steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:25

tienus63 schreef:
mysa schreef:
Alleen al het feit dat er überhaupt financiering mogelijk is, geeft aan dat het, althans in die gevallen, nog wel meevalt.
Hier sloeg de bank al bij voorbaat de deur dicht want: u zit in de verkeerde branche.

Omdat de boeren onderpand hebben, grond.
En als hun bedrijf warm gesaneerd wordt, kunnen ze eerst de bank af tikken. En als er nog wat overblijft, kunnen dat wat ze gekregen hebben om bedrijf te beëindigen meteen weer terug geven aan Den Haag.


Als het landbouwgrond blijft is het onbelast als het nieuwe bestemming krijgt zou de grondprijs hoger kunnen zijn dan de agrarische waarde.
Maar vergis je niet in de stille reserves van sommige bedrijven.

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:39

senna21 schreef:
Ik heb zeker sympathie voor boeren. Ik kom zelf ook uit een agrarische familie.
Maar ik zie ook dat ons economisch systeem, ook voor boeren, uit zijn voegen groeit en de menselijke (en dierlijke) maat al lang en breed voorbij is.

Ik snap deze protesten heel goed. Een boer is tegenwoordig een grote ondernemer. En ik vraag mij af of dit voor iedereen wel een vrijwillige keuze is geweest.

Maar: Een deel van de boeren is ook een kei in 'slachtoffer-gedrag'.
Zij voelen zich altijd het slachtoffer. Altijd de schuld van Den Haag, Europa, de banken. Zij doen niets... ze willen met rust gelaten worden, maar willen wel het Europees geld.
Niet alleen nu... dat is al jaren zo.
Toen het melkquotum ophield, een flink aantal boeren als een malle ging schaalvergroten - terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat dit niet de manier is om duurzame landbouw (ook voor hun eigen toekomst) te realiseren.
Toen kwam de mestwet... om alles weer een beetje te reguleren... maar het (de uitstoot) is de samenleving inmiddels -letterlijk- boven het hoofd gestegen.
De weilanden van nu zijn niet te vergelijken met de graslanden van 30 jaar geleden, pure monocultuur waarin steeds minder ruimte is voor natuur.

En als er geen regels waren m.b.t. bestrijdingsmiddelen, mest en landgebruik zou een flink deel van de boeren de natuur 'aan de r...t roesten', evenals dierenwelzijn. En of ze nu vlees, melk etc. produceren voor Nederland of Timboektoe... Ik denk niet dat een flink deel daar niet wakker van ligt. Het gaat om winst... Ook hier geldt, de goeden moeten lijden onder de kwaden.

De boeren lijken nu een eenheid, maar als het er om aankomt gaat een flink aantal voor 'ieder voor zich, en God voor ons allen".
Ik hoop oprecht dat deze actie tot iets moois gaat leiden, maar er is nog een lange weg te gaan.


Ik quote deze post even helemaal omdat het precies is wat ik ook denk en ik hoop dat je verhaal niet ondersneeuwt.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:43

Nou die boeren die de tram blokkeren das niet tof Afbeelding

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:54

Kinke schreef:
Wat is dat toch dat boeren alleen maar voor hun eigen familie en eigen land mogen produceren? Gaan we morgen ook naar Tata Steel om hun te zeggen dat ze niet meer mogen exporteren? En alle andere bedrijven in Nederland die (veel) exporteren?


Tata steel twijfelt ook aan bevindingen van het RIVM dus toepasselijk voorbeeld :D
Maar de grafietregens van Tata zijn echt verschrikkelijk.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:54

Pinacolada schreef:
Mijn vriend is vandaag zowel in Bilthoven als den haag geweest en heeft niks vervelends gezien of gehoord, saamhorigheid en alles positief.

RTL nieuws begon net met al het negatieve wat vandaag was gebeurd.... media doet ook wat.

Hier ook alleen maar positieve berichten van mensen die er aanwezig waren.
Als je kijkt naar hoeveel mensen er op de been waren vandaag tijdens de demonstratie en dan vergelijkt met die in Amsterdam vorige week en dan even kijkt naar hoeveel man er is opgepakt of iig verwijderd door de politie. Of kijk even naar Madrid...
(Maar ben serieus blij, opgelucht zelfs, dat het weer zo'n goeie sfeer was!!!)


sassefras schreef:
Nou die boeren die de tram blokkeren das niet tof [ [url=m/T4EXNU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Da's toch t leger die op de trambaan staat, of kijk ik niet goed?

fransje23 schreef:
Maar vergis je niet in de stille reserves van sommige bedrijven.

Maar vergis je ook niet in de rode cijfers waarin sommige bedrijven zitten.
Is altijd 2 kanten op.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:57

Vanavond debat tussen D66 en de voorman van agractie van Pauw.
Hoop dat het een verhelderend gesprek wordt en geen bemoeienis van presentator.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:00

sassefras schreef:
Nou die boeren die de tram blokkeren das niet tof [ [url=m/T4EXNU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/quote]
Da's toch t leger die op de trambaan staat, of kijk ik niet goed


Jij wel maar journalisten duidelijk niet

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:02

Jaan81 schreef:
fransje23 schreef:
Maar vergis je niet in de stille reserves van sommige bedrijven.

