2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:51

Peanutbutter schreef:
Informatie over de desbetreffende put.

https://nos.nl/artikel/2267590-twijfel- ... e-put.html

Ik kreeg vreemde rillingen over mijn rug over deze zaak.


Alsmaar meer twijfels of hij wel echt in die put zit dus.
En zijn oudere broertje in 2017 op 3-jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand...
Wat een nachtmerrie.

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:31

Je zou toch bijna hopen dat ze het bij 't verkeerde eind hebben en dat hij niet in die put zit. Maarja, waar hij dan wel is?

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:42

Jolien87 schreef:
Je zou toch bijna hopen dat ze het bij 't verkeerde eind hebben en dat hij niet in die put zit. Maarja, waar hij dan wel is?


Ja, inderdaad, hopelijk hebben ze 't mis maar waar is hij dan wel...
Ik durf het haast niet te denken maar ergens gevallen, ook door een hartstilstand ?
Maar dan hadden ze hem waarschijnlijk toch al gevonden...

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:11

Klinkt bijna alsof ze aansturen op een Munchhausen by proxy verhaal.
Ik ben ook zeer benieuwd wat de afloop van dit verhaal wordt.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:15

ikkedus schreef:
Klinkt bijna alsof ze aansturen op een Munchhausen by proxy verhaal.
Ik ben ook zeer benieuwd wat de afloop van dit verhaal wordt.


Stop. MbP is iets heel anders en totaal niet van toepassing hier. Rare speculatie.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:18

ikkedus schreef:
Klinkt bijna alsof ze aansturen op een Munchhausen by proxy verhaal.
Ik ben ook zeer benieuwd wat de afloop van dit verhaal wordt.


Huh? Weet je wel wat mbp is :?

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:19

Wauw. Speculeren is één ding maar dit gaat wel erg ver.

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:44

Heb niet alles gelezen hier.
De ingang van de put is 25 cm
Ik kan me niet voorstellen dat een kind daardoorheen kan.
Wordt er in de buurt ook gezocht? Straks ligt hij helemaal niet in de put, maar ergens anders en is hij straks dood omdat ze daar niet zochten

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:20

ikkedus schreef:
Klinkt bijna alsof ze aansturen op een Munchhausen by proxy verhaal.
Ik ben ook zeer benieuwd wat de afloop van dit verhaal wordt.


Ik denk dat je niet weet wat dat is want dat heeft hier niks mee te maken. Zelfs al zou je insinueren dat de ouders hier iets mee te maken hebben dan nog heeft Munchhausen by proxy hier niks mee van doen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:37

25 cm is zoals mijn hond hoog is.Als ik daar naar kijk kan ik me wel voorstellen dat een tweejarige daar net in past.Vergeet niet dat spaanse kindjes over het algemeen fijn en kleiner zijn als de hollandse welvaren peuters van hier.Zijn snoepjes zijn wel in de put gezien.Wat ik me dan wel weer afvraag ze kunnen er niet door met een camera vanwege gevallen stenen,maar hoe kan het dat het zakje dan wel te zien is en het kindje niet?De snoepjes kunnen toch niet op de stenen gevallen zijn.

Hoe dan ook het blijft als ouder een vreselijke situatie zeker als er dan ook nog eens misselijk makende speculatie's worden gedaan.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:49

Zijn nu dus bezig met het graven van een nieuwe put... kan nergens vinden hoe lang ze daar mee bezig zullen zijn. Iemand die dat ergens heeft gelezen?

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:56

Batlow schreef:
Zijn nu dus bezig met het graven van een nieuwe put... kan nergens vinden hoe lang ze daar mee bezig zullen zijn. Iemand die dat ergens heeft gelezen?


Ik denk niet dat je hier helaas een tijd aan vast kunt leggen. Ze hadden eerder al vermeld dat ze erg veel rotsgrond tegenkomen en daar boor je nu eenmaal niet heel snel door heen :(

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:04

Batlow schreef:
Zijn nu dus bezig met het graven van een nieuwe put... kan nergens vinden hoe lang ze daar mee bezig zullen zijn. Iemand die dat ergens heeft gelezen?


Ik lees dat de verwachting is dat hij tussen de 24 en 48 uur wordt gevonden. Tussen morgenavond en overmorgenavond dus.

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 22:10

Zou een wonder zijn als hij dan nog leeft denk ik. Kou, vocht, geen eten en drinken. En dan pas 2 jaar oud. Die heeft net even wat minder over als een volwassene.

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:14

Ik heb nog eens zitten denken over hoeveel 100 meter eigenlijk is en dat is echt bizár!
Toen ik las dat ze tot 70 meter waren gekomen betrapte ik mezelf op de gedachte "wat is die laatste 30 meter nou?" Maar dat alleen al is een flink flatgebouw van 10 verdiepingen.

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 22:16

Ja ik zat ook een beetje te denken. 110 meter is zeg maar 60 keer onze woonkamer op elkaar. Das wel een serieuze afstand.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:41

Maar goed, het is zo klein dat zo'n kind natuurlijk niet 110 meter naar beneden 'valt', zo'n lichaam ondervindt weerstand van de wand bij het omlaag glijden. Die 6-jarige die Cayenne aanhaalde zakte blijkbaar steeds verder naar beneden (6 jaar, met 30 cm breedte).
Ze horen en zien nu niks. Snoepjes die gevonden worden zitten op de verkeerde plek, bovenop puin waar dat kind dan onder zou zitten? ik hoop dat dat kind er niet in zit, maar hopelijk ergens buiten zit waar zijn kansen veel groter zijn vergeleken met wat ze nu denken. Of het scenario is erger, en hij is meegenomen.

