De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:40

Dank voor je heldere post betreffende Amaral, Askja.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:58

Wat Brückner betreft, is het vanuit de officiële bronnen erg stil.
Behalve dat zijn advocaat, in een klein Interview aangegeven heeft dat Brückner onschuldig is, en dat hij inzicht van de akten krijgt.
Hij wil weten wat de politie aan "bewijzen" sporen heeft.

Dit zijn typische standaard uitingen.

Een woordvoerster van de politie heeft eigenlijk alleen aangegeven dat de onderzoekingen naar Brückner nog maanden zullen duren.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:20

luxx schreef:
sarablack schreef:
Naar mijn mening schrijven julie erg onaardig over haar en lijkt het op wat wij bashen noemen met zijn allen iemand aanvallen.? Waarom omdat ze een andere mening heeft dan julie?
Ik was er ook niet bij dus weet ook niet wat er gebeurd is. maar hij of zij heeft toch recht op een mening die ze op haar manier onderbouwd.
Dus nee ik vind julie niet vriendelijk over komen en zie lusitano dat niet doen maar blijven uit leggen.

Nee, niet omdat ze een andere mening heeft, omdat ze voortdurend aannames, beschuldigingen en verdachtmakingen als feiten opschrijft die uit op zijn minst twijfelachtige bronnen gehaald worden, je kunt geen onwaarheden als waarheid brengen, dat is oneerlijk en abject

Toch blijft het me verbazen,je veroordeelt haar gedrag,maar je vertoont het zelfde gedrag naar haar toe.
Wat kan jou het schelen wat ze van iemand vind die je niet eens kent?
Je bent toch niet verplicht hier te lezen?Als ik een topic niet interessant vind scrol ik verder ipv iemand aan te vallen.
Julie voeren ook niet echt een discussie maar vallen haar mening aan.
Ik vind de links juist reuze interessant om te lezen in bed vlak voor het slapen.
Of ze gelijk heeft weet ik niet,maar ik zie ook geen reden om haar zo aan te vallen.
Bruckner heb ik wel gevolgd ,zo kwam ik ook hier,daar heb ik wel een mening over. Buiten dat ik het een vreselijk enge man vind en ik hem nooit hoop tegen te komen,heb ik niet het idee dat hij met deze zaak wat te maken heeft. Ik ben dus best nieuwsgierig wat ze in Duitsland hebben tegen hem,tot nu toe houden ze het goed verborgen.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 17:35

Askja schreef:
Dat Amaral van het begin af aan de mcCanns schuldig achtte aan de verdwijning/dood van Madeleine, en het onderzoek consequent die richting op stuurde, staat voor mij vast.

Waarom? Als de PJ vanaf het begin af aan de McCanns schuldig achtte, hadden ze ook vanaf het begin af aan de ouders in het onderzoek moeten betrekken als mogelijke verdachten. Dat is nu juist niet gebeurd. De McCanns zijn voornamelijk met rust gelaten.
Amaral heeft later toegegeven dat dat 1 van de grote fouten is geweest die de PJ in het onderzoek heeft gemaakt. De ouders werden pas in het onderzoek als mogelijke verdachten betrokken toen, Mark Harrison erbij kwam. Adviseur van de Nationale Britse politie in de zoektocht naar vermiste personen, ontvoering en moord. Hij was ook degene die adviseerde om de Britse honden erbij te halen.

Askja schreef:
Hij was overigens nadrukkelijk niet de enige binnen de PJ die aan deze tunnelvisie leed.
Het is bijzonder kwalijk als een politieteam gedurende een zeer gevoelige verdwijningszaak als deze herhaaldelijk informatie lekt naar de media in het nadeel van degenen die door hen aangemerkt zijn als verdachten.
Moeilijk te zeggen of het nu de Portugese politie of de Britse politie was die informatie lekte. Soms verzonnen de kranten ook gewoon wat.

Askja schreef:
Bijvoorbeeld dat de samples uit de Renault een 100% match met Madeleines DNA zouden hebben opgeleverd - wat niet zo bleek te zijn. Dit is kwalijk omdat het neerkomt op een publieke veroordeling zonder bewijs. Als politie heb je je aan de grenzen van je bevoegdheden te houden, je verzamelt bewijsmateriaal en laat het definitieve oordeel over schuld van een verdachte over aan de rechter.


Hier kom ik later op terug, bij het DNA verhaal dat ik nog zou geven.

