Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:20

secricible schreef:
En toch snap ik het wel lotus. Het lijkt me een doodzware last om straks te moeten leven met het feit dat jij op die stint stond. Ook a was het een technisch mankement, mensen nemen zichzelf dit voor altijd kwalijk. Ik kan me niet voorstellen hoe je die last moet dragen.


Ook de begeleidster en het andere kind hebben ouders, familie en naasten. Dan vind ik het nogal wat om te zeggen dat het beter zou zijn. Bah

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:20

En internet gaat helemaal los... Hier lees je dit en daar lees je weer dat... Het is verschrikkelijk wat hier gebeurd is en het is vreselijk wat de mensen doen in reacties...

xxxmh

Berichten: 3494
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:21

xxwienekexx schreef:
xxxmh schreef:
Pff wat erg dit. Zit er al de hele ochtend over na te denken.
Zeker omdat ik zo ook naar mijn werk ga op de bso en wij ook een stint gebruiken.. geen woorden voor |(


Ja inderdaad, ik ben blij dat ik vanmiddag in een school zit ipv de kinders op moet halen. Ondanks dat ik aan de hele andere kant van NL zit voelt het toch opeens spannend ofzo.


Precies dit.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:22

Ook prorail kan hier niks aan doen! Dit is gewoon een afschuwelijk ongeval.

Ik hoop overigens wel dat de producent van die dingen ze allemaal terugroept en controleert. En dat de betreffende bakfiets kan worden onderzocht om herhaling te voorkomen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:22

--

Nutteloze toevoeging, liet mezelf even teveel meeslepen door het ongeval.
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 20-09-18 13:26, in het totaal 4 keer bewerkt

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:22

Pff ik heb er geen woorden voor.. wat een vreselijk drama, een git zwarte dag..
Komt toch behoorlijk dichtbij, werk zelf ook op een bso en rij dagelijks met een stint met onze kids naar de bso, geen spoor overgangen maar ook met een auto of wat voor manier dan ook kan dit gebeuren..
Hoe moet je hier als betrokkenen ooit overheen komen, om over de ouders nog maar niet te spreken.. |( Y;(

Mijn vriend is ook machinist.. die zei zelf ook hoe kom je daar ooit overheen.. die man of vrouw is ook getekend voor het leven |(

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaande |( ;(

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:24

Dat is toch ook helemaal niet relevant? Er is simpelweg geen keusz het is vreselijk en om te gaan speculeren wat iemand moet voelen of niet.. jeetje.. meerdere levens liggen in puinhoop...

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:26

dito schreef:
Pfff je voelt het verdriet door de buis heen

Inderdaad :(

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:28

Wat een verschrikkelijk drama voor alle betrokkenen dit zeg... ;(
Kreeg gewoon pijn in m'n buik toen ik het hoorde.

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:28

Wat een afschuwelijk afgrijzelijk ongeval.... ;( ;( door merg en been...

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:29

Ik hoorde het op het nieuws, wat verschrikkelijk! ;(

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:30

Sinds er internet is, zijn er natuurlijk discussies over gebeurtenissen en ik denk dat het toch menselijk is. Mensen vinden het vreselijk, proberen zich daar iets bij voor te stellen en uitten zich.

De man van pro rail moet ook ontzettend op zijn woorden letten, want alles wat hij zegt, wordt ook weer tegen hem gebruikt.
Je moet ook van alles regelen, je wordt overvallen met vele vragen en dan kan het zijn dat je emoties opzij zet om zo goed mogelijk te reageren.

Voor de burgemeester echt vreselijk. Die heeft bij de ouders gezeten en dat grijpt vast enorm aan.

Voor de machinist lijkt het me vreselijk. Een zelfdoding ook, maar dan kan je nog iets van boos zijn en eventueel relativeren dat iemand dat zelf wilt. Maar dit en zeker met kinderen is echt het allerergste.

Hier is het juist net ter sprake dat ze bij 3 overgangen die redelijk dicht op elkaar zitten en druk zijn, onder het spoor door willen gaan. Nu hoop je dat nog eens meer.

Maar ook ik ben van mening dat ze naar die bakdingen moeten kijken, omdat ze zoals ik al zei, op de rode strook best wat breed zijn en ook best hard gaan in het verkeer. Wij wonen om de hoek van een school en zie aan de creches ed dat ze ook altijd erg gehaast zijn.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:33

Zo erg.. en 3 kinderen uit 1 gezin, hoe kunnen die ouders nog doorgaan met dat verdriet. Vreselijk.

