Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:20

benangelique schreef:
Het commentaar op Facebook onder de berichtgeving van rtl is weer niet mis. Waarom voelen mensen zich toch geroepen om te oordelen en te veroordelen? Onbegrijpelijk...

Vanochtend ruzie gemaakt met mijn dochter want geen zin om op te schieten. Uiteindelijk wel een kus en knuffel want zonder ga je de deur niet uit. Deze ouders zouden willen dat ze nog konden ruzieen over dit soort futiliteiten...


Omdat mensen een veilige begrijpelijke wereld willen. Het feit dat de begeleidster omverantwoord was en schuld heeft is veel veiliger dan het idee dat het iedereen kan overkomen door een mankement in je materiaal. Want "dit zou ik nooit doen"/"mij nooit overkomen" is veel veiliger.

Blegh, kippenvel laat me niet los vandaag..

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:21

Het was vreselijk... Ik had vanochtend autorijles toen het gebeurde. Er stond nog 1 auto tussen mij en het spoor in. Geen woorden, echt een ontzettend verlies

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:22

pffff te bedenken de hulpverleners die daar ter plekke kwamen, de mensen die ook stonden te wachten bij het spoor...de machinist. Jees zoveel mensen die hierbij betrokken zijn:( des te langer je hierover na denkt.....buikpijn van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:22

Lisa_WB schreef:
Het was vreselijk... Ik had vanochtend autorijles toen het gebeurde. Er stond nog 1 auto tussen mij en het spoor in. Geen woorden, echt een ontzettend verlies


Ik hoop dat je hierin ook hulp aangeboden krijgt, veel sterkte :(:)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:23

Ja, he dito. Zoveel levens verwoest.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:25

Lisa_WB schreef:
Het was vreselijk... Ik had vanochtend autorijles toen het gebeurde. Er stond nog 1 auto tussen mij en het spoor in. Geen woorden, echt een ontzettend verlies


Je was er heel dichtbij. Sterkte.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:28

Ik kreeg ook kippenvel toen ik het las. Mijn maag draaide om. Wat vreselijk zeg.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:28

Meer getuigenverklaringen worden bekend, te heftig.

Edit: ik las het recentste artikel in de Telegraaf. Hun gedetaileerde beschrijving van de gevolgen van de aanrijding en de beschrijving van ouders bij het kinderdagverblijf vind ik erg heftig. En ik krijg er een beschaamd gevoel van. Alsof ik een ramptoerist ben die naar die mensen staat te gapen. Die verslaggeving gaat mij te ver. Laat die mensen met rust in hun verdriet. Blijf een beetje op afstand. Niet alleen met foto's maar ook met woorden, denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-09-18 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:31

Had nog niet door wat er gaande was. Las kop bakfiets en spoor.

Maar dit vreselijke drama zit erachter. Een soort van tesla situatie lijkt het. Electronica doet wat ie zelf wil met dit rampzalige resultaat.

Hoe ga je dit te boven komen als omstander/"veroorzaker" ook al kan ze er helemaal niks aan doen, zo zou het wel voelen denk ik/hulpverlener/machinist enz. Zoveel mensen die hier door geraakt worden. Vreselijk gewoon. Bah

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:33

Verschrikkelijk heftig allemaal... leef erg mee met iedereen... er zijn geen woorden voor..
(Zelf ooit een bijna ongeluk gehad met een trein waarbij wij een client voor her spoor hebben weggetrokken.. Zijn electrische rolstoel viel uit midden op het spoor en de slagbomen gingen dicht op dat moment... het was nippertje werk en onwijs heftig maar als die leidster dit overleeft, weet ik niet of ze dit te boven komt ooit...

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:35

Mijn hemel wat een ellende... je zal het nieuws maar krijgen thuis ;(
Wat een trieste dag.

Ik hoop ook dat goed uitgezocht wordt waarom die bakfiets haperde..

Verschrikkelijk, en zo erg op het verkeerde moment en plek. Was ze er 5 minuten later langsgereden was er ms niks gebeurd ;(

josewoos

Berichten: 4815
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:36

Kippevel elke keer dat ik het op de radio in het nieuws is...
Wat een verschrikkelijke ramp...
Niet te bevatten ;( Y;(

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:39

Heftig ongeval, maar ook in Assen gisteren, twee jonge mensen dood, in kampen, meisje overleden. Dit soort ongevallen raakt één ieder die dit leest en zeker wanneer je direct betrokkene bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:40

Wij werden vanmorgen ook wakker met dit nieuws. Meteen waar/wie en hoe in vredesnaam.

