Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10894
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:29

En toch doe je het.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110899
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:30

KSHancox schreef:
_Reneee schreef:
Bij haar is het zo dat ze ervan overtuigd is dat mensen geen personen zijn maar bedrijven (omdat de overheid onze naam in brieven met hoofdletters spelt, ja ja) en dat ze daarom zelf mag weten met welke instantie ze een contract aan gaat.


Ik heb op die Facebookpagina een paar dingen geprobeerd te lezen en ik heb volgens mij bovenstaande al gezien, dat als ze je aanspreken met je familienaam ze je aanspreken als 'dood lijk' (??), Nederland bestaat niet, de rechtbanken bestaan niet, zorgverzekeraars, rechtbanken enzo bestaan allemaal niet meer. En mensen die geld over 3 rekeningen verdelen, omdat ze denken zo loonbeslag te kunnen voorkomen ofzo.

Hoe komen mensen daar zo diep in terecht? En vooral, hoe haal je ze er weer uit? -O-

Wat een ellende...


Wauw, dat gaat ver!
"Dood Lijk" ook echt... Toch wel handig dat een lijk dan ook echt dood is. :')

GabberGill

Berichten: 5967
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:31

Bienotje schreef:
En toch doe je het.

Wat deed ik dan?

Ik besprak niks en legde al helemaal niets uit.

Zebrastreep

Berichten: 9857
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:36

fohadie schreef:
Mirranda schreef:
@ fohadie: Jij begrijpt niet dat ik het vooral kwalijk vond dat de mevrouw dus belachelijk werd gemaakt op tv?!

Ik beweer helemaal nergens dat ze geen schulden heeft, maar ik kots vooral op de media!
Dus hoezo excuses.



Jij begrijpt niet dat je het over een moeder van een Bokker hebt?!


@fohadie

Hoe moeilijk ook maar laten gaan , bepaalde mensen hebben zo'n beeld en gedachte over iets en gaan dat niet veranderen omdat het in hun ogen wel goed is.

Als mensen zo willen leven moeten ze zelf maar weten de tijd zal het leren of het een juiste beslissing is of niet.

Ik zou er geen punt meer van maken hoe moeilijk ook. Doorlezen en niet teveel over opwinden. Als mensen eenmaal zo denken doorbreek je dat toch niet is mijn ervaring.

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:36

Mirranda, wanneer jij een zakelijk geschil met iemand hebt huur je dan YP in? Of ga je voor iemand die rechten gestudeerd heeft?

Mirranda

Berichten: 1721
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:37

Citaat:
Jij begrijpt niet dat je het over een moeder van een Bokker hebt?!


Het maakt helemaal niet uit of het een moeder van een bokker betreft.
Je hebt blijkbaar niet in de gaten dat ik het juist kwalijk vind van de media hoe iemand met schulden (door welke oorzaak dan ook) met een halfbakken verhaal (door de media!!) in de picture wordt gezet.

Een geframed verhaal dus.

Bienotje

Berichten: 10894
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:40

Niet nodig om wat over te melden, heeft ook niet nodig om te melden dat je er wat over wil melden maar toch niet doet. Had je ook voor je kunnen houden en ongekend laten ;-)

Mirranda

Berichten: 1721
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:45

Citaat:
Mirranda, wanneer jij een zakelijk geschil met iemand hebt huur je dan YP in? Of ga je voor iemand die rechten gestudeerd heeft?


YP is geen advocaat en dat claimt hij ook niet te zijn. Hij heeft een juridisch kantoor en heeft door een jarenlange strijd om zijn kinderen (afgepakt door jeugdzorg) door schade en schande en veel uitzoekwerk zich wegwijs gemaakt in het hele juridische spel en kwam tot hele bijzondere ontdekkingen.
Hij won zijn zaak en kreeg de kinderen terug. Maar eenmaal lucht gekregen dat er van rechtswege nogal wat zaken niet kloppen is hij verder gaan spitten.
Hij deelt die kennis (vaak online en live).

Overigens heeft deze man zich helemaal niet soeverein of autonoom verklaard. Dat is iets waar anderen zich mee bezig houden.

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:58

Als jurist kan ik zeggen dat hij er echt heel behoorlijk naast zit.

