Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:46

Tallie1979 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik snap er ook niks van.
Ik vind stakingen persoonlijk niet een excuus om kinderen te laten spijbelen. Omdat ik het te extreem vind. Ik denk namelijk dat als het een staking of protest tegen de vluchtelingenstroom was dat ze de kinderen niet hadden laten spijbelen. Logisch, maar laat ze dan ook niet gaan als het om een klimaatverdrag gaat.


De school had er slimmer aan gedaan om de leerlingen die wilden protesteren vrij te geven. Dan was het ook niet zo negatief belicht geweest.

Ik vind het wel heel goed dat ze de leerlingen hun recht tot protest niet wilden ontnemen. :)


Tja, ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik het ook goed dat ze dat recht niet ontnemen maar er zullen zat kids zijn geweest die geen flikker er om geven en lekker een dagje thuis hebben gezeten.
En dan denk ik bij mezelf ook weer; waar is de grens? Moeten ze dan bij de volgende staking (waar die dan ook over mag gaan) weer het recht krijgen om daar naartoe te gaan onder schooltijd? En ook als die staking over een onderwerp gaat wat wellicht sommigen ongepast of niet politiek correct vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:47

Ik heb toch nog even die stemwijzer gedaan en dan kom ik uit op DENK en Jezusleeft. Weet nog niet of ik erom moet lachen of huilen.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:47

Wauw Janneke, dank je wel. Ik kom erg overeen met GroenLinks. Grappig.


snuffie123 schreef:
En dat snap ik en ben ik met je eens. Het gaat alleen om de manier waarop. Het is goed om je tegen dingen uit te spreken als je vind dat dit niet hoort of gevaarlijk kan worden. Daar hoor je me niet over. Het gaat om de manier waarop, waar ik me dan op mijn beurt weer tegen uit wil spreken.

Op het moment dat je je tegen de pvv wil uitspreken sta ik achter je hoor, maar doe dat dan op een degelijke manier. En daaronder vind ik niet vallen dat je die bepaalde groep niet waardig vindt om te stemmen, achterlijk vindt (blijkbaar is het dan wel gerechtvaardigd om anderen uit te schelden?) Etc. en dan de opmerking over dat Hitler vegetarisch is. De vergelijking meg Hitler kan je maken, (snap ik ook) maar doe dat dan op een manier die daarover uitleg geeft ipv een denigrerend zinnetje. Als je nou wat wil veranderen en je ertegen uitspreekt, leg dan uit en probeer de mensen op die manier wijzer te maken. Daar bereik je meer mee zonder de ander meteen uit te schelden of neerbuigend over ze te doen. En dat was eigenlijk alleen het punt wat ik wilde maken.

Wamt wat ik fout zie gaan op dit moment, zijn twee extremen. Extreem links en extreem rechts en als die beiden(!) nou eens een normale discussie zouden aangaan, zonder meteen verwensingen over en weer, dan zouden we een heel end dichterbij komen denk ik zo.

Dat ben ik met je eens, en ik denk dat het sowieso veel wijzer is om de discussie inhoudelijk te maken dan met modder te gaan gooien, daar schiet niemand iets mee op. En er zijn mensen die je niet wijzer maakt, maar ik denk zo dat je die ook niet heel veel helpt door te gaan schelden, en in dat geval ben ik wel voor een cordon sanitaire. Maar gaan schelden levert nooit iets op. Al moet ik soms op mijn handen zitten hoor.

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:48

Shaggy09 schreef:
maar er zullen zat kids zijn geweest die geen flikker er om geven en lekker een dagje thuis hebben gezeten.
Dat is maar de vraag en ik vind en vond het heel naar dat deze jongeren zo weggezet werden. Er zullen best wel jongeren geweest zijn die het niets kan schelen, maar je kunt dit niet zo generaliserend stellen. Ook jongeren hebben recht op eigen mening en weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn.

