De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:55

ThreeFingers schreef:
https://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=12364655

Madeleine McCann detectives are searching for a second German drifter who lived in the Algarve at the time she vanished.

The man is believed to be a former friend of rapist Christian Brueckner, suspected of abducting and murdering the three-year-old in 2007.

Officers are understood to be treating him as a witness, not a suspect.

It is thought he lived in a camper van near a remote reservoir nine miles from Praia da Luz.

Ik las het ook al in een artikel in The Sun van vandaag. Benieuwd of ze deze man kunnen vinden en of dat bruikbare informatie gaat opleveren.

Het genoemde reservoir is een stuwmeer op ca 15 km afstand van het resort. Best groot en diep. Is daar eigenlijk ooit goed gezocht met duikers en/of sonarboten?
Wellicht is dat al ter sprake geweest hoor, ik kan het alleen zo snel niet terugvinden.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:49


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:17

Ja, dat klopt. Best opvallend, hoewel het ook nep kan zijn natuurlijk. Vanwege dat briefje, maar ook omdat zo'n meer sowieso een voor de hand liggende mogelijkheid biedt om van een lichaam af te komen, vroeg ik me af of daar grondig is gezocht.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:21

En waar is dat briefje gebleven?
Of is het weg gegooid?
Zijn er foto's van?

Ben het boek van Kate McCann aan het lezen -:)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:49

Geen idee ... Misschien dat er anderen zijn in dit topic die daar meer over kunnen vertellen?
Enige dat ik erover kan vinden (bron: The Sun) is dat het briefje gevonden zou zijn door een klusjesman die het naar eigen zeggen aan de politie had gegeven. De naam van die klusjesman wordt niet vermeld.

Benieuwd of het boek van Kate mcCann je nog nieuwe inzichten gaat opleveren!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 05:54


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:27


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:55


Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:00

Jnien schreef:
Doen ze bij de politie ook hoor.. brainstormen.. alle mogelijkheden wat er gebeurd kan zijn doornemen, óók het onderbuikgevoel! Alleen dat kun je niet in een rechtbank, daar zullen bewijzen bij moeten komen!

Jammer, ik vond de discussies erg interessant. Maar volgens mij mag je in dit topic niets zeggen, want dan wordt je onderuit gehaald.

IK vind dat de McCanns zich apart gedragen ja. Dat is MIJN mening.. als mens. Wat ik zie op tv.

Waarom laat je iedereen het appartement in zodat het wordt bevuild? Ze zijn beide artsen, ze weten dat er sporen te vinden zijn als er een inbreker/insluiper/ontvoerder binnen is geweest.

Ik ben niet anti McCann.

Maar ik ben ook niet overtuigd van een ontvoering.


Even onder de mee lees steen vandaan,
Deze stukjes tekst zijn stukjes uit een langere post . Dit verwoord ook hoe ik er ( nog steeds) in sta na het jaren volgen van deze zaak. Ik blijf wat hier genoemd eordt toch iedere keer als ik wat zie of lees over deze zaak toch opmerkelijk vinden.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:50

Ik zie een heleboel posts niet (want gebruikers op foe lijst) dus misschien staat het er nu dubbel.

https://www.thesun.co.uk/news/12684404/ ... clear-him/

Ik ben geen fan van de Sun, maar het staat ook in the Mirror, maar dit is in elk geval in het engels, dan hoef ik het niet te vertalen.

Stukje eruit :
Citaat:
Christian B's lawyer Friedrich Fuelscher has himself last week flew to the Algarve, where Madeleine went missing during a family holiday in 2007.
He claimed he uncovered completely new information which he plans to reveal in coming weeks.

“I cannot tell you what it is - but it is big. It certainly surprised me,” he said.

During his time in Portugal he met Amaral who led the hunt for Madeleine and named parents, Kate and Gerry, of Rothley, Leicestershire, as suspects.

The McCann's have previously been locked in legal battles with Amaral over the publication of his book about the case.

He was removed as head of the investigation after criticising British detectives and claiming they were only following leads the McCanns asked them to pursue.

Meanwhile Sun Online can reveal how German officers want to expand their investigation to the Algarve in a bid to throw up new clues.

Last week they spent 12 hours talking to his ex in the Algarve, the first time they have been allowed to work on the case in Portugal.

But German officers are keen to return and are willing to work more closely with their Portuguese counterparts.


Overigens gaat ook dit rond: https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/m ... r-22688679

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:59

Lusitana schreef:
Ik zie een heleboel posts niet (want gebruikers op foe lijst) dus misschien staat het er nu dubbel.

https://www.thesun.co.uk/news/12684404/ ... clear-him/

Ik ben geen fan van de Sun, maar het staat ook in the Mirror, maar dit is in elk geval in het engels, dan hoef ik het niet te vertalen.

