steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:59

rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.

Eens, van mij mag vliegen een stuk duurder worden. Het is soms zo belachelijk goedkoop (tientje voor een retourtje?), dat mensen zo makkelijk even gauw het vliegtuig pakken.

En dit geldt ook voor andere dingen die slecht zijn voor het milieu en vieze stoffen uitstoten. Maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:59

xPabloBokt schreef:
rien10 schreef:
De boeren doen wat wij willen: Spotgoedkoop eten maken.
Alles is vraag en aanbod.


En met dat vraag en aanbod principe wordt gesjoemeld door het vrijemarktverdrag waardoor boeren te maken krijgen met oneerlijke concurrentie vanuit sectoren waar zij niet eens iets mee te maken zouden moeten hebben.


En is dat ook niet vraag en aanbod? Ik zit een beetje voor me uit te filosoferen ....


Ik vind het super tof dat er zoveel reacties zijn in het land. Goed gedaan boeren!

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:01

Relaxed schreef:
Ik begrijp nu dat de gemeente Den Haag zelf deze drukte in de hand heeft gewerkt. De boeren zouden op het strand mogen parkeren en dan met shuttlebussen naar het Malieveld worden gebracht, maar die bussen waren er dus niet.. Dus zijn ze met de trekker door gaan rijden :+

De bussen waren er wel , maar toe dan , dat is toch geen demonstreren dan . Laat maar komen metde trekkers _/-\o_

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:02

"75 trekkers op het Malieveld"
Echt, ik lig al een uur in een deuk om die opmerking.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:03

Citaat:
Citaat:
"Bijna 90 procent van de nieuw gebruikte grond is woon- en werkterrein en de uitbreidingen zijn voor een groot deel gerealiseerd op voormalige landbouwgrond." voor de mensen die de illusie hebben dat de overheid een braak liggend stukje grasland terug geeft aan de natuur..



Dit dus, ik snap echt echt niet dat mensen zich dit niet realiseren!


Realiseer je dat we bestemmingsplannen hebben.

En ja, helaas veel projectontwikkelaars. Maar het is wel degelijk iets wat regelmatig gebeurt: natuurmonumenten weet dat een boer wil stoppen en het beëindigde bedrijf wordt volop natuur.[/quote]

Je weet dat je in een corrupt land woont he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:03

rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.



Ik zeg weg met de miljarden subsidie die naar het vliegen gaan en dat steken in de aanleg van hogesnelheidslijnen.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:04

Relaxed schreef:
Ik begrijp nu dat de gemeente Den Haag zelf deze drukte in de hand heeft gewerkt. De boeren zouden op het strand mogen parkeren en dan met shuttlebussen naar het Malieveld worden gebracht, maar die bussen waren er dus niet.. Dus zijn ze met de trekker door gaan rijden :+


Klopt! Ze proberen om er alsnog heen te gaan vanaf het strand maar alles staat nu vast :D

Ik hoop zo dat dit alles wat teweeg gaat brengen. Het mais moest door wetgeving voor 1 okt van het land en is half mislukt want door de droge zomer was het nog niet volgroeid. Dit is wel het voer voor de koeien. En zo gaat alles in een cirkel rond.. er moet echt wat veranderen.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:04

Resistance schreef:
rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.



Ik zeg weg met de miljarden subsidie die naar het vliegen gaan en dat steken in de aanleg van hogesnelheidslijnen.

Dit vind ik een heel goed plan!

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:05

rien10 schreef:
Hebben jullie dat filmpje gezien van de kinderen van een basis school op hun speelgoed trekkerjtes? Ze rijden door het dorp. Geweldig. Ik ga ff kijken of ik het kan vinden.



jaa die is heel tof!

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:06

Eigenlijk, stiekem, diep in mijn hart, ben ik voor het volgende:
Vliegen op aanvraag met een limiet aantal kilometers. En dan zakelijk en privé gescheiden maken.
Ik ken mensen die 8 x er jaar voor fun naar Spanje vliegen. Dat mag zwaar ontmoedigd worden wat mij betreft.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:06

riegje schreef:
rien10 schreef:
Hebben jullie dat filmpje gezien van de kinderen van een basis school op hun speelgoed trekkerjtes? Ze rijden door het dorp. Geweldig. Ik ga ff kijken of ik het kan vinden.



jaa die is heel tof!