Klopt Avalanche81.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-03-19 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:48

pien_2010 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik snap er ook niks van.
Ik vind stakingen persoonlijk niet een excuus om kinderen te laten spijbelen. Omdat ik het te extreem vind. Ik denk namelijk dat als het een staking of protest tegen de vluchtelingenstroom was dat ze de kinderen niet hadden laten spijbelen. Logisch, maar laat ze dan ook niet gaan als het om een klimaatverdrag gaat.

Dat mag jij vinden.
Ik vind het wel belangrijk genoeg en ik ben trots op deze jongeren. Ik hoop dat mijn klein kinderen ook klimaat spijbelaars zijn, maar natuurlijk ga ik dat niet vragen daar dit helemaal uit hun zelf moet komen.

Ik denk wel dat het goed is als scholen zich wat neutraler opstellen en het spijbelen niet gaan faciliteren. Het lijkt me voor ouders die net als Shaggy09 daar zo negatief tegenover zijn te vervelend en onmogelijk om daar dan mee om te gaan. Dus scholen moeten dat gewoon niet doen.
Wel is het zo, dat jongeren die dit soort zaken organiseren daar heel veel van leren (praktijk ervaring), vaardigheden die voor hun verdere leven ook van belang kunnen zijn.


Ik ben niet negatief tegen over het onderwerp maar het plan.
Want ik vind het zeker goed en eigenlijk verbaasde me het zelfs dat er zoveel jongeren bewust bezig zijn met het klimaat. Maar zoals ik hierboven al aangaf; waar leg je de grens? En inderdaad wat als sommigen ouders helemaal niet willen dat hun kind gaat staken of over dit soort onderwerpen valt?

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:49

Shaggy09 schreef:
En inderdaad wat als sommigen ouders helemaal niet willen dat hun kind gaat staken of over dit soort onderwerpen valt?
Precies, dat is een lastige. Daar moet je als school helemaal niet tussen gaan zitten. En dus ook niet als oma. Daarom hebben wij heel bewust niets gevraagd. Want volgens on s zijn de ouders totaal niet bezig met het klimaat en bewustwording daarin.
Dat baseren wij als we daar zijn en de verspilling zien op alle terreinen :x
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-03-19 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:50

pien_2010 schreef:
Shaggy09 schreef:
maar er zullen zat kids zijn geweest die geen flikker er om geven en lekker een dagje thuis hebben gezeten.
Dat is maar de vraag en ik vind en vond het heel naar dat deze jongeren zo weggezet werden. Er zullen best wel jongeren geweest zijn die het niets kan schelen, maar je kunt dit niet zo generaliserend stellen. Ook jongeren hebben recht op eigen mening en weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn.

Klopt Avalanche81.


Ik ben zelf nog niet erg lang van de middelbare af maar ik denk dat als wij vrij kregen om te gaan staken minstens de helft van mijn klas dat mooi zou gebruiken als vrije dag.
En dat mag ook vind ik, dat risico neemt de school nou eenmaal.
En dat betekent overigens niet dat ze er niet bewust mee bezig zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:51

[***] schreef:
Ik heb toch nog even die stemwijzer gedaan en dan kom ik uit op DENK en Jezusleeft. Weet nog niet of ik erom moet lachen of huilen.


Hahaha ik had dit ook :')

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:52

pien_2010 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik snap er ook niks van.
Ik vind stakingen persoonlijk niet een excuus om kinderen te laten spijbelen. Omdat ik het te extreem vind. Ik denk namelijk dat als het een staking of protest tegen de vluchtelingenstroom was dat ze de kinderen niet hadden laten spijbelen. Logisch, maar laat ze dan ook niet gaan als het om een klimaatverdrag gaat.

Dat mag jij vinden.
Ik vind het wel belangrijk genoeg en ik ben trots op deze jongeren. Ik hoop dat mijn klein kinderen ook klimaat spijbelaars zijn, maar natuurlijk ga ik dat niet vragen daar dit helemaal uit hun zelf moet komen.

Ik denk wel dat het goed is als scholen zich wat neutraler opstellen en het spijbelen niet gaan faciliteren. Het lijkt me voor ouders die net als Shaggy09 daar zo negatief tegenover zijn te vervelend en onmogelijk om daar dan mee om te gaan. Dus scholen moeten dat gewoon niet doen.
Wel is het zo, dat jongeren die dit soort zaken organiseren daar heel veel van leren (praktijk ervaring), vaardigheden die voor hun verdere leven ook van belang kunnen zijn.

