De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Babootje

Berichten: 26472
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 15:29

Maar ook al is de gelijkenis nu niet zo concreet. Wat is er - voor de McCanns - nu tegen om het DNA te matchen? Mogelijk gelooft het meisje er echt in en zo kun je voornamelijk voor haar wel zekerheid geven.
Ik denk ook dat het met name een meisje is die enorm in de knoop zit met zichzelf.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:03

De McCanns weten dat het hun dochter niet is (dit kun je natuurlijk als verdacht bestempelen, als in ze weten immers dat ze dood is, maar in dit geval is het ook nog overduidelijk)
Maar ze hebben niet de ouders van Maddie nodig, het kan natuurlijk via andere verwanten

Als ik een van de McCanns was, had ik het gedaan om haar het zwijgen op te leggen, dat wel, maar niet uit medelijden voor haar slechte geestelijke gezondheid, die verantwoording ligt niet bij hen

3heathcliff5
Berichten: 483
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:07

Babootje schreef:
Maar ook al is de gelijkenis nu niet zo concreet. Wat is er - voor de McCanns - nu tegen om het DNA te matchen? Mogelijk gelooft het meisje er echt in en zo kun je voornamelijk voor haar wel zekerheid geven.
Ik denk ook dat het met name een meisje is die enorm in de knoop zit met zichzelf.

Voor zekerheid kan dat meisje ook een DNA test doen met haar eigen ouders. Daar heeft ze de McCanns niet voor nodig.

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:08

Nee die verantwoording ligt daar niet, maar het maakt ze geen slechter mens om het daarvoor te doen.
Het is nu niet een heel naar onderzoek of zo.

Dat vlekje in het oog lijkt op een andere plek te zitten, ook al komt het weinig voor en zal het Poolse meisje zich daaraan vast houden. Dat zoiets minder fel word is vaak zo verschuiven uiteraard niet.
Of de foto's moeten wel heel raar overkomen

pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:10

Lusitana schreef:
Nee, ze heeft geen enkel uiterlijk kenmerk dat past en heb je close ups gezien van haar ogen, ze heeft in beide ogen een iets donkere plek onder haar pupil

De enige die beweert dat ze een DNA test gaan doen is Julia zelf

De McCanns zwijgen in alle talen en als het werkelijk zo zou kúnnen zijn dat ze hun dochter is dan zat Sky News er wel bovenop en was die DNA test allang gedaan

Ze kan de leugen maar zo lang volhouden en een paar weken zal echt wel iedereen gaan vragen naar de resultaten van de test en dan moet ze weer wat anders gaan verzinnen

Het kan best dat ze het zelf geloofd, maar ze lijkt op haar ouders dieo ok gewoon foto´s van haar baby en peuter tijd hebben, die trouwens ook op internet te vinden zijn


OK. Dan is https://www.instagram.com/p/Co2ItLqM8wB/ dus een leugen en niet waar. Wat een gedoe en wat een naar dossier. :r
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-02-23 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:11

pien_2010 schreef:
Dat zal best Lusitana en wellicht valt deze jonge vrouw daar ook onder, maar dit meisje heeft wat uiterlijke gelijkenis en met name het coloboma oog verdient een dna test en ik begrijp heel goed dat Madeleins ouders dit NU wel willen. Die weten ook hoe zeldzaam dat oog is.
We wachten het af. De ouders hebben al zoveel mee gemaakt, dit kan er nog wel bij.


Heb je naar de video gekeken?

pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:15

Af en toe kom ik hier binnen vallen Three fingers maar heb zeer zeker niet alles bekeken en ook die video niet. Ik vind het een te naar dossier, waar iedereen het zijne of hare van vindt. Waar de ouders als moordenaars door meerdere mensen al zijn weggezet met absolute zekerheid dat dat zo zou zijn, dus het is eerder een dossier waar ik zo onpasselijk van ben dat ik zeker niet alles bekijk en hoop dat het ooit nog met 100% zekerheid opgelost wordt maar dat zelf niet verwacht
Als zij geen coloboma oog heeft, dan heeft een test totaal geen zin. Dat is mijn enige inbreng geweest in dit topic, nl dat als het wel een coloboma oog is (en de kinder foto die ik zag paar blz terug lijkt daar toch wel op) dan is het zeker de moeite waard om die test te doen.

