De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:36

Lusitana schreef:
Ik hoop trouwens dat er nu begrepen wordt, en wellicht had ik dat veel eerder moeten uit, dat het voor mij bepaald frustrerend is dat er soms meningen gebaseerd worden, met name betreffende Amaral, op grond van zeer summiere gegevens, vooral opgelepeld door de tabloids, terwijl ik hier gewoon alles (als in nieuws over) in real time meemaakte door de jaren heen en dus ook wat er daarna nog kwam.
En ik weet dat al die artikelen en TV programmas die ik hier las en zag en die Joana Morais heeft zitten vertalen, de meeste van jullie niet heeft bereikt.


Precies dit doe je zelf, betreffende de Mccanns!

Je verdraaid uitzagen, komt met pedofielen ring, complottheorieën, waar iedereen, naar de pijpen van de "machtige Mccanns" danst..

Gebaseerd op niks, of links van youtubers enz.

Wel waardeer ik je kennis, en delen van links. Maar probeer objectief te blijven.

Hier onder een link, klein beetje Brückner nieuws, sorry, het is in het Duits
https://www.spiegel.de/panorama/justiz/fall-madeleine-mccann-aussage-eines-zeugen-in-vergewaltigungsprozess-geschwaerzt-a-00000000-0002-0001-0000-000172728814

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:59

Lusitana schreef:
Als je het DNA verhaal bedoeld, dat zit niet zo zwart wit in elkaar als het lijkt. Hij ging uit van wat hij in eerste instantie gehoord had.

Dat had hij nog steeds niet mogen lekken naar de pers


Citaat:
Tunnelvisie als een onderzoek toespitsen, zoals elke recherche dat doet?

Nee, tunnelvisie als in dat hij maar 1 optie had (de ouders op de 1 of andere wijze betrokken) over wat er gebeurt was en zich alleen daarop rechercheerde

Citaat:
Die zogenaamde motivatie is je duidelijk ingegeven door de MCanns. Hij heeft gewoon zijn ervaringen neergschreven, zoals tegenwoordig bloggers en vloggers doen, maar hij gebruikt een oud medium. Hij heeft er spijt van dat hij het zo vroeg heeft gedaan, omdat er een paar jaar later waarschijnlijk geen haan naar gekraaid had. Ik zie niet wat er onproffesioneel is aan een boek schrijven over je werk. Dat doen zoveel mensen?

Nouja daar zeg je het dus precies, hij heeft er spijt van dat hij dat zo vroeg heeft gedaan, hij weet dus best dat dat onprofessioneel is, en dat vind ik dus ook

Ken verder ook geen politiemensen die dat doen, bloggen of vloggen over hun al dan niet actieve zaken, ook niet wanneer ze van een zaak gehaald zijn, mocht jij wel iemand weten zie ik daar graag een voorbeeld van

Citaat:
Geen competente inspecteur, op grond van? Mensen mogen geen fouten maken?
Hij gelooft niet dat ze hun eigen kind omgebracht hebben, hoe kom je daar nou bij?
Hij zegt dat de voorlopige conclusie is ze verantwoordelijk zijn voor haar dood. Dat geeft ruimte voor veel meer mogelijkheden, zoals een ongeluk. En het is met een voorlopige conclusie gearchiveerd, dus iets anders kon óók niet bewezen.

Ik kan geen verband vinden met de zaak Cipriano en het van de zaak Maddie afhalen van Amaral. Het woord gaat dat hij teveel klaagde over het feit dat de ze alleen maar deden wat de McCanns wilden.
Feit is ook dat aflossing na een aantal maanden sowieso wel verstandig is.
Maar het maakt verder niet uit of hij wel of niet op de zaak zat en waarom hij is vertrokken.

Oké, potetoe potatoe, hij gelooft dat ze betrokken waren bij haar dood

Op Wikipedia staat duidelijk dat de zaak overgenomen is door Paulo Rebelo nadat hij die 18 maanden voorwaardelijke veroordeling heeft gekregen

Wikipedia schreef:
Amaral was himself made an arguido one day after Madeleine's disappearance, in relation to his investigation of another case, the disappearance of Joana Cipriano. The following month he was charged with making a false statement, and four other officers were charged with assault. Eight-year-old Joana Cipriano had vanished in 2004 from Figueira, seven miles (11 km) from Praia da Luz. Her body was never found, and no murder weapon was identified. Her mother and the mother's brother were convicted of her murder after confessing, but the mother retracted her confession, saying she had been beaten by police. Amaral was not present when the beating is alleged to have taken place, but he was accused of having covered up for others. The other detectives were acquitted. Amaral was convicted of perjury in May 2009 and received an 18-month suspended sentence.[182]

The Madeleine inquiry was taken over by Paulo Rebelo, deputy national director of the PJ, which expanded its team of detectives and began a case review.


Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:00

@TF De manipulaties op hoger niveau zijn gewoon een feit. Dat ze advokaten hebben die mensen aanpakken die in het openbaar wat anders durven te beweren dan ontvoeringstheorie, is een feit.
Ik kom niet met een pedofielenring, ik besprak de dingen die naar boven zijn gekomen in verband met bv Payne en en commentaar in bij en video dat ik uit ben gaan zoeken.
De MCanns riepen ook meteen "pedofielen ring". Politie noemt het. Het lijkt me onvermijdelijk dat het voorbij komt. Waarom zou ik dan ook niet wat kunnen zeggen wat ik kan vinden er over?
Theoriën in welke vorm dan ook, zijn wat we hier gewoon allemaal bespreken. En als je met complottheorie bedoeld dat de vrienden vetrokken zijn, dat is niet iets dat ik verzin. Dat is wat aangenomen wordt door de politie en waar goede aanleiding voor is.
Ik kijk bij veel dingen wat ik er over kan vinden. Het is niet zo dat ik dat aan kom dragen.
Als ik iets heb waarvan het gewoon in mij opkomt, vraag ik specifiek de hele groep om een mening erover, voordat ik er een mening over wil vormen of uiten.
En niet iederen danste naar de pijpen van de MCanns, maar een heleboel wel. ik wil in dat verband ook wle terugkomen op iets een eind terug in het topic over de spaanse onderzoeker, ik had toen onterecht aangenomen dat het om een detective van de McCanns ging, vandaar dat ik daarbij uitte dat hij door hen betaald was, want die stonden gewoon bij hen in sienst. Het was dus niet zo dat ik bedoelde dat een willekeurig iemand door hen betaald was, zoals het is opgevat.
Maardat ze dingen beinvloeden is algemeen bekend, werd over geklaagd, zelfs uitgesproken door de Mcann kant zelf. "we hebben duidelijke doelen om het onderzoek te beïnvloeden"
En neem nou een Mitchell die komt met "het moet een keer uit zijn, want het is belachelijk dat de ouders verdacht worden" alsof hij dat even kan bepalen.
Overigens, nogmaals, in het licht van wat tabloids schreven, wel begrijpelijk en toen ook wel noodzakelijk dat er wat aan de perstoestand gedaan werd, maar je kunt natuurlijk niet maar zeggen dat het belachelijk is om de ouders te verdenken als er aanwijzingen voor waren of zelf alleen een mogelijkheid aanwezig ZOU KUNNEN ZIJN. Het is gewoon open aan mensen om eigen conclusies te trekken, maar dan wel naar normale stukken die uit journalistiek voorkomen.
Bovendien zijn ze hoe dan ook verantwoordelijk voor het alleen laten van de kinderen en dus schuldig op een bepaalde manier.

Overigens wil ik nog wat kwijt over fouten maken.
Dat is achteraf altijd makkelijk te bekijken, maar toendertijd had NIEMAND hier in Portugal ervaring met een dergelijke zaak betreffende vermissing van een kind van toeristen en dergelijke media aandacht. Oftewel alles was een eerste keer en uiteraard worden er dan dingen gedaan waarvan je achteraf kan zeggen dat het beter of anders had gekund/gemoeten omdat je dan beter weet.
Maar de PJ heeft echt enorm veel werk verricht en als men de PJ files leest kan iedereen zien dat ze echt alles gedaan hebebn watbinnen hun macht lag en niet 1 onderzoekslijn gevolgd hebben.
Kijk voor de aardigheid naar wat de Britten voor elkaar hebben gekregen naar veel meer tijd, mankracht en fonds, die alleen maar wilen bewijzen dat er ontvoering was en alleen de stappen van de PJ nagaan.
Die hebben nul komma nul bereikt. Zelfs de verdachten waar ze mee zijn gekomen zijn jaren geleden al besproken door Amaral en niet nieuw.
Niemand die hen onprofessioneel of incompetent noemt. Terwijl ze heel onprofessioneel gehandeld hebben door niet bij de MCCanns en de Tapas te begnnen, wat standaard is, in dit soort zaken. Ze hebben alleen meegewerkt bij ondervragen op aanvraag van de PJ.