Askja schreef:
Dat Amaral bevooroordeeld was/is jegens de mcCanns is niet goed te praten, maar wellicht wel verklaarbaar.
Amaral was in 2004 betrokken bij de zaak Joana Cipriano, een 8-jarig meisje dat van het ene op het andere moment vermist raakte. De moeder en de oom van het meisje werden door zijn team ondervraagd, en daaruit kwam naar voren dat het meisje op werkelijk gruwelijke wijze door moeder en oom was vermoord en weggewerkt. Ze werden veroordeeld, hoewel er nooit een lichaam is gevonden. Die veroordeling kwam er ook ondanks het feit dat de moeder haar bekentenis een dag later al introk, met de verklaring dat de bekentenis door marteling was afgedwongen. Foto's uit de pers tonen dat ze inderdaad zwaar toegetakeld was in haar gezicht, volgens de betreffende agenten doordat ze zichzelf van de trap gegooid had in een poging tot zelfmoord. Zelf verklaarde ze 48 uur non stop  verhoord te zijn en daarbij geslagen te zijn, een zak over het hoofd te hebben gekregen, en gedwongen te zijn te knielen in glassplinters.
Wat de waarheid ook is omtrent deze verhoring en het lot van Joana, e.e.a. kreeg een staartje voor Amaral. Er werd een langlopend  onderzoek gestart naar de handelwijze van de politie, en op basis daarvan werd hij in 2009 uiteindelijk veroordeeld wegens het afleggen van een valse verklaring, bedoeld om de betrokken agenten te beschermen. Zelf was hij overigens niet aanwezig geweest bij de betreffende ondervraging.
Het is goed voorstelbaar dat de zaak-Joana Amaral op verschillende manieren nog flink dwars zat toen hij in mei 2007 in zijn district opnieuw te maken kreeg met de plotselinge vermissing van een klein meisje. Dat hij direct de ouders verdacht, ook al ging het hier om een stel hoogopgeleide, rijke Britten, zo ongeveer in alles het tegendeel van de moeder en oom van Joana. Hij wist wat ouders hun kind aan konden doen.
Ik denk dat de zaak Joana en de nasleep ervan Amaral kijk op de zaak behoorlijk hebben vertroebeld. Joana werd nooit gevonden, de bekentenis van de moeder en oom werden overschaduwd door de rel rond de ondervragingen en het daaruit voortkomende onderzoek.  Het is voorstelbaar dat Amaral sterk het gevoel had dat het nu niet mocht mislukken. Dat hij zich daarom als een pitbull vastbeet in de zaak en verzandde in een tunnelvisie, waarin hij het volkomen geoorloofd achtte zich openlijk in de pers uit te laten over de zaak en toe te staan dat er cruciale informatie werd gelekt.
Het verklaart ook dat hij uiteindelijk, nadat hij van de zaak was gehaald,  uit frustratie daarover, en over het feit dat door gebrek aan bewijs de schuld van de mcCanns nooit vastgesteld kon worden, een boek schreef om de wereld alsnog te overtuigen van zijn gelijk.
Het is volkomen begrijpelijk dat de mcCanns al hun middelen ingezet hebben om Amaral tegen te werken in de kruistocht die hij tegen hen voert. Zij hebben geen boodschap aan zijn drijfveren, zij willen zich concentreren op de zoektocht naar hun dochter en hebben logischerwijs geen zin om zich weg te laten zetten als monsters, slechte ouders en waar ze ook, mede door toedoen van Amaral, publiekelijk voor uit zijn gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat het ze daarbij worst zal wezen of ze sympathiek overkomen.


Ik volg jouw redenering Askja zeker. Hoewel een ervaren politieman als Amaral zijn denken niet door zo'n zaak zou mogen laten vertroebelen, zou dit zeker juist ook een reden kunnen zijn waarom Amaral de McCanns in het begin van de zaak juist met rust heeft gelaten.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:52

Ik wist dat je met de zaak Joana zou komen en dat zit helemaal niet zo in elkaar.
Ten eerste heeft het niets te maken met waarom Amaral de McCanns verdacht want dat zou elke andere inspecteur ook doen, deden dat ook, maar zaten niet op de zaak, ten tweede hebben de MCanns gezocht waar ze Amaral konden pakken en die zaak erbij gesleurd.

Er zaten jaren tussen. Denk je werkelik dat hij niks anders te doen heeft dan een beetje daar in bijven hangen ofzo?
De moeder en stiefvader lopen al weer vrij rond en hebben inmiddels weer nieuwe verhalen verzonnen. Want ja Brückner, dus nu is ze ineens ook ontvoerd door hem. Of ze is verkocht en zit in de sexhandel. Ligt er maar aan op welke dag je ze treft als ze hun verhalen verzinnen.

Over de toetakeling zijn onderzoeken gedaan en het is duidelijke dat haar verhaal kant nog wal raakt.
Ik heb het hier allemaal geplaatst, maar dat willen jullie niet lezen, jullie kijken liever naar de versie van de Britse tabloids, want je wil alleen maar zien dat Amaral niet deugt.
Het enige dat hij fout heeft gedaan is door de vingers zien dat er niet accuut een rapport werd geschreven omdat hij zelf nu eenmaal niet eens op het bureau was.

Amaral heeft geen kruistocht tegen hen gevoerd, zij hebben een kruistocht tegen Amaral gevoerd.



En ik laat me hier geen McCann censuur opleggen.

Dat die ene meneer ook in complottheoriën doet, wil niet zeggen dat hij niet hier is geweest en bij Metodo3 om dingen uit te zoeken. Je kunt gewoon zijn gang volgen en zien wat hij onderzocht heeft.
De profiler en de journaliste zijn hier ook geweest en hebben ook hun eigen onderzoeken gedaan. Ze komen allemaal tot zelfde conclusies. Er zijn feitelijk tientallen, misschien wel honderden mensen die vanuit hun vakgebieden zich erover gebogen hebben. Hele TV programas zijn er over geweest. Maar die zijn allemaal in dienst van Amaral ofzo, zeker.
Betreffende wat de MCanns hebben gedaan om mensen de mond te snoeren, dat is allemaal gewoon te vinden in papertrails. Ze hebben rechtzaken aangespannen.
Maar sluit vooral de ogen voor alles hebben gedaan, met hun "clear goals to influence the investigation" het tegen de regels en advies in gaan en het doodvonnis tekenen voor hun kind als het nog geleefd had.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-08-20 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:56

sarablack schreef:
Toch blijft het me verbazen,je veroordeelt haar gedrag,maar je vertoont het zelfde gedrag naar haar toe.
Wat kan jou het schelen wat ze van iemand vind die je niet eens kent?
Je bent toch niet verplicht hier te lezen?Als ik een topic niet interessant vind scrol ik verder ipv iemand aan te vallen.
Julie voeren ook niet echt een discussie maar vallen haar mening aan.
Ik vind de links juist reuze interessant om te lezen in bed vlak voor het slapen.
Of ze gelijk heeft weet ik niet,maar ik zie ook geen reden om haar zo aan te vallen.
Bruckner heb ik wel gevolgd ,zo kwam ik ook hier,daar heb ik wel een mening over. Buiten dat ik het een vreselijk enge man vind en ik hem nooit hoop tegen te komen,heb ik niet het idee dat hij met deze zaak wat te maken heeft. Ik ben dus best nieuwsgierig wat ze in Duitsland hebben tegen hem,tot nu toe houden ze het goed verborgen.

