Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16503
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:07

Ja ik zal Arib missen! Maar deze vrouw lijkt me ook zeer geschikt.

Bij Bosma haakte ik een beetje af moet ik eerlijk zeggen. Toch vind ik ergens dat ook mensen van de PVV een eerlijke kans moeten krijgen. Nu vond ik hem gewoon niet de beste, maar als hij dat wel was geweest dan had de PVV hem wat mij betreft niet in de weg moeten staan. Als blijkt dat hij in die functie niet onpartijdig is dan kan je wel weer van hem af komen, maar het zou hem niet bij voorbaat al moeten belemmeren.

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:08

Ik zal Arib zeker gaan missen, ze kon zo geweldig uit de hoek komen.

Bergkamp kwam capabel over vandaag, had heldere antwoorden. Heel anders dan de meneer van de PVV, die ging maar door := En die heeft toch dat smetje van de PVV aan zich kleven..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:23

Bergkamp heeft de smet van D66 aan zich kleven. Ik geloof niet in onpartijdigheid bij leden van die partij.

Ann

Berichten: 13345
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:24

elnienjo schreef:
Bergkamp heeft de smet van D66 aan zich kleven. Ik geloof niet in onpartijdigheid bij leden van die partij.

Heb je de toelichting van Bosma gevolgd? Kwam hij wel neutraal op jou over?

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:44

elnienjo schreef:
Bergkamp heeft de smet van D66 aan zich kleven. Ik geloof niet in onpartijdigheid bij leden van die partij.

Het begint zo langzamerhand duidelijk te worden wat er onder nieuw leiderschap wordt verstaan. De dames van D66 gaan los. Eerst verkennersgate en nu Mevr Arib inruilen die haar werk nauwgezet en en echt zonder aanzien des persoons of partijbelangen heeft gedaan. Jammer.
Maar ja, een splinterpartij moet inleveren.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:48

Natuurlijk is het achter de schermen uitonderhandeld. Hoe denken jullie dat Arib kamervoorzitter is geworden of Miltenburg of Verbeek? Het kamervoorzitterschap geeft politieke invloed, zo'n functie krijg je niet vanwege je mooie blauwe ogen of een goed sollicitatiedebat. Zo'n functie krijg je omdat jouw partij dat uitonderhandeld heeft.

Electra63

Berichten: 17956
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:50

Ik ga Arib missen, ze was mijn 1e keus. Maar Bergkamp lijkt me wel een hele kundige vrouw met veel ervaring.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:56

En vervolgens maak ik daaruit op dat Kaag akkoord gaat met Rutte als MP. Zo werkt dat inderdaad. Dat werd al duidelijk in het eerste rondje verkenners. Natuurlijk wordt alles uitonderhandeld. En als dan de onderhandelingen op straat liggen dan breekt de pleuris uit. Hoe hypocriet kun je zijn.

irmaz

Berichten: 4922
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:02

misterA schreef:
En vervolgens maak ik daaruit op dat Kaag akkoord gaat met Rutte als MP. Zo werkt dat inderdaad. ....

En jij weet dat omdat...??

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:06

Mijn vertrouwen in de regering is in elk geval onder 't nulpunt gedaald. En ja, waarschijnlijk zijn dit soort praktijken gangbaar en van alle tijden, maar ik was me er nog nooit zo duidelijk van bewust als nu. Een behoorlijke eyeopener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:16

misterA schreef:
En vervolgens maak ik daaruit op dat Kaag akkoord gaat met Rutte als MP. Zo werkt dat inderdaad. Dat werd al duidelijk in het eerste rondje verkenners. Natuurlijk wordt alles uitonderhandeld. En als dan de onderhandelingen op straat liggen dan breekt de pleuris uit. Hoe hypocriet kun je zijn.




ach ja, hij het een zij het ander,
het is gewoon kwartetten

transparant is het wel, of niet!!

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:18

elnienjo schreef:
Mijn vertrouwen in de regering is in elk geval onder 't nulpunt gedaald. En ja, waarschijnlijk zijn dit soort praktijken gangbaar en van alle tijden, maar ik was me er nog nooit zo duidelijk van bewust als nu. Een behoorlijke eyeopener.