Ik ook. Ik zou mijn kind de hemel inprijzen. Ik ben blij dat die kinderen meer lef hebben dan wij vroeger hadden. Ik hou van ze <3

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:52

Misschien. Maar hoe je het ook went of keert, een arbeider kan staken door het werk plat te leggen en een scholier door niet naar school te gaan, of de school plat te leggen. Er zijn weinig andere optie s waarmee ze indruk kunnen maken.

Tallie1979
Berichten: 22790
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:53

Shaggy09 schreef:
Tja, ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik het ook goed dat ze dat recht niet ontnemen maar er zullen zat kids zijn geweest die geen flikker er om geven en lekker een dagje thuis hebben gezeten.
En dan denk ik bij mezelf ook weer; waar is de grens? Moeten ze dan bij de volgende staking (waar die dan ook over mag gaan) weer het recht krijgen om daar naartoe te gaan onder schooltijd? En ook als die staking over een onderwerp gaat wat wellicht sommigen ongepast of niet politiek correct vinden?


Ik snap je hoor, waar trek je de lijn? Ze hadden het protesteren ook op vrijdagmiddag of in het weekeind kunnen doen bijvoorbeeld.

En natuurlijk zijn er altijd grappenmakers die er misbruik van maken, maar goed, we zijn zelf ook jong geweest en deden ook wel eens iets waarvan je achteraf denkt, tja.. :))

Uiteindelijk leven we hier in een vrije samenleving en heeft iedere individu een vrije meningsuiting. Dus ook zij hebben het recht tot protest. Het is alleen zo jammer dat het altijd onder werk/schooltijd is. :P

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:56

Tallie1979 schreef:
Shaggy09 schreef:
Tja, ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik het ook goed dat ze dat recht niet ontnemen maar er zullen zat kids zijn geweest die geen flikker er om geven en lekker een dagje thuis hebben gezeten.
En dan denk ik bij mezelf ook weer; waar is de grens? Moeten ze dan bij de volgende staking (waar die dan ook over mag gaan) weer het recht krijgen om daar naartoe te gaan onder schooltijd? En ook als die staking over een onderwerp gaat wat wellicht sommigen ongepast of niet politiek correct vinden?


Ik snap je hoor, waar trek je de lijn? Ze hadden het protesteren ook op vrijdagmiddag of in het weekeind kunnen doen bijvoorbeeld.

En natuurlijk zijn er altijd grappenmakers die er misbruik van maken, maar goed, we zijn zelf ook jong geweest en deden ook wel eens iets waarvan je achteraf denkt, tja.. :))

Uiteindelijk leven we hier in een vrije samenleving en heeft iedere individu een vrije meningsuiting. Dus ook zij hebben het recht tot protest. Het is alleen zo jammer dat het altijd onder werk/schooltijd is. :P


Ja eens. En een lijn trekken mbt de onderwerpen van de stakingen. Wat kan wel en wat niet? Zouden ze dan ook vrij moeten krijgen voor een protest tegen de Islam? Dat is een knelpunt vind ik. De meesten zullen zeggen 'natuurlijk niet!' Maar hoe bepaal je dat voor een jongere? Want wat als er wel heel veel jongeren zijn die daar tegen willen staken? Ik vind dat zo lastig. Ik zou zelf nooit tegen de Islam gaan staken maar om even een voorbeeld te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:57

8nnemiek schreef:
[naam] schreef:


Wat een onzin.
Ik rij elektrisch, op wind energie.
Ik produceer geen uitstoot.
65+ mensen die 50km/ u rijden veroorzaken nog meer (dodelijke )ongelukken. Beter dat ze die ook maar van de weg halen dan?

Als je allemaal dan echt zo begaan bent met het milieu, dan neem je zelf de stap om er verbetering in te brengen. Dan ga je daarvoor niet een ander onzin opdragen die nog niet half zo effectief is.