Maar vergis je ook niet in de rode cijfers waarin sommige bedrijven zitten.
Is altijd 2 kanten op.


Daar vergis ik mij niet hoor :) Ieder bedrijf is sowieso uniek.
De tendens in dit topic neigt vaak dat alle boeren straatarm zijn maar dat is tekort door de bocht. De spreiding is enorm van straatarm tot miljonair en alles er tussen.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:10

Echt respect voor de boeren en hoe de protesten verliepen. Geloof me de meeste boeren willen helemaal niet protesteren, die willen namelijk op hun bedrijf zijn en hun vak uitoefenen. Het kabinet, de regering heeft het echter zo ver laten komen dat deze acties allemaal nodig zijn. Ik hoop dat deze acties zin hebben gehad en er veranderingen komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:14

Net op de radio een boer die net zo lang op het Malieveld blijft tot er iets veranderd...
Tja, want veranderingen worden tenslotte in 1 dag doorgevoerd :')

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:20

MarjanB schreef:
Die linkse vega lui die ingehuurd worden zijn veelal uitkeringstrekkers die alleen maar rellen omdat het kan. Die mogen ze van mij wel eens hard aanpakken.


Lekker respectloos en ongenuanceerd 8)7
Alsof iedereen die een uitkering krijgt dat graag wil en te lui is om te werken.
Met dit soort opmerkingen, waarbij je duidelijk laat merken dat je maar wat roeptoetert, bereik je echt je doel niet.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:25

Heeft het protest van vandaag nog wat opgeleverd buiten toezeggingen van Wilders en Baudet?

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:27

fransje23 schreef:
Heeft het protest van vandaag nog wat opgeleverd buiten toezeggingen van Wilders en Baudet?


:D

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:31

Nikass schreef:
MarjanB schreef:
Die linkse vega lui die ingehuurd worden zijn veelal uitkeringstrekkers die alleen maar rellen omdat het kan. Die mogen ze van mij wel eens hard aanpakken.


Lekker respectloos en ongenuanceerd 8)7
Alsof iedereen die een uitkering krijgt dat graag wil en te lui is om te werken.
Met dit soort opmerkingen, waarbij je duidelijk laat merken dat je maar wat roeptoetert, bereik je echt je doel niet.


Dit past mooi in het straatje van de PVV.
Dat de PVV in 2015 een motie indiende om de intensieve veeteelt en bio-industrie z.s.m. af te bouwen, met name om dierenwelzijn, dieren- en volksgezondheidsredenen, dat zijn veel boeren vergeten of weten zij niet. Hoezo komen ze op voor de boeren? En krijgt GL en D66 de schuld van alles?
Tevens wil de PVV een Nexit en dan is het over met de Europese subsidies.

Wat betreft het betalen van de klimaatactivisten, ik hoorde dat de boerenprotesten worden gesponsord door o.a. slachterijen en voeder- en vleesbedrijven.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:34

Die betalen de koffie en thee, lunchpakket,toilet wagen, aggregaten.
Maar de boeren krijgen geen vergoeding dat ze demonstreren.
Dat is het verschil.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:35

Als de activisten betaald krijgen zijn ze dus aan het werk en dus niet werkeloos! ;)

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:35

tienus63 schreef:
Die betalen de koffie en thee, lunchpakket,toilet wagen, aggregaten.
Maar de boeren krijgen geen vergoeding dat ze demonstreren.
Dat is het verschil.


En ze doen de marketing ;)

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:35

En ik lees hierboven net dat de regering het zover heeft laten komen, de rechtse regering dus, en voor zover ik weet stemmen de meeste boeren traditiegetrouw rechts.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:38

Complimenten voor onze boeren.. In Rotterdam kon het blijkbaar weer eens niet zonder geweld.

https://www.ad.nl/binnenland/tientallen-aanhoudingen-bij-grimmig-protest-in-rotterdam-meerdere-agenten-gewond-geraakt~ad9e3317/

Overigens praten de PVV en FvD naar de mond van de burger. Heel veel dingen stemmen ze weg.
En D66 heeft gezegd dat de veestapel moest halveren.

Toen ik vanmiddag naar huis ging wist ik niet wat ik zag. De hele Utrechtsebaan vol tractoren... Stiekem vond ik het wel super indrukwekkend dat er zoveel boeren waren gekomen.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:41

Maar ook bij de klimaatactivistenwordt de soep niet zo heet gegeten als die wordtnopgediend.

    Extinction Rebellion betaalt enkele vrijwilligers

    Klimaatactiegroep Extinction Rebellion betaalt vergoedingen aan een paar vrijwilligers die veel werk verzetten binnen de organisatie. Dat zegt woordvoerder Egbert Born in reactie op berichtgeving van De Telegraaf.