Wanneer ik iemand aan zou vallen zou ik daar gerust op aangesproken worden door een moderator. En ik vertoon zeer zeker niet hetzelfde gedrag. Ik ben ook niet verplicht om hier te lezen en ik begrijp niet goed waarom je denkt dat het mij niet interesseert. Waarom zou het me niks kunnen schelen omdat ik deze mensen niet persoonlijk ken? Ik heb een hoop vragen bij jouw bericht, en ik vind ook dat jij nu best erg persoonlijk wordt naar mij toe. Wanneer je even terug leest wat ik hier geplaatst heb, dat kun je doen door op 'geplaatst' te klikken onder mijn pseudo zou je glashelder moeten worden waarom ik hier reageer, wanneer je dat van mijn eerder geplaatste berichten niet duidelijk wordt weet ik niet hoe ik het je uit zou moeten leggen

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:05

Waar het om gaat is dat om de zoveel paginas het Lusitana dit en Lusitana dat is en me gewoon cencuur opgelegd probeert te worden. Met welke woorden ik niet zou kunnen gebruiken of dat ik op mijn woorden moet letten.

Kom gewoon met tegen argumenten als iets je niet aanstaat. Het maakt niet uit wie wat en hoe inbrengt.

Het is steeds het feit dat mensen persoonlijk worden waardoor er discussies ontstaan over mensen, tussen twee mensen en het onderwerp uit het oog verloren wordt.
Houd het gewoon open. Post voor iedereen.

Nu gaat het weer over mensen in de discussie en niet het onderwerp.

Ik weet dat ik niet alle dagen even lief en aardig ben, dat is een gebrek aan mijn kant, maar het geduld raakt wel eens op.
Ik bied daar ook regelmatig mijn excuus voor aan en blijf ook vaak bewust weg.

Ik weet niet of het DNAverhaal al geplaatst is, maar dat geeft ook een boel verduidelijking.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:17

Ann schreef:
Dank voor je heldere post betreffende Amaral, Askja.

Ook het interview gelezen?

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:27

sarablack schreef:
Bruckner heb ik wel gevolgd ,zo kwam ik ook hier,daar heb ik wel een mening over. Buiten dat ik het een vreselijk enge man vind en ik hem nooit hoop tegen te komen,heb ik niet het idee dat hij met deze zaak wat te maken heeft.


In de kern gaat het er niet om of je "voor" of "tegen" de McCanns bent.

Het gaat om de formulering.

Jij schrijft "buiten dat ik het een vreselijke enge man vind"
Dan geef je duidelijk, dat JIJ hem eng vind.

Zou je schrijven, "hij is een vreselijke enge man"

Snap je wat ik zeggen wil?

Jij kent hem niet persoonlijk, je vormt een beeld van hem, door berichten uit de media.

Dat dingen "vreemd" gelopen zijn in de zaak McCann, zal iedereen het wel over eens zijn.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:32

Overigens is het onderzoeken van betrokkenheid van de ouders en naasten bij een vermist kind standaard in de hele westerse wereld.
Omdat ze bij het grootste deel van de gevallen ook betrokken zijn.
Ze kijken ook gewoon of ze ze kunnen uitsluiten en dat is hier niet mogelijk geweest.
In elk geval nog niet tot zover het onderzoek is gekomen.

Er is ondertussen ook gewoon gezocht, alle sightings zijn nagegaan etc.
Het is niet zo dat er maar 1 onderzoekslijn is geweest, al wil team MCann dat mensen graag laten geloven.

Alleen Scotland Yard/The Met maakt zich daar juist schuldig aan. Die zijn niet fatsoenlijk hun onderzoek begonnen zoals het hoort, bij de MCanns en vriendengroep.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:59

ThreeFingers schreef:
sarablack schreef:
Bruckner heb ik wel gevolgd ,zo kwam ik ook hier,daar heb ik wel een mening over. Buiten dat ik het een vreselijk enge man vind en ik hem nooit hoop tegen te komen,heb ik niet het idee dat hij met deze zaak wat te maken heeft.


In de kern gaat het er niet om of je "voor" of "tegen" de McCanns bent.

Het gaat om de formulering.

Jij schrijft "buiten dat ik het een vreselijke enge man vind"
Dan geef je duidelijk, dat JIJ hem eng vind.

Zou je schrijven, "hij is een vreselijke enge man"

Snap je wat ik zeggen wil?

Jij kent hem niet persoonlijk, je vormt een beeld van hem, door berichten uit de media.



Maar moet het nu pagina's lang gaan over hoe lusitana iets formuleert? Inmiddels "kennen" we haar een beetje als fel en direct, dan kan je daar ook gewoon doorheen prikken in plaats van op alle slakken zout te leggen.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:10

Ik mis trouwens onderbouwing voor waarom Amaral het er zogenaamd zelf naar gemaakt heeft om vernietigd te worden over een boek?
Hij volgde de normale procedure. Elk ander hoofd op de zaak had hetzelfde gedaan. De MCanns haalden het zelf in hun hoofd dat hij het speciaal op hen voorzien had.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:17

Babootje schreef:
Askja schreef:
Dat Amaral van het begin af aan de mcCanns schuldig achtte aan de verdwijning/dood van Madeleine, en het onderzoek consequent die richting op stuurde, staat voor mij vast.

Waarom? Als de PJ vanaf het begin af aan de McCanns schuldig achtte, hadden ze ook vanaf het begin af aan de ouders in het onderzoek moeten betrekken als mogelijke verdachten. Dat is nu juist niet gebeurd. De McCanns zijn voornamelijk met rust gelaten.
Amaral heeft later toegegeven dat dat 1 van de grote fouten is geweest die de PJ in het onderzoek heeft gemaakt. De ouders werden pas in het onderzoek als mogelijke verdachten betrokken toen, Mark Harrison erbij kwam. Adviseur van de Nationale Britse politie in de zoektocht naar vermiste personen, ontvoering en moord. Hij was ook degene die adviseerde om de Britse honden erbij te halen.

Askja schreef:
Hij was overigens nadrukkelijk niet de enige binnen de PJ die aan deze tunnelvisie leed.
Het is bijzonder kwalijk als een politieteam gedurende een zeer gevoelige verdwijningszaak als deze herhaaldelijk informatie lekt naar de media in het nadeel van degenen die door hen aangemerkt zijn als verdachten.
Moeilijk te zeggen of het nu de Portugese politie of de Britse politie was die informatie lekte. Soms verzonnen de kranten ook gewoon wat.