Wat cijfertjes van internet:
[ [url=m/0nX1Uv.png]Afbeelding[/url] ]

Hartstikke mooi dat je elektrisch rijdt, maar er is maar 1 tot 2 procent van alle auto's in Nederland elektrisch of hybride, de rest blaast dus nog flink wat extra zooi de lucht in met 130.. en ook jouw elektrische auto verbruikt extra stroom op hogere snelheid. Daar moet een centrale harder voor draaien zodra er geen windenergie is.

En ja, ik doe zelf héél veel voor het milieu.


Dan toch extra belasting op die benzine en diesel vervuilers.
Ik kan er niets aan doen dat de rest nog steeds rotzooi de lucht in blaast en ik wil ook niet daardoor benadeeld worden.
100km/u met uitzondering van 100% elektrische auto's, die juist omhoog naar 150'
De linkerbaan uitsluitend voor verkeer dat harder dan 100 mag. Dan hebben de innovatieve mensen ook geen last van de achterblijvers.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:58

juval schreef:
Magrathea schreef:

De pvdd doet mee in alle provincies en veel waterschappen ook.

Overigens las ik daar iemand agrariërs het CDA aan zou raden. Ik weet het niet hoor, ik zou echt de partijgedragwijzer er eens op naslaan, want als het CDA er al voor boeren is dan is dat zeker niet voor het kleine familiebedrijf :n
Alle regelingen wat nu zoveel gedoe om is, gesteund door het CDA. Tja.


Je hebt wel gelijk wat CDA betreft, maar wat dan?

Pvdd vind ik veel te radicaal, extremistisch in hun opvattingen. Ook SP en GL zijn erg tegen de agrarische gemeenschap.

D66 heb ik me nog niet zo in verdiept.

pvv vind ik ook te eenzijdig en extremistisch

vvd doet te weinig voor milieu.

fvd ken ik nog niet genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

CU en SGP zijn me te christelijk, ik hou van lhbt. en vrijheid om te kiezen voor abortus.

Misschien toch 50+? ik moet de test nog maar een keer doen.

Echt, http://partijgedrag.nl . Fantastische site.
Nee, ik vermoed dat er geen perfecte partij voor jou uit gaat komen (was het maar zo'n feest) maar je kunt altijd nog binnen een partij gaan zoeken naar een persoon die jou aanspreekt als vertegenwoordiger. Er worden tegenwoordig steeds vaker mensen met voorkeursstemmen gekozen dus wie weet :j

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:59

Wat ik net ook aanhaalde in een ander topic, ik zou liever een belasting op kerosine of op zijn minst minder stunten met vliegticketprijzen zien. De automobilist betaald al dik terwijl een massa vervuiler, het vliegtuig, alsmaar goedkoper en goedkoper wordt. Belachelijk.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:00

[***] schreef:
Ik heb toch nog even die stemwijzer gedaan en dan kom ik uit op DENK en Jezusleeft. Weet nog niet of ik erom moet lachen of huilen.


Huilen misschien .

DENK is een gevaarlijk partij. De lange arm van Erdogan

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:01

Shaggy09 schreef:
[***] schreef:
Ik heb toch nog even die stemwijzer gedaan en dan kom ik uit op DENK en Jezusleeft. Weet nog niet of ik erom moet lachen of huilen.


Hahaha ik had dit ook :')

Als je de kieswijzer doet, kijk dan ook even terug naar de argumentatie van de diverse partijen. Soms zit hem daar iets in waar je dan weer niet achter staat, of kom je argumenten tegen waar je van denkt "ja okee zit wat in" waardoor je standpunt meer naar een partij toe gaat waar je een beter gevoel bij hebt :j

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:01

pien_2010 schreef:
MarcoBorsato schreef:
.

PVDD is toch een andere partij dan Pvda, Pien?
Ja natuurlijk. Mijn dyslexie speelde me parten en ik las heus PvdA. Heb zelf de PVDD ook naar voren geschoven als zijnde een partij die vaccinatie niet verplicht wil gaan stellen. Excuus voor de verwarring MarcoBorsato.


