Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38448
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:55

Wanneer je maar een “ charismatische “ leider bent en mensen kunt afzonderen van de realiteit kunnen er hele rare dingen gebeuren. Denk aan collectief mensen vermoorden , Manson , of collectief zelfmoord plegen , een bevolking laten geloven dat mensen van een bepaald geloof untermensch zijn en uitgeroeid moeten worden.
En dit was nog voor internet , nu met internet is het nog veel simpeler om mensen echt totaal op het verkeerde been te zetten.
Jeanet Ossebaard heeft zelfmoord gepleegd, haar partner heeft dit bevestigd, maar nee, de aanhangers kwamen meteen al met : Dat heeft de Cabal gedaan.
Youri Plate is een grote oplichter die mensen diep in de schulden heeft gestort en toch zijn er mensen die denken dat hij het wel even kan ontmaskeren , al die stiekeme regeringsacties .
Baudet en consorten besodemieter de boel al jaren en ze komen er mee weg. En mensen betalen elk jaar 25 euro lidmaatschap , gezinslid kan al voor een 10tje lid worden en waarom? Elk lid krijgen ze geld voor wat vervolgens in eigen zak verdwijnt.

Veronica2
Berichten: 2700
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:01

verootjoo schreef:
En hoe valt alles op het wereldtoneel dan samen? Denk je dan dat alle wereldleiders samenwerken?
En hoe zou dat dan gaan? Gezien er nog geen moment zonder oorlog is geweest sinds het bestaan van de mensheid kan ik gewoon niet geloven dat alle wereldleiders wel samen iets kunnen organiseren tegen ‘ons’.

Dit is een hele bruikbare gedachte, vooral als je kijkt naar hoe die wereldleiders zich momenteel bewegen, de enige continenten waar het relatief rustig is, zijn Antarctica en Australie. Voor de rest is het een aaneenschakeling van toestanden.
Maar, er zijn wel degelijk netwerken binnen en tussen bepaalde landen van invloedrijke personen, families en bedrijven (vaak horen die bedrijven toe aan deze families). Het kan helpen als je bepaalde invloedrijke personen kent, maar dat is op elk niveau gebruikelijk. Of je nou via-via een goede klusser kan vinden, of dat je via-via een investeerder zoekt, het mechanisme is hetzelfde.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:03

Of via via een eiland en dan iets met jonge meiden …
Dus sja..

Veronica2
Berichten: 2700
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:04

Cer schreef:
Of via via een eiland en dan iets met jonge meiden …
Dus sja..

Wanstaltig, maar zo werkt het wel.

mysa

Berichten: 10545
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:05

Ik heb de indruk dat de meeste mensen die nu geloven in complotten en/of soeverein zijn (dat gaat vaak samen) vooral geloven in de agenda 2030/WEF

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:10

Nou ik zit toevallig net een hbo docu te kijken “the cult of mother god” en zij heeft het wel over “landen zijn een bedrijf” en “de matrix” maar niet over de WEF / agenda 2030.
Dus het is maar net welke storyline ze aan elkaar breien

Deze cult begon met “aardse zaken zijn puur materialisme en we moeten alles loslaten, bezittingen en rijkdom zijn The Matrix” en is nu halverwege al op het punt dat Mother God 10.000den dollars per maand binnenharkt.. :+
Ook cults zijn een bedrijf, niet alleen een land, het is maar net aan wie je je geld geeft ..

Veronica2
Berichten: 2700
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:14

Cer schreef:
Ook cults zijn een bedrijf, niet alleen een land, het is maar net aan wie je je geld geeft ..

Ze hebben zeker een bepaald verdienmodel, jouw geld moet hun kant op en meer niet.
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 20-01-24 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10963
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:18

Maar landen zijn toch ook een soort van bedrijf?
Inkomsten, uitgaven, een "directeur" en bestuur en werknemers, begrotingen. Oké wellicht geen kvk nummer.

Ik vind het ook heel fascinerend waarom mensen denken wat ze denken. Beide kanten. Want stél dat de ene kant toch gelijk heeft, hoe heb je dat dan niet kunnen zien?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:23

Dat vind ik ook altijd een fascinerend punt..
een beetje hetzelfde als “wat is normaal” :)
Wat de meerderheid doet? Wat “we” afgesproken hebben (wie “we”, ik was er niet bij)?

