De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:53

Het is nu ook in het nieuws dat iemand van de familie in contact is met die vrouw en dat ze het inderdaad gaan onderzoeken

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:43

Ik kwam ook een video tegen op TikTok waarin meer verteld wordt over deze vrouw. Ik zal het linkje plaatsen voor degene die nieuwsgierig zijn, hoewel ik me bewust ben dat TikTok niet echt een goede bron is:

https://vm.tiktok.com/ZMYBBxje2/

Het is hoe dan ook een bizar verhaal, ik blijf nog even volgen.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:46

De bovenlip is beduidend anders, maar DNA liegt in elk geval niet.
Ik acht de kans niet groot dat het haar is.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:00

Op youtube staan filmpjes, in een interview met een Dr. Fia Johansson. En daarin komt toch echt duidelijk naar voren dat dit meisje zware psychische storingen heeft. Haar moeder en oma zijn erg boos op haar dat ze dit doet. Logisch..

Het kan natuurlijk goed zijn dat ze er zelf in geloofd en dat het haar waarheid is.

Maar ik denk zeker te weten dat dit niet Madeleine is.

Hier Duitse link

https://www.heute.at/s/junge-frau-behauptet-sie-sei-maddie-mccann-100256044

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:16

Sowieso is het erg voor dit meisje dat ze met zo veel vragen over haar eigen identiteit zit, dat haar familie haar geen antwoorden kan bieden. Dat ze daardoor zichzelf zo kwetsbaar opstelt voor heel de wereld...ik vind dat erg voor haar.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:22

We zullen er met een DNA test snel genoeg achterkomen.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:25

Maar daar gaat haar probleem allicht niet mee zijn opgelost. Haar vragen blijven.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:56

Tieneke schreef:
Maar daar gaat haar probleem allicht niet mee zijn opgelost. Haar vragen blijven.


Ik denk dat dit meisje psygische problemen heeft, en dat ze wel gewoon de dochter van haar moeder in Polen is.

Volgens mij heeft Madeleine haar streepje in het rechter oog en Julia Faustyna in haar linker. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerd heb misschien zijn er foto´s in spiegel beeld.

De ouders van Madeleine McCann gaan akkoord met een DNA test.

Ook schijnt het dat er nog niet genoeg bewijs gevonden is tegen Brückner, en dat getuigen opnieuw gehoord worden.

Het lijkt erop dat ze Brückner, wat betreft de zaak Maddie moeten laten gaan...

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:58

Ja foto´s kunnen spiegelen, dus daar kan ik niks van zeggen, maar het streepje zit ook niet op dezelfde plek in de iris want soort van op 6 uur en die van Maddie echt op 7 uur en is ook veel donkerder
En je krijgt ook niet ineens een heel ander soort lippen!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:20

Hoe dan ook een verdrietige situatie. Als ze het is, maar ook als ze het niet is (want als je dit denkt of verzint dan vind ik het ook heel verdrietig) :(:)

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:39

Dat bedoel ik. Haar mentale gezondheid is ook belangrijk. Maar iedereen focust op Maddy...

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:37

Lusitana schreef:
Ja foto´s kunnen spiegelen, dus daar kan ik niks van zeggen, maar het streepje zit ook niet op dezelfde plek in de iris want soort van op 6 uur en die van Maddie echt op 7 uur en is ook veel donkerder
En je krijgt ook niet ineens een heel ander soort lippen!


Precies

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 17:01

SplashIsLief schreef:
Hoe dan ook een verdrietige situatie. Als ze het is, maar ook als ze het niet is (want als je dit denkt of verzint dan vind ik het ook heel verdrietig) :(:)


Ja dat vind ik ook!

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:06

DNA test is goed en belangrijk. Het meisje heeft een colaboma oog (sleutelgat) en dat is een uiterst zelden afwijking (mijn zoon heeft dit ook). Deze afwijking is zo zelden dat dit zeker onderzocht moet worden via DNA. Bij mijn zoon zien de ogen (hij heeft het in 2 ogen) er nu ook wat anders uit als op de kinderfoto's. Dat is normaal. Net als Madeleine was het als kind zeer prominent aanwezig en had iedereen het er altijd over, en mensen die hem nu voor het eerst zien nemen het meestal niet meer waar.

Dus dna test doen en dan weet men of het wel of niet klopt. Ik hoop het voor haar en de ouders dat het klopt. Want als ze Madeleine is, dan is het logisch dat ze in de war is en haar familie boos met deze actie. Als ze het niet is, dan weet ze het zeker en kan ook hulpverlening opgestart worden. Ik zeg dus niet dat ze het is. Alleen die colaboma verdiend al een DNA onderzoek gezien de zeldzaamheid.

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:44

Heeft iemand enig idee hoelang de uitslag van een dna onderzoek duurt?

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:31

Over coloboma. Er staat zeer zeldenvoorkomende oogaandoening in het artikel.

