Preutsheid in Nederland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:13

wilmatj schreef:
Waarom moeten kinderen dat allemaal gelijk al zien? .


Ehm... een borst is zo ongeveer het allereerste wat een kind in zijn leven te zien krijgt :Y)

Ik snap de heisa ook echt totaal niet.
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 26-07-18 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:16

RoosvanBlue schreef:
[



Wat ik niet snap is dat een borst in jullie ogen normaal is.. maar een blote piemel kan echt niet.. hmm juist??

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:17

wilmatj schreef:
RoosvanBlue schreef:
[



Wat ik niet snap is dat een borst in jullie ogen normaal is.. maar een blote piemel kan echt niet.. hmm juist??


Een blote piemel heb ik net zo min problemen mee. Zolang zowel piemel als borst niet in m’n gezicht ge’swaffeld’ wordt. :')

Olle

Berichten: 2728
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:19

Balou_k schreef:
Een blote piemel heb ik net zo min problemen mee. Zolang zowel piemel als borst niet in m’n gezicht ge’swaffeld’ wordt. :')


haha eens.

In de sauna heb ik geen problemen met geslachtsorganen. Alleen op het strand vind ik dat not-done, ga dan lekker naar het nudistenstuk toe.
Laatst bijgewerkt door Olle op 26-07-18 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:19

wilmatj schreef:
Wat ik niet snap is dat een borst in jullie ogen normaal is.. maar een blote piemel kan echt niet.. hmm juist??


Een piemel is een geslachtsdeel, dat kun je eerder vergelijken met een blote vajayjay :D
Waarom mogen mannen dan wel in hun blote borsten zonnen? Omdat daar minder vet in zit? :+ (wat ook niet altijd zo is, haha)

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:21

Ik wile mij eigenlijk niet in de discussie mengen, aangezien ik de mening deel van een groot deel van de mensen hier. Leven en laten leven.
Dat neemt niet weg dat ik het niet fijn vind als ik mensen topless zie zonnen en heel eerlijk kan ik mij er zelfs ongemakkelijk bij voelen als heren dat doen. Noem het preuts, maar ik ben er gewoon niet van.
Wat ik jammer vind, en dit is direct ook de reden dat ik mij in de discussie meng, is dat er grappen gemaakt worden, die in mijn mening niet erg beleefd zijn, ten koste van de mensen die net als jullie ook gewoon hun mening willen delen. Nu zeg ik niet dat iedereen die onderdeel is geworden van zo'n grap in een hoekje staat te huilen van ongeluk, maar ik vind het gewoon echt niet netjes.

Ik hoop hier niet te veel haat en nijd over te krijgen, maar aangezien in dit topic de grootste mening is dat het gewoon in het openbaar moet kunnen en ( Let op mensen, dit is wat ik er van heb geïnterpreteerd) de rest maar gewoon hun smoel moet houden want borsten zijn 'maar een lichaamsdeel' wil ik toch graag zeggen dat er dus een deel is die het daar niet mee eens is. Wel/niet gelovig, het is hun mening en daar hoeft niet mee gespot te worden.

Laat ieder zijn eigen mening hebben, net als dat jij graag die van jou hebt en die duidelijk wil maken.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:23

wilmatj schreef:
RoosvanBlue schreef:
[



Wat ik niet snap is dat een borst in jullie ogen normaal is.. maar een blote piemel kan echt niet.. hmm juist??


‘Jullie ogen?’ Jij hebt wel heel snel bepaald wat mijn mening is en dat ik die blijkbaar met een groep deel. Maar ik zal je uitleggen wat een piemel is; dat is een geslachtsdeel (borsten zijn dat niet want niet nodig voor de voortplanting), het lekt wel eens bepaalde substanties en er worden geen kinderen mee gevoed.

