De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:46

Enjoy86 wat grappig dat jij zegt dat de "tegenpartij" zich meer op gevoel dan op bewijs baseert. Dat "gevoel" heb ik dus meer andersom.

Ik volg dit topic al heel lang (en eerdere topics ook) en ik was eerst helemaal overtuigd van het verhaal van Amaral. Onder andere ook gebaseerd op de dingen die ik hier las en zeker ook op de zaken die aangedragen werden door Lusitana.

Echter na al die jaren toch steeds vaker naar de andere onderzoeken gaan kijken. Zoals het dna-onderzoek wat dus absoluut niet zo waterdicht is als beweerd werd destijds.
Ook in het filmpje over de speurhonden wat hier ook al voorbij is gekomen was duidelijk te zien dat de geleider heel duidelijk wist welke auto en welk appartement van de McCanns was. En tja als je dan ziet dat de honden teruggeroepen worden terwijl ze voorbij iets lopen en dan uiteindelijk aanslaan dan is dit toch een beetje discutabel. Zeker gezien het feit dat het dna-bewijs dus geen bewijs is/was.

Kortom hoe meer ik me in de "ruwe feiten" ben gaan verdiepen hoe minder overtuigd ik ben van het onderzoek destijds. Of de ouders schuldig zijn aan iets durf ik niet te zeggen. Het wordt in ieder geval niet onomstotelijk bewezen door het onderzoek.
De hoeveelheid oliebol die over hen heen is gekomen is vooral gebaseerd op zaken die als feiten werden gepresenteerd maar welke later niet zo feitelijk bleken te zijn. Dat vind ik kwalijk. Dat een persoon als Amaral zich zo ronduit uitspreekt dat zijn theorie de enige waarheid is terwijl het bewijs hiervoor ontbreekt vind ik ook zeer onprofessioneel. Dat er tal van getuigenverklaringen zijn van mensen dat er al dagenlang "vreemde" figuren het appartement in de gaten hielden heb ik destijds nooit gehoord. Toch vreemd dat dat zo van tafel is geveegd etc.

Een paar weken terug heb ik besloten om het boek van Kate te lezen. En tot mijn verbazing vond ik het een zeer plausibel verhaal. Waarom zo'n kruistocht voeren tegen iedereen die beweert dat Madeleine dood is? Hun verklaring: zodra mensen denken dat ze dood is stopt men met zoeken. Lijkt me een hele logische verklaring voor hun wens om de zoektocht levend te houden.

Je kunt alle verklaringen en gedragingen van iedereen zo draaien dat iets verdacht is. Maar het blijft een feit dat er nu eenmaal geen handboek is van hoe je, je moet gedragen als je zoiets overkomt. Wat is goed en wat is fout. Er is altijd wel iemand die vind dat je het niet goed doet. Net als rouwen men heeft altijd wel een mening over je.

Lusitana ik stel je bijdragen zeer op prijs als het gaat om het opduikelen van onderzoeken en publicaties. Echter ik vind het redelijk zorgwekkend dat je het hebt over haat en dat dit topic invloed heeft op je leven. Dat is niet gezond. Wellicht is het handig om je inderdaad even terug te trekken. Soms is dat gewoon het beste.

Ik hoop dat deze zaak ooit opgelost gaat worden. Voor nu ga ik weer terug in de meelees-modus. Ik vind het in ieder geval wel erg prettig om juist de feitelijke onderzoeken en publicaties te lezen die niet alleen uitgaan van de ouders zijn schuldig. Stel dat Madeleine inderdaad ontvoerd is dan hoop ik dat dit toch ooit wordt opgelost.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:53

Het boek van Kate staat ook nog op mijn leeslijst, dat naast andere boeken over het onderzoek, die over meerdere scenario’s gaan van wat er mogelijk gebeurt is. Blij om te lezen dat het boek van Kate ook de moeite waard is.
Het boek dat de theorie volgt dat zij van het balkon gevallen is staat ook hoog aangeschreven vanwege het uitstekende detective werk dat gedaan is, dus ook die staat op de lijst.

