Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:23

Dat zonnepanelen een probleem vormen met afvoer/recycling is al langer bekend. Vooral de oudere versies. Ik weet niet hoe het met de nieuwere zit, ik kan me voorstellen dat daar wel meer is nagedacht over de duurzaamheid van de producten (in alle stadia van het product)

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:57

Accoord, maar 'het nieuwe asbest' klinkt groter.
(Al zijn de meeste niet- bedrijfsgerelateerde kankers rond de fabriek in het dorp Goor geconstateerd, daar werden de wegen verhard met puin van de fabriek. Dat zou je ook een recycle probleem kunnen noemen.)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:37

De vroege zonnepanelen waren gewoon niet zo goed doordacht denk ik. Bijvoorbeeld door het gebruik van lijm wat uit elkaar halen bemoeilijkt. Ik zal mijn studiemaatjes bij sustainable energy wel eens vragen hoe dat (tegenwoordig) zit.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:10

https://nos.nl/artikel/2282977-amsterda ... -2030.html Fantastisch dit. :) Wel vervelend dat iedereen gelijk in "kan niet"-modus schiet... Het zou zoveel schelen als er meer werd gedacht vanuit een perspectief waarin je bedenkt "STEL we gaan dit doen, wat is er dan nodig?"
Met name de binnenstad van Amsterdam is toch wel bij uitstek een plek waarin mensen best wat vaker het OV of de (elektrische) fiets kunnen pakken

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:05

Echt hè, meteen roepen dat dat onhaalbaar is |o . Ik vind het ook een fantastisch plan, ze moeten natuurlijk nog wel uitzoeken hoe het gerealiseerd moet worden. Maar vind het een goed uitgangspunt.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:25

Magrathea schreef:
https://nos.nl/artikel/2282977-amsterda ... -2030.html Fantastisch dit. :) Wel vervelend dat iedereen gelijk in "kan niet"-modus schiet... Het zou zoveel schelen als er meer werd gedacht vanuit een perspectief waarin je bedenkt "STEL we gaan dit doen, wat is er dan nodig?"
Met name de binnenstad van Amsterdam is toch wel bij uitstek een plek waarin mensen best wat vaker het OV of de (elektrische) fiets kunnen pakken


Prachtig plan,not. De mensen die zich nu nog een klein goedkoop autootje kunnen permitteren moeten straks of verplicht de auto wegdoen of een veel te dure electrische auto aanschaffen.

Zoals over vrijwel alles denkt groenlink weer eens niet na over de gevolgen dat het heeft voor de gewone simpele burger die nu al blij is als de maand om is. Kijk de mensen met geld zullen inderdaad gebruik maken van de subsidie regelingen. Optimaal. toch fijn als je 20.000 euro kosten krijgt voor de kleinste elektrische wagen van het moment.

Inderdaad zullen de mensen die nu al geen auto hebben het geen biet interesseren en die zullen het ongetwijfeld prima vinden.


Verder zijn er nog helemaal geen goede alternatieven voor vrachtverkeer, elektrische bussen etc etc.

Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe iedereen al de electriciteit op de juiste plaats wil krijgen en hoe ze dat denken te gaan opwekken.

Zonnepanelen gaat niet lukken. Windmolens wil niemand in de achtertuin hebben. Kernenergie is iedereen op tegen, gas moeten we vanaf. Kolencentrales moeten dicht...

Maar we hebben wel stroom nodig zodra onze iPhone leeg is.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:31

En die alternatieven gaan er ook helemaal niet komen voor vrachtwagens.
Het alternatief voor bussen rijdt al jaaaaaren rond in die ene stad in NL, maar niemand die de ballen heeft om daaraan te beginnen. Waarom niet? Nou, omdat die infrastructuur zo mogelijk nog veel duurder is om aan te leggen dan het verzwaren van het elektriciteitsnet.....