Ja te schattig gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:06

Niet persé in de HSL steken maar vooral zorgen dat treinreizen goedkoper wordt. Ik vlieg met drie personen voor 250 euro retour naar Zuid-Frankrijk. Met de auto is het 320 euro (tol en benzine). Met de trein zou het 200 euro pp voor een enkele reis zijn, minimaal... (wij gaan dus met de auto ;) )

Ik sta volledig achter onze boeren trouwens. Heel goede actie, ik heb ook groen lint aan de auto hangen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-19 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:06

nicole_floor schreef:
Resistance schreef:


Ik zeg weg met de miljarden subsidie die naar het vliegen gaan en dat steken in de aanleg van hogesnelheidslijnen.

Dit vind ik een heel goed plan!



Ja. Het is ook heel simpel, lijkt mij. Daarom snap ik niet waarom de overheid nog niet op het idee is gekomen.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:06

Chawi schreef:
Al denk ik niet dat er nu heel veel sympathisanten te vinden zijn onder alle mensen die nu in de file staan. Waarom als hardwerkende groep een ander hardwerkende groep letterlijk vastzetten


Ik stond ook in de file hierdoor vanmorgen.....en dat had ik er dubbel en dwars voor over zodat de boeren een keer gehoord worden.
Ik sta achter onze boeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:07

Hanafubuki schreef:
Niet persé in de HSL steken maar vooral zorgen dat treinreizen goedkoper wordt. Ik vlieg met drie personen voor 250 euro retour naar Zuid-Frankrijk. Met de auto is het 320 euro (tol en benzine). Met de trein zou het 200 euro pp voor een enkele reis zijn, minimaal... (wij gaan dus met de auto ;) )

Ik sta volledig achter onze boeren trouwens. Heel goede actie, ik heb ook groen lint aan de auto hangen :)



Ja dat ook inderdaad. Treinen goedkoper én HSL door heel Europa, en vliegen onbetaalbaar maken. Dan is het heel snel klaar met dat gevlieg.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:07

@rien10 Vergelijk het even met lokale (retail)aanbieders en AliExpress. Leegstand van de winkels doordat mensen massaal uit het buitenland kopen omdat het daar goedkoper is - vanwege andere productiestandaarden en dus - hey - milieu-eisen.

Boeren in NL kunnen gewoonweg niet aan die vraag naar lage prijzen voldoen omdat zij niet de bedrijfsvoering kunnen/willen/mogen hanteren die deze lage prijzen mogelijk maakt. Ze hebben dus te maken met onmogelijke en oneerlijke prijsconcurrentie door de open handelsgrenzen die de VVD zo liefdevol in de hand werkt. Leuk dat de hele EU zometeen met elkaar kan handelen, maar dan moeten ook de milieu-eisen gelijkgetrokken worden. En dat gebeurt nu dus niet, waardoor er oneerlijke concurrentie ontstaat.

Boeren opereren in de voedselmarkt en dat is een markt waar iedereen gebruik van gemaakt. Er zijn in die markt veel bedrijven die hetzelfde aanbieden en wordt concurreren op het gebied van productonderscheiding dus veel moeilijker. Uiteindelijk komt het dus op prijsconcurrentie neer en die kunnen ze door het vrijhandelsverdrag in combinatie met de milieu-eisen niet meer bijbenen.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 01-10-19 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:09

Ik snap je.
Nou, dan ben ik voor: "eigen boeren eerst".

;)

Het is allemaal wel krom he?

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:10

rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.

Citaat:
Ik wist helemaal niet dat daar 0% btw op zat, belachelijk -O- vliegen is een luxeproduct en daarop zou dus per definitie 21% btw op moeten zitten.

Citaat:
Daarom is het spotgoedkoop. Die hoeven geen belasting te betalen over de kerosine.


Oneerlijke concurrentie voor de spoorwegen. (Verdrag van Chicogo verbiedt btw op luchtvaart. Moet dus nodig worden opgezegd.)

En Schiphol graag halveren en Lelystad airport dicht.
Vervoer per auto is in wezen ook te goedkoop.
Luchtvaart en scheepvaart zijn buiten het accoord van Parijs gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:13

Resistance schreef:
Hanafubuki schreef:
Niet persé in de HSL steken maar vooral zorgen dat treinreizen goedkoper wordt. Ik vlieg met drie personen voor 250 euro retour naar Zuid-Frankrijk. Met de auto is het 320 euro (tol en benzine). Met de trein zou het 200 euro pp voor een enkele reis zijn, minimaal... (wij gaan dus met de auto ;) )

Ik sta volledig achter onze boeren trouwens. Heel goede actie, ik heb ook groen lint aan de auto hangen :)



Ja dat ook inderdaad. Treinen goedkoper én HSL door heel Europa, en vliegen onbetaalbaar maken. Dan is het heel snel klaar met dat gevlieg.


Zeker met vliegen binnen Europa.. als je ziet dat je in Japan in 4 uur van links naar rechts betaalbaar! kan met de trein.. dat moet hier in Europa ook kunnen!

