De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:43

Babootje schreef:
Ik denk dat het DNA onderzoek best wel een keer over zouden kunnen. Inmiddels zijn er toch wel weer meer en betere technieken om mixprofielen te onderzoeken.
Het is natuurlijk niet alleen het DNA spoor dat de ouders verdacht maakte, maar alle aanwijzigen bij elkaar die op zichzelf staand allemaal niet voldoende waren.


Het is maar hoe je die aanwijzingen wilt zien, je kunt het op verschillende manieren interpreteren.

Een voorbeeld, Amaral zegt dat alleen de vinger afdrukken van Kate gevonden zijn op de binnen kant van het raam. Hij verteld er niet bij dat oa op de rolluiken ook vingerafdrukken gevonden zijn, die onbruikbaar waren. Dat betekend dat er wel andere vingerafdrukken waren, maar "onleesbaar".
In de files is dit terug te vinden, ook zijn er zover mij bekend en ook niet te vinden in de files, dat er bv niet naar vingerafdrukken gezocht is op de voordeur, slaapkamer deur, de hekjes enz. Ook zijn er vinger afdrukken gevonden op de patio deur, van een waarschijnlijk jongere vrouw, maar niet weten van wie die vinger afdrukken zijn...

De "inbreker" als die er is geweest, hoefde niet in te breken...kan mogelijk door de voor deur of via de patio deur naar binnen gekomen zijn, en door de voordeur naar buiten. En dan heb je geen inbraaksporen...

ook kan de ontvoerder, al binnen geweest zijn, toen gecontroleerd werd,door Gerry en/of Matt, en daarom als mogelijke vluchtroute (maar dan zonder Madeleine) Het raam en de rolluiken opengezet hebben, maar was niet nodig om deze route te kiezen, omdat de ontvoerder verder ongestoord zijn/haar ding kon doen...

Dit is maar een voorbeeld...

Op verschillende manieren heb ik geprobeerd een tijdlijn te maken, als de ouders schuldig zouden zijn en dit allemaal opgezet hebben. Maar het lukt mij niet om het passend te krijgen.

Mocht iemand hier wel een reconstructie van de avond van 3 mei hebben met de ouders als schuldige. Dan hoor ik die graag.

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 12:06

Zonder de hele discussie opnieuw te willen doen (want we kwamen er toen al niet uit :D) heeft de Portugese politie (en overigens was het niet destijds niet alleen de Portugese politie, maar ook de Britse politie die aanvankelijk een goede samenwerking hadden) ook wel een goede reden gehad de ouders te verdenken.
* Omdat in een echt hoog percentage als het gaat om de verdwijning van een kind de dader in de omgeving van het kind moet worden gezocht. Vaak zelfs gaat het dan om (een van de) ouders.
* De verhalen van de ouders inconsistent waren en de verhalen tussen de ouders en hun vrienden aanwijsbaar op elkaar waren afgestemd (kladje gevonden met handschrift van 1 van de vrienden).
* De verhalen veranderden ook steeds naarmate er meer sporen gevonden waren, waardoor bleek dat het gegeven verhaal niet mogelijk bleek. (Dus patio deuren gingen van dicht naar open, toen bleek dat er absoluut geen aanwijzingen waren dat het kind onmogelijk door het raam kon zijn verdwenen).
* Ouders waren in eerste instantie ontzien door de politie. Daar hebben ze wel spijt van gehad want juist daardoor zijn sporen direct na de verdwijning mogelijk gemist of niet veilig gesteld.
* De sporen die zijn gevonden in het appartement door de bloed- en lijkhonden. Op het speeltje van Madeleine, op de kleding van Kate, in de garderobe kast, in de achterbak van de auto en op de autosleutel. Op aanwijzing van de bloedspeurhond werd het mix profiel van het bloed waarin markers die overeenkomen met het DNA van Madeleine gevonden onder en in de voeg van 1 of meer tegels in het appartement achter de bank. Het appartement was aanwijsbaar schoongemaakt. De bank was stond niet op zijn "normale" plaats, maar wat over de plek geschoven waar het bloed is gevonden.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Alles, alle onderzoeken, foto's, locatie, DNA testen, bevindingen van de honden die uit de Portugese en Engelse dossiers komen vind je hier. https://mccannpjfiles.co.uk/

Maar de ouders van Madeleine zijn op een gegeven moment om welke reden dan ook uit de wind gehouden, bepaalde onderzoekslijnen die er zeker wel waren zijn om onbegrijpelijke reden niet meer opgevolgd.

En zoals Lusitana het ook zegt verwaarlozing kan in ieder geval wel worden aangetoond. Verwaarlozing als gevolg waarvan een kind is verdwenen en nooit meer terug is gekomen. En daar staan in Engeland hoge straffen op. 10 of meer jaar is geen uitzondering. Maar de McCanns konden terugkeren naar Engeland met 1 kind minder en zijn daarvoor nooit gestraft. Terwijl een moeder wiens kind omkwam in een brand in Engeland terwijl zij op de hoek in de kroeg zat, wel de gevangenis in ging.

Verder draaiden hun verhalen over wat er nu precies op die avond was gebeurd van een afgesloten appartement naar een niet afgesloten appartement. Niet afgesloten riep natuurlijk ook zo zn vragen op, want waarom zou je via het raam inbreken als het appartement open was. En oja, toen bleken er geen braaksporen te zijn. Dus waarom zou je dan het raam openzetten en daardoor heen met het kind vluchten (nog niet heel eenvoudig wegens het hoogteverschil binnen en buiten met een kind in je armen) En hoe kon dat zonder een enkel spoor achter te laten. Er viel niet meer uit te komen.

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 12:13

Persoonlijk kan ik betrokkenheid van de ouders o.b.v. wat er allemaal in de dossiers staat niet uitsluiten.
Wat hierboven vermeld is nog maar een klein deel ervan.

Want laten we wel wezen, betrokkenheid van ouders of een dader in de kring van het kind komt statistisch toch het meeste voor. Waarom zou dat hier anders zijn?

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 12:15

ThreeFingers schreef:
Mocht iemand hier wel een reconstructie van de avond van 3 mei hebben met de ouders als schuldige. Dan hoor ik die graag.


