4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 20:34

In de landen om ons heen worden probleemwolven zonder pardon geschoten!

Dat is het verschil.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:34

EU wetgeving laat ruimte voor schieten wolven als die o.a. economische schade maken. Zelfs het draaiboek geeft ruimte, maar wordt of niet toegepast of aangepast tot hoeft toch niet. Daarnaast is de wolf niet de enige diersoort die onder die wet beschermd dient te worden, alle prooidieren van de wolf vallen hier net zo goed onder.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:34

Ze slapen wel verder Ibbel.

Een wolf die vee pakt mag aangemerkt worden als probleem wolf en geschoten worden.
Niks geen gezever 2 keer over een wolfwerend raster en dan nog niks doen.
nee vee pakken is voldoende.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:37

tienus63 schreef:
In de landen om ons heen worden probleemwolven zonder pardon geschoten!

Dat is het verschil.


Nee, die hebben onderzocht met hoeveel wolven je een stabiele populatie hebt. Alles daarboven wat lastig is mag geschoten worden.
NL heeft nog niet bepaald hoeveel wolven hier stabiel te houden zijn (imo: er is geen stabiele populatie te krijgen in NL - land is te klein en te vol). Theoretisch zou je een stuk of 150 wolven moeten hebben voor een beetje gezonde populatie.

Daarom moet er dus écht iets veranderen in de EU-wetgeving. De huidige is op zich werkbaar voor grotere, minder dicht bevolkte landen.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:38

Maar goed, ik begrijp: het idee van je reet te komen en te stemmen is te moeilijk. Klagen van achter een toetenbord is veel makkelijker.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:42

Ibbel schreef:
Maar goed, ik begrijp: het idee van je reet te komen en te stemmen is te moeilijk. Klagen van achter een toetenbord is veel makkelijker.

lekker conclusie trek jij dus.... want daar weet jij niets van of een ander stemt....

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:24

Ibbel schreef:
Maar goed, ik begrijp: het idee van je reet te komen en te stemmen is te moeilijk. Klagen van achter een toetenbord is veel makkelijker.
Mag 6 juni eerst eens passeren eer jij er al vanuit gaat dat men niet gaat stemmen?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:26

Ibbel schreef:
Maar goed, ik begrijp: het idee van je reet te komen en te stemmen is te moeilijk. Klagen van achter een toetenbord is veel makkelijker.


Als jij een tijdmachine hebt die naar 6 juni gaat stap ik in hoor.

Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:36

Dit kan ook.

Citaat:
‼️UPDATE ‼️

️ De datum van overhandiging van de petitie "houd de wolf uit Nederland" is 2️⃣ april

't plein Den Haag
10.00 uur start demonstratie, plaatsen spandoeken en dieren
11.00 uur start mars
13.00-14.00 uur overhandiging petitie
14.30 uur opruimen en afbreken
15.00 uur vertrekken

Zien we elkaar daar?

Het treft inmiddels veel meer mensen dan alleen (hobby) veehouders en paardenhouders maar inmiddels ook ouders die graag met hun kinderen de natuur in gaan, of wanneer kinderen door het bos fietsen van en naar school, natuurliefhebbers, wandelaars, fietsers, mensen die buitenaf wonen, camping houders, recreatieparken en maneges. Daarmee raakt het direct alle kinderen die niet meer op ponykamp kunnen omdat hun veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
De overstap van vee naar huisdieren is al gemaakt. Er zijn al meerdere honden (dodelijk) verwond.

Wanneer volgt het eerste kind slachtoffer?

Zo willen wij toch niet leven! Is dit echt onze toekomst?

Dit is de kans om onze stem te laten horen en onze zorgen duidelijk te maken. Als we met een grote menigte aanwezig zijn maakt dit indruk!
Er kunnen meerdere partijen deelnemen.
Daarvoor graag contact met het wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp vermeld "petitie"
We vragen iedereen dit bericht te delen en de petitie te ondertekenen.
https://wegmetdewolf.petities.nl/?fbcli ... skjWH6tPFw
Vergeet niet je email te bevestigen.
Daarnaast zijn donaties welkom via de crowdfunding.
https://www.doneeractie.nl/geen-wolf/-89221

Onderstaande # zijn niet aangesloten.
Deelname is vrijblijvend en uiteraard welkom.
Alleen gezamenlijk kunnen wij dit.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:39

Al getekend en moet werken die dag.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:14

Ik moet ook werken, maar heb getekend.

