steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:16

Cer schreef:
Het gaat dus over het stoppen van (familie-)bedrijven mét werknemers omdat we wel willen blijven vliegen en autorijden (en omdat zo'n PNatuurgebied-toestand misschien niet naast Schiphol ligt ..(pakt kaart erbij.. hm, ... )


Natura200 gebieden liggen ook onder de rook van Schiphol :j
Gebieden waar iedere paar minuten een vliegtuig over heen vliegt.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:22

Afbeelding

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:29

*ziet tractoren de afritten naar Schiphol blokkeren*

Dat lijkt me een mooi idee.
Liefst in de herfstvakantie.

Of 'dadelijk' in het skiseizoen: gewoon die luxe onzinvluchten onmogelijk maken.

(Zielig voor de vakantiegangers?
Hmm, nee - niet echt. De leefbaarheid van de wereld lijkt mij een uitstekende reden om geen onzinvluchten te boeken.)

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:37

Het verhaal van een boer naast het Dwingelerveld en hoe de uitkomsten van het onderzoek niet de resultaten waren die Den Haag wilde zien ..........

Het eerlijke verhaal. 2011. Brussels Natura 2000 kreeg bestaansrecht. Natuurgebieden met een + erop. Nederland meld 161 natuurgebied(jes) aan. Ook het Dwingelderveld. 500 mtr verderop staat onze boerderij. Fantastische plek. Gevaarlijk ook. Voor de natuur. Althans volgens de rekenmodellen. Want de rekenmodellen bepalen wat goed is en wat niet. Het blote oog niet. X coördinaat Y coördinaat bedrijf.
Een student van UR Wageningen gaat 1 jaar lang onderzoek doen als afstudeerproject bij een aantal bedrijven langs het Dwingelderveld. Met begeleiding van zijn mentor. 1 jaar van metingen. Best spannend want stel je voor dat de uitkomst negatief uitpakt?
Met een zeer verrassende uitkomst. Bldz 5 hfdst 13 in het Nederlands de conclusies http://edepot.wur.nl/328849

Maar hoe ging het verder? Natuurlijk wilde de mentor van UR Wageningen er wat mee. Meer onderzoek is nodig. En dus togen ze naar Den Haag. Met dit verhaal. Om het eerlijke verhaal helder te krijgen. Is dat gelukt?
Nee.
In Den Haag kregen ze goed de wacht aangezegd hier niet mee door te gaan. Er was een eigen rekenmethode.
UR Wageningen?
Hetzelfde liedje.
En wij?
De mentor vroeg ons dit voor ons te houden. Teveel publiciteit zou hem schaden. Immers zijn naam is met dit onderzoek verbonden.

Het is nu 2019. Stichting Mesdagfonds is wel van dit onderzoek op de hoogte. Het wordt tijd voor een eerlijk verhaal.
http://www.mesdag-fonds.nl/nieuws/131/m ... meten.html

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:39

Janneke2 schreef:
*ziet tractoren de afritten naar Schiphol blokkeren*

Dat lijkt me een mooi idee.
Liefst in de herfstvakantie.

Of 'dadelijk' in het skiseizoen: gewoon die luxe onzinvluchten onmogelijk maken.

(Zielig voor de vakantiegangers?
Hmm, nee - niet echt. De leefbaarheid van de wereld lijkt mij een uitstekende reden om geen onzinvluchten te boeken.)

Dat is echt de perfécte manier om de gemeenschap tegen je in het harnas te jagen en te zorgen dat je de sympathie van het volk verliest.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:43

Gedeeltelijk met san eens.
Totdat publiek doorkrijgt wat de gevolgen zijn voor andere sectoren vanuit stikstof besluit.
Bouwbedrijf in onze regio heeft 18 medewerkers ontslag omdat er gebrek aan werk is door de regels.

Provincie Drenthe heeft zojuist besloten stikstofregels helemaal in te trekken !!!

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:45

Janneke2 schreef:
*ziet tractoren de afritten naar Schiphol blokkeren*

Dat lijkt me een mooi idee.
Liefst in de herfstvakantie.