Die is er volgens mij wel. Volgens mij wel meer.

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 13:15


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:38

Ik ken inmiddels de PJfiles wel dromen....

Ook de video´s die jij aangeeft. Maar botsen met getuigenverklaringen.

Amaral komt met vriezer verhaal, waar heeft die vriezer dan gestaan?

Een lijk bloed niet meer, hoe kan er dan na 3 maanden bloed van Madeleine in de kofferbak zijn??

Waarom zit er alleen lijkengeur op kleding van Kate? En 1 shirt van Sean? En niet op spullen/kleding van Gerry?

Waarom loopt Gerry door PdL met een dode Madeleine op de arm? Met het risico gezien te worden, en wordt volgens vele gezien, zie Smithman.

Inplaats zich daarna uit de pers te houden, zoeken Kate en Gerry juist de pers op. Terwijl Gerry weet hij is die avond gezien, door de familie Smith?

Je vind je kind dood achter de bank, en dan ga je gewoon gezellig eten, grapjes maken, zelfs je bord leeg eten?

Er is maar 1 mini spatje met mogelijk DNA van Madeleine achter de bank gevonden. Dit was geen bloed, en was een meter verwijderd, van waar Keela melding maakte van bloed.

Zoals eerder aan gegeven het verhaal/reconstructie van Amaral kan niet kloppen.

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 17:17

ThreeFingers schreef:
Ik ken inmiddels de PJfiles wel dromen....

Ook de video´s die jij aangeeft. Maar botsen met getuigenverklaringen.

Amaral komt met vriezer verhaal, waar heeft die vriezer dan gestaan?

Een lijk bloed niet meer, hoe kan er dan na 3 maanden bloed van Madeleine in de kofferbak zijn??

Waarom zit er alleen lijkengeur op kleding van Kate? En 1 shirt van Sean? En niet op spullen/kleding van Gerry?

Waarom loopt Gerry door PdL met een dode Madeleine op de arm? Met het risico gezien te worden, en wordt volgens vele gezien, zie Smithman.

Inplaats zich daarna uit de pers te houden, zoeken Kate en Gerry juist de pers op. Terwijl Gerry weet hij is die avond gezien, door de familie Smith?

Je vind je kind dood achter de bank, en dan ga je gewoon gezellig eten, grapjes maken, zelfs je bord leeg eten?

Er is maar 1 mini spatje met mogelijk DNA van Madeleine achter de bank gevonden. Dit was geen bloed, en was een meter verwijderd, van waar Keela melding maakte van bloed.

Zoals eerder aan gegeven het verhaal/reconstructie van Amaral kan niet kloppen.



Dat is jouw mening, maar geen feit. Dit is een reconstructie, waarbij een aantal zaken bewezen zijn. Maar natuurlijk ook een aantal zaken nog bewezen moesten worden.

1. Amaral komt met vriezer verhaal, waar heeft die vriezer dan gestaan? Dat is een vraag om te beantwoorden.
2. Een lijk bloed niet meer, hoe kan er dan na 3 maanden bloed van Madeleine in de kofferbak zijn? Geen bloed, maar bodily fluids (lijkvocht, bloedsporen, speeksel, water etc). Blijkbaar was aan de sporen te zien dat de lichaamsvloeistoffen die waren gevonden ingevroren waren geweest. Blijkbaar was dat bewijs zodanig dat Kate + Gerry de verklaring afgaven dat ze ingevroren vlees vervoerd hadden in de auto. Maar datgene dat was gevonden was niet van dierlijke oorsprong. Uiteindelijk bleek het een mixprofiel en niet voldoende om de aanwezigheid van Madeleines lichaam in de kofferbak te bewijzen. Maar het verhaal dat Madeleine ergens koel is bewaard totdat ze uiteindelijk haar laatste rustplaats heeft gekregen, heeft wel een grond.
3. Waarom zit er alleen lijkengeur op kleding van Kate? En 1 shirt van Sean? En niet op spullen/kleding van Gerry? Dat is een nog te beantwoorden vraag.
4. Waarom loopt Gerry door PdL met een dode Madeleine op de arm? Met het risico gezien te worden, en wordt volgens vele gezien, zie Smithman. Misschien omdat hij dat risico heeft moeten nemen? Aan de andere kant is het natuurlijk gek dat niemand Tannerman heeft gezien die het kind op een nogal vreemde manier voor zich uit droeg. Ongeveer op hetzelfde tijdstip. Kan ook zijn dat Tannerman een afleidingsmanoeuvre was, zodat alle ogen daarop gericht waren i.p.v op Gerry. Hij zal niet de enige zijn geweest die op de late avond met hun slapende kind over de schouder zeulde. Smith herkende Gerry ook alleen maar door de manier waarop hij Sean, uit het vliegtuig droeg toen ze in Engeland terugkwamen en realiseerde hij zich dat datgene wat hij dacht zo gewoon was toch bijzonder was.
5. Inplaats zich daarna uit de pers te houden, zoeken Kate en Gerry juist de pers op. Terwijl Gerry weet hij is die avond gezien, door de familie Smith? Omdat de aanval de beste verdediging is?
6. Je vind je kind dood achter de bank, en dan ga je gewoon gezellig eten, grapjes maken, zelfs je bord leeg eten? Dat is jouw aanname. Als je de getuigenissen goed leest zijn een paar heren (Gerry & Russell) niet of nauwelijks aan tafel geweest.

De documentaire en het onderzoek hebben een logische lijn gevolgd. Het onderzoek nooit afgerond, dus blijf een open eind. Een reconstructie met de hoofdrolspelers heeft nooit plaatsgevonden, omdat de McCanns dat niet wilden. Amaral werd van de zaak gehaald wegens 'fouten' in het onderzoek, maar dat had niet zozeer te maken met fouten die het onderzoek zelf betroffen maar meer met het veelvuldig lekken naar de pers dat aan beide kanten gebeurde. De McCanns zijn nooit berecht, maar ook nooit vrijgepleit.
Diverse rechtszaken die tegen Amaral door de McCanns gevoerd zijn, hebben ze verloren.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-02-23 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 17:33

Ik moet zeggen, dat ik niet zo de behoefte heb om alle discussies weer over te doen. Er ligt ontzettend veel in de dossiers die openbaar gemaakt zijn, om je eigen mening daarover te vormen. En dat hoeft niet de mijne te zijn natuurlijk.

