Preutsheid in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:11

Ailill schreef:
Linde99 schreef:
Palmera schreef:
Ik denk niet dat vrouwen verkracht worden omdat ze topless zonnen. Sterker nog: ik denk dat een vol strand een behoorlijk veilige plek is. Veiliger dan een verlaten polderweg.


Mee eens :j maar ik denk wel dat al die keren dat er vrouwen aangerand/verkracht worden meedragen aan dat een vrouw zich minder veilig/prettig zal voelen en daarom minder snel topless zou gaan zonnen
Ben ik geheel met je eens, helaas.

Maar is dit, voor de meeste, echt de enige reden?


Ik zon niet topless omdat ik mijn bikini zo mooi vind :D
Verder moet iedereen zelf weten wat ze doen, maar kan begrijpen dat je het niet wil of niet wil zien, of juist wel. Iedereen is gelukkig anders.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:12

Booooo schreef:
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.

Hier kan ik echt alleen maar bij denken:??????
Waarom moet je borsten nu prive houden? Dat zit alleen in het koppie hoor. Het is gewoon een lichaamsdeel. En zoals altijd heeft de een een prachtig lichaam (of tiet) en de ander wat minder.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:14

Eigenlijk zijn mannenborsten gekker dan die van een vrouw, want die hebben tenminste nog een functie. Wat dat aan gaat heb ik dan ook schijt aan de mening van een ander, en zon ik lekker topless. :j

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:14

Heeft die toenemende preutsheid bij de jongere generatie er niet mee te maken dat ze enerzijds op (Amerikaanse) sociale media aan alle kanten leren dat iedere centimeter bloot aanstootgevend is ("rapporteer deze foto als ongepast", Instagramfoto's met balkjes of plaatjes over de tepels geplakt, ...), en anderzijds op school horen dat vrouwenlichamen haram zijn, en dat iedereen die daar wat van laat zien een kech is die exposed moet worden?

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:15

Ailill schreef:
Maar is dit, voor de meeste, echt de enige reden?


Hmm, ik ben niet een hele grote zon aanbidder en ik hou niet van drukte. Maar ga rustig in mijn achtertuintje uit het straatzicht topless liggen. Heb er wel eens over nagedacht wat ik zou doen als er dan iemand op de bel drukt, shirt aan of zo heenlopen. Had er nog geen antwoord op voor mezelf.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:16

Ik zon topless op vakantie, in NL eigenlijk nooit.
Sauna ook fan van en niet op badkledingdag, brrr.

Maar snap ook mensen die er geen fan van zijn, leven en laten leven.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:16

Ik doe dan een shirt aan, maar dat komt omdat ik dat netter vind. Een man in z'n blote bast aan de deur vind ik ook niet netjes.

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:18

Pantykous schreef:
Ik doe dan een shirt aan, maar dat komt omdat ik dat netter vind. Een man in z'n blote bast aan de deur vind ik ook niet netjes.

Maar het is wel zijn huis waar je aan de deur staat, daar mag hij toch weten wat hij doet?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:19

belle_boef schreef:
Pantykous schreef:
Ik doe dan een shirt aan, maar dat komt omdat ik dat netter vind. Een man in z'n blote bast aan de deur vind ik ook niet netjes.

Maar het is wel zijn huis waar je aan de deur staat, daar mag hij toch weten wat hij doet?
Ik loop ook al weken in m'n zwembroek door het huis, trek meestal wel even shirt aan als de bel gaat en ik niemand verwacht, bekenden/familie vind ik niet zo erg.

Feitelijk zou dit voor vrouwen net zo moeten zijn, al zou ik denk ik net wat vreemder opkijken bij een vriendin die topless haar deur opent i.p.v. een vriend. Best krom eigenlijk.

Brainless

Berichten: 29749
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:21

oomens schreef:
Heeft die toenemende preutsheid bij de jongere generatie er niet mee te maken dat ze enerzijds op (Amerikaanse) sociale media aan alle kanten leren dat iedere centimeter bloot aanstootgevend is ("rapporteer deze foto als ongepast", Instagramfoto's met balkjes of plaatjes over de tepels geplakt, ...), en anderzijds op school horen dat vrouwenlichamen haram zijn, en dat iedereen die daar wat van laat zien een kech is die exposed moet worden?

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/tople ... it-de-tiet

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:22

Denise_Storm schreef:
Booooo schreef:
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.


Ik ben dan wel benieuwd waarom dan niet? Wat is er zo erg aan? Topless zonnen doe ik ook niet zo snel, maar lekker een dagje sauna kan geen kwaad toch. Dan is geen badkleding uit hygiënisch oogpunt van belang. Zijn borsten zo vies om te zien? Het is gewoon een vrouwelijk onderdeel van het lichaam...