Of 'dadelijk' in het skiseizoen: gewoon die luxe onzinvluchten onmogelijk maken.

(Zielig voor de vakantiegangers?
Hmm, nee - niet echt. De leefbaarheid van de wereld lijkt mij een uitstekende reden om geen onzinvluchten te boeken.)


Bah bah, geinfecteerd met het Greta-virus?? Wil je draagvlak behouden moet je strategisch te werk gaan, en het verkloten van gezinsvakanties werkt daar niet aan mee.
Blokkeer Eerste en Tweede Kamer(daar worden de regels gemaakt), blokkeer Provinciehuizen, Gemeentehuizen, Ministeries etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:52

tienus63 schreef:
Gedeeltelijk met san eens.
Totdat publiek doorkrijgt wat de gevolgen zijn voor andere sectoren vanuit stikstof besluit.
Bouwbedrijf in onze regio heeft 18 medewerkers ontslag omdat er gebrek aan werk is door de regels.

Provincie Drenthe heeft zojuist besloten stikstofregels helemaal in te trekken !!!

Absoluut. Maar Schiphol bezetten is niet de manier om dat te doen. Zie de reactie van CharleyT.

Het is niet aan Janneke, of de boeren, om te bepalen of iets een luxe onzinvlucht is of niet.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:56

Drenthe!! :))
nu de rest nog :7

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:03

Ik ben benieuwd of de klimaatmensen (niet denigrerend bedoeld) allemaal idd ook in milieuneutrale woningen wonen, zich milieuneutraal rond bewegen en een milieuneutrale baan hebben.

Wat hier ergens boven wordt gezegd is dat de bescherming van de natuurgebieden (voor zover NL die heeft en ze significant zijn) wellicht boven de economie gezet gaat worden. Als er bouwprojecten stil komen te liggen heeft dat raakvlak met heeeeel veel gebieden denk/vrees ik en stevent Nederland wellicht weer op een crisis af? Maar dat is dan ok vanwege de natuur?

En hoe zit het met die ganzen waar ik dan stukjes over lees? Ik weet het echt niet dus ik ben benieuwd of dat ergens over gaat of dat het onzin is... :)

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:15

Zie hier de verschillen in beheer van dezelfde natuurgebieden in de grensstreek https://youtu.be/dm-BAuS5a7c

Ik woon al meer dan 20 jaar op dezelfde plek, midden tussen de boeren, 200 meter vanaf het bos. Ik kan over het land van familie rechtstreeks het bos in.
Er wordt hier reguliere no nonsens landbouw, melkvee, akkerbouw, vleesvee in de directe omgeving bedreven.
We zien grote verscheidenheid aan flora en fauna.
Weidevogels inderdaad minder, maar daarentegen is het zomers zwart wit oranje van de ooievaars, al zolang ik hier woon ieder jaar nest kwartels in de wei.
Hoor ook van de tulpenkweker dat zij kwartels zien in de tulpenbedden.
De wolf is hier meerdere keren gesignaleerd of gedocumenteerd, rode wouwen die succesvol broeden, dassen waar je over struikelt en de jonge dassen die voor de trekker langs spelen, natuur en boeren gaat prima samen!


Overijssel schorst regels eerst op, zojuist bekend gemaakt.
Hopen dat ze alsnog hetzelfde besluit nemen als Drenthe.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:20

boeren zijn ook helemaal niet tegen de natuur! maar het moet wel werkbaar blijven qua regelgeving.
wij hebben op ons land een gedeelte natuur, een eendenkooi, grasland van sbb. Ik geniet daar dagelijks van, we hebben er nu een kolonie zilverreigers in, prachtige dieren! Ook de reeën die er wonen geniet ik van. De ganzen iets minder want die veroorzaken helaas veel overlast.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:26

Allemaal leuk en aardig maar ik trek echt de grens bij gewelddadige acties.
Extinction rebellion werd vorige week van een kruispunt gepulkt omdat ze daar stilzaten, dit protest dreigt de deur van het provinciehuis te rammen en prompt worden alle maatregelen geschrapt. Maar hee, alles voor de boeren, ofzoiets. :n