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar wat er met Madeleine is gebeurd en vooral waar ze is gebleven. En elke keer als er weer een nieuwe pedofiel of kandidaat ontvoerder op popt weet ik eigenlijk al wel tevoren dat je er nooit meer van gaat horen.
Ik hoop dat we er ooit nog een keertje achter komen...

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:34

Babootje, je hebt geen zin in een discussie, maar schrijft zelf veel met veel video´s enz.

Ook ik heb geen zin in een discussie, ik heb alleen gevraagd of er hier mensen zijn die een EIGEN tijdlijn hebben,

En daarbij maakt het niet uit wie je als schuldige ziet, jij laat duidelijk merken dat je denkt dat de ouders schuldig zijn,

Ook veeg je de getuigen verklaring van Jane gewoon van de tafel, omdat dat jouw beter uitkomt. En suggereerd dat Jane in het "complot zit. Dus Tannerman verzonnen heeft, maar waarom? Nog Gerry nog Jeremy heeft Jane gezien? Als het zo uitgedacht was, zou Gerry toch juist moeten bevewstigen dat hij Jane gezien heeft.

Als je de getuigen verklaringen leest weet je dat Gerry in het tapas restaurant was, en alleen weg was op zijn check en een praatje maakte met Jeremy, dus hooguit 10 tot 15 minuten weg was. Dus je moet zelf goed lezen!

Vertel mij eens, wanneer, dus hoelaat is Madeleine overleden? Hoe, en wanneer hebben ze Madeleine verstopt/weg gebracht? Hoe kwamen ze aan een vriezer?

Nogmaals wil ik niemand vals beschuldigen nog de ouders nog een Brückner.

Maar als je bv de ouders beschuldigd, kom dan ook met een eigen tijdlijn...

Als Gerry Madeleine ergens verstopt heeft en pas later opgehaald en ingevroren kan ze niet meer gebloed hebben. Er was bloed gevonden in de auto, Keela de bloed hond heeft dit duidelijk aan gegeven. De bloed theorie gaan alleen maar op, als Madeleine direckt na overlijden vers ingevroren is.

Vertel mij, waar die vriezer dan stond?

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 13:13

ThreeFingers schreef:
Als je de getuigen verklaringen leest weet je dat Gerry in het tapas restaurant was, en alleen weg was op zijn check en een praatje maakte met Jeremy, dus hooguit 10 tot 15 minuten weg was. Dus je moet zelf goed lezen!


TF: je moet niet uitgaan van de verklaringen van de ouders en hun vrienden. Je moet uitgaan van de getuigenissen van mensen in het restaurant, de obers, de koks, de serveersters (die dus buiten de groep staan). En dan ontstaat er een ander beeld dan wat er in de getuigenissen van de ouders en hun vrienden staat.

je vroeg overigens om een tijdlijn, niet een eigen tijdlijn. Waarom moet je een "eigen tijdlijn" hebben als er een goede tijdlijn ligt? Die door de Portugezen en de Britten gezamenlijk is gemaakt? Die hebben daar ter plaatse alles onderzocht, alle getuigen gesproken. Daar waren wij niet bij.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:03

Ook het restaurant personeel komt tot de conclusie dat het Russel was die een langere tijd weg was. Jouw reactie is een typische "complot" reactie, alle getuigenissen worden van tafel geveegt, die niet in je verhaal passen. Dan zit iedereen, dus Tapas 7, restaurant personeel, nannies enz in een complot, en niemand die na 15 jaar gaat praten??

Precies ik was er niet bij, en ga daarom ook niemand vals beschuldigen.

Voor de liefhebbers die er neurtaal instaan kan ik deze video´s aanbevelen...
Zijn wel in het Duits..







Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 04:28

Er zijn veel meer sightings geweest dan alleen de Smith sighting. In de PJ files staan er een stuk of 5-6 van mensen die of Gerry of Kate hebben zien lopen met Madeleine in de armen die bewuste avond of de volgende dag. Waarom is daar niet meer ruchtbaarheden aan gegeven, nou omdat die imo niet in het plaatje passen van Amaral. De sightings spreken elkaar nog al tegen en alle getuigen waren ervan overtuigd dat zij werkelijk Kate of Gerry gezien hebben. Alleen de Smith sighting past in het plaatje dat Amaral wilde schetsen van wat er volgens hem gebeurd is, daarom is die ook zo bekend geworden en aan de rest geen ruchtbaarheden gegeven.

Het punt is dat niemand anders het verhaal van de Smith sighting kan ondersteunen, niet eens de anderen die in dezelfde groep gelijktijdig aanwezig waren tijdens de sighting steunen de verklaring van Smith. Een sighting wordt pas geloofwaardig als meerderen, onafhankelijk van elkaar Gerry hadden zien lopen met Madeleine op de arm op dezelfde route, maar dat is niet het geval.

De sighting klopt ook niet met het spoor dat de GNR honden die nacht volgde en de parkeerplaats achter appartement gebouw 6 waar de honden het geursporen kwijt raakte, vanaf waar Madeleine hoogst waarschijnlijk met een auto vervoerd is. Ook daar is geen ruchtbaarheden aan gegeven, want ook dat past niet in het plaatje van Amaral, want de familie heeft pas 3 weken na Madeleine haar verdwijning een auto gehuurd, dus waarom raakte de honden dan de nacht van de verdwijning het geursporen kwijt op een parkeerplaats die ruim 200 meter verwijderd was van de parkeerplaats achter hun eigen appartement?