Met de zaak rond Christian B verwacht ik de komende tijd niet heel veel nieuws. Gelukkig zijn de Duitsers slim genoeg om die zaak niet in de media uit te spelen en houden ze specifiek welk bewijs dat ze hebben geheim. Dat doen ze goed, want tussen de vele onderzoekers die betrokken zijn bij de hele Madeleine zaak, lekt het helaas nog aan alle kanten naar de Pers en de media is hongerig voor elk stukje nieuws over de zaak.

Ook ik zou dolgraag willen weten welk bewijs er precies is tegen CB. We zullen gewoon de rechtszaak af moeten wachten, maar dat kan nog wel een aantal jaar gaan duren volgens mij. Wel hoop ik dat de hele Madeleine zaak ooit eens helemaal afgesloten kan worden en de ware toedracht bekend zal zijn.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:12

Kaj mooie bijdrage!

Ik heb het boek van Kate ook (nog) niet gelezen.

Er is een 2de getuige in de zaak Brückner, die hem wel redelijk zwaar belast.
Zelf een crimineel mannetje, dus of dat soort getuigen verklaringen ernst te nemen zijn, laat ik in het midden. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer logisch, omdat Brückner zijn "vrienden" kring was..
Het gaat hier om Helge B.

Nog even een link opgezocht

https://www.keeptalkinggreece.com/2017/08/28/madeleine-mccann-greece/

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:44

Ik vraag me nog steeds af in hoeverre de groep om de maccanns heen onderzocht is, ik geloof dat in dit geval, zoals al eerder aangehaald is, net als bij een groot percentage van dit soort gevallen de dader in de nabije omgeving gezocht zou moeten worden. Ik verdenk David Payne heel erg, maar dat komt door de summiere informatie die ik over hem heb die bepaalt niet fris voelt en over de anderen weet ik eigenlijk niks. Weet iemand hier iets over? Ik heb dit al eerder gevraagd en geen antwoord gekregen, dus ik vermoed dat niemand hier een antwoord op weet

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:55

luxx schreef:
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre de groep om de maccanns heen onderzocht is, ik geloof dat in dit geval, zoals al eerder aangehaald is, net als bij een groot percentage van dit soort gevallen de dader in de nabije omgeving gezocht zou moeten worden. Ik verdenk David Payne heel erg, maar dat komt door de summiere informatie die ik over hem heb die bepaalt niet fris voelt en over de anderen weet ik eigenlijk niks. Weet iemand hier iets over? Ik heb dit al eerder gevraagd en geen antwoord gekregen, dus ik vermoed dat niemand hier een antwoord op weet


David Payne wordt door een groot deel van de complot theorieën uitgemaakt voor Pedofiel, maar daar is feitelijk geen bewijs voor.

Het is gebaseerd op het getuigenis van Yvonne Martin, iemand die destijds al 25 jaar voor de kinderbescherming gewerkt had.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/YVON ... MARTIN.htm

Yvonne heeft de dag na de verdwijning van Madeleine haar hulp aangeboden aan de McCanns, maar werd afgewezen door David Payne. Misschien ook omdat de McCanns en de tapaz 7 hun kinderen alleen gelaten hadden en ze liever niet de bemoeienis van iemand met dergelijke banden wilde. Yvonne was imo nogal verongelijkt dat haar hulp niet geaccepteerd werd en zij was diegene die David Payne aanwees als mogelijke dader (man die gezien was door de Smiths). Ook vertelde ze dat hij haar de hele tijd bekend voorgekomen was, als in relatie tot haar vroegere zaken, maar dat ze hem niet kon plaatsen als getuige of verdachte. Later voegde ze toe dat ze ook met hem samen gewerkt kon hebben aan een zaak.

De PJ die het interview heeft afgenomen zegt er zelf het volgende over in de files:
Afbeelding
Dus dat het wat hem betreft geen zin heeft om het verder te onderzoeken, ook logisch, want het was gebaseerd op een gevoel, niet op feiten.