Geeft toch niks :+:

mavantos

Berichten: 3655
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:03


Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:04

Je kunt ook en en doen. De auto-industrie is gewoon een enorme vervuiler, en ik zou graag zien dat die accijnzen gebruikt worden om de industrie te stimuleren met groenere alternatieven te komen. Niks mis met autorijden, maar het kan wel op een veel milieuvriendelijker manier. Maar dan moet je misschien de industrie zelf aanpakken, zodat ze meer groene auto's gaan stimuleren, en benzine, diesel en LPG uitgefaseerd worden.


mavantos schreef:
Als je oprecht staakt voor het milieu moet je hier de kans voor krijgen, maar er zijn er een hoop die het wel belangrijk vinden maar er zelf niets aan willen doen. Verbetering begint bij jezelf...

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/artike ... lijk%3famp

https://youtu.be/_H-XrjA16Yg


Volkomen mee eens. Al kun je vanuit de overheid wel veel doen om groene keuzes aantrekkelijker te maken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 15:08

Ja wij kunnen natuurlijk zoveel mogelijk groen proberen te doen, maar niet iedereen heeft daar het budget voor. Want over het algemeen
is groen momenteel gewoon nog erg duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:08

Shaggy09 schreef:
Wat ik net ook aanhaalde in een ander topic, ik zou liever een belasting op kerosine of op zijn minst minder stunten met vliegticketprijzen zien. De automobilist betaald al dik terwijl een massa vervuiler, het vliegtuig, alsmaar goedkoper en goedkoper wordt. Belachelijk.



Dit zeker. Ik zou veel liever zien dat er geïnvesteerd wordt in hogesnelheidslijnen, en dat die subsidie voor vliegmaatschappijen nog vandaag wordt afgekapt.

Tallie1979
Berichten: 22790
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:08

De auto industrie is zeker een grote vervuiler. En de snelwegen staan dagelijks vol met files.

Eigenlijk is een autorijder als een roker. Ze heffen bergen belastingen op het product ( auto en sigaret ) maar we stoppen er allemaal niet mee.

Ik ben zelf ook schuldig aan een dieselauto. Ik wilde een hybride benzine, maar dat werd afgekeurd door mijn werkgever omdat ik naar verwachting meer dan 35.000 km per jaar ga rijden.

En ja, ik heb de auto nodig voor mijn werk, ik ben accountmanager.

Zodra het beleid van mijn werkgever is aangepast en de mogelijkheid doet zich voor, dan komt er alsnog een hybride of misschien wel volledig elektrisch. :D

snuffie123
Berichten: 1289
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:09

Shaggy09 schreef:
Wat ik net ook aanhaalde in een ander topic, ik zou liever een belasting op kerosine of op zijn minst minder stunten met vliegticketprijzen zien. De automobilist betaald al dik terwijl een massa vervuiler, het vliegtuig, alsmaar goedkoper en goedkoper wordt. Belachelijk.


Ben ik het wel mee eens. De auto is voor veel mensen toch iets wat moet en waar ze niet direct een andere oplossing voor hebben of niet genoeg geld voor elektrisch. Maar belasting op kerosine voor (toeristische) vliegtuigen vindt ik al beter.

Al ga ik graag met het vliegtuig op vakantie :o

Edit, ze zijn wel bezig met milieuvriendelijke vliegtuigen toch? Heeft iemand enig idee hoever ze hier al mee zijn en hoe snel wij daarvan gebruik van zullen gaan maken?
Laatst bijgewerkt door snuffie123 op 01-03-19 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:09

Ellende ik ben echt afhankelijk van mijn rolstoelbus. Zonder die kom ik niet ver. Helaas past scoot niet in een klein licht autootje en al helemaal niet in een electrische auto. Maar diesels worden steeds verder teruggedrukt als ongewenst, alleen merendeel van de rolstoelbussen is diesel en op leeftijd. Andere opties zijn er nog niet, heb er serieus naar gekeken maar helaas onbetaalbaar, loodzwaar dan wel te klein. Goddank wel speciaal wegenbelasting tarief wat weer scheelt in koste

Hoe wil je dat dan gaan oplossen?