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:11

Kinke schreef:
_Reneee schreef:
Mijn moeder is - godzijdank - nog niet in de media geweest en zorgt er zelf voor dat alle beelden naar buiten komen. Niks framing door de media dus.

Zou ook mooi zijn, hebben ze dan wappies zich laten verkleden als deurwaarder en agent om alle beelden te maken? :')


Denk dat de wappies dat wel denken. En ze weten het ook vast beter dan jij, die persoonlijk weet hoe het zit.
Ik wens je veel sterkte Reneee, ik kan me alleen maar voorstellen hoe verschrikkelijk het moet zijn om je moeder zo te zien verdwijnen in zulke verhalen.

Vertel Mirranda....gaat er al een lampje branden? Dit was toch een geframed verhaal door de media?


Maar hoe zit dit nu Mirranda?

mysa

Berichten: 10545
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:40

Rocamor schreef:
Ik vind het ook heel fascinerend waarom mensen denken wat ze denken. Beide kanten. Want stél dat de ene kant toch gelijk heeft, hoe heb je dat dan niet kunnen zien?


Denk maar even terug aan wat er in die kringen de afgelopen jaren beweerd is. En wat daar van uitgekomen is. Pizzagate is maar 1 van de vele voorbeelden.

In nl: lockdown bedoeld om ons eronder te krijgen en vaccinaties dienden om de bevolking te decimeren.

Verkiezingen zouden niet meer gehouden worden, horeca zou nooit meer opengaan.

Degenen die 'wakker' waren en zich niet lieten vaccineren zouden uitgemoord of willoos worden door 5g.

De lijst is eindeloos.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:09

Wel, dat hele makkelijke wegwuiven van “zorgen” is denk ik ook niet helemaal juist.
Want er zijn best wat “gates” die geheel of gedeeltelijk waar bleken.
Ik bedoel, een overheid die gericht mensen financieel ruïneert op basis van naam? Wie had dat gedacht?
Of internationaal, dat eerder genoemde eiland voor de filthy rich? Watergate? Het willens en wetens mensen aan een heroïne verslaving helpen..? (Ik vind t niet vreemd dat Amerikanen hun ‘gezondheidszorg’ niet helemaal vertrouwen hoor ;) )

Er zijn genoeg schandalen die mensen aan het twijfelen zullen brengen. En als overheden (en medeburgers) niet communiceren zal het wantrouwen denk alleen maar toenemen..

Oh er is zelfs een wiki pagina :D
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Categor ... ke_affaire

beert
Berichten: 2443
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:15

Ik was een tijdje geleden op bezoek bij een oude schoolvriend van mijn partner. Ik had dat stel niet eerder ontmoet en mijn partner had hem ook al een aantal jaar niet gezien, omdat die vriend nogal extreem was rondom corona.

Normaal ben ik redelijk sociaal,maar naarmate de avond vorderde werden de uitspraken steeds bizarder en heb ik me beperkt tot aanhoren.

Het ging over de medische wereld en hoe ze ons 'onthielden' van o.a. oplossingen tegen kanker. Dat was makkelijk te behandelen, maar de farmaceutische industrie wilde aan ons verdienen. Er waren artsen die dat wisten, maar die boeken mochten niet gepubliceerd worden. Enfin, zij hadden wel de beschikking over de oplossing. Kanker wordt namelijk veroorzaakt door een parasiet en ze gingen daarom een vitaminekuur doen van 6 weken tegen de parasiet. En daarna moesten ze levenslang walnootolie.
Tijdens het bezoek lieten ze ons ook daadwerkelijk de doos met vitaminepillen zien en uitgeprinte sheets ter onderbouwing van hetgeen ze vertelden.

Zij zijn er echt van overtuigd dat het werkt, dat verbaasde me dan zo. Nu komt dat bij die man ook uit teleurstelling rondom overheid en artsen. Ook rondom corona.

Maar goed, ik vond het opvallend hoe zij erin stonden en ook hun overtuiging erin.

mysa

Berichten: 10545
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:36

Cer: de dingen die je noemt zijn idd gebeurd, of ongeveer gebeurd. Maar dat zijn geen dingen waarvan ik denk: Hoe is mogelijk. Dat soort dingen verbaast me echt niet. Het zijn ook op zichzelf staande dingen. Geen onderdelen van een stappenplan van 'de overheid'.