Askja schreef:
Bijvoorbeeld dat de samples uit de Renault een 100% match met Madeleines DNA zouden hebben opgeleverd - wat niet zo bleek te zijn. Dit is kwalijk omdat het neerkomt op een publieke veroordeling zonder bewijs. Als politie heb je je aan de grenzen van je bevoegdheden te houden, je verzamelt bewijsmateriaal en laat het definitieve oordeel over schuld van een verdachte over aan de rechter.


Hier kom ik later op terug, bij het DNA verhaal dat ik nog zou geven.

Askja schreef:
Dat Amaral bevooroordeeld was/is jegens de mcCanns is niet goed te praten, maar wellicht wel verklaarbaar.
Amaral was in 2004 betrokken bij de zaak Joana Cipriano, een 8-jarig meisje dat van het ene op het andere moment vermist raakte. De moeder en de oom van het meisje werden door zijn team ondervraagd, en daaruit kwam naar voren dat het meisje op werkelijk gruwelijke wijze door moeder en oom was vermoord en weggewerkt. Ze werden veroordeeld, hoewel er nooit een lichaam is gevonden. Die veroordeling kwam er ook ondanks het feit dat de moeder haar bekentenis een dag later al introk, met de verklaring dat de bekentenis door marteling was afgedwongen. Foto's uit de pers tonen dat ze inderdaad zwaar toegetakeld was in haar gezicht, volgens de betreffende agenten doordat ze zichzelf van de trap gegooid had in een poging tot zelfmoord. Zelf verklaarde ze 48 uur non stop  verhoord te zijn en daarbij geslagen te zijn, een zak over het hoofd te hebben gekregen, en gedwongen te zijn te knielen in glassplinters.
Wat de waarheid ook is omtrent deze verhoring en het lot van Joana, e.e.a. kreeg een staartje voor Amaral. Er werd een langlopend  onderzoek gestart naar de handelwijze van de politie, en op basis daarvan werd hij in 2009 uiteindelijk veroordeeld wegens het afleggen van een valse verklaring, bedoeld om de betrokken agenten te beschermen. Zelf was hij overigens niet aanwezig geweest bij de betreffende ondervraging.
Het is goed voorstelbaar dat de zaak-Joana Amaral op verschillende manieren nog flink dwars zat toen hij in mei 2007 in zijn district opnieuw te maken kreeg met de plotselinge vermissing van een klein meisje. Dat hij direct de ouders verdacht, ook al ging het hier om een stel hoogopgeleide, rijke Britten, zo ongeveer in alles het tegendeel van de moeder en oom van Joana. Hij wist wat ouders hun kind aan konden doen.
Ik denk dat de zaak Joana en de nasleep ervan Amaral kijk op de zaak behoorlijk hebben vertroebeld. Joana werd nooit gevonden, de bekentenis van de moeder en oom werden overschaduwd door de rel rond de ondervragingen en het daaruit voortkomende onderzoek.  Het is voorstelbaar dat Amaral sterk het gevoel had dat het nu niet mocht mislukken. Dat hij zich daarom als een pitbull vastbeet in de zaak en verzandde in een tunnelvisie, waarin hij het volkomen geoorloofd achtte zich openlijk in de pers uit te laten over de zaak en toe te staan dat er cruciale informatie werd gelekt.
Het verklaart ook dat hij uiteindelijk, nadat hij van de zaak was gehaald,  uit frustratie daarover, en over het feit dat door gebrek aan bewijs de schuld van de mcCanns nooit vastgesteld kon worden, een boek schreef om de wereld alsnog te overtuigen van zijn gelijk.
Het is volkomen begrijpelijk dat de mcCanns al hun middelen ingezet hebben om Amaral tegen te werken in de kruistocht die hij tegen hen voert. Zij hebben geen boodschap aan zijn drijfveren, zij willen zich concentreren op de zoektocht naar hun dochter en hebben logischerwijs geen zin om zich weg te laten zetten als monsters, slechte ouders en waar ze ook, mede door toedoen van Amaral, publiekelijk voor uit zijn gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat het ze daarbij worst zal wezen of ze sympathiek overkomen.


Ik volg jouw redenering Askja zeker. Hoewel een ervaren politieman als Amaral zijn denken niet door zo'n zaak zou mogen laten vertroebelen, zou dit zeker juist ook een reden kunnen zijn waarom Amaral de McCanns in het begin van de zaak juist met rust heeft gelaten.



Dank voor je reactie, je ziet in ieder geval de nuance.

Het klopt dat de mcCanns in het begin met rust gelaten werden, maar dat is ook logisch, bij de vermissing van een jong kind gaat de aandacht allereerst uit naar het zoeken naar dat kind.
Er is in die allereerste fase van het onderzoek, die eerste avond/nacht, sowieso veel fout gegaan. Wellicht ook logisch, dat er in zo'n chaotische, emotioneel beladen toestand niet direct het overzicht is om daadkrachtig op te treden.

Toen de mcCanns eenmaal officieel aangemerkt werden als verdachte, was het hek qua verdenkingen wel van de dam, en stond het hele onderzoek in het teken van het bewijzen van de theorie dat de mcCanns het lichaam van hun dochter na een fataal ongeluk in het appartement hadden weggewerkt. Daarbij was voor het overwegen, laat staan onderzoeken van andere mogelijkheden geen ruimte meer.
Wat betreft de zogenaamde 100% DNA- match heeft de Portugese politie echt voor haar beurt gesproken richting de pers, blijkbaar vond men het belangrijker de mcCanns publiekelijk als schuldige aan te wijzen dan het forensisch bewijsmateriaal eerst 100% te verifieren. Ik zie niet hoe je dit anders kunt interpreteren dan als een tunnelvisie, temeer omdat het hier gaat om datgene dat het enige harde bewijs had gevormd van betrokkenheid van de mcCanns - de rest berust vooralsnog op speculatie en subjectieve interpretatie.