Verschrikkelijk.....dit wil je nooit meemaken ;( . Mijn gedachten gaan uit naar de betrokken collega's, nabestaanden, hulpverleners en getuigen Y;( Y;( Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:41

Waren ze een minuut eerder geweest, ook dan was de schrik groot geweest, maar de ravage waarschijnlijk een stuk kleiner. Maar helaas waren ze op de verkeerde tijd, op de verkeerde plaats toen dit ongeluk gebeurde. Ze waren niet een minuut eerder, of 5 minuten later..

Ik zie die dingen hier ook rondrijden, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het enge dingen vind om te zien. Ze zijn ook niet heel wendbaar, maar wel de toekomst.
Er zijn geen woorden voor om deze gebeurtenis, dit trauma, dit verlies te omschrijven.. Je moet er niet aan denken dat het nogmaals zou kunnen gebeuren.. Vreselijk.. Met een brok in mn keel en tranen in mn ogen volg ik dit nieuws.. Ik denk dat de verslagenheid in heel Nederland enorm is.. Y;(

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:50

Jolynne schreef:
De 2 zwaargewonden zijn helaas ook overleden.

Heel droevig dat dit gebeurd is :(


Dit is helemaal nergens bevestigd en zonder bronvermelding moet je dit niet zeggen.


Het is afschuwelijk traumatisch wat er gebeurt is, voor iedereen die hier bij betrokken is -O-

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:52

bigone schreef:
Heftig ongeval, maar ook in Assen gisteren, twee jonge mensen dood, in kampen, meisje overleden. Dit soort ongevallen raakt één ieder die dit leest en zeker wanneer je direct betrokkene bent.


Dat meisje in Kampen was dramatisch inderdaad, uitgegleden en onder een grasmaaier terecht gekomen en overleden. Zij zat op de BSO bij een collega van mij.
Nu deze kinderen, ik vind het echt zo erg :n Nachtmerrie voor iedere ouder.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:53

Och hemel wat een enorm onmenselijk en groot verdriet. Verschrikkelijk.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:55

Lotus83 schreef:
Jolynne schreef:
De 2 zwaargewonden zijn helaas ook overleden.

Heel droevig dat dit gebeurd is :(


Dit is helemaal nergens bevestigd en zonder bronvermelding moet je dit niet zeggen.


Het is afschuwelijk traumatisch wat er gebeurt is, voor iedereen die hier bij betrokken is -O-


Erg storend, ook op FB worden er dingen gezegd die nog niet bevestigd zijn. De politie verklaarde op Omroep Brabant net dat de zwaargewonde vrouw en het zwaargewonde kind op dit moment vechten voor hun leven.

Ook als je via via meer weet vind ik het niet netjes dit op internet te zetten voor het officieel bevestigd is.
Zo meteen een persconferentie.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:55

Relaxed schreef:
Lisa_WB schreef:
Het was vreselijk... Ik had vanochtend autorijles toen het gebeurde. Er stond nog 1 auto tussen mij en het spoor in. Geen woorden, echt een ontzettend verlies


Ik hoop dat je hierin ook hulp aangeboden krijgt, veel sterkte :(:)



jazeker, ik ben bij de slachtoffer hulp in het buurthuis geweest. Hebben er vanochtend helaas langer bij gestaan dan we wilde dus helaas heb ik erg veel mee gekregen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:57

Lisa_WB schreef:
Relaxed schreef:


Ik hoop dat je hierin ook hulp aangeboden krijgt, veel sterkte :(:)



jazeker, ik ben bij de slachtoffer hulp in het buurthuis geweest. Hebben er vanochtend helaas langer bij gestaan dan we wilde dus helaas heb ik erg veel mee gekregen...


Jeetje wat heftig zeg, sterkte...

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:58

|( Wat een gruwelijk ongeval, wat een verdriet. |(

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:00


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:04

TV staat hier aan.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:04

Hier staat de tv ook aan. Heel veel sterkte aan alle betrokkenen en ouders. Y;(