Het is vooral problematisch dat ze de aanleiding vormen om de fantasie op hol te laten slaan van naïeve mensen. En dat wordt aangewakkerd door de onruststokers die baat hebben bij ordeverstorinng en wantrouwen.

Alles in die kringen is overgoten met een geheimzinnig, bijna bovennatuurlijk sausje.

Alleen wie wakker is trapt niet in het grote complot.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:41

Goof schreef:
Ik vind het eigenlijk superjammer dat er zulke nare, oordelende berichten worden geplaatst. Hiermee sluit je direct elk gesprek en zal iemand als Gabbergill nooit behoefte hebben om de andere kant van het verhaal toe te lichten.
Ik heb ook een mening over het hele verhaal 'soeverein', maar vind de menselijke gedachten erachter wel interessant.
Ik ben oprecht wel nieuwsgierig wat de 'andere kant' precies gelooft en vanuit welke overtuiging en motivatie. Hoe komt iemand daar?


Mijn moeder gelooft dat de elite - oa het koninklijk huis - in kinderen handelt en dat "het volk" de macht terug moet pakken.

Dat doet ze door geen omzetbelasting te betalen en volksvergaderingen te houden waar een Sherrif bij aanwezig is. Ze wil best belasting betalen, maar vindt dat ze teveel betaalt.

Voorafgaand aan haar deurwaardersbezoek kreeg ik ook een kennisgeving doorgestuurd, die ze ook aan de burgemeester heeft doorgestuurd. Dit is ook voorgelezen aan de deurwaarder en politie, ik denk in de hoop ze tegen te houden? Een onwijs warrige tekst, ik heb hem door ChatGPT laten versimpelen en die zegt dit:

ChatGPT schreef:
De tekst beschrijft een reeks gebeurtenissen en beweringen die voornamelijk verband houden met beschuldigingen van ernstige misdrijven, waaronder genocide, en de juridische gevolgen daarvan, volgens de organisatie International Tribunal for Crimes of Church and State (ITCCS) en het International Common Law Court of Justice (ICLCJ).

1. **Aanleiding en beschuldigingen**: Het begint met de bewering dat er leugens onthuld zijn over genocide op Canadese inheemse volkeren. Dit leidde tot een proces in Brussel, waarbij Canada, de Britse kroon, het Vaticaan, en individuele leiders zoals Koningin Elizabeth, Paus Benedictus, en Premier Stephen Harper werden beschuldigd van genocide en misdaden tegen de menselijkheid.

2. **Juridische acties en vonnissen**: Volgens de tekst zijn er meerdere rechtszaken gevoerd, leidend tot schuldigverklaringen en het uitvaardigen van arrestatiebevelen. Opvallend is de bewering dat Paus Benedictus ontslag nam na een waarschuwing van de Spaanse regering over een mogelijke arrestatie.

3. **Beweringen over de gevolgen**: De tekst claimt dat deze gebeurtenissen hebben geleid tot het opheffen van de onschendbaarheid van bepaalde ambtenaren en vertegenwoordigers van religieuze instituten, wat betekent dat zij persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor hun daden. Dit zou een domino-effect hebben gehad op nationaal en internationaal niveau, met als gevolg dat alle wetten en regelgevingen die na 2014 onder 'nood'-situaties zijn ingevoerd, nietig zouden zijn verklaard.

4. **Kritische opmerkingen**: De tekst suggereert dat ondanks deze juridische veranderingen, veel ambtenaren en overheidsinstellingen zich niet bewust zijn van hun nieuwe status en aansprakelijkheid. Er wordt gesteld dat alle acties nu onder 'natuurrecht' vallen, en bij afwezigheid daarvan, onder internationale krijgswetten.

Het is belangrijk te benadrukken dat veel van de beweringen in deze tekst controversieel en niet algemeen erkend zijn in internationale juridische kringen. Het lijkt te gaan om een specifiek narratief met mogelijk activistische of politieke bedoelingen. Voor het aannemen van de geldigheid van de beweringen in de tekst is grondig onderzoek en verificatie door erkende autoriteiten nodig.


Mooi dat die het zelfs in twijfel trekt.

Maar wat ik wil zeggen is: het is zo vaag, zo omslachtig. Mensen klampen zich bijna wanhopig aan vage dingen vast in de hoop de overheid eronder te krijgen ofzo? Ze roepen dat de politie geen mandaat meer heeft en weet ik wat voor gekkigheid nog meer.

