Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:48

Maar dit gaat over de mensen die, om wat voor reden dan ook, niet kunnen sparen. Niet over de mensen die geen spaargeld hebben omdat ze hun geld verjubelen. Dus dan heeft het niet zoveel zin om te zeggen dat er ook mensen zijn die best wel kunnen sparen.

IMANDRA

Berichten: 9827
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:10

Karl66 schreef:
Maar dit gaat over de mensen die, om wat voor reden dan ook, niet kunnen sparen. Niet over de mensen die geen spaargeld hebben omdat ze hun geld verjubelen. Dus dan heeft het niet zoveel zin om te zeggen dat er ook mensen zijn die best wel kunnen sparen.



Prima. Dan hebben we het over wat anders.

Ik heb het over dat de meeste Nederlanders prima meer vermogen op kunnen bouwen en dat eigenlijk ook zouden moeten doen (indien de overheid de problematiek niet verder aanpakt of kan aanpakken). Jij hebt het over minderheden die dit absoluut niet kunnen. Beide politiek-belangrijke onderwerpen imo.

Mediaan spaartegoed van huishoudens was in 2019 € 13.900. Starters zelfs maar €7.800. Een gemiddeld huishouden zou eigenlijk al een buffer moeten hebben van € 15.000 aldus Nibud (voor de zaken die Elnienjo aangeeft). Dat spaartegoed is dus bij lange na niet toereikend genoeg voor andere dingen (studie, pensioen, [eerste] woning) en dat is een hele (politieke) problematiek an sich, want een groot deel van Nederland "verjubeld zijn geld waardoor ze niet kan sparen", in jouw woorden. Daar sloeg mijn betoog op. Kort gezegd: er is een (de afgelopen jaren gelijk gebleven) vermogensongelijkheid, maar er zijn behoorlijk wat huishoudens die hier zelf verandering in kunnen brengen indien ze gemotiveerd worden om dat te doen. En daar waar nodig moet de overheid zeker ingrijpen, bijvoorbeeld bij de huishoudens die daar zelf níét verandering in kunnen brengen.

Maar goed, nogmaals, als jij dat anders ziet dan mag je verder gaan over je betoog over neoliberalisme en je puur richten op de minderheden die zo arm zijn dat ze echt niet kunnen sparen. Is mij ook prima.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:58

Sorry Imandra, je bent alleen maar bezig de doelpalen te verzetten en zo een inhoudelijke discussie te ontlopen. Je kan er wel even heel gemakkelijk een kreet ingooien als minderheden en en passant nog even vermelden dat behoorlijk wat huishoudens daar prima zelf verandering in kunnen aanbrengen. Alleen is de werkelijkheid net omgekeerd. Het is een minderheid die zonder al te veel problemen zelf gemakkelijk veranderingen kan aanbrengen en er zijn juist behoorlijk wat huishoudens die door het neoliberale beleid van de afgelopen decennia juist in de kou staan en het niet meer redden.

En ging het maar alleen om spaargeld, terwijl ik het juist over heel veel andere en vaak nog veel belangrijkere zaken heb. Het afschaffen van sociale werkplaatsen en in plaats daarvan de werkgevers gaan subsidiëren. Het gevolg is dat het bedrijfsleven vooral geld opstrijkt en dat een grote groep zwakkeren in de samenleving nog verder aan de kant komen te staan. Als je het nou over neoliberalisme hebt, dan is dit er wel eentje uit het schoolboekje, Maar bijvoorbeeld ook het afknijpen van speciaal onderwijs, het verder flexibiliseren van de onderkant van de arbeidsmarkt, het in de uitverkoop doen van sociale woningbouw, zonder met een goed bouwbeleid te komen en zo kan je op tal van terreinen door blijven gaan.

En dan kan je wel met een artikel komen dat het allemaal best wel meevalt met de inkomensongelijkheid in Nederland en weet je? Dan heb je ook nog gelijk, want wat ik al zei is dat we blij mogen zijn dat we in Nederland geboren zijn. Maar tegelijkertijd zie je ook dat het beleid veel meer afkoerst op meer ongelijkheid dan minder ongelijkheid.

En dan staan er in dat artikel ook nog een paar behoorlijke, laat ik het netjes noemen, versieringen van de werkelijkheid. Als het bijvoorbeeld gaat over belastingdruk, dan wordt er één hele belangrijke belasting buiten beeld gehouden, de BTW. Lage inkomens geven bijna hun hele inkomen uit aan met BTW belaste goederen en diensten, terwijl in de hogere inkomens dat maar voor een deel van hun inkomen geldt. Als je BTW meerekent als de belasting die het gewoon is, dan blijkt dat in de praktijk de laagste inkomens in Nederland een hogere belastingdruk hebben dan de hoogste inkomens.

