Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7008
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:30

Danielleeee_ schreef:
pien_2010 schreef:
Ik ben dus niet principieel tegen vlees eten, maar wel hoe het vlees nu tot stand komt. Het is enorm dieronvriendelijk en slecht voor de aarde. Dus een behoorlijk tandje minder vind ik zelf erg belangrijk.

Wat is slecht voor de aarde en waarom? Dit is natuurlijk onzin.

Misschien even verdiepen in de impact van intensieve veehouderij op de aarde en het milieu?


Fijn dat het wordt ontruimd! Fijn voor de varkens en voor de bewoners. Hopelijk valt de schade mee en kan de boer gauw tot rust komen.[/quote]


Kijk dan ook naar de mens zelf. Auto's, vliegtuigen oid vervuilen veel meer. Uitstoot van de dieren heeft nog nut, oa mest dat zorgt voor vruchtbare grond.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 13-05-19 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Berichten: 10861
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:31

Blijkbaar werken ze niet, er zitten daar 26 nationaliteiten! aan demonstranten.. Dan heb je weinig anders te doen in je leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:31

Cayenne schreef:
ElviraKelan schreef:
Bizar en degene die met longproblemen is weggevoerd. Eerlijk? Ik heb er geen medelijden mee.
Want ze treffen hier een onschuldige boer en familie maar ook de varkens en dat noemt zich dierenliefhebber?


Die persoon is niet weggevoerd maar gewoon weer terug de stal in gegaan.
Zal dus wel aandacht trekken zijn voor hun actie.

Toch bizar dat de politie wilde onderhandelen.
Straks staat er een inbreker in je huis en moet je de politie vragen of ze willen komen onderhandelen :')


Dan kom ik Mango 'stelen' :')

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:34

Bedankt stomme activisten. Niet gaan janken als er over een tijdje AVP uitbreekt in NL door jullie stomme actie!!!
En wat denk je van alle stress bij de varkens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:34

Die boer moet een staatslot kopen, dat ze precies hem uitzoeken. Vreselijk.. Ik lees iets over dode biggen, zouden ze ook doorhebben dat dit zeer waarschijnlijk door hunzelf komt? :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:36

De activisten worden aan de achterkant van het pand de stallen uit gehaald.
De mensen die vrijwillig weg gaan worden niet gearresteerd. De rest wel, plus dat sommigen geen ID bij zich hebben.
Ze hebben nog aangeboden om twee zieke biggen mee te nemen :o? Maar daar werd niet op gereageerd.

beert
Berichten: 2455
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:37

Ashleytjuhh schreef:
Rebecca schreef:
Live stream van een activist

https://instagram.com/cristina_the_acti ... nmdcjpr9gz

Hoe ze praat :')


die post ook wij zitten illegaal binnen op gesloten :') mens je bent daar al illigaal zelf in gegaan

Ook die reacties bij dat varkentje. Ze hebben hem Blue genoemd en willen het biggetje meenemen en een rolstoel aanbieden..

Maar ook de opmerking "many pigs died while we're here" en dan niet snappen dat het door hun actie komt.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:38

Precies dat beert, bizar :n

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:38

Relaxed schreef:
Die boer moet een staatslot kopen, dat ze precies hem uitzoeken. Vreselijk.. Ik lees iets over dode biggen, zouden ze ook doorhebben dat dit zeer waarschijnlijk door hunzelf komt? :n


Als ik op Instagram rondscoll waarschijnlijk niet, net als de stress ect.

Alleen andeee organisaties als wakker dier die er niets mee te maken hebben zeggen indd dat dit door de activisten zelf komt

mysa

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:38

Sneue actie. Jammer. Bezorgt rationele tegenstanders van de intensieve veehouderij een slechte naam....

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:39

Ik ben bang dat deze boer de varkens niet meer mag leveren aan het slachthuis door deze actie... Wie weet wat voor ziektes ze mee naar binnen hebben genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:39

Zijn ook gewoon biggen geboren terwijl ze er waren |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:40

Relaxed schreef:
Die boer moet een staatslot kopen, dat ze precies hem uitzoeken. Vreselijk.. Ik lees iets over dode biggen, zouden ze ook doorhebben dat dit zeer waarschijnlijk door hunzelf komt? :n

Uhhh nee, daarvoor wordt de boer aan de schandpaal genageld. Want er liggen dode en gewonde biggen in de stal, dat dat zeer waarschijnlijk door de stress komt laten ze even buiten beschouwing.... Die arme boer kan niks, kan de hele dag zijn dieren niet verzorgen door een paar idioten die inbreken in zijn stal. :n

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:41

shirleyp schreef:
Ik ben best voor een statement maken, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat activisten dit ook een beetje voor de kick doen... :x

En werken activisten niet? Of nemen ze hier vakantie voor? Ik heb echt geen tijd voor dit soort dingen... :')


Aan de luxe wagens te zien hebben ze genoeg geld, ook nog vanuit het buitenland speciaal hier naar toe gereden, het mag wat kosten :=

Jemig ik krijg echt de kriebels van deze actie. Wil iedereen die de boeren steunt morgen aub een extra hamlapje meenemen uit de supermarkt?