Vliegen intercontinentaal snap ik dan nog wel, zeker als je naar bijvoorbeeld Japan gaat want zo'n oceaan-stomer is ook geen porum qua uitstoot. Maar compenseer dat dan wel, ga niet tig keer per jaar en pak binnenlands zoveel mogelijk wel de trein! Ik heb zelf nu in 2017 voor het laatst gevlogen (naar Japan) en ga graag naar Spanje en Frankrijk ivm vrienden, maar daarvoor pak ik niet meer het vliegtuig omdat het met de auto niet alleen veel leuker is (je ziet ook nog eens wat) maar ook omdat het beter voelt. En als dat op termijn met de trein kan voor een leuke prijs zeg ik doen! (tenzij we gaan kamperen, want al die spullen in de trein.. dat zie ik fysiek dan weer niet zitten)

Verder zorgen dat de export/import voor de boeren beter geregeld wordt. Ik zeg daarin eigen volk eerst (ongeacht cultuur trouwens, inwoners van nederland bedoel ik) en dan pas de export. Het is toch van de zotten dat de Turkse supermarkt hier vlees importeert wat uit nederland vandaan geexporteerd is?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:18

rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.


En ook tax op kerosine :Y) Ik moet ook tax betalen op de brandstof voor mijn auto.
Zou een aardige cent opleveren als je uitrekent hoeveel kerosine 1 B747 verbruikt bij het opstijgen :x

En ook als belg sta ik volledig achter de acties van de nederlandse boeren uiteraard !
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 01-10-19 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:19

Vliegtuig wat niet minstens voor 80% bezet is niet laten opstijgen lijkt me al een simpele regel

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:20

xPabloBokt schreef:
Boeren in NL kunnen gewoonweg niet aan die vraag naar lage prijzen voldoen omdat zij niet de bedrijfsvoering kunnen/willen/mogen hanteren die deze lage prijzen mogelijk maakt. Ze hebben dus te maken met onmogelijke en oneerlijke prijsconcurrentie door de open handelsgrenzen die de VVD zo liefdevol in de hand werkt. Leuk dat de hele EU zometeen met elkaar kan handelen, maar dan moeten ook de milieu-eisen gelijkgetrokken worden. En dat gebeurt nu dus niet, waardoor er oneerlijke concurrentie ontstaat.

Boeren opereren in de voedselmarkt en dat is een markt waar iedereen gebruik van gemaakt. Er zijn in die markt veel bedrijven die hetzelfde aanbieden en wordt concurreren op het gebied van productonderscheiding dus veel moeilijker. Uiteindelijk komt het dus op prijsconcurrentie neer en die kunnen ze door het vrijhandelsverdrag in combinatie met de milieu-eisen niet meer bijbenen.

Ja het kan wel, gooi eens al die tussenhandel er tussen uit. Dan kunnen er wel betere prijzen voor de boeren. Ook nog eens beter voor het milieu omdat het niet van hot naar her op transport gaat.

Vliegtax mag van mij naar 21%
Het is toch van de zotte dat het nu 0% tarief is, terwijl voor zaken die levensbehoefte zijn minimaal 9% moeten betalen

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:20

Bevolkingsgroei stoppen, geen extra asfalt , geen nieuwe agrarische bedrijven op plekken waar oudere boeren stoppen, ook geen handel in allerlei rechten , stoppende boeren de kans geven om bvb bouwkavels zelf te verkopen voor woningen afhankelijk van de grootte van hun bedrijf en stoppen met de vergunningen geven voor massabedrijven, zoals varkensbedrijven die willen nieuwbouwen en dan 5000 varkens i.p.v. 2000 willen. Geen Lelystad AirPort , vliegvelden die bestaan niet meer uitbreiden , treinreizen goedkoper en komen we echt niet onder de soms zeer beperkende maatregelen van de Eu uit ten voordele van agrariërs in andere delen van Europa dan als regering wat meer voor je eigen mensen opkomen .


Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:24

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.


En ook tax op kerosine :Y) Ik moet ook tax betalen op de brandstof voor mijn auto.
Zou een aardige cent opleveren als je uitrekent hoeveel kerosine 1 B747 verbruikt bij het opstijgen :x

En ook als belg sta ik volledig achter de acties van de nederlandse boeren uiteraard !


Als je bekijkt dat er op het gebied van internationale spoorverbindingen bijna niets gebeurd dan kun je toch ook niet anders dan concluderen dat er politiek iets gigantisch fout zit. Inplaats van een sector die al heel veel doet als het om vermindering van uitstoot kapot te maken konden ze er beter eens voor zorgen dat treinen een deel van de luchtvaart gaan vervangen.