Het andere getuigenis dat van invloed is op dat David Payne gezien wordt als Pedofiel is het getuigenis van Katherina Gaspar.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE ... m#p13p3911

Zij en haar man en kinderen waren 2 jaar daarvoor met de groep op vakantie geweest. Tijdens die vakantie heeft David een behoorlijk ongepaste opmerking/beweging gemaakt tijdens het diner, waarbij Katerine aan neemt dat het over Madeleine ging. Omdat de vaders ‘s avonds de kinderen in bad deden heeft Katherina na die opmerking tegen haar man gezegd dat zij niet wilde dat David alleen was met hun kinderen tijdens badtijd. David schijnt volgens Katherina die beweging (1 vinger in de mond en de andere die zijn tepel omcirkelde) herhaald te hebben tijdens een meeting in een bar maanden later.

Maar haar man Savio Gaspar heeft er een iets andere kijk op.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE ... m#p13p3916

Hoewel hij het gebaar gezien heeft en “in bad taste” vond, is dat gebaar volgens hem nooit herhaald en hebben ze het er tijdens de vakantie niet over gehad en na die tijd ook niet meer, totdat Katherina er over begon toen Madeleine verdween.

De getuigenissen van Katherina en haar man spreken elkaar dus enigszins wat tegen, maar dat kan, omdat er 2 jaar overheen gegaan is. Opmerkelijk is dat Savio David een prima vent vind die hij nooit gewantrouwd heeft.

Afbeelding

Niemand anders uit de groep van die vakantie kan het incident herinneren. En Katherina zelf zegt dat ze niet zeker weet wat het onderwerp van gesprek was toen David het gebaar maakte en dat zij denkt/aanneemt dat het over Madeleine ging.

Op basis van bovenstaande wordt David uitgemaakt voor pedofiel. Feitelijk is daar geen enkel bewijs voor. Hij is nooit veroordeelt voor iets dat met kindermisbruik te maken heeft, nooit in verband gebracht met pedofilie, nooit onderzocht voor iets dat er mee te maken heeft.

Maar Yvonne Martin dacht hem “ergens” van te herkennen en Katherina kreeg een ongemakkelijk gevoel van hem vanwege dat hele foute gebaar. In mijn ogen maakt dat iemand geen pedofiel, waarbij ik niet wil zeggen dat hij het niet is, maar ik vind zeker niet dat op basis van dit “bewijs” gezegd kan worden dat hij het wel is, vooral omdat het nergens door ondersteund wordt ook niet in de 15 jaar sinds dit incident.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:13

Nee dat vind ik ook niet, maar dan vraag ik me nog wel nog steeds af in hoeverre hij werkelijk tegen het licht gehouden is en onderzocht, net als de andere mensen in hun groep. Maar dat zal moeilijk te achterhalen zijn, hoewel dat logischerwijs wel gebeurt zal zijn

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:35

luxx schreef:
Nee dat vind ik ook niet, maar dan vraag ik me nog wel nog steeds af in hoeverre hij werkelijk tegen het licht gehouden is en onderzocht, net als de andere mensen in hun groep. Maar dat zal moeilijk te achterhalen zijn, hoewel dat logischerwijs wel gebeurt zal zijn


De pers is sowieso overal op gedoken en hebben de privélevens van de tapaz 7 binnenstebuiten gekeerd en alles wat ze maar konden vinden, gefundeerd of niet in de kranten gezet.

Dat is ook mede de reden dat de Tapaz 7 een schadevergoeding hebben gekregen van verschillende Britse kranten.
https://uk.reuters.com/article/uk-brita ... 9420081016

Die schadevergoeding hebben de gedoneerd aan het “Find Madeleine fund”.
Over de jaren heen is David Payne neegezet als pedofiel door de complot denkers, maar daar is nergens enig bewijs voor gevonden anders dan bovenstaande verklaringen. Ook niet van de betrokkenheid van ook maar één van de tapaz 7 bij de verdwijning van Madeleine.
Die mensen zijn door de mangel en weer terug gehaald, er zullen altijd mensen blijven die denken dat ze betrokken zijn. Lijkt me verschrikkelijk om zo een stempel voor de rest van je leven te moeten dragen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:51

