo niet meer, wat een vreselijke gedachte.
De enige getuige is blijkbaar een ander kindje van een jaar oud, hoe kan het dat twee zulke jonge kindjes dan alleen daar liepen?Ondanks de commentaren die ik hier eerder kreeg, toch een oprechte vraag:ik snap goed dat je je kind niet elke seconden in de gaten kan houden, maar vinden jullie het echt kunnen dat twee van zulke jonge kindjes, 1 en 2 jaar, aan de aandacht van ouders ontsnappen, juist in zulk gebied?


Ga nou niet de discussie aan. Je hebt geen idee hoe het precies is gegaan en ik vind het niet chique om die ouders dan subtiel de schuld te geven.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:14

tyleysmiley schreef:
Wat ik ergens las, is dat degene die de put gegraaft heeft, zei dat het manneke niet hard naar beneden is kunnen vallen, omdat de put kronkelig loopt.
Ik zat te denken, wat dan als dat ventje ondersteboven er in is gevallen, om zijn zakje snoep bijvoorbeeld te willen pakken... Dan leeft hij zowiezo niet meer, wat een vreselijke gedachte.
De enige getuige is blijkbaar een ander kindje van een jaar oud, hoe kan het dat twee zulke jonge kindjes dan alleen daar liepen?Ondanks de commentaren die ik hier eerder kreeg, toch een oprechte vraag:ik snap goed dat je je kind niet elke seconden in de gaten kan houden, maar vinden jullie het echt kunnen dat twee van zulke jonge kindjes, 1 en 2 jaar, aan de aandacht van ouders ontsnappen, juist in zulk gebied?


Volgens mij weten we niet voldoende van de achtergrond om daarover te oordelen. Blijkbaar zaten ze in een vakantiehuisje daar. Wie weet is de put erg dichtbij het huisje.


Verder maak ik inderdaad ook uit het berichtje van het AD op dat hij op 73 meter vastzit. Ik las ook dat ze vanochtend om 7:00 zijn begonnen met de boorwerkzaamheden en dat dat 48 uur kan duren. Mocht hij nu nog leven dan ben ik toch heel bang dat dat te lang duurt. Het arme mannetje zit al vanaf zondagmiddag vast.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:14

StalNollie schreef:
Niet een volledige fles maar kleine beetjes of een pakje etc en wat schuin gooien zodat deze de kant raakt en dus vaart minderd etc ( ik bedenk ook maar wat, ben daar altijd benieuwd naar )


De put is niet recht.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:16

tyleysmiley schreef:
Jaren geleden was er in Spanje ook een klein kindje in zo'n put gevallen, die hebben ze na drie dagen geloof ik, nog levend naar boven gehaald.
Dit manneke hebben ze wel horen huilen maar met de camera nog niks kunnen vinden, behalve zijn zakje snoep.
Ik wil niet veroordelen, maar ik snap echt niet hoe zo'n jong kindje daar alleen naar toe kan, of als de ouders erbij waren, hoe kan het dan dat dat kruimeltje alleen bij die put stond.
Put was ook niet afgedekt lijkt mij, want ik neem aan dat zo'n kleintje geen zware putdeksel of iets dergelijks aan de kant krijgt. Juist omdat deze mensen hun 3jarig zoontje ook al zijn verloren, zou je toch dubbel en dwars veiligheidsmaatregelen treffen? Mijn post komt misschien best hard en veroordelend over, sorry dat is niet mijn bedoeling, maar ik kan er gewoon niet bij dat er zoiets kan gebeuren, terwijl je je kindje bij je hebt


Zéker hard en veroordelend. Kwetsend ook vooral.
Er gaan dagelijks kinderen dood omdat ze geschept worden door een auto, verdrinken in een sloot, vallen van een trap of uit een klimrek. De ouders staan vaak op zeer geringe afstand...

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:17

tyleysmiley schreef:
Wat ik ergens las, is dat degene die de put gegraaft heeft, zei dat het manneke niet hard naar beneden is kunnen vallen, omdat de put kronkelig loopt.
Ik zat te denken, wat dan als dat ventje ondersteboven er in is gevallen, om zijn zakje snoep bijvoorbeeld te willen pakken... Dan leeft hij zowiezo niet meer, wat een vreselijke gedachte.
De enige getuige is blijkbaar een ander kindje van een jaar oud, hoe kan het dat twee zulke jonge kindjes dan alleen daar liepen?Ondanks de commentaren die ik hier eerder kreeg, toch een oprechte vraag:ik snap goed dat je je kind niet elke seconden in de gaten kan houden, maar vinden jullie het echt kunnen dat twee van zulke jonge kindjes, 1 en 2 jaar, aan de aandacht van ouders ontsnappen, juist in zulk gebied?


Gelukkig ben jij elk moment van de dag superhelder en alert en nooit eens een nacht rot geslapen waardoor je reactievermogen minder is :)

Wees blij dat het jouw kind niet is, maar dat momshaming of parentshaming vind ik echt niet kunnen :n

En wie verwacht er dat er zo’n put is? Mijn kind loopt ook los binnen een straal van tot waar ik hen kan zien als het veilig gebied is. Je verwacht toch niet dat er een open gat van 100mtr diep is waar hij in kan vallen?

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:20

Ondersteboven vallen lijkt me ook niet raar als hij speelde dan hoop ik dat het meteen klaar was ipv te lijden
Wel een rotgat om in te vallen

Puin wat na beneden is gevallen is ook nooit goed.

Een zware steen krijgen kinderen van twee toch echt niet weg lijkt mij.