Overigens mogen mensen van mij ook gerust in hun blote piemel lopen zolang ze hem maar niet op mijn bord leggen of in mijn gezicht swaffelen in het voorbijgaan :)
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 26-07-18 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:24

Balou_k schreef:
Een blote piemel heb ik net zo min problemen mee. Zolang zowel piemel als borst niet in m’n gezicht ge’swaffeld’ wordt. :')


Lol, haha. Geen geswaffel and we’re all good! :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:26

Ratties4life schreef:
Ik wile mij eigenlijk niet in de discussie mengen, aangezien ik de mening deel van een groot deel van de mensen hier. Leven en laten leven.
Dat neemt niet weg dat ik het niet fijn vind als ik mensen topless zie zonnen en heel eerlijk kan ik mij er zelfs ongemakkelijk bij voelen als heren dat doen. Noem het preuts, maar ik ben er gewoon niet van.
Wat ik jammer vind, en dit is direct ook de reden dat ik mij in de discussie meng, is dat er grappen gemaakt worden, die in mijn mening niet erg beleefd zijn, ten koste van de mensen die net als jullie ook gewoon hun mening willen delen. Nu zeg ik niet dat iedereen die onderdeel is geworden van zo'n grap in een hoekje staat te huilen van ongeluk, maar ik vind het gewoon echt niet netjes.

Ik hoop hier niet te veel haat en nijd over te krijgen, maar aangezien in dit topic de grootste mening is dat het gewoon in het openbaar moet kunnen en ( Let op mensen, dit is wat ik er van heb geïnterpreteerd) de rest maar gewoon hun smoel moet houden want borsten zijn 'maar een lichaamsdeel' wil ik toch graag zeggen dat er dus een deel is die het daar niet mee eens is. Wel/niet gelovig, het is hun mening en daar hoeft niet mee gespot te worden.

Laat ieder zijn eigen mening hebben, net als dat jij graag die van jou hebt en die duidelijk wil maken.


Je haalt me de woorden uit de mond _/-\o_

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:27

RoosvanBlue schreef:
Lol, haha. Geen geswaffel and we’re all good! :D


Goeie samenvatting! :Y)

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:44

Ratties4life schreef:
Ik wile mij eigenlijk niet in de discussie mengen, aangezien ik de mening deel van een groot deel van de mensen hier. Leven en laten leven.
Dat neemt niet weg dat ik het niet fijn vind als ik mensen topless zie zonnen en heel eerlijk kan ik mij er zelfs ongemakkelijk bij voelen als heren dat doen. Noem het preuts, maar ik ben er gewoon niet van.
Wat ik jammer vind, en dit is direct ook de reden dat ik mij in de discussie meng, is dat er grappen gemaakt worden, die in mijn mening niet erg beleefd zijn, ten koste van de mensen die net als jullie ook gewoon hun mening willen delen. Nu zeg ik niet dat iedereen die onderdeel is geworden van zo'n grap in een hoekje staat te huilen van ongeluk, maar ik vind het gewoon echt niet netjes.

Ik hoop hier niet te veel haat en nijd over te krijgen, maar aangezien in dit topic de grootste mening is dat het gewoon in het openbaar moet kunnen en ( Let op mensen, dit is wat ik er van heb geïnterpreteerd) de rest maar gewoon hun smoel moet houden want borsten zijn 'maar een lichaamsdeel' wil ik toch graag zeggen dat er dus een deel is die het daar niet mee eens is. Wel/niet gelovig, het is hun mening en daar hoeft niet mee gespot te worden.

Laat ieder zijn eigen mening hebben, net als dat jij graag die van jou hebt en die duidelijk wil maken.


Goed dat je dit zegt. Misschien niet heel aardig om er banketstaaf over te doen dat iemand anders liever geen bloot ziet. Reden dat het in dit topic misschien wat pittiger er aan toe gaat is denk ik omdat in dit specifieke voorbeeld de mening van de ‘tegenstanders’ zorgt voor een vrijheidsbeperking van mensen die zich hier wel fijn bij voelen. En daar word ik, en anderen met mij, inderdaad wat feller van. Dát is vooral wat ik not done vind, niet puur iemand zijn persoonlijke mening. Die mag er zeker zijn!