Right, oké, dat wist ik niet. Toch is het niet gek om te denken dat iemand die daarbij was betrokken was, de mensen die erbij waren wisten precies van de hoed en de rand. Dat de kinderen zonder babyfoon of iets dergelijks met de deur open in het appartement waren, wat natuurlijk heel dom was. Maargoed dat zal dus wel goed gerechercheerd zijn en uitgesloten

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:26

luxx schreef:
Right, oké, dat wist ik niet. Toch is het niet gek om te denken dat iemand die daarbij was betrokken was, de mensen die erbij waren wisten precies van de hoed en de rand. Dat de kinderen zonder babyfoon of iets dergelijks met de deur open in het appartement waren, wat natuurlijk heel dom was. Maargoed dat zal dus wel goed gerechercheerd zijn en uitgesloten


De Paynes hadden wel een baby monitor, daarom hoefden zij ook niet op te staan van tafel om te controleren. De andere drie stellen, waaronder de McCanns dus niet, daarom werd er wel door hun gecontroleerd.
Ik praat ook zeker niet goed dat ze de kinderen op die manier alleen gelaten hebben, een fatale fout.

In 2005 was ik met een vriendin op vakantie in Turkije in een ommuurd all-in resort.
De eerste week waren we met z’n tweetjes en de tweede week voegden haar neef met zijn partner en het zoontje van mijn vriendin zich bij ons. Vanaf toen gingen we ‘s avonds minder uit buiten het resort, omdat haar zoontje van 8 jaar nog op een enigszins fatsoenlijk tijdstip naar bed moest. Zij bracht hem dan naar bed in ons huisje en bleef tot hij sliep en daarna voegde zij zich bij ons in het entertainment gedeelte van het resort. Om beurten liep één van ons (maar meestal mijn vriendin) terug naar het huisje om bij het zoontje te controleren, ik denk eens per drie kwartier tot uur. Het huisje was wel afgesloten en hij had een mobieltje naast het bed, dus hij kon ons ook bellen als er wat aan de hand was, hij was natuurlijk ouder toen dan Madeleine was in 2007.

Madeleine verdween op 3 mei 2007 en 4 mei (toen het nieuws naar buiten kwam) is mijn verjaardag, volgens mij hebben we het 5 mei gevierd en de vriendin waarmee ik naar Turkije was geweest was er ook en we hebben het er over gehad. We vonden het beiden niet vreemd dat de ouders de kinderen alleen gelaten hadden. In mijn hoofd was het wel een zelfde soort ommuurd resort, in plaats van een appartement aan een gewone openbare weg. Ook bleek later dat het appartement niet afgesloten was.

Zoals ik al zei, een fatale fout. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er destijds geen groot probleem in zag, maar dat kwam ook omdat ik het toepaste op de situatie bij ons in Turkije.

Wat geen van beide goed praat, maar ik denk/weet zeker dat sinds die tijd ouders heel anders denken over het alleen laten van kinderen in een vakantiewoning dan voor de verdwijning van Madeleine.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:02

Oh maar dat begrijp ik volkomen, ik doe dat zelf bijna iedere dag, ik heb dan geen kinderen maar ik laat altijd mijn deur open, niet op slot, wanneer ik ga wandelen of naar de tuin ga, en hij is regelmatig niet op slot wanneer thuis ben en dan vergeet ik ook om hem op slot te doen wanneer ik ga slapen. Kan van alles gebeuren, en dat weet ik, maar ik doe het toch, elke dag weer, om te beginnen omdat ik vergeetachtig ben, geen zin heb om mijn sleutels mee te sleuren wanneer ik ga wandelen en ik er vanuit ga dat er gewoon niks gebeurd. Mocht er wel iets gebeuren dan sla ik me voor mijn kop, maar dan is het wel gebeurt. Ik heb dan geen kinderen in huis, maar ik heb wel twee katten, en die mogen van mij niet naar buiten omdat ik veel te bang ben dat er iets met ze gebeurt, ik woon in een heel klein dorpje, geen auto circulatie maar er lopen honden los, en er mag niks met ze gebeuren ze zijn het belangrijkste en meest geliefde in mijn leven. Maar ik ga weg en laat de deur los. Daarom kan ik me het inderdaad voorstellen dat ze dat deden, ze waren vlakbij, en je doet het tot het mis gaat op de 1 of andere manier. Als je geluk hebt gebeurt er niks, en daar ga je ook vanuit, en zo niet, tja, dan kan je jezelf wel voor je kop slaan...