Met nog minstens twee maal gemeenteraadsverkiezingen te gaan, is dat plan tegen die tijd al lang een stille dood gestorven.

mysa

Berichten: 10536
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:34

Nou, nog geen mening. Maar wat ik wel weer frappant vind: 'na de inspraakronde worden de plannen definitief'. En dat is nou precies de huidige overheidsmores; we maken beleid, houden voor de vorm inspraakrondes en voila, faît accompli'.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:01

robert45 schreef:
Magrathea schreef:
https://nos.nl/artikel/2282977-amsterda ... -2030.html Fantastisch dit. :) Wel vervelend dat iedereen gelijk in "kan niet"-modus schiet... Het zou zoveel schelen als er meer werd gedacht vanuit een perspectief waarin je bedenkt "STEL we gaan dit doen, wat is er dan nodig?"
Met name de binnenstad van Amsterdam is toch wel bij uitstek een plek waarin mensen best wat vaker het OV of de (elektrische) fiets kunnen pakken


Prachtig plan,not. De mensen die zich nu nog een klein goedkoop autootje kunnen permitteren moeten straks of verplicht de auto wegdoen of een veel te dure electrische auto aanschaffen.

Zoals over vrijwel alles denkt groenlink weer eens niet na over de gevolgen dat het heeft voor de gewone simpele burger die nu al blij is als de maand om is. Kijk de mensen met geld zullen inderdaad gebruik maken van de subsidie regelingen. Optimaal. toch fijn als je 20.000 euro kosten krijgt voor de kleinste elektrische wagen van het moment.

Inderdaad zullen de mensen die nu al geen auto hebben het geen biet interesseren en die zullen het ongetwijfeld prima vinden.


Verder zijn er nog helemaal geen goede alternatieven voor vrachtverkeer, elektrische bussen etc etc.

Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe iedereen al de electriciteit op de juiste plaats wil krijgen en hoe ze dat denken te gaan opwekken.

Zonnepanelen gaat niet lukken. Windmolens wil niemand in de achtertuin hebben. Kernenergie is iedereen op tegen, gas moeten we vanaf. Kolencentrales moeten dicht...

Maar we hebben wel stroom nodig zodra onze iPhone leeg is.


Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:11

Sharani schreef:
Echt hè, meteen roepen dat dat onhaalbaar is |o . Ik vind het ook een fantastisch plan, ze moeten natuurlijk nog wel uitzoeken hoe het gerealiseerd moet worden. Maar vind het een goed uitgangspunt.


helemaal.. als wij onze koeien moeten opruimen, moeten de stadsen hun auto's opruimen. eerlijk. :+

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:41

Citaat:
Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.


Als die dingen net zo’n succes zijn als op een van de Waddeneilanden... zodra het koud is moet de extra dieselmotor aan want anders trekt de accu het niet.

Wel fijn dat je dan je auto ergens buiten de stad mag parkeren en dan duur met OV naar huis mag rijden.

Ik neem aan dat als jij een auto hebt jij volledig achter dit plan staat?

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:58

robert45 schreef:
Citaat:
Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.


Als die dingen net zo’n succes zijn als op een van de Waddeneilanden... zodra het koud is moet de extra dieselmotor aan want anders trekt de accu het niet.

Wel fijn dat je dan je auto ergens buiten de stad mag parkeren en dan duur met OV naar huis mag rijden.

Ik neem aan dat als jij een auto hebt jij volledig achter dit plan staat?

Weet je, dat hele accu gebeuren is zo geweldig dat de spoorwegen er jaren geleden al mee opgehouden zijn:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_515

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:01

Het is duidelijk dat je je goed hebt ingelezen Robert, dit plan komt van Sharon Dijksma van de PvdA :+

Als er minder auto's in het centrum komen is er dus meer ruimte voor OV. OV wordt heel snel goedkoper als je het vaker gebruikt. Ik ben wel benieuwd op wat voor berekeningen jij je baseert? Of lees je dit en roep je maar wat in het luchtledige?