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:24

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de rol van Amaral hij was de team leider, maar deed niet het werk en ze werkten samen met de Britse politie en de GNR die militaire leiding heeft die niets met de politie te mken heeft

Bovendien heeft Amaral helemaal geen plaatje, de volgt gewoon sporen en daar is een voorlopige conclusie uitgekomen waar de man die het overgenomen heeft achter staat, maar al het gevonden DNA ligt nog opgeslagen en kan zo gebruikt worden als er andere aanleidingen zouden zijn

En wij hoeven hier al helemaal niet de zaak op te lossen, dus ook niet overal een verklaring voor te hebben

Wat wel heeld duidelijk is, is dat er een rookgordijn gelegd door de McCanns- en daarbij heeft Sky news een grote rol gespeeld- en wat er echt gebeurd is weet zelfs de politie niet en dat geven ze ook gewoon toe, er is, nogmaals, alleeen een voorlopige conclusie

Is het wel eens in je opgekomen dat ze in de eerste plaats ergens verstopt is geweest en later naar een andere plaats om bv haar te verbranden om zo haar as mee te kunnen nemen?


Ik ben de interviews aan het vertalen die eeb studente met journalisten had ivm met de these die ze schreef over het Maddie effectdie gaat niet over de zaak op zich maar over journalisme omrent
Van Sky News heb ik al dus die wil ik wel delen

Citaat:
Interview with Ian Woods (Sky News) 9-4- ´08

Hi, if you don´t mind, I´ll try to answer all your questions in one long answer!
The biggest difficulty in the first few days was the lack of oficial information from either the PJ or GNR Most of the information we were getting came either from representitives of Mark Warner or the British ambasst, as well as McCann family, local people in Luz or the Mayor of Lagos Usually in Britain there is a representitive of the police assigned to work with the media to provide oficial information as well as off-the-record guidance Even the most basic questions such as ´´were are you searching?´´was met with a ´´nocomment´´ This meant that because the police were not telling us what they were doing, it looked as if the search was unfocussed, or uncoordinated, and the PJ failed to address the initial complaint from the McCannfamily that their report of Madeleine´s disappearance had not been taken very seriously –she was a ´ ´missing´´ child rather than an ´´ abducted´´ chilld So, the British media reported the family´s complaints about how the investigation was being handled, and the police refused or were unable to respond Silence made them look uncooperative and unhelpful
I believe that the police responded to this negative publicity from the British journalists by telling Portuguese reporters gossip and information to make the McCann look bad Obviously the McCanns were wrong to leave their children alone But within a few days of Madeleine being abducted there were stories appearing in the Portuguese newspapers that the McCanns and their friends were swingers having wild sex parties—and that Gerry was not really Madeleine´s father These stories were ludicrous and wrong, and initially the British reporters read them and laughed—and ignored them however after a week or more with no new details emerging, and the lack ofofficial information from the PJ, eventually the British journalists had to look to their Portuguese collegues for direction—they knew the country and it´s laws—and they knew many of the officers on the case
So if a Portuguese newspaper was reporting a new angle, the British reporters tended to follow—write the same details in British newspapers ando n TV, and say that this was what was being said in Portugal—The Portuguese paperswould see that their stories were being reported as fact by the British media and so every pice of gossip and speculation soon became accepted as hard facts With no oficial detail from the police, nothing was proved true or false
I have my own example of this Carlos Anjos from the Police Federation went on TV and said that the McCanns had called Sky News to say Madeleine was missing before calling the police Every Portuguese newspaper began reporting this It is nonsense Sky News found out about Madeleine´sdisappearance at 8 am on May 4th—around 10 hours after the police search was underway But every lie or false rumour was treated as na importante new piece of evidence This is why Express Newspaper recently had to pay damages tothe McCanns for libel The Express simply reprinted every false allegation which had appeared in Portuguese newspapers,including some stories which directly contradicted each other Their reporters abandoned any attempt to filter rumours and try to find out what was true, and simply repeated lurid nonsense in a desperate attempt to provide new details Other newspapers were guilty to a lesser extent—and so were TV Sky News repeated some of the stories appearing in Portugal while trying to put them in context,or correctcertain aspects we knew to be wrong But we simply ignored the fast majority of stories which we thought were extremely dubious
Some of the newspapers reporting of the case had made me ashamed to be a journalist
I do not know the laws of libel in Portugal, but IF the McCanns are eventally exonerated by the PJ then they may consider legal action against some of the Portuguese media in the same way they sued the Express in England It seems the PJ have no firm evidence that they were responsible for their daughters disappearance, and yet I assume most people in Portugal are convinced they are guilty because of the media coverage there If the McCanns are ever charged with a crime and found guilty, then clearly some of the reporters will be vindicated and those of us who think that abduction by a stranger is the most likely explanation will be forced to eat our words!
I enjoyed working with some of the Portuguese TV reporters—we helped each other out with information and trnsltions—We were standing beside each other for mny hours doing live broadcasts and it was helpful to share information I did not have much contact with Portuguese newspaper reporters—though our translator would tell us everything related to Madeleine which ws in the papers
I do not know if the British newspaper reporters talked in any detail to the Portuguese newspaper reporters, but like us they had a translator to them what was in the papers, and followed up (or simply copied) what was written
Inevitably British reporers gave more credence to what we were being told by British officials and the McCann family than rumours flying around in the Portuguese media We believe that malicious gossip was coming from polce sources, and not knowing any officers involved in the investigation,we had no way of seperating fact from fiction Inevitable Poruguese journalists trusted their fellow country men and their sources more than they trusted information coming from British people So for the first few weeks or months the British media were largely pro-McCann and the Portuguese media seemed largely anti-MCann
We also had a lot of experts (former British policemen and detectives) who would comment negatively on how the Portuguese police were dealing with the investigation In Britain, a top priority in a missing child inquiry is to make public appeals for information, and to give as many details a possible to the media to assist in alerting people who may be potential witnesses There was genuine disbelief and anger in Britain that the PJ would not issue na artist´s sletch or photo fito f anyone acting suspiiously in the área A senior British officer would do endless TV interviews asking the public if they saw this--if they saw that—anything to generate possible sightings or suspects We reported how Portuguese law is
diferent—and we respect that you have your own way of conducting inquiries—but to British reporters it seemed slower and less effectiveof finding Madeleine
We came to understand the meaning of arguido , but it does seem a very strange law that someone can be under suspicion for such a long period of time We can not understand why Robert Murat has not been ruled out of the investigation after all this time If the PJ has evidence that he has commited a crime—charge him If not, tell the public he is not a suspect I strongly believe the PJ should learn from this case and inform the public and the media about investigations,--unless there is a good reason to keep details secret It is much better to provide the media with true oficial statements than allowing gossip to take the place of fact

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:45

Amaral heeft geen plaatje? Hij heeft een heel boek geschreven over wat hij denkt dat er gebeurd is, lijkt me nogal de definitie van “een plaatje”.