Ok dit bovenstaande was sarcastisch. De enige echte goede oproep die ik nog heb gezien in dit topic was het flyeren bij de supermarkt, om niet de kant van het aanbod maar de kant waar de vraag vandaan komt bewust te maken.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:42

Fijn dat iedereen zich zo druk maakt om het welzijn van de biggen.

En het mooi vinden dat de boeren buiten staan te barbecueen. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:42

Ja boer zou wel ontzettend veel doodliggers hebben nu. Varkens gaan constant in de benen en weer liggen door de stress waardoor de kans op doodliggers veel groter is nu. Heel diervriendelijk hoor dierenactivisten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:42

LiannePuthzy schreef:
Relaxed schreef:
Die boer moet een staatslot kopen, dat ze precies hem uitzoeken. Vreselijk.. Ik lees iets over dode biggen, zouden ze ook doorhebben dat dit zeer waarschijnlijk door hunzelf komt? :n


Als ik op Instagram rondscoll waarschijnlijk niet, net als de stress ect.

Alleen andeee organisaties als wakker dier die er niets mee te maken hebben zeggen indd dat dit door de activisten zelf komt


Op instagram zegt er 1 dat er veel biggen dood zijn gegaan terwijl zij er waren.. Dat komt dus 100% door henzelf.. Varkens kunnen niet tegen stress en zij liggen met 100 man in de stallen :n

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:45

Ik vind industrie veehouderij vreselijk, maar hier krijg je echt meer weerstand mee dan wat anders.

Verder vind ik gaan bbqen daar dan ook wel best kinderachtig.

fransje23

Berichten: 15440
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:46

Vraag mij daadwerkelijk af wat ze hiermee proberen te bereiken. Ze preken enkel voor eigen parochie met dit soort acties.
Daarnaast denken ze niet aan de dieren.. Ze veroorzaken stress, zorgen dat de dieren niet verzorgt kunnen worden en ze zijn natuurlijk ook niet door de hygienesluis gegaan.
Dit doe je voor je eigen ego, kun je jezelf op de borstkloppen dat je zo goed mens bent..

Als je echt wat wilt bereiken moeten je bruggen bouwen, geen gaten slaan.

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:46

KimD schreef:
Ik was ze als boer zijnde met een knuppel te lijf gegaan, prima als je het ergens niet mee eens bent. Maar dit? Sorry hoor, dit is nog slechter voor het dierenwelzijn dan het feit waar ze zich daadwerkelijk druk om maken. :n

Arme dieren, en arme boer!

De boer heeft het geprobeerd maar hij is zowat omver gelopen(zie filmpjes)
Ik wooj er vlakbij vind het echt zo te treurig voor woorden voor de boer en zijn gezin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:46

Ik ben geen voorstander van de moderne veehouderij maar ik moet zeggen dat ik de stallen er op de beelden erg schoon uit vond zien.
We zijn met school wel eens op excursie geweest bij een varkenshouder en daar zag het er heel anders uit :=

Ashleytjuhh

Berichten: 6707
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:50

wellicht waren er inderdaad een paar zieke bij, die de boer al onderhande aan het nemen was maar door een paar mafklappers kan deze boer zijn dieren en inkomsten geen eten geven of medicijnen geven. nieuwe biggen gelijk in de stress of vermoord door moeders omdat de boer er niet bij kan.

nee lekkete activist ben je dan :roll: een dier van zijn verzorging houden

Jennyj01
Berichten: 5377
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:51

Dus deze stress is not done maar de stress van de intensieve houderij, vervoer en het slachthuis kan wel? Beetje hypocriete houding. Maar ja dat is bokt :Y) .

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:52

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze niet allemaal opgepakt worden voor inbraak. Te belachelijk voor woorden dat dit getolereerd wordt.

Ashleytjuhh

Berichten: 6707
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:53

Jennyj01 schreef:
Dus deze stress is not done maar de stress van de intensieve houderij, vervoer en het slachthuis kan wel? Beetje hypocriete houding. Maar ja dat is bokt :Y) .


zeker er nooit bij geweest? dit gaat namelijk netjes en snel met minimale stress.
stress merk je namelijk op het vlees dus meer stress is minder goed vlees dus minder inkomsten.