Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:09

Tieneke schreef:
En dat zoiets door zelfs vrouwen wordt geïnterpreteerd als zijnde 'uitnodigend'.

Ja dat gaat me vele fietsen kosten als ik ze niet meer op slot mag doen omdat ik te uitnodigend ben. Ja ik heb een grote reet. Maar dan vraag je blijkbaar om ongewenste aanrakingen. Als ik uit ga moet er ook altijd even iemand ongevraagd aan je zitten. En zo woest aantrekkelijk ben ik verder niet hoor. Alleen toevallig slaat mijn lichaam veel vet op op mijn heupen en kont. -O-

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:12

pmarena schreef:
Het doet mij altijd denken aan zo'n man die ergens de weg niet durft te vragen, en dat zijn vrouw dat ook niet mag doen :=


_O- hier moet ik echt om lachen want indertijd binnen de vrouwenbeweging maakten we grapjes dat dankzij de Tom Tom (een vd 1ste navigatiesystemen) wij een enorme vrijheid hadden gekregen daar we fluitend overal naar toe konden rijden, zelfs in Parijs, en geen mannen meer nodig hadden die slecht of niet kaart lazen en de weg niet wilden vragen en de vrouwen dat niet mochten. _O-

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:14

Als je zegt dat iemand z'n gulp open staat, is dat gewoon een mededeling van een feit. En dan wil je niet dat die persoon zichzelf voor schut zet.
Met jouw opmerking zet je imo net iemand voor schut. Je zegt zelf dat het een heel bizarre situatie was en dat ze uitnodigend stond om er een pets op te geven. Als je zoiets deelt, moet je ook reacties kunnen incasseren. Reacties die je gewoon willen laten nadenken.

Hoeveel mensen lachen trouwens niet iets weg maar zijn eigenlijk beschaamd? Daar zit imo trouwens ook een probleem van "toestemming geven", want onder druk kan ik me perfect zelfs een uitgesproken 'ja' inbeelden terwijl de diep vanbinnen iets helemaal mis voelt.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:29

Tieneke schreef:
Als je zegt dat iemand z'n gulp open staat, is dat gewoon een mededeling van een feit. En dan wil je niet dat die persoon zichzelf voor schut zet.
Met jouw opmerking zet je imo net iemand voor schut.


Nee dat vind ik niet. Het kan iemand toch gebeuren dat ze zich niet beseft dat ze er wel heel gek bij staat eigenlijk, zo met de derrière in de lucht, midden op een pad in de supermarkt? Als je al ziet hoeveel mensen dat niet in de gaten hebben dat hun wagentje midden op het pad staat :=

Met een grapje dat alleen diegene hoort, zet je juist niet voor schut. Je kan er op heel wat ongemakkelijkere manieren wat van zeggen hoor, dan dat iemand er mooi voor staat om er een pets op te geven := Niks zeggen vond ik ook een beetje raar en ongemakkelijk want ja ehhh, dan is het net alsof je daar expres stilletjes heimelijk naar iemands kont staat te staren ofzo :=

Ze had gewoon niet gezien dat ze niet alleen was en omdat het een beetje ongemakkelijk begon te worden dat ik daar stond te wachten om weer verder te kunnen lopen, moest ik toch wat zeggen :=
En als het een bekende is waar je regelmatig mee staat te grinniken / geintjes maakt dan is "mag ik er misschien even langs" wel erg afstandelijk :P



pien_2010 schreef:
pmarena schreef:
Het doet mij altijd denken aan zo'n man die ergens de weg niet durft te vragen, en dat zijn vrouw dat ook niet mag doen :=


_O- hier moet ik echt om lachen want indertijd binnen de vrouwenbeweging maakten we grapjes dat dankzij de Tom Tom (een vd 1ste navigatiesystemen) wij een enorme vrijheid hadden gekregen daar we fluitend overal naar toe konden rijden, zelfs in Parijs, en geen mannen meer nodig hadden die slecht of niet kaart lazen en de weg niet wilden vragen en de vrouwen dat niet mochten. _O-