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:06

Aan het antwoord van Daphara, omtrent Payne, heb ik niks aan toe te voegen.

In het begin heb ik ook gedacht, misschien iemand uit de vrienden groep.

Mochten de McCanns toch schuldig zijn aan Madeleine's verdwijning, zal het me niks verbazen, dat hij een medeplichtige was.

In die totale omkoop en complottheorieën geloof ik niet!

Kinderen waren vroeger wel eens vaker alleen.
Niemand verwacht dat je kind ontvoerd word.
De meeste kinderen verdwijnen van de straat. Op weg naar school enz. Daarom denk ik ook, dat deze dader, persé dat meisje wilde. Als je dan regelmatig de Mccanns in de gaten houd, dan weet je dat Madeleine, altijd in gezelschap was, de ouders, crèche enz. Behalve als ze gingen uit eten..
Ik wil ermee zeggen, dat ze Madeleine ook op een ander onbewaakt moment gepakt hadden.
En anders, dat verhaal, een uit de hand gelopen inbraak.

Als ik terug denk aan mijn jeugd, liepen kinderen vaak helemaal alleen naar school. En speelden, bal spellen op straat.

Maar ik blijf het naïef vinden om kinderen alleen te laten, buiten ontvoering om.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:35


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:59

ThreeFingers schreef:
Aan het antwoord van Daphara, omtrent Payne, heb ik niks aan toe te voegen.

In het begin heb ik ook gedacht, misschien iemand uit de vrienden groep.

Mochten de McCanns toch schuldig zijn aan Madeleine's verdwijning, zal het me niks verbazen, dat hij een medeplichtige was.

In die totale omkoop en complottheorieën geloof ik niet!

Kinderen waren vroeger wel eens vaker alleen.
Niemand verwacht dat je kind ontvoerd word.
De meeste kinderen verdwijnen van de straat. Op weg naar school enz. Daarom denk ik ook, dat deze dader, persé dat meisje wilde. Als je dan regelmatig de Mccanns in de gaten houd, dan weet je dat Madeleine, altijd in gezelschap was, de ouders, crèche enz. Behalve als ze gingen uit eten..
Ik wil ermee zeggen, dat ze Madeleine ook op een ander onbewaakt moment gepakt hadden.
En anders, dat verhaal, een uit de hand gelopen inbraak.

Als ik terug denk aan mijn jeugd, liepen kinderen vaak helemaal alleen naar school. En speelden, bal spellen op straat.

Maar ik blijf het naïef vinden om kinderen alleen te laten, buiten ontvoering om.


Mijn moeder was alleenstaand moeder en 3 jaar lang op maandag avond ging zij naar school. Wij waren dan ook alleen thuis, mijn zus zal 9-12 geweest zijn, ik zal 7-10 geweest zijn en mijn broertje 5-8 jaar.
Wij vonden dat spannend, maar niet vreemd. Onderaan de trap in de hal stond de babyfoon aan en als er iets was konden we roepen, want de buurvrouw (die ook kleine kinderen had) luisterde mee, de eerste jaren, maar ik geloof dat de babyfoon het laatste jaar niet meer aan stond. Bij ons gezin was geen geld voor vakantie, maar mijn moeder heeft 6 broers en als kind namen zij regelmatig èèn van ons drieën mee op vakantie met hun gezin. Ook toen ben ik best wel eens alleen geweest met neefjes en nichtjes, terwijl de volwassenen volwassen dingen deden.