In de sauna mag je van mij best naakt zijn hoor, daar ga je er ook vanuit dat iedereen er naakt loopt. Daarom zal ik er niet heen gaan :+ Ik hoef niet iedereen zijn naakte lichaam te zien.

Net zoals ik niet iedereen haar borsten hoef te zien. Er lopen ook genoeg kinderen aan het zwembad, en dan heb ik het niet over kinderen van 2 die er niks van begrijpen. Maar als ik kinderen zou hebben van een jaar of 12, zou ik niet willen dat hun denken dat het normaal is om zo rond te lopen wat dat is het imo niet :+

Om op borstvoeding terug te komen, laatst was ik uiteten in een echt heel druk sushi restaurant. Tafeltje naast ons, neemt even de tiet eruit om haar baby te voeden. Sorry hoor, maar ga dat lekker in een hoekje doen.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:22

Ik kan me hier zo aan irriteren...
Vrouwen mogen niet met blote borsten lopen want dat is aanstootgevend: alle vrouwen op de achterste benen want tieten zijn toch mooi?
Vrouwen moeten zich niet verplicht voelen zich te bedekken want borsten zijn toch mooi om naar te kijken: alle vrouwen op de achterste benen want #metoo jij ouwe viespeuk!

wtf...?

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:23

Als mensen al niet eens meer bloot in de sauna gaan of na het sporten niet naakt gaan douchen dan heeft het voor een groot deel toch echt wel met preutsheid te maken toch?

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:24

Booooo schreef:
Net zoals ik niet iedereen haar borsten hoef te zien. Er lopen ook genoeg kinderen aan het zwembad, en dan heb ik het niet over kinderen van 2 die er niks van begrijpen. Maar als ik kinderen zou hebben van een jaar of 12, zou ik niet willen dat hun denken dat het normaal is om zo rond te lopen wat dat is het imo niet :+



Maar waarom is het niet normaal dat een 12 jarige topless loopt?

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:27

AbbyBlues schreef:
Ik kan me hier zo aan irriteren...
Vrouwen mogen niet met blote borsten lopen want dat is aanstootgevend: alle vrouwen op de achterste benen want tieten zijn toch mooi?
Vrouwen moeten zich niet verplicht voelen zich te bedekken want borsten zijn toch mooi om naar te kijken: alle vrouwen op de achterste benen want #metoo jij ouwe viespeuk!

wtf...?


Mensen gaan niet topless omdat borsten mooi zijn om naar te kijken?? Integendeel, het is juist een gewoon lichaamsdeel net als een buik. Bij de ene mooi en strak bij de ander rimpelig en los. Allemaal prima en normaal.

Edit: bovendien is het zowel met als zonder kleding onbeleefd om lang naar iemand te gaan zitten kijken.
Laatst bijgewerkt door Reusje0504 op 26-07-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:28

Kinke schreef:
Als mensen al niet eens meer bloot in de sauna gaan of na het sporten niet naakt gaan douchen dan heeft het voor een groot deel toch echt wel met preutsheid te maken toch?
Ik heb werkelijk nog nooit een man in de sportschool niet naakt zien douchen. Doen vrouwen dit met (bad)kleding/ondergoed aan?!

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:28

belle_boef schreef:
Booooo schreef:
Net zoals ik niet iedereen haar borsten hoef te zien. Er lopen ook genoeg kinderen aan het zwembad, en dan heb ik het niet over kinderen van 2 die er niks van begrijpen. Maar als ik kinderen zou hebben van een jaar of 12, zou ik niet willen dat hun denken dat het normaal is om zo rond te lopen wat dat is het imo niet :+



Maar waarom is het niet normaal dat een 12 jarige topless loopt?


Ik bedoel dat hun zien dat een volwassen vrouw er zo bij loopt in een menigte. Borsten vind ik een privé ding, die hoeven niet gezien te worden door iedereen die bij jou aan het zwembad/strand etc. ligt.
Kleine kinderen zonder bovenstukje heb ik geen probleem mee. Maar een kind van 12 zou ik ook niet zonder bovenstukje laten lopen. Tenminste geloof dat vanaf dan je lichaam toch wel begint te ontwikkelen. Zou het risico niet nemen dat er een viezerik naar mijn kinderen loopt te kijken op een verkeerde manier.

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:28

belle_boef schreef:
Booooo schreef:
Net zoals ik niet iedereen haar borsten hoef te zien. Er lopen ook genoeg kinderen aan het zwembad, en dan heb ik het niet over kinderen van 2 die er niks van begrijpen. Maar als ik kinderen zou hebben van een jaar of 12, zou ik niet willen dat hun denken dat het normaal is om zo rond te lopen wat dat is het imo niet :+



Maar waarom is het niet normaal dat een 12 jarige topless loopt?