Stukje eruit :
Citaat:
Christian B's lawyer Friedrich Fuelscher has himself last week flew to the Algarve, where Madeleine went missing during a family holiday in 2007.
He claimed he uncovered completely new information which he plans to reveal in coming weeks.

“I cannot tell you what it is - but it is big. It certainly surprised me,” he said.

During his time in Portugal he met Amaral who led the hunt for Madeleine and named parents, Kate and Gerry, of Rothley, Leicestershire, as suspects.

The McCann's have previously been locked in legal battles with Amaral over the publication of his book about the case.

He was removed as head of the investigation after criticising British detectives and claiming they were only following leads the McCanns asked them to pursue.

Meanwhile Sun Online can reveal how German officers want to expand their investigation to the Algarve in a bid to throw up new clues.

Last week they spent 12 hours talking to his ex in the Algarve, the first time they have been allowed to work on the case in Portugal.

But German officers are keen to return and are willing to work more closely with their Portuguese counterparts.


Overigens gaat ook dit rond: https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/m ... r-22688679


Dat was al gepost.

Je gaat serieus nog mee doen aan een discussie waarbij je niet kunt lezen wat mensen zeggen die een andere mening hebben dan dat jij hebt?

8)7 Why?

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:13


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:28


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:31


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:02


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:45

Zo daar ben ik alweer, ik weet niet of er hier nog mensen zijn, die de links die ik plaats interessant vinden?

In de onderstaande link, geeft Hans Christian Wolters heel duidelijk aan dat ze bewijs hebben dat Madeleine dood is.

En de ouders Kate en Gerry McCann er absoluut niks mee te maken hebben.



https://www.mdr.de/brisant/maddie-mccann-tot-100.html

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:50

ThreeFingers schreef:
Zo daar ben ik alweer, ik weet niet of er hier nog mensen zijn, die de links die ik plaats interessant vinden?

In de onderstaande link, geeft Hans Christian Wolters heel duidelijk aan dat ze bewijs hebben dat Madeleine dood is.

En de ouders Kate en Gerry McCann er absoluut niks mee te maken hebben.



https://www.mdr.de/brisant/maddie-mccann-tot-100.html


Ik lees zeker mee hoor, heb niet altijd de tijd om filmpjes helemaal te bekijken, maar artikelen lees ik graag tussendoor even, zolang ze in het NL of Engels zijn. Duits krijg ik maar 70% of zo van mee.

Maar uit het artikel begrijp ik dat ze materieel bewijs hebben dat Madeleine niet meer leeft, alleen wordt niet gezegd welk bewijs dat is. Ook wel zo verstandig natuurlijk.

Aan het front van de ouders blijft het al even stil, mochten zij dit bewijs inmiddels wel hebben ingezien, dan begint voor hen nu eindelijk het verwerken van de realiteit dat ze nooit meer thuis zal komen.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:10

Dank je, alleen voor mezelf plaatsen, hoef ik het niet :D

Het zal voor meerdere lastig zijn dat ik vaak Duitse links plaats..

Maar als er vraag naar is, kan ik de belangrijkste stukjes vertalen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:12

Ik lees ook mee

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:28


Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:07

Hier een stille meelezer, die de linkjes ook nog graag volgt.

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:19

ThreeFingers schreef:
Dank je, alleen voor mezelf plaatsen, hoef ik het niet :D

Het zal voor meerdere lastig zijn dat ik vaak Duitse links plaats..

Maar als er vraag naar is, kan ik de belangrijkste stukjes vertalen.



Ik heb liever Duits dan Engels.
Ik lees ook nog altijd mee maar plaats zelden

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:28

ThreeFingers schreef:
luxx schreef:
Ik lees ook mee


Top!

Hier een link van the sun, dus Engelstalig!

De advocaat van Brückner komt met het bericht, dat we allemaal van verbazing, van onze stoel zullen vallen.
Maar zegt natuurlijk niet waarom, maar wel dat Brückner niet de man is!


https://www.thesun.co.uk/news/12728313/madeleine-mccann-suspect-christian-b-lawyer-new-evidence-clearing/



In een ander artikel stond een quote dat hij dat bewijs van Amaral heeft toch?
Nou het is in ieder geval een soap aan het worden, de advocaat van Bruckner en Amaral hebben natuurlijk beiden een groot belang dat de ouders verdachten blijven.
Ik ben benieuwd naar wat dit bewijs dan gaat zijn.

Moet zeggen dat ik eerder vertrouwen heb in de Duitse politie/justitie en Wolters dan in een advocaat van de hoofdverdachte en een ontslagen politieagent.

Ann

Berichten: 13254
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:00

Ik lees ook nog steeds mee, bedankt voor het plaatsen van alle linkjes, TF!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:03

Ik lees ook nog mee.

Maar ik ben zeer benieuwd naar het bewijs!