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:51

Danielleeee_ schreef:
Een borst is maar een stukje vlees hoor, net zoals een arm of been. Hoe kan je daar je eetlust van verliezen of niet tegen kunnen? Zijn zulke mensen ook vies van hun eigen borsten? :') Lijkt me heel vervelend, dan kan je nooit meer lekker douchen, omkleden of zelfs eten als je je eetlust verliest van een borst :')

Hoezo? Ik eet niet onder de douche noch terwijl ik me omkleed.
En als ik eet heb ik altijd wel iets aan.

Los daarvan ben ik redelijk vies van het menselijk ras an sich. Het maakt weinig uit of het borsten, armen, moedervlekken en billen zijn: ik word bijzonder snel onpasselijk van mensen die ik niet ken.
Ook een per ongelukke aanraking bv in de rij bij de kassa doet me al rillen.
Als ik mensen eenmaal ken gaat het wel beter, maar dan mogen ze wat mij betreft echt wel een shirt aanhoudem tijdens de barbeque.

Maar om bovenstaande reden mijd ik stranden, zwembaden, etc ook als de pest. Behalve bij regen. ;)

Edit. Ik lees vrijheidsbeperking. Maar dat werkt natuurlijk twee kanten op want ik kan niet naar het strand als ik geen naakt wil zien. :+
Laatst bijgewerkt door Palmera op 26-07-18 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1420
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:51

RoosvanBlue schreef:
wilmatj schreef:
Waarom moeten kinderen dat allemaal gelijk al zien? .


Ehm... een borst is zo ongeveer het allereerste wat een kind in zijn leven te zien krijgt :Y)

Ik snap de heisa ook echt totaal niet.


_/-\o_

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:07

Dan wil ik ook graag geen dames meer zien in leggings waar alles uitpuilt of shirtjes die erg laag uitgesneden zijn of mannen op teenslippers en ga zo nog maar door.
Toch niet zo raar, zo'n gewaad, hoef je niks meer te zien wat je niet wil of fijn vindt.

Jaren geleden was topless heel gewoon en het is jammer dat dit in de taboe hoek komt terwijl bloot niks met sex te maken heeft. En er toendertijd nog wel aardig voor geknokt is.
Als je niet topless wil zonnen prima maar laat een ander wel.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:10

RoosvanBlue schreef:
Goed dat je dit zegt. Misschien niet heel aardig om er banketstaaf over te doen dat iemand anders liever geen bloot ziet. Reden dat het in dit topic misschien wat pittiger er aan toe gaat is denk ik omdat in dit specifieke voorbeeld de mening van de ‘tegenstanders’ zorgt voor een vrijheidsbeperking van mensen die zich hier wel fijn bij voelen. En daar word ik, en anderen met mij, inderdaad wat feller van. Dát is vooral wat ik not done vind, niet puur iemand zijn persoonlijke mening. Die mag er zeker zijn!


Daar kwam ik toevallig net een heel goed voorbeeld van tegen. Dadat ik net het vorig bericht verstuurde ben ik op de fiets gestapt en naar de paarden gefietst. Onderweg kwam ik iemand tegen die erg luid zijn muziek afspeelde op een speaker. Ik als 'tegenstander' vind dit niet erg gepast en zou er graag wat van hebben gezegd, maar vond dat persoonlijk niet nodig. Nog geen minuut later kwam er een andere fietser langs die zo ongeveer begon te schelden omdat die muziek aanstond. Heel veel mensen vinden het niet prettig om andermans muziek over zich heen geknald te krijgen. Hiervoor zijn concerten in het leven geroepen en 'dat hoeft niet in het openbaar' hier zijn ook wetten voor, net als met ontbloot bovenlijf in het openbaar komen. Zowel voor mannen als vrouwen. Wat ik er gelijk bij zeg is dat er bij mannen minder van gezegd wordt als ze met ontbloot bovenlijf in het openbaar komen, wat eigenlijk iets heel geks is. Maar zo is de maatschappij op dit moment helaas. De vrouw op de fiets groette de fietser met de speaker in zijn vrijheid, net als de 'tegenstanders' in jouw bericht naar mensen toe die graag topless zonnen.