Ik zou bang zijn voor vieze pedo's die daar op geilen. Eigenlijk dezelfde reden dat ik het ook niet doe. Dus ja, dan toch de mening en het gedrag van mannen die dat beïnvloedt.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:29

Suzanne F. schreef:
Ik zou bang zijn voor vieze pedo's die daar op geilen. Eigenlijk dezelfde reden dat ik het ook niet doe. Dus ja, dan toch de mening en het gedrag van mannen die dat beïnvloedt.



Die vieze pedo's geilen ook echt wel op je dochter met bikini aan hoor. -O-

Molfre

Berichten: 2641
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:32

Booooo schreef:
Om op borstvoeding terug te komen, laatst was ik uiteten in een echt heel druk sushi restaurant. Tafeltje naast ons, neemt even de tiet eruit om haar baby te voeden. Sorry hoor, maar ga dat lekker in een hoekje doen.


Maar waarom is dat een probleem? Waarom moet zij zich verstoppen? Ik weet niet of ik me zo fijn zou voelen om zoiets in een druk restaurant en plain publique te doen, maar het zou geen probleem moeten zijn?

Daarnaast snap ik überhaupt deze hetze niet zo goed... Als iets je niet aanstaat, dan kijk je toch gewoon de andere kant op? Het zou wat zijn als ik iedere keer als ik iets zag dat ik niet mooi of normaal vond, ik zou gaan klagen. Dan kan ik ook beginnen over crop tops, mensen met sokken in hun sandalen, een vent met een dikke harige bierbuik op het strand, okselhaar dat onder je arm vandaan steekt.
Wat is er zo anders aan blote borsten?

Brainless

Berichten: 29749
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:32

belle_boef schreef:
Booooo schreef:
Net zoals ik niet iedereen haar borsten hoef te zien. Er lopen ook genoeg kinderen aan het zwembad, en dan heb ik het niet over kinderen van 2 die er niks van begrijpen. Maar als ik kinderen zou hebben van een jaar of 12, zou ik niet willen dat hun denken dat het normaal is om zo rond te lopen wat dat is het imo niet :+



Maar waarom is het niet normaal dat een 12 jarige topless loopt?

We (als in veel ouders) proberen hun kinderen te leren geen naaktfoto's te versturen.
Er gaan al meerdere rond van meisjes die hun (toenmalig) vriendje of onbekende "rare" man op de chat een blote borsten foto of zelfs helemaal naakt, hebben gestuurd.
Die gaan na jaren nog rond.
Dus ik snap wel dat jongeren gemiddeld daardoor "preutser" zijn geworden.
Preuts vind ik ook niet helemaal het goede woord, meer behoudender/bewuster van hun lichaam.

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:32

AbbyBlues schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik zou bang zijn voor vieze pedo's die daar op geilen. Eigenlijk dezelfde reden dat ik het ook niet doe. Dus ja, dan toch de mening en het gedrag van mannen die dat beïnvloedt.



Die vieze pedo's geilen ook echt wel op je dochter met bikini aan hoor. -O-


Ja dat is zo. Maar ze kunnen zo een foto maken en deze op een pedo site gooien.
Ja in bikini ook, dat klopt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:33

Ailill schreef:
Kinke schreef:
Als mensen al niet eens meer bloot in de sauna gaan of na het sporten niet naakt gaan douchen dan heeft het voor een groot deel toch echt wel met preutsheid te maken toch?
Ik heb werkelijk nog nooit een man in de sportschool niet naakt zien douchen. Doen vrouwen dit met (bad)kleding/ondergoed aan?!

In het AD artikel staat dat het juist jongens zijn die dit doen. En doordat er een paar zijn die dan met onderbroek douchen willen degenen die dat normaal niet doen ook niet de enige zijn die naakt douchen dus houden zij ook een onderbroek aan.
Ik heb nog nooit vrouwen in ondergoed zien douchen. Wel in zwemkleding, zie eerder voorbeeld van de zwemtraining :j
Edit: zin verduidelijkt
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 26-07-18 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:35

Oh, ik heb het artikel niet gelezen. Geheel nieuw voor mij, wat mij betreft complete onzin. Zeker mannen (of vrouwen) onder elkaar.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:40

Hallo, de jaren '50 (van de vorige eeuw) bellen: ze willen hun topic terug. %)

Echt, moeten we ons als vrouwen nu weer gaan schamen voor ons eigen lijf en in een keurslijf laten dwingen? Ik dacht dat we die tijd definitief achter ons gelaten hadden. Borsten horen gewoon bij een vrouw. En borstvoeding ook. Uiteindelijk zijn borsten niks anders dan een stel melkklieren. Als een veulen bij de merrie drinkt vinden we dat allemaal vertederend maar als een vrouw borstvoeding geeft is het ineens jakkie?

Lekker topless hoor. Dat beslis ik als vrouw zelf.