Reactie op Lusitana's antwoord op mijn post over Amaral:
Een gruwelijke en tegelijkertijd ongrijpbare zaak (want: geen tastbaar bewijs) als die van Joana Cipriano blijft je als politieman echt wel bij, het gaat hier nou niet bepaald om een 13 in een dozijn-zaak. En er zit drie jaar tussen beide zaken, dat is niet veel. Bedenk daarbij dat het onderzoek naar het handelen van de politie onder Amaral in deze zaak nog liep op het moment dat Madeleine verdween. Dan vind ik het niet gek om te opperen dat die zaak en de impact ervan op Amaral wel degelijk meespeelt in Amarals handelen in de zaak-Maddie.
Overigens zeg ik nergens dat de moeder en oom van Joana onschuldig veroordeeld zijn - naar wat ik erover gelezen heb zijn ze zo schuldig als wat, in ieder geval de oom, en de moeder op zijn minst van medeplichtigheid omdat ze ervan af wist. Maar er is niet voor niets een onderzoek naar de verhoormethode ingesteld, en Amaral is niet voor niets vervolgd in deze zaak, dat zou niet gebeurd zijn als daar geen gegronde redenen voor waren. En let wel, die moeder nog zo'n lowlife zijn, dat hoeft niet te betekenen dat ze alles uit haar duim heeft gezogen. Of dat het gerechtvaardigd is om zo op haar los te gaan tijdens een verhoor. Ik heb de foto's van haar gezicht gezien, en die liegen er niet om. Dat lukt je niet door jezelf van een trap af te gooien.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:29

HET IS STANDAARD om de betrokkenheid van de ouders en naasten te onderzoeken.
Hij was niet op ze uit.

Het hele gebeuren kun je hieronder lezen, maar zo brengen ze het niet in de tabloids.
Er is niet op haar los gegaan tijdens het verhoor, dat valt juist helemaal niet te bewijzen.
Ze kon niet de mensen aanwijzen die haar wat aangedaan hadden, wees iemand aan die er niet eens was. Toen kwam ze maar met de zak over haar hoofd, dat gewoon niet waar is en het laatste rapport wat ik gelezen had is dat de foto´s van dag(en) (moet dat even nazoeken) later zijn toen ze al in de gevangenis was , waar ze te grazen is genomen, maar goed, er zijn diverse onderzoeken over, maar wat wél duidelijk is, is dat het op het politiebureau echt niet zo gegaan is zoals zij beweerde. Van de trap af vallen had ze alleen kapotte knieën trouwens. Ik zal kijken of ik het nog een keer met een vertaling voor je kan vinden, want het is iets dat echt niet klopt, maar hardnekkig rond blijft gaan.
Daarbij, nogmaals heeft het niets te maken met wat dan ook, Amaral wil voor elk kind gewoon gerechtigeheid, daar gaan al zijn boeken over.

En betreffende daders, als je steeds je verhaal veranderd, zijn er een aantal gelogen en ben je dus niet geloofwaardig meer. In die tijd konden ze trouwens nog niet zoveel met DNA volgens mij, maar het bloed van dat kind zat tegen de deurpost waar hij haar tegen had geslagen met haar hoofd, dat liet niet zoveel aan de verbeelding over, hoor. Dan hoef je niet te komen met een ontvoeringsverhaal.

En nog steeds, waarom bemoeien de MCanns via advokaten zich met boeken van de markt halen/houden en willen ze iemand vernietigen? We hebben het over al zijn bzittingen en geld afnemen , hè. Om een boek. Gewoon over het onderzoek.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-08-20 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:41

Alsjeblieft:

Citaat:
Leonor Cipriano originally said she had been beaten up by several PJ inspectors, but when asked to pick them out of a line-up, she could not. She then changed her story to say that the PJ inspectors ‘must have arranged for a person or persons unknown to come into the police station and beat her’.

-----
Leonor Cipriano had never previously said that Gonçalo Amaral had personally laid a hand on her - until the court hearing in Faro. Indeed, he had ‘only’ been charged with the Portuguese equivalent of ‘criminal malfeasance’ for the alleged actions of men under his command. Yet, in the Faro court, Leonor Cipriano now changed her story once again and said, yes, Amaral had personally hit her after all. However, there was no evidence given to the court that Gonçalo Amaral was even present when she was being questioned.

----

In her original statement, Leonor Cipriano said she knew the time the assaults on her took place because there was a clock on the wall in the room in the police station, and that it was approximately from 6.00pm to 8.00pm. Yet three of the named PJ inspectors accused of torturing her were not even in the building at that time; they did not sign into the police station until 8.00 pm on the day in question.

Leonor Cipriano at one point said that she was forced to kneel on broken glass. But there appears to be no record of damage to her knees or legs that would be consistent with such a serious incident.

A major question mark from Leonor Cipriano’s evidence was to explain how anyone, suffering the kind injuries that Leonor Cipriano now claimed she has suffered (namely being beaten about the body, head and face for two hours), did not suffer additional injuries such as cracked ribs or bruises all over her body, cracked, broken, or knocked-out teeth, a split lip, broken or bloody nose, or bruises below the level of her cheekbones?

----------------
The weakness of the prosecution case was clear from early on in the trial of Gonçalo Amaral and his colleagues.

Evidence was then heard by the court that the Prison Governor of Odemira Prison, where Ms Cipriano was being held, had ordered the Chief Prison Officer to materially alter a report about Leonor Cipriano’s health. Yet, said Mr Carlos Anjos, speaking on behalf of Gonçalo Amaral - it was a ‘stupefying fact’ that [instead of the Prison Governor being on trial] the person on trial for allegedly falsifying a document was António Cardoso, one of the four detectives.
------
However, whatever these injuries might have been, the clear evidence heard by the court was that Leonor Cipriano suffered her main set of injuries between 14 and 18 October whilst she was already in prison.