Haha nou precies :=

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:35

pmarena schreef:
Nou ik was vorig jaar in de supermarkt hier en de vrouw van de bakker was daar ook, die stond een poos gebukt met zo'n strakke kont in de lucht stekend en mijn handen jeukten hoor :D Hier in huis krijgt een ieder dan ook een lekker klinkende *klets* want dan ga je er gewoon voor staan zeg maar := (ik krijg die dus zelf ook hè, even voor de duidelijkheid := )

Ik moest grinniken en zei tegen haar dat mijn handen jeukten en ze de volgende keer als ze zo uitnodigend ging staan, ze er om vroeg en een klinkende klets op de billen zou krijgen hoor, haha. Gelukkig moest zij er ook wel om lachen := Het was ook wel een tip natuurlijk ter besef dat ze er wel erg uitnodigend bij stond ;)

What the f did I just read...

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:36

poes schreef:
Ja bij veel die Dick picks sturen zal een bericht online hen weinig doen vrees ik… dat gaat ook echt om macht volgens mij.

Heb het wel eens gevraagd. 'Joh, waarom doe je dat nou.'
Was gewoon spannend. En puur een reactie uitvragen.

Maargoed, meeste mannen die een rondje sexting willen... Hebben geen idee dat de meid-die-ondertussen-wat-mee-ouwehoert- gewoon de was in de tussentijd aan het doen is enzo :+


Verder: Over bukken in de supermarkt: Ja, ik vis soms ook wel eens niet-ergonomisch iets uit het onderste vak. Maar verwacht dan geen opmerkingen van anderen :=

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:46

Ik ken iemand die jaren terug vreemd ging en zijn vriendin een vriendin van haar had ingezet om hem uit z’n tent te lokken. Enyway dat lukte, Hij stuurde die vriendin van haar een dickpick.
Helaas voor hem zette zijn eigen vriendin die op zijn FB met het verhaal er bij. Het banketstaaf voor hem was hij een zeer bekend ruiter is en dus heel...heel veel vrienden uit dat wereldje op FB had die zijn jongeheer in vol ornaat gezien hadden en de foto ook rond gedeeld werd toen hij hem zelf al verwijderd had.

Ik moet er altijd aan denken als ik hem op wedstrijd zie.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:46

Balenciaga schreef:
pmarena schreef:
Nou ik was vorig jaar in de supermarkt hier en de vrouw van de bakker was daar ook, die stond een poos gebukt met zo'n strakke kont in de lucht stekend en mijn handen jeukten hoor :D Hier in huis krijgt een ieder dan ook een lekker klinkende *klets* want dan ga je er gewoon voor staan zeg maar := (ik krijg die dus zelf ook hè, even voor de duidelijkheid := )

Ik moest grinniken en zei tegen haar dat mijn handen jeukten en ze de volgende keer als ze zo uitnodigend ging staan, ze er om vroeg en een klinkende klets op de billen zou krijgen hoor, haha. Gelukkig moest zij er ook wel om lachen := Het was ook wel een tip natuurlijk ter besef dat ze er wel erg uitnodigend bij stond ;)

What the f did I just read...


Je las gewoon een heel onschuldig geintje tussen bekenden die wel vaker grinniken om dingen.
En natuurlijk had ze die pets niet gekregen :=

Maar het is uiteraard niet Bokt proof weer dit want het wordt natuurlijk weer opgeblazen tot iets heel raars. Ben benieuwd of het plaatsen van de hele context nog verschil maakt of dat de raderen overuren blijven maken bij mensen zeg, djeez....