Babootje

Berichten: 26472
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 16:19

3heathcliff5 schreef:
Babootje schreef:
Maar ook al is de gelijkenis nu niet zo concreet. Wat is er - voor de McCanns - nu tegen om het DNA te matchen? Mogelijk gelooft het meisje er echt in en zo kun je voornamelijk voor haar wel zekerheid geven.
Ik denk ook dat het met name een meisje is die enorm in de knoop zit met zichzelf.

Voor zekerheid kan dat meisje ook een DNA test doen met haar eigen ouders. Daar heeft ze de McCanns niet voor nodig.


Klopt, maar het zou voor het meisje denk ik wel uitmaken serieus genomen te worden.

Babootje

Berichten: 26472
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 16:25

Over het bewijs tegen Bruckner hoor je ook helemaal niks meer. Is al een jaar geleden.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:31

Dat had ik al voorspeld, dat je vanaf het moment dat de zaak verjaart, je niks meer zou horen, want dan heeft de ´kijk daar niet hier´ waar ze zo hard hun best voor deden, geen zin meer

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:50

Ik lees inmiddels dat er uitsluitsel is, ze is het niet.

pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:04

Tieneke schreef:
Ik lees inmiddels dat e.r uitsluitsel is, ze is het niet.


Is er dan toch getest?

Fijn dat dit duidelijk is.

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:08

Tieneke schreef:
Ik lees inmiddels dat er uitsluitsel is, ze is het niet.


Waar zie je dat staan?

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:29


pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:34

DuoPenotti schreef:
Tieneke schreef:
Ik lees inmiddels dat er uitsluitsel is, ze is het niet.

ik denk ik google zelf maar even

https://www.hln.be/buitenland/pools-mei ... ~a84a74ac/


jammer, maar het was wel te voorspellen. Arm meisje


Fijn DP . Ik kon het zelf niet vinden. Eens met je conclusie en ik onderschrijf het "arm meisje". :(:)

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:53

In dat artikel staat echter niet waar de uitsluitsel op is gebaseerd, ja wat haar ouders zeggen. Maar er is geen uitsluitsel dmv DNA. Niet zozeer dat ik geloof dat zij het is, maar in het artikel staan totaal geen nieuwe dingen. Of ik moet eroverheen gelezen hebben.

Avalanche

Berichten: 16286
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:57

Tragisch zulke dingen. Ik hoop dat het meisje de hulp krijgt die ze nodig heeft.

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:59

Calanddra schreef:
In dat artikel staat echter niet waar de uitsluitsel op is gebaseerd, ja wat haar ouders zeggen. Maar er is geen uitsluitsel dmv DNA. Niet zozeer dat ik geloof dat zij het is, maar in het artikel staan totaal geen nieuwe dingen. Of ik moet eroverheen gelezen hebben.


Citaat:
Het verhaal van Julia Wendell, de Poolse jongedame die op sociale media vanuit het niets beweerde Madeleine McCann te zijn, klopt niet. Dat bevestigt de politie.


Citaat:
Het onderzoek is nog niet helemaal rond, laat de Poolse politie weten. “Maar we kunnen wel al de mogelijkheid uitsluiten dat het hier om Maddie gaat”, klinkt het.

dan mag ik hopen dat het klopt

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:14

Het is goed dat niet alles bekend gemaakt van het hoe en wat. Ik lees tussen de regels dat het meisje misschien wel andere mentale problemen heeft en ze nu enigzins beschermd moet worden. Het beste voor haar is dat dit zo snel mogelijk passeert. Voor de hele zaak rond Maddie is het ook niet meer relevant dan, zolang het maar klopt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:07

Ik blijf bij bloedgroep, dat is de makkelijkste en snelste manier om haar uit te sluiten.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:31