--------------

Given these examples of lies, contradictions and attempts to falsify documents and cover up certain matters, it was scarcely surprising that some of the four jurors asked a lot of questions of the witnesses during the trial. One interesting statement made by Mr Aragão Correia to the court was that British Police officers had been ‘investigating’ Gonçalo Amaral. But with Aragão Correia’s history of outright lies, fabrications and changes of story, this might well have been yet another fabrication by him. He did not of course give details of their names, ranks, collar numbers or their places of employment. It would be a truly sensational revelation if it could ever be proved that any part of the British security services had actually been used to investigate Gonçalo Amaral with a view to trying to get any ‘dirt’ on him.

-----------------

It was speculated in some quarters that it was just possible that the case against Gonçalo Amaral and his fellow detectives had been brought by Portugal’s equivalent of the Crown Prosecution Service in order to clear Amaral and to prove him innocent. It was thought that the country’s chief prosecutor had a good relationship with the Portuguese Police and perhaps had allowed the case to be brought, perhaps anticipating that Leonor Cipriano’s allegations would be exposed as bogus. But the eventual outcome of the case - Gonçalo Amaral’s conviction for allegedly ‘filing a false report’ (which we shall come to in a moment) - suggests more that this was a political trial wholly intended by the relevant authorities to destroy Gonçalo Amaral’s reputation.

------------

The British press’s response to the trial of Gonçalo Amaral was of no little interest. The facts about Marcos Aragão Correia’s direct links with Método 3 - and thereby to the McCanns - were at least partially uncovered during the hearing, but the British press were silent about it. On the contrary, the alleged misconduct of Gonçalo Amaral was mentioned, alongside endless pictures of Leonor Cipriano with black eyes, clearly linking Mr Amaral to them as the alleged perpetrator or author of the beating she had evidently suffered. So much so, in fact, that many people I have spoken to in England seriously believe that it was Amaral himself who was the one who personally beat up Ms Cipriano. Such is the power of sustained disinformation circulated by the once-respected mass media of Britain.

----------
The trial of Mr Amaral suited the agenda of the McCann Team and their chief public relations adviser, Clarence Mitchell. Right from the early days of the hunt for Madeleine, the McCanns and their advisers had criticised the Portuguese police, first for mounting what they said was an ineffective search for Madeline, and later for wrongly and cruelly accusing them of having been involved in Madeleine’s disappearance. At every opportunity, Clarence Mitchell, the man who had been at the head of the government’s mission to influence the output of the mass media, attacked the Portuguese police in general and Gonçalo Amaral in particular.



en
Citaat:
LEONOR’S LAWYER RECEIVES MONEY FROM THE MCCANNS
30 October 2008 - by Luís Maneta

Aragão Correia confirms that he was supported with money from Maddie’s parents:

The lawyer claims he is defending Joana’s mother for free and that the McCanns paid him to ‘investigate’ Gonçalo Amaral
-----------
“This doesn’t look like a trial in the Joana case but rather one in the Maddie case”, says a source that is connected to the defence of the former co-rdinator of the PJ in Portimão, who headed the investigations into the disappearance of both children and became a sort of ‘public enemy No. 1’ for the McCann couple.


Bron


Dit heb ik gewoon opgevist uit het topic, want al eerder gepaatst.

Wie is er nu op wie uit? Mij lijkt het dat de MCanns op Amaral uit zijn, en niet andersom.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:00

Afbeelding
Op Wikipedia staat dat hij veroordeeld is voor covering up for other officers and falsifying police documents in deze zaak waar hij 18 maanden suspended sentence voor heeft gekregen

Het lijkt mij dat Amaral zijn eigen graf gegraven heeft en de McCanns daar helemaal niks mee te maken hebben

Weer een hoop geblaat en weinig wol

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:05

En wikipedia is gewoon geschreven door mensen, he.

Eigen graf waarvoor, om gepakt te worden op een boek?
Breng nou eens het boek en de miljoenen claim, afpakkingen van bezittingen, in verband met een eigen schuld?

Bewijs nou eens dat hij het op hen voorzien had? Het is standaard om de betrokkenheid van de ouders na te gaan, in elke zaak met een vermist kind.

Er zijn nog wel meer zaken geweest met dezelfde omstandigheden/zelfde gemaakte fouten, gewoon omdat de kennis en ervaring ontbrak die andere landen hebben omdat het daar schering en inslag is met vermiste kinderen, die in een ander deel van het land plaatsvonden (eerder genoemd in dit topic maar dat was allemaal te gruwelijk, dus zal het niet nog een keer doen) en waar Amaral dus niks mee te maken heeft. Wil je die ook in verband brengen om Amaral zwart te maken? Overeenkomsten zijn nog geen verbanden of bewijzen voor wat dan ook.
Het is een feit dat ze geen ervaring hadden met dit soort dingen, heeft toch niks met 1 man te maken, dat gold voor heel Portugal.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:13

Thecompletemysteryofmadeleinemccann word ook door mensen geschreven, Wikipedia zijn iets meer mensen bij betrokken denk je niet? Heb ik iig meer vertrouwen in

Eigen graf gegraven door zich in meerdere opzichten onprofessioneel te gedragen

Ik zeg niet dat hij het op hen voorzien had, dat denk ik ook niet. Ik denk wel dat Askja volkomen gelijk heeft met haar bericht over Amaral,ik ben het daar iig volkomen mee eens

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:33

Hij heeft zich niet onproffesioneel gedragen. Noem anders maar eens hoe dan. Zonder de MCanns of Mitchell te citeren.

wikipedia mensen houden zich aan summiere dingen die ze kunnen vinden over het proces in drie regels geschreven (en is trouwens ook gewoon waar, daar niet van, maar niet compleet), de anderen hebben bronnen bij de PJ zelf. Overgens kan ik ook wel andere artikelen met andere bronnen vinden als je het belangrijk vindt. Het heeft allemaal uitgebreid in de krant gestaan.
Ook dat ze de advokaat van de MCanns hebben gebruikt. Die er zogenaamd niks mee te maken hebben....
En uitendelijk heb je het over een voorwaardelijke straf voor valsheid in geschrifte ofzoiets omdat hij nu eenmaal hoofdverantwoordelijk was al was hij er niet bij, maar niet voor het zogenaamd inelkaar slaan van die vrouw. Over een hoop geschreeuw en weinig wol gesproken.