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:48

Popstra schreef:
Ik ken iemand die jaren terug vreemd ging en zijn vriendin een vriendin van haar had ingezet om hem uit z’n tent te lokken. Enyway dat lukte, Hij stuurde die vriendin van haar een dickpick.
Helaas voor hem zette zijn eigen vriendin die op zijn FB met het verhaal er bij. Het banketstaaf voor hem was hij een zeer bekend ruiter is en dus heel...heel veel vrienden uit dat wereldje op FB had die zijn jongeheer in vol ornaat gezien hadden en de foto ook rond gedeeld werd toen hij hem zelf al verwijderd had.

Ik moet er altijd aan denken als ik hem op wedstrijd zie.


Nou dat vind ik dan weer veel te ver gaan om iemand terug te pakken -O-

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:50

Ja zou ik ook niet doen. Hij stond bekend als vreemdganger dus tja, waar begin je aan!?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:55

pmarena schreef:
Je las gewoon een heel onschuldig geintje tussen bekenden die wel vaker grinniken om dingen.
En natuurlijk had ze die pets niet gekregen :=

Maar het is uiteraard niet Bokt proof weer dit want het wordt natuurlijk weer opgeblazen tot iets heel raars. Ben benieuwd of het plaatsen van de hele context nog verschil maakt of dat de raderen overuren blijven maken bij mensen zeg, djeez....


Ik vind het eigenlijk wel een heel goed voorbeeld van hoe iets voor de één heel normaal is en voor de ander dus echt niet.

Ik denk echt dat het daar wel vaker misgaat, het is bedoeld als een onschuldig grapje maar het valt verkeerd bij de ander.

Dickpics probeer ik altijd door te sturen naar familie van de verzender. Gaat via fb toch makkelijker dan insta.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:59

Klopt pmarena, die context is zo heel erg belangrijk en jullie kenden elkaar dus dan weet je ook hoe de ander dat grapje zal ontvangen.

Als kind heeft mijn vader mij een keer aan het nadenken gezet en ik vergeet het nooit meer. We waren op het strand en een vrouw kwam van de toilet af en er was iets fouts gegaan met haar kleren, bikini rechttrekken en je zag dus een blote borst hetgeen zij niet door had. Overal waar ze langs liep zag je mensen zich een kriek lachen achter haar rug (ik zal 4 jaar geweest zijn of ietsjes ouder). Mijn vader sprong op, zei tegen mijn moeder→ "A. ik pak eventjes je badjas voor die mevrouw want dit is niet fijn voor haar, vind je dat goed→ natuurlijk J dat vind ik goed" en met de badjas holde hij naar die mevrouw en sprak haar aan om vervolgens voorzichtig de badjas van mijn moeder rondom haar schouders te leggen, waarop zij alles dicht deed en hij met haar mee liep en bleef wachten netjes voor het hokje tot ze weer volledig netjes eruit zag en haar de badjas terug gaf. Mijn vader was arts, dus blote vrouwen had hij wel vaker mee te maken gehad (dat is een eufemisme := ) en ik weet nog de enorme fijngevoeligheid waarmee hij die actie deed en de enorme dankbaarheid van die mevrouw. Ik denk als je zoiets meemaakt als kind dat medebepalend is hoe je de wereld in kijkt.

Bv op dat overvolle strand waren er zat kinderen die datzelfde voorval meemaakten en zagen hoe hun ouders en omgeving, schik hadden om die blote borst van die mevrouw waar zij totaal geen erg in had dat die er per ongeluk uit bungelde. Die kinderen zullen een totaal andere perceptie van de wereld gekregen hebben nav dat voorval als ik denk ik zomaar→ of zeg ik nu iets raars cq onwaars?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-01-22 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:59

Nou sorry hoor maar als mensen zeggen dat ze jeukende handen krijgen van mijn kont als ik gebukt sta vind ik dat echt zwaar ongepast. En dan maakt het mij geen ene reet uit als het als grapje bedoeld wordt of als diegene dat thuis bij zijn of haar huisgenoten ook doet 8)7

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:01

Nee Pien, ik vind het een mooi verhaal <3 en ik denk dat je het correct zegt.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:01

pmarena schreef:
Tjonge wat een drama wordt er weer gemaakt zeg, pffft. Volgens sommigen mag je blijkbaar zelfs onder elkaar nergens meer een geintje over maken, en worden dingen meteen in het seksuele getrokken. Dan draag je zelf ook wel bij hoor aan een maatschappij waar dingen ver-seksualiseerd worden.