Ik zal nu even in je link kijken.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:16

luxx schreef:
Op Wikipedia staat duidelijk dat de zaak overgenomen is door Paulo Rebelo nadat hij die 18 maanden voorwaardelijke veroordeling heeft gekregen

Die straf kreeg hij in mei 2009 opgelegd. https://www.publico.pt/2009/05/22/socie ... sa-1382307

De zaak Maddie speelde in begin 2007....
Maar hold your horses, ik zoek even wat na.

*edit, nagezocht, maar Amaral is tussen 2 en 8 oktober 2007 van de zaak gehaald nadat hij op 2 oktober zich had uitgesproken over dat de MCanns zich oevral mee bemoeiden. 8 oktober is Paulo rebelo aangetsteld als nieuw hoofd.

https://tvi24.iol.pt/sociedade/maddie/a ... ine-mccann (ook al eens geplaatst trouwens)
Citaat:
2 oktober: Hoofd van de Maddie-zaak en coördinator van de Portimão PJ, Gonçalo Amaral, bekritiseert in verklaringen aan de Diário de Notícias de Britse politie omdat ze "rondliep en deed wat het [McCann] -paar wilde". Een paar dagen later werd hij ontslagen uit zijn functie en verwijderd uit de rechtszaak van het Engelse meisje.

8 oktober: Paulo Rebelo, met een carrière in de strijd tegen drugs en in het bestuur van de PJ in Lissabon, wordt aangekondigd als vervanger van Gonçalo Amaral aan het hoofd van de DIC van Portimão en het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine.


Verder, nogmaals, maakt het verder niet uit, waar het om gaat is dat de zaak vroegtijdig gearchiveerd werd, voordat er een eindconclusie was. Dat is niet aan de haak.

Toen het boek uitkwam was de zaak al gearchiveerd en niet actief. Sterker nog, de PJ files, dus de hele zaak waren al in te zien in het Portugees, wellicht ook al gelanceerd online in het engels. Maar er stond dus niks in dat niet publiekelijk bekend was.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-08-20 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:21

Lusitana schreef:
@
Zelfs de verdachten waar ze mee zijn gekomen zijn jaren geleden al besproken door Amaral en niet nieuw.


Precies, over de jaren heen heeft Amaral inside informatie over het onderzoek gedeeld met de pers, ondanks dat hij niet bij het onderzoek betrokken was. Hij deelde informatie die de onderzoekers zelf nog niet naar buiten hadden gebracht.

Ik vind dat echt niet kunnen, ten eerste dat ex-collega’s Amaral op de hoogte houden en ten tweede dat Amaral vrolijk aan de media gaat vertellen welke verdachten er zijn of welke “line of inquiry” er wordt gevolgd. Hij heeft imo daarmee het onderzoek flink in gevaar gebracht en mogelijke getuigen of betrokkenen hebben daardoor vroegtijdig een heads up gekregen en meer kansen gehad om hun sporen te wissen.

Maar hey, misschien was dat wel net wat hij wilde bereiken, want als ooit vast komt te staan dat de ouders van Madeleine niet betrokken zijn, dan verkoopt zijn boek niet meer en is het feest van interviews over de zaak geven (en de inkomsten die hij daarvoor ontvangt) ook over.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:27

Ik denk dat bij jullie Peter R de Vries anders exact hetzelfde doet.

Amaral heeft als normale burger waaraan advies wordt gevraagd in TV programmas, gewoon recht op zijn meningsuiting.
Hij houdt trouwens ook bepaalde dingen wel geheim.

Overigens heeft hij Brückner in dat stadium nooit bij naam genoemd. Hij heeft alleen gezegd dat de ze iemand zochten (wellicht ook Duitser genoemd) en het was niet die al levenslang had (Ney), ook niet bij naam genoemd.
Op Australische TV. Kan de bewuste clip wel vinden hoor.

