2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:26

Verschrikkelijk dit verhaal. Krijg meteen plaatsvervangende paniek als ik aan dat arme jochie denk.
Zelf heb ik ook een zoontje van 2 die bovendien erg van weglopen houdt momenteel... Dus ik weet dat 1 seconde je ogen afwenden genoeg kan zijn voor zo'n kleine om er tussen uit te knijpen... Wat moeten die ouders in de rats zitten nu...
Ik hoop met ze mee op een wonder.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:31

Er zijn haren gevonden en die worden nu bestudeerd wat voor een soort het zijn.

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:31

Doe er dan gewoon een touwtje aan, als je wat wilt gooien. Dan kan je het langzaam laten zakken. Maargoed dat is sowieso niet van toepassing in deze situatie. Knap waardeloos als dit je overkomt, echt een vreselijke nachtmerrie.

En ja ik vind het ook raar als je het niet tenminste van een afstandje ziet dat je zo jonge kind weg floept. Maar het zijn de media hè, daar staat zelden een 100% correct verhaal in dus we weten niet wat de exacte omstandigheden zijn geweest en wat de ouders nu exact wel of niet gedaan / gezien / gehoord hebben. Ondanks dat het wel apart is dat ze nu weer zo'n jong kindje kwijt lijken te raken, kunnen we er vooralsnog denk ik wel veilig vanuit gaan dat vast veel liever hun kindje(s) nog bij zich hadden gehad.

Het lijkt me ook sterk dat het ventje er nog levend uit komt, als hij er inderdaad al in zit :(:) Maar wie weet....wonderen zijn de wereld nog niet uit, hopelijk is dat jochie er 1 gegund :(:)

Sowieso maar duimen dat ze hem snel boven de grond hebben, voor de familie....

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:37

pmarena schreef:
Doe er dan gewoon een touwtje aan, als je wat wilt gooien. Dan kan je het langzaam laten zakken. Maargoed dat is sowieso niet van toepassing in deze situatie. Knap waardeloos als dit je overkomt, echt een vreselijke nachtmerrie.

En ja ik vind het ook raar als je het niet tenminste van een afstandje ziet dat je zo jonge kind weg floept. Maar het zijn de media hè, daar staat zelden een 100% correct verhaal in dus we weten niet wat de exacte omstandigheden zijn geweest en wat de ouders nu exact wel of niet gedaan / gezien / gehoord hebben. Ondanks dat het wel apart is dat ze nu weer zo'n jong kindje kwijt lijken te raken, kunnen we er vooralsnog denk ik wel veilig vanuit gaan dat vast veel liever hun kindje(s) nog bij zich hadden gehad.

Het lijkt me ook sterk dat het ventje er nog levend uit komt, als hij er inderdaad al in zit :(:) Maar wie weet....wonderen zijn de wereld nog niet uit, hopelijk is dat jochie er 1 gegund :(:)

Sowieso maar duimen dat ze hem snel boven de grond hebben, voor de familie....


Zullen we de veronderstellingen, het spectaculeren en veroordelen gewoon niet doen? Gewoon niet.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:37

Morganlefay schreef:
Er zijn haren gevonden en die worden nu bestudeerd wat voor een soort het zijn.


haren zijn direct al gevonden, onderzoek kwam vandaag terug dat ze van hem zijn

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:42

lieveli schreef:
pmarena schreef:
Doe er dan gewoon een touwtje aan, als je wat wilt gooien. Dan kan je het langzaam laten zakken. Maargoed dat is sowieso niet van toepassing in deze situatie. Knap waardeloos als dit je overkomt, echt een vreselijke nachtmerrie.

En ja ik vind het ook raar als je het niet tenminste van een afstandje ziet dat je zo jonge kind weg floept. Maar het zijn de media hè, daar staat zelden een 100% correct verhaal in dus we weten niet wat de exacte omstandigheden zijn geweest en wat de ouders nu exact wel of niet gedaan / gezien / gehoord hebben. Ondanks dat het wel apart is dat ze nu weer zo'n jong kindje kwijt lijken te raken, kunnen we er vooralsnog denk ik wel veilig vanuit gaan dat vast veel liever hun kindje(s) nog bij zich hadden gehad.

Het lijkt me ook sterk dat het ventje er nog levend uit komt, als hij er inderdaad al in zit :(:) Maar wie weet....wonderen zijn de wereld nog niet uit, hopelijk is dat jochie er 1 gegund :(:)

Sowieso maar duimen dat ze hem snel boven de grond hebben, voor de familie....


Zullen we de veronderstellingen, het spectaculeren en veroordelen gewoon niet doen? Gewoon niet.


Zullen we gewoon accepteren dat dit een forum is voor allerlei verschillende mensen?
Er is zo ontzettend veel niet naar jouw zin :P

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:45

Klopt, maar ik heb een broertje dood aan mensen die zichzelf verheerlijken aan de ellende van een ander.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:52

maar je kan niet verwachten dat iedereen op bokt rekening houdt met jouw wensen

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:52

Kunnen we weer on topic blijven?