Je durft toch verdorie toch al bijna niet meer tegen iemand te zeggen dat z'n gulp openstaat, want ojee dan zat je blijkbaar naar zijn kruis te kijken :=



Seksueel of niet. Je blijft gewoon met je fikken van iemand af.
Hoe kun je in godsnaam uitnodigend staan ook? Je had van mij echt de wind van voren gekregen

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:03

Urbanus schreef:
pmarena schreef:
Je las gewoon een heel onschuldig geintje tussen bekenden die wel vaker grinniken om dingen.
En natuurlijk had ze die pets niet gekregen :=

Maar het is uiteraard niet Bokt proof weer dit want het wordt natuurlijk weer opgeblazen tot iets heel raars. Ben benieuwd of het plaatsen van de hele context nog verschil maakt of dat de raderen overuren blijven maken bij mensen zeg, djeez....


Ik vind het eigenlijk wel een heel goed voorbeeld van hoe iets voor de één heel normaal is en voor de ander dus echt niet.

Ik denk echt dat het daar wel vaker misgaat, het is bedoeld als een onschuldig grapje maar het valt verkeerd bij de ander.


En dat is precies wat ik ermee probeerde aan te geven :j Dat ik me voor kan stellen dat iemand wel eens een floepert maakt met dit soort dingen, uit een soort automatisme zonder meteen slechte bedoelingen. Ik hield me (met bijna bovenmenselijke inspanning := ) in om die pets niet daadwerkelijk te geven, maar een geintje er over maken tegen een bekende wordt ook al afgedaan als zwaar grens overschrijdend -O-


Popstra schreef:
Ja zou ik ook niet doen. Hij stond bekend als vreemdganger dus tja, waar begin je aan!?


Nou ja, dat is 1 ding, waar ik het op zich wel mee eens ben, logisch die gedachte :j

Maar wat je hier zegt kan ergens ook wel weer op de hoop van victim-blaming in dit topic, zo van het is een beetje je eigen schuld :=

Iemand over het internet uitsmeren op deze manier vind ik wel echt heel erg laag.... die foto delen gaat echt veel te ver grens-overschreidend. Vind ik dan weer, een ander wellicht niet.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-01-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:03

Pien, wat een mooie actie van je vader. Een gentleman.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:04

Popstra schreef:
Ik ken iemand die jaren terug vreemd ging en zijn vriendin een vriendin van haar had ingezet om hem uit z’n tent te lokken. Enyway dat lukte, Hij stuurde die vriendin van haar een dickpick.
Helaas voor hem zette zijn eigen vriendin die op zijn FB met het verhaal er bij. Het banketstaaf voor hem was hij een zeer bekend ruiter is en dus heel...heel veel vrienden uit dat wereldje op FB had die zijn jongeheer in vol ornaat gezien hadden en de foto ook rond gedeeld werd toen hij hem zelf al verwijderd had.

Ik moet er altijd aan denken als ik hem op wedstrijd zie.


Nou een dickpick op internet gooien lijkt me ook niet echt heel gepast. Dan verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau.

Maar over ongepast gedrag: zelfs in een relatie kan dit nog voorkomen hoor. Ik heb ook weleens iets meegemaakt waarvan ik echt dacht: WTF, wat denigrerend.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:06

Danique_G schreef:
pmarena schreef:
Tjonge wat een drama wordt er weer gemaakt zeg, pffft. Volgens sommigen mag je blijkbaar zelfs onder elkaar nergens meer een geintje over maken, en worden dingen meteen in het seksuele getrokken. Dan draag je zelf ook wel bij hoor aan een maatschappij waar dingen ver-seksualiseerd worden.