Mijn moeder denkt trouwens niet dat iedereen in Den Haag bij die elite hoort, ze denkt dat de meeste mensen daar maar gewoon hun werk doen :+ maar ze is vooral boos op de koning en Rutte. Oh en Kuipers natuurlijk.

Ik ben het gesprek vaak aan gegaan, maar als de ander nergens voor open staat (en dat is niet alleen met dit hoor, maar met alles) dan is het nog enkel om een beetje vinger aan de pols te houden over wat er allemaal gaande is. Plus dat je dan dus een waterval van gekke theorieën zoals hierboven over je heen krijgt, die echt niet te volgen zijn.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:45

Dat is waarschijnlijk inderdaad het enige wat je een beetje kan doen … :\

Goof

Berichten: 28955
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:49

Dank je Renee. Zo ingewikkeld allemaal.
Probeert ze jou er ook in mee te trekken of dat niet?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:50

mysa schreef:
Het is vooral problematisch dat ze de aanleiding vormen om de fantasie op hol te laten slaan van naïeve mensen. En dat wordt aangewakkerd door de onruststokers die baat hebben bij ordeverstorinng en wantrouwen.

Ja dat is ook precies wat ik schrijf :j
Dus de communicatie zal open moeten blijven zodat die onruststokers niet nog meer voet tussen de deur krijgen..

Ze worden al gesterkt in hun ideeën doordat ze bijv een boete of een aanslag krijgen (“zie je wel, ze pakken alles af”)..

Overigens, chatgpt is niet een op zichzelf staand iets.. die wordt met info gevoed door mensen (en gecontroleerd ;) ) dus dat “die het zelfs in twijfel trekt” is niet zo vreemd :)

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:21

Goof schreef:
Dank je Renee. Zo ingewikkeld allemaal.
Probeert ze jou er ook in mee te trekken of dat niet?


Ja, ze stuurt me van alles door en ik stel dan maar vragen, in de hoop haar te laten zien hoe vreemd het allemaal is. Maar ze hoopt dat ik er wel in mee ga ja en op een dag ook ‘wakker’ word.

BigOne
Berichten: 38448
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:37

Is het geen optie om daar gewoon niet op te reageren? Want je stelt dan wel vragen maar geeft haar ook weer een reden om het over haar stokpaardje te hebben. Je kunt ook voorstellen om gewoon een kop koffie te drinken samen waarbij je het eens niet over soevereiniteit gaat hebben .

Veronica2
Berichten: 2700
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:12

Cer schreef:
Wel, dat hele makkelijke wegwuiven van “zorgen” is denk ik ook niet helemaal juist.
Want er zijn best wat “gates” die geheel of gedeeltelijk waar bleken.
Ik bedoel, een overheid die gericht mensen financieel ruïneert op basis van naam? Wie had dat gedacht?
Of internationaal, dat eerder genoemde eiland voor de filthy rich? Watergate? Het willens en wetens mensen aan een heroïne verslaving helpen..? (Ik vind t niet vreemd dat Amerikanen hun ‘gezondheidszorg’ niet helemaal vertrouwen hoor ;) )

Er zijn genoeg schandalen die mensen aan het twijfelen zullen brengen. En als overheden (en medeburgers) niet communiceren zal het wantrouwen denk alleen maar toenemen..

Eentje die ik nog zelf kan bedenken is het schijnbare gemak waarmee we allemaal meer voor onze energie zijn gaan betalen en nu dat de inkoopsprijs weer gedaald is, blijven onze tarieven onevenredig hoog. Dat is wel eentje waar ik af en toe mijn wenkbrauwen bij optrek. Niet zozeer voor mezelf, maar meer voor mensen die het minder hebben.

Trouwens Cer, wist je dat een van onze bekende multinationals ooit begonnen is als cocaïne-fabriek? Het was honderd jaar geleden hoor, maar toch.

Reneee, moeilijke situatie lijkt me.

Maxima_S
Berichten: 273
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:19

@Renee, mijn moeder precies zo maar gelukkig had zij geen eigen bedrijf meer maar ook vanalles niet betaald, achterstanden, politie aan de deur, auto in beslag genomen etc.

Ik heb uiteindelijk mijn moeder zo geholpen dat ik haar huus verkocht heb voor het „te laat“ was en haar in huis genomen heb om haar op die manier niets meer op haar naam te laten hebben.

Ik kon mijn moeder grotendeels zeker volgen en ook gelijk geven maar gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.