Vroeger was dat gewoon anders dan nu denk ik. Poeh voel ik me ineens heel oud met mijn 40 levensjaren. :+

Ik vraag me wel af hoe ouders dat tegenwoordig doen op vakantie, blijven die allemaal in hun kamer, appartement of huisje zodra kinderen op bed liggen?
Zelf heb ik geen kinderen, dus hoef er niet over na te denken.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:07

Denk dat er zat ouders zijn, die hun kinderen eventjes alleen laten.

Hoevaak hoor je niet, kind alleen met de hond, ook zo'n intelligente zet!

Tegenwoordig met mobiele telefoons, kun je kindje prima in de gaten houden, via de Webcam.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:26

Ik reageer even snel tussendoor.

Mijn man heeft kinderen.
Toen ze klein waren, aten we samen met de kinderen en bleven daarna aan ons appartement of caravan. We gingen niet ergens anders heen.
Wij hebben de kinderen in ieder geval nooit alleen gelaten.

Maar buiten dat, er is een verschil met hoe zij de kinderen achter lieten.
Er werd gewaarschuwd door het hotel (meen ik gelezen te hebben), en dan laat je de deur open?
Of niet afgesloten?
De kinderen waren zeer jong he. 4 jaar en 8 jaar vind ik een wezenlijk verschil.
Maar goed.. dat even tussendoor ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:45

Jnien schreef:
Ik reageer even snel tussendoor.

Mijn man heeft kinderen.
Toen ze klein waren, aten we samen met de kinderen en bleven daarna aan ons appartement of caravan. We gingen niet ergens anders heen.
Wij hebben de kinderen in ieder geval nooit alleen gelaten.

Maar buiten dat, er is een verschil met hoe zij de kinderen achter lieten.
Er werd gewaarschuwd door het hotel (meen ik gelezen te hebben), en dan laat je de deur open?
Of niet afgesloten?
De kinderen waren zeer jong he. 4 jaar en 8 jaar vind ik een wezenlijk verschil.
Maar goed.. dat even tussendoor ;)


Ik geloof dat er destijds juist gedoe is geweest dat er niet gemeld was dat er regelmatig ingebroken werd. Maar dat kan ik mis hebben.
Ik las wel in de verklaringen van de schoonmaaksters van de Ocean Club dat er inderdaad regelmatig ingebroken werd. Wel interessant of dat nou wel of niet gedeeld is met de vakantiegangers, ik zal er eens induiken wat ik er over kan vinden in de files of misschien weet iemand anders het.

Ik vind 4 jaar en 8 jaar ook een heel verschil hoor, maar aan de andere kant was die vriendin van mij niet de enige die het zo oploste. Maar wat ik al zei, toen ik net van Madeleine hoorde, plaatste ik in mijn hoofd ook het incident in de omgeving van waar wij zaten, wij vonden het toen niet vreemd dat de ouders de kinderen alleen gelaten hadden. Maar achteraf gezien is het echt een fatale fout geweest en super dom dat ze die deuren niet afgesloten hadden.

Mijn zus heeft een kleine van net 2 jaar en no way dat zij hem alleen zouden laten op de hotel kamer of appartement. Als ze het al zouden overwegen, dan zou ik als tante, ook niet voor mezelf instaan. Er zou zo’n mooi klein ventje wat gebeuren zeg, moet er niet aan denken.

PS hoop dat je geniet van je vakantie in Oostenrijk.

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:01


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:06

hagelslag schreef:
ThreeFingers schreef:
https://www.rtl.de/cms/fall-madeleine-maddie-mccann-ermittler-hoffen-weiter-auf-den-durchbruch-4604639.html


[ [url=m/twcvmx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog niet genoeg bewijs, de politie blijft hopen op tips uit de bevolking.



Maar zoals het geschreven is, gaan ze er echt vanuit dat hij er iets mee te maken heeft en dat ze overleden is


Ja inderdaad, kwam vandaag ook dit nog tegen..

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8397097/Madeleine-McCann-suspect-Christian-Brueckner-linked-knife.html

Ik betwijfel of hij er wat mee te maken heeft, maar zet je wel weer even aan het denken.