Nogmaals, ik ben er niet voor, noch ben ik er tegen. Maar de maatschappij heeft besloten dat het op sommige plekken wel en sommige niet mag. Hoe discriminerend naar vrouwen het ook mag zijn. Dit is in dit geval niet vrijheidsbeperkend aangezien hier wetten over bestaan.
Ik vind het oprecht jammer dat het zo is en ik snap de verhitte discussie, maar op dit moment bestaat er nog een verschil in handhaving tussen mannen en vrouwen in deze wet.

cinniz123

Berichten: 4413
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:20

Vind indd een piemel en vagina wel weer wat anders als borsten.
En als mensen zo onpasselijk van andere worden snap ik niet zo goed wat die op het strand doen....
Niet dat het van mij niet mag absoluut niet,doe je ding,leven en laten leven maar lijkt me nogal een ding voor diegene zelf?

Hoeveel mensen zijn er wel niet met een tenen/fobie?
Moet daarom iedereen maar met sokken aan?
Dat kunnen we toch niet van elkaar verwachten?

Als ik mensen op t strand zie die naar mijn mening ‘onsmakelijk’ zijn ga ik een stukje verder liggen.

Net als vrouwen met baby’s hup tiet eruit en eraan hangen prima doe je ding ik kijk de andere kant wel op.
Heb zelf wel bv gegeven maar wel subtiel.
Al snap ik dat moeders met dit weer geen sjaal/hydrofiel over t koppie van de baby trekken met dit weer.

Ik ben overigens niet meer iemand die topless gaat maar deed t vanaf mn 16de wel tot ik gok zo’n 25ste.

Ik zag toevallig van de week een jonge dame in mijn ogen vreemd staan zonnenbaden, elk plekje moest zon zien.ze draaide op alle mogelijke manieren een paar minuten naar de zon,topje helemaal scheef trekken maar wel zodanig dat ze niet topless ging en het eerste wat ik dacht...als je t zo erg vind die witte koplampen snap ik niet dat je je top niet gewoon uit doet :?

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:27

Ratties4life schreef:
RoosvanBlue schreef:
Maar de maatschappij heeft besloten dat het op sommige plekken wel en sommige niet mag. Hoe discriminerend naar vrouwen het ook mag zijn. Dit is in dit geval niet vrijheidsbeperkend aangezien hier wetten over bestaan.

Ik vind het oprecht jammer dat het zo is en ik snap de verhitte discussie, maar op dit moment bestaat er nog een verschil in handhaving tussen mannen en vrouwen in deze wet.


Welke wet? En ik kan me niet voorstellen dat er in NL een verschil bestaat in handhaving tussen mannen en vrouwen. Geef eens concrete voorbeelden waarin dat door een rechter ondersteund werd.

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:31


Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:35

Vooruit, ik ging er inderdaad vanuit dat hiermee alleen volledig naakt bedoeld werd, maar dat verdient een nuance volgens de betreffende website:
Wat moet nu echter onder "ongeklede recreatie" worden verstaan? Naar de mening van de Minister van Justitie valt hier zowel geheel als gedeeltelijk ongeklede recreatie onder. Wel liet de Minister blijken dat het topless recreëren niet snel schending van artikel 430a zal betekenen. Dit vindt meestal plaats op stranden of daarmee te vergelijken plaatsen, en is aldaar op dit moment vrij algemeen aanvaard, aldus de minister. De rechter heeft hierover echter het laatste woord.