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:28

welke deur is er geramd?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:31

Magrathea schreef:
Allemaal leuk en aardig maar ik trek echt de grens bij gewelddadige acties.
Extinction rebellion werd vorige week van een kruispunt gepulkt omdat ze daar stilzaten, dit protest dreigt de deur van het provinciehuis te rammen en prompt worden alle maatregelen geschrapt. Maar hee, alles voor de boeren, ofzoiets. :n

Daar stond ik ook van te kijken..
En ondertussen zijn het de klimaatactievoerders die worden betiteld als extremisten :+

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:33

Ze hoeven van mij ook niet met de strohakselaar stro door de steden te blazen.
Kan geen kwaad voor het milieu, maar het is wel vervelend voor de mensen.
Snap wel dat ze het doen, maar ik vind het zinloos.

Waar hebben ze deuren geramd om binnen te komen?

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:34

Tja, je mag ook bij boeren inbreken. Die criminelen worden op heterdaad betrapt, vertellen aan alles en iedereen dat ze wéér zullen inbreken en staan diezelfde avond weer buiten.

Gelderland buigt *\o/*
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 14-10-19 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:34

Ik vind t vooral zonde van het stro.

Waar gebeurt dat nu allemaal? Zwolle?

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:36

gelderland en overijssel zijn ook 'gewonnen'.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:37

_San87_ schreef:
Ik vind t vooral zonde van het stro.

Waar gebeurt dat nu allemaal? Zwolle?


Groningen voor zover ik begreep.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:41

In Groningen is de sfeer niet al te best. Ik begreep dat er boeren vanaf Assen nu ook onderweg zijn naar Groningen. Hopelijk houden ze elkaar wat kalm.

Maar, dat de Groningse ploeg er harder instaat snap ik wel. Mede door de aardbevingsproblematiek. Het is daar simpelweg gevoelsmatig dubbelop dat de politiek zich weer in hun leven moeit.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:47

Dat vind ik persoonlijk écht gezemel, dat boeren alles zouden slopen. Ik las dat op Twitter ook telkens "ja de klimaatactivisten deden helemaal niks en die boeren sloooopten van alles maar hee de boeren mogen blijkbaar alles"..

Ik vond dat echt een kul argument. Er was zegge en schrijven 1 hek omgegaan, en het maliveld word wel vaker zwaar belast (momenteel staat Cirque du Soleil erop). Ik stel me zo voor dat mensen die kilometers van Den Haag wonen, zich ineens druk gaan maken over hoe Den Haag zogenaamd 'gesloopt' wordt door boeren...

Klimaat activisten gingen enige tijd geleden toch ook bij een boerenbedrijf (prive eigendom) naar binnen, das toch ook niet vreedzaam?

En ik denk dat er een verschil zit in langzaam rijden en volledig blokkeren?

En er was een vergunning voor de stakingen op 1 oktober. Wellicht werd niet alles precies zo uitgevoerd als in de vergunning stond, maar volgens mij had de Global actiegroep helemaal geen vergunning... ? Zou dat kunnen?

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:48

Magrathea schreef:
Allemaal leuk en aardig maar ik trek echt de grens bij gewelddadige acties.
Extinction rebellion werd vorige week van een kruispunt gepulkt omdat ze daar stilzaten, dit protest dreigt de deur van het provinciehuis te rammen en prompt worden alle maatregelen geschrapt. Maar hee, alles voor de boeren, ofzoiets. :n


Waar haal je dat verband vandaan? Volgens mij is het juist bij de provincies die het opschorten rustig verlopen :)
Of ik moet een bron gemist hebben, dan heb ik die alsnog graag.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:48

Slechte zaak dat er wordt gebogen voor agressie en dwingelandij. Als iedere groep die zich tekort gedaan voelt hier een voorbeeld aan neemt, is het al gauw gedaan met de democratische rechtsstaat.

Brutalen hebben de halve wereld nog steeds, blijkbaar.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:49

Overdrijven is een kunst, waren jullie erbij?