Je durft toch verdorie toch al bijna niet meer tegen iemand te zeggen dat z'n gulp openstaat, want ojee dan zat je blijkbaar naar zijn kruis te kijken :=



Seksueel of niet. Je blijft gewoon met je fikken van iemand af.
Hoe kun je in godsnaam uitnodigend staan ook? Je had van mij echt de wind van voren gekregen


Je kan blijkbaar niet zo goed lezen, ik heb helemaal niemand aangeraakt.
Opgewonden standje zeg... ohnee dat mag ik ook niet zeggen natuurlijk :=

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:09

Tieneke schreef:
Pien, wat een mooie actie van je vader. Een gentleman.


Klopt!

Ooit ook een gentleman als vriend gehad. Wij hadden van elkaar naaktfoto's gemaakt in een bepaalde setting thuis (erg romantisch dus). Na paar jaar ging de relatie uit en ging hij verhuizen. Ik was die foto's van ons glad vergeten. Na een paar weken kwam hij langs en vertelde dat hij die foto's glad vergeten was, maar ze gevonden had met uitpakken van zijn boeken en hij vond dat hij daar geen recht meer op had. Hij gaf ze aan mij terug met de negatieven zodat ik ze kon vernietigen hetgeen ik ook gedaan heb.
Zo doe je dat vind ik ipv uit wraak alles op internet slingeren.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:15

pmarena schreef:
Danique_G schreef:



Seksueel of niet. Je blijft gewoon met je fikken van iemand af.
Hoe kun je in godsnaam uitnodigend staan ook? Je had van mij echt de wind van voren gekregen


Je kan blijkbaar niet zo goed lezen, ik heb helemaal niemand aangeraakt.
Opgewonden standje zeg... ohnee dat mag ik ook niet zeggen natuurlijk :=



De insinuatie uitnodigend staan vind ik al onacceptabel. Je spreekt hiermee uit dat je plots recht hebt een actie uit te voeren.
En ja dat laat mij zeer ongemakkelijk voelen. Ik ben slachtoffer geweest van verkrachting en iedere keer als iemand insinueert dat ze een bepaald recht over mijn lichaam hebben word ik pissig. Rationeel of niet maar het triggert mij onwijs, want ik doe alles om weer alleen recht en beslissingsrecht over mijn lichaam te ervaren. Veel vrouwen hebben dit. Veel vrouwen zijn slachtoffer geweest van seksueel geweld in een vorm.
Dan maar een opgewonden standje maar ik zal dit nooit accepteren.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:26

pien_2010 schreef:
Klopt pmarena, die context is zo heel erg belangrijk en jullie kenden elkaar dus dan weet je ook hoe de ander dat grapje zal ontvangen.

Als kind heeft mijn vader mij een keer aan het nadenken gezet en ik vergeet het nooit meer. We waren op het strand en een vrouw kwam van de toilet af en er was iets fouts gegaan met haar kleren, bikini rechttrekken en je zag dus een blote borst hetgeen zij niet door had. Overal waar ze langs liep zag je mensen zich een kriek lachen achter haar rug (ik zal 4 jaar geweest zijn of ietsjes ouder). Mijn vader sprong op, zei tegen mijn moeder→ "A. ik pak eventjes je badjas voor die mevrouw want dit is niet fijn voor haar, vind je dat goed→ natuurlijk J dat vind ik goed" en met de badjas holde hij naar die mevrouw en sprak haar aan om vervolgens voorzichtig de badjas van mijn moeder rondom haar schouders te leggen, waarop zij alles dicht deed en hij met haar mee liep en bleef wachten netjes voor het hokje tot ze weer volledig netjes eruit zag en haar de badjas terug gaf. Mijn vader was arts, dus blote vrouwen had hij wel vaker mee te maken gehad (dat is een eufemisme := ) en ik weet nog de enorme fijngevoeligheid waarmee hij die actie deed en de enorme dankbaarheid van die mevrouw. Ik denk als je zoiets meemaakt als kind dat medebepalend is hoe je de wereld in kijkt.