En nu alles in the open is, zit hij gewoon in praatprogrammas. Waarom niet? Ze hebben zoveel ex inspecteurs aan tafel en journalisten etc die over de zaak spreken. Hebben jullie ongetwjfeld ook.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:43

Peter R de Vries is een journalist, geen rechercheur. Maar daar heb je dus geen voorbeelden van?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:52

Ellie Lust zat vaak genoeg aan tafel bij DWDD en ik ken jullie politie apparaat naturlijk verder niet he, ik woon niet in Nederland, maar ik weet zeker dat in praatprogrammas, ook nu over Brückner, allerlei mensen uit het vak aanschuiven. Dat is een normal fenomeen.
En Amaral is nu gewoon burger (en auteur). Hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

Het was zelfs een podcast waarin hij het over de neiuwe verdachte had.

Citaat:
Gonçalo Amaral voorspelde meer dan een jaar geleden dat de Britse politie het onderzoek zou richten op "een pedofiel", "gedetineerd in Duitsland", als verdachte bij de ontvoering van Madeleine McCann in 2007 in de Algarve.

De Britse politie "bereidt zich voor om het onderzoek met een Duitse pedofiel die momenteel in de gevangenis zit, te beëindigen", zei Gonçalo Amaral in april 2019 in een interview met de podcast van de Australische televisiezender "Nine".


clip zoek ik nog steeds, want die bestaat.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:14

Oké, daar heb je dus inderdaad geen voorbeelden van. Voor zover ik weet is Ellie Lust nooit bij high profile moordzaken (of überhaupt bij moordzaken) betrokken geweest

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:21

Ik zal er wel induiken hoor, als je je eigen TV programmas en politie apparaat niet eens kent.
Ik kan me nog een tafel herinneren die ging over die ontsnapte moordenaar uit een te open inrichting die volgens mij ook weer toesloeg. Ik kan me de zaak herinneren van Nicky Verstappen.
En zelfs recent een gesprek betreffende Brückner.
Waar ben je in godnaam mee bezig? Wat wil je bewijzen? En mag ik je er op wijzen dat we het hier ook niet hebben over een high profile moordzaak, maar een vermissing van een kind van toerisen in 2007 dat toevallig veel aandacht heeft getrokken door een media circus maar echt geen wereldbelang is?

De PJ heeft dingen gelekt an de pers, dat heeft Alipio Ribeiro, de topman toegegeven, maar dat was dus in overleg, met toestemming en volgens mij ook anoniem. Zelf kan ik Amaral´s naam in elk geval niet terugvinden in verband met lek. Misschien een van julie?

Het is trouwens lastig om oude dingen te vinden omdat alles nu overspoeld wordt met de nieuwe.

*edit, ik lijk wel gek ook, ik ga helemaal niks voor je opzoeken. Er ligt geen bewijslast bij mij.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:30

Er ligt nergens bewijslast. Het is een feit wat je zelf vaak verteld hebt dat Amaral na zijn vertrek inside informatie over het onderzoek gedeeld heeft.

Dat kun je verdedigen, maar ik verwacht dat er toch echt wel een persoonlijke winst voor hem in zit om op die manier een onderzoek te dwarsbomen. Maar dat is mijn mening, jij mag jouw mening er over hebben.

Ik vind het sowieso te gek voor woorden dat betrokken Portugese onderzoekers informatie doorgeven aan Amaral, want Amaral zou niet eens meer inhoudelijk op de hoogte mogen zijn van het huidige onderzoek, want zoals je zelfs stelt is hij nu een gewone burger, hij zou niks meer mogen weten dan elke andere gewone burger over het huidige onderzoek.

Het feit dat hij wel inhoudelijk op de hoogte is en jij zelf zegt “Hij houdt trouwens ook bepaalde dingen wel geheim” dan denk ik dat er nog steeds dingen heel erg fout gaan bij de onderzoekers in Portugal, want Amaral mag helemaal geen geheime informatie hebben.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:01

Lusitana schreef:
En mag ik je er op wijzen dat we het hier ook niet hebben over een high profile moordzaak, maar een vermissing van een kind van toerisen in 2007 dat toevallig veel aandacht heeft getrokken door een media circus maar echt geen wereldbelang is?