Als je ook kijkt naar de laatste grafiek in het artikel, dan gaat die over inkomensongelijkheid en de vermogensongelijkheid in Nederland. Zowel de x-as als de y-as lopen van 0 tot 100%, maar wat ze gedaan hebben is de y-as, waar het inkomen staat, een veel kleinere schaal te geven dan de x-as, waar het aantal huishoudens staat. Daardoor lijkt het optisch een hele mooie vlakke grafiek. Maar in de werkelijkheid, als je gelijke schalen gebruikt, dan blijkt die grafiek opeens een veel steilere curve te krijgen en krijg je echt een heel ander beeld.

Maar als jij het graag over het spaartegoed wilt hebben en dat mensen maar eens wat meer moeite moeten gaan doen om te sparen, dan is dat natuurlijk jouw goed recht. En als je dat doet, zodat je weg kan kijken van de werkelijke problemen, dan mag je dat natuurlijk doen. Is mij ook prima.

IMANDRA

Berichten: 9827
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 00:00

Weet je, laat maar. Je verdraait mijn woorden steeds zodat het net lijkt alsof ik weg zou kijken van problemen & ik een ‘ieder voor zich’ mentaliteit zou hebben. Dat is niet zo. Absoluut niet.

Als jij per se op deze onprettige manier wil discussiëren dan mag je dat prima doen, maar dan hou ik me er bij deze buiten.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:58

De sfeer blijft hier niet erg prettig op deze manier.

mysa

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:09

Pittige discussie ja maar niet te persoonlijk nemen want meelezers zien zo de verschillende invalshoeken.

Ann

Berichten: 13345
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:12

Ik vind de verschillende invalshoeken ook reuze interessant en lees graag mee.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:03

Ik wil met alle plezier een inhoudelijke discussie met mensen aangaan. Alleen voor een discussie heb je wel twee partijen nodig.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:34

Karl ik had trouwens geen reactie meer gezien op mijn laatste bericht.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:44

Dat klopt, ik denk dat het niet zoveel zin heeft om met z'n tweeën in kringetjes rond te blijven draaien.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:26

Jammer, zo kun je inderdaad geen discussie voeren.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:08

Als je zegt dat politiek meer is dan economie, dan kan ik je alleen maar gelijk geven. Als je zegt dat ze cultureel progressief zijn, in wat voor bewoordingen dan ook, dan kan ik je ook alleen maar gelijk geven. En als jij vindt dat dat goede ideeën zijn, dan kan ik ook voor het grootste gedeelte met je meegaan.

Daar zit namelijk mijn probleem met D66 niet en dus heeft het niet zoveel zin om het in de discussie daar aldoor naartoe te sturen. Mijn probleem zit in hun economische ideeën. En ik heb volgens mij de afgelopen pagina's voldoende voorbeelden daarvan gegeven, ik heb mijn definitie van neoliberalisme gegeven, dus het lijkt me dat er voldoende aanknopingspunten voor een discussie zijn als je dat wilt. En dan kan ik wel reageren op jouw stelling over de PVV, maar daar kan ik ook alleen maar zeggen dat je gelijk hebt, dat dat namelijk precies het punt was dat ik wilde maken. Al moet ik daar wel één kleine kanttekening maken, PVV is natuurlijk helemaal niet sociaal links, dat schrijven ze misschien wel op in hun verkiezingsprogramma, maar in de praktijk stemmen ze juist structureel voor een economisch rechts beleid. En dat punt heb ik ook al een paar keer proberen te maken, het gaat er niet om wat ze opschrijven, het gaat erom wat ze in de praktijk doen.

nps
Berichten: 2002
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:32

Karl66 schreef:
Als jij ze niet neoliberaal vindt, hoe zou je dan hun economische beleid willen omschrijven?


Niet om het of ander, maar waar is de VVD in dit hele verhaal? Als ik jou mag geloven is de D66 de aanjager, maar volgens mij is de VVD altijd groter geweest en nog veel “neoliberaler” ook nog. Je geeft D66 wel heel veel credit.

Jessix

Berichten: 16503
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:38

Nee hoor, vvd is uitgesproken neoliberaal vandaar dat zij niet ter discussie staan.

nps
Berichten: 2002
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:45

Voor mijn gevoel geeft Karl (haha, 66 ;)) D66 alleenrecht voor het beleid van de afgelopen jaren, wat natuurlijk niet correct is. PvdA heeft ook gewoon meegeregeerd in Rutte II. Zelfs met 1 van de snelste kabinetsformaties ooit!