Mirranda

Berichten: 1721
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 01:04

Dat kan Tazzey, maar ik volg het met interesse.
We gaan het zien.

En een ieder weet wat hem/haar is geleerd. Maar soms stuit je op situaties of regels waar iets niet aan klopt en dat is hem overkomen.

8nnemiek

Berichten: 43510
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 01:32

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het tegen de regels is.

Cer

Berichten: 30204
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 07:57

Ik volg dit met interesse.. zo af en toe volg ik Amerikaanse rechtszaken waarin souvereinen zichzelf vertegenwoordigen. Ze erkennen de Amerikaanse staat niet, menen niets te hoeven betalen, hebben geen ID nodig vinden ze, en nog zo wat dingen.
De argumenten die ze aandragen zijn heel bijzonder (right to travel, als ze geen geldig rijbewijs hebben bijvoorbeeld, lang verhaal). Ze wonnen hun zaak nooit, en door YT lawyers (en de judges) wordt heel duidelijk uitgelegd wat er niet klopt aan hun verhaal :j

De Nederlandse souvereinverklaarden, of althans, hun “leiders” nemen hun verhalen rechtstreeks over vanuit de usa (lijkt het) En niet omdat ze gelijk hebben, maar omdat (wat hierboven ook staat) het voor een aantal mensen geld oplevert, veel geld.
Het is heel interessant als je er verder niets mee te maken hebt. Voor de mensen die het betreft is het heel verdrietig, ze zakken er steeds verder in weg..

Oh, en YP zal dan inderdaad geen souverein zijn want je kunt geen zaak aanspannen als je de rechtszaak/staat niet erkent.. hij zal dan idd met een ander verhaal geld verdienen.

Dat mensen onterecht kinderen verliezen in rechtszaken gebeurt helaas wel, maar dat heeft denk ik niet zoveel van doen met dat NL een bedrijf zou zijn. Er gaat een hoop geld om in een land, vanuit die redenering is t ook een bedrijf. En er worden zeker fouten gemaakt, zie bijv de toeslagen affaire .. alleen gaan sommigen dan ineens drie afslagen te ver ofzo .. heel fascinerend wel ..

Edit: 25€ om lid te worden van een vereniging die niks voor je kan doen.. op zich is t goed bedacht

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 08:55

Mirranda schreef:
Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))


Kun je uitleggen hoe je in het fabeltjesluik verwikkeld bent geraakt?

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:24

Tazzey schreef:
Als jurist kan ik zeggen dat hij er echt heel behoorlijk naast zit.


Als totaal niet-jurist denk ik dat ook wel te kunnen zeggen :+

Die hele website is onleesbaar slecht Nederlands geschreven, hij praat slecht Nederlands, het is totaal niet duidelijk waar hij het over heeft, maar dan moet je maar gewoon net zo vaak kijken tot je het snapt, staat eronder :')

Wat bezielt je als je denkt dat deze man het bij het rechte eind heeft :?
Hoe kom je hierin verwikkeld?
Zoveel vragen….

prompter

Berichten: 11365
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:36

In coronatijd zijn vooral veel ondernemers tegen de overheid geraakt, omdat ze gedwongen hun zaak moesten sluiten. Best begrijpelijk. Daar zijn een aantal van dit soort lieden op ingesprongen, ze roken geld om dit soort ontevreden mensen tegen betaling uiteraard te voeden met hun ideeën die leken te helpen. Best triest, die mensen betalen fantasten en geloven dat het allemaal echt is wat deze fantasten beweren :\

fransje23

Berichten: 15440
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:40

_Reneee, sterkte lijkt mij heel moeilijk om je moeder te zijn wegglijden in de schulden en ellende! :(:)

fransje23

Berichten: 15440
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:45

Mirranda schreef:
Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))



Het verhaal wordt door de media zo gebracht om andere mensen te behoeden voor dezelfde ellende.

Bestaat het buitenland dan wel?

Dat iemand veel aangiften heeft lopen pleit niet direct voor iemand.
Dat hij iemand bij de ballen heeft is zeker maar ik vraag mij af of dat de overheid is.

Melzazu
Berichten: 1835
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:59

fransje23 schreef:
Bestaat het buitenland dan wel?