De GNR heeft wel degelijk wat met het onderzoek te maken gehad, zij waren als eerste ter plaatse en hebben als eerste gezocht, inclusief speurhonden.

Ik vind het wel grappig dat je hier Amaral weer goed probeert te praten, nog even benoemt dat hij geen “plaatje” voor ogen heeft (ondanks zijn boek) en het dan vervolgens hebt over een “rookgordijn” van de McCanns hebt alsof dat een vaststaand feit is.

Ik zie namelijk helemaal geen rookgordijn.

Je link/tekst moet ik later even lezen, kom ik nog op terug

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 12:24

Daphara schreef:
Er zijn veel meer sightings geweest dan alleen de Smith sighting. In de PJ files staan er een stuk of 5-6 van mensen die of Gerry of Kate hebben zien lopen met Madeleine in de armen die bewuste avond of de volgende dag. Waarom is daar niet meer ruchtbaarheden aan gegeven, nou omdat die imo niet in het plaatje passen van Amaral. De sightings spreken elkaar nog al tegen en alle getuigen waren ervan overtuigd dat zij werkelijk Kate of Gerry gezien hebben. Alleen de Smith sighting past in het plaatje dat Amaral wilde schetsen van wat er volgens hem gebeurd is, daarom is die ook zo bekend geworden en aan de rest geen ruchtbaarheden gegeven.


Dat klopt, er waren veel meer sightings. Alle sightings staan in de dossiers. Beetje naar beneden scrollen onder het kopje Sightings. 1 waarschuwing. Het zijn er veel. Ook allemaal onderzocht die in Portugal door de Portugezen en in andere landen door de lokale politie.
https://mccannpjfiles.co.uk/PJ/TRANSLATIONS.htm

Daphara schreef:
Het punt is dat niemand anders het verhaal van de Smith sighting kan ondersteunen, niet eens de anderen die in dezelfde groep gelijktijdig aanwezig waren tijdens de sighting steunen de verklaring van Smith. Een sighting wordt pas geloofwaardig als meerderen, onafhankelijk van elkaar Gerry hadden zien lopen met Madeleine op de arm op dezelfde route, maar dat is niet het geval.


Dat is niet waar. De hele familie Smith heeft de man met het kind op die locatie gezien.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_SMITH.htm

Daphara schreef:
De sighting klopt ook niet met het spoor dat de GNR honden die nacht volgde en de parkeerplaats achter appartement gebouw 6 waar de honden het geursporen kwijt raakte, vanaf waar Madeleine hoogst waarschijnlijk met een auto vervoerd is. Ook daar is geen ruchtbaarheden aan gegeven, want ook dat past niet in het plaatje van Amaral, want de familie heeft pas 3 weken na Madeleine haar verdwijning een auto gehuurd, dus waarom raakte de honden dan de nacht van de verdwijning het geursporen kwijt op een parkeerplaats die ruim 200 meter verwijderd was van de parkeerplaats achter hun eigen appartement?


De GNR speurhonden zijn die nacht en daaropvolgende dagen ingezet. Alhoewel de ouders van Madeleine direct vertelden dat Madeleine moest zijn ontvoerd, kon ze natuurlijk ook nog gewoon zijn weggelopen uit het appartement. Dan zouden speurhonden haar spoor kunnen hebben oppikken. Maar om een geurspoor te kunnen oppikken van Madeleine moet ze hebben gelopen, iets hebben aangeraakt etc.
En dat is eigenlijk ook de uitkomst geweest van de hele GNR speurhonden zoektocht. Ze konden alleen maar de geur van Madeleine oppikken op plaatsen waar ze ook is geweest. Het hoefden ook geen verse geursporen te zijn, maar konden ook oudere zijn van de dagen ervoor. Dus in het resort, bij de speeltuin, in en om haar appartement, etc. Allemaal logische plaatsen voor een geurspoor van Madeleine. Er was geen specifiek spoor naar een parkeerplaats waar het "ineens" verdween. Daarnaast is er op specifieke plaatsen gezocht zoals een parkeerplaats met auto's, een nabij gelegen camping, het strand, etc. Maar niet, omdat er een geurspoor naar toe liep.
Hieronder de uitkomst van deze speurinspanningen
https://mccannpjfiles.co.uk/PJ/GNR_SNIFFER.htm#p13p3517

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:57

Het klopt het was de hele familie die de man met kind gezien hebben. Maar het was Martin die maanden later Gerry daarin leek te herkennen.

En daar komt nog bij dat de bonnetjes van Kelly´s bar van die avond niet passen bij een groep van 9 personen...

Dus zou je hun ook als onbetrouwbare getuigen kunnen bestempelen, zoals dat bv ook met Jane Tanner gedaan wordt...

Maar het is wel zo wat Daphara ook aan geeft, het past prima voor Amaral en zijn aanhangers.

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 16:02

ThreeFingers schreef:
Het klopt het was de hele familie die de man met kind gezien hebben. Maar het was Martin die maanden later Gerry daarin leek te herkennen.

En daar komt nog bij dat de bonnetjes van Kelly´s bar van die avond niet passen bij een groep van 9 personen...

Dus zou je hun ook als onbetrouwbare getuigen kunnen bestempelen, zoals dat bv ook met Jane Tanner gedaan wordt...

Maar het is wel zo wat Daphara ook aan geeft, het past prima voor Amaral en zijn aanhangers.


Hoe kom je daar nou bij? Je gooit iets neer en geeft geen onderbouwing. En dan laat je mij maar zoeken :D
Dat ga ik niet meer doen hoor.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:55

Babootje,

Dat zou jij toch moeten weten, de info ist natuurlijk terug te vinden in de files.

Ik wil er niet mee zeggen dat de verklaringen van de Smiths niet kloppen hoor, het is bedoeld als denk momentje.

Babootje

Berichten: 26397
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 16:57

ThreeFingers schreef:
Babootje,

Dat zou jij toch moeten weten, de info ist natuurlijk terug te vinden in de files.
.