Jullie veroordelen Amaral op niets af, gewoon omdat de McCann machine er in geslaagd is.
Citaat:
The trial of Mr Amaral suited the agenda of the McCann Team and their chief public relations adviser, Clarence Mitchell. Right from the early days of the hunt for Madeleine, the McCanns and their advisers had criticised the Portuguese police, first for mounting what they said was an ineffective search for Madeline, and later for wrongly and cruelly accusing them of having been involved in Madeleine’s disappearance. At every opportunity, Clarence Mitchell, the man who had been at the head of the government’s mission to influence the output of the mass media, attacked the Portuguese police in general and Gonçalo Amaral in particular.


Het gebruik van die advokaat heeft trouwens ook nog een staartje gehad
https://joana-morais.blogspot.com/2012/ ... er-to.html

Daaronder alle artikel omtrend die zaak. Als je echt wilt weten wat er speelde. En daarna nog kwam.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:50

Amaral heeft zich onprofessioneel gedragen omdat hij tegen de pers dingen gelekt heeft wat buiten dat dat onprofessioneel was ook nog niet waar was en dat is echt heel heel erg en lelijk

Daarbij was hij in een tunnelvisie verzand geraakt wat een gemiddelde forumer nog te vergeven is maar een politie inspecteur hoort dat niet te doen

Dan komt daar nog bij dat hij direct een boek is gaan schrijven om zijn tunnelvisie frustratie van zich af te schrijven, ook niet professioneel en eigenlijk ook best een beetje kinderachtig in mijn ogen

Volgens mij had ik nog iets maar daar kom ik zo gauw niet op, kom ik op terug wanneer dat me te binnen schiet

Oh, hij is van de zaak gehaald door de voorwaardelijke veroordeling, daar hadden de McCanns helemaal niets mee te maken, kun je stellen dat dat hen heel goed uit kwam en ik denk dat je daar ook gelijk in hebt, hij was geen competente inspecteur dus inderdaad beter dat hij van de zaak ging, maar nou niet omdat hij op het punt stond hét bewijs te vinden dat zij hun eigen kind omgebracht en weggewerkt hebben

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:26

Vergeet ook niet, dat hij de theorie, vriezer, ook weer bracht in de McCann zaak.

Persoonlijk denk ik, dat de zaken niks met elkaar te maken hebben.

De Duitse onderzoekers, politie en dergelijken, laten weinig los.
Amaral, de PJ gaf wel info aan de pers, wat eigenlijk niet professioneel is. En waardoor er een mega verdacht ontstond tegen de McCanns, sommige zien het als vluchten, ik zie het als een intelligente keus.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:36

Vriezers worden nu eenmaal in veel misdaadzaken gebruikt. Je doet alsof het onmogelijk is...



Ik hoop trouwens dat er nu begrepen wordt, en wellicht had ik dat veel eerder moeten uit, dat het voor mij bepaald frustrerend is dat er soms meningen gebaseerd worden, met name betreffende Amaral, op grond van zeer summiere gegevens, vooral opgelepeld door de tabloids, terwijl ik hier gewoon alles (als in nieuws over) in real time meemaakte door de jaren heen en dus ook wat er daarna nog kwam.
En ik weet dat al die artikelen en TV programmas die ik hier las en zag en die Joana Morais heeft zitten vertalen, de meeste van jullie niet heeft bereikt.
Ik weet dat Babootje toevallig wél iemand is die in elk geval die dingen en meer meegekregen heeft en daarom is ze het ook vaak met me eens, iets dat iemand opgevallen was, maar dat komt dus omdat we grotendeels dezelfde schat van informatie hadden en hebben om uit te putten.

Mijn geheugen is goed, maar niet onfeilbaar, ik ben tenslotte ook al 59, en het is jaren geleden, en daarom zal ik heus dingen zeggen die niet helemaal precies zo waren en ik moet het nazoeken als er twijfel over bestaat, maar over het geheel genomen weet ik gewoon meer van dingen, en kan ik meer vinden, puur omdat in Portugal er nu eenmaal meer aandacht aan besteed werd (betreffende de zaak, en Amaral) omdat het nu eenmaal binnenlands nieuws was en is en onze kant was niet zo zwaar beschenen door Mitchell, hoewel de journalistiek zeker geleden heeft bij deze zaak. In de zin van beïnvloed worden. (Daar heeft iemand dus zelfs een these over geschreven, het Maddie effect).
Maar er zijn altijd kritische journalisten geweest en bv advokaten, ex recherche en dat soort mensen die er over vertelden in de diverse media.
Om maar te zwijgen over gewoon de officiële verslaggevers van de rechtszaken en woordvoerders van GNR, PJ etc.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:38

luxx schreef:
Amaral heeft zich onprofessioneel gedragen omdat hij tegen de pers dingen gelekt heeft wat buiten dat dat onprofessioneel was ook nog niet waar was en dat is echt heel heel erg en lelijk

Als je het DNA verhaal bedoeld, dat zit niet zo zwart wit in elkaar als het lijkt. Hij ging uit van wat hij in eerste instantie gehoord had.

Citaat:
Daarbij was hij in een tunnelvisie verzand geraakt wat een gemiddelde forumer nog te vergeven is maar een politie inspecteur hoort dat niet te doen

Tunnelvisie als een onderzoek toespitsen, zoals elke recherche dat doet?

Citaat:
Dan komt daar nog bij dat hij direct een boek is gaan schrijven om zijn tunnelvisie frustratie van zich af te schrijven, ook niet professioneel en eigenlijk ook best een beetje kinderachtig in mijn ogen

Die zogenaamde motivatie is je duidelijk ingegeven door de MCanns. Hij heeft gewoon zijn ervaringen neergschreven, zoals tegenwoordig bloggers en vloggers doen, maar hij gebruikt een oud medium. Hij heeft er spijt van dat hij het zo vroeg heeft gedaan, omdat er een paar jaar later waarschijnlijk geen haan naar gekraaid had. Ik zie niet wat er onproffesioneel is aan een boek schrijven over je werk. Dat doen zoveel mensen?


