Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:23

Wat gaan jullie doen tijdens de verkiezingsnacht? Opblijven en alles volgen? Enerzijds ben ik wel nieuwsgierig, maar anderzijds vind ik het té spannend en ben ik bang voor een enorme deceptie als Trump toch succesvoller blijkt te zijn dan de peilingen aangeven. Een triomfantelijke Trump, ik denk niet dat ik dat aan kan zien %)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:26

Blussem schreef:
Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat mensen die een winkel hebben, restaurant of andere beroep waarbij corona maatregelen failsement betekent of dik in de schulden mogelijk juist op Trump stemmen.

Het is maar net wat jou belangen zijn. Eigenlijk is het grootste probleem dat men maar kan kiezen uit twee kandidaten waardoor in zulke gevallen moet kiezen uit de minste kwade dan dat je opzoek kan gaan naar een president die het beste bij je past.

Ik verwacht nu dat alle anti corona mensen massaal op Trump zullen stemmen. En ik denk dat dit ook geld voor alle mensen die een hobby met vuurwapens hebben of in de handel of verkoop van zitten.

Ik denk dat mensen die op het platteland wonen meer gebaat zijn bij republikeins bewind (al zullen ze wellicht ook niet per definitie pro Trump zijn)
Las een tijdje terug dat dat kromme kiessysteem in de USA eigenlijk ter bescherming is van de rural states. Dan wordt dat kiessysteem toch gelijk iets begrijpelijker, want ik snap best dat als je in een fijne plattelandsgemeenschap woont, je niet zit te wachten op het grootstedelijk beleid.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:27

Askja schreef:
Wat gaan jullie doen tijdens de verkiezingsnacht? Opblijven en alles volgen? Enerzijds ben ik wel nieuwsgierig, maar anderzijds vind ik het té spannend en ben ik bang voor een enorme deceptie als Trump toch succesvoller blijkt te zijn dan de peilingen aangeven. Een triomfantelijke Trump, ik denk niet dat ik dat aan kan zien %)

Wanneer Trump word herkozen geeft dat voor mij het verval van normen en waarden in de USA aan. Maar wanneer het de keus van het volk is, tja . Het is zo’n andere wereld daar , ik denk dat we ons daar geen echte voorstelling van kunnen maken als nuchtere Hollanders . Blijf wel even wat langer op of eerder mijn bed uit .

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:07

Ik ben bang dat er pas in de vroege ochtend iets te zeggen valt over de uitslag. En helaas moet er de volgende dag gewoon weer gewerkt worden. Dus opblijven zit er niet in.

Bigone, je hebt gelijk maar ze krijgen dat per behandelde patiënt, niet per overleden patiënt.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:14

Karl66 schreef:
Ik ben bang dat er pas in de vroege ochtend iets te zeggen valt over de uitslag. En helaas moet er de volgende dag gewoon weer gewerkt worden. Dus opblijven zit er niet in.

Bigone, je hebt gelijk maar ze krijgen dat per behandelde patiënt, niet per overleden patiënt.

Klopt, zeg ook niet dat het per dode is maar per patient.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:23

Jeetje, het wordt nóg spannender.
Het is dus zo dat er eigenlijk altijd een "concede speech" wordt gegeven als van een van de kandidaten duidelijk wordt dat ie niet meer kan winnen. Er zijn nog andere formaliteiten die dan worden afgehandeld maar die doen dan eigenlijk niets meer omdat een van de kandidaten zich dan terug heeft getrokken. Die formaliteiten zouden in een extreem geval nog wel eens roet in het eten kunnen gooien :\

Echt heftig dit.


mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:23

Askja schreef:
Wat gaan jullie doen tijdens de verkiezingsnacht? Opblijven en alles volgen? Enerzijds ben ik wel nieuwsgierig, maar anderzijds vind ik het té spannend en ben ik bang voor een enorme deceptie als Trump toch succesvoller blijkt te zijn dan de peilingen aangeven. Een triomfantelijke Trump, ik denk niet dat ik dat aan kan zien %)