Edit: overigens, nee, ik heb geen auto (het is dus blijkbaar fysiek mogelijk om te leven zonder auto) en ik woon ook niet in centrum Amsterdam. Beiden staan ook niet op de planning, ik ben niet gek :roll:

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:08

robert45 schreef:
Citaat:
Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.


Als die dingen net zo’n succes zijn als op een van de Waddeneilanden... zodra het koud is moet de extra dieselmotor aan want anders trekt de accu het niet.

Wel fijn dat je dan je auto ergens buiten de stad mag parkeren en dan duur met OV naar huis mag rijden.

Ik neem aan dat als jij een auto hebt jij volledig achter dit plan staat?


Voor de kosten van OV kan vast iets geregeld worden, korting of zelfs gratis reizen binnen de A10; je mag wel iets meer in oplossingen denken ;). En wat magaretha zegt ofc.

En ja, die bussen rijden prima. Reis er dagelijks mee. Al 2 jaar.
@ikke: nou hier rijden ze toch al flink wat jaren succesvol rond.

Nogmaals ja: ik zie de positieve kanten van het plan wel. Scheelt misschien dat ik vaak naar en in Amsterdam reis: het OV in de stad is best prima. Nu al, als er dalijk meer vraag is en er is de ruimte om uit te breiden... En om náár Amsterdam te komen kan je alsnog je auto pakken.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:10

IMANDRA schreef:
Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.

Jij bent zeker happy single? Prima oplosbaar om met je Ikea-kast op de brommer naar huis te gaan? Ik denk dat gezinnen met kinderen je nog wel een paar leuke nadelen kunnen oplepelen, los van het feit dat je je auto niet op zo'n groot parkeerterrein wil zetten zonder fatsoenlijk toezicht.
Bevoorrading van winkels (en burgers) is ook een dingetje dat je ook nog eens kritisch moet bekijken. Vraag me af hoe de wethouder zich dat voorstelt. :o?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:13

Als je mijn vader vraagt of hij wel eens in de buurt van het Leidseplein iets met de auto zou willen ophalen krijg je een tirade van een halfuur over dat dat toch wel de meest verchrikkelijke autorit in zijn leven moet zijn geweest. En deze man is chauffeur geweest in het leger. _O-

@Waratje, koop jij soms elke dag een Ikea kast?
Bevoorrading wordt al aan gedacht - in tegenstelling tot de heersende gedachte hier zijn er wel degelijk oplossingen aan het vormen voor de problemen die voor gaan komen. Een optie is bijvoorbeeld om kleinere (elektrische) busjes te laten rijden, de leveranciers kunnen dan in depots aan de rand van de stad hun waren overhevelen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:14

Waratje schreef:
IMANDRA schreef:
Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.

Jij bent zeker happy single? Prima oplosbaar om met je Ikea-kast op de brommer naar huis te gaan? Ik denk dat gezinnen met kinderen je nog wel een paar leuke nadelen kunnen oplepelen, los van het feit dat je je auto niet op zo'n groot parkeerterrein wil zetten zonder fatsoenlijk toezicht.
Bevoorrading van winkels (en burgers) is ook een dingetje dat je ook nog eens kritisch moet bekijken. Vraag me af hoe de wethouder zich dat voorstelt. :o?


Wat een aannames zeg. Nee ik ben niet ‘happy single’.

Wellicht kan in het begin (mits elektrische vrachtwagens oid nog niet toereikend zijn) een uitzondering gemaakt worden voor vrachtverkeer voor winkelbevoorrading/bezorging van Ikea meubelen ;). Als consumenten al niet meer met benzine/diesel in de stad rijden scheelt het meteen al vrij veel, dan kan er best coulant worden gekeken naar de overgangsperiode van vrachtverkeer.

Wie zegt trouwens dat die parkeerplaatsen zonder toezicht zijn?