Jnien, heerlijk hé in Oostenrijk :D

Toevallig vanavond op de hondenclub, er waren 3 kinderen mee, die alleen aan het spelen waren....
De ouders zijn druk met de honden, en ouwehoeren.

Maar ik ben me er heel erg van bewust, dat hoe "gemakkelijk" 1 kind opeens weg is...

Wat ik ermee zeggen wil, je kunt niet 100% boven op je kind zitten.

Ooit lang geleden gebeurt met mijn eigen dochter, ze was 3 toen ze naar de peuterschool ging.

Dus geen luier meer, thuis was het normaal, dat als ze moest poepen, mij riep, om haar bibs schoon te maken.

Dus ze was in de peuterspeelzaal, en is naar de wc gegaan.
Toen het tijd was om haar te halen, was ze nergens te vinden.. dus ik behoorlijk overstuur, de juffen hadden haar al een tijdje niet meer gezien, ik was woest. Ze hebben haar niet eens gemist.

Maar goed, ze zat op de wc, en heeft daar achteraf, waarschijnlijk 2 uur lang gezeten, en geroepen, dat ze "klaar" was.
Vreselijk vond ik dat, nog steeds..

Stel ze was ontvoerd, niemand had het in de gaten gehad!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:49

Hallo.. ben er weer! Fris en monter terug uit Oostenrijk :D

Nou, nu we het er toch over hebben: we hebben de honden alleen gelaten in het appartement als wij gingen eten. Dat was voor mij wel een dingetje hoor. Zat in begin totaal niet op mijn gemak, maar eigenlijk meer omdat we nog een puber erbij hebben. Het alleen zijn in het appartement ansich, dus qua veiligheid, gaf me dan wel weer een goed gevoel.
Maar ondanks dat de honden mijn kindjes zijn, vind ik het toch nog een verschil met kleine kinderen.
En klein bedoel ik dan toch in de leeftijd t/m een jaar of 7/8.
Ik wil ons zelf niet de hemel inprijzen hoor, verre van dat, maar op vakantie, maar ook thuis, hebben wij de kinderen nooit alleen gelaten. Ook niet om snel boodschappen te doen ofzo.
Dus tja.. wat doe je zelf als een hele groep dit doet.. geen idee.
En zeker raak je zo'n kleine uk ook eens 'kwijt.' Is ons ook gebeurd hoor op de camping. We stonden erbij en keken ernaar. Fractie van een seconde.
Dus dat is ze denk ik niet te verwijten. Maar toch heb ik er heel erg moeite mee dat ze zo'n kleine kindjes achter lieten in het appartement en dat ze niet afsloten. En zeker als er afgesloten is, kan er brand uitbreken, maar hé.. je kind kan ook weglopen met een open deur, dus dat zijn twee kwaden tegen mekaar afwegen waarbij mijn gevoel dan zegt: laat ze niet alleen. Zeker niet als er oppas aangeboden wordt. Maar goed.. ook hierin zullen mensen verschillen.

In Oostenrijk kwam ik tot rust en heb ook over deze zaak nagedacht.
Er gaan zoveel geruchten, media, etc rond dat het moeilijk is om daadwerkelijk er iets over te roepen.
De dossiers van politie kun je dan volgen en daar moet je dan ook vertrouwen in hebben lijkt mij.
Zoals er bv ergens werd geopperd dat de honden duidelijk werden aangestuurd. Dat lijkt mij niet. De honden zullen zeker aangestuurd worden in bv een kamer of daar waar men denkt iets te hebben gevonden, maar ze zullen niet aanslaan als er niets aanwezig is.
Daarnaast werken politie in andere landen soms volgens andere regels dan hier in ons land. Vandaar dat ik er niet veel over kan roepen.

Het blijft een zeer trieste, maar tevens ook intrigerende zaak.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:20

Hallo Jnien, leuk dat je er weer bent.