Ik haal eruit - Karl66, jij houdt niet van neoliberaal (waar komt die term ineens vandaan?). En dat snap ik, dat mag en dat is jouw goed recht. D66 is economisch wellicht wat liberaler dan mensen denken, wat ook kan. Echt er heeft links gewoon dik verloren afgelopen verkiezingen en blijken er heel veel mensen dus wel achter het neoliberale beleid te staan (of niet zo goed te snappen wat ze stemmen, maar dat terzijde).

@Imandra - inkomensongelijkheid groeit wel degelijk... er was laatst op tv het programma "Scheefgroei in de polder" hierover. De welvaart groeit, maar vooral in het laagste segment groeien lonen niet mee. Denk ook aan de ubers, deliveroos van de wereld die hun medewerkers behoorlijk uitknijpen of wat er wel niet gepayrolled en ge-0-uren contract wordt. Het is voor starters gewoon echt lastig een huis te kopen zonder een berg geld en meestal heb je die toch een beetje sneller als je ouders de mogelijkheden hebben je die dat geld te geven of zorgen dat jij een studie kunt doen, zodat je het makkelijker zelf bij elkaar kan sparen.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:46

Er zijn twee grote verschillen tussen de VVD en D66. De eerste is dat D66 veel ideologischer gedreven is en de VVD veel pragmatischer. En de tweede, die in mijn ogen het belangrijkste is, is dat D66 zich profileert als een progressieve partij, die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving, maar dat opkomen voor betekent bij hun dat ze die mensen in een situatie brengen dat ze voor zichzelf moeten zorgen. D66 is economisch gezien geen middenpartij, laat staan een linkse partij.

En het gevolg daarvan is je laatste punt, de groeiende inkomensongelijkheid. Wat je daarin ziet is een steeds groter gat tussen de mensen die zichzelf wel kunnen redden, met goede opleidingen, vaste banen en een eigen huis, tegenover de mensen met minder opleiding, met flexibele banen en zonder de mogelijkheid om vermogen op te bouwen via een eigen woning.

Waar we vroeger nog probeerden de sociaal economisch laagste klasse via emancipatie omhoog te laten migreren, zitten die daardoor nu helemaal vast in hun situatie. En bij de middenklasse zie je een groep die net meekan en zich tot boven de streep heeft weten te werken, helemaal volgens het principe dat mensen zichzelf moeten kunnen redden. Daar zie je dus ook veel D66 aanhang, want als zij het kunnen, dan moeten anderen dat ook kunnen. Tegelijkertijd zie je ook een groep in de middenklasse die dat niet redt en dus terugzakt naar die sociaal lagere klasse. En daarmee verdwijnt de middenklasse voor het grootste deel uit de samenleving.

We hebben in Nederland het geluk dat nog niet zo heel ver op dat pad van uitholling van de middenklasse zijn, maar als je naar landen als de VS en het UK kijkt, dan zie je waar doorgaan met dit beleid toe leidt. Ik denk dat het beter is om dat beleid nu te stoppen, dan te wachten tot we in een vergelijkbare situatie terecht komen. En dat betekent wat mij betreft dus ook waarschuwen voor de weg die we ingeslagen zijn.

Jessix

Berichten: 16503
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:53

Karl66 schreef:
Er zijn twee grote verschillen tussen de VVD en D66. De eerste is dat D66 veel ideologischer gedreven is en de VVD veel pragmatischer. En de tweede, die in mijn ogen het belangrijkste is, is dat D66 zich profileert als een progressieve partij, die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving, maar dat opkomen voor betekent bij hun dat ze die mensen in een situatie brengen dat ze voor zichzelf moeten zorgen. D66 is economisch gezien geen middenpartij, laat staan een linkse partij.

En het gevolg daarvan is je laatste punt, de groeiende inkomensongelijkheid. Wat je daarin ziet is een steeds groter gat tussen de mensen die zichzelf wel kunnen redden, met goede opleidingen, vaste banen en een eigen huis, tegenover de mensen met minder opleiding, met flexibele banen en zonder de mogelijkheid om vermogen op te bouwen via een eigen woning.

Waar we vroeger nog probeerden de sociaal economisch laagste klasse via emancipatie omhoog te laten migreren, zitten die daardoor nu helemaal vast in hun situatie. En bij de middenklasse zie je een groep die net meekan en zich tot boven de streep heeft weten te werken, helemaal volgens het principe dat mensen zichzelf moeten kunnen redden. Daar zie je dus ook veel D66 aanhang, want als zij het kunnen, dan moeten anderen dat ook kunnen. Tegelijkertijd zie je ook een groep in de middenklasse die dat niet redt en dus terugzakt naar die sociaal lagere klasse. En daarmee verdwijnt de middenklasse voor het grootste deel uit de samenleving.