Ik blijf er niet voor op hoor. Ik vind de theorie vooraf en de duiding achteraf het interessantst. Bovendien denk ik niet dat de verschillen in beleid nu daadwerkelijk een heel groot verschil gaan maken voor de huidige problemen en misstanden.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:35


nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:46

Rinske schreef:
Kijk nou, terroristische Trump aanhangers die een Biden/Harris bus en auto van de weg proberen te rijden, en Trump vindt het fantastisch en moedigt het nog aan ook. Dit lijkt IS wel, bizar. Ze hebben door dreigementen die zijn ontvangen 3 campagne bijeenkomsten af moeten lassen.

https://twitter.com/ericcervini/status/ ... 59395?s=19

https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 32869?s=19


Vreselijk... dit ook: https://twitter.com/veekmo/status/1322562487007457281

Als ik die Tweet mag geloven rijden ze graag door zwarte buurten met hun pickups en geweren. Supertriest.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:25

Ohh mennn.. Ik ben zo bang dat het daar straks echt helemaal mis gaat...

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:03

Mariska_28 schreef:
Ohh mennn.. Ik ben zo bang dat het daar straks echt helemaal mis gaat...
Dit gaat inderdaad mega uit de hand lopen daar, te bizar voor woorden. En ik vrees ook voor de landen/mensen buiten de US.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:20

mysa schreef:
Askja schreef:
Wat gaan jullie doen tijdens de verkiezingsnacht? Opblijven en alles volgen? Enerzijds ben ik wel nieuwsgierig, maar anderzijds vind ik het té spannend en ben ik bang voor een enorme deceptie als Trump toch succesvoller blijkt te zijn dan de peilingen aangeven. Een triomfantelijke Trump, ik denk niet dat ik dat aan kan zien %)


Ik blijf er niet voor op hoor. Ik vind de theorie vooraf en de duiding achteraf het interessantst. Bovendien denk ik niet dat de verschillen in beleid nu daadwerkelijk een heel groot verschil gaan maken voor de huidige problemen en misstanden.
Ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat vier jaar rust middel Biden nog niet eens verkeerd kan zijn. Alles rustig laten aarden, herstel en dan vanuit een jongere/nieuwe visie (het)opbouwen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:03

Ailill schreef:
Mariska_28 schreef:
Ohh mennn.. Ik ben zo bang dat het daar straks echt helemaal mis gaat...
Dit gaat inderdaad mega uit de hand lopen daar, te bizar voor woorden. En ik vrees ook voor de landen/mensen buiten de US.

Waar volgen jullie deze dingen? In het algemeen hou ik me niet zo bezig met politiek maar ik vraag me wel af wat er precies aan het gebeuren is... (Geen zorgen, ik ben op de hoogte van de 'basics'... _O- Maar als er ergens een overzichtelijke site is waar je alles een beetje kan volgen, zou iemand daar een link van kunnen plaatsen?)

Die Twitter filmpjes van hierboven zijn echt gewoon 'eng' op een manier. Het idee ook dat mensen zich zo opwinden in de politiek daar dat ze hun tijd spenderen aan het lastigvallen van andere mensen. Die auto's met vlaggen die de bus insluiten geeft me echt een naar gevoel, beetje 'onheilspellend'.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:26

Rinske schreef:
Kijk nou, terroristische Trump aanhangers die een Biden/Harris bus en auto van de weg proberen te rijden, en Trump vindt het fantastisch en moedigt het nog aan ook. Dit lijkt IS wel, bizar. Ze hebben door dreigementen die zijn ontvangen 3 campagne bijeenkomsten af moeten lassen.

https://twitter.com/ericcervini/status/ ... 59395?s=19

https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 32869?s=19


Absolute waanzin. En dat Trump het dan ook nog aanmoedigt... Wat een verschrikking.

Ik blijf er niet voor op, maar ik geloof dat RTL4 vanaf woensdagochtend 06.00 een special uitzend over de verkiezingen? Dat vind ik wel interessant om de wekker er voor te zetten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:28

DezeNaam schreef:
Ailill schreef:
Dit gaat inderdaad mega uit de hand lopen daar, te bizar voor woorden. En ik vrees ook voor de landen/mensen buiten de US.