Alleen dit zinnetje vind ik dan zo veelzeggend en enorm hilarisch ook. _O-

Maar los daarvan vind ik het heel erg voor je Reneee, kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:08

fransje23 schreef:
Mirranda schreef:
Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))



Het verhaal wordt door de media zo gebracht om andere mensen te behoeden voor dezelfde ellende.

Bestaat het buitenland dan wel?



De Staat der Buitenlanden :j

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:15

Mijn moeder is - godzijdank - nog niet in de media geweest en zorgt er zelf voor dat alle beelden naar buiten komen. Niks framing door de media dus.

Zou ook mooi zijn, hebben ze dan wappies zich laten verkleden als deurwaarder en agent om alle beelden te maken? :')

Die hele hetze tegen de media vind ik trouwens ook walgelijk. Waar zouden we zijn zonder journalisten zeg, vooral in deze tijd… Tegenwoordig denkt iedereen die ‘eigen onderzoek’ doet dat ‘ie een gerenomeerd journalist is (of viroloog, man man man).

Mijn moeder wordt ‘geholpen’ door Youri Plate en raakt dus steeds verder in de ellende. Ik vind het echt frappant dat er mensen zijn die naar dat geraaskal van die man kunnen luisteren, hij praat letterlijk alleen maar poep :+

En wat heb je er ook aan om te geloven dat de staat Nederland niet bestaat? Echt who gives a sh*t?!

fransje23 schreef:
_Reneee, sterkte lijkt mij heel moeilijk om je moeder te zijn wegglijden in de schulden en ellende! :(:)


Dankjewel! En voor alle steunbetuigingen in dit topic trouwens <3

pien_2010

Berichten: 43888
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:35

Als je echt autonoom wil zijn moet je emigreren naar de middle of nowhere. Waar helemaal niets is. Zo niet dan ben je niet autonoom maar een profiteur. Alles is nl via belastingen of abonnementen door ons zelf betaald zoals: de weg waar je op loopt, de bus of de trein, de dokter, ziekenhuis, brandweer. Tevens je stroom, kortom echt alles wat je aanraakt. Daar betaal je dan ook voor, middels belastingen, abonnementen etc etc.

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:00

Autonoom kun je prima uitproberen in Somalië of een andere failed state.
Je moet dan ook je eigen veiligheid, gezondheid, riolering en de rest regelen. Dan komen er misschien een paar autonomen tot de ontdekking dat een land, en zeker een redelijk georganiseerd land als Nederland, best voordelen heeft.

@Renee, heel veel sterkte, het lijkt mij vreselijk om dit van dichtbij mee te maken.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:05

_Reneee schreef:
Mijn moeder is - godzijdank - nog niet in de media geweest en zorgt er zelf voor dat alle beelden naar buiten komen. Niks framing door de media dus.

Zou ook mooi zijn, hebben ze dan wappies zich laten verkleden als deurwaarder en agent om alle beelden te maken? :')


Denk dat de wappies dat wel denken. En ze weten het ook vast beter dan jij, die persoonlijk weet hoe het zit.
Ik wens je veel sterkte Reneee, ik kan me alleen maar voorstellen hoe verschrikkelijk het moet zijn om je moeder zo te zien verdwijnen in zulke verhalen.

Vertel Mirranda....gaat er al een lampje branden? Dit was toch een geframed verhaal door de media?

scrabbel

Berichten: 960
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:12

Veel sterkte met deze moeilijke situatie. In Amerika is dit al veel langer aan de hand. Op law talk with Mike kun je veel filmpjes zien over sovcit. Heel misschien als je er een aantal selecteerd en aan je moeder laat zien dat het een heel klein zaadje van twijfel teweeg kan brengen.

Lijkt mij een hele moeilijke situatie.

Janneke2

Berichten: 23017
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:23

Mirranda schreef:
YP is geen advocaat en dat claimt hij ook niet.

Overigens heeft deze man zich helemaal niet soeverein of autonoom verklaard. Dat is iets waar anderen zich mee bezig houden.


Het wordt steeds gekker.

(Of niet: heeft deze Youri P. die vereniging waar je wel contributie voor betaaalt, maar die verder niets doet?
"Kassa voor Youri...!"