Bv op dat overvolle strand waren er zat kinderen die datzelfde voorval meemaakten en zagen hoe hun ouders en omgeving, schik hadden om die blote borst van die mevrouw waar zij totaal geen erg in had dat die er per ongeluk uit bungelde. Die kinderen zullen een totaal andere perceptie van de wereld gekregen hebben nav dat voorval als ik denk ik zomaar→ of zeg ik nu iets raars cq onwaars?


Dat is nou echt een heer Pien, je hebt het niet van een vreemde zo te lezen dat je als zo'n fijn persoon overkomt +:)+ Ik vind dat ook, dat als iemand er onbewust bij loopt / zit / staat op een wat gevoelige manier waarvan je ziet dat het anderen opvalt, dat het netjes is om diegene daar bewust van te maken. Ook al is dat wat ongemakkelijk en zal je dan moeten besluiten op welke manier je daar het meest luchtig wat over kan zeggen.

En bij de ene persoon zal dat met een grapje zijn en de andere keer gewoon discreet met oogcontact met alleen die persoon wijzen zonder iets te zeggen, de andere keer weer anders.

En hoe dichterbij die ander staat, hoe "lomper" het kan. Maar dan kom je weer terug bij die discussie over "wat een lekker geil broekje" dat lang niet iedereen lijkt te snappen dat dat ook gewoon heel onschuldig, sarcastisch onder elkaar kan zijn zonder seksuele gevoelens erbij. De eerste die dat zei werd meteen in de pan gehakt :=

De ene groep mensen is nu eenmaal veel vrijer in hun doen en laten dan de andere groep, hier in de regio Rotterdam / om ons heen wordt er best veel uitgeflapt := Maar als iemand van een meer behoudend groepje daarmee in aanraking komt zal die dat wellicht "zwaarder" ervaren dan het bedoelt wordt. Dat is soms best lastig.

Wat the Voice betreft vertaalt dat naar dat ik me goed kan voorstellen dat grenzen wat kunnen vervagen als je al jaren rondwaart op zo'n Gooise matras.... dat is natuurlijk geen goede zaak binnen een omgeving die professioneel zou moeten zijn en waar minderjarigen rondlopen.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:00

Tieneke schreef:
Hoeveel mensen lachen trouwens niet iets weg maar zijn eigenlijk beschaamd? Daar zit imo trouwens ook een probleem van "toestemming geven", want onder druk kan ik me perfect zelfs een uitgesproken 'ja' inbeelden terwijl de diep vanbinnen iets helemaal mis voelt.

Dit, ik heb gisteren voor het eerst eens VI gekeken, wat krijg je daar een plaatsvervangende schaamte van. Die Johan Derksen snapt helemaal totaal niet wat het is om een vrouw te zijn en blijft alles maar wegwuiven.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:37

pmarena schreef:
pien_2010 schreef:
Klopt pmarena, die context is zo heel erg belangrijk en jullie kenden elkaar dus dan weet je ook hoe de ander dat grapje zal ontvangen.

Als kind heeft mijn vader mij een keer aan het nadenken gezet en ik vergeet het nooit meer. We waren op het strand en een vrouw kwam van de toilet af en er was iets fouts gegaan met haar kleren, bikini rechttrekken en je zag dus een blote borst hetgeen zij niet door had. Overal waar ze langs liep zag je mensen zich een kriek lachen achter haar rug (ik zal 4 jaar geweest zijn of ietsjes ouder). Mijn vader sprong op, zei tegen mijn moeder→ "A. ik pak eventjes je badjas voor die mevrouw want dit is niet fijn voor haar, vind je dat goed→ natuurlijk J dat vind ik goed" en met de badjas holde hij naar die mevrouw en sprak haar aan om vervolgens voorzichtig de badjas van mijn moeder rondom haar schouders te leggen, waarop zij alles dicht deed en hij met haar mee liep en bleef wachten netjes voor het hokje tot ze weer volledig netjes eruit zag en haar de badjas terug gaf. Mijn vader was arts, dus blote vrouwen had hij wel vaker mee te maken gehad (dat is een eufemisme := ) en ik weet nog de enorme fijngevoeligheid waarmee hij die actie deed en de enorme dankbaarheid van die mevrouw. Ik denk als je zoiets meemaakt als kind dat medebepalend is hoe je de wereld in kijkt.