Telegraaf beschrijft sommige dingen wel uitgebreid ja, fijn als familie dat leest. -O-

rockwitch

Berichten: 11739
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:34

Ik zie de stints van de opvang van mijn zoontje regelmatig rondrijden, maar ik vind ze altijd gewoon rustig en oplettend rijden ermee. Maar goed dat kan overal anders zijn natuurlijk.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:36

Jeetje ik ben er gewoon zo ontzettend stil van.. 3 kinderen uit 1 gezin. Ik mag natuurlijk geen aannames doen, maar waarschijnlijk hun enige 3 kinderen. Ineens je alles kwijt, je trots en ga maar door..... echt, kan mezelf niet indenken wat de omstanders, familie, reizigers, machinist, hulpverleners etc etc nu doormaken...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:39

Ik wist niet eens dat het bestond: een electrische bakfiets :?
Maar verschrikkelijk. Ik krijg het de hele dag al niet uit m'n hoofd. Je zult het afschuwelijke nieuws maar krijgen dat het jouw kind(eren) zijn.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:40

Dit kan met iedereen gebeuren die in een gemotoriseerde voertuig zit.......

Ik ken gelukkig niemand maar mijn moederhart huilt mee, als ik mijn 2 kinderen zou kwijt raken, raakt mijn man mij ook kwijt. Voor mij hoeft het niet meer.

Wat betreft de leidster ook haar leven is behoorlijk aan gort, buiten feit dat ze haar benen kwijt is, ook deel van haar leven en ze draagt rest van der leven een ontzettende last met zich mee en onbegrijpelijk groot verdriet.
Dit zou ik wederom niet kunnen verdragen.

Ik hoop dat er met haar iets gebeurd wat ze zelf wilt en verder huil ik stilletjes mee om dit grote verdriet van de families

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:41

Wat een intens verdrietige gebeurtenis, onvoorstelbaar wat een klap dit moet zijn voor betrokkenen die een geliefde verloren zijn. Hoe kom je zoiets als ouder ooit te boven, geen ouder hoort zijn of haar kind te overleven. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:42

Wat een nachtmerrie, krijg er kippenvel van ;(

Hier haalt en brengt de opvang kindjes ook met een stunt naar school, ie ze vaak rijden, gaat altijd netjes. Dit is zo'n vreselijk noodlottig ongeval.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:43

Paralian schreef:
Ik lees op verschillende plekken dat de elektrische bakfiets op hol geslagen was. De leidster stond keurig stil te wachten voor een dichte spoorwegovergang.



Dat las ik net ook.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:43

is het al zeker dat de begeleidster haar benen is verloren? ik heb dat nog nergens bevestigd zien staan...

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:47

Wat afschuwelijk. Ik moet er steeds aan denken. Wat een emoties moeten daar geweest zijn. Wat traumatisch voor velen. En die ouders.....
Dat is een onbeschrijflijk verdriet als je een kind verliest, die zullen wel compleet in shock zijn.
En die mevrouw die dat ding bestuurde, die leeft dus nog begreep ik. Ik heb ook zo met haar te doen.

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:47

dito schreef:
is het al zeker dat de begeleidster haar benen is verloren? ik heb dat nog nergens bevestigd zien staan...


Ik zag voorafgaand aan de persconferentie wel een interview met een ooggetuige die dat zei.

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:48

Selina schreef:
dito schreef:
is het al zeker dat de begeleidster haar benen is verloren? ik heb dat nog nergens bevestigd zien staan...


Ik zag voorafgaand aan de persconferentie wel een interview met een ooggetuige die dat zei.


Ja maar een andere ooggetuige zegt een been afgerukt en weer een ander zegt haar op een muurtje te hebben zien zitten met een gebroken been.
Laten we maar niet speculeren.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:49

dito schreef:
is het al zeker dat de begeleidster haar benen is verloren? ik heb dat nog nergens bevestigd zien staan...



Ze viel op de grond, ik zag dat haar been eraf gerukt was”. De politie, ambulance, twee traumahelicopters en brandweer waren heel snel ter plekke. „Maar ik ben weg gegaan; het was er heftig.”

Ik kan krantenartikel hier niet plaatsen komt uit telegraaf