Gezien je commentaar heb je nog nooit vertrouwen in de politiek gehad want iets goed doen komt niet in je woordenboek voor.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:50

irmaz schreef:
misterA schreef:
En vervolgens maak ik daaruit op dat Kaag akkoord gaat met Rutte als MP. Zo werkt dat inderdaad. ....

En jij weet dat omdat...??


Ze heeft een glazen bol, jammer dat ze er, los van bokt, niet zoveel mee doet.

Ik heb een deel van het debat gezien, vond Bergkamp er best goed uitkomen. De enige associatie die ik steeds heb als men het over Bergkamp heeft, is die naam van de voetballer :')

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:54

Geloof me sakura, die plaatjes zullen vast nog wel komen...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:05

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Mijn vertrouwen in de regering is in elk geval onder 't nulpunt gedaald. En ja, waarschijnlijk zijn dit soort praktijken gangbaar en van alle tijden, maar ik was me er nog nooit zo duidelijk van bewust als nu. Een behoorlijke eyeopener.

Gezien je commentaar heb je nog nooit vertrouwen in de politiek gehad want iets goed doen komt niet in je woordenboek voor.

Een jaar geleden was ik nog behoorlijk positief over Rutte. Dacht dat het in principe best 'n eerlijke man was die het niet slecht met onze bevolking voor had. Nu zie ik 'm als de liegende machtsgeile man die hij is.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:10

Denk dat je er toch naast zit , wat jij beschrijft komt in de buurt van Erdogan of Poetin.

mysa

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:14

Of Orban.

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:16

Of Trump.....

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:20

Ik zou het begrijpen als de bevolking in opstand zou komen om het partijkartel kapot te maken. Maar Nederlanders (w.o. ikzelf) zijn geen strijdlustig volk meer.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:21

elnienjo schreef:
Ik zou het begrijpen als de bevolking in opstand zou komen om het partijkartel kapot te maken. Maar Nederlanders (w.o. ikzelf) zijn geen strijdlustig volk meer.

Geef me een reden waarom het volk in opstand zou moeten komen?

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:22

'De bevolking'
'opstand'
'partijkartel'
'strijdlustig'
'volk'
'kapot maken'

En dat allemaal in twee zinnen. Je klinkt haast als een beroepsdemonstrant. Veel geblaat, weinig wol of echte inhoud.

Karl66

Berichten: 29779
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:46

Electra63 schreef:
Ik ga Arib missen, ze was mijn 1e keus. Maar Bergkamp lijkt me wel een hele kundige vrouw met veel ervaring.


Oh, ik denk zeker dat ze kundig is. Ook al is er een akkoordje gesloten, dan nog moet je als partij wel met een kundige voorzitter komen. Anders krijg je een verhaal zoals met Miltenburg en daar zit geen enkele partij op te wachten.

Ik denk ook niet dat het een overeenkomst is dat D66 Rutte als premier steunt en als tegenprestatie de VVD Bergkamp. Ik denk dat het eerder een afspraak is in de vorm van wij als VVD steunen Bergkamp als jullie er niet moeilijk over doen dat Rutte de onderhandelingen namens de VVD leidt. En als dan over een half jaar of zo, als er een regeerakkoord ligt, dan is het stof om Rutte allang gaan liggen. Maar om zover te komen, moet Rutte wel de onderhandelingen kunnen leiden. Dus ik denk dat de tegenprestatie is dat D66 aan Tjeenk Willink gaat adviseren dat de VVD (en dus Rutte) het voortouw moet nemen in de onderhandelingen.

Electra63

Berichten: 17956
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:31

Het blijft gissen.

@Elnienjo,
Opstand ??? Omdat Bosman het niet is geworden ? :D Partijkartel? Strijdlustig volk?
Je krijgt niet altijd in het leven wat je wil :(:)
We leven in Nederland, niet in China, Rusland of Hongarije ;)
Tel je zegeningen......

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:34

Van mij had Arib evengoed mogen winnen hoor.
Maar dit ligt er wel zó dik bovenop dat Kaag en Rutte het op 'n akkoordje hebben gegooid.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:38

elnienjo schreef:
Van mij had Arib evengoed mogen winnen hoor.
Maar dit ligt er wel zó dik bovenop dat Kaag en Rutte het op 'n akkoordje hebben gegooid.

Ja maar om dan gelijk over een opstand te beginnen is wel heel triest