Op BBC zag ik ooit een test (in een huis, met camera's) om te kijken hoe snel jonge kinderen in de problemen raken als ouders worden afgeleid en hoe lang ouders denken dat hun kinderen weg zijn. Dat eerste was ongelooflijk; het leek wel of kinderen naar welke vorm van gevaar dan ook worden aangetrokken (eentje liep rechtstreeks naar een plas met water) en de tijd dat kinderen daaadwerkelijk kwijt waren was veel langer dan ouders dachten met "2 seconden".

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:42

Wat een vreselijk verhaal |(

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:08

lieveli schreef:
ikkedus schreef:
Klinkt bijna alsof ze aansturen op een Munchhausen by proxy verhaal.
Ik ben ook zeer benieuwd wat de afloop van dit verhaal wordt.


Stop. MbP is iets heel anders en totaal niet van toepassing hier. Rare speculatie.


Ik weet absoluut wat MbP is!
Stel dat Yulen, waarop het artikel m.i. lijkt te speculeren, niet in de put blijkt te zitten. En met de kennis dat er al eerder een jong kind van deze ouders is overleden. Dan lijkt er, wederom m.i., iets anders gesuggereerd te worden in het artikel. En ik dacht daarbij wel aan MbP.
Daar kan je het dan niet mee eens zijn en dat mag, maar het kan wel degelijk. MbP ouders gaan heel ver in hun handelen. Waarbij ik dus nadrukkelijk NIET beweer dat het in dit geval MbP is!
Dit verhaal blijft bij mij flink hangen. Ik hoop dat er heel snel duidelijk is wat er is gebeurd!
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 15-01-19 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:09

Op de lokale Spaanse site hier zeggen ze dat ze binnen 48 uur de tunnel gerealiseerd hebben. Er is een speciaal team met spoed ingevlogen die nu dus druk zijn met de tunnel.

Gadverdarrie zeg, wat een hel voor iedereen. Ik hoop dat ze in ieder geval het jochie vinden. Ook al is hij wellicht overleden, het niet vinden lijkt mij een nog grotere nachtmerrie.

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:13

Zunzuncito schreef:
Maar goed, het is zo klein dat zo'n kind natuurlijk niet 110 meter naar beneden 'valt', zo'n lichaam ondervindt weerstand van de wand bij het omlaag glijden. Die 6-jarige die Cayenne aanhaalde zakte blijkbaar steeds verder naar beneden (6 jaar, met 30 cm breedte).
Ze horen en zien nu niks. Snoepjes die gevonden worden zitten op de verkeerde plek, bovenop puin waar dat kind dan onder zou zitten? ik hoop dat dat kind er niet in zit, maar hopelijk ergens buiten zit waar zijn kansen veel groter zijn vergeleken met wat ze nu denken. Of het scenario is erger, en hij is meegenomen.

Op BBC zag ik ooit een test (in een huis, met camera's) om te kijken hoe snel jonge kinderen in de problemen raken als ouders worden afgeleid en hoe lang ouders denken dat hun kinderen weg zijn. Dat eerste was ongelooflijk; het leek wel of kinderen naar welke vorm van gevaar dan ook worden aangetrokken (eentje liep rechtstreeks naar een plas met water) en de tijd dat kinderen daaadwerkelijk kwijt waren was veel langer dan ouders dachten met "2 seconden".

Ja, dat is bizar...... kinderen lopen zo ongeveer letterlijk in 7 sloten tegelijk.....
En ze zijn ook zo snel, je moet echt ogen in je rug hebben met die kleintjes.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:14

Misschien een hele gekke gedachte:
Als het zo smal was moet die langs de zijkanten zijn gegaan= een open huidje. Ik neem aan dat er dan ook bloedsporen te zien moeten zijn in de put. Dit zou dan te zien moeten zijn met een cameraatje?!

Edit; ik hoop oprecht dat hij er niet is ingevallen en langs de weg geplukt wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110801
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 03:51

Er is al even geen nieuws meer geweest. Ik vind die stilte eng..
Wat een tragedie voor de ouders. In 2017 is een driejarig zoontje van hen ook al overleden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:52

De eigenaar van de put zegt dat het bijna onmogelijk is dat de peuter in de put zit.

Twijfel of Julen (2) wel vastzit in Spaanse put - https://nos.nl/l/2267590

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:02

Die Spanjaarden zijn echt niet dom. Er zal heus een andere groep zijn die verder zoekt in de omgeving en mensen ondervraagd; daarnaast zal er ook op sporen zijn gezocht; autobanden, voetsporen etc. Ze hebben alleen maar een neefje van 1.5 die het heeft zien gebeuren, dus ze zullen het breder hebben ingezet. Maar als de mogelijkheid bestaat (en dat denkt de familie) dat dat kind in die put zit, dan kan je er moeilijk omheen blijven lopen, toch? De aandacht gaat naar die put, maar dat is niet het enige scenario. Het is wel de beste media-aandachtstrekker.