Hier gebeurd er al van alles, dus van op je reet zitten en alleen maar klagen is geen sprake. Gemeente Ede en provincie Gelderland willen wel degelijk meer doen aan de Wolf maar dat mag steeds niet. Bij iedere stap hangt er gelijk een rechtzaak aan de broek van de wolvenfanatici.

https://www.hetschaap.nl/provincie-geld ... t-afschot/

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 10:49

Citaat:
26-03-2024 In maart 2024 werden 5 pony's gedood en 3 pony's verwond door wolven in Gelderland.

W&P: De maand is nog niet voorbij, dus dit is de trieste "tussenbalans".

HORSES SCHRIJFT 26-03-2024:

<<Een pony dood en drie gewond in Gelderland, vermoedelijk door wolf

Eerder deze maand werden in Gelderland vier dode pony's aangetroffen, drie in Harskamp en een in Otterlo. Afgelopen weekend zijn in Gelderland opnieuw meerdere pony's aangevallen: in Wekerom overleed een pony en raakten er drie gewond. Gezien de verwondingen lijkt ook dit het werk van een wolf.>> NB geen nieuwe info verder.

.

23-03-2024 Wekerom, 1 Drachtige Pony dood en 3 gewond.

https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 800317460/

.

11-03-2024 Harskamp. DRIE Shetland pony’s doodgebeten.

https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 7074711066

.

08-03-2024 Otterlo | R.I.P. Shetlandpony "Elsje"

https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 9591681481

.

Link naar artikeltje Horses .nl:
https://www.horses.nl/overig-nieuws/wol ... door-wolf/

Volg "Wolf en paard" op Facebook.

Bron wolf en paard.
https://m.facebook.com/groups/994653607 ... tid=K35XfP

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:27

Ik heb de beelden bekeken... maar mag ik heel stom vragen, waarom in hemelsnaam nu nog steeds kuddes (mini) ponies 24/7 buiten lopen ?
Waarom niet de moeite nemen om avonds naar binnen te halen?
Maar wel schreeuwen, petities tekenen, enz, enz.

Het is dus al lang bekend dat op de Veluwe 7 (of inmiddels zelfs 8?) roedels wolven zich gevestigd hebben.
En ook bekend dat jong volwassenen wolven een nieuw territorium gaan zoeken.
Ook bekend de verschillende aanvallen...
Dus waarom niet zelf al verantwoordelijkheid nemen voor de eigen dieren ?
In Stroe/Elspeet en omstreken waar aanvallen door wolven waren , werden nog steeds kuddes schapen en ponies aan hun "lot" overgelaten. Dag en nacht buiten met omheiningen van niets... geen enkele poging om de beesten tenminste snachts naar binnen te halen... maar oh, is natuurlijk werk, aanpassingen zijn nodig en qua plek misschien ook nog inkrimpen..
Nee, gaan we echt niet doen (ironie off)
Maar wel om afschot vragen.
Sorry, maar dat gaat bij mij niet zo makkelijk in.
Ik ben nog pro nog tegen wolf maar ik heb een hekel aan stemmingsmakerij.

En ja : bij mij heeft de wold geen 50 meter van mijn paarden 2 schapen doodgebeten...
Wat voor mij betekend, dat ik aanpassing gedaan heb.
Paarden gaan vroeger naar binnen en de luiken zo dicht, dat er niets binnen kan komen.
Leuk is anders maar het zei zo.
Ik wil paarden en dus moet ik ook mojn verantwoordelijkheid voor hun zekerheid nemen. Zo simpel is het.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 11:32

Omdat eigenaren niet voldoende stallen hebben wellicht?
En stal is natuurlijk niet zomaar gebouwd. Vergunningen, bouwkosten, bouwmateriaal, het bouwproces zelf.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:36

Daar komt bij dat het 's nachts binnen houden niet voorkomt dat er overdag aanvallen zijn, dus dan zou je ze 24/7 binnen moeten houden!

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:41

De 4 ponys zijn overdag om 10 uur aangevallen....

Ik heb ook het geluk binnenstallen te hebben. Maar dat heeft gewoon niet iedereen.
En daar hoor je je ook in in te leven.
Niet het victim blaming wat bij onderwerp wolf erg flink gebeurt

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:59

BelgenGek schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik snap het ook niet…

Het klopt ook van geen kanten uiteindelijk.
Dieren die geen buitenlucht zien, wordt al 10-tellen jaren (terecht) tegen geprotesteerd, maar dezelfde activisten zijn dan vaak pro wolf en lijken niet te beseffen dat die wolven er net voor zorgen dat dieren weer opgehokt moeten worden als ze geen vreselijk leed tegemoet willen door die wolf.