Bv op dat overvolle strand waren er zat kinderen die datzelfde voorval meemaakten en zagen hoe hun ouders en omgeving, schik hadden om die blote borst van die mevrouw waar zij totaal geen erg in had dat die er per ongeluk uit bungelde. Die kinderen zullen een totaal andere perceptie van de wereld gekregen hebben nav dat voorval als ik denk ik zomaar→ of zeg ik nu iets raars cq onwaars?


Dat is nou echt een heer Pien, je hebt het niet van een vreemde zo te lezen dat je als zo'n fijn persoon overkomt +:)+ Ik vind dat ook, dat als iemand er onbewust bij loopt / zit / staat op een wat gevoelige manier waarvan je ziet dat het anderen opvalt, dat het netjes is om diegene daar bewust van te maken. Ook al is dat wat ongemakkelijk en zal je dan moeten besluiten op welke manier je daar het meest luchtig wat over kan zeggen.

En bij de ene persoon zal dat met een grapje zijn en de andere keer gewoon discreet met oogcontact met alleen die persoon wijzen zonder iets te zeggen, de andere keer weer anders.

En hoe dichterbij die ander staat, hoe "lomper" het kan. Maar dan kom je weer terug bij die discussie over "wat een lekker geil broekje" dat lang niet iedereen lijkt te snappen dat dat ook gewoon heel onschuldig, sarcastisch onder elkaar kan zijn zonder seksuele gevoelens erbij. De eerste die dat zei werd meteen in de pan gehakt :=

De ene groep mensen is nu eenmaal veel vrijer in hun doen en laten dan de andere groep, hier in de regio Rotterdam / om ons heen wordt er best veel uitgeflapt := Maar als iemand van een meer behoudend groepje daarmee in aanraking komt zal die dat wellicht "zwaarder" ervaren dan het bedoelt wordt. Dat is soms best lastig.

Wat the Voice betreft vertaalt dat naar dat ik me goed kan voorstellen dat grenzen wat kunnen vervagen als je al jaren rondwaart op zo'n Gooise matras.... dat is natuurlijk geen goede zaak binnen een omgeving die professioneel zou moeten zijn en waar minderjarigen rondlopen.


Ik kom uit dezelfde regio en ik snap jouw opmerking heel goed.
Zeker in havenbedrijven kan men behoorlijk grof zijn onder elkaar, maar ook soms tegen bezoekers.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:55

Rotterdamse grootsmoelen noemen wij dat :=

Maar ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook wel leuker vindt, met wat mensen om me heen die er wel eens wat uit flappen. Er zijn toch mensen om je heen waarvan je gaandeweg wel weet dat je daar over en weer een lolletje mee kan maken en wat er uit kan flappen dat je bij een onbekende niet zou doen :=

En die dan ook wel eens iets zeggen dat eigenlijk "niet kan" maar je weet wie het zegt, en dat het onschuldig vermaak is :j Een beetje van die plaagstootjes uitdelen weet je wel. Maakt het leven toch wat bruisender ofzo, elkaar een beetje op een grappig / onschuldige manier plagen :))

Ik vind het wel fijn dat die mensen er mogen zijn. Zou saai worden als we allemaal van die altijd über-correcte droogkloten worden..... onder elkaar moeten bepaalde dingen kunnen tussen mensen die een beetje gekkigheid wel kunnen waarderen :j