Citaat:
Oh, hij is van de zaak gehaald door de voorwaardelijke veroordeling, daar hadden de McCanns helemaal niets mee te maken, kun je stellen dat dat hen heel goed uit kwam en ik denk dat je daar ook gelijk in hebt, hij was geen competente inspecteur dus inderdaad beter dat hij van de zaak ging, maar nou niet omdat hij op het punt stond hét bewijs te vinden dat zij hun eigen kind omgebracht en weggewerkt hebben

Geen competente inspecteur, op grond van? Mensen mogen geen fouten maken?
Hij gelooft niet dat ze hun eigen kind omgebracht hebben, hoe kom je daar nou bij?
Hij zegt dat de voorlopige conclusie is ze verantwoordelijk zijn voor haar dood. Dat geeft ruimte voor veel meer mogelijkheden, zoals een ongeluk. En het is met een voorlopige conclusie gearchiveerd, dus iets anders kon óók niet bewezen.

Ik kan geen verband vinden met de zaak Cipriano en het van de zaak Maddie afhalen van Amaral. Het woord gaat dat hij teveel klaagde over het feit dat de ze alleen maar deden wat de McCanns wilden.
Feit is ook dat aflossing na een aantal maanden sowieso wel verstandig is.
Maar het maakt verder niet uit of hij wel of niet op de zaak zat en waarom hij is vertrokken.
Waar het werkelijk om gaat is de de zaak vroegtijdig gearchiveerd is!

Iedereen is dan ook blij dat het weer heropend is en nu zijn er twee jaar om nog iets te doen/vinden/bewijzen voordat het voorgoed gesloten wordt.

Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:02

Lusitana, je mag dan meer hebben meegekregen omdat je in Portugal woont, maar je hebt ook diverse keren aangegeven de McCanns letterlijk te haten voor wat ze de Portugese politie (met name Amaral), de Portugese regering en Portugal in zijn algemeenheid hebben aangedaan in jouw ogen.

Met deze (ongezonde) haat in mijn achterhoofd, heb ik moeite om jouw berichten als objectief en onbevooroordeeld te lezen. En dat is jammer, want je inbreng hier waardeer ik echt wel. Verder is het natuurlijk een drogreden om te zeggen dat jij en Babootje beter geïnformeerd zijn dan de rest hier waardoor jullie dezelfde mening delen in deze zaak.

Top dat je weer terug bent, Daphara! :-)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:52

Gisteren even een rotdag gehad, vandaar even verder niet gereageerd meer, want ik was veel te emo en ik wil graag nuchter op deze zaak blijven reageren.

Aksja, top bijdrage over Amaral, ik ben het volledig met je eens. Je hebt je er netjes in verdiept en geeft een goede uitleg van de situatie destijds. Bedankt daarvoor.

Wat mij ook al langer dwars zit is dat Amaral volgens de links van Lusitana informatie over het onderzoek naar Christian B. naar buiten heeft gebracht, dat voordat operation Grange of de Duitsers dat gedaan hebben. Waarom zou je hij dat nou doen?
Daarmee had hij imo het onderzoek naar Christian B in relatie tot Madeleine in gevaar kunnen brengen.

Amaral wordt dus nog steeds gevoed met informatie over het onderzoek door zijn ex-collega’s en hij vind het dan nodig om het met de pers te delen voordat het onderzoeksteam dat aan de zaak werkt er iets over deelt. Ik heb daardoor niet het idee dat hij zuivere bedoelingen heeft, maar meer dat hij alleen wil dat zijn theorie klopt en de rest niet.

Lusitana schreef:
https://zap.aeiou.pt/suspeito-caso-madd ... pai-294441

29 november 2019 (!) Let op hier is sprake van een "suspeito" als verdachte, iemand die er iets mee te maken kan hebben maar waar geen bewijzen van zijn, geen "arguido".

Vertaling:
Citaat:
De inspecteur van de gerechtelijke politie, die aanvankelijk het onderzoek naar de Maddie-zaak uitvoerde, Gonçalo Amaral, zegt dat de verdachte van de verdwijning van het kind veel lijkt op 'bijna hetzelfde is' als Maddie's vader, Gerry McCann.

Amaral zegt dat de verdachte een Duitse pedofiel is, maar niet waar de pers dit jaar op wees.

"Er wordt momenteel gesproken over een Duitse pedofiel die tot levenslang in de gevangenis is veroordeeld en kinderen zal hebben vermoord". "Wat ik weet is dat het deze niet is", zei Gonçalo Amaral tegen het Spaanse kanaal "Cuatro", geciteerd door Expresso.

De verdachte die werd onderzocht in verband met de verdwijning van Maddie was Martin Ney, een Duitse pedofiel die in 2011 werd veroordeeld voor de dood van drie kinderen. Ney zou in mei 2007 op Praia da Luz in de Algarve zijn, toen het Engelse meisje verdween.

De Engelse pers zei in mei dat de politie in Portugal, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland twee nieuwe verdachten aan het onderzoeken was, van wie er één Martin Ney zou zijn, de ander met een onbekende identiteit.

De voormalige onderzoeker zegt dat de echte verdachte momenteel in Duitsland wordt vastgehouden wegens misdaden van seksueel misbruik van minderjarigen. 'Er is een gesprek tussen die persoon en een andere persoon waarin ze over Madeleine spraken', beweerde hij.

Een bron van de gerechtelijke politie verzekerde de Express dat de autoriteiten de zaak, die dateert uit 2007, nog steeds onderzoeken. Inspecteurs hebben verschillende getuigen gehoord en hebben vanuit het buitenland informatie over de zaak ontvangen.

Gonçalo Amaral voert momenteel een juridische strijd met de familie McCann over het boek dat hij in 2008 schreef en publiceerde: 'Maddie. De waarheid van de leugen ”. De voormalige inspecteur van de Portimão PJ verdedigt dat het kind per ongeluk is overleden en dat de ouders het lijk van het meisje hebben verborgen.



Oftewel ze hadden de Duitser al op de korrel (al voor dit artikel van vorig jaar) geen idee waarom het nu pas in het nieuws is.