Hoe blind kan je zijn?…


Dit..
Ze willen scharrelvarkens, weidemelk, graskaas, vrije uitloop eieren etc etc
Binnenkort loopt er niks meer buiten!
En wij mensen en onze kinderen?? Kunnen wij nog onbezorgd rondwandelen in de bossen etc?

En met een beetje pech komen er nog jakhalzen en bizons bij want oa de postcodeloterij steunt de 'rewilding' projecten volop!

Bizons eten alleen gras en zijn dus niet gevaarlijk voor andere dieren. Ik denk zelfs dat hun kalfjes ook het gevaar lopen wolvenvoer te worden!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:00

sasja0705 schreef:
Ik heb de beelden bekeken... maar mag ik heel stom vragen, waarom in hemelsnaam nu nog steeds kuddes (mini) ponies 24/7 buiten lopen ?
Waarom niet de moeite nemen om avonds naar binnen te halen?
Maar wel schreeuwen, petities tekenen, enz, enz.

Het is dus al lang bekend dat op de Veluwe 7 (of inmiddels zelfs 8?) roedels wolven zich gevestigd hebben.
En ook bekend dat jong volwassenen wolven een nieuw territorium gaan zoeken.
Ook bekend de verschillende aanvallen...
Dus waarom niet zelf al verantwoordelijkheid nemen voor de eigen dieren ?
In Stroe/Elspeet en omstreken waar aanvallen door wolven waren , werden nog steeds kuddes schapen en ponies aan hun "lot" overgelaten. Dag en nacht buiten met omheiningen van niets... geen enkele poging om de beesten tenminste snachts naar binnen te halen... maar oh, is natuurlijk werk, aanpassingen zijn nodig en qua plek misschien ook nog inkrimpen..
Nee, gaan we echt niet doen (ironie off)
Maar wel om afschot vragen.
Sorry, maar dat gaat bij mij niet zo makkelijk in.
Ik ben nog pro nog tegen wolf maar ik heb een hekel aan stemmingsmakerij.

En ja : bij mij heeft de wold geen 50 meter van mijn paarden 2 schapen doodgebeten...
Wat voor mij betekend, dat ik aanpassing gedaan heb.
Paarden gaan vroeger naar binnen en de luiken zo dicht, dat er niets binnen kan komen.
Leuk is anders maar het zei zo.
Ik wil paarden en dus moet ik ook mojn verantwoordelijkheid voor hun zekerheid nemen. Zo simpel is het.

Ik ben het wel met je eens! Knap dat je het zo durft te verwoorden.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:08

meggiemeg schreef:
sasja0705 schreef:
Ik heb de beelden bekeken... maar mag ik heel stom vragen, waarom in hemelsnaam nu nog steeds kuddes (mini) ponies 24/7 buiten lopen ?
Waarom niet de moeite nemen om avonds naar binnen te halen?
Maar wel schreeuwen, petities tekenen, enz, enz.

Het is dus al lang bekend dat op de Veluwe 7 (of inmiddels zelfs 8?) roedels wolven zich gevestigd hebben.
En ook bekend dat jong volwassenen wolven een nieuw territorium gaan zoeken.
Ook bekend de verschillende aanvallen...
Dus waarom niet zelf al verantwoordelijkheid nemen voor de eigen dieren ?
In Stroe/Elspeet en omstreken waar aanvallen door wolven waren , werden nog steeds kuddes schapen en ponies aan hun "lot" overgelaten. Dag en nacht buiten met omheiningen van niets... geen enkele poging om de beesten tenminste snachts naar binnen te halen... maar oh, is natuurlijk werk, aanpassingen zijn nodig en qua plek misschien ook nog inkrimpen..
Nee, gaan we echt niet doen (ironie off)
Maar wel om afschot vragen.
Sorry, maar dat gaat bij mij niet zo makkelijk in.
Ik ben nog pro nog tegen wolf maar ik heb een hekel aan stemmingsmakerij.

En ja : bij mij heeft de wold geen 50 meter van mijn paarden 2 schapen doodgebeten...
Wat voor mij betekend, dat ik aanpassing gedaan heb.
Paarden gaan vroeger naar binnen en de luiken zo dicht, dat er niets binnen kan komen.
Leuk is anders maar het zei zo.
Ik wil paarden en dus moet ik ook mojn verantwoordelijkheid voor hun zekerheid nemen. Zo simpel is het.

Ik ben het wel met je eens! Knap dat je het zo durft te verwoorden.

Ik vind dat wolven hier niet horen. Het kan niet in een zo dichtbevolkt land.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:10

Het is niet zwart/ wit..