Dan kun je toch een linkje plaatsen? Doe ik ook

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:08

Babootje schreef:
Daphara schreef:
Er zijn veel meer sightings geweest dan alleen de Smith sighting. In de PJ files staan er een stuk of 5-6 van mensen die of Gerry of Kate hebben zien lopen met Madeleine in de armen die bewuste avond of de volgende dag. Waarom is daar niet meer ruchtbaarheden aan gegeven, nou omdat die imo niet in het plaatje passen van Amaral. De sightings spreken elkaar nog al tegen en alle getuigen waren ervan overtuigd dat zij werkelijk Kate of Gerry gezien hebben. Alleen de Smith sighting past in het plaatje dat Amaral wilde schetsen van wat er volgens hem gebeurd is, daarom is die ook zo bekend geworden en aan de rest geen ruchtbaarheden gegeven.


Dat klopt, er waren veel meer sightings. Alle sightings staan in de dossiers. Beetje naar beneden scrollen onder het kopje Sightings. 1 waarschuwing. Het zijn er veel. Ook allemaal onderzocht die in Portugal door de Portugezen en in andere landen door de lokale politie.
https://mccannpjfiles.co.uk/PJ/TRANSLATIONS.htm


Ja, er zijn veel sightings geweest van Madeleine, maar veel minder van Gerry of Kate met Madeleine, over die sightings heb ik het.

Babootje schreef:
Daphara schreef:
Het punt is dat niemand anders het verhaal van de Smith sighting kan ondersteunen, niet eens de anderen die in dezelfde groep gelijktijdig aanwezig waren tijdens de sighting steunen de verklaring van Smith. Een sighting wordt pas geloofwaardig als meerderen, onafhankelijk van elkaar Gerry hadden zien lopen met Madeleine op de arm op dezelfde route, maar dat is niet het geval.


Dat is niet waar. De hele familie Smith heeft de man met het kind op die locatie gezien.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_SMITH.htm


Wat is niet waar? Ik ontken toch ook nergens dat de gehele familie een man met kind heeft gezien, ik zeg alleen dat Martin de enige is van die familie, die (overigens pas maanden later) Gerry in de man meende te herkennen, nadat hij in eerdere intervieuws met de PJ Gerry niet herkende van foto's.

Bovendien was de Smith sighting omstreeks 21:55-22:00 uur en meer dan 15 mensen (vrienden plus horeca personeel en andere getuigen) hebben verklaard dat Gerry rond dat tijdstip aan tafel zat. Dan moet je de verklaring van één persoon afwegen tegen dat van velen die Gerry op dat tijdstip ergens anders plaatsten.


Babootje schreef:
Daphara schreef:
De sighting klopt ook niet met het spoor dat de GNR honden die nacht volgde en de parkeerplaats achter appartement gebouw 6 waar de honden het geursporen kwijt raakte, vanaf waar Madeleine hoogst waarschijnlijk met een auto vervoerd is. Ook daar is geen ruchtbaarheden aan gegeven, want ook dat past niet in het plaatje van Amaral, want de familie heeft pas 3 weken na Madeleine haar verdwijning een auto gehuurd, dus waarom raakte de honden dan de nacht van de verdwijning het geursporen kwijt op een parkeerplaats die ruim 200 meter verwijderd was van de parkeerplaats achter hun eigen appartement?


De GNR speurhonden zijn die nacht en daaropvolgende dagen ingezet. Alhoewel de ouders van Madeleine direct vertelden dat Madeleine moest zijn ontvoerd, kon ze natuurlijk ook nog gewoon zijn weggelopen uit het appartement. Dan zouden speurhonden haar spoor kunnen hebben oppikken. Maar om een geurspoor te kunnen oppikken van Madeleine moet ze hebben gelopen, iets hebben aangeraakt etc.
En dat is eigenlijk ook de uitkomst geweest van de hele GNR speurhonden zoektocht. Ze konden alleen maar de geur van Madeleine oppikken op plaatsen waar ze ook is geweest. Het hoefden ook geen verse geursporen te zijn, maar konden ook oudere zijn van de dagen ervoor. Dus in het resort, bij de speeltuin, in en om haar appartement, etc. Allemaal logische plaatsen voor een geurspoor van Madeleine. Er was geen specifiek spoor naar een parkeerplaats waar het "ineens" verdween. Daarnaast is er op specifieke plaatsen gezocht zoals een parkeerplaats met auto's, een nabij gelegen camping, het strand, etc. Maar niet, omdat er een geurspoor naar toe liep.
Hieronder de uitkomst van deze speurinspanningen
https://mccannpjfiles.co.uk/PJ/GNR_SNIFFER.htm#p13p3517


Er was weldegelijk een spoor naar de parkeerplaats van gebouw 6
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/ANTONIO_SILVA.htm

Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:03

Het verschil met Jane Tanners sighting is dat de mannen die ze gepasseerd moet zijn én haar én de man met kind niet hebben gezien

En de politie houd zich helemaal niet vast aan de sighting van de Smiths of zo
Daar zijn helemaal geen conclusies uit getrokken

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:12

Daphara schreef:
Amaral heeft geen plaatje? Hij heeft een heel boek geschreven over wat hij denkt dat er gebeurd is, lijkt me nogal de definitie van “een plaatje”.

Er staat in dat boek niks anders dan hoe het onderzoek verliep en welke voorlopige conclusie uit de sporen is gekomen Deze conclusie is NIET VAN HEM maar het gevolg van het onderzoek dat door een heel team is uitgevoerd


Citaat:
De GNR heeft wel degelijk wat met het onderzoek te maken gehad, zij waren als eerste ter plaatse en hebben als eerste gezocht, inclusief speurhonden.

Ik weet niet waar jj ziet staan dat ze niks met het onderzoek te maken hebben gehad? Ze hebben niks met Amarals ideeën te maken omdat ze militaire leiding hebben, dat staat er!

Citaat:
Ik vind het wel grappig dat je hier Amaral weer goed probeert te praten, nog even benoemt dat hij geen “plaatje” voor ogen heeft (ondanks zijn boek) en het dan vervolgens hebt over een “rookgordijn” van de McCanns hebt alsof dat een vaststaand feit is.