We hebben in Nederland het geluk dat nog niet zo heel ver op dat pad van uitholling van de middenklasse zijn, maar als je naar landen als de VS en het UK kijkt, dan zie je waar doorgaan met dit beleid toe leidt. Ik denk dat het beter is om dat beleid nu te stoppen, dan te wachten tot we in een vergelijkbare situatie terecht komen. En dat betekent wat mij betreft dus ook waarschuwen voor de weg die we ingeslagen zijn.

Zo vatte ik jouw insteek in deze discussie ook op, vandaar dat ik al schreef VVD is uitgesproken neoliberaal dus staat daarom niet ter discussie.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:48

Karl66 schreef:
Er zijn twee grote verschillen tussen de VVD en D66. De eerste is dat D66 veel ideologischer gedreven is en de VVD veel pragmatischer. En de tweede, die in mijn ogen het belangrijkste is, is dat D66 zich profileert als een progressieve partij, die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving, maar dat opkomen voor betekent bij hun dat ze die mensen in een situatie brengen dat ze voor zichzelf moeten zorgen. D66 is economisch gezien geen middenpartij, laat staan een linkse partij.

D66 is de minst ideologische van alle grotere partijen. Altijd al.

Er was in de tijd van Terlouw sprake van dat D66 zich zou profileren als links-liberaal.
Dat duurde niet lang, met name omdat Hans van Mierlo c.s. dit absoluut niet zagen zitten. Van Mierlo zag als (mede-)oprichter D66 vooral als een beweging die de broodnodige bestuurlijke vernieuwing moest teweegbrengen binnen het Nederlandse bestel, een einde wilde maken aan de regentenmentaliteit. Ideologie was voor Van Mierlo een beetje een vies woord. Weliswaar voelde hij meer affiniteit met (m.n.) de PvdA, maar dat had er vooral mee te maken dat hij de (voorlopers van) CDA en VVD zag als conservatieven die door jarenlange regeringsdeelname vastgeroest waren in hun regentenmentaliteit. Hij zag D66 dus wel als progressief, maar verder dan dat ging de ideologische duiding nadrukkelijk niet.
Dat gebrek aan een ideologisch profiel was tegelijk de kracht en de zwakte van D66: men kon zich neerzetten als politiek vernieuwer, zonder zich te committeren aan een bepaalde politieke kleur. Dat betekende ook dat D66 erg afhankelijk was van het charisma van de politiek leider. Dat leidde tot grote verkiezingsoverwinningen (met name onder Van Mierlo), maar ook tot ongekende nederlagen - de partij werd meermaals bijna gedecimeerd. Onduidelijk, zwalkend, nikserig. Of pragmatisch, flexibel, niet ideologisch vastgeroest. Het is maar hoe je het bekijkt.

De VVD daarentegen is altijd een zuiver liberale partij geweest: economie voorop, marktwerking werd bijkans heilig verklaard, lage belastingen, tegen koppeling minimumloon en uitkeringen, en alle ruimte voor het bedrijfsleven.
Pas redelijk recent komt men daar schoorvoetend terug van het tot dan toe met heilige overtuiging beleden neoliberalisme.

In het algemeen kun je stellen dat vrijwel alle partijen veel minder ideologisch gedreven zijn dan vroegah, ten tijde van de verzuiling. Politiek in het algemeen is pragmatischer geworden. De kiezer zweeft, de waan van de dag regeert. Dat Mark Rutte het al zo lang uithoudt als premier, heeft mede daarmee te maken. Een pragmaticus pur sang van wie elke kritiek ogenschijnlijk afglijdt als water van een eend (althans, tot voor kort) en die meer de indruk wekt van joviale CEO van de BV Nederland dan van een ideologisch gedreven politicus.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:14

Alleen is Hans van Mierlo ondertussen al elf jaar overleden en is D66 ondertussen onderdeel van het bestel, met burgemeesters, commissarissen van de koning, topambtenaren etc. De partij is veranderd en hun stijl van politiek voeren dus ook. Onder Pechtold is een duidelijke koers ingezet, juist omdat ze door een onzichtbaar profiel aldoor weer gedecimeerd werden.

Loretta
Berichten: 8863
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:38

IMANDRA schreef:
Het is ook niet makkelijk. Wel nodig.