Het is zelfs zo zelden dat onze huisarts het niet kende (mijn vader wel gelukkig) en toen ik het noemde ging opzoeken in de boeken toen nog;
De oogarts hem op controle alsmaar wilde om het met collega's elke keer te kunnen bekijken omdat het zo interessant werd gevonden. Omdat mijn zoon goed kan zien, sluitingsdefect is alleen voorkant dus last van strooilicht en mee leren leven, én er niets aan te doen is , hebben we hem nooit laten opvolgen omdat we er geen probleem van wilde maken. Het is geen probleem.
Meer over coloboma:

https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... /item41253

Ik ben wel nieuwsgierig naar de uitslag.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:18

Het zou toch wel heel bijzonder zijn als het DNA matcht.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:20

Suzanne F. schreef:
Het zou toch wel heel bijzonder zijn als het DNA matcht.


Je durft er niet echt vanuit gaan, maar inderdaad, stel je voor...

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:33

Tieneke schreef:
Suzanne F. schreef:
Het zou toch wel heel bijzonder zijn als het DNA matcht.


Je durft er niet echt vanuit gaan, maar inderdaad, stel je voor...


Voor de ouders en ook voor Madelein hoop ik het zo. Ze zijn zo beschuldigd en beschadigd hierdoor. En dat zou ook betekenen dat Madelein nog leeft iets dat ik totaal niet had verwacht .

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:34

Urona447 schreef:
Heeft iemand enig idee hoelang de uitslag van een dna onderzoek duurt?

Voor dit soort verwantschap onderzoek, enkele weken

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:19

Ik denk dat er eerst naar haar bloedgroep gekeken is, als die al niet matched, dan heeft een DNA test geen zin. Nou weet ik niet zeker (meer) wat de bloedgroep van Madeleine is.

Toen ik het profiel op insta bekeek, de dag dat ze die opgezet had en haar verhaal las waarin ze vertelde (in mijn woorden) dat ze contact had gehad met detectives van operation Grange, maar dat die nu niets meer van zich lieten horen en ze niet DNA getest was.
Toen was mijn gedachte meteen dat haar bloedgroep mogelijk niet zou matchen, dan heeft DNA testen ook geen zin. Waarom zouden ze anders geen contact meer met haar op nemen?

Ik geloof dat zij ook (op papier) ouder is dan dat Madeleine nu zou zijn geweest.

Dat ze nu wel getest gaat worden… misschien is het vooral voor haar, zodat zij er zeker van kan zijn dat ze Madeleine niet is. Ik verwacht ergens dat dit meisje zeker niet de eerste zal zijn die denkt (of waarvan gedacht wordt) dat ze mogelijk Madeleine kan zijn.

Maar ze is wel de eerste die er open op social media over praat en zonder DNA test zal het voor sommigen moeilijk te accepteren zijn dat ze het niet is.

Ergens hoop ik, net als Pien_2010, dat ze het echt is, maar ik verwacht het niet.

Voor mij is het ook het zware accent wat ze heeft. Ik heb als kind in Canada gewoond en ondanks dat ik als (net) 5 jarige naar Nederland ben verhuisd, spreek ik nog steeds vloeiend Engels, zonder Nederlands accent. Dit meisje heeft echt een zwaar oost Europees accent, maar Madeleine was ook net wat jonger toen zij verdween en ik heb mijn hele leven lang regelmatig Engels gesproken met familieleden uit het buitenland.

Ik denk het dus niet, maar ik hoop het ergens wel, omdat er dan eindelijk antwoorden kunnen komen op de vele vragen en beschuldigingen.
Maar poeh, ergens hoop ik ook van niet vanwege alles wat er nu gaat komen, als Madeleine nog leeft is ze mogelijk een super beschadigd kind en stel dat dit meisje haar wel is, dan staat ze nog maar aan het begin van de emotionele rollercoaster die nog komen gaat en dat met een geestelijke gezondheid die, op zijn best, als fragiel te beschrijven is.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:53

Hier wat meer achtergrond informatie over Julia, ook een reactie van haar ouders..




Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:43

Weet je hoeveel er op gestaan zijn die zeggen dat ze Madeleine McCann zijn?
Het heet het Anastasia syndroom, naar het fenomeen dat er ik weet niet hoeveel mensen in de vorige eeuw beweerden Anastasia Romanov te zijn, tot ze de stoffelijke resten vonden

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:37

Dat zal best Lusitana en wellicht valt deze jonge vrouw daar ook onder, maar dit meisje heeft wat uiterlijke gelijkenis en met name het coloboma oog verdient een dna test en ik begrijp heel goed dat Madeleins ouders dit NU wel willen. Die weten ook hoe zeldzaam dat oog is.
We wachten het af. De ouders hebben al zoveel mee gemaakt, dit kan er nog wel bij.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:10

Nee, ze heeft geen enkel uiterlijk kenmerk dat past en heb je close ups gezien van haar ogen, ze heeft in beide ogen een iets donkere plek onder haar pupil

De enige die beweert dat ze een DNA test gaan doen is Julia zelf

De McCanns zwijgen in alle talen en als het werkelijk zo zou kúnnen zijn dat ze hun dochter is dan zat Sky News er wel bovenop en was die DNA test allang gedaan

Ze kan de leugen maar zo lang volhouden en een paar weken zal echt wel iedereen gaan vragen naar de resultaten van de test en dan moet ze weer wat anders gaan verzinnen

Het kan best dat ze het zelf geloofd, maar ze lijkt op haar ouders dieo ok gewoon foto´s van haar baby en peuter tijd hebben, die trouwens ook op internet te vinden zijn