Ik ga hier ook weer met Magaretha mee: in binnenstad Amsterdam rijden is een ramp. Ik heb een gróte voorkeur voor het OV of de fiets of brommer.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:17

Ja over die toezicht, ik vraag me af of wie er dan precies 24/7 naar zijn of haar auto zit te koekeloeren :o?
Je auto is heeeel vaak zonder toezicht.

Overigens hebben we hier in het oude stadscentrum een autoluwe zone waar je ook niet mag parkeren. De honderden mensen die in het oude centrum wonen en die een auto hebben moeten die dus in een van de parkeergarages zetten. Dat mag geloof ik tegen gereduceerd tarief ofzo, maar het gebeurt in elk geval wel. Heeft niemand problemen mee.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:46

Waratje schreef:
IMANDRA schreef:
Je realiseert je dat 99% van de bussen in Amsterdam elektrisch rijdt?
En niemand hoeft zijn auto weg te doen. Buiten Amsterdam kunnen ze hun auto prima gebruiken, dus het enige probleem is parkeren van de auto buiten A10 Amsterdam. Prima oplosbaar lijkt me?. Alleen binnen de A10 zullen ze OV of fiets of brommer moeten gebruiken: alle drie prima opties. Het is alleen centrum Amsterdam, niet heel Nederland.

Jij bent zeker happy single? Prima oplosbaar om met je Ikea-kast op de brommer naar huis te gaan? Ik denk dat gezinnen met kinderen je nog wel een paar leuke nadelen kunnen oplepelen, los van het feit dat je je auto niet op zo'n groot parkeerterrein wil zetten zonder fatsoenlijk toezicht.
Bevoorrading van winkels (en burgers) is ook een dingetje dat je ook nog eens kritisch moet bekijken. Vraag me af hoe de wethouder zich dat voorstelt. :o?


Ik heb een gezin én woon op het platteland in Friesland en ben van mening dat je prima zonder een eigen auto kan. Denk dat het hoog tijd wordt voor een mentaliteitsverandering bij veel mensen. Natuurlijk is een auto makkelijk, maar echt noodzakelijk meestal niet. En dat is dan hier al, kan me niet voorstellen dat in een stad die auto dan wel onmisbaar is.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:54

Magrathea schreef:
Als je mijn vader vraagt of hij wel eens in de buurt van het Leidseplein iets met de auto zou willen ophalen krijg je een tirade van een halfuur over dat dat toch wel de meest verchrikkelijke autorit in zijn leven moet zijn geweest. En deze man is chauffeur geweest in het leger. _O-

@Waratje, koop jij soms elke dag een Ikea kast?
Bevoorrading wordt al aan gedacht - in tegenstelling tot de heersende gedachte hier zijn er wel degelijk oplossingen aan het vormen voor de problemen die voor gaan komen. Een optie is bijvoorbeeld om kleinere (elektrische) busjes te laten rijden, de leveranciers kunnen dan in depots aan de rand van de stad hun waren overhevelen.



Dat plan over stadsvervoer hadden ze in Groningen jaren geleden al. Toen hadden wij een wethouder staan die het prachtig vond. De vrachtwagens konden hun goederen in de depots aan de rand van de stad kwijt. Ze zouden dan met kleine stadsvervoerwagens gebracht worden. De kosten waren slechts 25 euro per pallet. Wij krijgen er al vrij snel zo’n 4/5 per dag binnen. Toen ik de beste man gevraagd heb wie dan die kosten gaat betalen van dat vervoer tja daar had hij ook geen antwoord op.

Mompelde iets van doorrekenen aan de klant..

Dat alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:42

robert45 schreef:
(...) alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.


Ja, heel kernachtig.

Nu komen er veel verschillende pakketbezorgers langs die een half uur op de gracht staan te ronken omdat een collega an het uitladen is.
Daar achter toeterende auto's.