Dit is de tweede keer dat je door je woordkeuze de verdwijning van Madeleine bagatelliseert. Wat mij betreft geef je zo opnieuw een voorbeeld hoe jouw persoonlijke emoties aangaande de hoofdpersonen jouw visie beïnvloeden. De toon maakt de muziek.

Ik vraag me hierbij af wat dan volgens jou wel een high profile zaak is.
Is daar pas sprake van als er een lichaam is gevonden, zoals in het geval van Nicky Verstappen? Anders is het blijkbaar gewoon een verdwijning waar we ons niet zo druk over zouden maken?
Van wereldbelang is de zaak Maddie niet nee, dat begrijpt iedereen. Maar juist het feit dat het nog steeds een totaal mysterie is wat er met Madeleine gebeurd is, maakt het een high profile zaak. De ouders hebben daar met hun media-offensief, bedoeld om de verdwijning in de aandacht te houden, zeker aan bijgedragen. Maar Amaral met zijn boek ook.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:56


sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:24

Ik vraag me af wat de anti lusitana groep want dat is het onder tussen nu willen bereiken? Dat ze niks meer post? Of dat ze op haar knieen gaat en zegt sorry. Want buiten blijven hakken op iedere zin die ze plaatst komen julie zelf met niks nieuws.

In het begin dacht ik o interessant topic. Maar dat gehak van die laatste pagina's....Ik zie hier geen interessante discussie ontstaan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:50

sarablack schreef:
Ik vraag me af wat de anti lusitana groep want dat is het onder tussen nu willen bereiken? Dat ze niks meer post? Of dat ze op haar knieen gaat en zegt sorry. Want buiten blijven hakken op iedere zin die ze plaatst komen julie zelf met niks nieuws.

In het begin dacht ik o interessant topic. Maar dat gehak van die laatste pagina's....Ik zie hier geen interessante discussie ontstaan.


Jij bent de enige die het nu persoonlijk maakt. Aksja deelt gewoon haar mening over Amaral en Lusitana is het er niet mee eens, daar ontstaat discussie, dat kan en dat mag.

Naast het verdedigen van Lusitana ben je natuurlijk van harte welkom om gewoon mee te discussiëren over de zaak. In dit geval is het onderwerp nu even Amaral en ik ben meer benieuwd naar jouw mening over hem, in plaats van je mening over hoe aardig of onaardig we reageren op Lusitana.
Lusitana kan prima voor zichzelf opkomen als dat nodig mocht zijn, zie haar 26 pagina’s aan posts in dit topic.

Edit: correctie 27 pagina’s

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:34

Hoe je iets brengt heeft enorm veel invloed op hoe het overkomt en opgevat wordt. Juist bij een gevoelige zaak als deze.

Zolang de toon daarbij een beetje nuchter en objectief blijft, kun je het m.i. daarbij totaal oneens zijn en daar stevig over discussiëren, zonder elkaar in de haren te vliegen of persoonlijk te worden. Je kunt de feiten en informatie die er nu liggen immers op verschillende manieren interpreteren, het is gewoon niet zo dat alles overduidelijk één richting op wijst. Juist het feit dat dit niet zo is, maakt deze zaak zo intrigerend, mysterieus en vooral diep tragisch.

Uiteraard kun je vanuit persoonlijke motieven de ouders sterk verdenken, of juist niet, maar er is vooralsnog geen bewijs voor hun betrokkenheid, net zo goed als niet vaststaat dat ze onschuldig zijn.

We willen als mensen graag dingen verklaren, maar soms blijft een verklaring uit, en moeten we daarmee leven. Zowel wij als publiek, als de rechtstreeks betrokkenen.
Ik heb er persoonlijk echt wel begrip voor als mensen vanuit een sterke betrokkenheid bij zo'n zaak de neiging hebben over de onduidelijkheden heen te stappen om de voor hen meest voor de hand liggende (en gewenste) verklaring als de meest logische, of zelfs als enige mogelijkheid te zien en te presenteren.
Maar als dat leidend zou worden in rechtzaken zou dat een hoop onrecht opleveren.

Dus wat mij betreft is het prima als er een duidelijk standpunt wordt ingenomen, maar wel graag altijd met een voorbehoud. Want zelfs de meest overduidelijke verdachte is in principe onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:58

Hier een link, niet oninteressant!