Ik kies in deze voor „de weg van de minste weerstand“ want wat ik gezien heb, gelijk of niet, is dat het geen bal uitmaakt. Ze laten je doen en ruineren je waar je bij staat, gelijk of niet.

Iedereen die roept dat het onzin is kan ik ook begrijpen, het is ook moeilijk te bevatten en als iemand begint met uitleggen dan zijn er vaak meer vragen dan antwoorden en flarden van gedachtengoed wat grenst aan waanzinnigheid.

Toch kon ik mijn moeder wel volgen maar wat het met haar deed was wel pijnlijk om te zien. Namelijk compleet isolement (buiten mijn broer en mij) wantrouwen in alles, vechten en weerstand maar voor wie en tegen wat etc.

Ik ben blij dat ik haar zo goed als dat ging een leven kon geven waarbij ze veel minder weerstand ervoer maar het was zeer hardnekkig ja en gelijk op de voor haar gewenste manier zal ze toch nooit gekregen hebben. Mijn moeder is nog niet zolang geleden overleden, de strijd in zoverre voor haar dus ook klaar.

Succes Renee, misschien helpt het je te weten dat je niet alleen bent.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:21

Onze multinationals, als in een Nederlands bedrijf?
Of bedoel je Coca Cola?

Het gewoon niet reageren is misschien ook een goede optie, je kunt zelf denk toch niet heel snel haar denkbeeld beïnvloeden … is jullie band goed, naast haar ideeën, of overheerst t alles?

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:23

Veronica2 schreef:
Cer schreef:
Wel, dat hele makkelijke wegwuiven van “zorgen” is denk ik ook niet helemaal juist.
Want er zijn best wat “gates” die geheel of gedeeltelijk waar bleken.
Ik bedoel, een overheid die gericht mensen financieel ruïneert op basis van naam? Wie had dat gedacht?
Of internationaal, dat eerder genoemde eiland voor de filthy rich? Watergate? Het willens en wetens mensen aan een heroïne verslaving helpen..? (Ik vind t niet vreemd dat Amerikanen hun ‘gezondheidszorg’ niet helemaal vertrouwen hoor ;) )

Er zijn genoeg schandalen die mensen aan het twijfelen zullen brengen. En als overheden (en medeburgers) niet communiceren zal het wantrouwen denk alleen maar toenemen..

Eentje die ik nog zelf kan bedenken is het schijnbare gemak waarmee we allemaal meer voor onze energie zijn gaan betalen en nu dat de inkoopsprijs weer gedaald is, blijven onze tarieven onevenredig hoog. Dat is wel eentje waar ik af en toe mijn wenkbrauwen bij optrek. Niet zozeer voor mezelf, maar meer voor mensen die het minder hebben.

Trouwens Cer, wist je dat een van onze bekende multinationals ooit begonnen is als cocaïne-fabriek? Het was honderd jaar geleden hoor, maar toch.

Reneee, moeilijke situatie lijkt me.


Nou ja dat is op zich logisch… sinds de energiebedrijven geprivatiseerd zijn, zijn die bedrijven vooral uit op winst. Zoals elk ander bedrijf eigenlijk. En net zoals die autonome goeroes.

Ik zat even de Facebook van wentelteefje te bekijken. Soort dumpert maar dan met grappige filmpjes en plaatjes van autonomen :=
Staat een uithuiszetting bij van een autonoom incl ambassade bordjes, hoe verzin je dat. Uiteindelijk werd dr hek doorgezaagd en werd ze meegenomen door boze politiemannen.
Dat er dan geen lichtje gaat branden bij andere autonomen :?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 21:30

Maxima_S wat heftig. Ik kan me voorstellen dat het heftig is om te zien. En natuurlijk gecondoleerd met je moeder.

Je geeft aan dat je bepaalde delen wel begrijpt. Ben je bereid meer uit te leggen over hoe mensen in dergelijke groepen terecht komen en hoe ze besluiten om ook echt stappen te nemen om soort van het 'gevecht' met de overheid aan te gaan? De vraag komt voort uit oprecht nieuwsgierig zijn naar hoe dat werkt. Zelf ben ik namelijk echt niet iemand die die verhalen ziet en dan denkt 'ja, dit gaat werken'.

Al snap ik ook als je er liever niet verder op in wilt gaan, vanwege de meningen in het topic. :)