Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Magrathea schreef:https://nos.nl/artikel/2282977-amsterda ... -2030.html Fantastisch dit. Wel vervelend dat iedereen gelijk in "kan niet"-modus schiet... Het zou zoveel schelen als er meer werd gedacht vanuit een perspectief waarin je bedenkt "STEL we gaan dit doen, wat is er dan nodig?"
Met name de binnenstad van Amsterdam is toch wel bij uitstek een plek waarin mensen best wat vaker het OV of de (elektrische) fiets kunnen pakken
robert45 schreef:Magrathea schreef:https://nos.nl/artikel/2282977-amsterda ... -2030.html Fantastisch dit. Wel vervelend dat iedereen gelijk in "kan niet"-modus schiet... Het zou zoveel schelen als er meer werd gedacht vanuit een perspectief waarin je bedenkt "STEL we gaan dit doen, wat is er dan nodig?"
Met name de binnenstad van Amsterdam is toch wel bij uitstek een plek waarin mensen best wat vaker het OV of de (elektrische) fiets kunnen pakken
Prachtig plan,not. De mensen die zich nu nog een klein goedkoop autootje kunnen permitteren moeten straks of verplicht de auto wegdoen of een veel te dure electrische auto aanschaffen.
Zoals over vrijwel alles denkt groenlink weer eens niet na over de gevolgen dat het heeft voor de gewone simpele burger die nu al blij is als de maand om is. Kijk de mensen met geld zullen inderdaad gebruik maken van de subsidie regelingen. Optimaal. toch fijn als je 20.000 euro kosten krijgt voor de kleinste elektrische wagen van het moment.
Inderdaad zullen de mensen die nu al geen auto hebben het geen biet interesseren en die zullen het ongetwijfeld prima vinden.
Verder zijn er nog helemaal geen goede alternatieven voor vrachtverkeer, elektrische bussen etc etc.
Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe iedereen al de electriciteit op de juiste plaats wil krijgen en hoe ze dat denken te gaan opwekken.
Zonnepanelen gaat niet lukken. Windmolens wil niemand in de achtertuin hebben. Kernenergie is iedereen op tegen, gas moeten we vanaf. Kolencentrales moeten dicht...
Maar we hebben wel stroom nodig zodra onze iPhone leeg is.
Sharani schreef:Echt hè, meteen roepen dat dat onhaalbaar is . Ik vind het ook een fantastisch plan, ze moeten natuurlijk nog wel uitzoeken hoe het gerealiseerd moet worden. Maar vind het een goed uitgangspunt.
Citaat:Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.
robert45 schreef:Citaat:Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.
Als die dingen net zo’n succes zijn als op een van de Waddeneilanden... zodra het koud is moet de extra dieselmotor aan want anders trekt de accu het niet.
Wel fijn dat je dan je auto ergens buiten de stad mag parkeren en dan duur met OV naar huis mag rijden.
Ik neem aan dat als jij een auto hebt jij volledig achter dit plan staat?
robert45 schreef:Citaat:Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.
Als die dingen net zo’n succes zijn als op een van de Waddeneilanden... zodra het koud is moet de extra dieselmotor aan want anders trekt de accu het niet.
Wel fijn dat je dan je auto ergens buiten de stad mag parkeren en dan duur met OV naar huis mag rijden.
Ik neem aan dat als jij een auto hebt jij volledig achter dit plan staat?
IMANDRA schreef:Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.
Waratje schreef:IMANDRA schreef:Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.
Jij bent zeker happy single? Prima oplosbaar om met je Ikea-kast op de brommer naar huis te gaan? Ik denk dat gezinnen met kinderen je nog wel een paar leuke nadelen kunnen oplepelen, los van het feit dat je je auto niet op zo'n groot parkeerterrein wil zetten zonder fatsoenlijk toezicht.
Bevoorrading van winkels (en burgers) is ook een dingetje dat je ook nog eens kritisch moet bekijken. Vraag me af hoe de wethouder zich dat voorstelt.
Waratje schreef:IMANDRA schreef:Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.
Jij bent zeker happy single? Prima oplosbaar om met je Ikea-kast op de brommer naar huis te gaan? Ik denk dat gezinnen met kinderen je nog wel een paar leuke nadelen kunnen oplepelen, los van het feit dat je je auto niet op zo'n groot parkeerterrein wil zetten zonder fatsoenlijk toezicht.
Bevoorrading van winkels (en burgers) is ook een dingetje dat je ook nog eens kritisch moet bekijken. Vraag me af hoe de wethouder zich dat voorstelt.
Magrathea schreef:Als je mijn vader vraagt of hij wel eens in de buurt van het Leidseplein iets met de auto zou willen ophalen krijg je een tirade van een halfuur over dat dat toch wel de meest verchrikkelijke autorit in zijn leven moet zijn geweest. En deze man is chauffeur geweest in het leger.
@Waratje, koop jij soms elke dag een Ikea kast?
Bevoorrading wordt al aan gedacht - in tegenstelling tot de heersende gedachte hier zijn er wel degelijk oplossingen aan het vormen voor de problemen die voor gaan komen. Een optie is bijvoorbeeld om kleinere (elektrische) busjes te laten rijden, de leveranciers kunnen dan in depots aan de rand van de stad hun waren overhevelen.
robert45 schreef:(...) alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.
robert45 schreef:Dat alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.
Magrathea schreef:robert45 schreef:Dat alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.
Ja, wat we nu doen (alles op zijn beloop laten, wachten tot 'de markt' het regelt) is inderdaad gratis.
O nee wacht, op de lange termijn kost dat NOG meer.
Het enige probleem is hier dat er jaren terug beter beleid had moeten komen (en da hebben we het echt over de jaren 60-70) waarbij niet kortetermijnbelangen centraal staan maar het welzijn van de aarde, onze leefomgeving, en respect voor de beperkte bronnen die de aarde ons te bieden heeft.
DAT is het probleem. Niet dat men nu probeert te redden wat er te redden valt. We kunnen nu door de zure appel heen bijten of wachten tot die appel steeds zuurder en rotter wordt.
Citaat:Denk je dat ze nu wel aan lange-termijn-politiek doen?
Dat begint hier al. Als je echt nadenkt over de langere termijn dan begin met ophouden over het bejubelen van de elektrische auto in z'n huidige vorm!