    ‘Klimaatdemonstranten worden betaald’, kopt De Telegraaf dinsdag. Dat klopt niet, zegt Born. ‘Extinction Rebellion betaalt geen demonstranten om de straat op te gaan.’ Wat wel klopt is dat de klimaatactiegroep sommige vrijwilligers een vergoeding van 170 euro uitbetaalt.


    Volgens Born gaat het daarbij om mensen die veel tijd steken in de organisatie van het klimaatprotest en inkomsten mislopen omdat zij opdrachten laten schieten of vrij moeten nemen van hun werk. Zij ondertekenen daarvoor een vrijwilligerscontract met Extinction Rebellion. Tot nu toe hebben vier mensen zo’n contract ondertekend. ‘Mensen moeten wel aangeven dat zij het geld echt nodig hebben’, aldus Born.

    Voor de financiering van de acties haalt Extinction Rebellion geld op via crowdfunding. Daarmee is inmiddels ruim 34 duizend euro opgebracht. De Nederlandse afdeling krijgt ook geld van de grotere Britse zusterorganisatie die onlangs een donatie van een kwart miljoen pond (287 duizend euro) ontving van rockband Radiohead.

    Rijke filantropen

    De Britten droegen 5.000 pond (ruim 5.700 euro) bij aan de acties in Nederland. Uit de Verenigde Staten ontving Extinction Rebellion Nederland een donatie van 10.000 dollar (ruim 9.000 euro).

    In de VS hebben rijke filantropen onlangs het Climate Emergency Fund opgericht dat tot doel heeft klimaatacties wereldwijd te ondersteunen. Een van de oprichters is Rory Kennedy, de jongste dochter van de in 1968 vermoorde senator Robert Kennedy. Ook Aileen Getty, kleindochter van de in 1976 overleden oliemagnaat Jean Paul Getty, ondersteunt het fonds. Zij doneerde 600 duizend dollar (ruim 544 duizend euro).

    Extinction Rebellion voerde vorige week op tal van plekken actie in Amsterdam. Die actie is nu afgesloten, zegt Born. ‘Maar het kan elk moment ergens opnieuw beginnen.’

Laatst bijgewerkt door fransje23 op 16-10-19 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:42

@ Purny: De clou is dat de veestapel inderdaad gehalveerd moet worden. Maar niet ten koste van de kleine boeren.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:43

mysa schreef:
@ Purny: De clou is dat de veestapel inderdaad gehalveerd moet worden. Maar niet ten koste van de kleine boeren.

Nee maar je zou het maar lezen in de krant. Je zet je jaren in voor je vak en dan lees je ff dat je beroep wegmoet.
Ze kunnen beter D66 halveren

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:10

;) :)
Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:13

Kinke schreef:
;) :)
[ [url=m/rJW94E.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ _/-\o_ :')

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:16

Diertjec schreef:
Mag ik eerlijk zijn, dat ik vind de sfeer in dit topic best omgeslagen vindt.

Ik ben vandaag in Den Haag (geweest) en niks anders gezien en gehoord dan positieve dingen. Ik heb geen rare of verkeerde acties gezien. Politie, ME en defensie werden netjes behandeld en ook netjes naar geluisterd. Maar dan spreek ik alleen over wat ik zelf gezien heb.

Ook onderweg niks anders gezien dan positieve reacties op wat we aan het doen zijn :)



Ik ben het volledig met je eens,
Ik ben vandaag met mijn gezin( jonge kids) naar den Haag geweest met de trein.
Een en al positieve reacties, op alle stations in alle treinen.
Allemaal mensen met duimen ophoog, succes vandaag!
De sfeer in den haag gemoedelijk, vriendelijk.
Ik ben er wel achter dat er serieus censuur achter zit NOS, RTL etc.
Het klopt zoo niet wat er in de media naar buiten komt. Er worden dingen geschetst die niet kloppen

Daarbij wil ik vermelden dat de boeren niet alleen voor eigen zaak vechten.
De boeren vechten voor een leefbaar land. agrarisch natuurbeheer, zorgboerderijen, educatie aan kids, opvang van kids, groene recreatie, Er hangt zoveel aan en met de agrarische sector samen.
En ja er zijn vast dingen die beter en diervriendelijker zijn.
Maar ik blijf het zeggen:
De alternatieven zijn nog veel slechter! sowieso is het dierenwelzijn in andere landen zo veel minder in Nederland.

Of je nu wel of niet voor of tegen de boeren bent! Ze zorgen er wel voor dat jullie paarden te vreten hebben! Dat er voldoende plaatsen zijn om de paarden te ''stallen'', weilanden onderhouden, sloten maaien, wie haalt de stront en mest op. enz enz.

En nu zijn het de nertsen, kippen, varkens en runderen!
Straks zijn de paarden aan de beurt! realiseer je dat goed....

En ik vind het ronduit schandalig hoe er hier over de boeren wordt gesproken of ze nou wel of geen winst maken.
Ze worden bestolen, belogen en bedrogen! mogen ze dan G...tver eens een keer de straat op gaan en laten zien waar ze voor staan!
Laatst bijgewerkt door riegje op 16-10-19 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt