De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:23

Ik weet nog niet wat ik meer bizar vind, de hele verdwijning van Maddie of de complete beschuldigingstheorien die op internet losgaan, ook hier weer.

Dat er overduidelijk iets niet klopt zou je wel kunnen stellen, maar ik vind het nog steeds bizar om berichten als @babootje te lezen, die er hun levenswerk van lijken te maken om hun theorie dat de ouders schuldig zijn te bewijzen..

Ik moest ook meteen aan de australie zaak van de dingo denken.
Die mensen hebben jaren in de bak gezeten, en iedereen wist dat ze het gedaan hadden. Totdat bleek dat het dus wel een dingo geweest kan zijn.
En zo zijn er ook in NL zaken waarin mensen in de gevangenis gezeten hadden en iedereen blij was dat ze daar zaten, want kijk maar naar het bewijs...tot bleek dat die persoon onschuldig is.

Het moeilijkste aan bewijs verzamelen (en waar door dit soort eerdere fouten nu gelukkig heel anders mee om gegaan wordt) is dat je bewijs moet verkrijgen, maar niet moet verzanden in tunnelvisie.
Zo gaan namelijk onschuldigen de bak in..het bewijs wijst dan helemaal naar de verdachte, maar de oorzaak zit hem ook in het onbewust passen van informatie bij de verdachte.

Er zijn bijvoorbeeld meerdere redenen waarom mensen een verhaal aanpassen en dat hoeft niet altijd schuld te zijn aan het feit waar je van verdacht wordt.

Ik volg de zaak omdat ik hoop dat er ooit een antwoord komt.
En ook ik heb bedenkingen bij de ouders, maar ik zou nooit 100% durven stellen dat ze het zijn in zulke grote bewoordingen.

Betteke

Berichten: 2298
Geregistreerd: 13-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:28

Nee, geen link, sorry Babootje.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:50

Sunnda Als je je een beetje verdiept, loop je gewoon tegen dingen aan die voor geen meter kloppen in hun verhaal.
Ten eerste al, als je kind niet in haar bed is, waarom zou je dan meteen roepen dat ze ontvoerd is?
Is het niet veel logisher om te denken dat ze alleen maar naar buiten is gegaan op zoek naar haar ouders?
Waarom belde Kate eerst haar vriendin bij de nieuwszender en toen pas de politie? Als ze werkelijk dachten dat ze ontvoerd was, waarom bevlekten ze dan plaats van delict door alle vrienden er doorheen te laten gaan en alles aan te raken?
Waarom slaan de honden aan op lijklucht en bloed?
Waarom werkten de ouders zo tegen en waren ze alleen maar bezig met de portugezen de grond in te boren?
Waarom mocht de lijkhond de kerk niet in waar ze de sleutel van hadden en waarom hadden ze in hemelsnaam de sleutel van die kerk? (Omdat ze manipulatieve mensen zijn).
Waarom heeft Gerry niet een vraag normaal beantwoord en mocht Kate nooit het woord voeren?
En dit is over maanden gespreid, he, niet een voorvalletje, maar systematisch.
Waarom kreeg Portugal de resultaten van het Britse lab zo laat in handen?

Jullie kregen alleen het nieuws dat was gekopieerd van de britse tabloids, zat geen greintje journalistiek achter.
Mijn bloed kookt nog steeds als ik wat over de zaak lees.
Vuile vieze hufters zijn het, die ouders, en er is niet dat me op andere gedachten kan brengen. Miljoenen zijn ertegen aan gegooid. Miljoenen. 171 miljoen van de britse staat, alsof ze niks beter kunnen doen met dat geld en wat doen ze er feitelijk mee?
En er zijn Portugese vermiste kinderen waar amper een dossier aan besteed is.

Ik woon in Portugal en kreeg die koppen van die ouders van Maddie dagelijks te zien op het nieuws en in de kranten. En wat ik zeg, niet 1, niet 1 normaal antwoord op vragen kwam er uit hun monden. Ze draaiden er omheen.
Als je niks te verbergen hebt, geef je normaal antwoord op vragen.
Als je niks te verbergen heb steek je geen tijd en moeite in rookgordijnen opwerpen, verdraaien van wat er gezegd is en zwartmaken van Portugese politie en staatslieden.

Heeft geen zak te maken met een oude zaak over die dingo. Dat waren heel andere tijden met heel andere onderzoeksmethodes in een hele andere omgeving.

Het is prima als mensen oprecht geloven dat ze onschuldig zijn, maar mensen hebben ook het recht om te denken dat er iets aan de hand is.
Het is in elk geval niet raar dat mensen dat denken als ze meer over de zaak te weten zijn gekomen.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 00:17

Sunnda schreef:
Dat er overduidelijk iets niet klopt zou je wel kunnen stellen, maar ik vind het nog steeds bizar om berichten als @babootje te lezen, die er hun levenswerk van lijken te maken om hun theorie dat de ouders schuldig zijn te bewijzen..


Nou... ik heb wel een ander "levenswerk" moet ik eerlijk zeggen.

Dat de ouders er iets mee te maken hebben is nog de meest logische theorie. Heel toevallig dat er uberhaupt iemand in het appartement is overleden, heel toevallig dat er bloed en een lijkgeur is gevonden in het appartement, op de kleding van Kate op cuddle cat, op kleding van Madeleine, in de huurauto van de McCanns. Hoeveel toeval wil je hebben. Maar tja het echt bewijzen is een tweede.

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:19

Babootje schreef:
Sunnda schreef:
Dat er overduidelijk iets niet klopt zou je wel kunnen stellen, maar ik vind het nog steeds bizar om berichten als @babootje te lezen, die er hun levenswerk van lijken te maken om hun theorie dat de ouders schuldig zijn te bewijzen..


Nou... ik heb wel een ander "levenswerk" moet ik eerlijk zeggen.

Dat de ouders er iets mee te maken hebben is nog de meest logische theorie. Heel toevallig dat er uberhaupt iemand in het appartement is overleden, heel toevallig dat er bloed en een lijkgeur is gevonden in het appartement, op de kleding van Kate op cuddle cat, op kleding van Madeleine, in de huurauto van de McCanns. Hoeveel toeval wil je hebben. Maar tja het echt bewijzen is een tweede.


Dit is ook precies mijn gedachte, maar stel dat het zo is, dat ze Maddie om het leven hebben gebracht , of het nu opzet is geweest of niet, hoe kunnen ze dat dan zo pang verzwijgen en er omheen draaien? Ze zullen zich dan toch op gegeven een keer verspreken ?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:49

Ik heb niet de documentaire gezien maar wel het boek gelezen

Laten we eerlijk zijn, iedereen reageert anders in zo’n situatie
Dat er gelijk werd gedacht aan dat er wat met Maddy is gebeurd is niet zo vreemd als je de achtergrondinformatie weet. Precies heb ik het niet onthouden maar zoals ik het destijds heb gelezen was het inderdaad logisch dat er zo werd gedacht.

Dan de uithaal naar Portugal. Ieder verhaal kent twee kanten en vanaf het begin afaan zijn de ouders van Maddy verdacht. Ik kan mij voorstellen dat als de ouders er van Maddy echt niets mee te maken hebben dat dat niet fijn voelde en dat je dan juist alle steun in het buitenland nodig hebt. Daarnaast gebeurd het maar al te vaak dat als er iemand wat overkomt in het buitenland de buitenlandse autoriteiten nu niet super handig en effectief reageren. Kijk bv maar naar eens naar de rapportages van John vd Heuvel. Als alles gewoon netjes afgehandeld zou worden dan was deze man ik denk wel zo’n 90% van zijn programma’s kwijt. Helaas geld dit niet alleen voor landen zoals Turkije/Marokko waarvan je eerder uit zou gaan. Dat de Portugeze autoriteiten serieuze steken heeft laten vallen ben ik ook in dit geval van overtuigd

De vraag pf Maddy’s ouders hier echt niets mee te maken hebben?
Als ze hier wat mee te maken hebben dan zou mij dat toch verbazen. Gezien hoe alles is verlopen, ze continue aan 1 verhaal zijn blijven vasthouden lijkt mij het onwaarschijnlijk maar zeg nooit nooit

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:06

Zoals ik er destijds tegenaan keek vond ik de ouders erg vreemd reageren.
Op het moment dat je kind verdwijnt dan kan ik me zo voorstellen dat je alles maar dan ook alles in het werk stelt om ervoor te zorgen dat ze wordt gevonden. Dan vertel je eerlijk je verhaal, ook al ziet dat er niet rooskleurig voor je uit, omdat je de kinderen alleen in het appartement hebt achtergelaten.
De ouders (en vrienden) hebben in het begin een waar rookgordijn opgeworpen. Ontzettend veel tegenstrijdige verklaringen die iedere x werden aangepast door Gerry en Kate of door hun vrienden, als bleek dat het toch niet helemaal klopte. Het appartement ging van geheel afgesloten naar open patiodeuren zodat Madeline in case of a fire zichzelf en haar broertje en zusje kon redden. Jaja...
Wat de Portugese politie heeft laten liggen was dat zij niet meteen de ouders en hun vrienden hebben onderzocht maar hen de gelegenheid hebben gegeven hun verhalen op elkaar af te stemmen. Ik denk dat als dat was gebeurd we toch een hele andere uitkomst hadden gehad.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:09


Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:17


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:34

Babootje ook het boek gaat daarover. Zelfs nog voor de dag van verdwijning.
Pers geeft aan dat het een rookgordijn was, ouders sugereren zelf van niet en de autoriteiten word ook verweten door hun te afwachtend te hebben gereageerd. Iets wat jij zelf ook beschrijft

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:37

Babootje schreef:
ElviraKelan schreef:
Ik heb niet de documentaire gezien maar wel het boek gelezen


Als je echt wil weten hoe het zit, kun je beter dit lezen.
https://themaddiecasefiles.com/maddie-m ... -files-f3/
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/

Naar mijn mening is dit niet objectief als je ook het boek hebt gelezen
Bijvoorbeeld is er nooit gedegen en gehoord onderzoek gedaan naar de man die men heeft zien lopen met een kind in zijn armen. Toch wel erg vreemd in zo’n zaak. Daarentegen werd toen al de vinger gewezen naar de ouders want dit is vanaf het begin afaan gebeurd

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:56

Die man met dat kind is later gewoon gevonden hoor en had er niks mee te maken. Daarbij hadden ze wel een heel vage beschrijving, wat verwacht je daarvan?

Het is in heel veel gevallen de ouders als er wat aan de hand is, ook al janken ze krokodillentranen voor de TV en hebben ze nog zulke mooie verhalen. (Ik kan je een verhaal vertellen van mensen die deden alsof ze het kind op de markt waren kwijt geraakt, waar ze nog schoentjes voor haar gekocht hadden, terwijl het toen als dood was - overleden door de gevolgen van mishandeling met een heet stijkijzer- en in een rivier gedumped)

Het is voor politie verschrikkelijk logish, en protcol, om dat eerst proberen uit te sluiten. Dat konden ze dus niet, integendeel.
Er wordt trouwens niet aangenomen dat ze het kind hebben omgebracht, maar het lijk hebben verborgen.

En in het begin is er nog grootscheeps gezocht door vrijwilligers en politie, dus het is niet zo dat ze meteen van af het begin beschuldigd werden van wat dan ook, behalve het alleen laten van de kinderen.

Fijn dat je meteen ook maar denkt dat de portugeze overheid steken heeft laten vallen. Benoem ze dan maar. En wat heeft de overheid eigenlijk te maken met een verdwenen kind?
Er is geen enkele reden voor de Britten om onze president sardientjesvreter te noemen en weet ik het wat voor een beledigingen naar het land in het geheel en de politie in het byzonder te gooien, al ben je het nog zo oneens over de wijze van handelen.
Bovendien is Scotland Yard van bijna het begin af aan betrokken geweest.

Toen het de ouders te heet onder de voeten werd zijn ze plots verrokken. Want ze hadden hier aangeklaagd kunnen worden voor verwaarlozing van de kinderen.
Tot die tijd leefden en reisden ze heerlijk van de gedoneerde miljoenen.

En waarom probeerden ze het uitkomen van een film in engeland dat gaat over een zaak war de ouders betrokken waren bij een vermissing, tegen te gaan? Waarom staken ze zoveel tijd en geld in van alles tegen gaan?

Iedereen reageert anders, maar systemantisch je vrouw niet aan het woord laten of onderbreken omdat je bang bent dat ze wat loslaat en zelf met een k u t smoes of tegenvraag komen en je verhaal aanpassen naar omstandigheden is in mijn ogen byzonder verdacht en past in geen enkele vorm bij het verlies van een kind waar je niks mee te maken hebt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:23

fluffyfox schreef:
Ik heb maddy en haar ouders leren kennen toen zij voor werk naar Nederland kwamen. (Arts in VU ziekenhuis)
Maddy kwam bij mij op de crèche als klein baby'tje.
Vanaf dag 1 was er iets met haar ouders waar ons hele team de kriebels van kreeg.
Vlak na de geboorte van de tweeling zijn ze vrij onverwachts vertrokken.
Toen de vermissing in het nieuws kwam schrok ik me rot.
Ik ben ervan overtuigd dat de ouders absoluut niet onschuldig zijn en gezien hun achtergrond is een ongeluk bij/tijdens drogeren zeker niet uitgesloten. Hoeveel fouten worden er niet gemaakt door ervaren mensen.....
Ik hoop dat er ooit duidelijkheid komt en het recht zal zegevieren voor die kleine meid.

Volgens mij heb jij ook iets van beroepsgeheim ?
Niet om jouw ervaring te niet te doen noch de ouders vrij te pleiten.
Maar ik zou mijn kind liever niet bij jou op de crèche brengen als je zo over ouders cq kinderen praat in het openbaar

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:29

Nu is dit wel een uitzonderlijk exemplaar natuurlijk, maar ik weet ook niet of je daar zomaar over mag praten op deze manier.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:35

Giolli schreef:
Nu is dit wel een uitzonderlijk exemplaar natuurlijk, maar ik weet ook niet of je daar zomaar over mag praten op deze manier.

Bij beroepsgeheim mag je alleen praten over dit soort zaken richting politie, niet zo open en bloot op een fora. Ook niet een aantal jaar later.
Daarnaast ondanks de ernst vd situatie ongeacht beroepsgeheim of niet vind ik het ook niet kunnen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:39

Ik denk niet dat je bij een kinder crèche een beroepsgeheim hebt, of althans geen eed hoeft af te leggen.

Neemt niet weg dat ik t ook niet chique vindt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:56

Giolli schreef:
Ik denk niet dat je bij een kinder crèche een beroepsgeheim hebt, of althans geen eed hoeft af te leggen.

Neemt niet weg dat ik t ook niet chique vindt.

Bij bv de verzorgende IG opleiding leg je geen eed af in de rechtbank toch verklaar je echter wel dat je geen dingen over cliënten naar buiten brengt bij afronden vd opleiding.
Als helpende voor dezelfde instelling/school niets verklaard echter wel getekend toen in mijn contract.
Ik denk dat het bij chreches net zo werkt als boven genoemde voorbeelden

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:01

ElviraKelan schreef:
Giolli schreef:
Ik denk niet dat je bij een kinder crèche een beroepsgeheim hebt, of althans geen eed hoeft af te leggen.

Neemt niet weg dat ik t ook niet chique vindt.

Bij bv de verzorgende IG opleiding leg je geen eed af in de rechtbank toch verklaar je echter wel dat je geen dingen over cliënten naar buiten brengt bij afronden vd opleiding.
Als helpende voor dezelfde instelling/school niets verklaard echter wel getekend toen in mijn contract.
Ik denk dat het bij chreches net zo werkt als boven genoemde voorbeelden



Dat heb ik ook. :j

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 22:07

ElviraKelan schreef:
Naar mijn mening is dit niet objectief als je ook het boek hebt gelezen
Bijvoorbeeld is er nooit gedegen en gehoord onderzoek gedaan naar de man die men heeft zien lopen met een kind in zijn armen. Toch wel erg vreemd in zo’n zaak. Daarentegen werd toen al de vinger gewezen naar de ouders want dit is vanaf het begin afaan gebeurd


Welk boek bedoel je? Dat van Amaral of dat van Kate? Want daar zit natuurlijk wel een verschil tussen. :D
Ik heb indertijd alles gelezen.
Maar goed, ik begrijp dat je het niet wil lezen en de zaak dus maar van 1 kant wil zien.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:35

Babootje schreef:
ElviraKelan schreef:
Naar mijn mening is dit niet objectief als je ook het boek hebt gelezen
Bijvoorbeeld is er nooit gedegen en gehoord onderzoek gedaan naar de man die men heeft zien lopen met een kind in zijn armen. Toch wel erg vreemd in zo’n zaak. Daarentegen werd toen al de vinger gewezen naar de ouders want dit is vanaf het begin afaan gebeurd


Welk boek bedoel je? Dat van Amaral of dat van Kate? Want daar zit natuurlijk wel een verschil tussen. :D
Ik heb indertijd alles gelezen.
Maar goed, ik begrijp dat je het niet wil lezen en de zaak dus maar van 1 kant wil zien.

Ik heb net het gehele topic door gelezen
Boek zal ik even moeten nakijken voor je en ben van plan om hem nogmaals te lezen.
Dingen wat mij in dit bewuste topic opvalt, evt destijds ook zijn opgevallen

- lichaamshouding kan veel verraden echter kan het ook een vertekend beeld geven
- een aantal mensen in dit topic hebben hun mening per definitie al klaar. Wat ook mag natuurlijk. Deze wordt wel aardig overstemd 1 kant op wat ik niet geheel objectief vind.
- wb de crèche leidster in dit topic: er word serieus op in gegaan terwijl er geen vraagtekens rijzen of het wel zo netjes is te vertellen al dan geen beroepsgeheim voor deze groepstak. Ook nu word er niet serieus op in gegaan. Iets van tunnelvisie ook in dit topic?
- welke ouders laat hun kind in vredesnaam alleen en gaat lekker zelf eten? Welke ouder brengt hun kind op vakantie zo veel bij de crèche zoals deze ouders dit doen? Zeker als je kind het gehele jaar op de crèche zit wil je er op vakantie volledig van kunnen genieten? Dit vind ik echt bizar. Evenals het alleen op de hotelkamer laten en zelf lol maken. Het is het en en en verhaal wat mij blijft verbazen
- hoe kan het dat de honden aansloegen? Een fout van de honden lijkt mij vrijwel onmogelijk. Maddy kan evt in de hotelkamer vermoord zijn maar dan zouden er geen sporen in de auto zijn gevonden. Ook hier is het en en verhaal wat rammelt
- het rookgordijn wat is opgehangen kan evt door de taalbarriére zijn ontstaan
- als de ouders er wat mee te maken hebben dan klopt het tijdstip niet, lijkt mij onmogelijk
- als de ouders van Maddy er wat mee te maken heeft moet de vriendengroep meer weten. Het is vrijwel onmogelijk dat er al die tijd niemand door de mand is gevallen
- Portugese autoriteiten en dus politie hebben mijn inziens vanaf het begin steken laten vallen.
- in het begin is Maddy’s vader als man die daar liep aangewezen. Er waren getuigen die onderstreepten dat dat niet kon kloppen maar ook qua afstand nooit zo gezien kon zijn (dit staat mij althans nog bij)
- het is heel vaag dat er zo weinig foto’s overhandigd kan worden van Maddy. Of dit is bewust gebeurd of fit geeft een zekere mate van betrokkenheid van de ouders aan in mijn visie.


Dus ja er zijn tegenstrijdigheden. Ja het verhaal rammelt. Nee alles van het boek kan ik mij niet meer feilloos voor de geest halen en kan het zelfs zijn dat ik bepaalde details met andere verhalen heb verwisseld doordat ik te veel lees. Maar of dan ook zo keihard gesteld kan worden of de ouders Maddy zelf hebben vermoord en bewust dit in de doofpot hebben gestopt waag ik nog steeds in twijfel te trekken.

En nee ik probeer alles van meerdere kanten te bezien. Ik vind het dan ook onnodig dat je beweert dat ik alles van 1 kant wil zien en lezen.
Als dat zo was dan had ik mij niet door dit topic door geworsteld
Echter ga ik mij niet zoals oa jou branden aan dit topic door 100% de schuld te leggen bij de ouders

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:51

En toch, ik heb van dichtbij een politieonderzoek meegemaakt toen ik in vertrouwen werd genomen door een slachtoffer van een misdaad. De gerechtelijke molen die dan gaat draaien is niet mis, helemaal voor het slachtoffer niet. In dit geval veranderde er ook kleine details aan het verhaal van het slachtoffer, omdat deze zich gaandeweg steeds meer ging herinneren. Doordat het slachtoffer sprak met andere mensen waarmee (indirect) contact was geweest die dag en via feiten die uit het onderzoek naar voren kwamen, kon het slachtoffer zich steeds meer herinneren.
Zoveel mensen hadden er een mening over, mensen die slachtoffer kende vonden het maar wat prachtig er over te roddelen. Op internet ging het helemaal los bij elk artikel in de krant dat er over verscheen, mensen zeiden/typten dingen over het slachtoffer als reactie op die artikelen, iedereen had een mening, het slachtoffer werd “afgemaakt” èn publiek. Zo vreemd om die persoon te kennen, het verhaal te kennen en dat te zien gebeuren.
Veel, heel veel tijd is er overheen gegaan, maar uiteindelijk kon het verhaal van slachtoffer volledig bewezen worden en zijn de daders veroordeeld.

Wat het ergste is, is dat niemand ooit zijn/haar woorden over het slachtoffer terug heeft moeten nemen, want het is internet en vanachter ons scherm is het heel veilig een mening te hebben.

Ik weet niet of de ouders van Maddie betrokken zijn of niet, maar ik zou toch willen adviseren voorzichtig te zijn met je mening als feit weergeven. Hopelijk komt ooit de waarheid aan het licht. Niet dat iemand dan hun woorden hoeft terug te nemen.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:28

Niemand zet een mening als feit neer. We benoemen waarnemingen en conclusies en hebben een mening en daar heeft iedereen gewoon recht op. Het is niet zo dat iemand onder dit topic lijdt. We zitten niet te twitteren om voor de hele wereld te lezen ofzo.

En ja slachtoffers kunnen hun verhaal bijstellen omdat ze zich meer herinneren. Maar we hebben het over een verhaal bijstellen een aanpassen aan elkaar zodat het beter past, niet omdat ze zich plots meer herinneren. Dat is andere koek. Bovendien hebben we het hier bij de verklaringen niet over slachtoffers van een misdaad, maar ouders van een kind dat slachtoffer is en vrienden van die ouders.
Ze hebben zitten dokteren over het "window of oportunity".

Betreffende crèche gebeuren en beroepsgeheim, er is niks gezegd over het kind op de crèche. Beroepsgeheim betreft bovendien geen meningen, maar dossiers.
Een advokaat mag bv niks over een zaak zeggen of over wat een client, maar rustig loslaten dat hij zijn client niet aardig vindt.
Er is alleen gezegd dat het team de kriebels kreeg van die ouders, dat is niet iets dat in en dossier hoort, en dat wijkt niet eens af van de algemene meningen van mensen die met ze te maken hebben gehad onder andere omstandigheden, dus hoezo moet dat onder beroepsgeheim verzwegen worden?
Van het drogeren van de kinderen is gewoon al algemeen bekend verder.



@ElvariKelan, je blijft repeteren dat de overheid steken heeft laten vallen, wil je die steken dan even benoemen? Want dit is te makkelijk.
Alle protocollen zijn gewoon langsgelopen. De McCanns hebben zelf voor behoorlijke obstructie gezorgd. Ze hebben tot de dag van vandaag geweigerd om aan een reconstructie mee te doen bv.
Het rookgedordijn heeft niets met taalbarrière te maken. Toen Murat hielp met vertalen werd die voor het gemak maar als verdachte aangewezen, puur op grond van verklaringen van Britten die hem maar vreemd vonden en zo zijn er wel meer openbaar door het slijk gegaan.
Bij justitie spreekt men engels en officiële stukken worden gewoon door tolken vertaald.
Het gaat niet om grieks ofzo, maar gewoon engels, dat in het verschrikkelijk toeristische Algarve door heel veel mensen gesproken wordt.
Het heeft veel meer te maken met actieve inspanningen van de McCanns om andere zaken erbij te betrekken, tegen te werken en een media circus op te zetten.
De internationale spanningen zijn heel hoog opgelopen op niks af.
Lichaamstaal is onbewust en duidelijk voor mensen die er op gestudeerd hebben en wordt door politie wereldwijd gebruikt, dus hoezo vertekend beeld geven? Als je nee schudt terwijl je ja zegt, of ja knikt als je nee zegt, dan lieg je, punt.

Niemand heeft het volgens mij over moord in dit topic en het is ook nooit genoemd bij de politie of hier in de media.
Officieel is het nog steeds een vermissing en onofficieel een verduistering van het lichaam.

Ik zou ook graag willen dat je de titel van het boek waar je aan refereert noemt, want er zijn diverse boeken.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:22

Ik ben het helemaal met je eens Lusitana. Zeker nadat ik een paar jaar geleden het boek van Goncalo Amaral las.

xbelieveitx schreef:
Ze zullen zich dan toch op gegeven een keer verspreken ?

Dat hoeft echt niet. Sommige mensen nemen deze geheimen mee naar hun graf...

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:16

Lusitana schreef:
Niemand zet een mening als feit neer. We benoemen waarnemingen en conclusies en hebben een mening en daar heeft iedereen gewoon recht op. Het is niet zo dat iemand onder dit topic lijdt. We zitten niet te twitteren om voor de hele wereld te lezen ofzo.

En ja slachtoffers kunnen hun verhaal bijstellen omdat ze zich meer herinneren. Maar we hebben het over een verhaal bijstellen een aanpassen aan elkaar zodat het beter past, niet omdat ze zich plots meer herinneren. Dat is andere koek. Bovendien hebben we het hier bij de verklaringen niet over slachtoffers van een misdaad, maar ouders van een kind dat slachtoffer is en vrienden van die ouders.
Ze hebben zitten dokteren over het "window of oportunity".

Betreffende crèche gebeuren en beroepsgeheim, er is niks gezegd over het kind op de crèche. Beroepsgeheim betreft bovendien geen meningen, maar dossiers.
Een advokaat mag bv niks over een zaak zeggen of over wat een client, maar rustig loslaten dat hij zijn client niet aardig vindt.
Er is alleen gezegd dat het team de kriebels kreeg van die ouders, dat is niet iets dat in en dossier hoort, en dat wijkt niet eens af van de algemene meningen van mensen die met ze te maken hebben gehad onder andere omstandigheden, dus hoezo moet dat onder beroepsgeheim verzwegen worden?
Van het drogeren van de kinderen is gewoon al algemeen bekend verder.