Kost tijd, dus geld en het milieu en de gewone burgers, bewoners en fietsers hebben baie last.

Tijd om het slim aan te pakken zou ik zeggen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:27

robert45 schreef:
Dat alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.

Ja, wat we nu doen (alles op zijn beloop laten, wachten tot 'de markt' het regelt) is inderdaad gratis.
O nee wacht, op de lange termijn kost dat NOG meer.

Het enige probleem is hier dat er jaren terug beter beleid had moeten komen (en da hebben we het echt over de jaren 60-70) waarbij niet kortetermijnbelangen centraal staan maar het welzijn van de aarde, onze leefomgeving, en respect voor de beperkte bronnen die de aarde ons te bieden heeft.

DAT is het probleem. Niet dat men nu probeert te redden wat er te redden valt. We kunnen nu door de zure appel heen bijten of wachten tot die appel steeds zuurder en rotter wordt.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:59

Magrathea schreef:
robert45 schreef:
Dat alles kost enorm veel geld en iemand moet de rekening gaan betalen.

Ja, wat we nu doen (alles op zijn beloop laten, wachten tot 'de markt' het regelt) is inderdaad gratis.
O nee wacht, op de lange termijn kost dat NOG meer.

Het enige probleem is hier dat er jaren terug beter beleid had moeten komen (en da hebben we het echt over de jaren 60-70) waarbij niet kortetermijnbelangen centraal staan maar het welzijn van de aarde, onze leefomgeving, en respect voor de beperkte bronnen die de aarde ons te bieden heeft.

DAT is het probleem. Niet dat men nu probeert te redden wat er te redden valt. We kunnen nu door de zure appel heen bijten of wachten tot die appel steeds zuurder en rotter wordt.

Denk je dat ze nu wel aan lange-termijn-politiek doen?

_O- _O- _O-

Dat begint hier al. Als je echt nadenkt over de langere termijn dan begin met ophouden over het bejubelen van de elektrische auto in z'n huidige vorm!

De huidige elektrische auto is een oefen- en kennisvergaarobject, meer niet. We missen op dit moment domweg de kennis om, nu nog revolutionaire, voortbewegingsvormen op grote schaal in te zetten. Dit nog afgezien van de noodzakelijke opbouw en aanpassing van de infrastructuur.

A'dam heeft het over 2030. Joh, dan zijn we drie gemeenteraden verder en dito ontwikkeling verder. Dan hebben ze al lang weer iets anders bedacht (wat niet per se realistischer is).

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:11

Citaat:
Denk je dat ze nu wel aan lange-termijn-politiek doen?

_O- _O- _O-

Dat begint hier al. Als je echt nadenkt over de langere termijn dan begin met ophouden over het bejubelen van de elektrische auto in z'n huidige vorm!

....dat is niet
"Whahaha, wat een domkoppen",
- zo begrijp ik jouw gebruik van 3 smileys -
maar:
"Jippie hoi, ik kan mijn stokpaardje berijden!"

Veel plezier, hoor.

Maar een serieuze discussie over 'hoe kan iemand met astma blijven ademen in de grote stad' is ruimer dan "bejubelen van x of y in de huidige vorm".

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:24

Denk je dat die technologie vanzelf uit de lucht komt vallen als je maar lang genoeg wacht, en dat ie dan gelijk perfect is?

Sorry, zo werkt het niet.

De huidige elektrische auto's zijn imperfect en duur. Maar: ze dragen bij aan meer onderzoek - door deze auto's komen we erachter waar de knelpunten liggen, door het geld dat mensen uitgeven aan deze auto's kan er weer geïnvesteerd worden in nieuwe, betere modellen die die problemen niet of minder hebben.

Dat is hoe innovatie werkt. Niet "door blijven gaan op de oude weg tot de perfecte oplossing zich vanzelf aandient en daar van de ene op de andere dag op overstappen met zijn allen".