Ik zie namelijk helemaal geen rookgordijn.

Amaral heeft niets verkeerds gedaan behalve dicht bij de waarheid komen
Als jij geen rookgordijn ziet, dan ben je er blind voor, dat wil niet zeggen dat het er niet is Het begint al met de ouders die meteen beginnen te roepen dat het kind is ontvoerd door pedofielen! Waar baseren ze dat op? En die ontvoeringstheorie werd door he en Sky news er door gedrukt! En het veraderen va het verhaal naarmate dngen werden uitgesloten, nooit gewoo antwoord geven op vragen
De Tapas vriendengroep zwijgt in alle talen, ze verzinnen meteen een tijdlijn, willen niet mee doen aan een reconstructie van de politie


En wijs eens in de files aan waar Amaral de fout in gaat?
Al die haat naar Amaral komt bij de McCanns vandaan omdat hij zich niet geoeg door hen liet sturen!
Het is werkelijk nergens op gebaseerd

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:22

Ik haat Amaral helemaal niet, ik vind het persoonlijk maar een grieperig mannetje. Amaral noemt trouwens heel duidelijk in zijn boek dat hij de conclusie trekt dat… niet “wij als PJ”, dat kon hij namelijk ook niet zeggen, omdat hij inmiddels al niet meer werkzaam was bij de PJ. (Iets met een door politieagenten in elkaar geslagen vrouw)

De PJ heeft zelf de status als verdachten van de McCanns opgeheven, dus dat hun conclusie dezelfde was als die van Amaral klopt niet.

Jij denkt dat Amaral dichtbij de waarheid zit, maar er is geen bewijs dat het zo is, ook geen bewijs dat het niet zo is. Ik kan ook een theorie bedenken die mogelijk heel dicht bij de waarheid komt, maar zolang de waarheid over wat die nacht precies gebeurd is niet bekend is, zullen we niet weten of mijn theorie klopt.

Amaral heeft een theorie, een plaatje geschetst hoe het volgens hem gegaan is, dat is niet alleen gebaseerd op feiten, maar op heel veel aannames, zoals het verstoppen van het lijk, de mogelijke vriezer (hij is imo nogal dol op vriezers als het om vermiste kinderen gaat ), de betrokkenheid van de ouders en de tapas 9, vervoer in een huurauto weken na de verdwijning, enz.
Het is niet “de waarheid” het is zelfs niet dichtbij de waarheid, het is een theorie. Niets meer en niets minder.

En nou roep je alweer dat er nooit antwoord werd gegeven op vragen, maar Gerry en Kate hebben heel netjes antwoord gegeven op alle vragen van de PJ, dat staat gewoon netjes in de files. Alleen heeft Kate geweigerd nog vragen te beantwoorden nadat zij als verdachte werd bestempeld, dat recht had ze, of heb je nooit van zwijgrecht gehoord?

De tapas 9 hebben ook netjes alle vragen van de PJ beantwoord, ook dat is terug te lezen in de PJ files. Wat hoop je nu te bereiken door voor de zoveelste keer deze onwaarheden het topic in te slingeren?

Het enige rookgordijn dat ik zie is vage beschuldigingen richting de McCanns, waarvan jij in het verleden al meerdere malen hebt gezegd ze grondig te haten.

Ik ben niet blind hoor, wordt ook niet verblind door haat tegen ook maar iemand in deze zaak, ik sta er redelijk nuchter in.

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:43

Daphara schreef:
Ik haat Amaral helemaal niet, ik vind het persoonlijk maar een grieperig mannetje. Amaral noemt trouwens heel duidelijk in zijn boek dat hij de conclusie trekt dat… niet “wij als PJ”, dat kon hij namelijk ook niet zeggen, omdat hij inmiddels al niet meer werkzaam was bij de PJ. (Iets met een door politieagenten in elkaar geslagen vrouw)

In een boek schrijf je uit de eerste persoon en niet als wij
Waar baseer je dan op dat het een geniepig mannetje is? Waar vind je in de files dat hij geniepig is? Je baseert je beeld van amaral vanut de haat van de McCanns, niet op de werkelijkheid
Wat betferft d ein elkaar geslagen vrouw, dat is gedaan door zijn team, hij was toen niet eens op het bureau Maar omdat hij verandwoordelijk is over zijn personeeel en die verantwoording ook aan gaat, hebben ze hem daarop aangesproken Dat is trouwens een zaak apart waar je geen kloot van weet,dus laten we dat er even niet bij halen? want dat wijf verdiende wel meer dan een pak slaag van de politie


Citaat:
De PJ heeft zelf de status als verdachten van de McCanns opgeheven, dus dat hun conclusie dezelfde was als die van Amaral klopt niet.

Ze kunnen nog steeds gearresteerd worden als de zaak heropend zou worden als daar aanleiding toe as en dat is precies waarom ze vijftien jaar -kijk vooral daar en niet hier- hebben volgehouden!!!


Citaat:
Jij denkt dat Amaral dichtbij de waarheid zit, maar er is geen bewijs dat het zo is, ook geen bewijs dat het niet zo is. Ik kan ook een theorie bedenken die mogelijk heel dicht bij de waarheid komt, maar zolang de waarheid over wat die nacht precies gebeurd is niet bekend is, zullen we niet weten of mijn theorie klopt.
Ik denk niks, het onderzoek ondersteunt gewoon geen ontvoering en daarom is er wat anders gebeurtNiemand weet wat, maar hij kreeg de kans dus niet om daar achter te komen omdat dat hij toen van de zaak werd genomen En voor de goede orde, hij is ook niet ontslagen zoals de Britse pers graag verkondigde

Citaat:
Amaral heeft een theorie, een plaatje geschetst hoe het volgens hem gegaan is, dat is niet alleen gebaseerd op feiten, maar op heel veel aannames, zoals het verstoppen van het lijk, de mogelijke vriezer (hij is imo nogal dol op vriezers als het om vermiste kinderen gaat ), de betrokkenheid van de ouders en de tapas 9, vervoer in een huurauto weken na de verdwijning, enz.
Het is niet “de waarheid” het is zelfs niet dichtbij de waarheid, het is een theorie. Niets meer en niets minder.
Dat staat naar mijn weten niet in het boek, is wel iets dat hij verkondigd als iets dat mogelijk zou zijn, maar niet als vaststaand feit