Waar volgen jullie deze dingen? In het algemeen hou ik me niet zo bezig met politiek maar ik vraag me wel af wat er precies aan het gebeuren is... (Geen zorgen, ik ben op de hoogte van de 'basics'... _O- Maar als er ergens een overzichtelijke site is waar je alles een beetje kan volgen, zou iemand daar een link van kunnen plaatsen?)

Die Twitter filmpjes van hierboven zijn echt gewoon 'eng' op een manier. Het idee ook dat mensen zich zo opwinden in de politiek daar dat ze hun tijd spenderen aan het lastigvallen van andere mensen. Die auto's met vlaggen die de bus insluiten geeft me echt een naar gevoel, beetje 'onheilspellend'.

Ik kijk graag de filmpjes van TLDR US op youtube, is goeie neutrale berichtgeving (met bronnen erbij voor als je hun beweringen wil checken).

pien_2010

Berichten: 43311
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:03


Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:29

Bij Op1 nu discussie over de aanstaande verkiezingen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:51

Zo dat was een slecht artikel. Ik snap best dat ze de euforie van een mogelijke overwinning willen downplayen, maar dan zou het wel fijn zijn als het artikel inhoudelijk klopt.

Om te beginnen gaan ze ervan uit dat alleen Trafalgar het bij het rechte eind zat en dat alle andere peilers er volledig naast zaten. Dat is gewoon onjuist, de overwinning van Trump viel binnen de foutmarge van de meeste peilingen. En een overwinning van Trump ligt nou eigenlijk niet meer binnen diezelfde foutenmarges. De reden waarom dat een soort perfect storm, die in de laatste dagen de peilingen in één keer in het voordeel van Trump lieten veranderen. Omdat de meeste peilingen op dat moment al gedaan waren, werd dat te laat gezien. Waren de verkiezingen een week eerder geweest, net voor de mededeling dat de FBI Clinton ging onderzoeken, dan waren de meerderheid van de zwevende kiezers niet naar Trump overgestapt, dan had Clinton gewoon gewonnen en had niemand de peilingen van Trafalgar serieus genomen.

Het idee dat de peilingen er volledig naast zaten is gewoon bullshit. En het idee dat Trafalgar het wel goed gezien had, omdat ze beter zien wat er bij de kiezers aan de hand is, is even grote bullshit. Ze hebben gewoon geluk gehad, dat door het aangekondigde FBI onderzoek leek alsof hun meetmethode een betere manier van meten was.

Daarom is het gewoon niet te vergelijken. Biden is veel populairder dan Clinton, Trump is veel minder populair geworden, Trump heeft op de twee belangrijkste verkiezingsthema's, corona en de economie, standpunten die tegen zestig tot tachtig procent van de bevolking ingaan, er is geen onderzoek naar Biden aangekondigd, een groot deel van de stemmen is al uitgebracht en kan niet meer gewijzigd worden. En misschien nog wel het belangrijkste, die kiezers uit het artikel, die normaal nooit gaan stemmen en voor Trump wel uit stoel komen, die waren er in 2016 ook al. Toen was de animo onder de Trump stemmers in tegenstelling tot de Clinton stemmers ook al heel groot. Dat was één van de redenen waarom hij gewonnen heeft, hij wist zijn stemmers wel te activeren. Maar nu is de animo onder de Biden stemmers, of eigenlijk de anti Trump stemmers, nog groter dan onder de Trump stemmers.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:25

En toch? Je weet het niet, hij heeft twee schandalen overleefd in aanloop naar en tijdens zijn presidentschap, ondanks dat is hij gekozen en president gebleven. Terwijl ik na het filmpje over hoe hij met vrouwen omging terwijl hij getrouwd was zou verwachten dat geen enkele vrouw op hem zou stemmen. Ik zou willen dat mensen hem nu echt zat zijn maar ben er nog niet zo zeker van, spannend word het in ieder geval wel.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:40

pien_2010 schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b963f9c5/

Hopelijk klopt dit niet,maar net als Berdien hou ik mijn hart vast en Ben ik niet overtuigd vd nederlaag van Trump!
Dat had ik ook 4 jaar geleden en ik hoop zo dat ik ongelijk heb!