Volgens de getuige Michael T, (een "vriend" van Brückner, waarmee hij samen oa Diesel gestolen had enz)
Kwam Brückner eind mei, begin juni, hem bezoeken, in Spanje, waar Michael T, sinds 2006 woonde.

Wat mij ook nog opviel is, dat er een getuige is, die beweerd ca 3 weken na de verdwijning, Madeleine gezien heeft,in Spanje.
Madeleine zou in een VW bus gestapt zijn. Deze getuige heeft dat destijds bij de politie gemeld, maar is nooit wat meegedaan..

We weten allemaal, dat getuigen verklaringen, onbetrouwbaar kunnen zijn..

Maar goed, ik vond dit wel toevallig..

Een maand na de verdwijning, duikt hij weer in Portugal op. Hier onder in de link te lezen

https://www.thescottishsun.co.uk/news/5674967/brit-escaped-madeleine-mccann-suspect-christian-b/

Eerder ik dit topic hebben we het over zijn honden gehad..
Niemand wist hier of hij in Portugal een hond had..
Maar Angie, verteld in de link, dat Brückner met zijn hond in de camper sliep..

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:57

ThreeFingers schreef:
Hallo Jnien, leuk dat je er weer bent.

Volgens de getuige Michael T, (een "vriend" van Brückner, waarmee hij samen oa Diesel gestolen had enz)
Kwam Brückner eind mei, begin juni, hem bezoeken, in Spanje, waar Michael T, sinds 2006 woonde.

Wat mij ook nog opviel is, dat er een getuige is, die beweerd ca 3 weken na de verdwijning, Madeleine gezien heeft,in Spanje.
Madeleine zou in een VW bus gestapt zijn. Deze getuige heeft dat destijds bij de politie gemeld, maar is nooit wat meegedaan..

We weten allemaal, dat getuigen verklaringen, onbetrouwbaar kunnen zijn..

Maar goed, ik vond dit wel toevallig..

Een maand na de verdwijning, duikt hij weer in Portugal op. Hier onder in de link te lezen

https://www.thescottishsun.co.uk/news/5674967/brit-escaped-madeleine-mccann-suspect-christian-b/

Eerder ik dit topic hebben we het over zijn honden gehad..
Niemand wist hier of hij in Portugal een hond had..
Maar Angie, verteld in de link, dat Brückner met zijn hond in de camper sliep..


Ik denk dat ze heel veel telefoontjes hebben gehad van mensen die Maddie ergens hebben gezien.
Soms is het niet mogelijk alle verklaringen na te gaan.

Ik heb bv zelf eens gehad dat een man zijn twee kinderen had meegenomen. Er waren beelden dat hij in Limburg getankt had.
Diezelfde avond zag ik een auto rijden op een veldweg waar geen auto’s mogen komen. Opeens doet hij ook de lichten uit.
Geloof mij.. ik heb een nacht niet geslapen en heb uiteindelijk dit gemeld bij de collega’s. Hij was het overigens niet, maar dat terzijde.
Ik wil hiermee aangeven dat je nét door zo’n zaak je heel alert gaat kijken en zelfs zoeken en je ook vaak denkt dat je iets ziet.
Wat natuurlijk ook goed is, maar hierdoor krijg je heel veel meldingen/getuigenverklaringen.

Het erge in deze zaak is dat Maddie van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. Als je een lijk had (hoe cru ook), kun je anders gaan rechercheren (wat nog steeds niet wil zeggen dat de zaak opgelost wordt).

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:37

Ben het met je eens hoor, er hebben, ik weet niet hoeveel mensen Madeleine nog gezien.

Maar, in 2007 was er helemaal nog geen sprake van een vw bus. Dus niemand die uitkeek naar een Brückner met VW bus.
Daarom kan het achteraf toch interessant geweest zijn..

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:07


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:48


Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:44

Ik vind het heel erg jammer dat Lusitana weg is hier.
Haar inbreng was interessant en voegde genoeg toe.
Vind het jammer dat sommigen haar zo aanvielen.
Je kunt toch filteren?
Nu wordt er nl nog maar weinig gereageerd en gediscussieerd hier.