Citaat:
En nou roep je alweer dat er nooit antwoord werd gegeven op vragen, maar Gerry en Kate hebben heel netjes antwoord gegeven op alle vragen van de PJ, dat staat gewoon netjes in de files. Alleen heeft Kate geweigerd nog vragen te beantwoorden nadat zij als verdachte werd bestempeld, dat recht had ze, of heb je nooit van zwijgrecht gehoord?
Ze hebben zwijgrecht en dat ook gebruikt En als je de files hebt gelzen weet je dat bij de ondervraging van Kate ze niet eens op de meest simpele vragen antwoord heeftgegeven en ook bij oersconferencies zijn er altijd meteen wedervragen of kromme antwoorden van Gerry ingegooid Ze hebben alleen antwoorden gegeven die pasten in hun ontvoeringsplaatje ze zijn buiten gewoon onbeschoft geweest betreffende uitspraken over politie, en Amaral in het byzonder
en weetje het zegt alles dat zijn nog steeds achter amaral aanzitten en hem grondig haten terwijl hij alleen maar zegt dat hij snapt dat ze gefrustreerd zijn , maar hij is niet kwaad op hen en nooit geweest

Citaat:
De tapas 9 hebben ook netjes alle vragen van de PJ beantwoord, ook dat is terug te lezen in de PJ files. Wat hoop je nu te bereiken door voor de zoveelste keer deze onwaarheden het topic in te slingeren?
Die vragen zijn maanden later beantwoord,de interviews zijn terug in engeland gedaan maar waar het om gaat is dat de verhalen kloppend zijn gemaakt, daar hadden ze ruim tde tijd vooren ze willen niet meedoen aan een reconstructie, alleen aan een voor een docu waar de McCanns een hand in hadden

Citaat:
Het enige rookgordijn dat ik zie is vage beschuldigingen richting de McCanns, waarvan jij in het verleden al meerdere malen hebt gezegd ze grondig te haten.

Het verschil tussen de haat van mij en de haat van mensen tegen Amaral is dat die van mij gebaseerd is op wat ik zelf gezien en gehoord heb uit hun monden! Ik vind het niet normaal als mensen politie gaan zitten beledigen

Citaat:
Ik ben niet blind hoor, wordt ook niet verblind door haat tegen ook maar iemand in deze zaak, ik sta er redelijk nuchter in.

Ik zie toch een duidelijke bias als je Amaral een geiepig mannetje vind en er niets is wat hij kan zeggen dat je zou willen geloven

Ik wil er ook op wijzen dat er een groot deel van de files nooit gepubliceerd is en er bewijzen worden achter gehouden, oftewel, we weten niet alles
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 03-03-23 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:45

Daphara schreef:
Ik haat Amaral helemaal niet, ik vind het persoonlijk maar een grieperig mannetje. Amaral noemt trouwens heel duidelijk in zijn boek dat hij de conclusie trekt dat… niet “wij als PJ”, dat kon hij namelijk ook niet zeggen, omdat hij inmiddels al niet meer werkzaam was bij de PJ. (Iets met een door politieagenten in elkaar geslagen vrouw)

De PJ heeft zelf de status als verdachten van de McCanns opgeheven, dus dat hun conclusie dezelfde was als die van Amaral klopt niet.

Jij denkt dat Amaral dichtbij de waarheid zit, maar er is geen bewijs dat het zo is, ook geen bewijs dat het niet zo is. Ik kan ook een theorie bedenken die mogelijk heel dicht bij de waarheid komt, maar zolang de waarheid over wat die nacht precies gebeurd is niet bekend is, zullen we niet weten of mijn theorie klopt.

Amaral heeft een theorie, een plaatje geschetst hoe het volgens hem gegaan is, dat is niet alleen gebaseerd op feiten, maar op heel veel aannames, zoals het verstoppen van het lijk, de mogelijke vriezer (hij is imo nogal dol op vriezers als het om vermiste kinderen gaat ), de betrokkenheid van de ouders en de tapas 9, vervoer in een huurauto weken na de verdwijning, enz.
Het is niet “de waarheid” het is zelfs niet dichtbij de waarheid, het is een theorie. Niets meer en niets minder.

En nou roep je alweer dat er nooit antwoord werd gegeven op vragen, maar Gerry en Kate hebben heel netjes antwoord gegeven op alle vragen van de PJ, dat staat gewoon netjes in de files. Alleen heeft Kate geweigerd nog vragen te beantwoorden nadat zij als verdachte werd bestempeld, dat recht had ze, of heb je nooit van zwijgrecht gehoord?

De tapas 9 hebben ook netjes alle vragen van de PJ beantwoord, ook dat is terug te lezen in de PJ files. Wat hoop je nu te bereiken door voor de zoveelste keer deze onwaarheden het topic in te slingeren?

Het enige rookgordijn dat ik zie is vage beschuldigingen richting de McCanns, waarvan jij in het verleden al meerdere malen hebt gezegd ze grondig te haten.

Ik ben niet blind hoor, wordt ook niet verblind door haat tegen ook maar iemand in deze zaak, ik sta er redelijk nuchter in.



Mooi onder woorden gebracht!

De PJ heeft oa geprobeerd, Kate een verklaring te laten onder tekenen, waarin ze dan had moeten toegeven haar eigen kind door overdosis is komen te overlijden en haar lichaam verstopt heeft.

Dat Kate ook, op aan raden, al de vragen niet beantwoord heeft. Is een verstandige beslissing geweest.

Maar door boze tongen, anders uit gelegt wordt.

Amaral verzint theorieen om het passend te krijgen, zegt bv dat ALLEEN Kate haar vinger afdrukken gevonden zijn??? Zonder erbij te vertellen dat ze er nog meer gevonden hadden, maar niet "lees"baar.

Verteld ook dat ze destijds bij Brückner aan de deur geweest zijn, maar die was niet thuis...

Wow wat een onderzoek, tja hij was er niet. jammer dat is het dan.