@ElvariKelan, je blijft repeteren dat de overheid steken heeft laten vallen, wil je die steken dan even benoemen? Want dit is te makkelijk.
Alle protocollen zijn gewoon langsgelopen. De McCanns hebben zelf voor behoorlijke obstructie gezorgd. Ze hebben tot de dag van vandaag geweigerd om aan een reconstructie mee te doen bv.
Het rookgedordijn heeft niets met taalbarrière te maken. Toen Murat hielp met vertalen werd die voor het gemak maar als verdachte aangewezen, puur op grond van verklaringen van Britten die hem maar vreemd vonden en zo zijn er wel meer openbaar door het slijk gegaan.
Bij justitie spreekt men engels en officiële stukken worden gewoon door tolken vertaald.
Het gaat niet om grieks ofzo, maar gewoon engels, dat in het verschrikkelijk toeristische Algarve door heel veel mensen gesproken wordt.
Het heeft veel meer te maken met actieve inspanningen van de McCanns om andere zaken erbij te betrekken, tegen te werken en een media circus op te zetten.
De internationale spanningen zijn heel hoog opgelopen op niks af.
Lichaamstaal is onbewust en duidelijk voor mensen die er op gestudeerd hebben en wordt door politie wereldwijd gebruikt, dus hoezo vertekend beeld geven? Als je nee schudt terwijl je ja zegt, of ja knikt als je nee zegt, dan lieg je, punt.

Niemand heeft het volgens mij over moord in dit topic en het is ook nooit genoemd bij de politie of hier in de media.
Officieel is het nog steeds een vermissing en onofficieel een verduistering van het lichaam.

Ik zou ook graag willen dat je de titel van het boek waar je aan refereert noemt, want er zijn diverse boeken.

Mijn inziens benoem je nu het beroepsgeheim op dergelijke wijze dat je krom praat wat recht is. Namelijk benoem je dan ook geen namen en kan je niet op een forum je mening over de ouders ongenuanceerd uiten.

De rest benoem ik als jouw mening. Ook het stukje over lichaamstaal. Daarnaast sugereer je zelf 15 maart een lijkje. Hoe kan een lijkje zomaar ontstaan?

Voorts heb ik net pas de tijd gehad om in mijn boekenkast te kijken (er is ook nog een leven naast bokt) en is voor mij niet meer de auteur te achterhalen van het boek omdat het een bibliotheekboek is geweest.

Ik heb mijn gefundeerde mening geventileerd. Daar wil ik het graag ook bij laten voor dit topic omdat ik de benaderingswijze niet bij mij vind passen of in andere woorden gezegd vind ik de manier waarop deze discussie wordt gevoerd niet prettig overkomen

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 18:44

ElviraKelan, ik heb je even terug een aantal links gegeven die je duidelijk nog niet hebt gelezen. Dat kan ik me voorstellen want dat is duidelijk aan je posts te lezen. Ook duidelijk is te lezen dat je wel het boek van Kate McCann hebt gelezen, want dat is terug te zien in je posts.

Als we het hebben over verschillen in verklaringen betroffen het geen kleine verschillen. Het waren zo je kunt stellen tegenstellingen. Een appartement is open... of het is dicht. De verklaring dat het appartement toch open was geweest op de avond dat Madeleine ontvoerd was, kwam nadat onomstotelijk was aangetoond dat er geen braaksporen waren, dat het "open" raam alleen van binnenuit geopend kon worden en dat alleen Kate's vingerafdrukken op het raam te vinden waren. Dus foetsie ontvoering uit het open raam en toen was het appartement ineens toch niet afgesloten. Ook vreemd als je kinderen alleen laat natuurlijk, want er kan er 1 wakker worden en de benen nemen om bv papa en mama te zoeken, die in het restaurant zitten aan de overkant met nog een zwembad ertussen. Dus nee, mijn inschatting is niet dat ze het appartement open hebben gelaten. Dus het was dicht, en er waren geen braaksporen.

De bevindingen van de honden... Ja daar moet je je toch even op inlezen. Of inkijken, want er zijn genoeg video's van te vinden. De bevindingen op zich vertellen al een verhaal wat duidelijk genoeg is.
Dit zijn de bevindingen uit de officiële - openbaar gemaakte - dossiers van de Portugese politie.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/5A_EDDIE-KEELA.htm

De conclusie is dat Madeleine is overleden in het appartement. Niets meer en niets minder