Ik zei ook s"nachts op stal, maar als ze overdag aanvallen gaat die vlieger niet op. Dan heb je nog dat niet iedereen stallen heeft/ mag bouwen van de gemeente. Dan is er nog geen subsidie voor wolfwerende hekken voor paardenhouders (komt nu wel gelukkig), als de wolfwerende hekken afdoende helpen. Dan moet je dus zonder subsidie nog even zo'n 10.000 euro hebben liggen om in de omheining of de stallen te investeren..dat heeft niet iedereen.

De pony's in Wekerom stonden ook niet op een plek waar er gemakkelijk een aanval te verwachten was. Inmiddels is alles wel weg gehaald gelukkig.

Ik denk dat oordelen vanaf de zijlijn altijd makkelijk is, totdat het je zelf overkomt.

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:13

sasja0705 schreef:
Ik heb de beelden bekeken... maar mag ik heel stom vragen, waarom in hemelsnaam nu nog steeds kuddes (mini) ponies 24/7 buiten lopen ?
Waarom niet de moeite nemen om avonds naar binnen te halen?
Maar wel schreeuwen, petities tekenen, enz, enz.

Het is dus al lang bekend dat op de Veluwe 7 (of inmiddels zelfs 8?) roedels wolven zich gevestigd hebben.
En ook bekend dat jong volwassenen wolven een nieuw territorium gaan zoeken.
Ook bekend de verschillende aanvallen...
Dus waarom niet zelf al verantwoordelijkheid nemen voor de eigen dieren ?
In Stroe/Elspeet en omstreken waar aanvallen door wolven waren , werden nog steeds kuddes schapen en ponies aan hun "lot" overgelaten. Dag en nacht buiten met omheiningen van niets... geen enkele poging om de beesten tenminste snachts naar binnen te halen... maar oh, is natuurlijk werk, aanpassingen zijn nodig en qua plek misschien ook nog inkrimpen..
Nee, gaan we echt niet doen (ironie off)
Maar wel om afschot vragen.
Sorry, maar dat gaat bij mij niet zo makkelijk in.
Ik ben nog pro nog tegen wolf maar ik heb een hekel aan stemmingsmakerij.

En ja : bij mij heeft de wold geen 50 meter van mijn paarden 2 schapen doodgebeten...
Wat voor mij betekend, dat ik aanpassing gedaan heb.
Paarden gaan vroeger naar binnen en de luiken zo dicht, dat er niets binnen kan komen.
Leuk is anders maar het zei zo.
Ik wil paarden en dus moet ik ook mojn verantwoordelijkheid voor hun zekerheid nemen. Zo simpel is het.


Veel mensen met Shetlanders hebben daar helemaal geen stallen voor staan. Stallen bouwen is duur, en vergunningsplichtig.
Dus niet altijd mogelijk.

Maar heel simpel, als wolven s nachts geen eten vinden, gaan ze echt geen honger leiden, maar een paar uurtjes later jagen.
De enige werkbare oplossing is beheer, ook omdat de wolven dan tenminste weer schuw worden.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:14

Elisa2 schreef:
Het is niet zwart/ wit..

Ik zei ook s"nachts op stal, maar als ze overdag aanvallen gaat die vlieger niet op. Dan heb je nog dat niet iedereen stallen heeft/ mag bouwen van de gemeente. Dan is er nog geen subsidie voor wolfwerende hekken voor paardenhouders (komt nu wel gelukkig), als de wolfwerende hekken afdoende helpen. Dan moet je dus zonder subsidie nog even zo'n 10.000 euro hebben liggen om in de omheining of de stallen te investeren..dat heeft niet iedereen.

De pony's in Wekerom stonden ook niet op een plek waar er gemakkelijk een aanval te verwachten was. Inmiddels is alles wel weg gehaald gelukkig.

Ik denk dat oordelen vanaf de zijlijn altijd makkelijk is, totdat het je zelf overkomt.


:j


Helemaal mee eens.
Zo makkelijk dat vinger wijzen.
En nee snap ook niet alles, tot ik wellicht de mensen spreek...

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:23

DuoPenotti schreef:
De 4 ponys zijn overdag om 10 uur aangevallen....

Ik heb ook het geluk binnenstallen te hebben. Maar dat heeft gewoon niet iedereen.
En daar hoor je je ook in in te leven.
Niet het victim blaming wat bij onderwerp wolf erg flink gebeurt



Dan is mijn vraag : waar is de toezicht overdag om 10 uur ??