Eerst moet men zorgen dat er een buffer ligt (zie Nibud). Een groot deel van Nederland zou makkelijk meer kunnen sparen per maand. Maar zo'n 50% heeft zijn financiële situatie nog nooit uitgezocht... Dat is stap 1. Sure, de overheid moet echt dingen doen om de problematiek aan te pakken (bijv. met woningen) maar een beetje je eigen verantwoordelijkheid nemen door inzicht te krijgen in je inkomsten en uitgaven is ook niet verkeerd.

Met het overige geld kan je beleggen, mits je dat geld dus niet op korte termijn nodig hebt. Het beste is dus om vroeg te beginnen, het beleggen uit te besteden (zelf beleggen is eigenlijk altijd minder voordelig) en het geld wat je belegt langdurig te laten liggen (dat vermindert de risico's behoorlijk).

Het sparen is gewoon treurig nu. Alles meegenomen (kosten, inflatie, etc) zit je jaarlijks met zo'n 3% verlies aan koopkracht als je je geld op een spaarrekening zet. Bij beleggen (gemiddeld rendement van 6% + kosten + belasting + inflatie) zit je gemiddeld juist positief: +1,5%.
Edit: en natuurlijk is beleggen niet voor iedereen weggelegd: als je met pijn en moeite amper aan de noodzakelijke buffer van 5000 komt dan zal je waarschijnlijk niet kunnen beleggen.

@Tango: ik zeg ook niet dat er niet individuen zijn die net tussen wal en schip vallen. Die zijn er zeker. Maar de gemiddelde Nederlander moet prima meer kunnen sparen dan deze nu doet. En als de gemiddelde Nederlander meer vermogen op kan bouwen (waar natuurlijk ook belasting op zit, hiep hoi nederland), dan is er ook meer te besteden om de armoede aan te pakken. Ik denk dus dat het een wisselwerking is tussen individuen die hun verantwoordelijkheid kunnen nemen en overheidsingrepen die hierbij helpen.


Edit: nogmaals: ik heb het hier over gemiddeld. Er zijn altijd groepen mensen die afwijken van dit gemiddelde. Maar, gemiddeld zou Nederland financieel slimmer met geld om kunnen gaan waardoor die afwijkende groepen ook weer meer geholpen kunnen worden, uiteindelijk.


Toch is er 1 ding op dit moment dat je vergeet. Er is op dit moment sprake van verschillende economische bubbels. Vroeg of laat klappen die bubbels en dan gaan er heel veel mensen en ook beleggingsfondsen verliezen draaien. Beleggen kan je inderdaad helpen om bestaand vermogen verder op te bouwen maar er zijn zeker enorme haken en ogen aan. Op dit moment in vastgoed stappen als je er nog niet in zit lijkt me niet erg verstandig. Ondanks de enorme tekorten aan woningen zit er toch nog een enorme luchtbel in die markt. Wat als al die beleggers opeens in paniek raken? Het is de zoveelste crisis in de maak die je kunt zien aankomen als je weet waar je op moet letten. en straks maakt Rutte er weer schone schijn mee hoe hij de economische crisis na corona weer aanpakt. Maar uiterraard altijd weer achteraf. en uiteraard gaat dat dan ook weer ten koste van een crisis die heel langzaam op de achtergrond een steeds grotere rol gaat spelen. Namelijk de klimaatcrisis.

Loretta
Berichten: 8863
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:08


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:16

Loretta schreef:
Zullen deze onthullingen van RTL nog gevolgen hebben voor de huidige formatie?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... er-omtzigt



Welnee, want ze zijn er bij gebaad dat de zelfde ministers weer de ministerraad gaan vormen
dat voorkomt een hoop gedoe


Nieuwe toeslagenblunder: ouders onterecht afgewezen voor compensatie
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

3 uur geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Een nieuwe blunder in de toeslagenaffaire: een groep van 1750 gedupeerde ouders heeft deze maand onterecht een brief gekregen dat ze geen recht hebben op compensatie. Zeker 400 ouders hebben daar sowieso wel recht op, van de overigen moet dat nog beter uitgezocht worden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1070530 ... ompensatie

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:24

Dit is alweer oud nieuws, dat gaat echt geen invloed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:27

Karl66 schreef:
Dit is alweer oud nieuws, dat gaat echt geen invloed hebben.




inderdaad: na drie uur en 3 uur en 50 min. alweer oud nieuws
de tijd vergaat snel

Loretta
Berichten: 8863
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:32

Daar ben ik helaas ook wel bang voor. De partijen die belang hebben bij de formatie zullen zich niet van hun stuk laten brengen. Het CDA zit nog steeds met Pieter Omtzigt. Maar dat was al vanaf het begin.