Het is een podcast, wat er zo'n beetje gebeurt is.

https://youtu.be/EDpbzP0GIBs

Ook Amaral word besproken...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:59

ThreeFingers schreef:
Hier een link, niet oninteressant!

Het is een podcast, wat er zo'n beetje gebeurt is.

https://youtu.be/EDpbzP0GIBs

Ook Amaral word besproken...


Ik zou willen dat ik 3 uur de tijd had om te luisteren, kun je aangeven welke delen (tijden) interessant zijn?

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 05:32

Op zijn Youtube kanaal, staan ook kortere stukjes.

Ik heb de video oa geplaatst voor sarablack. Omdat in de video/podcast eigenlijk alles zo'n beetje voorbij komt waar wij hier over discuseren.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:08

Ik zou graag zien dat iemand komt met waarom, volgens het portugese wetboek van strafrecht, Amaral niet gewoon interviews zou mogen geven, in praatprogrammas verschijnen, of zelfs de PJ van advies te dienen in de lopende zaak, of boeken te schrijven over gearchiveerde zaken met dingen die al bekend zijn.
Het is een mens met een enorme staat van dienst en zijn advies wordt op prijs gesteld. Anders dan door team McCnn en Britse tabloids, is hij hier niet uitgekakt, maar kijkt men nog steeds tegen hem op. Vooral deskundigen.

En "onprofessioneel" is natuurlijk ook niet van toepassing voor iemand die geen professie (werk) heeft.

Ik vraag me ook serieus af waarom er mensen zijn die het normaal of okee vinden dat iemand over een boek vernietigd wordt tot het punt dat hij zonder geld of bezittngen letterlijk op straat staat.


En ik laat het hierbij, ik ga ontstippen, het is jullie gelukt om de boel zodanig te verzieken met posts over mij en aan alleen aan mij ipv op het onderwerp voor gewoon elke deelnemer, dat ik me getreiterd voel.
Dit heeft invloed op mijn innerlijke rust, mijn slaap, mijn humeur en mijn gezondeid.
Ik laat het mijn wezen en gezondheid niet langer beinvloeden. Ik trek hier de streep.
Mijn Boktplezier is zodanig ontnomen dat ik niet eens meer wat leuks in mijn eigen topic kan formuleren.
Laatst bijgewerkt door Princesj op 01-09-20 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd op verzoek van Lusitana

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:18

Natuurlijk mag Amaral interviews geven enz enz.

Maar zal bepaalde interne informatie, niet naar buiten mogen brengen. Mits daar natuurlijk toestemming voor is.

Jammer dat je hier ontstipt, begrijpen kan ik het wel.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:54

Ik denk dat het verstandig is dat je even ontstipt. Zoals Marco Borsato ook al aangaf in haar post “als je zegt de ouders te haten is het misschien tijd voor pauze.

Misschien dat een beetje afstand van de zaak je helpt om het iets beter te relativeren, want je emotie en passie spatten in je bijdragen aan het topic van mijn beeldscherm af.

Ik heb eerder ook twee maanden ontstipt en daar mis je niets aan. Kun je straks weer met goede moed terug komen. Hopelijk doet de pauze je goed.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:22

Ik ontstip ook. Ik erger me ook mateloos aan de persoonlijke aanvallen naar lusitana toe. Alles wat ze hier "zegt" wordt uit zn verband getrokken en moet ze volgens een klein clubje verantwoorden.
Onbegrijpelijk. Deze groep heeft een ander standpunt en dat mag ook, echter is dit standpunt meer op gevoel en niet op bewijs gebaseerd en toch worden deze groep in zn waarde gelaten. Iets waar andersom weinig sprake van is.
Jammer, jarenlang een prettig en interessant topic waar ieder zn eigen mening kon geven, maar de laatste maanden lijkt dat niet meer te gaan.
Lusitana; als je nog interessante info tegen komt mag je me dit graag privé sturen (als je dat wilt, uiteraard)
Laatst bijgewerkt door enjoy86 op 30-08-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:31

Ik ben juist blij, als meelezer, dat er wat objectiever en genuanceerder wordt gereageerd.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:36

Wanneer er sprake zou zijn van persoonlijke aanvallen zou dat op Bokt niet geaccepteerd worden, er wordt keurig op de bal gespeeld, niet op de man