Kaka

Berichten: 4819
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:54

Sinds het in het nieuws kwam ben ik aan het duimen voor dat kereltje. Kreeg het er koud van.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:57

fokfanaat schreef:
maar je kan niet verwachten dat iedereen op bokt rekening houdt met jouw wensen


Ik ben niet de enige die zich eraan stoort. Speculeren en veroordelen wordt nooit gewaardeerd in nieuwstopics. :)

Ontopic maar weer.

Ik kan nergens vinden dat het dna van de haren is bevestigd.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:01

Laatst bijgewerkt door Linde99 op 16-01-19 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:01

Wat ik me ook afvraag hoe s hij er in gevallen? Eerst met de voeten of eerst met het hoofd? Zoveel dagen op zn kop hangen is ook niet best.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:02

Ik lag op Telegraaf dat hij met de handen omhoog er in is gevallen, dus daar uit maak ik op dat hij met de voeten eerst erin gevallen is?

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:04

Cayenne schreef:
Ik lag op Telegraaf dat hij met de handen omhoog er in is gevallen, dus daar uit maak ik op dat hij met de voeten eerst erin gevallen is?


Laten we het hopen. Zolang op de kop overleeft niemand. Volgens mij is het dan al snel gedaan.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:05


Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:28

Maar de camera kon niet dieper ivm puin? Hoe komt dat jongetje wel dieper dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:30

Noppes schreef:
Cayenne schreef:
Ik lag op Telegraaf dat hij met de handen omhoog er in is gevallen, dus daar uit maak ik op dat hij met de voeten eerst erin gevallen is?


Laten we het hopen. Zolang op de kop overleeft niemand. Volgens mij is het dan al snel gedaan.


Dat klopt. Een volwassene is ooit eens ondersteboven vast komen te zitten in een grot en heeft dit niet overleefd.
Ze hebben hem er trouwens nooit uitgekregen en de grot dicht gestort: https://i.imgur.com/BkmpH9v.jpg

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:36

Het oudste kindje van deze mensen is overleden door problemen met het hart, las ik? Dus speculaties over 'al' 2 kinderen mogelijk kwijt; dit is toch een iets andere situatie.

Buiten dat, wat een nachtmerrie voor de ouders. Ik heb zelf 2 kinderen en kan het me niet eens echt indenken hoe je je moet voelen, behalve dat je zoveel liever zelf klem in die put zou hebben gezeten, dan je kind. Ik hoop zo dat ze snel nieuws krijgen. Natuurlijk hoop ik op een wonder, maar als het kindje eerst wel gehoord was en nu niet meer, acht ik de kans klein. ;(

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:39

Divers schreef:
Maar de camera kon niet dieper ivm puin? Hoe komt dat jongetje wel dieper dan?


Volgens mij is dat op het jochie gekomen zeg maar, maar dat weet ik niet zeker.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:39

Ook puur speculatie,maar mij lijkt het meeste logische dat hij met zijn beentjes naar beneden is gevallen.Gezien het gat kan ik me voorstellen dat hij daar gewoon rondliep en in het gat gestapt is zonder het te zien,is natuurlijk ook het meest logisch aangezien de snoepjes wel zijn gevonden.Hij kan nooit op zijn kop zijn gevallen met de snoepjes daarachter.

Dat mensen de ouders veroordelen vind ik nogal vreemd ,ik kan me voorstellen dat je in een stukje natuur piknickt en de peuter rond je heen laat spelen,dat gat zullen ze ook niet gezien hebben.
.Ik heb zelf ooit een peuter in enkel een luier van de weg geplukt,broertjes hadden de tuin poort niet dicht gedaan.Ongelukjes zijn gewoon sneller gebeurt als we willen

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:45

Ik pas regelmatig op kleine kindjes, en ik werk af en toe in de Efteling :)
En het is echt verbazingwekkend hoe snel die kleintjes in de problemen kunnen komen, en je hoeft ze echt maar heel even uit het oog te verliezen. En de Efteling is super veilig, en helemaal ingericht op kinderen, en dan nog......
Dat zoiets kan gebeuren, verbaast mij niet. Het verbaast me eerder hoe weinig het gebeurt. Hoeveel er goed gaat.

Ik kan je wel zeggen dat het echt verbazingwekkend is hoeveel mensen hun eigen jeugd overleven :=

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:51

Ouders de schuld ofzo geven kan echt niet.

Kinderen kunn n onwijs vlug zijn. En als ik ergens picknick dan zou ik mijn kids ook de omgeving laten ontdekken. Ze zullen vast wel even gekekrn hebben naar onveilige plekken maar zo'n put zie je snel over het hoofd.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:57


djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:05

AFschuwelijk! Hoop echt dat hij nog leeft!