Deze aanval met opvreten en al gebeurt echt niet binnen 15 minuten , zelfs 30 lukt niet, want er is echt goed aan gegeten...
Dus 3 pogingen en een pakken kunnen krijgen en vervolgens opeten...


En verder: vind ik het benoemen van niet iedereen heeft stallen of mogelijkheden, toch wel erg hypocriet als men bedenkt dat half - nee, driekwart -bokt altijd roept, dat als je dieren niet fatsoenlijk kan houden, er niet aan moet beginnen...

En nee : 24/7 buiten, zonder beschutting, in wind en weer, zomers wie winters , achteraf met n klein draadje..
DAT vind ik dus niet fatsoenlijk.
Maar jammer genoeg is het hier in de buurt "normaal"

Dat is dus absoluut geen victimblaming maar puur en simpel feit.
Ik zou zeggen, rijd hier maar eens een rondje langs de dorpen - juist daar waar aanvallen waren en vertel mij dan, wat je ziet...

En verder " kind pakken" ?
Dat is pas paniek zaaien.

Kan ook ( en gebeurt ja met regelmaat) door hond, en dat toch wel vaker.

Of laten jullie met zijn allen kleine kinderen uit het zicht ergens alleen op de hei of in het bos spelen ?
Ook hier kun je gewoon aanpassen, jonge kids even niet alleen door bos naar school.


Maarja... aanpassingen of nu bij dieren of kinderen zijn altijd meer moeite als een petitie of n dagje mars in Den Haag...

En nog eens : ik heb hier nog geen 50meter van mij een aanval gehad

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:31

Ehm, de aanval was hier om de hoek..weiland notabene bij een huis! Schuilmogelijkheden van bomen.

Denk je dat mensen dit zelf verwacht hadden?

De helft van Bokt zegt juist dat je ze niet moet ophokken en niet op een te klein stuk moet houden. Dus ik snap dit vergelijk niet. Daarnaast hadden mensen de dieren al, de Wolf is degene die nieuw is. Moeten ze dan de pony's gelijk verkopen?
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 28-03-24 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:32

sasja0705 schreef:
DuoPenotti schreef:
De 4 ponys zijn overdag om 10 uur aangevallen....

Ik heb ook het geluk binnenstallen te hebben. Maar dat heeft gewoon niet iedereen.
En daar hoor je je ook in in te leven.
Niet het victim blaming wat bij onderwerp wolf erg flink gebeurt



Dan is mijn vraag : waar is de toezicht overdag om 10 uur ??

Deze aanval met opvreten en al gebeurt echt niet binnen 15 minuten , zelfs 30 lukt niet, want er is echt goed aan gegeten...
Dus 3 pogingen en een pakken kunnen krijgen en vervolgens opeten...


En verder: vind ik het benoemen van niet iedereen heeft stallen of mogelijkheden, toch wel erg hypocriet als men bedenkt dat half - nee, driekwart -bokt altijd roept, dat als je dieren niet fatsoenlijk kan houden, er niet aan moet beginnen...

En nee : 24/7 buiten, zonder beschutting, in wind en weer, zomers wie winters , achteraf met n klein draadje..
DAT vind ik dus niet fatsoenlijk.
Maar jammer genoeg is het hier in de buurt "normaal"

Dat is dus absoluut geen victimblaming maar puur en simpel feit.
Ik zou zeggen, rijd hier maar eens een rondje langs de dorpen - juist daar waar aanvallen waren en vertel mij dan, wat je ziet...

En verder " kind pakken" ?
Dat is pas paniek zaaien.

Kan ook ( en gebeurt ja met regelmaat) door hond, en dat toch wel vaker.

Of laten jullie met zijn allen kleine kinderen uit het zicht ergens alleen op de hei of in het bos spelen ?
Ook hier kun je gewoon aanpassen, jonge kids even niet alleen door bos naar school.


Maarja... aanpassingen of nu bij dieren of kinderen zijn altijd meer moeite als een petitie of n dagje mars in Den Haag...

En nog eens : ik heb hier nog geen 50meter van mij een aanval gehad

WAAROM moet alles wijken voor die wolven? WAAROM moet alles en iedereen aangepast worden voor die wolven? Wat is er zo leuk aan die wolven, en zeldzaam of bijna uitgestorven zijn ze niet bepaald.WAAROM toch???? Ik snap het echt niet. Dieren die wel zeldzaam zijn en in Nederland vrijwel uitgestorven en daarbij ongevaarlijk, zoals korhoenders, krijgen deze bescherming niet, integendeel, die zullen ook wel door wolven verslonden worden. Ik denk echt dat er iets politieks achterzit, dat men alle vee wil weghebben vanwege stikstof.