Ze is een kind van haar ouders, geboren uit de moeder, ze lijkt op haar ouders, die hebben baby foto´s van haar, geboorte akte zal er ook wel zijn ergens, dat lijkt mij genoeg om uit te sluiten dat ze van een ander is?
Dat het onderzoek nog niet rond is, heeft denk ik meer te maken met de beweringen van misbruik, dat zullen ze na moeten gaan

Haar doel is om beroemd te worden
De bewering dat ze Maddie is was goed daarvoor, maar vroeger of later moest die ballon klappen
Misschien lukt het beter met haar model carrière

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:32

Babootje schreef:
Over het bewijs tegen Bruckner hoor je ook helemaal niks meer. Is al een jaar geleden.


Inmiddels al ruim 2 jaar geleden....

Onderzoek loopt nog steeds. Ze hebben nog niet genoeg bewijs om hem aan te klagen. Ook al zijn ze zelf overtuigt dat hij de dader is. Voor de rechter heb je echt voldoende bewijs nodig.

Ook al kan hij misschien nooit aangeklaagt worden, bij gebrek aan bewijs, wil dat alsnog niet zeggen dat hij onschuldig is.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:36

ThreeFingers schreef:
. Voor de rechter heb je echt voldoende bewijs nodig.

Dat is de reden waarom de McCanns nog vrij rondlopen
En ze hebben geluk gehad dat de politie dacht ze te kunnen aanklagen voor meer dan verwaarlozing en daarom niet voor de verwaarlozing zijn gegaan anders hadden ze zeven jaar kunnen zitten daarvoor
Ze hebben ook geluk gehad dat de wetten rondom DNA net veranderd waren, want de uitslag was bij de vorige wet genoeg geweest

En wat je zegt, geen bewijs is nog geen onschuld

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:49

Lusitana schreef:
ThreeFingers schreef:
. Voor de rechter heb je echt voldoende bewijs nodig.

Dat is de reden waarom de McCanns nog vrij rondlopen
En ze hebben geluk gehad dat de politie dacht ze te kunnen aanklagen voor meer dan verwaarlozing en daarom niet voor de verwaarlozing zijn gegaan anders hadden ze zeven jaar kunnen zitten daarvoor
Ze hebben ook geluk gehad dat de wetten rondom DNA net veranderd waren, want de uitslag was bij de vorige wet genoeg geweest

En wat je zegt, geen bewijs is nog geen onschuld


Dat is weer totale onzin, het “DNA bewijs” bewees helemaal niets, we hebben daar meerdere pagina’s aan besteed in dit topic, dat is allemaal terug te lezen. Jij weet net zo goed als ik dat geen enkel DNA monster aan Maddie toegeschreven kon worden. Het was niet eens te vertellen waarvan het DNA (ik neem aan dat je het hebt over het omstreden monster uit de auto) afkomstig was, dus het was niet vast te stellen of het een monster van bloed, speeksel, huidcellen of sperma was.
Wat wel vastgesteld kon worden was dat het DNA van meerdere personen afkomstig was en dat 15 markers overeen kwamen met markers in het DNA van Maddie, maar (zo stelde de onderzoekers) pak 3 willekeurige blanke mensen bij elkaar en je zult altijd die zelfde 15 markers tegen komen in hun gecombineerde DNA. Sowieso waren ten minste 19 markers nodig voor een positieve identificatie en een DNA monster dat niet vervuild was door DNA van meerdere personen.

Dus de uitslag was niet “bijna” genoeg, ook niet met de huidige wetgeving.

Babootje

Berichten: 26472
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 15:07

Ik denk dat het DNA onderzoek best wel een keer over zouden kunnen. Inmiddels zijn er toch wel weer meer en betere technieken om mixprofielen te onderzoeken.
Het is natuurlijk niet alleen het DNA spoor dat de ouders verdacht maakte, maar alle aanwijzigen bij elkaar die op zichzelf staand allemaal niet voldoende waren.