Ik ben er ook niet van overtuigd dat Biden gaat winnen. In het artikel gaat het bijvoorbeeld over Florida, een cruciale staat. Biden doet het daar slechter onder een belangrijke groep kiezers, latino's van (m.n.) Cubaanse origine, dan Clinton in 2016. Ik denk dat Trump daar ruim gaat winnen, en dat dat ook geldt voor enkele andere swing states. Ik vermoed dat de kiezers die nog twijfelen Trump zijn falende coronabeleid minder kwalijk nemen dan wordt aangenomen. De Amerikanen die hem daar hard op afrekenen hebben allang besloten op Biden te stemmen (lees:tegen Trump).
Verder is het gewoon een gut-feeling dat Trump opnieuw wint, en dat is niet per se gebaseerd op facts and figures. Meer op het gevoel dat Amerikanen sowieso massaal van het padje zijn. En dat Trump daardoor al met zo ongelooflijk veel b*llshit is weggekomen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:08

Heeft iemand van jullie het interview met Ayaan gezien?
Zij denkt dat als Biden wint de republikeinen thuis hun wonden gaan likken, maar dat als Trump wint de riots weer full blown gaan uitbarsten onder het extreem linkse deel van de bevolking.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 06:46

elnienjo schreef:
Heeft iemand van jullie het interview met Ayaan gezien?
Zij denkt dat als Biden wint de republikeinen thuis hun wonden gaan likken, maar dat als Trump wint de riots weer full blown gaan uitbarsten onder het extreem linkse deel van de bevolking.

Apart, mijn gevoel is juist dat het andersom gaat zijn.. Kijk ook naar het klemrijden van de bus van Biden.

Misschien is beide wel waar, het is (voor mijn gevoel) zo gepolariseerd daar op dit moment.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:28

elnienjo schreef:
Heeft iemand van jullie het interview met Ayaan gezien?
Zij denkt dat als Biden wint de republikeinen thuis hun wonden gaan likken, maar dat als Trump wint de riots weer full blown gaan uitbarsten onder het extreem linkse deel van de bevolking.

Ayaan :') . Niemand neemt dat mens nog serieus behalve Fox en QAnon.

Trump trucks reden gisteren bijna een Biden Bus van de weg, Trump supporters drongen in Michigan eerder gewapend het Capitool binnen, Trump supporters blokkeren ingangen van stembureaus, en jij komt hiermee aan? Kom op.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:37

Ayaan praat vanuit haar eigen straatje, vandaar dat ze vertelt hoe geweldig de mensen aan haar kant van het politieke spectrum zijn en hoe slecht aan de andere kant. Niet zo relevant dus.

Dit artikel laat zien waarom Trump weliswaar nog steeds een kleine kans heeft om te winnen, maar waarom het veel realistischer is dat Biden gaat winnen: https://fivethirtyeight.com/features/tr ... n-in-2016/

Het verschil is veel groter dan in 2016. Toen viel de kans op winst van Trump binnen de standaard deviatie van de peilingen en nu erbuiten. Als de afwijking in de peilingen net zo groot zou zijn als in 2016 en allemaal weer in het voordeel van Trump zou zijn, dan wint Biden nog steeds met meer dan 300 kiesmannen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:07

Volkomen naïef (of: bewust vooringenomen) om te denken dat 'de Republikeinen' zich zomaar gaan neerleggen bij een nederlaag van Trump en 'thuis hun wonden gaan likken'. Trump en zijn kliek hebben de sfeer volledig vergiftigd en het wantrouwen onder Republikeinse kiezers maximaal opgevoerd door een voor hen negatieve verkiezingsuitslag op voorhand als onbetrouwbaar en frauduleus te bestempelen. Daarbij probeert Trump zich momenteel een aura van onoverwinnelijkheid aan te meten waar veel aanhangers maar al te graag in geloven. Mocht hij verliezen, dan zal hij zich daar niet bij neerleggen. Niet alleen uit strategische overwegingen, ook omdat hij het als Trump zijnde gewoon niet zal kunnen opbrengen. Hij zal de zaak dus gaan opstoken, en zijn aanhang is inmiddels dermate opgefokt dat die zich maar al te graag laten opfokken. Die gaan echt niet thuis hun wonden likken, een deel gaat woedend de straat (en het internet) op om de hun ontnomen overwinning alsnog op te eisen, desnoods met geweld vrees ik.