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:36

lekker subjectief en ongekaderd allemaal... :')

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:38

Ailill schreef:
Magrathea schreef:
Ja echt, het is super raar dat verkrachtingen door mannen de schuld is van die mannen... ? :o?
Alsof iedere vrouw die topless gaat zonnen verkracht gaat worden, kom op zeg.

Zo makkelijk, telkens weer, alles ligt aan de man, vrouwen zijn het grote slachtoffer en het ligt vooral niet aan hen.

Maar goed, half Bokt zal hier wel weer bovenop duiken. Ik ga naar het strand, heerlijk topless zonnen ;)


Hier wel mee eens hoor.
Ik ben tijdens het zonnen trouwens nooit lastig gevallen. En mannen kijken net zo als ze dat doen als je een bikini aan hebt is mijn ervaring. Of ze zitten stiekem te loeren maar dat is me niet opgevallen dan. Ik heb sowieso meer het idee dat het topless zonnen door vrouwen minder geaccepteerd word dan door mannen.

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:38

Kaka schreef:
Vooruit, ik ging er inderdaad vanuit dat hiermee alleen volledig naakt bedoeld werd, maar dat verdient een nuance volgens de betreffende website:
Wat moet nu echter onder "ongeklede recreatie" worden verstaan? Naar de mening van de Minister van Justitie valt hier zowel geheel als gedeeltelijk ongeklede recreatie onder. Wel liet de Minister blijken dat het topless recreëren niet snel schending van artikel 430a zal betekenen. Dit vindt meestal plaats op stranden of daarmee te vergelijken plaatsen, en is aldaar op dit moment vrij algemeen aanvaard, aldus de minister. De rechter heeft hierover echter het laatste woord.


Ja ik ken verder geen wetgeving omtrent ‘naakt’.
Artikel 239 van het wetboek van strafrecht komt wellicht in de buurt.

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:40

Even gepolst bij man, hij vind vrouwen die topless zonnen net zo min aanstootgevend als mannen die topless zonnen. Eveneens borstvoeding.

En nee, hij is niet het type man waarbij z’n tong uit z’n bek valt en z’n ogen op stokjes komen als hij op het strand loopt en een stel borsten voorbij ziet wandelen. :n

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:42

Kaka schreef:
Welke wet? En ik kan me niet voorstellen dat er in NL een verschil bestaat in handhaving tussen mannen en vrouwen. Geef eens concrete voorbeelden waarin dat door een rechter ondersteund werd.


Ik ga heel eerlijk zeggen. Dat kan ik niet.
Echter kan ik wel een voorbeeld noemen: Het artikel voorafgaand aan dit topic. Heren mogen met ontbloot bovenlijf lopen, maar als een dame topless ligt te zonnen wordt ze na klagen weggestuurd.

Veel van deze (zwem) locaties zijn privéterrein, dus dan mag de eigenaar het zelf bepalen.

Sabri

Berichten: 1420
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:50

Momenteel weer op naaktstrand. Ligt er opnieuw een stel waarvan alleen de vrouw topless ligt. Beide met broekjes aan maar wel tussen allerlei blote mensen gaan liggen terwijl dit een naaktstrand is. Blijkbaar durft vrouwlief zich niet meer met blote borsten op het textielstrand te liggen. Durven ze ook beide niet naakt maar durven wel tussen allerlei naakte mensen te gaan liggen. Ik vind dat ook niet echt kunnen. Het is hier een naaktstrand en als er dan mannen met broeken aan ertussen gaan liggen terwijl de rest naakt is vind ik dat ook nogal onbeschoft.
Ook vind ik het nogal ongelijk, dat mannen met hun soms behaarde bovenlichaam en duidelijke borstvorming naakt buiten mogen lopen met hun bovenlijf, maar als vrouw zijnde je dat maar moet bedekken. Dat is toch gewoon ongelijkheid?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 26-07-18 14:56, in het totaal 3 keer bewerkt